Gå til innhold

GRESSENKENE


Gjest

Anbefalte innlegg

Da er det helg og høst ferie her i nordvest. Skal feire bursdag i dag(har på trisdag) og holder på å ordne i stand. Tenker som de to siste gangene jeg har drukket alkohol at det kan hende det blir den siste på lenge. :) har en tendens til å ta d litt hardt for tiden.

 

Har invitert venner og søsken til drikking og litt små snacks gratinerte nachos og kyllingvinger og sånn. Håper det blir koselig. Litt stress å lage til etter jobb men jeg liker det. Liker å ordne og fikse og styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmm.. Gratinerte nachos... :) Det er GODT! :) Jeg er så sulten at jeg holder på å dø! :) Har en lasagne i ovnen nå da, så vi skal kose oss med.. :) Har vært kvalm i hele dag, så ikke vært mye spising heller...

 

Kos deg masse, TauZa, og drikk litt for meg også! Jeg skal i den svære 30-års-dagen i morgen, men blir jo ikke noe drikking på meg!

 

God helg, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kvalm Girly?? Så jævlig bra!!!!!! Hahaha!!! Nå er det best testen slår positiv asså!!!!

 

Men hva skjer med å taste passord 2 ganger for å logge seg på her? Flere som må det eller??

 

I morgen er det flt hus her. Vi er tre jenter med barn som skal møtes her å leke. Fetteren til smurfen kommer også, på 4 år. Så her blir det full rulle...puhh...men artig da.

Har masse energi nå som det nærmer seg kjenner jeg. 11 dager igjen :-D

Når savnet blir så stort som nå så kjenner jeg virkelig at jeg elsker han Og det er så godt. Så den avstanden vi stadig har er ikke så dum heller. Styrker veldig på forholdet. Blir dødsforelska hver gang han kommer hjem. Hærlig følelse;)

 

Idol er bra!!! Heia Isabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme og økt temp, jeg har troa Girly!!!

Da blir det kanskje to gravide denne perioden, og forhåpentligvis tre (meg og), men det er alt for tidlig for meg og evt kjenne noe...

Får evt innbille meg noe imens:) Det er ikke akkurat vanskelig!

 

Avstanden er også en god ting for forholdet ja, du har rett i det Morelli!!

Min fikk vite i dag at han skal ut på mandag, så da blir det to uker hjemme alene igjen!

Litt bra og, så får jeg lest litt på matten!

Men litt kjipt at jeg evt må by på hus alene.... Skummelt ja!

Og så må jeg teste på IKM alene... Men da har jeg jo dere! :)

 

Nå er det helg for meg også snart!

Stikker hjem fra jobb om et kvarter! Det skal bli godt!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med kvalme da Girly!!! :) Jeg kjenner ikke noe til kvalme, bortsett fra når jeg kjører bil....blir til og med kvalm når jeg kjører selv!!! Merkelige greier....

 

Ellers så har jeg akkurat fått besøk av en venninne som skal bo her hos meg i helgen, så det er ikke sikkert jeg blir like aktiv her før over helga....hun vet ikke at vi prøver, så det blir litt hemmelighetskremmerier!! Blir vanskelig å forholde seg vanlig dersom det står "gravid" på den digitale testen i morgen......

 

Uansett så må dere ha en strålende helg jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, Stjernetitter, du må snike deg innom etter at du har testet!! Vi MÅ få vite! :) Jeg skal ta en digital på tirsdag om jeg får utslag på billig-stripsene på søndag eller mandag..

 

Ja, er kvalm ennå, litt sånn av og på, så har jeg en "full" følelse nederst i magen.. Men jeg har hatt mange symp før uten å være gravid, så får bare vente å se.

 

Ja, avstand er godt for forholdet.. :) Sååå forelska når han kommer hjem, ja.. :) Og får skolearbeidgjort når han er ute.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Gravid" sto det i morrest, svart på hvitt!!! Er lettere i sjokk nå jeg..... Vi bor i studentby, og selvfølgelig gikk brannalarmen kl halv seks i morrest (på grunn av en som hadde sovnet fra en grandiosa i ovnen....)! Passet jo egentlig ufattelig dårlig siden jeg må på do med en gang jeg står opp, så da ble det testing klokka seks på morgenen...og fikk jeg sove etterpå? Neeeeida.....! Men nå blir det tur til byen med jentene, og jeg må lure meg til å kjøpe en liten body tror jeg:) Kan jo skylde på at jeg skal kjøpe det til en gravid venninne......!

 

Tusen takk for alle kryssede fingre og oppmuntrende innlegg her! Dere er supre!! :) Nå sender jeg babystøv til alle dere som venter og prøver:)

 

**************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!!!! :) :) :) :) Å, gud, så heldig du er!!! :)) Ja, nå er det bare å shoppe!!! :)) Også kl seks da!! :)Har du sagt det til samboeren? Hvordan skal du gjøre det, eller evt gjorde du det?

 

Jeg suuuuger opp babystøv! :) Jeg testet negativt i dag, på 8 DPO, men så lenge tanta ikke er kommet, lever jeg i håpet seff! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj åj åj, grtatulerer nok en gang!!!!

Såååå kjekt!!! Du må ikke stikke av fra oss med det første da!!

Vente på oss andre og! :)

Takker for babystøv!!!

 

Girly, nå er det din tur!! En negativ test nå betyr ingenting!!!

Kvalme og tempøkning er jo to tegn... Selv om kvalmen kan være innbillt, er det ikke så enkelt å få kroppen til å bli varmere, så det er i allefall et tegn!

 

Jeg har ingen tegn enda.... Så nå skal jeg ned til sentrumen og shoppe litt!!:)

Ha en fin dag alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud nå ble jeg glad!!! Gratulerer sååå masse!!!

Gikk faktisk inn her nå for å se etter hva som var nytt, og jeg hadde kjempefølelse på dette!! HURRA!!!!!!!!!!!!!

Litt misunnelig ble jeg nå. Det må jeg innrømme :-D

...har lånt bort senga i natt jeg, hehe...så nå ligger jeg i stua å sover på sofaen. Ikke det beste stedet å sove men...litt entle er jeg jo da mot min gode venninne som i tillegg har en liten tass i senga hos henne og en enda mindre en i reisesenga, haha...like greit jeg tok sofaen tror jeg;)

 

Off..dårlig nyhet fra disse kanter kanter. Sambo blir nok en dag forsinket. En dag er ikke mye, men så utrolig kjipt. Han har i tillegg vakt dagen etter, så da går den dagen også før han kommer hjem. Ordentlig trist. Hikst... :'(

Men snakket med han nå, og han lengter jo veldig hjem også. Selv om han i kveld er ute å fester og i morgen skal gruvedykke...Å her sitter jeg lissom...Blææ!!

 

Hehe...men, sånn e livet gitt;)

Natta alle!! Gleder meg til tirsdag Girly;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg er ny her og er også gressenke... Har en mann som jobber i nordsjøen. Borte i to uker og hjemme i fire. Ikke alltid like moro når man prøver å bli gravid? Det ser ut som han er offshore neste eggløsning, så dette kan jo ta tid??? Hva med dere andre... bommes det oftere på timingen når gubbene er avgårde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Mamman til Håkon!! Og velkommen skal du være!

Bomme på EL ja, hehe, det er vi gode til, og da er det godt å ha andre i samme situasjon som man kan syte litt til og samtidig få forståelse!!

For min del startet vi prøvingen i april, og dette er føsrte gang vi klarer å ha sex før ELdagen, slik at sjansene er rimelig gode!! Så jeg håper håper det blir spire på meg....

Ellers så er det siden vi startet opp tråden, to som er blitt gravide (tror jeg)...... Pluss en nygravid, og noen som snart kanskje er gravide... Også er det Morelli som stadig venter stakkar, og som må sove på sofaen i natt:) (den som venter på noe godt....)

Så aktiviteten er stor her inne om dagen!!

Alle jenten er kjempe kjekke å ha synes jeg. Har jo blitt litt kjent med dem etterhvert!:)

Så håper vi klarer å "henge" litt sammen fremover selv om noen fortsatt prøver mens andre blir gravide:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mamman til Håkon! :) Så gøyt med en ny gressenke da! :)) Velkommen! Hvor er du fra da? Vi har også en gruppe på Facebook som heter gressenkene med undertittel family, hvis du vil bli med der. Det er en lukket gruppe, så folk kan se at vi er medlem, men ikke hva vi skriver.

 

Jeg har vært i 30-års-dag, og i morgen er det selskap her, sønnen til samboeren blir 7 år.

 

Morelli: Så kjipt det er med det jobb-greierne til typen din da! En dag er jo mye det når en teller hver dag! :/ Du får bare smøre deg med tålmodighet som du ikke har! ;P

 

Nå må denne småpiken gå å legge seg! :) God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro med nytt medlem!! Velkommen skal du være:)

Har du barn fra før av?

Jeg har en sønn på 2 år, men er klar for en ny (eller er jeg? Jo, jeg er det,hehe) Ikke bare bare å være "alenemor" for to tror jeg, men den tid får bare komme, så MÅ det bare ordne seg!

 

Sofaen var grei å sove på den. Sov helt til kl 7, så det gikk så bra atte;)

 

I dag skal jeg til Oslo en tur. Greit å finne på noe. Jeg er av den rastløse typen,hehe;)

 

Min kjære gravide stjerne-bim venn: Du må ikke finne på å forlate tråden. Gressenke med eller uten spire spiller ingen rolle for meg. Her skal vi ha oppdateriger hele veien!! ;-D Ok?

Har du meldt deg inn, er det ikke mulig å melde seg ut, hoho;)

 

Ha en strålende dag da jenter. Kommer tilbake i kveld jeg vøtt :)

 

ps: her på sørøst landet er det stråååålende sol i dag!!! That makes me happy !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rettelse her: Har du barn fra før av? Ehh... selvfølgelig!!!! Du er jo mammaen til Håkon, hahaha!!!! S å r r i;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen alle! I Stavanger er det også stålende sol, men fra en skyfull himmel....

Jeg hadde et kjempehopp på tempen i dag, men vi la oss klokka tre i natt, kan det være derfor?

Regner med det er litt tidlig å få temphopp pga evt graviditet nå?

TOk en ELtest bar for gøy, de slår jo ut om man er gravid og. Men teststreken var veldig svak..... hehe....

Et lite anfall av utolmodighet i dag må en si!:)

Jeg får vel fint vente til IKMK den 15....

Girly? Hvordan er det med deg? Flere symptomer og tegn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kose deg i fineværet, Morelli! :) Her på nordvestlandet er det skikkelig guffent!

 

Trulte: Tempen din blir nok ikke påvirket pga at du la deg sent, men den kan jo bli påvirket av andre ting, som drømmer, sykdom osv. Det kan jo være at du får en trifasisk kurve, men da må du bare se dagene fremover om den holder seg høy. :) Spennende! :)

Det der med EL-test som G-test kan jeg ikke noe om da..? Hva går det ut på?

 

Jeg ble utålmodig i går, og tok en negativ test.. Men det er jo veldig tidlig da, så hadde ikke forventa så mye heller.. Skal ta en digital test i morgen. Symptomene er der, ja. Sliten og småkvalm, men lurer på om jeg begynner å få litt PMS også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ikke syk, og drømmer gjør jeg jo hver natt...

Hormonet som graviditeststesten finner er likt det som kommer når man har EL, et lite ekstra "vedheng" bare på G.homonet.

Så man kan bruke ELtest til G-test, men ikke omvendt...

Jeg vet bare ikke hvordan man tolker resultatet...

Men regner med man må ha like sterk strek!

Akk, så spennende dette er.... :) Dette blir en laaang søndag:) Og neste uke blir nok ei laaang uke...

Kommer nok til å være her inne myyye!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. :) Håper bare jeg tester pos denne gangen, neste ELblir samboerern ute, så da får vi ikke prøvd.. Jeg har jo igrunn syklus på 26 dager, og er på dag 25 i dag, men på kun 9 DPO, så ser ut som syklusen min blir lenger denne gangen da.. Får i hvert fall håpe det! :)

Jeg hadde jo temp på 37,11 i forgårs jeg! men så ble den på 36,87 i går, så i dag var den på 36,99, så jeg ligger jo veldig høyt da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, spennende. Jeg hadde 37,4 i dag jeg.. Men man kan jo ikke sammenligne med andre...

Jeg temper i øret enda da, for var ikke vits å gå overt til annen tempmåler midt i syklus...

Og nå er det jo litt sent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. dag i syklusen var den 37,3. Så sank den og har med noen unntak ligget under 37,0.

Etter EL har den ligget fra 36,9 til 37,3 på 4 dager. Og i dag, dag 5 i lutefasen er den 37,6.... Aner ikke når den skal stige og når evt egget fester seg...

Håper bare det gjør det, og at jeg snart kan teste positivt...

Er så sikker på at jeg er gravid denne gangen..... hehe.. Bare fordi jeg har så veldig veldig lyst... Synes det er en god nok grunn jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syntes jeg var veldig høyt, Trulte.. Nesten som du skulle tatt deg en prat med legen? Ikke bli skremt nå da! ;P Men har hørt at det kan være noe med stoffskiftet når tempen ligger så høyt..

Hva ligger du på før EL da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen før EL hadde jeg en dipp ned til 36,4

Må huske at jeg temper i øret med sånn infrarød tempmåler da...

Jeg har ligget lavere tidligere sykluser da...

Tror nok ikke det er noe galt med meg...

Håper jeg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!! Nå har jeg endelig litt tid for meg selv og kan skrive litt her.....SELVFØLGELIG SKAL JEG IKKE FORLATE DERE!!!! Kunne aldri finne på noe sånt:) Dere er jo altfor snille og greie til det:)

 

Først må jeg si tuuuusen takk for gratulasjoner:) Tror ikke helt det har gått opp for meg enda, selv om jeg tenker på det konstant! Var på en fest i går med de gamle venninnene mine, og skal si jeg er god til å bli "full" på brus.....haha!! Sambo blandet drinker til seg selv, men uten alkohol til meg.....De gikk rett på den!! Krevde en stor posjon tålmodighet da vi var ute på byen da.....fulle, gale folk når man er edru og trøtt er ikke det morsomste!

 

Sambo vet det ja....vi hadde egentlig en avtale om at han skulle komme inn på badet noen minutter etter meg den morgenen (siden jeg hadde overnattingsbesøk av en venninne), men siden brannalarmen gikk ble vi jo våkne alle tre! Så den endte med at jeg tisset på pinnen og puttet den i lommen for å ta den med inn på soverommet...der lå den med displayet ned ganske lenge mens vi pratet, for ingen av oss turde å snu den....hehe, temmelig spente ja!! Til slutt var det sambo som snudde den, mens jeg fulgte med på ansiktet hans.....han gliste fra øre til øre!!!!! Så ble det klemming og en tåre, og mye hvisking (ja, det er temmelig lytt i denne leiligheten!).....og ikke fikk jeg sove med det første heller!!

 

Girly: Håper du tester positivt på neste test!!! Det blir så spennende:) Du har jo masse "bra" symptomer (tenk at man ønsker å føle seg kvalm og slapp...hehe), så jeg har en god følelse for deg denne måneden...:)

 

Morelli: Det er lov å være misunnelig...det hadde jeg også vært! :) Bra at det gikk bra å sove på sofaen! Jeg har hatt overnattingsgjest på sofaen, men beholdt senga selv!! :) Kjedelig at hjemreisen ble utsatt nok en gang....føler med deg på den! Og jeg skal ikke forlate dere...dere skal være de første som blir oppdaterte:)

 

Trulte: Spennende med deg også! Alle gode ting er tre...tenk hvis vi kunne fått tre gravide gressenker denne måneden!! Og jeg synes absolutt at det er en god nok grunn til å bli gravid at du har veldig veldig lyst!! :)

 

Og velkommen til mamman til Håkon:) Hyggelig å ha deg med på laget!

 

Dette ble jammen et langt innlegg.....men sånn blir det når man ikke har mulighet til å være her inne så ofte! Her er det skikkelig drittvær, med regn og vind, men humøret er på topp:) Tror dagen går med til å finne ut mest mulig om svangerskap og utvikling hos barnet, og i kveld blir det kafé og tur på kino.....en bra dag! :) Kos dere alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...