Gå til innhold

<><><> Tråden nr. 30 <><><>


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk jo jaggu svar på det jeg lurte på og så jo!

 

Fin historie om farfaren din Spennende å lese syns jeg.

 

Jeg har ingen besteforeldre i live. Jeg hadde Oldemor til jeg var 8 og mistet siste b. foreldre 5 dager etter bryllupet vårt i 2004. Men på T sin side har vi 3 besteforeldre som jeg har "adoptert" farmor er 90 og mormor 82 og morfar 80.

 

Alle er klare i toppen og spreke etter alder å regne, morfar er min favoritt (så vet du det kjære)

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Også lo jeg faktisk høyt av din mangel på skam cat;)

 

Så jæ*** bra at alle går i møte kl 15 og tlf åpner 14:50 etter over et døgn av!! Hurra no har eg det gøyalt-nooot!

 

Straks hjem:) MtG dro nå så da er hun vel her rett over halv. I'll be waiting honey! ;)

 

Som sagt ikke hatt noen bestefar på noen side jeg. isoäiti døde da William var 3 mnd. fIkk aldri sett ham:( Veldig sårt. Det var det beste menneske som har levd noen gang! Sieg gammel sak:)) Mormor døde da William var en 3år var det vel.

 

Mads tror jeg bare såvidt fikk med seg farmor. Morfar tror jeg døde før han ble født. Mormor gikk med for 3 år siden (kul dame hu der ass) og bestefar (farfar) døde da i desember 05.

 

Så will fikk godt med seg to oldeforeldre og husket lenge Mimmi (min mormor) men husker henne ikke nå lenger, Edvard ingen:(

 

Nei på tide å pakke sammen. Tenk på ang helgen da jenter.

Skrevet

Hoho skam er for de skvetne!!

 

Ikke noe felleshølmiddag på oss i dag. Bare gubben kommer seg ut av dusjen nå så skal vi en tur på et senter. Trille lilleL, spise noe og kose oss:))

 

Ang. helgen, orker ikke ta del i den klarer-aldri-å-bestemme-oss-bruke-ørten-lange-og-breie-før-vi-kanskje-kommer-til-en-enighet-om-hva-vi-kanskje-kan-gjøre-hvor-vi-kanskje-kan-finne-på-noe-ikke-helt-sikker-for-så-å-ombestemme-seg-frem-og-tilbake-tilbake-til-utgangspuktet-for-så-å-komme-opp-med-noe-helt-nytt-også-ombestemme-seg-igjen. Og hvis dere synes jeg var spydig nå, så ja, det var så absolutt meningen.

Husk at jeg er den ærlige her på tråden da:)

 

Får helt mark av ubestemmelighet HVER gang!! (kanskje ta en markkur da..?)

 

Bestem dere for hvem, hva, hvor, når, gi beskjed når dere er enige, så skal jeg gi beskjed om det passer eller ikke. Enkelt og greit!

 

Herk: Historien til farmor er faktisk ganske spennende. Kunne ha laget en sånn norsk romanserie om livet henner. Er jo så mange sånne serier på markedet nå. Det er jo så mye mer "tragisk" i livet hennes også. Barnet hennes (altså pappa) ble tatt fra henne etter fødselen av foreldrene hennes. Hun var jo en "tøs" som hadde fått barn med en krigsfange, så de tok pappa til seg som sin egen og oppfostret han og tvang farmor til å bare være søsteren hans. Pappa trodde det var hans virkelig foredre frem til han var en 14-15 da fant han fødselsattesten sin ved et uhell og der sto det at søsteren var moren. Pappa "hatet" moren sin en stund for at hun ikke hadde kjempet mer for han og at han var en løsunge og fordi han fælte seg lurt. Tok mange år før de fikk et nært forhold igjen. Men de fikk et veldig gått far-mor forhold etterhvert.

Farmor traff senere en annen mann og ble gravid igjen, men dette barnet hadde vannhodet og døde like etter fødselen, så igjen mistet hun babyen sin.

Mannen fridde tilslutt og det ble planlagt bryllup. Bryllupsdagen kom og farmor sto i brudestasen og ventet på forloveden sin som aldri dukket opp.. må være ganske kjipt å stå der forlatt med skammen.

Så man kan vel si at farmor fikk sitt i livet, fikk heller aldri flere barn eller mann. Men etter at hun fikk et godt forhold til sønnen sin igjen så kom det jo også barnebarn da, så tror hun ble ganske lykkelig på sine eldre dager:)

Husker henne ihvertfall som en munter og blid dame, som forgudet den lille familien hun hadde.

 

Sånn, da ble det enda en lang historie:))

 

 

 

Skrevet

Cat: Bra legen gidder å sende deg videre da. Ikke alle leger som gidder sånt, for aaaaalt er liksom innenfor normalen. Men det er bra i hvert fall! Linea har også vært sånn som grubler før hun gjør noe. Samme dag som hun reiste seg opp lærte hun å sette seg ned - så minimalt med knallogfall. Med gåinga tok det halvannen mnd fra tre skritt til å være gå baby. Gikk saaaaaaakte, men hun kutta ikke ut krabbing før hun var sikker på at hun kunne gå. Har vært redd sklia før fordi hun ikke har hatt helt kontroll - I dag både klatret hun opp og skle ned alene mange ganger. Så kanskje det er noe med disse Linea'ene som tilsier at det ikke er noe vits å hive seg uti noe man ikke mestrer perfekt?

 

Har ikke prompet så mye i det siste, i tilfelle dere lurte. Lurer på hvorfor egentlig? Hmmm. På jobben pleide jeg å lage meg ærender på lageret. Hmmm, prompeturer!! Og jobben før det igjen hadde vi eget prompehjørne. Alle kunder og alle ansatte feis der, så det luktet konstant fis der!

 

Vibeke tror jeg at jeg hvem er! Har litt markante øyebryn, ikke sant!

 

Skal på kontroll neste uke vi. Siste trippel vaksina, er det ikke?? Gleder meg skikkelig, for sånn drømmefrøken som hun er for tiden så skal det bli herlig med et sprøytestikk. argh... Men hs er drit hyggelig da. Fikk ny når vi flytta og hun er moren til en venninne. Trygt og godt!

 

Når Linea våknet i sted så hadde hun sovet aaaaaltfor lite. Var grinete så det holdt. Mamma gjorde ingenting bra nok og ville bæres og koses og bare sånn og ikke sånn. Gikk ned på gulvet selv og sto og gråt så hele kroppen ristet. Tilslutt ble det lazy town på dvd og to puter i ryggen. Satt i ro i sofaen nesten hele episoden. Jeg slukna på sofaen.... fikk vel en 5 min på øyet. Digg, men tror jeg må ta en halvtime til senere. Mann har bestilt lapskaus på boks til middag. Han syntes tydeligvis ikke at de svidde fiskebollene vi hadde i går var så digg. Aldri sett han bruke så mye karri før, jeg. Lurer på om det går å redde gryta. Har brukt natron og eddikk, men er fortsatt helt svart i bunn...

 

 

Sessa har munndiare!!!!

Skrevet

Hehe må le jeg av både den ene og den andre her.

 

Sessa O gråt ikke av stikket og Hs sa at bivirkninger ville komme om 1,5 uke eventuelt.

 

Skulle også si at det er bra dere skal til fysio Det går sikkert bra. Lykke til.

 

Jeg gir klart svar litt senere i dag ang helgen. Grunnen til at det blir mye frem og tilbake er at vi skriver hva vi tenker høyt her og så blir alt sett på som forslag og så drøftes de ulike forslagene høyt av ulike personer her .

 

Det letteste er jo om en ber, men min erfaring er da at de drar et annet sted så det funka ikke det heller

 

Skrevet

Fikk av følelse av at jeg er en av de du ler av Herk :))

Hehe, det var akkurat det jeg mente også, det med at alle tenker høyt også blir alt sett på som forslag osv osv.. hehe formulerte meg bare ikke så galant som deg ;)

Bedre at noen bare ber ja, også er det noen som kan og noen som ikke kan, that's life. Men da blir det i hvertfall litt ordnings. Jeg kan ofte jeg med noen dagers varsel, men når alt blir gjordt om hundre ganger i siste liten så gidder jeg ikke (og snakker ikke nødvendigvis om denne helgen).

 

Og ja, bra han sender oss til fysio, var han som fåreslo det. Er veldig hyggelig han legen altså!! Sa til mr T at vi hadde fått henvisning til fysio, men han ble litt småirritert;) Var da faen ikke noe galt med tulla hans nei!! Hehe, så søt og stolt pappa vøttø :))

 

 

Skrevet

eeeeehhhh okay. Nå er det faktisk ikke slik at 1 person har tenkt å ha en fest og inv alle andre her da. Ble bare luftet forslag. Og om det kommer 1 er det ikke helt fest liksom. Så var vel mer om hvem som kunne og om noen ville. Ja kunne ringt og hørt, men tråden er gratis.

 

At noe blir gjort om er fordi man liker folk og gjerne vil være sammen med dem. That's life:) Så det:)

 

(3 av oss, el 4 av oss kan uansett så var fordi vi ville ha med både deg og Ama-ta det som et kompliment du-ikke som mark)

 

Des. kan man vel prate om hva folk skal til helga vel? Er ikke noe kjempefestorganisertveldigopplegg. Var mer kjeder flere folk seg så kanskje vi skal finne på noe gøy om vi får til så flest mulig kan få blitt med:)

 

Ta deg en markkur!

 

 

 

 

Men siden det ikke er ok å få si sin mening (altså vedr. fest) så trumfes det nå igjennom. Alle er herved inv. til (hw) fest hos Ama. De første kommer mellom 17 og 18. De som vil kan bli over, med eller uten barn. Vi finner alltids en løsning. Er og nærme tog og buss om noen skal ta det hjem på kvelden.

 

Alle tar med seg en tapasrett hver (kan evt varmes hos Ama) Spiser når alle abrn sover. Kan nevnes at A er borte og det kommer inegen andre mannfolk. (er ikke stengt for menn, men vet ikke om noen som kommer)

 

Kle dere gjerne ut som heks eller kom som dere er. Same shit new wrapping;) eller noe annet skumt.

 

Ama, sett ut bnoen fakler a:) Ta med meg litt stæsj jeg-hihi.

 

Så drikker vi det vi måtte orke så lenge vi måtte gidde.

 

Dagen etter klippes Tiny av Ama, for de som måtte ønske å titte på det.

 

Så drar alle i bursdag til VV. (verdens vakreste altså)

 

Huhei! Jepp. For all del...........................................

Skrevet

Ikke en gang prøv å bortforklare at dere er noen vinglehøner når det kommer til å bestemme seg for jeg har omtrent 8794 trådinnlegg som beviser det motsatte!!

 

Og siden dere er så snille å gjøre om fordi dere liker noen og gjerne vil være sammen med dem, så var det jo hyggelig å gjøre om til den dagen som ikke passer så bra for meg da. Men, that's life, er det ikke?

 

 

Skrevet

Sånn, da har jeg endelig skrevet på den nye tråden på det nye forumet :) Litt treg ja..

 

Jeg har hatt ama-dritt.... Det var ikke noe gøy. Kom hjem fra mamma tirsdag kveld, legger Tiril, setter meg i sofaen - KVALM.. Legger meg tidlig og tenker på at det kanskje kan gå over, sover 1 time og enda mer kvalm.. Må spy.. Også vrenger kroppen seg hvert 15-30 minutt gjennom hele natten.. Helt til kl 5, da sovner jeg..

Ringer jobben 6.45 - syk, Tiril vil opp 7.15. Jeg klarer såvidt å få henne opp av senga, ut i stua og ligger på sofaen og slapper av. Så finner jenta ut at nå må hun ha melk nå! Mamma krabber ut av sofa, men må tisse. Svimer nesten av på badet med hylende unge på kjøkkenet... Da ringer jeg svigermor for å få henne henta. 8 kommer svigermor og 9 var jeg i seng :) Takk for at sånne mennesker finnes!!! Da var dagen min redda!!

 

Har sendt grattis til LilleL på sms da jeg ikke var på nett tirsdag, og vi kommer på søndag om du ikke har fått med deg det enda. Og kort er mottatt..

 

Når det gjelder besteforeldre har jeg *telle*: 6. mormor&bestefar, farmor&Tore og bestefar&Lillemor (pappas foreldre er skilt og gift på nytt). Dessuten lever min oldefar enda, så Tiril har en tippoldefar i en alder av 90. Begge oldemødrene mine døde ifjor (oktober og desember) og den siste har jeg aldri møtt. Big family..

 

Det går veldig bra med Tiril i barnehagen så lege mor holder seg ute av synet.. Avdelingen har vinduer rett ut mot lekeplassen så jeg må holde meg litt døvinkelen. Hun har det kjempefint der og spiser og sover godt (2 1/2 time idag). Idag måtte hun bare leke litt i sandkassa før vi kom oss ut av barnehagen under armen på mor :)

Digg med kort vei!!!

 

Uff, håndtverkere ja... Minner meg på at det nå kommer en tid med byggeplass her... Skal lage eget inngangsparti til naboen over og tette igjen slik at vi får helt separate innganger. Så skal vi bygge ut hele kjelleren.

 

Takk for middag idag Molle!!!

Idag var Tiril ikke lett å legge.. Hva skjedde?? Hun pleier bare å kunne legges ned også sovner hun, men idag bare måtte hun kjempe i 25 minutter før hun ga tapt.

 

15 mnd kontroll skulle vært igår, men den utgikk pga mors form, ny kontroll 21. nov.

 

"Fest" blir lørdag hos ama (om vi får komme og sove hos deg da vennen?), alle tar med en tapas-rett hver og det de ønsker å drikke. Prate piss og drikke drammer :) Det ryktes om klesegut også..

Skrevet

Faen, nå sletta jeg det sinnsykt lange innlegget.....

Skrevet

Får ta en pt :)

 

Jeg klarte å lagre før det gikk dukken!!! *jippi* Ble nesten lei meg her før jeg oppdaterte siden...

Skrevet

Kan noen bare melde eller ringe meg når det er bestemt hos hvem og hva som skjer. Og Mol: i dag er liksom i dag og i morgen er det fredag og dagen etter der er det lørdag og så står vi da i finstasen søndag og fredag i morgen og ja du veit-lørdagen er etter fredagen....

 

Jeg har farmor,farfar og oldemor på farsiden,men på morsiden så er det ingen igjen... så leo har tippoldemor.

 

Når skal dere til fysio da Cat? Er no litt spennende å høre hva fyso har å si:)

 

og den dumme blondinen jeg skulle omfarge i går- ho kom ikke...

 

Mulig jeg kan klippe mr.herk neste uke- men det blir seint på kvelden-på jobb og må evt. komme på kort varsel- blir ikke tirsdag- mest sanns. mandag eller onsdag.

 

 

Skrevet

brukte lang tid på innlegget mitt og så bare poppa det opp mange andre innlegg i mellomtida- jammen da veit vi da ang. helga- og alle som vil sove over kan sove over. og lover cat- vi kommer ready for bursdag.

håper bare noen kan tilby en plass i bilen sin for meg og vesla + presangen....

Skrevet

Ama: skal se om jeg får tatt opp prompen jeg ;)) Men da skal du jammen meg bruke den som meldingslyd på jobben også!! Hihi

 

Hun fysiodama var ikke på kontoret i dag, men skulle ringe meg tilbake i morgen eller mandag. Så vet ikke når lilleL skal til fysio enda. Men får håpe dama får fart på sakene:)

Skrevet

Fikk du lydmms av meg ama?? hoho husk å sette på høytaler da slik at du får skikkelig lyd!! Men jeg kan mye bedre assa, jeg lover schpaaaa kebe!!

Skrevet

Jeg ler så jeg griiiiiiiiiiiiner ama!!!!!!!!! hoho hoho hooh, hællan, man får ikke mer promp enn man lager sjøl!!!! weeeeeeeeee

guuuuuud nå ler jeg meg snart i hjel her jeg sitter mutters alene i stua :D

Skrevet

hehehehehehehehehehehehehe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Skrevet

Bortforklarer ikke en dritt. Snakket nå om DENNE helgen. Og så om man vingler? Dji! Er fan meg vanskelig å gjøre alle til lags!!!!!!!!!!!!

 

Cat, du skrev det var mulig du kunne komme lørran likevel. Fredag utgår uansett for ama fordi hun jobber til sent og skal jobbe tidlig. Des ville du jo ikke komme til meg uansett! Så hadde hjulpet fint lite med freddan..hadde det ikke? For var det som var alternativet. Resultatet var at lørran virket det som flest kunne og ama stilte hus til disp (som er i ls og nære tog)

 

I morra er det fredag. (siden kl er over 24 er det i dag, men sier i morra lell) I overimorgen er det lørdag. Da fester vi. Søndag er det barnebursdag. Sånn tilfelle du var usikker Ama;)

 

Superfrustrert over våken unge!!! Våkner hele tiden. Griner hele ettermiddagen.

 

1D, miss my friend. Back soon?

 

Skal snart ut å kjøre bil nå. Vil sove! Hurra...

Skrevet

Molle: du sa jo at M kunne kjøre meg hjem på fredag og da stiller det seg litt annerldes at det er ute hos dere, men hadde ikke giddet ta taxi hjem fra deg. Ikke pæng til det denna måneden. Men lørdag passer ikke for meg, så dere får feste uten.

 

1D - takk for sms i natt:) jasså så du venter på lydmelding?? hahaha, du vettu, jeg ler meg skakk enda jeg bare ved å tenke på de buksene du bestilte fra hm ;))

Skrevet

Sa det var mulig..måtte jo ha hørt med ham. Full forståelse ang taxi. Mente du skrev noe lenger opp om at lørdag var en mulighet likevel. Var ei heller jeg som bestemte at det ble på lørdag, så er det sagt og.

 

Gidder ikke mer. Informer meg gjerne noen om når og hvor og hvem.

 

Herre..jeg bare kjedet meg i helgen jeg...

 

Noen andre enn 1D som kan noe om melkeallergi? Herk!! du har vært en del borti det har du ikke? Plinger på deg i ettermiddag/kveld jeg om det er ok. (hva en kommer på mens en skriver..hehe)

Skrevet

Lighten up' a, må da tåle at noen har en annen mening og yrtrer den. Jeg synes det alltid er så mye frem og tilbake hver gang det skal skje noe og det må jeg da jammen få lov til å synes. Og jeg er ikke den eneste. Og andre må gjerne få mene at alle detaljer faller på plass fra første stund om de vil.

 

Informerer gjerne om når og hvor jeg. Lørdag hos ama, alle tar med tapas, kan varmes. et eller annet fakler og noe stæsj. hvem som kommer? aner ikke, med tar en wild guess på ama da? og mol, tiny og mtg? hvem fler aner jeg ikke. ikke mannfolk, men noen barn.

 

Telefonen min promper ama? vet du noe om det eller?

 

Skal en tur på storsenteret, men en vaksinegrinete unge. Gleder meg!!

 

 

Skrevet

Er det noe rart det er krig i verden, sier jeg bare.

Skrevet

Hei dere.

 

Siden ingen klarer å bli enige om noe som alle er fornøyde med, så bryter jeg igjennom og tar med meg molle på fest til søster'n på lørdag, så kan alle andre gjøre hva de vil, når de vil, enten det er fredag eller lørdag eller langt eller kort.

 

Jeg er forresten tvillingmamma i dag. Begge ungene sover søtt. Planleggingsdag i bh, så E er her. Vi koser oss masse, men jeg er glad det ikke er hver dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...