simbamamma Skrevet 16. august 2007 #151 Skrevet 16. august 2007 Orker ikke å forholde meg til tipping akkurat nå, sorry. Men gratulerer til Tiny som har fått ny jobb! Var visst ingen som husket at jeg skulle til legen i går :-( Nå prøver jeg å forholde meg til at jeg i en alder av bare 26, har blitt diagnostisert med fibromyalgi, og at jeg aldri kan bli frisk. Jeg var jo på en måte forberedt, men å få det bekreftet slik var allikevel litt overveldende. Men på den annen side, så var det en lettelse å endelig få et klart svar på hva som feiler meg. I første omgang skal jeg på et tre-ukers opphold på rehab.avd., for å finne ut hva som vil være en realistisk plan for meg videre. Det er to-tre måneders ventetid, noe som egentlig er en fordel, for da rekker LH å bli litt større først. En annen fordel, er at jeg bor såpass nært sykehuset, for da får jeg være dagpasient. Men formen er ikke helt på topp, nei...
Amabolla Skrevet 16. august 2007 #152 Skrevet 16. august 2007 Heisann:) Tipper 9050 og 74,5 på lillepia til sessa Grattis med ny jobb Tiny! Og Cat-hvor hen på Hvaker da? Besøke hytta der vi er kanskje? Og Simba: Du kan fint leve med fibormyalgi- noen dager er topp og noen dager er verre, men diagnosen kunne ha vært myemye mer blæææ. Både stesøstra mi og stetanta har denne diagnosen- s.tanta mi jobber ikke og har ikke gjort det på mange herrens år- men det tror jeg har mer å gjøre med vekt enn med sykdommen- hun er stor som ett fjell;) S.søstra mi har vært sykmeldt en stund,men har nå begynt å innse at hun må velge yrker der hun faktisk kan jobbe uten å plages- hun har tendens til å velge yrker der hun har for mye statisk bevegelse. Men- legg en plan over hva som gjør deg verre og hva som gjør deg bedre- legg om livet ditt når det gjelder kosthold,morsjon o.l.- det kan ta en stund sikkert å få kartlagt dette- men det vil etterhvert bli lettere for deg når du vet hva som forverrer de plagene du har. Begynn og drikk noni juice (dagens reklame;)) og vær realistisk- det er lov å sette seg ned og si "dette klarer jeg ikke" og prøve noe anna. Dette er en diagnoset du kommer til å ha livet ut, men ikke la den bli deg;) I morgen har jeg fri! Jippi:) Og simba- kan du sende meg en pm med adressen din? trenger din og svana:)
simbamamma Skrevet 16. august 2007 #153 Skrevet 16. august 2007 Takk for tips og støtte, ama. Jeg er alt for sta og har gått igjennom for mye til å la meg vippe av pinnen av dette, og jeg er helt enig i at det finnes verre ting, ja. Må liksom bare venne meg til tanken ;-) PM skal du få!
_svana_ Skrevet 16. august 2007 #155 Skrevet 16. august 2007 Skal legge meg nå men ser at jeg må gi simba en god klem først! Skal skrive litt til deg etter litt søvn. Ama: søk opp mobnr på telefonkatalogen.no og der står adresse.
Amabolla Skrevet 16. august 2007 #156 Skrevet 16. august 2007 har no ikke nr ditt jeg da svanadama,,,,
_svana_ Skrevet 17. august 2007 #157 Skrevet 17. august 2007 Så du har ikke lagret meg enda jeg har ringt til deg? Skamme seg.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 17. august 2007 #158 Skrevet 17. august 2007 Ama: Svigers har kjøpt seg tomt på Hvaler og skal etterhvert bygge seg hus der, så vi skal ned å se på tomten der. Svigers har leid en rorbu på skjærhalden denne helgen så vi blir der fra lørdag til søndag ) Skal dere til hvaler i helgen også? Sender en klem til simba!! Var inne til utredning for FM for noen år siden jeg også, men jeg hadde det ikke. Det blir nok en omveltning en stund fremover, men når du får tenkt litt over det, så blir nok alt så mye bedre ) Det positive er jo at du nå vet hva du skal hanskes med, så det er bare å brette opp armene og ta tak i ditt nye liv med FM!!!
Amabolla Skrevet 17. august 2007 #159 Skrevet 17. august 2007 God morgen:) De tre siste dagene såhar Leo våknet kl 08!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (tør jeg skrive det mon tro-kan gå troll i ord...) Men- hun våknet 04:45 i natt-hun sovnet igjen greit, men sovnet jeg greit???? Ok: her har dere tre alternativer til hva jeg tenkte klokken 05 i dag tidlig: -prøv å gjette: 1. Må sambo snorke så vanvittig høyt? Kan jeg stappe ei pute i kjeften hans? 2. Kan noen kverke den J.... hana som kykkelikyer? 3. Den h....... naboen-kan han ikke skru ned musikken og slutte å gaule.. Cat: vi skal til hvaler i dag:) Blir der til søndag- er på Spjerøy,sand. Svana: skal sjekke mobben igjen, men tror ikke jeg lagra det,men kan være jeg var klok;) Du må begynne å ringe flere ganger;)
-MtG- Skrevet 17. august 2007 #160 Skrevet 17. august 2007 Hei. Er på jobb så jeg må bli kort. Må bare fortelle om gårsdagens store hendelse. Gabriel gikk 4 skritt!!!!!!! Stolt mor ja:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 17. august 2007 #161 Skrevet 17. august 2007 Gratulerer med en gående "baby" mtg Møtes på skjærhalden å spise is Ama???? Har ertet på meg noen på skravlesiden jeg da.. Jeg er visst et heeeelt forferdelig menneske som ligger i 110-120 på motorveien når fartsgrensen er 100.. Men er så klart myyyye bedre å plante nesen ned i speedometeret og krampeaktig følge med på det, enn å ha øynene med seg på veien. Sorry altså, men jeg klarer ikke å ligge akkurat på streken jeg altså. Jeje..
Molait Skrevet 17. august 2007 #162 Skrevet 17. august 2007 Meg da? Ikke møte meg? Grattis til store lille Gabriel! Cat....jeg overgår deg på meget mer enn man skriver her. (mao du har min fulle støtte ang bilkjøring) Litt stressa i hodet og kropp nå. (ut på tur vett) Nedtelling: 7 dager igjen! STOR KLEM TIL DEG SIMBA!!!! Hade alle sammen og god helg:)) (du skal få nr og adr til begge i helgen av meg ama:) ) (NOEN som bryr seg om venner og lagrer info vett)
Molait Skrevet 17. august 2007 #163 Skrevet 17. august 2007 Rakker ikke se nå men legg link her a cat. Lese moro etter helgen:))
Sessa ruger igjen... Skrevet 17. august 2007 #164 Skrevet 17. august 2007 Først: STOOOOOOOOOOR KLEM TIL SIMBA!!!!!! Huff, ikke greit det der altså, men nå vet du i hvert fall hva som har plaget deg (har ikke fått med meg dette før, jeg). Når det er sagt så er jeg overbevist om at alt ordner seg for snille piker, så da er det jo bare å legge tilbake og vente på at alle brikkene faller på plass! SÅ: *fanfare og trommevirvel* LINEA GIKK SINE FØRSTE ORDENTLIGE SKRITT I DAG!!!!!!!! Var med mannen på besøk på jobben hans og gikk plutselig tre skritt. De stakk innom meg på jobben så jeg fikk se. *stolt som en hane!!!* Nå har jeg to ukers ferie og vi skal øve på å gå HVER dag. JUHU!!!! Noen flere enn Ama, Herk og Mol som vil tippe på Linnis?? jeje... snart ost og kjeks og vin! Mmmmm, flink mann, vet å pleie kone som har sett jenta si 6 timer de siste 4 dagene... Så henne ikke i hele går! Jobb er bæsj!!!
Sessa ruger igjen... Skrevet 19. august 2007 #165 Skrevet 19. august 2007 Var alle ute i går eller?? SIDE 4!!!!!
Molait Skrevet 19. august 2007 #166 Skrevet 19. august 2007 Tuuusen takk for kjempekoselig tur Ama!! (ja og mannen da)!!!! Edvard har fått tann nr. 7:D Grattis med skritt!!! E ikke sovet siden 11:45, så dusje og legge barn. I'll be back
Amabolla Skrevet 19. august 2007 #167 Skrevet 19. august 2007 Heisann og hoppsann:) Takk for helg ja,berta:) Var koslig det-selvom Leo har tatt rekorden (om det finnes noen) med sutring! Men nå sover ho søtt i senga si og er igjen den besteste bebbisen i verden;) Mange fine bilder ble tatt i helga-139 bilder og kanskje 10 av dem er av voksne folk;) På vei tilbake kjørte vi forbi ei ulykke-smadra bil lå med taket ned,knekt gatelys og en liten gutt lå på magen-men så han var våken og en voksen mann lå på ryggen- ikke våken. Denne ulykka skjedde rett foran oss bortimot-kanskje en av 20 biler foran oss-så det var litt merkelig. der var ikke noe politi eller ambulanse enda (forståelig nok) så det var bare vanlige personbiler og folk som prøvde å hjelpe de skadde og dirigere trafikken. Merkelig. Skole for sambo i morgen.
_svana_ Skrevet 19. august 2007 #168 Skrevet 19. august 2007 Simba håper det går bra med deg! Kan ikke bare være lett å få et sånt svar, men som de andre skriver så er det jo greit å vite også. Mange klemmer fra meg. Ulykke, så ekkelt da. Huff. Godt dere hadde en fin helg. Verdensrekord i sutring har vi nok hatt her også. Her er det nemlig tannfrembrudd for de små (ja, grattis CE). Skulle tro de var eneggede vettu, siden de er så synkrone. Ene fortanna til A kom i går, og den andre (som var sykt blå på fredag (altså tannkjøttet)) kommer nok snart. Men han har godt humør da. Verre med E, som ikke har gjort noe annet enn å sutre, gråte, sove litt mer enn vanlig. Bare vil være på fang, sikler som en foss (sikler ut klær og pute), har feber og ikke vil spise. Det siste er veldig ulikt han. På toppen av det hele var jeg alene i helga, for H hjalp noen venner med oppussing. Jeg måtte bære E mye i selen for han taklet svært dårlig å være alene. Stakkars A, som fikk lite oppmerksomhet. Får så dårlig samvittighet, men hva skal man gjøre? Har dere prøvd å skifte bleie på en gutt mens du har den andre på magen? Det går det, men er litt upraktisk. Håper han er bedre i morra!!!! Gratulerer til gående engel :-)
Molait Skrevet 19. august 2007 #169 Skrevet 19. august 2007 Uff, sånt er ekkelt. Leste link. Vi har enda flere bilder, men og fler av voksne (ikke mange fler..hehe) Vi får ta med pinner til hverandre. Greit å ha over 250 bilder tilsammen fra en helg liksom-lol. Tror faktisk ingen klarer å ta rekorden til Leo altså. Har aldri hørt makan. Tror ikke det var mer enn 10 utpust uten lyd i løpet av dagen og i tillegg sov hun jo mindre og kortere enn vanlig. På slutten av dagen tok det jo helt av. Fra sutring til vræling, men kjente på jenta og da kote hu jo bort! Etter ei pille (tok ikke mer enn 5 min!) så var hun ei helt anna. Spiste mat og smilte..hehe:) Tydlig at hun ikke var i form. De fikk jo kost seg litt sammen og da. Trilla rundt på hverandre i dukkevogn og;) Fælt å si det men Edvard var jo en drøm i helgen. Stort sett superfornøyd hele helgen og sulla med sitt. Eneste kleng var ved legging. Merkelig at han var så blid og i form for han fikk jo en tann. (min teori er at det var derfor Leo sutra) Sikla noe SYKT! Snakk om flekk ned til navlen! Turen frem og tilbake var derimot en prøvelse. Sutring, grining, stopp, underholdning, synging, Marie og jegvetikkehva. I dag våknet han 11:45. Passet