Gå til innhold

GRESSENKENE


Gjest

Anbefalte innlegg

Okay jenter, mine spørsmål fortsetter her, hehe...

I går hadde jeg som sagt EL slim og i tillegg litt vondt i magen. Vet det ikke er noen fasit på dette, men kan virkelig EL allerede ha vært her? Tr var ferdig på torsdag, så det er vel lit VEL tidlig vel???

Jaja...blir en aktiv uke dette her da, har ingen ting å tape;)

Eller anbefales det kanskje ikke sædavgang hver dag?

Herregud, dere må syntes jeg er helt fjærn med alle disse merkelige spørsmåla, haha :-D

 

Gratulerer med brannseier :-D

(ikke det at fotball bryr meg så veldig) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morelli: Er på dag 12 i dag du da, så da kan det hende du har EL nå. Det vanligste er å få EL på dag 12-14. EL-smerter kommer i forbindelse med EL, men er ikke noe sikkert tegn. Den kan komme både før, etter og utenom EL.

 

Brann ble knust av ÅLESUND!!! He, he!! :) Det var gøyt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg på dag 12 allerede??? Men hvordan regner man sånt da a? Regnet fra første dag av siste mens jeg.

Skulle kanskje startet litt før vi da?? Hmm...Uff, tenk om den allerede har vært da??? Å nei!!!!!!! :-S

 

Ålesund slo brann ?? Hehe...å ja;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morelli: Første dag av siste mens skal være dag 1 i syklusen ja....:) Det er helt normalt med så mange spørsmål i begynnelsen! Jeg kjenner meg sånn igjen i deg akkurat nå...var på samme måte de første månedene! Men etter hvert blir det lettere å slappe av og man "kommer inn i det"...men innimellom blir jeg også fryktelig utålmodig! Slik som nå for tiden....!

 

Ellers så har jeg vært ombord i dag for en "tøm og røm". Det var utrolig godt å bare se han igjen, gi han en klem og snakke sammen.....han reiste jo ut dagen etter at vi fikk bekreftet spontanaborten, så det har vært mye savn siden han dro! Den nærheten en har bare ved å ligge ved siden av hverandre er gull verdt altså!! Gleder meg sånn til han kommer hjem igjen....men det er enda over to uker til....! Dersom det ikke klaffer med denne prøvedagen (og jeg har jo ikke akkurat store forhåpninger til det), så er han i alle fall hjemme neste pp! Det blir bra:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ikke bare være søndag med det samme???

 

Jeg skal ha mensen på lørdag. Va innom apoteket i dag men turte ikke å gå å finne noen graviditetstester da det var kjempefullt og opppussing på gang. så jeg lata som om jeg kikka på noen såper og gikk ut igjen. haha!

 

Morelli:Blir spennede dette? Er det din andre altså?

 

Trulte- forsatt data trøbbel? Går det med den tøffe jobben? Fått tilrettelagt litt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morelli som haddde datatrøbbel!:) Og hun tror jeg er opptatt med å lage baby om dagen:) Lykke til Morelli!!

 

Jobben går sånn passe, skal til lege i morgen klokka ett, så da får jeg vel vite om jeg har bekkenløsning, eller om det bare er vanlig vondt!

Snakka med sjefen på jobb i dag, og seff får jeg tilrettelegging.

Han mente jeg måtte være forsiktig, og at jeg måtte spørre folk om hjelp når jeg trengte det. Så jeg får vel tilrettelegge selv tenker jeg:)

Men må nok informere noen flere enn planlagt iom at jeg har ikke er i toppform...

Håper bare det går over snart:)

 

TauZa! Du må bestille på nett, tar to dager så er de i postkassa, da slipper du å handle på apoteket:)

Evt du kan handle på vaktapoteket som har åpent på kvelden, da er det kasnkje litt ferre folk der!

 

Titter: Bra du fikk en "tøm og røm", da blir det nok en gang symptomjakt på deg og!!!

 

Spennende!!!

Nå skal jeg finne senga jeg! Trøtt som en sokk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda TauZa, jeg har en sønn fra før på 2 år. Har skrevet det før her inne... Men med han var det anderledes. Var planlagt, men gikk på første forsøk, så har ikke styra sånn som nå, hehe..;)

I dag er det fult styr i barnehagen hans. Offisiell åpning av hans bhg med ordfører og div folk. Jeg som er med i Fau skal selge vafler og div, hehe..Engasjert mor ja:-D

Og MASSE lykketil med prøving.

