Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer med dagen Petra :D Og velkommen hjem fra sydenland!!

Velkommen hjem til amadama også og grattis til LH med sin første tann på vei!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grattis gamla!!! *blåsemann* *vifteflagg*

Kommet hjem alt ja? (lite oppdatert) Når får jeg kake??

Velkommen hjem til meg og. Også Tiny. Også Herk.

Hatt en kjempefin tur. Takker for deling av hytte Herk. Fin tradisjon du har startet, ses neste år;)

Grattis med tann.

Halla BBMMELMUM (med en liten mann utenfor magen og det skulle være tvil) Inn å kikke på siden din etterpå:)

Den store lighteren hadde havna i stellebagen herk. Sånn om dere skal tenne på grill en dag. sooorryyyy. Vet ikke helt hvordan den kom oppi der men. Litt kaos rundt pakking.

Når ble bursdagen til Tiril?

Når ble bursdagen til amadamamannen?

Vi drar igjen fredag morgen. Først til Flisa, så oppom Simba på vei til Skjåk. Så har jeg sagt det.

Også er Herk på jobbfest på en øy i kveld. (tror ikke pappan hennes helt vet hvor den øya er? (haha) ) så har hun fått informert om det og:)

Tenkte på det..dra på tur 3 fam med baby. Med lite søvn og nattevåk på rundgang og godt og trangt om plassen...synes vi klarte oss ganske bra:)

E var våken 1 times tid første natta, men sov hele natten til 5:30 neste:) Men da hadde Tiril feber og gråt. Og da hun sovna startet Oskar et lite natteraid. Edvard var pes å legge begge kveldene. Edvard kasta opp i baten. Noen kastet opp på ryggen til Edvard i stua. Tiril kastet opp i sofaen. Edvard kastet opp masse, men mor klarte å balansere alt i smekka. Oskar sutra. Edvard sympatisutra. Tiril var trøtt og ville kun være hos mamma og sutra høyt! De andre sympatisutra. Edvard trøtt og sutra. De andre sutra med. Edvard og Tiril sloss om primlokk. Ender med hylgrin på begge. (trøtte) Oskar sympatigråter. *pust*

Edvard sovnet på 2 min i kveld:)) 18:57?!. Litt sliten ja. Var bare overlykkelig over å komme hjem. Sprella seg ned fra armen og rasa rundt i stua. Klaske på alle lekene kaste trille opp ned bort ta på le glise rulle. Var helt turbo:)

Koselig å se deg her cat:)

Hvordan går det med alle i heimen svanine? M har fortsatt til og fra vondt i magen...

Ja og jeg har blitt kjøla. Takker og bukker Tiny!! Er ikke helt enda. Kjenner halsen driver å knyter seg sammen. Jeg var jo akkurat kjøla jo:(

bøfn

Skrevet

Deilig å se litt folk på tråden igjen.

Jo ang. bursdagfeiring så lurer vi litt på om det blir den 14.juli. Så kan folk si i fra om det er en finfin dato eller ikke?

Nytt ukens bilde ligger på tråden.

Leo er har fått tann nr 5, står som en cowboy, kan å "spille på slurva" og peker og sier "de". Så da veit dere det;)

Hmmm-legge seg kanskje? Jobb i morgen-blærk.

Heisann og hoppsann til alle utenlands og innenlandsfarere!

Skrevet

Jepp-da gir jeg denne linken litt førstehjelp før jeg går på jobb:)

Skrevet

Hei og hopp

Fint folket kom seg vel hjem.

Jeg var som dere nevnte på fest i går. Ja og pappa fant øya he he

Vet viste seg at vi ikke hadde fått vite tidspunktet vi skulle dra fra Aker Brygge. vi var hjemme 16.00 og O var sulten. T ringte å skjekket når båten gikk Den gikk 17.00

vi hadde fått beskjed om 19 vi da.

og om dere lurer på det Nei vi rakk ikke å komme fra oss til byn på 1 time Pappa kjørte oss ut til øya og hentet oss senere.

Nå er jeg sulten sulten sulten

Ja O var hos legen i dag ! foruten å få konstatert at han er sunn, vital, sterk, bra motorisk utviklet, lang nok og tung nok fikk vi også skjekket at han ikke er alergisk mot noe mat , men sansynlig alergisk eller intolerant mot laktose.

Vi skal gi litt om det går bra så øke ellers kutte ut.

Kumelk er for kalver

I dag tok vi luren i bilen O og jeg sov mens pappaen kjørte 2timer

Skrevet

Høres ut som en fin men noget slitsom hyttetur.

Alt vel her, magen min bedre (men lurer fortsatt hva det var) og E er også bedre i prikkene sine. Han har forresten begynt å åle seg framover (når han gidder). A haler seg opp over alt og er på kjøkkenet på et øyeblikk. Barnesikre mere! Knall og fall hører med.

Var på Ekebergkafeen med ei venninne i dag og hadde boller og brus. E spiste en for stor bit og kasta opp, så da dro vi hjem.

Av en eller annen grunn er det blitt 2xnattamming, og det er pes. Men av en eller annen grunn har det blitt morran sju-halvåtte i stedet for seks-halv sju. Kan amme de og de sover videre kl seks. Vet vel kanskje hvorfor, vi har gått over til to lurer nå.

God bedring til syke barn, og gratulerer med tann. Håper du har fått spist nå Herk, vi har spist taco.

Skrevet

Tusen takk for hyggelig hyttetur til dere som vara med :) Og takk til Herk for godt vertskap!! Fint vær og båttur ble det også! Tar gjerne flere turer til Kragerø ja!

Får være min tur neste gang å være vertskap! Skal sjekke litt nå om muligheter for en hyttetur til sensommeren (august kanskje).

Turen hjem gikk som smurt den! Tiril hadde litt feber og sov mesteparten av veien. Stoppet etter 2 timer for å prøve å få i henne noe mat, men bare 2 skjeer middag og litt drikke var det hun orket. Slumret resten av veien hjem også.

Ikke rart hun var så sliten for når vi kom hjem og tok tempen var den oppe i 41 gr.... Fikk en pille og den virket bra en liten stund. La henne 19 og hun sloknet med en gang. Var våken et par ganger før 23, men etter det var det helt stille. Sov faktisk helt til 8.45 og våknet uten feber!

Har vært survete og mammadalt i hele dag og ikke villet sove annet enn på fanget. Kviknet litt til ut på dagen da ihvertfall.

Molle: Skjer det noe imorgen? Snakket jo på en badetur eller noe annet. StoreT skal jobbe i kjelleren sammen med svigerfar, så har HELE dagen til disposisjon :) hehe...

Vi har og spist taco idag :) nam nam...

Skrevet

Takk for invitasjon, Tiny! Kommer tilbake med svar senere, men det er ikke umulig at vi kommer :-) Det er meningen at det er uten pappaene, eller? Tenkte bare jeg skulle høre for sikkerhets skyld...

I dag har vi kjøpt reisetrille og huskestativ med sklie. Det kan bli moro! Skulle kjøpe reiseseng også, men det ble så mye styr med den trilla, så det kokte bort i kålen gitt. Men etter kyndig veiledning fra dib-damene, vet vi da i hvert fall hvilken vi skal kjøpe.

Vi trenger også mer barnesikring!

Egentlig bør dere dra til Flisa allerede i morgen, molle, for da spiller Return ;-) Det er jo mine lokale helter!!

Skrevet

Fint dere koste dere, stakar T med feber da håper det er over nå.

Takk for invitasjon, jeg tror ikke vi kan komme siden det er den helgen vi skal feriere med mamma og pappa, men mulig det går og at vi starter med det på mandag i stedet. Jeg gir beskjed,

Vi må barnesikre vi også, men det er litt tiltak

Hvilken seng er det dere skal kjøpe og hvilken trille kjøpte dere simba?

Så kult med litt action i heimen svanine og godt prikkulfene snart er plettfrie,

O. er så bli på kveldene at jeg glemmer å legge ham. I kveld koste han seg i boblebad, Hadde litt vann i karet slik at vanndysene sprutet vann over vannkanten O lo og prøvde å fange strålen

Jeg tror kanskje det er en tann på vei her nå vet knapt hvor overtennenen skal komme ut, en kjente noe greier. Kan være forklaringen på hvorfor han sutter som besatt på puppene mine.

Hei barnemat. Kjipern du som flytter uten at vi har møttes da:)

Skulle ha hilst på vovven du vet du.

