Herkules Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Her der den, glemte linken så den får komme etter:) God natt da damer jeg har sovet i hele kveld så derfor litt ranglig her
Herkules Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 17. juni 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/9360824 Gammel tråd Har sovet pga migrene tenkte jeg måtte utdype litt:)
simbamamma Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 God morgen! Lenge siden du har startet tråd, Herkules. Godt tiltak! Håper hodet er bedre. Vi finner nok ut av det, molle ;-)
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Hei ! Sniker meg inn på "tråden" for å høre hvordan det går med deg Herkules? Når begynner du å jobbe igjen og har du fått barnepass? Vi fikk, ikke uvententet, nei til bhg.plass, men har fått dagmamma som bor rett bort i gata. Begynner å jobbe i slutten av september. Starter nok i gamlejobben. Har vært lat å søke noe annet, så nå kan jeg bare ha det så bra. Hadde visning i helge forresten og det var faktisk litt gøy;-) Hei til dere andre også=)
_svana_ Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Bøfd! Er littegranne trøtt jeg. Edvin har vært urolig i natt igjen, måååå ha pupp hvis ikke klarer han ikke å sove videre. Her snakker vi om gutten som etter å ha sovna skikkelig for natta bare våkner én gang. Så jeg antar at det er kopper eller tenner, eller begge deler i emning her. Spiste masse brød til frokost da! Vel, ikke jeg - men de. Nesten to tynne skiver hver :-D Også går det fortere nå, ikke like fort som grøt, men likevel. Kjedelig med grøtnekt (A). Ikke skjønner de seg på velling heller. Får kanskje prøve litt til.
Molait Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 God formiddag damer. Møkka natt vi. Egentlig ikke sovet stort fra 3. Og sovnet ikke før 1:30. Vi store altså. Bare hyl og grin og kun inntil med pupp, men da sovner han ikke helt. Blir liggende å smatte. Og vulkanutbrudd om man tar pupp ut!! Vi slumra vel litt til og fra fra 4-6. Prøvde å si til M at E kanskje ville opp kl 6 "NEI"-det trenger han ikke han skal sove!Etter intens makp fra far sovnet han igjen da, i egen seng. Sov til kvart på åtte og sover nå. Blir bare rot med soving i dag tror jeg. Eller kanskje vi klarer å ro i land litt søvn i dag og:) Han blir jo pottesur!! om han sover for lite..bare spør Tiny..hehe Må ikke finne på å le for da må man gråte og sånn..sukk. Hei til deg og:) Ny tråd gitt:) 24 er sikkert bra. Husker jeg var 24 i fjor. Fin alder det. Noen som har tenkt seg til Hurum da? Nei skal man ta kjøkkenet i dag igjen da tro?
*1D* Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Ny dag, nye muligheter:) Her er det ikke fult så fint i dag, men håper det klarner til litt etterhvert. Skal på jobb 4 timer i dag, så er det ferie:) Gleder meg til et par dager uten så alt for mye styr. Har hentet opp kofferten fra kjelleren og begynt å finne litt småtterier som skal nedi.......(tar det etterhvert som jeg kommer på ting og de blir vasket osv) Hadde tenkt å ikke stå med hodet i kofferten og pakke desperat de 2 siste timene før vi dro denne gagn, skal jo tross alt innom svigerfar på selskap kvelden før og de kjører oss til flyplassen på lørdag...... Er det noen som har smarte tips for turen???? Noe som dere har erfart er veldig genialt å ha på tur i varmen osv:) Jeg har jo vært på tur før men syns det er spennende å lære nye, lure ting:) Også har jeg 1 spm: Hvem av dere tar med HÅNDUK på sommerferie???? Da hiver jeg meg i dusjen, LT har sovet i 15 min nå og håper det blir noen minutter til:) Han sov til 8 i dag! I like!
Molait Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 altså sv...lurer på om msn ikke vil mer jeg. 1D fikk ikke en del i går (men fikk jo noe?!) Og har svart deg der jeg altså... prøve å logge av etterpå og på igjen..
*1D* Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 Er jeg treg da............ 2 som poster før meg.... jeje Mo: du fikk sms? jeg fikk ikke noe om hverken gris eller noe annet jeg altså..... hmmmmm tror du lurer meg jeg;) Så var det den dusjen....
