Gå til innhold

GRESSENKENE


Gjest

Anbefalte innlegg

Morelli- jeg har ikke tenkt på temping, slim, smerter og livmor munn enda.. Det er for tidlig å bli så opphengt eller hva jeg skal kalle det. Syns liksom at jeg må ha hatt to skikkelige PP før jeg i det hele tatt kan begynne på noe slikt.

 

Hva har dere bedrevet helgen med da jenter? Jeg har vert på hyttetur! Utrolig deilig i det fantastiske høstværet. Godt å leve litt primitivt. uten vann og størm. :) back to nature.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, TauZa, det holder å bare følge med på syklus og sekret den første tiden, enig der! :) Så heller avansere etter hvert.. :) Hørtes deilig ut med en hyttetur, ja! :) Men uten strøm...? He, he.. Vi var på ei hytte som ikke hadde TV en gang, og vi ble helt sånn "hva gjør vi nå da?" :) He, he.. :)

 

Jeg er så spent på hvem det klaffer for først jeg!! :) Skal bli gøyt å se! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er spenningen til å ta og føle på dere...

 

Hyttetur savner jeg veldig!!! Skulle egentlig på fjelltur i går, men har vakt på jobb denne uka og neste, så jeg måtte inn på jobben gitt, fjelltur avlyst...

I dag måtte jeg også inn på jobb, akk kommet hjem nå!

Så ikke noe natur på meg denne helga..

Men masse penger, hehe!!! Jo mere man tjerner, jo grådigere blir man...

Ikke bra! Men må jobbe så masse som muilig nå når det blir huskjøp!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg kjenner at det kiler i magen av glede her. Er jo bare så utrolig spennende tid i vente:-D

 

Jeg var på party på fredag jeg. Er jo så sosial av meg vettu..hehe...så en fest i ny og ne er alltid morsomt;) Godt med barnevakt når jeg er mye alene. Få koblet litt av med voksne. Da blir jeg en enda bedre mor også;)

 

Lørdag var det sofakos med masse godis:-D

Og i dag har vi vært ute å lekt i regnet. Det er moro vøtt;)

 

ps: jeg har også Bergansjakke,haha;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he.. :)) Ja, trenger ei skikkelig jakke jeg også! :) Ei tynn, vanntett ei, så kan jeg heller ha på meg litt ekstra under når det er kaldt! :) Jeg fryser sjeldent da.. :)

 

Ja, en blir litt småtutullete av bare å prate med barn! Deilig å kople av da... :)

 

Nå skal jeg lage kakao, så blir det skolearbeid igjen! :/ Kjedlige greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off. nå ble jeg litt deppa. HAr hatt ås lange sykluser i det siste. 33 og 31 dager.det at vi har full pp denne perioden er utregna på 29 dager. og i tillegg fikk vi beskjed om at det er endra på byttedagen fra onsdag til mandag. så nå blir det kanskje avreise lørdag. fruktbarperiode 10. - 15. oktober byttedag 15. kanksje avreise 13... det var den PP. off nei nå mista jeg troa på at jeg skulle bli av de første vertfall...

 

Videre fremover blir d heller ikke noen ny PP før i februar. wæææ! det eneste som er positivt er jo at ingen ting er sikkert med en sjømann så d kan jo hende at det blir endringer på skiftet... æsj. dumme kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjipern da! :( Dette er det kjedligste med å ha menn som jobber på sjøen.. :/

 

Men hvis du er fruktbar fra 10-15 okt (ifølge babyverden?), så blir EL regnet på den 14. Å bli gravid dagen etter el er veg lite sannsynlig, den dagen blir tatt med fordi det ikke er sikkert at el havner på den dagen. Så hvis han har avreise den 13, får dere blitt med på den perioden.

 

En må liksom bare ta en syklus av gangen her... Blir helt gal av å sitte å se fremover og regne på sykluser og turnuser..

 

Ikke mist motet du, det blir din tur en gang uansett! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant det, selv om det er et lite plaster på såret! :)

 

Jeg prøver å være flink til å tenke hvor heldig jeg er som har friheten som det er å ikke ha barn, at jeg kan sove om natten, sove lenge, gå ut når jeg vil og drikke (mellom mens og EL). Selv om det ikke er så veldig mye hjelp på savnet, så hjelper det på tålmodigheten.