Return var den første kasetten jeg kjøpte selv.

Nå har jeg lyst på is.

Skrevet

Can you forgive me for what I have done

can you love me

or will you be gone?

`cause I need you, to be by my side

I don´t wanna cry no more.....

Vil noen feste på kvelden den 14.juli? Har fått positivt svar fra Tiny, men ikke fra noen av dere andre. Sambo og jeg skal feire bursdagen våres samla og tenkte å ta det den dato´n.

Får vel sende ut sånn fin innbydelse som Tiny har gjort da;)

Skrevet

hehe var det derfor det ble sunget på msn;)

Svigers kom i kveld. s-far skulle hjelpe til med noe bilgreier og s-mor var med. Det tok jo døtte meg 3 timer og da ble jeg sittende der med s-mor. Koselig nok det, men hadde litt annet jeg skulle gjort i løpet av kvelden. 21-24 er den tiden E sover og jeg er våken!

E var våken fra 2-4 i natt. Hadde feber. Fant ikke roen. Kava og kravla. Opp 5:30 alikevel. Skulle tro han var for trøtt til det..det var foreldrene hans! Masse styr med legging og sovnet 9:30. Men etter det sov han og sov han. Riktignok bare 30 min av gangen. For så å sove videre på puppen. La ham og nye 30 min. Var oppe 1,5 time med sutring og misnøye rundt 12-tiden. Var bøttetrøtt!! kl 17. Men kan jo ikke legge da. Klarte å holde til 19. La ham og poff-nå skulle det ikke soves. Brukte TO TIMER på legging. I mellomtiden kom bror til M. Og da E sovna fikk vi spist og så kom svigers. Urk assa.

Kjipe med feber og sutring nå er at den er uten prikker. Kunne jo godt vært prikker i samme slengen så man var ferdig med det.

I dag sto han lenge selv:) I balja. Tror han glemte seg bort.

Jeg er nå bedre i hals. Enda godt siden vi drar på ferie på fredag.

I morgen Tiny..tja..har nå egentlig en hel haug å fikse. Kan vi ikke prekes? Om ikke annet kan man jo ta en våkenøkt sammen så unga får noen å leke ved siden av:) Soveøkter må jeg nesten bruke til pakk og styr.

14 juli kommer jeg vaffal. Usikkert med barnevakt og vil ikke få helt svar på det før nærmere. Men om ikke så kommer nok iaf jeg en tur. (han har vært på masse festegreier i det siste og du er nå liksom MIN venn:) )

Jasså? Fått inv? Sjekke mail kanskje? :)

Good magen er bedre. M er nå bedre han og, men er litt øm til og fra.

Skifte body 3 ganger i dag! Må da være tann? Sikler som fy. Sikla ikke så mye med noen av de andre. Kan kanskje passe ift feber og..

Kumelk er for kalver, men er lite menneskemelk i butikken.... men kan de ikke få sjekket det ordentlig a??

E har i dag spist 2 skiver (små), 1/4 porsjon grøt og 100ml velling. Tydlig at han ikke er i form. Men så har han jo ligget å gnafset pupp halve dagen og da. (fra 5:30 til 19. Pleier å være iaf det dobelte) (haha do-belte)

Skjært meg i fingern i dag:( Vrei såklart kniven rundt så jeg vrengte et godt stykke hud opp og rundt.

Hva ønsker amadamen og Tiril seg da?

men åååååååååååååååååååå!!!!!!!!!!!! Nå er det ingen hjemme på Flisa i dag da:((( Sing me a song sier jeg bare ass! Eller...det har jo allerede ama gjort;)

jeje skravleskravle legge meg nå. Natta alle damene:)

bøfn

Skrevet

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Hilsen fra mallorcas herlige verden! Har ikke lest noe..... Har ikke mer tid igjen paa datan aa!

Ville bare skrive >GRATULERER MED DAGEN L!< Hun er 10 i dag!

Savner alle! Klemm og kos til hele gjengen!

Kommer hjem p` l`rdag:)

Skrevet

Den første kassetten jeg kjøpte selv var også Return :)

Kos deg med børsdei i syden. Håper sykebarn blir friskebarn! Plettfri er vel langt fra sannheten, men han er da ikke syk.