da greit å dra 15 for da kunne han sove i bilen. Yeah right! Ikke snakk om. Prøvde å puppe og men nei da. Skjønner ikke jeg ass, for han var jo bøttetrøtt. La ham rett over 19 men sovnet jaggu ikke før 20, da til slutt med pupp i munn. Edvard sover i senga si i natt:D Ser ut til at det var ok. Litt spennende, romsterte rundt. Ellers har vi vært på båttur, med klask og dunk og høye bølger. Edvard storkosa seg bortsett fra da den ene bølgen "svelget" hele ham. Amamannen har kremhytte forresten. Supert til unger. Stor! og veranda som er gigalekegrind:) Høres slitsomt ut svanine. Nei har ikke prøvd det;) Satser i grunn på å slippe prøve det. Skulle ikke du også bort i helgen da? Tusen takk for Island-kort!! Tror faktsik jeg glemte si det her, trodde jeg hadde gjort det. Masing fører visst frem;)) A overlever nok, neste gang er det kanskje andre veien. Etter hva jeg har hørt er det ofte dårlig samv. hos tvillingmødre:) Hur er fomen og humøret Simba? Kjipern vi ikke fikk tatt is eller noe cat, men man kan jo gjøre slikt i Ls og:) Sender deg inv. på mail jeg, så du får den før fredag vaffal. Samme med deg Simba. (trodde din var sendt i posten men det var den ikke) Takk for nødhjelp til tråd i helg sessa:) Tiny, mamma kommer på torsdag. Vet ikke helt hur det blir, må snakke med a. Onsdag går iaf greit:) Litt artig for L og E var ganske synk i helgen. Morra 1: begge våknet 06:50 og sovnet første dupp likt. Morra 2: Begge våknet 5:30-6 men sovnet igjen med pupp og våknet igjen var det ikke rundt 7:30 a? Ganske likt iaf. (var ikke mammane sin tur i dag..hehe) Husk å si til mamman din om krem a Ama. Hender og føtter på E er bedre enn de noen gang har blitt med kortison eller annet. Jeg og. Måhasånn!
Herkules Skrevet 19. august 2007 #170 Skrevet 19. august 2007 Hei på dere! Hatt helg noen og en hver her ser jeg:) Simba: Sender en stor trøstekos til deg, skjønner det er litt tøft å få en diagnose som skal følge deg livet ut. Det er likevel bedre å ha en diagnose enn ikke å ha det. Jeg vet jo hvordan det er å være sempla med kroniske diagnoser da. og tro meg det går faktisk greit:)
Herkules Skrevet 19. august 2007 #171 Skrevet 19. august 2007 Har så dårlig nett at jeg skriver korte innlegg og poster i steden for masse for så å ikke få postet Svanine nei har ikke prøvd å skifte bleie med en på magen, men har gjort så mye annet at jeg sikkert skulle klart det også. ekkelt med ulykken ama Setter støkk i en det der. Har vært på fylla og gud hjelpe meg!!! O sov dårlig i natt Vondt i magen sovnet vist etter promp kl 4 Sov før det og da men med en del klaging. Resultat : en sliten pappa som insisterer på at jeg må ta morgenen MMMM Det var bare det at jeg ramla inn døra her kl 4 gofull og kl 07. 30 var ikke deilig å stå opp O var heldigvis i drømmehumør så han lekte i 2 timer mens jeg lå på sofaen og holdt hode på plass Bare avbrudt av en superbæsjebleie En litt sløv mamma som plutselig oppdager at O har tømt baderomsskapet for tamponger, bind mm kaos på badet Ikke rart det var så stille og fredelig Beit tenna sammen og trillet han i søvn kl 11 og da løp jeg opp i sengen min ja hvis det kan kalles løpe det jeg gjorde da Har blåmerke inni hånda hele hånda! Viste ikke at det gikk ann å få blåmerke der en gang jeg:) Var på cowboyfest serru! Møtte tremeningen til O som ble så sjokka over å se meg der for han trodde vist jeg var en rik blærumsberte hm men det kunne jeg jo vist ikke være om jeg var på rølpecoboyfest!!! Ja ja så da vet dere det!
Petronella♡mor til to Skrevet 19. august 2007 #172 Skrevet 19. august 2007 Sender først en klem til Simba (og sier ellers som de andre)!! *StooooooooooooorKlem* Ser ut til at alle har hatt en fin helg - koselig det ) I morgen har jeg skolejente ;D Så i dag har vi alle stått på hodet på rommet hennes, ryddet, kastet, inn med pult ++, gjort klar ny sekk med innhold, funnet frem 1 skoledag tøy osv. Hallllanutten, lille snuppa har blitt stooor - sukk ) Alt går "so far" strålende med A hos dagmamma, han trives godt. Har sovet 2,5 time i vogna hver dag - blir nok temmelig sliten ja, mye inntrykk. Håper det fortsetter like bra, når han faktisk skjønner at han skal dit hver dag... Deilig å se at han blir så glad når han får se mammaen sin ved henting da - da er det bare å brøyte bane forbi de andre ungene, kaste seg i armene mine, flette den ene hånda inn i håret mitt og se på de andre med et stort smil. Da er han i alle fall verdens herligste ;D Han har forresten også fått en tann til i helgen, en ny gjeksel - så nå har han 2 stk gjeksler og totalt 10 tenner. Det er halvparten av melketennene det. Må si det er litt sutring her også ja, i forbindelse med disse tennene - skal bli deilig når det er over. Vel, får legge meg så jeg er en frisk og opplagt mor i morgen, kleenexen ligger klar i veska for det er vel ikke fritt for at det drypper en tåre eller ti hos denne sentimentale mora, hehe. God natt da alle sammen!!
Herkules Skrevet 19. august 2007 #173 Skrevet 19. august 2007 Det var bare det at jeg ramla inn døra her kl 4 gofull og kl 07. 30 var ikke deilig å stå opp O var heldigvis i drømmehumør så han lekte i 2 timer mens jeg lå på sofaen og holdt hode på plass Bare avbrudt av en superbæsjebleie En litt sløv mamma som plutselig oppdager at O har tømt baderomsskapet for tamponger, bind mm kaos på badet Ikke rart det var så stille og fredelig Beit tenna sammen og trillet han i søvn kl 11 og da løp jeg opp i sengen min ja hvis det kan kalles løpe det jeg gjorde da Har blåmerke inni hånda hele hånda! Viste ikke at det gikk ann å få blåmerke der en gang jeg:) Var på cowboyfest serru! Møtte tremeningen til O som ble så sjokka over å se meg der for han trodde vist jeg var en rik blærumsberte hm men det kunne jeg jo vist ikke være om jeg var på rølpecoboyfest!!! Ja ja så da vet dere det!
Herkules Skrevet 19. august 2007 #174 Skrevet 19. august 2007 hm skjedde noe rart her Tenner ja O har nå 8 tenner hvor av 6 har kommet i løpet av 5 siste uker Det har gått forbausende bra. pt lykke til i morgen. Tenker du blir stolt jeg:) Godt A trives hos dagm. skal til frisøren i morgen jeg
Molait Skrevet 19. august 2007 #175 Skrevet 19. august 2007 Lykke til i morgen pt og ptmannen. Spesiell dag:) Har skoleunge i morgen jeg og, men det er nå 4kl han skal opp i da. Stått på hodet litt likevel. Ny sekk og finne frem klær og spisse alle blyanter og farger+++ Noe rart? Nei det la vi ikke merke til:p Jeg har vært hos frisør hele helgen jeg, men ser itte noe bedre ut av den grunn;) Ja også William skulle jo ilksom være nyklipt til skolestart da, men glemte hele greia begge to. Gele og voks kan gjøre underverker:) Nedtelling: 5 dager! (nå er det vel strengt tatt 4 men er liksom ikke i morgen enda oppi hodet mitt) Skal på TrU i morgen:)) Sammen med mtg. Noen andre som vil henge seg på? Drar nærmere 18 en gang tror jeg. Jo og hvorfor blir det til at jeg må fortelle amamannen på en eller annen måte at jeg har fått mensen hver gang?! Sist ropte jeg til ama på msn, men der satt han... (da hadde jeg 38dagers sykl.) Nå, etter 24 dager, gjett hva som skjer? Joda, på hyttetur, uten noe "produkter" med seg...og såklart er ama ferdig så ingen produkter i toalettmappa som jeg fortvilet grafset tak i. (sorry) Man overlever nesten på truseinnlegg.... Også så vondt i rygg og uvel og *stukkengris* Kan ikke huske sist jeg hadde det sånn. Lenge før Edvard kom iaf. Kan informere om at 1D fikk besøk samme dag som meg. Mtg? Hva skjedde egentlig med deg? Jepp, nu er det køys. BØFN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå