Gå til innhold

Ny tråd: Oss over 30!!!


Mortine

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

Dagene flyr og nå er det jammen en stund siden sist jeg var inne og skrev noen ord :) Tanta har jo kommet igjen dessverre, men hadde vel ikke trodd noe annet. Tror i bunn og grunn at dette ikke går av seg selv lenger... Vi får vel krype til korset og be om hjelp kanskje?? Hmmm. Uansett skjer det ikke før over nyttår vil jeg tro! Er en smule møkklei for å si det pent!

 

Ellers har nå søstra mi vært til full bodyscan og alt så bra ut. Tror ikke de kunne se noe spredning, så nå har hun fått første dose med cellegift, og vil fortsette med det hver 3. uke en periode. Parykken er anskaffet og humøret er stort sett på topp heldigvis. Det har jo myyye å si at hun klare å ha litt humor oppe i det hele også. Enn så lenge har hun ikke mistet håret, men sykehuset sa at det kunne forsvinne én uke etter første cellegiftkur (noe det ikke har), i hvert fall før neste dose som er 3 uker etter første dose... men enn så lenge har hun det heldigvis. Hun vil jo miste alt av hår, øyevipper, øyebryn osv.... (ja selve dotten også!!!) men det kommer jo heldigvis tilbake. Det viktigste er jo å få kontroll over kreften slik at hun kan opereres snarest mulig!

 

Ellers har det ikke skjedd så mye spennende her siden sist tror jeg. Skal ha besøkshjemgutten til helga... Litt forkortet helg, da jeg skal på fest her på jobben i kveld. Det er en årlig fest, så den MÅ jeg bare ha med meg. Men som plaster på såret for moren, lar vi det bare gå 14 dager til neste gang, for å kompansere for at hun mister en dag. Eller det gjør hun jo egentlig ikke, men hun må vel styre litt for å finne barnevakt fra fredag til lørdag... da hun skal til kjæresten sin hele helga :) Den kjærleiken :) He, he.

 

Vet ikke om jeg har skrevet det før, men jeg og snuppa reiser til mine foreldre denne jula. Snuppa har ikke fått feiret jul med besteforeldrene sine enda, da vi alltid har feiret hjemme hos oss selv siden hun ble født, men i år reiser vi hjem!!! (Har jo vært der i romjula da, men ikke selve julaften). Det blir koselig. Blir alle utenom sambo, da han må være kattevakt, pluss at siden han ikke går helt sammen med den ene gale søstra mi, så blir det sånn. Hans forslag, så jeg har ikke dårlig samvittighet. Vi tar julefeiringen når vi kommer tilbake i romjula/nyttårsaften. Så da får snuppa to julaftner :) He, he. Koselig. Mine foreldre begynner tross alt å bli meget gamle, søstra mi er syk (ikke hun gale, hun er psyk) osv. så ingen vet hva fremtiden bringer. Så denne jula håper jeg blir koselig, og slett ikke den siste som samlet familie!!

 

Ellers kom jo den første snøen her for et par dager siden. Snuppa og sambo var hjemme og de var ute å luftet nesen litt og lagde en kjempestor og fin snømann, men trepinnearmer, steinøyne og munn og selvsagt en gulrotnese! Meeeen, nå har den veltet og smeltet masse. Er mildt her igjen og snøen er omtrent borte vekk.

 

Jeg har fortsatt sommerdekk på bilen, så jeg skal snike meg avgårde på verkstedet i dag. Har hatt avltale for lenge siden om å bytte i dag. De har tilbud hver høst og vår om dekkskifte pluss en 10-punkts sjekk. Får det for en hundrelapp, og da gjør vi det heller der enn å gjøre det selv. Fort gjort for en billig penge. Siden snøen omtrent er borte igjen, kjører jeg dit. Ellers hadde jeg nok måtte jaget ut sambo. Han pleier jo også å gjøre det om vi ikke leverer bilen, men det er superdeilig å få det gjort på verkstedet. De har jo lufttrykkborr (heter det det?) og gjør det på 5 minutter... Så slipper vi å bli svette, møkkete og helt utslitt :) Så jeg håper siste slapset forsvinner i løpet av dagen, så jeg kan snike meg ut på sommerdekk i ettermiddag.

Kjørte forresten på sommerdekk når det var masse snø... Tjenestebil. Det gjør jeg ikke igjen. Måtte bytte dekk på en bil her på jobben (kjørte den bare til et verksted som gjør det da), da ingen av mannfolka hadde anledning! Kjørte jo mest på de mest trafikerte veiene som var delvis bare, men på de andre var det slett ikke gøy. Skle jo med en gang man touchet bremsen!! Fysj. Satt med hjerte i halsen da ja. Bleike mannfolk altså. De turde vel ikke tenker jeg! He, he. Men nå har alle bilene her på jobben også vinterdekk, så da kjører vi snart trygt alle sammen!

 

Nei, nå har jeg bablet lenge nok :) Vi skravles jenter! Håper alt er bra med dere alle, og ikke minst de små!

 

Har dessverre ikke tid å skrive noen kommentarer i dag. Skal ordne i stand til festen snart. Bl.a. ut å kjøpe alkohol. Det er jo suuuperviktig :)

 

Ang. forlag til ny dato for et treff... hmmm.....hva med torsdag 20.november, ev. 27. november??

Når det nærmer seg desember er kanskje folk veeeeldig opptatte? Jeg begynner også julepynting o.a. første advent. Alt frem med unntak av juletreet :) Før pyntet jeg aldri før noen dager før jul, men etter at snuppa kom er det pynting fra første advent.

 

Ha en god helg jenter. Vi skravles...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan alle sammen. Har vært stille fra min kant i det siste. Har vært uten internett en stund. Måtte til slutt kjøpe meg ny router... Men no er jeg oppe å går igjen... Deilig. Grusomt å ikke få surfe rundt på net... Utrolig kor avhengig en blir altså.