Molait Skrevet 18. juni 2007 #10 Skrevet 18. juni 2007 eh..jeg? Men at har brukt det hver gang! Hovedsakelig til tur opp og ned (bort og frem og tilbake) Vet ikke om jeg hadde giddi om jeg bare skulle til Gardermoen og fly, men jo nå som E er så liten hadde jeg rett det. Eller nå har vi jo engangsskiftegreier da. Men i bil og sånn...supert altså. Har hatt spysyk unge i 9 år og baby 2 ganger og klissete fingre og bleieskift og jeg vet ikke hva. Håndkle er kjekt det:) Hvorden "tur" mener du a? Har ikke med håndkle om jeg skal trille tur oppi gata liksom...
*1D* Skrevet 18. juni 2007 #11 Skrevet 18. juni 2007 Jeg tenkte på smarte ting å ha med til "syden" i første omgang:) Jeg har med solfaktor (kjøpt bra og billig her hjemme) og litt sånn smått og lurt utenom, men er det noe som dere har med dere på "flyferie"??? Og det om hånduk var ment som eget spm:) Har dere med dere det på flyferie???? Og eventuelt hvorfor/hvorfor ikke??? (min erfaring er at man gjerne ikke er veldig fornøyd med den ene hådnuken på hotellet....greit å ha en til å ha med på stranda/bassenget osv)
Petronella♡mor til to Skrevet 18. juni 2007 #12 Skrevet 18. juni 2007 Pakker nå... Hvordan i all verden holde seg innenfor disse 15 kiloene, da man skal ha med klær til seg selv, klær til A, grøt, middagsglass, tillegg, bleier etc etc - er jo håpløst... At jeg ikke har bestilt overvekt på forhånd som jeg hadde tenkt - irriterende at jeg må være så treig, nå er det for sent... DET skal jeg gjøre neste gang - koster jo nesten ikke noe heller... Pakke ned, pakke ut for det er for tungt åååååååååååååååååååååååååå, blir sprøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø. Jeg har med et badehåndkle til stranda nå da jeg skal være en uke (ellers pleier jeg ha med to). Utover det er det håndklær på hotellet...
Petronella♡mor til to Skrevet 18. juni 2007 #13 Skrevet 18. juni 2007 Jo også skal man ha med solkrem, shampoo, balsam + div andre toalettsaker. Ikke får du jo ha med nesten noe i håndbagasjen untatt nødvendig mat til jr... Når ALT må i kofferten burde de økt bagasjevekten med i alle fall 5 kg - synes nå jeg da - hmf... ;-P
*1D* Skrevet 18. juni 2007 #14 Skrevet 18. juni 2007 Du kan jo ha 5 kilo håndbagasje også da..... OG mat til barn teller ikke som væske OG stellebag i kabinen OG reiseseng kommer UTENOM (ihvertfall hos apollo)
Herkules Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 18. juni 2007 1D jeg har både hatt med og ikke hatt med hånkle I utgangspunktet tar jeg ikke med for dusjingen, men om hotellet ikke har strandhåndklær så har jeg med til stranden. Sjekk om de har reiseseng på hotellet da vel Hva skjer i HURUM? hva skal folket i helgen Skal vi gjøre noe i morgen?
Herkules Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 18. juni 2007 Kan dere ikke kjøpe mat der da? I hverste fall kjøp shampo ol derog sett igjen restene til vaskedamen
simbamamma Skrevet 18. juni 2007 #17 Skrevet 18. juni 2007 Pakking er ikke moro! Jeg pleier å ta med eget strandhåndkle, som regel to. I tillegg tar jeg med to små håndklær, ett til håret og ett til å tråkke på etter dusjing. Erfaringsmessig blir det for lite med de hånklærne man får på hotellet, i hvert fall for oss. Og ja, jeg er en person som pleier å pakke tungt... Minner om tipping på LH i dag! Og siden tallene står i den forrige tråden, gjentar jeg de her: 8735 og 68 den 12.4. Oops, travelt!
_svana_ Skrevet 18. juni 2007 #18 Skrevet 18. juni 2007 Har ingen tippehjerne så jeg står over. Har akkurat kommet inn fra en times trill. Driver og innfører to lurer i stedet for tre, det ser ut til å fungere. Men synes de kan sove mer enn en time da. Vel, vel. En time er bedre enn en halv. Bruker å ta med strandhåndkle. Vi skal jo til is, blir jo ikke mye strand der. Men blir nok litt bading ja. Egentlig gruer jeg meg. Liker jo best å være hjemme må vite. Om vi er med på noe? Hm. Dersom Adrian lover å være blid så, spørs hvor ambisiøst det er da. Ingen som har fått kyllinger ennå? E har ikke fått han heller.
Petronella♡mor til to Skrevet 18. juni 2007 #19 Skrevet 18. juni 2007 Skal ikke ha med reiseseng - de har sprinkelsenger på hotellet... Men i og med at jeg reiser alene med A, orker jeg ikke dra på stellebag. Tar bare med en sekk - der skal jeg ha skift og litt forskjellig til han... Grunnen for at jeg velger å ta med mat er at jeg via flere har hørt at ungene deres ikke liker middagsglassene og grøten der nede, så jeg tar ikke sjansen. Naboen var der sist uke og dattera der tok i alle fall tillegg de hadde der, så jeg tar med meg litt også kjøper jeg det der. 8 middagsglass veide 2,6 kg - er det rart det blir tungt sier jeg. Bleiepakke legger jeg sammen med vogna. Snakket med Ving nå og de sa at dersom jeg bare hadde en lett sekk, kunne jeg ha med 20 kg i kofferten, så da går jeg for det (men må allikevel ta ut litt)... Back to pakkings - snart ferdig nå og i morgen ved disse tider bør vi være på hotellet ;o) Drar herfra ca 05 i natt, snork...
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 18. juni 2007 #20 Skrevet 18. juni 2007 hellu, dere som skal ut å fly! Kan man bestille overvekt før avreise? Hvor mye koster det og hvor lang tid i forveien må man bestille det? regner med at man ringer flyselskapet i tilfellet?! Hvor skal dere hen da? Vi skal til Frankrike om 2 uker og flyr med Lufthansa. Shit veide 8 middagsglass så mye!! huff, må revurdere å bytte ut noen av middagsmåltidene med brødmat eller noe da.. Ja,ja, god tur til alle "sydenfarere"!
Amabolla Skrevet 18. juni 2007 #21 Skrevet 18. juni 2007 Innom og sier heihei- har ikke lest en dritt- men tenker no på dere. Molle ringte en dag, men siden jeg ikke har hatt dekning så fikk jeg høre det på personsvar i stedet- men ble jeg noe klokere av den grunn? Nope. Har solbrille skille- lekkert;) Fint vær på sunnmøre! Er det mulig! Kos og digg Ama og Leonora
Herkules Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #22 Skrevet 18. juni 2007 Jeg tok ikke med middag til spania og O er jo ikke noen storspiser, men all mat i spania gikk ned. Han er vel kanskje ikke kjent for å være kresen da. Tror noen gir opp for fort jeg og har bestemt seg på forhånd for at barna ikke liker den maten de har utenfor norge. Tar du med bleier?? God ferie AMA Noen som vil være med til Kragerø i helgen?? Oktobermamma: vi har det fint har ikke helt bestemt oppstart på jobb. har tenkt å ta ut max ferie først i alle fall. Kunne tenkt meg noen visninger jeg også, men helgene har vært så opptatte.
Petronella♡mor til to Skrevet 18. juni 2007 #23 Skrevet 18. juni 2007 Da drar jeg snart... Skal opp 0415, kanskje på tide å køye - snork! Kab - i alle fall med MyTravel er det mulig å bestille overvekt. 5 kg koster kr. 150,- t/r og 10 kg koster 300,- t/r... Vet ikke hvordan det er med andre flyselskap - ring og hør ) Tar med bleier jeg... Pampers koster jo skjorta og de spanske bleiene er møkk dårlige (snakker av erfaring) i alle fall på Alcudia. Kos dere her hjemme, håper dere får fint vær også (satser på at vi får det)!! 1D vi meldes ) Bye Bye - so long!!
Molait Skrevet 19. juni 2007 #24 Skrevet 19. juni 2007 Hurum er der mtg er:) Hun skrev i forrige tråd at det bare var å ta seg en tur. Eller kanskje hun bare sa det da vi fårsa (litt lenge..hehe) hos Ama. Iaf, de drar dit til lørdag og blir rundt ei uke.(hun er i Solør?..hmmpå ei hytte iaf nå) Vi lurte på å ta en overnattings der. Fullt mulig å ta en dagstur og. Er bare en times tid kjøring. (for meg da) Høretes jo digg ut til helgen det Herk!!! Men er nå et stykke dit da:) hmmm.... M har siste arbeidsdagen i dag. Ikke bare før pappaperm men i den jobben. Begynner i ny jobb 1/8. Eller får betalt fra da. Begynner ikke før 8 eller noe. (fint å jobbe i skole:) ) Han har fått jobb som ja hva heter det nå a? IT-koordinator het det nå før. Kombinert med noen lærertimer. Norge har ikke kommet dit at det trengs en egen stilling innienfor pc i skolene. Sykt! Er jo fulltidsstilling å holde alt vedlike. Med nettverker og elevpc og alle lærerene og programmer og innstalleringer og oppdateringer og vet ikke hva. På tide kommunene får ut fingern der. Men iaf så har da der han skal jobbe (Gjerdrum) klart å sette sammen en stilling da. Får jo ikke høye lønna som ufaglært lærer, men som datamann får man mer:) Er ikke fete lønna han får, men ok. Også slipper vi jo å tenke på alle feriene!! Og tenk sommerferie da! Og jobber man i sommerferien blir jo årslønna bra da..lærere må slutte å klage så! Maaange ukers vetalt ferie har dem! Jo også i går vett..vet dere hva M gjorde?? Eller gjorde.. ene fortanna knakk!! Snakker helt oppe. Han ser ikke ut!! Kan jo ikke ta ham med bort. Da må han hoolde kjeften igjen. Ser helt jæ*** ut! Dyrt blir det vel og:( Edvard fant det for godt å sovne 22:30 i går!!!!!!!!!! Begynte legging før 20. Våknet fra siste lur 16 så ikke det. Fikk velling og la seg. Trøtt. Pludra og ordna. Var lite sutring men sovnet jo ikke! Svigers kom en tur og 21:30 fikk han stå opp. Prøvde å amme (da pleier han sovne etter så mange timer oppe) men etter noen slurker var det krabbe le og tulle. Satt nå oppe å showa en stund. La igjen. Ikke grin. Satt i senga og ordna noe veeldig med tepper og dyner. Tror han prøvde å re opp. Til slutt lagde vi ny velling. (hadde jo nå gått borti 3 timer sidne kveldsmat!) Sovnet etter den. Endeliiig. Morran 5:30 som vanlig. Ble kort natt. Sovnet 8:45 og ikke våknet enda. GOD TUR ALLE SOM DRAR OG HAR DRATT!! Håndklær tar man da ikke med til syden!! Tar masse plass og koster jo få kr å kjøpe der. Kjøp og kast eller ta med hjem:) Gjorde vi, kjekt. Vi kjøpte en koffert vi da. Så fikk med oss håndklær hjem. (hadde en del mer stæsj og) Mat: Nå holder den jo ikke like lenge, men kan man ikke ta over middagsglass i plastboks eller pose da? Evt leggerr man i frysern og tar opp rett før man drar. Sparer noen glass iaf. Ellers dauer dem ikke av ikke middag hver dag. Dem har da skiver og pålegg der nede og. Ta med en boks leverpostei:) Og litt som herk sier....det finnes mat der nede de liker og. MÅ jo ikke være barneglassmat. Nå er dem jo så store at de kan spise en del av vår mat. De har da poteter og grønnsaker der nede og bor man i leilighet kan man ordne selv:) Velling er jo en grei bortemat da...helle over pulver i brødpose så tar det mindre plass. I morgen skal jeg på jobbintervju *grøss* Livet begynner igjen. Evt. oppstart i begynnelsen av august. Vil egentlig være lenger hjemme med E, men får jeg denne kan jeg ikke takke nei. Bra lønn, bra folk, bra plass, mange goder. Så verken M eller jeg kan da ta lenger fri for begge starter i ny jobb. Kanke begynne med perm liksom. Er foreløpig bare meg til interrvju så oddsa er gode:) (er ei venninnne som slutter og anbefalte meg) Er jeg ok, så får jeg den vel. Er på Bryn, så da drar jeg til svanine etterpå. Bestilt meg lunch alt:) Simba: Vi meldes når vi er på Flisa, men om det skulle bbli at vi drar mandag, er du hjemme da? Kan jo hilse på bare dere og:) Evt planlegge en litt lenger visitt på tilbaketuren. *måhuskekaninen* Herk: Snakket du om å finne på noe denne uka? Mandag og tirsdag passe rbest (haha) M har jo perm etter det. Kan finne på noe lell da men i går og i dag var jeg alene liksom. I morgen kan jeg ikke, men torsdag? Du drar vel fredag? Sessa, alt vel? mann og barn friske? 1D...sånn nå har jeg nevnt deg og:) Detta ble lengt men blir sånn når man ikke skriver så ofte:)
Herkules Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #25 Skrevet 19. juni 2007 Kan finne på noe i dag jeg! kanskje sende deg en melding? Ikke såå langt til kragerø om man drar tidlig så slipper man kø og da går det på 2,5 t herifra. God tur aller bortreisende Mange gode forslag til dere sydenfarere fra molle syns jeg. ta eventuelt med noen får glass med mat og tilvend dem den spanske maten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå