Gå til innhold

GRESSENKENE


Gjest

Anbefalte innlegg

GOD MORGEN JENTER :-)

 

Har ikm i uke 45 så eg krysser fingrene. Går på dobbel pergo siste gang i dag :-)

 

Bare til å krysse fingrene og HÅPE hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen. Sliter litt med matlysten på morgenen jeg. Urgh. Litt uvel tror jeg.

 

Så bra humøret er tilbake igjen, Elisabeth. Tenk så spennende periode du har i vente! Mye kan skje! Har du pergo denne mnd? Hørt at det ofte gir klaff mnd etter en pergokur..

 

Vi er vist mange som sitter på gress disse dagene. Kjedelige greier, men det positive er at det blir mer liv på tråden! Titter jeg tror kroppen tar i mot hvis den er klar, så jeg syns bare du skal benytte sjangsen. Spennende! Så utrolig bra at du er tilbake i ditt strålende humør. Du er tøff!

 

Trulte, jeg har ikke msn.. Håper du er bra form.

 

Morelli koser seg nok, og vi venter på at nettet hennes skal fikses.. hehe.

 

TauZa, ja nå venter vi spent. Tihi!

 

OG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Nå er det ikke bare nettet som er nede, men pc´en er svart også!!!

ARG!!!! Merker jeg er avhengig av dere jenter!!! Helt forferdelig å være uten!!!

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

Da har jeg landet i gamlebyen min etter en mindre hyggelig flytur med MYE turbulens......og jeg som ikke liker å fly en gang!!! Var litt skjelven da jeg gikk ut av flyet, men godt å være hjemme en tur! Skal på kafe i kveld allerede med en gammel venninne, så det blir kos:)

 

Lykkeboden: Velkommen til deg:) Hyggelig med nye folk i tråden vår!

 

Elisabeth: Bra du er tilbake og i litt bedre humør! Alltid kjedelig når de mannfolka drar....

 

Trulte: Så utrolig koselig at han sier dere da....gleder meg til sambo kan gjøre det med meg igjen! Han sa det plutselig en kveld da vi skulle legge oss mens vi enda trodde jeg var gravid....."godnatt til dere", og gjett hvem som gikk i skrikinga.....av glede da! :)

 

Morelli: Du har virklig uflaks med det tekniske for tiden!! Håper det ornder seg snart, hvis ikke får du ønske deg samme avskjedsgave som Elisabeth......det tror jeg at jeg skal gjøre i alle fall!! ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure oppstøt.... Stå på Tauza!!! hehe, klarer du å få rier og så er du god!:)

Dennne måneden er det veeeldig mange som er blitt gravide!! SÅ jeg tipper du kommer deg over til 1. tri:)

 

Lykkeboden? Hadde ikke du IKM snart du også? Har du fått symptomer da?

 

Mine er i dag; 4+5 sSpent i magen, fortsatt ingen mensen, (det er litt rart, jeg slipper det ett år fermover:)) og pitte litt øm høyre pupp :)

Sliten når jeg er på jobb og til tider ukonsentrert...

Jeg kjøpte bladet Gravid i går, endelig!!! Så i kveld skal jeg sette meg ned alen i sofakroken og kose meg med blad og noe godt!!!

 

Ha ei fin fin helg dere andre og!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er dere jenter?? Det har vært så stille i dag!!!

Er alle opptatt i kveld?

Hjemme alene og slapper av jeg, litt sliten... driver å plalegger pakking og flytting... Alene... Han er nok fornøyd med timingen på tur offshore denne gangen ja.... Mannfolk assa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det jammen stille!! Jeg kommer meg ikke så ofte inn her som til vanlig, for jeg er hjemme hos foreldrene mine på besøk....men prøver å komme meg inn en gang for dag i alle fall:)

 

Jeg kjenner til det der med "bra" timing for utreise....har flyttet alene tre ganger! I tillegg var han bare med på innflytting i ny leilighet i fjor, mens jeg pakket ned alt og stablet esker til jeg ble grønn... Men det ordner seg til slutt skal du se! Bare minn han på at "flyttebyrået" er dyrt i drift og forlanger ekstra bonus neste gang han er hjemme....;)

 

Ellers så er det koselig å være hjemme en tur...litt rart, for alt er så kjent, men likevel så fremmed. Har jo ikke bodd fast her på 1,5 år, så det merkes godt.... Men hyggelig å treffe igjen familien og venner som enda bor her! Etter helga skal jeg til ei venninne som har en baby på 2 mnd...gleder meg!! Og så kommer sambo innom med båten på tirsdag, så da blir det månedens eneste prøvedag! Har bestemt oss for å prøve og se hva som skjer....er kroppen klar, så går det vel bra! Kan jo ikke la en sjanse gå fra oss.....! :)

 

Ha en strålende helg alle sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venniinne besøk i helga og derfor er jeg ikke så mye innpå. men nå har jeg fortalt dere, så da må jeg jo inn å si hei. At jeg faktisk har klart å samle en gjeng på nettet der vi alle er i samme situasjon :) bortsett fra at noen nå faktisk har blitt gravid nå da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag, frøkner! :)

 

Nå skal jeg snat ut å la ei venninne øvekjøre, så hvis dere ikke hører noe mer fra meg, så vet dere hvorfor! ;P

 

Så skal vi hjem til meg etterpå å lage middag i lag. Kos det, for hun er også alene, typen hennes bor i Trondheim. Hun er forresten ca fem dager over IKM, så det er jo gøyt da.. :)

 

Trulte; så gøyt det blir med nytt hus og lage til barnerom og greier da.. :) Så heldig du er! :)

 

Ellers så har jeg EL disse dager, men ikke noe MFS, så da er jeg like langt! :)

 

Titter: Treffer dere EL da? Tester eller temper du eller noe? Sikkert koselig å være hjemme en tur ja, vært mye vekke selv, så nå syntes jeg det er så deilig å bare være i heimbygda og trives med det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag ja!!

Jeg har akkurat kommet hjem fra en seiltur.. Med relativt lite vind..

Så nå er jeg gjennomkaldt, og skal tulle meg inn i pleddet etterpå:)

 

Barnerom ja... Det har jeg ikke tnekt på.. Har jo vært så opptatt av å kjøpe sofa som kommer til jul..

Men tror vi venter til neste år med å gjøre det klart...

 

Flere symptomer Tauza? Jeg og hadde noen dager jeg ikke trodde jeg var gravid....

Stjernetitter, stå på!! Spiren kommer nok:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en delilig søndag! Jeg her virkelig klart å slappe av i dag og for første gang på to uker har jeg ikke tenkt på graviditet og abort hvert 10. min! Deilig!! Begynte dagen med en lang og hyggelig frokost med foreldrene mine, deretter en spasertur ned i båthavna her, for så å komme hjem og rake hele hagen fri for løv! Kjedelig vil kanskje noen si, men jeg synes løvraking er en hærlig aktivitet hvor man får rørt seg fysisk og kan la tankene fly:) Da jeg kom inn disket pappa opp med skikkelig god middag, og nå er det bare avslapping som gjenstår!!

 

Ellers så gleder jeg meg til tirsdag når sambo er innom.....det blir en "tøm og røm"! Dersom syklusen min kommer tilbake til normalen med en gang etter sa, har jeg faktisk el på tirsdag! Det blir ikke en hel pp denne måneden, men en prøvedag! Har ikke de store forhåpningene til at det skal klaffe, men det hadde vært koselig:) Jeg temper eller tester ikke, så kan ikke vite helt sikkert....kanskje jeg skulle dra på apoteket å kjøpe el-test i morgen, så kan jeg teste på tirsdag for å se om vi treffer.....hmmmmmm!!

 

Etter aborten har jeg tenkt noen ganger at kanskje vi bare skulle vente litt lengre med å få barn, men så kommer det over meg andre ganger og jeg kjenner virkelig hvor stort det ønsket er! Sambo har om mulig et enda større ønske om at det skal klaffe, og hver gang overstyrmannen på båten hans har sønnen på to år på besøk får jeg rapport om hvor nydelig den ungen er! Og så kommer det: "Men vår kommer til å bli enda finere...."! :) Akkurat nå vil jeg så gjerne!!!!!!

 

Det ble visst et litt langt innlegg dette, og jeg håper dere bærer over med søndagsfilosoferingen min! Det kommer bare litt mange tanker på en gang innimellom, og ikke har jeg noen å snakke med om det heller, så da blir dere hobbypsykologer....:) Dere er en fin gjeng!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå er jeg endelig på nett :-)

Merker det blir mindre pc-bruk etter sambo kom hjem også, for det går i ett hele tiden. I går var vi på en heidundranes fest hos venninna mi som ble 30. Var skikkelig moro :-)

Jentegjengen hadde laget et lite skuespill fra den tiden hun kom til byen vår og fram til nå. Var skikkelig moro ja;)

Og jeg håper så veldig at dette ble min siste fest på et års tid;) For til uke nå og neste uke, blir det noen travle dager i senga, hehe;)

GLEDER MEG!!!! Tenk om det kan klaffe på første forsøk da?? Har jo gjort det før, så kan jo skje nå også:-) Men redd det ikke er så lett nå som jeg tenker mere på det. Uff....men spennende tid i vente vaffal ;)

Aner jo ikke når neste EL er, for syklusen har vært forskjellig de tre siste gangene. Sist syklus var det 26 dager, og forrge var det 31!! Hvordan kan jeg regne fram til Ikm da a?? Hmm...?

 

Elisabeth: Du får gi oss et livstegn her inne snart. Siden du skulle være sjåførlærer i dag;)...bil er skumle greier....hvertfall uten erfaring!! *grøss*

 

Trulte MED SPIRE!!!!! Er så glad for deg jeg!! Må være en utrolig følelse å være gravid. Bare gled deg til du kjenner liv. Helt fantastisk :-D

Åssen går det på jobb? Funnet ut noe mer? Og har du fortalt noen at du er gravid? Familie? Venner? Sjef?

 

Titter: Koselig å være hjemme ja;) Kaldt oppi der tenker jeg;) Liker meg her i sør jeg. Er jo så fint vær for tiden. Deilig høstvær:-) Livet kune ikke vært bedre akkurat nå!

God økt på tirsdag da!!! hehe

 

Hva skjer med de nye som stadig stikker innom å sier hei, også hører vi ikke noe mere fra dem. Mammaen til håkon og lykkeboden...hmm...Hvor ble det av dere???????

 

Nå ligger vi på hver vår sofa og er helt utslitte!! Denne fylla tar på kroppen ja...puhh...Tidlig kveld i dag veit jeg.

Endelig på nett igjen. så kommer tilbake i morgen ;)

 

klem og kos fra meg! <3 -,-'-@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overlevde øvekjøingen! :) Hun var faktisk ganske flink! :)

 

Morelli: Ja, håper det blir siste festen på ei stund! :) Skal bli pennede å se om det klaffer på første forsøk, det er jo fullt mulig! :)

 

Titter: Fint å høre at du har hatt en bra dag da! :) Du fortjener det nå! :) Noen tegn til EL da? Det blir jo en liten sjans for at noe kan skje da. Jeg har jo hatt en del slike tøm og røm, og det er jo veldig fint å kunne ha et lite håp! :) Faktisk så er dette første PPen vi ikke får prøvd i det hele tatt. Men så kommer han heldig vis hjem noen dager før EL, så det passer jo utorlig bra! :)

 

Nei, nå skal jeg legge meg, så jeg blir uthvilt til min første dag i praksis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth: Ja, det er veldig liten sjanse for at noe skal skje.....men vi håper likevel! Bedre å utnytte de sjansene vi har og håpe på det beste:) Når noen kan bli gravid på one-night-stands, er det et lite håp for at vi skal klare det når vi faktisk planlegger det..... Har ingen typiske tegn på el, så jeg vet jammen ikke når den er! Vi koser oss bare når han er hjemme og omtrent når el finner sted blir det litt ekstra:) Men nå begynner jeg å lure på om jeg skal teste for å finne den....men vil ikke stresse med det heller! Forsøkte å tempe, men det ble jeg bare urolig av.....

 

Jaja, nå skal jeg ta kvelden......skal opp å skrive oppgave i morgen, selv om jeg er hjemme på "ferie" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja jenter, da er min pp i gang!!! :o)

I kveld skal jeg fikse litt god mat, tenne lys og vi skal bare kose oss sammen. Veldig deilig at han er med på det hele veien. At det ikke bare er jeg som er engasjert liksom..;) Han er like klar som meg og vi er klare for å bli foreldre til to. Helt utrolig. Men han er VELDIG engstelig for at ikke alt skal gå som det skal. Forrige graviditet klarte han ikke å kjøpe noe til babyen før vi MÅTTE. Det var i 8 mnd ca, så han er av den nervøse typen på det området, hehe...Litt søtt også da:-) Men den sjangsen er vi ville til å ta!!! Vi er unge og friske, så alt skal gå bra!! :-D

 

MEN, i dag er det noe slim hos meg, allerede!? (hehe...nå er det jeg som må inn på detaljer her) Men mensen var ferdig på torsd/fred ca...så er det ikke litt tidlig med EL nå? Hvor lenge i forkant varer dette slimet før selve EL? Uff, har nok mange sp.mål framover jeg..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et innlegg på BliGravid med symptomer. Legger de inn her her :-)

 

Liste over symptomer:

 

Menstruasjonen uteblir.

Brystene blir ømme.

Det brune feltet på brystene (areola), vokser og blir mørkere.

Hårsekkene langs ytterkanten på areola blir tydeligere

Tretthet.

Raskere sliten

Fryser lett

Humørsvingninger

Mensmurring

Magekramper

Smerter i korsryggen

Nesten lignende vokseverk i kroppen

Stikkninger i området rundt halebeinet

Tykkere hår/tynnere hår

Blødende tannkjøtt

Spenn/vondt i tennene

Munnsår

Halsbrann

Hyppige dobesøk for å tisse

Kvalme

Stikk i magen

Kløe i underlivet (grunnet sopp eller forandring i skjedekulturen)

Skiftende hard/løs mage

Begynnende hemorider (kjennetegnes ved kløe i og rundt endetarmen samt. enkelte blodspor)

Sukkertrang/sitrustrang

Ekstra tørst og/eller sulten

Overfølsom luktesans

Endrede matønsker (Yndlingsretten smaker plutselig )

Ny glød

Vannansamlinger i kroppen.

Leggkramper (Å spise kalk skal hjelpe)

Skjelving

Svimmelhet (blodtrykk som synker og stiger voldsomt )

Hodepine

Ammer du eldre søsken, kan du merke at melkeproduksjonen går ned og/eller at utdrivingsrefleksen ikke er så kraftig som før. Noen sier også at smaken på melka endrer seg slik at den ungen du ammer blir mindre interessert i brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morelli: Hvilke dag er du på i syklusen da? Når siste dag av mensen er spiller ingen rolle, det er kun den første dagen som teller. Du er vel cånn ca på dag 10 du da(?), så da er det normalt å få EL-slim. Det kan du få opp til fem dager før, men det som er vanligst er at EL kommer på tredje dagen med El-slim, men som sagt så varierer dette. Men EL-slim er et tegn på at du er fruktbar, så det er bare å kjøre på. :)

 

Titter: Hvis jeg var deg ville jeg bare tatt det med ro ang testing og temping nå, for dere får jo kun hatt sex på tirsdag uansett hvilke dag du har EL på. :) Ville bare latt det stå til, og så er der et lite håp.. :) Og et håp er et håp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det vi også tenker Elisabeth:) Ikke vits å stresse med det når det uansett blir bare en prøvedag....får heller bare håpe på det beste:)

 

Morelli: Det blir jammen spennende å se om dere får klaff med en gang! Hører jo stadig om de som klarer det.... Husker selv vår første periode. Vi var så spent og gikk å trippet fram mor IKM....det er nesten de lengste 14 dagene ever!! I tillegg var mensen fire dager for sen, så vi fikk jammen opp spenningen! Jeg skal krysse fingrene for deg, og etter morgendagen skal jeg jammen krysse bena også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere. Trenger alt som kan krysses og drysses nå;)

 

Elisabeth: Jeg hadde første mensdag 13 oktober. Så allerede i dag KAN det sitte? Hmm..nei, det kan det vel ikke? Eller?? hmm..hehe...jaja, er jo bare kjøre på..kan bli en slitsom uke dette her, haha:-)

Og ja, jeg har sett litt på Top Model, men ikke sånn kjempe engasjert;)

 

Åssen går det med deg da Trulte?

Og TauZa?? Noe testing på gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender ut alt av babystøv jeg har, men holder symptomstøvet for meg selv, for nå begynner det å røyne på her :(

 

Jobba kveld sist uke, og hadde litt vondt i rygg/bekken, hadde fri på søndag, så da var jeg ganske grei, og i dag har jeg vært fin. Helt til etter jobb, nå har jeg så vondt at jeg klarer ikke sitte på raua på stolen en gang...

Så i morgen bærer det til legen for å ta en sjekk, i tilfelle dette er bekkeløsning... Håper ikke, men det ligger i slekta....

Har starta dialog med ei på jobb som skal hjelpe meg å finne ut hva som jeg ikke kan gjøre, og det ser ikke bra ut...

Hun fortalte at det i det siste har vært tre SAer på avdelingen min....

Kan være tilfeldig, men er mye dritt vi jobber med og....

Så skulle egentlig si det til sjefen i dag, men backa ut, får ta praten i morgen etter jeg har vært hos legen!

 

Åj, det var masse syting.... Jeg har det veldig bra ellers da:)

Og håper det går bra med dere og!

Skal rydde siste rest her, for det kommer en på visning i mårra, så finner jeg nok senga tenker jeg:)

Natta englene mine!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! top model må jeg ha med meg. Begynner å bli virkelig spennende nå. Måtte nesten gråte litt i dag da når Kamilla satt å ventet på besøk åsså kom kjærsten!

 

Ang. Testing. Blir veldig frista til å teste når jeg ser så mange som har testa positivt 4-5 dager før IKM. Jeg har IKM på lørdag. skal prøve å holde meg hadde jeg tenkt. vente til det er over. Har jo hatt både 30 og 31 dager i det siste så tror d blir testing på søndag... WÆÆÆ!

 

Har aldri tatt test før jeg. Kommer til å bli så skuffa om den blir negativ.

 

Trulte- Pass på spiren din! La den knipe seg fast.

 

 

Jeg har forresten ingen symptom... har ikke troa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...