 

Så er jeg så glad for at jeg er sammen med en mann som vil ha barn med meg, og er så flink og tålmodig med barn! :)

 

Jeg mener ikke å minimalisere situasjonen du kom opp i nå, TauZa, med sånt "positiv"-prat. Prøver bare å si hva jeg tenker.. Det er alltid kjipt å gå glipp av, eller risikere å gå glipp av EL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!! Nyt full nattesøvn!!

Det er mitt råd, hehe...;)

Det første året var jeg våken (nesten) hver natt jeg...rart med det...blir en vane..men en litt slitsom en bare..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan tenke meg at det er ganske hardt! :) Jeg husker dajeg jobbet på sjøen, da gikk vi 6-6 vakter, og det var helt jævlig å alldri bli utsovet!! Ble helt sombie i hodet etter hvert.

 

Så har jeg tenkt litt også.. Jeg har tenkt så mye på å bli gravid og være gravid at det å faktisk få et liv som en blir svarlig for, det har jeg ikke tenkt så mye på! :) Selv om det blir den største oppgaven! Må nok kjøpe meg noen bøker om oppdragelse og slikt. Det er litt skremmende hvor mye oppdragelsen i de første åra betyr for barnet.

 

Men gleder meg sånn til å trille barnevogn og kjøpe klær.. Skal i hvertfall ha ei stor, god barnevogn, med plass i, ikke en sånn liten, moderne som bare er ei stang, og ikke brukenes til noe annet enn å ha babyen i.

 

Håper at de to andre venninne mine som prøver får det til samtidig som meg.. :) Så kan vi gå gravid i lag og greier.. :) Og hun ene er jo sammen med broren min, så jeg vil bli tante til det barnet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så aktive dere er da!!! Klarer jo ikke å henge med i svingene.....må vel kanskje bli litt flinkere til å være her inne litt oftere kanskje!

 

Men det er mye som skjer også da, så det er spennende tider i vente for oss gressenker! Jeg er velding spent for tiden selv, for sambo kom hjem et par dager før el, så her har vi liksom hatt en hel ordentlig pp denne gang!! Det er første gang siden før sommeren..... OG de to siste dagene har jeg hatt litt stikking nederst i magen, pluss litt sånn svake "menssmerter"!!!! Og så er puppene litt ømme....Håpehåpehåpe!! Jeg har litt tro på at jeg kanskje er gravid, men det er litt skummelt å håpe for mye.....det har jeg gjort før, og fallet blir så mye større da hvis tr kommer! Hadde el ca fredafg 21.september, så da har jeg IKM nå på fredag sånn omtrent.... Temper eller tester ikke, så jeg er jo ikke helt sikker på datoene, men sånn omtrent:)

 

Ellers så har jeg vært å kjøpt en kjempetøff body til en venninne som fikk vite at hun bærer på en liten gutt....jeg vil handle babyklær til meg selv også!!!! Og jeg tenker det samme som deg Girly når det gjelder barnevogn.....såg en tvillingvogn her om dagen som var så liten at det såg ut som en dukkevogn!! Jeg skal ha en skikkelig en....med stor og god stellebag og plass til ting under også!

 

Huff, jeg kan visst ikke skrive korte innlegg jeg....men skal prøve å være litt oftere innom! :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, som jeg og gleder meg til å kjøpe vogn og seff babysvømming!!!

Akkurat kommet hjem fra jobb, og tester og tempmåler låg i postkassa!!

Så nå skal jeg tisse litt og teste litt!

Sambo kommer hjem, og har andre dag m ELslim, så håper EL kommer i morgen, ikke i dag...

Kommer snart tilbake med testresultat!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... Testen var HELT negativ.... Bruker å ha litt utslag dagene før...

Det var rart.... jaja.... Får håper på bedre resultat i morgen da... Og at gubben blir hjemme noen dager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor barnevogn, barseltreff,babysvømming og trening!!!

Føler at det er veldig dårlig gjort ovenfor dere at jeg har opplevd alt det der og ikke dere!!! Men da kan jeg hvertfall komme med div tips og råd når den tid kommer, sånn for å se det positive i det...;)

 

Dere (vi) ønsker så VELDIG å bli mødre!!! Og dere kommer til å bli verdens beste!!!!! Bare så forbanna urettferdig at noen får alt rett i hendene mens andre må slite ræ.. si for å få det til!!!

Jeg er kanskje ikke rette personen til å uttale meg, men det syntes jeg virkelig!!!

 

MEN, Girly!!! Jeg prøvde en sånn EL test jeg..hehe..for moro skyld!! Og det kom en sånn svak strek ved siden av den sterke. Ikke veldig svak, men svakere enn den sterke..Betyr det at den er på vei, eller er det HELT negativt?? Kan jo være interessant å vite sånn ca når EL er da,hehe;)

 

Stjernetitter: Du er ikke den eneste som skriver laaaaangt,hihi...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg blir teststreken sterker og sterkere til den er positiv, og så blir den negativ..

Men har bare EL-testet to pper da...

btw, den ene gangen ble testen negativ en dag mens jeg testet,,,

Og de forskjellige produsentene har forskjellige kriterier for testing, så det er jammen meg ikke lett å få det til riktig...

Jeg tror jeg skal la være å gå på do mere i kveld, og ta en ny test før jeg legger meg i kveld.. bare sånn for sikkerhets skyld:)

 

Men nå må jeg kjappe meg å få i meg noe mat, skal på volleyballtrening om en halltime!

Også er d rett hjem og vente på min kjære! Jippi!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernetitter: Ja, her går det unna, vet du! :) Spennede tider ja! :) Håper det har klaffet for deg denne gangen da! :)

 

Trulte: bare å komme i gang med temp og test da! :) Første gangen jeg tempet, rakk jeg å tempe to ganger før EL kom, kanskje du rekker det også? Håper det! :) Du får kose deg med typen! :) Lykke til! ;)

 

Morelli: Jeg fikk ikke pos EL-test denne gangen heller, de testene er så som så, må ikke tisse eller drikke tre timer før, og testen må taes på kvelden osv. ikke alltid lett å få til. Jeg pleier også å få en dagmed nesten pos test, så pos dagen etter, men ikke denne gangen da.. Jeg pleier å notere resultatene som 1 (nesten neg) 2 (godt utslag, men ikke pos) 3 (pos), så da ser jeg et mønster liksom..

 

Nå skal jeg se på Top Model! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos testing (EL), jeg hadde 2 tydelige streker på onsdag kveld, og torsdag ettermiddag var den enda sterkere - men ikke like sterk. (hadde nettopp drukket og tisset), fredag ettermiddag var testen "negativ", dvs. den ene streken var veldig svak.

 

Jeg brukte CB. Og ifølge pakningen skal El komme tidligst 24 t etter positiv test, og innen 48 timer. Så når den ble negativ fredag, kan det vel likevel bety at jeg fikk el i løpet av fredagen??

 

Unnskyld meg, men jeg leter desperat etter et lite håp selv om jeg tipper løpet er kjørt, da vi ikke hadde sex før søndag morgen..

 

Huff. håper mennene våre kan passe på å være hjemme under EL!

 

ps. Tatt første løpetur på lenge ikveld, er dere med på en sprækere hverdag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kunne se ut som om du hadde EL på fredagen da.. :/

 

Vi prøver å være sunnere, menjeg ble jo jaggu meg syk i dag, så har kun fått gå tur i dag, men det holder lenge med denne formen. Så danser jeg magedans og løper 3 km sånn ellers for trening. Er glad i å svømme også, men det blir skjeldent da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet det, men bor du i sentrum eller..? Jeg bor ca 5 min å gå fra sentrum..

 

Hadde vært gøyt om vi kunne trillet i lag en gang i fremtiden, ja! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjente jeg nettopp en skikkelig "klo" nede i magen! :) Mitt første symptom! :) Har skikkelig stor tro på denne ppen altså.. :)

 

Jeg skal teste på mandag, for jeg skal til akupunktøren på tirsdag, så dette blir spennede! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testing av el ja......kjenner jeg blir litt stresset av det! Har på en måte så lyst å finne ut nøyaktig når jeg har el, men da jeg forsøkte å tempe ble jeg bare stresset av det! Og når dere snakker om el-tester høres det så komplisert ut...men dersom det ikke klaffer denne mnd tror jeg at jeg skal prøve det neste mnd!

 

Girly: Så bra at du har tro på denne måneden!!! :) Høres jo egentlig lovende ut med en "klo" i magen:) Jeg har ikke kjent så mye mer stikkinger i magen, men da jeg løp ned trappa på skolen i dag kjente jeg plutselig at puppene gjorde vondt....og det er ikke normalt!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...