 

Skulle jeg bli gravid snart vet jeg ikke om jeg har behov for å rykke videre til 1 tri jeg..trives jo så godt her :-D

 

Uff...vi hoppet over sengeøkta i går...ehh...har blitt litt VEL mye de siste dagene, så MÅTTE bare ha en pause, haha!!! *rødme*

 

Men i kveld er det full pupp;o)

 

Trulte: Fortalt noen i familien enda eller? Eller klarer du å vente til julaften med ul-bilde? ;)

 

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, lenge siden jeg har sagt hei til dere. Blir en spennende månded for deg Morelli. Jeg vil ta som utgangspunkt at du ikke har hatt EL, jeg trodde jeg var ferdig med det 3 dager før han kom hjem - men jeg ble gravid likevel. Så det er bare å holde på..

 

Trulte, håper ikke det blir noe bekkenløsning på deg. Når det gjelder ubehag/ smerter, tror jeg det er mye som oppleves som skremmende, men som er helt normalt og ufarlig. Jeg begynner å bli vant med mine vondter. Men kvalmen har kommet for fult. Ligger rett ut jeg. Får ikke gjort en ting. Håper ikke det er slik det skal være fremover. Ekstra tungt når han er på sjøen. Orker ikke handle eller lage mat, og tror ikke man blir bedre av det. Har en sånn ekkel uvelhet, føler meg susete/ småsvimmel, ekstremt slapp og kvalm. Håper dere slipper dette. Nå tygger jeg litt ingefær..

 

Når skal du ta test TauZa? Jeg følte meg heller ikke gravid da jeg tok test.

 

Lykke til med babylaging jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag manna jeg meg opp til å gå på apoteket igjen. Gikk på et annet apotek og ja der var mindre folk. Jeg gikk til riktig hylle så litt på testene og tenkte at det var jo like greit å kjøpe flere i en gang så jeg tok den store boksen. Hmm. på vei hjem så jeg at det var EL tester jeg hadde tatt. sinna. Så da gikk jeg inn på billig tester og bestilte med en gang der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, TauZa, nå synes jeg nesten litt synd i deg! Jaja, du får da i allefall noen i posten snart da! Noen symptomer da?

 

Jeg var med legen i dag, og han trodde ikke det var bekkenløsning, tok sånne tester, så det stemmer nok, heldigvis!!!

Er forøvring mye bedre i dag, så kanskje det bare var noe forbigående!

FIkk også ta gravdiblodprøver iom at jeg var der så likevel, og så fikk jeg helskort for gravide og et par bøker men info! Spennende!!!

Nå begynner det liksom å bli litt mere virkelig!

 

Håper der andre som fortsatt venter på spira får oppleve dette sanrt, det er en fin tid! Masse spenning!!!

Babystøv drøsses over dere igjen!!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, TauZa, får håpe at du ikke får bruk for de EL-testene da! :) Men du kan jo bytte dem, så lenge de ikke er åpnet?

 

Jeg var hos gyn i dag, så nå fikk jeg endelig god informasjon om hvordan denne utredningen skal foregå. Så må nokk MFS inn å ta en sædprøve, men vi får hedig vis tatt den hjemme, siden vi bor så nært sykehuset. Han kan ikke ha hatt utløsning på 3-5 dager før han skal ta den, så da får vi prøve å få gjort det den dagen han kommer hjem. Ellers blir det vel vanskelig å holde seg tre dager.. :)

Men fikk mye god informasjon, så nå skjer det i hvert fall noe, så hvis vi ikke får det til selv blir det IVF etter hvert, men det er jo en god stund til da. Heldig vis at vi begynte å prøve så tidlig som vi gjorde! :)

 

Så ellers er det kun gravide rundt meg!! Til og med hun som er veilederen min i praksis er 2 mnd på vei! Hun venninna mi som jeg var ute å øvekjørte med har heller ikke fått mensen, så spørs om der er noe på gang ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du får bra info og god oppfølging!! Det er godt å høre! Kanskje tanken på at du vet at dere får hjelp nå gjør at spiren sitter?

Men blir det ikke flere pergokurer da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, pergo er i grunn ikke så viktig for meg da jeg har eggløsning. Det som gjelder nå er å finne ut om det er noe spes grunn til at vi ikke får det til som f.eks hormoner eller sædkvalitet. Men jeg ser nå lyst på at vi får to pper neste gang han er hjemme nå da... :)

 

Men har ett problem... Jeg har ikke sagt til MFS at han skal ta dn prøven... :) Jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MFS??

Håper det blir tatt godt i mot. Hans sin tur å "streve" litt nå. Håper det ordner seg da..

Hvordan har det gått etter den cellegreia?