 

På jobb går det i ett. Hjemme fortsetter vi å pusse opp bad. Det går vanvittig seint og blir enda meir vannvittig dyrt. Har holdt på noen uker no. Venter på rørleggere og elektrikere... Mens mannen er vekk å jobber også 2 uker i strekk kan det ta sin tid når vi gjør edel selv. Men det går mot en ende og vi ser kor fint det blir. Det er bare dusj som står igjen å få koble til. Så må jeg selvfølgelig få opp knagger, speil og alt anna dill...

 

Ellers har jeg hatt IKM den 27.10. Ingen tante dukket opp. Kjøpte meg billigtester som jeg ikke har erfaring med. Fikk desse på tirsdag 28.10. Tok test som var negativ. Tok ny test torsdag som også var negativ. Tok ny test i dag og den hadde en liten svar strek nr to... Kanskje jeg kan tørre å håpe??? Skulle egentlig ikke være mulig at jeg kan være gravid denne mnd. Har nesten ikke hatt sex pga opp-pussing av bad og at vi har bodd litt her og der... Vi har sovet mye hver for oss... Har en QR som jeg tenker svi av i morgen tidlig... Den må vel være til å stole på... Siden jeg har mistet to ganger før, sitter gleden litt langt inne. Tørr ikke slippe den helt løs... Rart å tenke på at vi kan ha truffet denne mnd med så lite kos. Tenker på alle aktive mnd vi har holdt på. Er i vår 18.pp no... Og en MA og en SA...

 

Skumma gjennom innleggene lenger opp og ser det er oss samme som henger etter enda. Heia for Dotten og Sågla. No må det være vår tur snart... Og sikkert flere også som jeg har glemt. Skal sette meg mer inn i alle senere.

 

Håpe alle har det bra. God helg til alle. Jeg oppdaterer lista dersom jeg får positiv QR... Håper håper... Har dere erfaring med billigtestene som en kjøper her inne...??? Kjøpte EL-test også...men får kanskje ikke bruk for de...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Lenge siden sist jeg har skrevet også! Nettet er ikke i orden her, så det tar fryktelig lang tid å komme inn...

Når det gjelder treff, så passer begge datoene for meg.

Synes det har kommet noen gode forslag til julegaver her, spesielt det med den kurven. Tror kona til pappa skal få en sånn, hun er det alltid helt håpløst å finne på noe til. Har ikke så mange tips sjøl, bortsett fra hjemmelaget likør av bær og frukt fra hagen. Heller det på fine flasker og lager egen etikett. Det har slått an. I min familie er vi litt opptatte av å bremse "gavekjøret". Synes det tar helt av og at det er unødvendig at alle får en stor haug hver. Ungene registrerer ikke om de får 10 eller 20 gaver hvis bare det de får er gjennomtenkt og noe de vil ha glede av. Har blitt litt opptatt av dette fordi vi har skilte besteforeldre på begge sider, og det dermed dobbelt med gaver og nesten konkurranse om å gi størst gave osv.

Tenkte at vesla skal få tove sitteunderlag i ull til besteforeldrene i år. Hun hadde laget et veldig fint et i barnehagen og syntes at det var veldig gøy. Jeg har tovet litt før jeg og, så vi skal nok få det til. Også er det vel på høy tid at jeg får bestilt sånne fotokalendere, det er stas! Flere enn meg som lager fotobok på FotoKnutsen el? Gjorde det for første gang i fjor, og det ble kjempebra!! Skal lage det i julegave til hver av tantebarna. De har jo vært med oss på ferie hver sin gang i år, og dermed har vi nok av bilder å lage fotobok av. Jeg får aldri somla meg til å lage album på vanlig vis, derfor er det et godt alternativ for meg.

Du spør om håndverkerne våre er pålitelige Tussemor. Det kan jeg vel svare helhjerta NEI!!! til!! :( Vi venter og venter på at det siste rommet skal bli ferdig, og på at endel småting her og der skal bli ferdig. Mye er ferdig snekra og deretter flott malt av min kjære - som jeg for øvrig kanskje bør begynne å kalle for Supermann- han er jammenmeg det altså- helt om dagen helt om natta!!! Det som er ferdig er skikkelig bra! er så fornøyd!! Vi har begynt å få på plass lamper osv. og skal på ut og handle bokskap og sofa + ny seng og skap til vesla.

Nattesøvnen er veldig variabel og dermed er formen det også. De dagene hvor jeg fåt gått hjem tidlig fra jobb og sovet litt før jeg henter vesla i barnehagen er gode, de andre dagene blir tunge. Men uansett er vi tre stykker her i huset som gleder oss veldig til å bli fire!! Navne praten går nesten daglig med stadig nye forslag.

 

Nå har supermannen satt opp skap i den nye gangen og vi skal bruke resten av kvelden til å glo på film.

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

- så gla': ikm 19.okt. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Dotten ikm ca 28. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Snorkefrøken; ikm en gang i desember 08. ;-)

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

- Eva76 ikm 19.nov. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

I INGENMANNSLAND;

-1snart 2?

 

 

GRAVIDE;

 

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- anki-skal-ha-09 baby: 8.juli-09, gift, 36, to gutter 5 og 8,sunnm.

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

 

Jeg er GRAVID, GRAVID GRAVID..... Jippi! Kjenner angsten for at det skal gå gale denne gang også komme snikende. Men får bare ta det som det kommer. Ikke noe annet å gjøre enn det. Gjorde om nicet mitt på lista. Skal inn å gjøre det om no... Hihi!!! Dette hadde jeg ikke trodd. Denne mnd har vi ikke tenkt på babylaging og har nesten ikke hatt sex heller... Så det går visst an...