Adrian heiser seg opp på kne, men kommer ikke ned. Tar ene foten fram og får au, eller faller bak - pang. Travel dag i dag.

Jeg er som sagt borte fra niende til nittende.

Skrevet

Happy bursdag L :))))))))

Bare vent til tiden de reiser seg helt opp men ikke kommer seg ned. Fallet er ganske likt..bortsett fra klasket på slutten. (Tigergutt)

Grattis med sittoppselv!!!!!!!!!!!! *blåsemann* Nå kommer gutta dine etter i turbofart vil jeg tro.

Første kassetten jeg kjøpte selv var NKOTB. Ikke at jeg egentlig digga dem så veldig, men mtte jo være en av gjengen. Og så syntes jeg han der Joey så ut som en fløtepusete æsj, men klart jeg syntes han var sååå fin..jadda. Ama og jeg har samme smak i valg av boybandgutter;)

Skal sies at jeg hadde allerede Return og Nazareth (?) og mange andre. Minst i søskenflokk vet. Så hang med på hele det glade 80-tall selv om jeg bare var valp:)

Hvorfor (æææsj-ost på tastaturet) skal alt bli mas rett før man drar. Bil og tørketrommel og alt mulig fjas!! Og hvorfor må den mannen utsette alt til siste liten?? Og hvorfor har jeg hatt E meste av våkentiden hans den tiden mannen har hatt pappaperm?? (mummle)

Skrevet

Heisann sveisann berter.

Hurramegrundt for flinke gutter som reiser seg opp på kne! Påtide de for hevdet seg litt de og!

God tur til Mol:)

Jobb i morgen igjen....sukk....

Skrevet

tt:)

Sykt mye som skal pakkes for en fam på 4 for et par ukers ferie! Og veldig mye når det meste blir opp til en person å gjøre. (argh)

Nesten ferdig nå. Eller alt ligger utover, men lettere å ha oversikt. Tar kort tid å putte i bag i morgen. Herreguud å mye en på under metern trenger!

I tillegg har man holdt på med husrødd. Er digg å komme hjem til ryddig hus. Blir nok rot når man drar ut alt man har hatt med seg. Og må jo også gå igjennom kjøleskap og passe påat det ikke er noe søppel eller oppvask.

Har forresten bremser nå Hr.Ama;) Jo og når jeg først preker med deg...bare å ta en tur det da. Kan med hjertet på hånden love deg at mor vil la deg få ta del i gardsarbe:)) Nei men seriøst om dere har fri (ja du har jo det) og kjeder dere er det bare å ta en tur. Der det ikke er husrom er det høy på loftet;) Nei men er plass hos mor, ellers er det en camping som nærmeste nabo. Så kan Loa klappe kua og sauen og mose de små søte kattungene som ble født for to deger siden:)

(lengste innlegg til amamannen til nå tror jeg)

Hva mente du med mail og husmor her om dagen ama? Sett igjennom mail men ikke sett stort til "husmormail"?

Edvard sovnet etter 5 min på pupp i kveld, 19:45. Kl 22 MÅTTE han ha pupp leeenge! Kl 24 MÅTTE han ha pupp kort. Vel han må vel ikke, men når alt annet fører til raseriutbrudd...og har ikke tid til å jatte i lange tider med ham i kveld. Håper ikke dette blir en annenhver time natt! Sov hele natten til i dag forresten:)

Nei nu får det være natten

Bøfn

Skrevet

Ja, her tror jeg det må bli slutt på room service nå! De vil ha hver tredje time nå, mine søte små nærmersegnimåneder gamle barn.

Nå gidder ikke jeg mer. H fly forbanna på all grininga for han har vært ute i kveld. Vel, det får han tåle. Greit å begynne litt i natt og fortsette i helga.

Vel, nuh, stille. Hurra (bank).

God tur :-D

Skrevet

Du har min sympati, svanine.

Kjapp har jeg nok aldri blitt kalt før, molle, tt ;-) God tur!

Nå sover LH sin første lur, da er han opplagt til Ola kommer kl.10. Forrige gang Ola var her, var LH overtrøtt, så da var han stort sett veldig skeptisk til den lille fyren. Har jo forutsetniger for å gå bedre i dag heldigvis. Ola er bare ni dager eldre enn LH, men han går allerede rundt stuebordet!