 

Uff..litt blandede følelser hos meg i dag. Hadde en lengre samtale med min kjære i går. Han syntes plutselig dette barne"styret" går litt fort i svingene nå. Han er litt usikker. men han sier han har veldig lyst også, så må bare tenke litt. Har jeg allerede blitt gravid nå er han kjempe glad for det, men han ble plutselig litt skremt av det å ha to når han er så mye bortse osv...BLÆÆ!!!!! Det var kjipt å høre..så da ble det kun én ordentlig økt denne perioden..kanskje..Fortsatt noen dager igjen da..

Vel vel...jeg får vel bare smøre meg med tolmodig og evt prøve å få han pågodfot igjen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida ingen mensen enda.. Teste i morgen kanskje.. har hatt masse stikking i magen i dag... og noe stikking i underlivet. men aner ikke hva det betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj åj, spennende!!! I morgen er det fredag, er sikkert for lenge før IKM da, men s kader jo ikke å prøve!:)

Men ikke mist håpet om den blir negativ da, det ble jo min og da jeg testet noen dager før IKM....

Hehe, er jo umulig å vente....

Lykke til da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAJA jenter, så er vi i gang igjen:-D

Min kjære ombestemte seg plutselig gitt;)

JUHUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nå har jeg go følelse asså!!! :-D JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA:-D

...og tro meg ellerei..har fått det første symptomet...(sikkert ikke, men lov å håpe) MUNNSÅR!!! Hehe...våknet opp med et munnsår i dag!!! He, står jo på symptomlista så...;-p hihi...

 

GLAAAAAAAAAD!!! :-D

 

Kryss alt dere kan a jenter!!

 

Ha en stålende dag!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står munnsår på symptom lista??! Det har jeg ikke fått med meg. hehe.

 

Blir ikke morgen testing i dag men kanskje i morgen.

 

Lenge før ikm?!?!

 

I dag er det 26. oktober, og du er på dag 30 av syklusen. Det er 13 dager siden eggløsningen, 13. oktober, og 0 dager til en graviditetstest kan være positiv.

 

Dette står på babyverden i dag. Så i morgen skal jeg ha mensen. Vi får se om den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...neida..er bare jeg som er helt kokko, hehe..MEN det står faktisk på symptomlista. *ler*

 

Tror faktisk jeg kjente spark også jeg!!!

...hehe...slapp av, det har ikke klikka heeeelt for meg enda, haha!!!

 

Trulte: Sendte deg en PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TauZa: Så spennende!!! Du har bare med å rapportere når du har testa vettu!! :) Krysser både fingre, tær, bein og det som er mulig for oss begge da!

 

Morelli: Så bra at du er glad igjen! :) Hos oss er det av og til jeg som tenker slik som samboeren din.....har så utrolig lyst, men samtidig sniker det seg inn en del spørsmå og litt tvil....spesielt når jeg er alene! Men prøver å bare skyve det unna, for innerst inne har jeg fryktelig lyst! Håper bare det klaffer før jeg blir tullete....

 

Ellers er det 4 dager siden sambo var innom og vi fikk denne månedens prøvedag... Har ikke store forhåpninger, men det hadde jo vært morsomt! Ikke noe problem å vite når den ungen ble unnfanget i alle fall.....;) Egentlig har jeg det slik at jeg egentlig blir glad dersom mensen kommer også, så lenge den kommer på riktig dag! Er litt redd for at jeg skal få kokosyklus etter aborten, så det blir ikke den største skuffen dersom mensen kommer på IKM.... Og dersom den ikke kommer skal jeg vente en uke før jeg tester!!

 

Ellers er det fredagskveld og jeg planlegger en rolig kveld i sofaen med gullrekka på nrk! Vil også ønske dere en fortreffelig helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir testing i morra tidlig. Sånn at jeg får morraurin. har ikke sett noe til spotting. så jeg har ett lite håp men prøver å ikke ta av.

 

gullrekka her også...

 

krysser for dere andre også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende TauZa!!!

Husker første gangen jeg skulle teste, jeg sto opp om mårran, gledet meg til å teste, gikk inn på do satte meg ned og tissa mens jeg åpna testen, heldigvis billigtest, for jeg tissa jo bare rett i doen...

Trøtt med andre ord:)

 

Jeg skal pakke litt i helga jeg...

Var så trøtt etter jobb, at jeg har sovet to timer på sofaen, så nå skal jeg på butikken og finne meg noe god mat til meg og minimy:)

Så blir det vel litt av gullrekka på meg og tenker jeg:)

Vi snakkes jenter!! Lykke til!! Positive tanker tenkes for dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...