 

Ha en flott søndag alle sammen. Det skal jeg...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endra nicket mitt også... Deilig følelse egentlig... Har ingen symptomer utover vonde pupper, veldig trøtt og litt kortere lunte enn vanlig... Men det hadde jeg ikke med de andre to heller. Er heller ikke så langt kommet. Ferdig med 5 uker i morgen. Så symptomer kommer vel kanskje sterkere etter hvert.

 

Tok en QR idag tidlig og der kom det fort opp to tydelige strek. Var inn til min kjære med kaffi på senga og en positiv test. Han vil ikke begynne å glede seg før det er litt mer sikkert at det sitter denne gang. Men altså etter 18 pp, en MA og en SA er jeg gravid igjen. Drysser babystøv til alle dere andre... Klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYE ANKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Dette var gode nyheter en søndag morgen!!!!!!!! Skal krysse alt jeg har for at det går bra denne gangen, det MÅ det bare!!!!!!!!!!!!!! Masse lykke til!!!!!!!!!!!!!! Mange varme klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere så mye Anki...:-)

Dette var artige søndagsnyheter...

Jeg krysser også fingrene for deg, dette skal gå bra skal du se...:-)

Juhu!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hallo! Gratulerer Anki! Fingre og tær krysses og all mulig hell og lykke ønskes dere =)!

 

Den måneden jeg ble gravid hadde mannen og jeg sex én gang... Skal bare en gang til vet du ;-)!

 

Jeg har nå en baby som ligger med hodet ned, og det bør være ei jente som kommer ut siden vi endelig har bestemt oss for et navn =) Kommer det en gutt må vi liksom begynne på nytt igjen med den mølla =p Ellers har jeg det bare bra, og koser meg med en hoppende mage! Nå er det tidvis så mye action der inne at mannen kan sitte og se frøkna bevege seg =D

 

Handling ja... Herregud sånn panikk jeg begynner å få! Må til IKEA en tur og få tak i litt fine glass med lokk jeg kan ha snop i, og så må jeg en tur eller ti til byen, og så så så så... Går det å få leid rullestol noe sted =p?

 

Nei, helt tom for ord i dag gitt =)! Snakkes jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott start på uka, GRATULERE Anki:) Alle gode ting er 3, så denne gangen SKAL den sitte altså!!!!

 

Må du passe godt på deg selv og lille spira)

 

Vel, har ikke fått vært så mye inne her i d siste. Har stått med magen inn i verdens minste bod som var fyllt til randen med gammel moro.Helt sjokka over hvor samle-mani jeg har måtta hatt. Så nå har jeg kvitta meg med over halve innholdet.Og står ikke i fare om å bli anngrepet hverken av gardinstenger, kofferter eller dyner når jeg åpner døra:)

 

I morgen skal vi på Ullevål til konsultasjon før keisersnitt, kansje vi får vite dato snart:) Har snakket med nav og blitt enig om at jeg venter med å sende inn papirene til keisersnittdatoen har kommet. Begynner jo virkelig å haste nå. Fastlegen holder en knapp på 2.jan.....

 

Ellers har jeg lagt allt ny-født klær klar til vask. Venter nå på ull-salg før jul. Trenger masse ull, men har også ønket oss d av familien. I går fikk jeg d første strikkasettet i babyull av svigermor: lue, sokker, bukse og jakke. Kjempe søtt og såååååå lite:) Blir nok d settet vi reiser hjem i fra sukehuset:)

 

Noen som forresten tror d er billig i sverige ennå? Tenker da på dagligvarer og også på babyutstyr.....

 

Får komme sterkere tilbake med kommentarer, jobben kaller......

 

Ha en fin dag da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forresten bare torsdag 20.nov...... Og 4.des om dere ikke synes d blir for travelt:) Jeg er klar for et sted som serverer julemat? dere?

 

1snart2? : hvordan går d med prøvinga?

 

Giina: Gøy at du kommer innom:) Vi er jo flere på 3 trimester nå:)

Bli med på treff neste gang da vel!

 

Så gla: Hvordan har EL vært for deg denne gangen, like smertefull?

Ble d en vellykka helg?

 

Tussemor: Vet ikke hva div tilbud er denne uka i tuppe-verden. Den Chef-kutteren har jeg, er bare såååå fornøyd med den. Enkel å bruke når jeg lager pizza, bruchetta-fyll, lasagn osv...... Kan vel si jeg er avhengig:)

 

Mortine: Jeg tror jeg har fått tilbake nattesøvnen min, for meg er d nok litt sånn når jeg har altfor mange tinger i "gjære" livredd for å ikke rekke alle "prosjektene" mine før frøkna kommer. Men nå har jeg oversikt igjen og da sover jeg myyyye bedre:)

 

Jobben kaller.......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med litt action her inne, har vært stille en stund. Har selv vært på jobb i helga og da er det full konsentrasjon for å komme gjennom ei vakt. Herregud for en surreskalle jeg er blitt, klarer nesten ikke å ha to tanker i hodet på en gang når jeg er på jobb og hormonene tar nesten overhånd. Det skal ingenting til før jeg griner sammen med pasientene mine eller blir så forbanna at jeg kunne kaldkvelt den som måtte forårsake svigningene;) ja,ja,...første vakta gikk i grunnen greit, hadde ikke noe spesielt ansvar, baree gikk rundt å sulla med pasientene og passet på at de hadde det så bra som overhode mulig. I går derimot hdde jeg plutselig alt ansvaret og med fulle medisinark, ett rotete medisinrom og null oversikt skal jeg love dere jeg var svett etter endt vakt. Da jeg kom hjem hadde jeg plutselig så vondt i og rundt bekkenet/lyskene at jeg nesten ikke klarte å gå. Gubben ble skikkelig engstelig å lurte på om det var farlig, har ikke gått helt over enda, men har bedret seg noe, så nå regner jeg med det blir full sykemelding fram til permisjon. Har blandede følelser i forhold til det, men jeg orker ikke å utsette kroppen min for det tempoet når den tydeligvis ikke klarer å holde følge...får heller finne på noe lurt å fylle dagene med. Gullet sov heldigvis til 1030 i dag, så jeg fikk hvilt litt ekstra i natt og det gjorde godt. Nå sover han igjen.....

 

D&G: Jeg er imponert over tempoet ditt, virker som du virkelig får unna ting=) Har ikke tenkt tanken på å ta fram babyklærne enda...sukk...har vel litt med at jeg fremdeles forventer at snekkern skal få huset klart til jul, siden jeg da kan flytte klærne og tingene til gullet inn på hans rom og dermed gjøre klar til nykomlingen,men ser faretruende ut som jeg må finne en nødløsning og det er jeg ikke sikker på om jeg orker (enda) Det er mye tuppe tilbud denne uka, så det er bare å nyyyyyyte og shoppe;););) blir tuppe permisjon på meg nå etter denne uka kjenner jeg, orker ikke å stresse med så mye lengre. Det er godt å komme seg ut på kveldene,men tror jeg får satse på at det blir i mere sosial form uten å drasse med seg flere vesker med tupper (har ett liiiiiiiiiite privat lager kan man si;)) Så spennende med en dato snart da...er så spent på om det blir januar eller ett nytt februar barn på oss;)

 

Pappalille: Åh, så heldige dere er som har funnet navn, vi sliter skikkelig...jentenavnet er klart (selv om det trolig blir en gutt), men guttenavn er sååååå vanskelig altså...sukk...lykke til med julehandelen, jeg driver å prøve å finne motivasjon til å pakke inn gavene å få dem ut av hus...tenkte å lage litt koselige til og fra lapper, men får se hva jeg blir enig med meg selv om....skal en tur på ikea vi også, men vi skal kombinere det med hotellweekend i trondheim for jeg tviler på at jeg orker å kjøre opp og ned på en dag i tilegg til å trave ikea rundt...gleder meg til det!!!!!!!!!!!!!!

 

Nei, ble litt tomt her nå. Får prøve å strikke litt mere på teppet, og kanskje lage litt tupper konfekt;) eller noe godt noe til vi får besøk senere i dag....

 

Ha en god dag da damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er bare innom en liten tur... Vet ikke om du Snorke-frøken har vært på Riksen enda? I så fall kan jeg godt møte deg en liten time eller så jeg :) Hadde vært koselig!

 

Ellers til dere andre girlsen... så skal jeg prøve å komme sterkere tilbake i morgen!

 

God day!

 

OG for ikke å glemme Anki.... GRATULERER så masse med spire!

Krysser fingre og tær for at den sitter godt :) Heldiggrisen. Håper jeg og Så gla' kommer etter snart nå altså :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håpe håpe og drysse drysse babystøv til Dotten og sågla. Ganske uvirkelig dette her. Synes ikke det er lenge siden D&G og tussemor og alle dere andre ble gravide og no er det snart fødsel på gang. Utrolig kor fort det går egentlig. Jeg får termin i begynnelsen av juli, og det er egentlig ikke så lenge til...

 

Spennende med dato for keisersnitt. Lurer på å mase meg til det, Har egentlig litt fødselsangst... Hadde det veldig med nr to og det sitter ganske langt inne. Og blir vel ikke bedre med nr 3. Men det er no mange mnd til enda...

 

Hva er den cutter-greia du snakka om lenger oppe D&G? Fra tupper??? Hvordan fantastisk.??? Lurer på å ha et tupperparty... Litt julegaver som kan gjøres unna da...

 

Ellers er jeg spent på hva de sier på jobb... Prøvetida mi er til februar. Men de kan ikke si meg opp eller si at jeg ikke får fortsette pga at jeg er blitt gravid, når jeg har gjort jobben min og vel så det i hele prøvetiden??? Ikke vært borte i dette før?? Sist jeg var gravid hadde jeg vært ansatt lenge...

 

Ellers er jeg fryktelig trøtt og blir skikkelig fort irritert på guttene mine... Litt vel tidlig vel??? Er vel 5+0 idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld damer:

 

Måtte bare svare deg anki ang den cutte greia som D&G snakket om. Den heter Quick Chef og hakker løk, kjeks, kål og pisker krem ol. Den er helt genial, går ikke på strøm, er en slags foodprosessor som går på håndmakt. Alle delene kan vaskes i oppvaskmaskin. Jeg har flere stykker og både jeg og gubben bruker dem mye både til og lage pizzafyll, hakke løk, italiensk salat, ostekaker osv. Fantastisk lettvindt. Har stort sett ikke brukt foodprosessoren min etter at jeg fikk quick chefen i hus;) (her kom selgeren inn ett lite øyeblikk). Det er utrolig mye gøy til barn i julekatalogen i år også - kjempegøy og fra uke 48 (hvis du skal ha party) er det mange flotte tips til julegaver på tilbud f.eks ett nytt vinopptrekker sett (husker ikke alt i farta, men hvis du er interessert kan jeg sjekke for deg).

 

Da skal jeg pusle meg i seng er stup trøtt etter nok en hektisk dag, må slutte med dette...hehehe...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

- så gla': ikm 19.okt. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Dotten ikm ca 28. oktober (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Snorkefrøken; ikm en gang i desember 08. ;-)

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

- Eva76 ikm 19.nov. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

-1snart2? ikm ca 16.nov. (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

 

I INGENMANNSLAND;

 

 

 

GRAVIDE;

 

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- anki-skal-ha-09 baby: 8.juli-09, gift, 36, to gutter 5 og 8,sunnm.

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

 

 

Tenkte det var på tide å flytte meg opp ett hakk på lista:) Så får vi bare håpe..

 

Hei damer!

Fryktelig lenge siden jeg har vært her nå! Sveiper innom og leser, men får liksom aldri tid til å sette meg ned og skrive no..

Fikk som sagt min etterlengtede tr lørdag for 2-3 uker siden, og har hoppet i høyet siden! Så nå gjelder det..Begynner vel på pergo hvis ikke noe skjer denne gangen heller.

Så gla' : åssen går det med deg og prøvinga? Når har du ikm neste gang?

Dotten: Godt å høre at det alt så bra ut med søstera di.

D&G: Så spennende hvis du får dato for ks! Ja, det nærmer seg nå:) Så du er lur som har fått unna litt av rotet! Vi flytta 7 dager etter snuppa ble født, med alt det fører med seg av rot og stress og maling og skrot; anbefaler det ikke! Så greit å ha ting på stell..!

Pappalille: Gøy at dere har bestemt dere for navn:) Jeg vra forresten på Ikea igår og kjøpte kjempefine glass med lokk til juleknasket mitt (som snaart skal lages!!) Takk for bra tips:) Både det og julekurv kommer til å bli brukt her i år! Enig med deg Mortine, at det julegavekjøret har tatt helt av-men så vanskelig å stoppe det. Vi prøver å ihvertfall ønske oss fornuftige gaver til snuppa, og mindre til oss selv.. Men må innrømme at det er gøy med litt da;)

 

Når det gjelder treff, så tror jeg begge dager er ok for meg, helst 20.nov kanskje. Evt i beg av desember.

 

Nei, nå ringer stoppeklokka mi om 4min, da er det tut-og-kjør igjen til jeg hiver meg ut døra klokka 15 og løper til bussen..tidsklemma..hehe:)

 

Alle dere andre; ha en fortsatt fin dag!

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer.

 

Long time no see.

Pc`n hjemme virker litt av/på. Når tråder blir litt lange klarer den ikke ta de inn, kjøpte meg ny lap top, som absolutt ikke virket som den skulle. Leverte den inn til rep for 2 uker siden. De ringte idag og den måtte formateres på nytt, så måtte beregne 3 uker til før jeg kunne hente den. Synes kanskje 5 uker på rep var i overkant....

 

Vel nå sitter jeg på skolen og venter på at fosterbarnet mitt skal bli ferdig på sin skole. Så skal jeg og min eldste på 4 på rideskolen.

Kjenner at jeg har litt mye å gjøre om dagen... Fulltid på universitetet, 2 egne, + fosterbarnet hus, mann og hester... eh prioritering må til, og da har jeg solgt 2 av hestene mine!! Bør nok selge 3 til, men vi får se.

Jeg vet jo at det går seg til om ca 3 uker.. Er fullgått 12 uker idag så er fremdeles i litt sovemodus.. kan faktisk holde på å sovne under forelesning. HUFF.

Jeg er altså over i det "roligere" 2.trimester. Slapper litt mer av nå, og har tro på at spiren blir der den er.. Skal på ul imorgen. Går til privat praktiserende lege med ul på kontoret, så kan få det når jeg vil. Ganske betryggende synes jeg.

 

Hadde dere det fint på treff. Ville gjerne vært med, men kanskje det blir et treff til om ikke alt for lenge??? Kanskje til og med så noen kan ha med baby!!!

 

 

GRATULERER så mye Anki. Så flott at spiren er på plass.

 

D&G: Planlagt keisersnitt på deg ser jeg. Må si jeg ikke misunner deg den. Men må man så må man. Jeg er jo såklar åpen for keisersnitt jeg også, man vet jo aldri. Men jeg synes selve fødslen er så utrolig at jeg vil gjerne ha den med meg.

Må nesten være litt rart å vite at DEN spes datoen kommer bebisen :)

 

Pappalille: ser du har bestemt navn, Vi, el dvs jeg har jentenavn klart selv om det er veldig lenge til 21 mai. Gutt er utrolig vanskelig, så om noen har noen fine guttenavn er det bare å lage liste.

Min eldste vil at den skal hete OLIVER om det blir gutt. Ganske bra forslag fra en 4 åring synes jeg.

 

 

Lykke til alle sammen enten dere prøver eller har bim.

Skal bli litt mer aktiv her når jeg får en pc som virker godt nok til å takle disse lange trådene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.... :)

 

Nå har det vært en del julegavesnakk her på tråden.. He, he. Jeg har IKKE begynt og skal heller ikke begynne før i desember. Synes det er kos å gå i kaoset å handle jeg da. Hører liksom litt til "tradisjonen" min det. Kunne aldri drømme om å bli ferdig i november eller enda før!! Litt rar jeg kanskje :)

 

Ellers ser det ut til at de som har svart på et nytt treff helst ønsker og det passer best den 20. november. Det er en torsdag. Forslag til sted? Noen nevnte julemat....!? Ellers er ikke jeg den som kan gi anbefalinger på restauranter, da jeg knapt aldri er ute å spiser... Jeg er glad i kinamat, men det passer seg ikke før jul. Da bør det kanskje være litt mer julete mat eller? Kom gjerne med forslag!! :)

 

Var det noen som feiret Halloween da? Jeg var jo på fest på jobben, men hadde skjært ut gresskar (sammen med snuppa) og kjøpt inn snop, slik at de kunne dele ut om det kom noen barn på døren mens jeg var borte. Siden vi ikke har ringeklokke, så skrev sambo en lapp om at de måtte banke på vinduet... Enten har han ikke hørt dem, eller så har dritungene latt være å banke på...... og i steden for grist inn døren med banan og annet gørr. Jævla små snørrunger. Skulle kaldkvelt dem om jeg hadde fått tak på dem... he, he. Det var noen søte jenter som kom etterpå å sa i fra. (De hadde med seg noen voksne også som sto et stykke unna). De var helt forferdet over at noen hadde griset til døren. I hvert fall fikk disse jentene plukke masse godter.. Og så måtte sambo ut å vaske døren før det frøs fast... Jeg var jo på fest å slapp unna alt dette. Ungene her i Norge kan nok ikke disse Halloween-reglene helt. (Egentlig er Halloween noe forb... tull spørr du meg). Man skal jo ikke grise til dører osv. når folk ikke er hjemme e.l. Kun der folk åpner døren men ikke gidder å levere ut godter. Det er jo liksom "hevnen", men det er noe tull uansett. De får ofte så mye godt til sammen, så de kan ikke regne med å få overalt de måtte ringe på!

 

Sanna32: Nå husker jeg ikke om jeg har kommentert kjønnet til deg, men koselig at du får en gutt da... Var det ikke Giina også som hadde foranligende morkake og venter gutt? Hmmm. Kanskje disse gutta har tenkt å bli okkupanter og bli der inne, og dermed har stengt for utgangen... he, he. Vi får håpe den flytter seg etterhvert slik at du slipper keisersnitt da. Nå husker jeg heller ikke om du snakket om at du hadde jente- eller guttefølelse, men stemte det eller ei?? Håper puppen din har blitt bra igjen, så du slipper å ha vondt!

 

Mortine: Hvordan går det med bekkenet og vondtene? Håper fysioen/kiropraktoren har hjulpet, ikke minst sånn at du får sove om natten. Ikke gøy å være utslitt når man skal på jobb og ta seg av mann og barn etterpå! God bedring!

Har dere bare et rom igjen å pusse opp nå, og litt småting her og der, så er dere helt ferdige?? Må være deilig å se at det snart har en ende... :)

 

mamma til 2 gutter: Nærmer seg timen på Riksen nå, gjør det ikke? Vil dere vite kjønnet denne gangen da? Lykke til!

 

Snorke-frøken: Nå er det ikke lenge til ferien deres er det vel? Håper du orker å være med på treffet vi planlegger nå før jul. Et lite "julebord" om det ikke akkurat kræsjer med ferien da... :) Vi får håpe dere får en fin tur og om det ikke er like flott vær som på sommeren, vil det uansett være varmere enn her og ev. mer sol. Krysse fingre for det :) Hvor skulle dere? Litt småsenil... Har du ellers funnet noen flotte engler til englebarna dine da?? Har du prøvd å søke litt på nettet?? Kanskje du kan finne noen fine der!

 

godiva: Koselig at du stikker innom. Skjønner du har det travelt med masse hester, mann, barn, hus og hjem :) He, he. Du får ta det med ro. Nå har du jo straks vippet over den magiske grensen og det er bra. Vi får håpe lille spire holder seg godt på plass :) Flott at du kan få ul nesten når du måtte ønske :) Ang. keisersnitt så har jo jeg kun hatt det, da snuppa ikke ville ut. Føler meg ikke snytt for en fødsel, men noe nysgjerrig er jeg jo, men tror jeg ville valgt ks en gang til jeg da, om jeg blir gravid igjen!

Og vi planlegger et treff nå i november forresten! Bare meld deg på!

 

Pappalille: Koselig at dere har funnet jentenavn da. Nå får vi håpe at det ikke kommer ut en med tut da :) He, he. Blir det oppkalling eller ei?? Vet vi snakket om det på treffet og erindrer at det ikke blir det!?

 

tussemor: Håper du kan slenge deg med på treff og at gubben synes det er ok at ho mor stikker av en tur, men siden det mest sannsynlig blir før du går ut i 100 % sykmelding (om jeg husker rett), og det blir en torsdag, så blir vel det heller vanskelig, men kjempekult om du hadde kunnet. Ev. får vi ta det over nyåret! Med eller uten barn :) Har forresten snekkeren deres dukket opp? Eller han som skal sette opp Leicamuren??

 

1snart2?: Koselig å høre fra deg igjen også! Hadde skrevet en huskeliste før i dag, men ikke hatt tid å skrive inn før nå, og dermed hadde du lagt inn et innlegg her. Skulle spørre hvordan det gikk med Pergo-kuren, men siden tanta kom, så har du jo ikke tatt den. Vi får krysse fingrene for at tanta ikke dukker opp nå, og at du slipper å ta denne kuren! Masse lykke til :)

 

Eva76: Nå hvordan gikk det denne gangen? Spotter du enda? Rart du plutselig skal begynne med det nå da! Vi får håpe det gir seg og at syklusen stabiliserer seg! Har dere fått svar på alle prøvene? Hmmm. Mulig du har skrevet om det før, men husker dessverre ikke! Uansett er det vel ikke lenge før dere er i full gang :) Lykke til :) Når er det du fyller år forresten? Rett rundt nå?

 

anki: Vi får håpe det går greit med jobben selv om du nå er gravid. De kan ikke sparke deg fordi du er gravid. Selv ikke under/rett etter prøvetiden. Det er ikke et "argument" i det hele tatt. Vi får håpe de ikke blir sure! Krysser fingrene for at de heller blir glade på dine vegne. Du kommer jo tilbake etter permisjon :)

 

Giina: Hvordan går det med strikkingen? Det er en ting jeg ikke begir meg ut på. Kan strikke rett og vrang.... men ikke lage noe ut av det. Hi, hi.

 

D&G: Fy som tiden flyr. Bare snakk om noen uker igjen jo! Juksepave. Jeg har ikke begynt en gang. Har dere fått dato nå? Uansett er det under 9 uker til dere skal treffe den lille prinsessen :) Nyt tiden som er igjen, men gled dere ekstra masse til hun kommer :) Det blir litt av en nyttårsgave :)

 

Så gla': Huff. Hun legedamen din høres ut som et hespetre. Tror jeg hadde byttet henne for lenge siden, og heller fått ei som faktisk hørte på deg og ønsket å hjelpe deg! Denne damen virker jo bare så kald og lite forståelsesfull!? Håper du får "grini" deg til det DU vil ha og måtte trenge, og at hun kan snu litt på staheten sin snart! Om ikke, ikke tvil, bytt lege!! Masse lykke til :)

Bare det at hun ikke tar magesmertene din seriøst heller. Huff!! Ellers fikk dere kost dere masse i helga da? Lagt inn noen ekstra aksjer? Jeg har vel EL i begynnelsen av uka som kommer, så da er det vel bare å kjøre på :) He, he.

Fikk dere tak i snekkeren dere da? Ang. taket osv. Lykke , lykke til med alt. Hååååper spiren sitter snart nå altså!

 

Ellers har jeg ikke noe mer å skrive om. Nå løper tiden her og jeg skal snart hjem. Plukke opp snuppa i barnehagen osv.

 

Ha en toppers dag girls!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

- så gla': ikm 19.okt. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Snorkefrøken; ikm en gang i desember 08. ;-)

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

- Eva76 ikm 19.nov. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

-1snart2? ikm ca 16.nov. (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- Dotten ikm ca 25. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

 

 

I INGENMANNSLAND;

 

 

 

GRAVIDE;

 

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- anki-skal-ha-09 baby: 8.juli-09, gift, 36, to gutter 5 og 8,sunnm.

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM;

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

- så gla': ikm 19.okt. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Snorkefrøken; ikm en gang i desember 08. ;-)

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

- Eva76 ikm 19.nov. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

-1snart2? ikm ca 16.nov. (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- Dotten ikm ca 25. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

 

 

I INGENMANNSLAND;

 

 

 

GRAVIDE;

 

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- D&G-the one termin 8.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- anki-skal-ha-09 baby: 8.juli-09, gift, 36, to gutter 5 og 8,sunnm.

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

 

Heia! En kjapp tur innom for å fortelle at frøkna kommer 8.jan:)

Om veene starter tidligere, er d rett inn på ullevål og hente henne ut....

 

Er helt skutt og skal finne senga om litt.

Takk tussemor, du har full oversikt på tuppe-fronten, jeg annbefaler den chef-greia på d varmeste!

 

ZZZZZZZZZZZZZZZZZ

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da :) 8. januar har min meget gode venninne også fødselsdag, så det er nok en fin dag å få bursdag på :) He, he. Lykke til altså, men vi sees vel før det håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Noen av dere som opplever at musepekeren oppfører seg rart her inne på bim? Hos meg hopper og danser den villt rundt, og jeg har flaks om jeg treffer der jeg vil. He, he...ikke noe stort problem, men irriterende.

 

Anki; Gratulerer så masse. Ta vare på deg selv og lille spira *klemme*

 

Jeg håper jeg kommer etter SNART! Jeg var hos en ny gynekolog i går, privat, og endelig fikk jeg henvisningen til lap. Ikke pga infertilitet, men pga smertene jeg har nevnt for dere tidligere. Uansett, med en lap blir to fluer slått i en smekk. Får sjekka ut hva som kan skyldes smerteanfallene, og får en sjekk og gjennomspyling av egglederene. Gynekologen mente det var 3-4 ukers ventetid. Tok også innvendig ul i går, og der var det ett sprekkferdig egg. Det ble lagt inn aksjer i går ja, *smile*, og flere får vi legge inn i kveld. Kjenner at humøret steg betraktelig etter at gynekologen sa han ville henvise meg videre. Men, måtte slå i bordet for å få den. Det var først når jeg sa at jeg hadde vært i kontakt med dr. Anton Langebrekke inne på Ullevål at han sa seg villig til å henvise meg. Langebrekke mente forresten at jeg var kvalifisert for lap både pga av smertene og at vi ikke blir gravide igjen.

Da er det bare å håpe..... kan jo hende det blir avkastning på aksjene før lap også.....*håpe, håpe*

 

D&G; Så deilig å ha fått en dato. Går du ut i permisjon midten av desember da?

 

Dotten; Nå må det da snart bli vår tur....snekkeren er som sunket i jorden. Dust! Vi får ordne resten selv, bare småtteri. Men, har oppdaget det at vi trenger snøfangere. Med ny glatt takstein kommer is og snø i haugevis fra taket inni mellom. Skummelt.

 

1snart2; Så fint at tanta kom. Håper du slipper å komme tilbake på "ingenmannsland-lista" da. Også er det jo å håpe at tanta ikke dukker opp på mange mdr. *krysser fingrene*

 

Snorkefrøken; Har du vært på riksen ennå? Tenker masse på deg. Har ennå ikke fått time hos han hudlegen, men sier i fra når jeg skal til Sandefjord. Var det forresten sånn at det var gangavstand fra togstasjonen til sykehuset?

 

Hadde egentlig tenkt å prøve å kommentere litt innlegg, men sorry - teflonhjerne. Håper alle har det bra, og at dere snart begynner å komme i julestemning. Også krysse fingrene for alle oss gamle prøvere. Måtte det snart bli vår tur! Ha ei fortsatt fin uke alle sammen.

 

klem

 

FORVENTET IKM;

 

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

-- Snorkefrøken; ikm en gang i desember 08. ;-)

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

- Eva76 ikm 19.nov. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

-1snart2? ikm ca 16.nov. (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- så gla': ikm 17.nov. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Dotten ikm ca 25. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

 

 

I INGENMANNSLAND;

 

 

 

GRAVIDE;

 

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- D&G-the one termin 8.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- anki-skal-ha-09 baby: 8.juli-09, gift, 36, to gutter 5 og 8,sunnm.

 

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he. Nei, har ikke opplevd at musepekeren har levd sitt eget liv her inne :)

 

Håper dere får opp snøfangerene selv da, uten å falle ned vel og merke!!!

 

Såååå flott at du har vært hos en ny gyn som har fulgt deg godt opp! Endelig får du lap :) Hååååper dere klarer det på egenhånd først da siden du ligger og "verper" for tiden (he, he), men om ikke så får du i det minste svar på hvorfor du har vondt i magen, om de kan se det!

Åhhh. Spennende tider nå. Masse, masse lykke til altså :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, damer!

Endelig tilbake på bim etter over en uke med travle tider der internett er blitt nedprioritert. Trengte faktisk to dager på å lese alle innleggene. Starta i går, men måtte gi opp å komme gjennom alt -sangøvelsa fikk 1. pri..

 

Er nå midt i syklusen og har eller har nettopp hatt el i disse dager. Sambo passer på at aksjene blir lagt inn, så her behøver ikke jeg stresse ;-)

 

Tussemor: Her har ikke kommet noen prøvesvar. Ringte i dag for å høre, men de hadde ikke kommet. Det er vistnok eneste grunnen til at vi ikke har fått brev om oppstart enda

 

Anki: Gratulerer! Ta opp plass på 1. trimester til meg og ;-)

 

Dotten: Jo, ble ferdig med spottinga etter et par dager, så kom et par dager uten noe før tr kom. Skjønner ingenting jeg, men nå er både spotting og tanta borte.

Begynte å bli bekymra for at jeg hadde falt ut av lista da tom søstra mi som jobber i helsevesnet anbefalte meg å ringe og mase... Tok mot til meg i dag og ringte, og hun sa at: ja, jeg står på lista, men at de manler svar på prøvene. Så det er grunnene til at vi ikke har fått nytt brev.

Tror vi begge tok prøvene i september, så da må de vel komme snart.

Bursdagen er jeg ferdig med nå, og det er vel en av grunnene til at jeg ikke har vært her så mye. Kombinere bursdag, fritidsaktiviteter og jubileum på jobben til sambo ble litt mye på en gang.

 

Så gla': Ja, her er også musepekeren "helt vill", men bare på bim-sidene.

 

Ble vel mest oppramsing av svar dette... ja ja... jeg får se om jeg kan skravle litt mer nå utover, eller om husmora tar meg og jeg får vaska litt til jul snart. Må være litt husmor i dag i allefall. Fikk elgfarse i hus i gårkveld og noe ble fryst som farse, men endel ble stekt og de kjøttkakene må fryses. I tillegg sa jeg i mitt overmot i gårkveld at jeg skulle steke en bøtte i dag og *puh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Musepekeren er vill her også-irriterende!

Gratulerer så mye til Anki!!!

Her har dagene vært litt bedre den siste uka. Sovet bedre om natta og fått en liten hvil ved to-tre tiden hver dag.Har fått mer krefter da heldigvis!

Har til og med vært på trening to kvelder, vannaerobic og yoga/pilates, det har gjort godt. Bestemte meg for å prøve det fordi jeg bare får vondt i bekkenet av styrke med apparater og kondisjon som jeg pleier å trene (ja, bortsett fra de siste 4-5 mnd.som er tilbrakt på sofan da...).

 

Huset begynner å bli ferdig. Det er fortsatt et rom som ikke er ribba inntil tømmeret, men snekkeren har vært her hver dag nå og klargjort til å legge panel og gulv. Det er visst ingen lett jobb, fordi dette huset er så veldig skjevt!

 

Tussemor- kan jeg bestille tupper saker på nett? det hadde vært lettvint!

1snart2- vi var også på Ikea på mandag!!

Jeg hadde avspasering fra jobb slik at vi brukte veeeldig god tid og fikk brukt masse penger! Hadde med tilhenger faktisk. Må tilbake snart for å kjøpe sofa til et nytt rom også, bare vi får bestemt oss for farge...det står mellom rød og hvit.. Lillemor fikk ny seng, gardiner og sengehimmel til det nye rommet, det blir så bra! Hun er forresten veldig aktiv med navneforslag til lillebror...ikke alle faller i smak hos oss..det siste var Raduan....det er vel en kjekkas i barnetv som heter det? Det er jo en kontrast til Jørgen Hansen som er et annet "hett" forslag (vi heter ikke Hansen til etternavn, men hun synes det er så fint).

 

I morgen kveld skal vi til Oslo for å se Dyrene i Hakkebakkeskogen på Nationaltheateret, det skal bli kjempegøy! Har fri fra jobb så jeg skal bare hvile først

 

Noen som har forslag til hvor vi skal treffes neste gang? Tror ikke de har julemat på "Habibi" (har vi samme favoritt Tussemor? den arabiske, palestinsk mat?), men det finnes jo andre steder.

 

Hvor mange kan den 20.november?

- Mortine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kan den 20.november?

- Mortine

-D&G

 

Raskt innom for å si hei og skrive meg opp på lista:)

 

Har orntli hodepine i dag, og med vonde ribb-ben bak på ryggen(noen andre som er plaget med d?) Så tror jeg jeg får bruke all energi til jobb.

Har egentlig lyst til å kaste inn hånkle ang jobb snart siden jeg har hatt så mye vondt i d siste (også m tanke på julestria og at turbo ikke har fått barnehagetilbud) men ønsker jo samtidig å jobbe ut tida (koselig tid som kommer nå med barna) Huff, synes dette er vanskelig, uansett så skal d bli utrolig godt med helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...