Sulten...

Skrevet

God morgen :)

God tur til mor Molle!!! Hilse henne da! Og pakking er et helvete noen ganger... Det samme er mannfolk som ikke klarer å hjelpe til...

Uff til kjipenetter og sånn... Hurra for gutta som klarer!

Her har feberen blitt borte, men når den ble borte kom prikkene! Så nå har vi den 4. barnesykdommen i hus... Smittsomt? Isåfall får kanskje O og E det?? Høy feber i 2-3 dager, litt feberfri og prikker... jeje...

Kanksje en grunn til all den survinga igår da.. *kremt* kan vel ikke kalles surving når man ligger vrengt som en banana og hyyyyler... Ingenting hjelper heller.. blæææh... Er forresten 3 tenner på vei samtidig (?) også.. Så her er det moro gitt..

Hva finne på idag da tro? Ikke lurt å dra på besøk i bgh nå vel? (gamle jobben)...

Skrevet

Takker.

4 er smittsomt. E har hatt det alt. Tror ikke man får det to ganger? Vil ha sånne andre prikker jeg...

Vrengt banan? Kan liksom ikke se for meg Tiril slik;)

Helvetesnatt her. Sovnet 20. Pupp 22. Pupp 24 (mer for å sovne) Opp 4. Spise kave sutre kravle. Ber far stå opp 5:30. Han er pottesur og klarer å lire ta seg at "hva hjelper det?" (e.l) på at jeg har vært oppe 1,5 time først. 1 halvtime i stua er tydligvis 10 ganger værre enn 1,5 time på soverommet. Jeg lå jo ikke akkurat å sov da! Krangelen fortsastt utover morran. Blæ. Sovnet igjen 6 og sov til 8:30.

Begynner å nærme oss klare.

Nei jeg har nå ikke kalt deg deg tidligere heller da Simba;)

Ha flotterse par uker alle sammen!

Nå er det nett dit jeg skal så jeg blir vel ikke helt borte.

Grattis til Linea i morgen:)) Og Leonora noen dager etter (om jeg ikke skulle komme meeg på nett)

Tallyhooooo

Skrevet

Grattis til L med 10 år :))

Kan ikke komme på hverken barnebursdag eller party den helgen, for vi er på ferie. Drar 7. juli og kommer hjem lørdag 14. og da er det rett på nattevakt.

Åhhhhhh, jeg vil til Skjåk å kose pyttelillepusebebiser!!!!!

Har bare skumlest litt over her så har vel egentlig ikke fått med meg så mye, men usj til alle syke barn og jippi til alt som er bra!!

God tur, Mol :)) Hils mor og mormann og alle dyra jeg skulle kosa halvt ihjel!!

Skrevet

Edvard sovnet selv!!!!!!!! 19:30, finfin tid. Bad, velling, far la i sneg, litt leker i seng, satt å pludret og så var der tyst.

Så søtt atte. Lå der og sov med smokk i hånd:)

Vi er da på tur. Koselig men alltid litt slitsomt å være på reise med små. E har klappet hest. Trukket i tråd og vunnet bamse på tivoli. Stort glis:) Mor hans har kjørt Jokern for siste gang. (urk) Mor hans har og med sin svigerinne krabbet igjennom en hekk for å slippe kø og tryna inni der hvorpå vi blir spurt: Hva do gjøre inni den hekk? Gøy med fylla...

Bare å komme det cat:) Kan dere ikke svinge innom på vei opp da? Dra en dag før? Jaaaa:))))

Skrevet

Side tre jo. Shit!

Akkurat spist masse mat. Har vært en tur i byen, masse dumme turister. Ellers sovet lenge, for aksjon no-more-room-service har startet. Her må vi ha mammastyrt avvenning, det ble fly forbanna da H kom inn på soverommet, hehe.

Grattis Linea!

Skrevet

Linea hilser og sier takk :))

Tja... skal vi kjøre innom da? Hadde mormor campingplass som nabo? Kunne jo booket ei hytte der fra fredag til lørdag *tenketenke*

Hva heter den campinga da, så kan jeg snuse litt på nettet :)) Der det er kattunger er det aldri vanskelig å få meg på besøk og jammen var det ikke greit for mr T også :))

Har alle det bra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...