Gå til innhold

GRESSENKENE


Gjest

Anbefalte innlegg

Å, HERREGUD!!!! :)) Her skjer det ting altså!!! :)) Gratulerer så mye!! :) Det ble ikke mange pper på deg da?? :) Så gøyt med den "følelsen" da.. Jeg tror at en får litt sånn følelsen når det skjer da.. :)

 

Stemmer nok at jeg lå bakfull og jævlig med fyllenerver på sofaen i hele går, ja! :) Er faktisk ikke helt i slaget ennå en gang! Og vi skal ha barneselskap i dag! He, he.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veklommen tilbake Elisabeth:) Høres i alle fall ut som det var en bra dag på lørdag, selv om søndag var litt redusert....? Du får ha lykke til med barneselskap i dag da!

 

Trulte: Så bra beskrivelse av den følelsen man får! Akkurat sånn følte jeg det den lørdagen vi testet med digital test, etter å ha gått med nervene i høyspenn og tolket streker i tre dager.....i tillegg kom det plutselig over meg at jeg var gravid noen ganger, og da ble jeg så intenst lykkelig at jeg bare måtte smile! Så jeg fikk mange rare spørsmål når jeg smilte til de rareste tidspunkter....! Nå går jeg også med en sånn "spent" følelse i magen, men ikke like positiv. Spenner magemusklene hele tiden og klarer ikke helt å slappe av, men det går bedre nå enn det gjorde i helga! :) Takk for praten på msn i går, det hjalp!

 

Nå er været kjempefint ute, så jeg skal ta scooteren og farte en tur til byen! :) Skal trø litt i butikker (har jo fårr stipendet!!), og så sette meg på en kafé å drikke chili-kaffe! Har dere smakt det? Det er helt fantastisk...nam!! :) Tankene skal med andre ord tvinges over på noe mer positivt! Ha en strålende dag alle sammen (og spesielt du Morelli;)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelse? Symptom?

 

Nei i dag har jeg knepe meg i puppen flere ganger og bare venta på at den skal bli kjempe øm.... men nei da, ikke akkurat.

 

Underlivet?.. tja lurte litt på om jeg hadde fått UVI men det har gått over.

 

Har en prikkende følelse i magen men det kan like gjerne være fordi jeg har spist kaker i tre dager. Tar på med sånn barnedåp greier...

 

Chili-kaffe! NAm! det hørtest godt ut. Har smakt chili kakao.. mmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ømme pupper har ikke jeg enda.... Hehe, men om du kjenner etter nok blir de sikkert ømme til slutt :)

 

Eneste symptomet jeg kan si jeg fikk før testen, var blod på papiret fire dager på rad, det stoppet to dager før IKM.

Også har jeg hatt "vondt", stikking eller ubehag i magen...

Spess når jeg har vært stressa på jobb, eller etter jeg har løfta noe tungt...

 

I dag var jeg småkvalm etter frokosten.. Vi var å kikket på sofaer, og da vi kom inn til skinnavdelingen, brekte jeg meg faktisk, haha...

Skinn lukter pyyyton!!

 

Og da jeg kom meg på jobb klokka tre var jeg så trøtt at jeg mista nesten motet,,, Kjipt om det skal blir sånn!

 

Bestillte legetime og, fikk time 10 desember!!??? Det er jo leeenge til jo :(

 

Kaffe, jeg elsker kaffe latte med mint jeg:)

Nam nam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "morsomt" å høre symptomene dinte, trulte. Legetime 10 des hørtes lenge ut til! Jeg fikk til når jeg er ti uker, rundt 20 nov.

 

Jeg er også utrolig trøtt, er student så jeg sliter med selvdisiplinen nå. Jeg er enda ikke kvalm, og kjenner ikke noe særlig på luktesansen heller tror jeg. Men ømme pupper har jeg! Kan våkne av at jeg snur meg over på siden, og da faller de litt mot hverandre. AU! Men det har jeg også hatt veldig lenge. Mensmurringer kommer ganske plutselig og varer ganske kort, maks et halvt minutt tror jeg. Da er det skikkelig verk. Innimellom litt stikk. Slik er status 5 fullgåtte uker.

 

Går det fint med deg morelli? Du koser deg regner jeg med!

Og tauza, håper du er gravid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg jenter. Kjempeglad :-D

Må være kjapp, er på jobb skjønner dere. Og nettet vårt hjemme er nede :-( Kjipt!!!!

Kommer tilbake så fort jeg får det til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Symptom??

 

I dag hadde jeg vondt i korsryggen når vi var ute å gikk en rolig tur med klassen.Jeg bruker ikke å ha vondt i korsryggen. Kan dette være ett symptom? Leter etter de. Så uansett om jeg blir gravid eller ikke kommer jeg sikkert til å ti symptom til slutt. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det symptomjakt skjønner jeg....haha! Utrolig hva man kan kjenne dersom man bare kjenner godt nok etter! Det erfarer i alle fall jeg hver måned mellom el og IKM... Men plutselig en dag oppdager man at syptomnene bare ER der, og når testen da blir positiv kan man si "hva var det jeg sa??". Det er morsomt å gå på symptomjakt, spesielt når det får en så fin fortsettelse som for dere jenter:)

 

Jeg er også student og sliter med selvdisiplinen, men i dag har jeg vært så flink! Sittet på biblioteket og skrevet ferdig en hel kjemirapport, og tror du ikke jeg skrev videre på en annen oppgave da jeg kom hjem?!?! Klapp på skulderen til meg:) Må skryte litt av meg selv da....;) Skal reise hjem en tur nå på torsdag og være i over en uke, så da er det greit med alt som er unnagjort! :)

 

Og så tenkte jeg på en ting....jeg kommer ikke inn på den gruppa vår på facebook! Etter at den ble gjort superhemmelig finner jeg den ikke noen plass...hjelp?!

 

Nå blir det litt rydding her i huset, så tv-titting og en kopp te! Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er å jobbe da!! :) Skulle ønske at jeg fikk til det der! :) Jeg får ikke gjort mye altså.. Må skjerpe meg! Skal heldig vis ut i 4 uker med praksis på mandag, så da blir det litt avveksling.

 

Ellers så er jeg bare lei, og typen dro i dag! Får ikke prøvd denne perioden heller.. Kommer til å bli kjipt når EL kommer.

 

Den gruppen finner du ved å gå på "groups" så kommer gruppene du er medlem i opp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lykkeboden, og velkommen!

Kjekt med nye folk, min jobber for Oceaneering, i Stvanger her og:)

 

Tauza, spennende med symptomer ja!! Og kjenner man etter finner man det meste hehe, lykk til i allfall! Mange dager igjen til IKM da?

 

Så flinke dere er med skolearbeid, uff, jeg har eksamen 13 desember, og har ikke gjort en dritt enda.

Blæh,, har alt for masse annet å tenke på! Skal velge ut sofa i morgen, og få bestillt det.

 

Også lurte jeg på å bestille UL time til rett før jul...

Hadde det ikke vært gøy og fortalt familien om graviditeten ved å gi de ultralyd bilde til jul?

Regner med jeg må bestille privat da, iom jeg ikke har legetime før 12 desember... uff, det er så lenge til....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 17. oktober, og du er på dag 21 av syklusen. Det er 4 dager siden eggløsningen, 13. oktober, og 9 dager til en graviditetstest kan være positiv.

 

Off ja! veldig lenge til IKM....

 

Men nå har høsten meldt seg for fullt her. Det er SÅÅÅ mørkt. Prøver å planlegge uteaktivitet til torsdag men d frister faktisk ikke. Brrr.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter. Nettet er fortsatt nede. KJEDELIG!!!!

På jobb nå, så må være kjapp. Men min kjære er hjemme igjen etter 2 MÅNEDER, og det er bare sååååå koselig :-D

 

TauZa: Spennende for deg, jeg kan krysse alt for deg, men bena lukker jeg etter tr har dratt sin vei, hehe;)

 

Trulte: Åssen er formen?

 

Elisabeth: Kjedelig når han drar. Hvor lenge? Blææ:(

 

Lykkeboden: Velkommen skal du være:-D Fortell litt om deg selv da;) Eller send en PM til noen med navnet ditt, så kan en av oss invitere deg til gruppa vår på Facebook;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har ingen mann på sjøen, men var bare innom her å leste litt=)

 

Så koselige dere jenter er!

Ser ut som dere koser dere her inne!

Lykke til alle sammen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillealex, Takk for koselig hilsen. Ja vi koser oss, det er så hyggelig å ha noen å prate med når våre kjære er borte.. Jeg har ikke mange andre gressenkeveninner, men har fått det her!

 

Smerter i korsryggen er et symptom, TauZa!! Hehe. Håper det klaffet.

 

Trulte, hvor langt er du på vei nå? Regner du fra første dag mens, eller fra EL (hvis du vet når det er)? Jeg er 5+1. Det var deilig å bli "ferdig" med 1. uka.. Er blitt litt bekymret for drikkevannet i Oslo da. Jeg bor jo her. Og har vært veldig bevist på å følge anbefaligner for gravide, nemlig å drikke masse vann! Nå har jeg i allefall kokt vannet to ganger i ca 8 min hver gang, og utrolig nok tør jeg enda ikke drikke det! Dere er heldige med friskt vestlandsvann.

 

Ja, selvdisiplinen er utrolig dårlig. Men jeg må også skjerpe meg! Jeg har masse tanker i hodet for tiden, og det er vanskelig å jobbe.

 

Kjedelig at han har reist igjen Elisabeth. Det har min også. Sånn er dette livet, og det er jo desto koseligere når de er hjemme igjen. Tenk hvor lenge vi holder liv i kjærligheten på denne måndeden! Min kjære lover meg gave hver gang han reiser, så det er jo en veldig hyggelig "premie" det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er strålende rett etter jeg har stått opp, men denne uka jobber jeg kveld, og jeg er dødstrøtt og sliten hele ettermiddagen..

Kjiiipt!!!!

 

Symptomer Tauza!! Det er bra!! Dagene går ekstremt treigt ja?

 

Stjerneklar? Kan ikke du sende meg en pm med msn adressen din? Får ikke til å sende deg pm jeg... Hadde vært kjekt å snakke med deg om symptomer osv.. Jeg er 4+3, så vi er jo nesten like langt på vei...

 

Går det bra på skolen Elisabeth? Kjedelig at du må være hjemme alene pluss at det blir litt tid før dere får prøvd igjen:( Du får være fornuftig å benytte tiden på eksamenslesing!

 

Oslo og drikkevann, kjøp imsdal sier jeg:) Kokt vann smaker ikke noe godt!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Når det er mye å tenke på har det lett for at skolearbeidet kommer i siste rekke ja! Merket det forrige uke, men nå begynner jeg å klare å tenke på noe annet:) Det er så morsomt at vi har to gravide gressenker da!!! Skjønner godt at dere har nok å tenke på....

 

Jeg har fått et dilemma her.....trodde ikke det ble prøving denne måneden siden sambo er ute, men nå har det seg slik at jeg skal reise hjem til mine foreldre en tur i nordnorge. Mens jeg er der kommer båten hans inn til havn, og det skjer PÅ eggløsningsdagen (dersom syklusen kommer tilbake til normalt med en gang etter sa). Så spørsmålet jeg sitter med nå er: Bør vi prøve eller er det lurt å vente litt lengre?? Har jo hatt en sa, men har det noe å si på sjansen for å miste igjen eller....? Har jo hørt at det skal være lettere å bli gravid etter en sa på grunn av hormonene i kroppen....vet jammen ikke jeg!

 

Vel, nå er det minst 1000 ting som må gjøres før jeg forlater leiligheten for nesten en og en halv uke, så det er vel bare å komme i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ! første telefon kontakt etter at han dro på lørdag. Han spurte etter symptom!! og retta seg selv: Er ikke gla i meg. han elsker meg jo. GOgutten min!

 

Håper dere alle har sånne!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hææææærlighet som jeg har lurt på "hvem,hva,hvor" GRESSENKENE er... Hehehe..

Jeg har ikke gidd å lese "gressenke" trådene fordi jeg har trodd det var noe "internt" hhee.. så teit d går and og bli!! ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gressenke da Otilia? Du vet at d er de som har menn som jobber på sjøen?. Noen har har også menn som reiser mye i jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ajaj, nå er jeg dritt lei av å jobbe kveldskift:(

*syte syte*.....

 

TauZa har du fått flere symptomer?

Jeg har blitt pittelitt øm på siden på ene puppen, tror jeg, hehe...

(har aldri hatt ømme pupper før...)

 

Angående prøving etter SA mener jeg¨å ha lest at man bør vente en periode fordi slimhinnene i livmoren da er mere klar for et egg....

Men har også hørt om mange osm har prøvd, og som det har klaffet for og at det har gått bra!

Synes du skal prøve jeg Stjernetitter!!! Er det meningen, så går det bra!!

Det må jo være et tegn at han kopmme inn dit akkurat da vel??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Lykkeboden! :) Kjekt at vi blir flere! :) Fortell litt om deg selv da! :) Hvilke turnus har mannen din? Min har 4 uker på og av.

 

Jeg har holdt meg unna noen dager, for humøret har vært så dårlig, med mensen og at MFS (mannfolksluntra) dro og greier... Men er bedre nå, og igrunn klar for en pausemnd, siden vi får to pper neste gang han kommer hjem.

 

Trulte: Så gøyt at du kan skrive "med spire" bak nicket ditt da! :) Du er så heldig!!! :)) Du må vel bestille UL når din MFS er hjemme hva? Hadde jo vært en fantastisk jule-overraskelse til familien ja! :)) Har foreldrene dine barnebarn fra før? Mine har ikke, og moren min er helt GAAAAL etter barnebarn! :)

 

Morelli: Kjipt med nettet da... Håper det lar seg fikse snart! :) Men det er vel ikke så nøye, siden MFS er kommet hjem! :)

 

Klar: Ja, det holder liv i forelskelsen dette yrket, sikkert det! :) Jeg har også innført avskjedsgave! :) Nå fikk jeg helseteppe for voksne.. Det er så deilig.. :) Sist fikk jeg laptop! :) Så han fikk ta med seg sin ut på sjøen.. :)

 

Titter: Får dere sjans til å prøve, så kjør på!! :) Det er alt jeg har å si! :) Og god tur! :)

 

TauZa: Spennende tider! :) Håper du er gravid da! :) Så søtt at han spurte etter symptomer! :) Vi er også flink til å fortelle hverandre at vi er glade i hverandre og savner hverandre ol Snakka nettopp med min nå, og det var kos.. :)

 

God natt, jenter! :) Nå skal mamma legge seg! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har blitt i bedre humør:) Er alltid kjipt de første dagene mannfolket er borte ja..

Min drog i går, og blir borte i to uker, så holder han seg hjemme hos foreldra, til jeg kommer 5 november, da skal vi finne at rusk og rask vi har her og der, slik at vi får fyllt opp huset vårt:)

Så håper vi klarer å holde på hemmeligheten om mini-my i magen....

 

Tauza! min er ikke så værst om dagen han heller, han er ikke glad i meg, men glad i OSS!!:)

Og lurer av og til på om VI har det bra, ikke bare jeg...

Så han tenker nok på den lille spiren han og!

 

Men nå må jeg kaste meg rundt, her. har masse å gjøre i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...