-MtG- Skrevet 28. april 2007 #151 Skrevet 28. april 2007 Grønn havre er dråper som du får kjøpt på helsekosten. Ta ca. 4 dråper oppi littegranne vann og gi det til ungen ti min før h*n skal legge seg. Skal hjelpe dem å finne roen. Egentlig er det beregnet på voksne, 40 dråper, men jeg fikk det anbefalt av noen i familien som hadde fått det anbefalt av helsesøster. Det tar et par tre dager før det virker, men jeg tror det funker her nå. Skal se an litt flere dager og komme tilbake til deg/dere:) Nå reiser jeg straks til Otta og blir borte til mandag uten nett. Ha en strålende helg alle sammen! Ps: Linea var kjempesøt, sessa:D
simbamamma Skrevet 28. april 2007 #152 Skrevet 28. april 2007 Godt du ikke ble vettaskremt, sessa! Var ikke så høy i hatten da jeg kom med toget fra Hamar for å treffe trådjentene, jeg heller. Har ikke møtt noen av barna, eller 1D og Ama, så det gleder jeg meg fælt til. Har også hørt rykter om at noen vil hilse på LH... ;-) Hørtes ut som ei vond natt, molle. Jeg er så glad for at LH har regulert seg selv på det området, for jeg har et veldig svakt mammahjerte, og hadde kommet til å fått det skikkelig fælt. Ønsker dere lykke til, og håper det bedrer seg fort! God tur til Otta, mtg! Facebook er vanedannende.... Ønsker alle en flott dag!
♥Tiny Skrevet 28. april 2007 #153 Skrevet 28. april 2007 Har sovende syk baby på armen jeg.... Fortsatt feber.. Har sovet hele natten, litt våken i 5 tia, men sovnet raskt etter smokkedytt, morgen 7.15 med pappa.. Har nå sovet 3 ganger, bajsa et par ganger og spist lite-.. Drkket melk da ihvertfall.. Molle: kommer en tur når T er ferdig med å trene jeg.
Amabolla Skrevet 28. april 2007 #154 Skrevet 28. april 2007 stille på tråden i dag! Kanskje det har noe med nydelig vær ute? Stakkars Tirill Tiny! Håper hun føler seg bedre nå. Har ikke gjort noe spennende i dag-gått tur,spist softis, kjøpt 2 skaut til Leo + insektnetting. Drar kanskje på hytta i morgen-får se.
Amabolla Skrevet 28. april 2007 #155 Skrevet 28. april 2007 Alternativ til smileys-når bare ikke holder: ............./´¯/)...........( \¯`\ ............/....//........... ...\\....\ .........../....//............ ....\\....\ ...../´¯/..../´¯\.........../¯ `\....\¯`\ .././.../..../..../.|_......_| .\....\....\...\.\.. (.(....(....(..../.)..)..(..(. \....)....)....).) .\................\/.../....\. ..\/................/ ..\................. /........\................../ kopier og lagre og bruk når nøden er der;)
Petronella♡mor til to Skrevet 28. april 2007 Forfatter #156 Skrevet 28. april 2007 Hei og hå! Nå er det søndag og i morgen (mandag) skal jeg på jobb... Iiiiiiik ;P Må bare fortelle at vi har SHOPPA i dag, tør ikke tenke på kredittkort regninga en gang... Men jeg har kjøpt følgende: 3 Tunikaer 1 Sort "dressbukse" 1 Sort "leggbukse" i lin 2 Topper 3 par sko 3 Tights 8 par sokker (ALLE mine var det hull i...) G har kjøpt: 2 pen bukser 1 skjorte 2 par sko 1 ola kortbukse (til knærne) Spiste Texas Nachos på Mersmak til lunsj/middag. G var så flink og farta rundt å bar bæreposer fra 1230 til 17, mens jeg ilte ut og inn av ALLE butikkene på SS ;o) Men nå blir jeg fin på jobb vett ;D Jeje, kan jo sjøl tenke seg sånn ca pris - urk... Nå må jeg legge meg - skal skrive en liten hilsen til dere i morgen. Må bare si tusen takk for kjempe koselig mini-mega-treff Molle ) Koselig å treffe deg sessa!! Også var det seff kos som alltid å se alle dere andre store og små også... Blir rart å ikke få mulighet til å dra på treff før 18 mai - føles som lenge, er liksom blitt vant til forholdsvis ofte ;P Thank you and good night ;o)
Molait Skrevet 28. april 2007 #157 Skrevet 28. april 2007 haha ama pt, du blir savnet! Men er ikke såå lenge til 18 mai da:) Og skakke se bort ifra noe ettermiddagstreff for din skyld;) God tur mtg (ikke at du ser dette da) Gubben hjemme igjen nå Simba? Går det med Linea cat? Tiril Tiny? Kose og nyte siste dagen PT!! Og regna ut ca. på shoppinga di...hehe..blekke billig nei. Digg med så mye nytt på en gang da! *vilogså* Hatt besøk i dag. Grilla (årets første) og pilsa og vina på verandaen. Besøk av et vennepar uten barn. Rart..hihi. Men hu jobber i barnehage da så er nå vant. Ped.leder. Og naboen hadde inf.fest og noen tissa ute og så ikke at de tissa mot oss så jeg vinka jeg da:D De vinka tilbake..hihi. Litt amåbrisen rakk man bli. Lagd klar flaske, men E våkner jo aldri så tror jaggu jeg ammer. Falska er jo kald nå. Er det ikke sånn at de helst ikke skal varmes i mikro a? Klokken har nå passert 1 og E har ikke våknet enda! Sov 19:45 ca. La ham litt før det. Først ville protester men blåste litt i ham. Satt ute og spiste. Far gikk inn et par ganger. Da sto han i senga og hadde gått bortover og tulla seg fast i "himmelen"! Utrolig.. La ham ned og sov kort etter. DIGG! Lurer påhvordan natten blir jeg... Håper vi slipper 2 timer hyl i natt. Typisk at han skal slutte med smokk rett før vi skal slutte med pupp da!! argh assa. bøfn:)
Molait Skrevet 29. april 2007 #158 Skrevet 29. april 2007 Mange som sovet lenge i dag? Pleier skje saker her før 11:) Tiny: Vi glemte jo sovevovven og smokken!! Hvis vi stikker ut en tur i dag så kanskje vi kan svippe innom. Tiril bedre i dag? E har ikke prikker lenger forresten. svanine: buhu og god tur! tuuusen takk for sjokkis sessa:D den ble fortært i går kveld. Takker for gjensetting av kaker. Servert til gjester i går. Så digg å bare bruke 2 sek på å få 2 gode kaker på bordet:) (Det med melk i kaka..hun som var her tåler ikke melk, men kan evt. i små doser) Natten: SUPER! La ham og han sovna griet nok 19:45. Våknet ikke før 01:15!! Pleier å våknet seeenest 00:30. Og det også når han sovner senere. Da var jeg inne på rommet og bretta over så kanskje han hadde sovet om jeg ikke pella, men kunne jo ikke sove uten dyne og med hele armen utenfor gjennom sprinkla Fikk pupp og VÅKEN! Han som alltid sovner etter puppen. Raper gjerne i søvne. La ham i senga si og gikk til min egen. Han lå å babla. Ville se på han etter han sovna så han ikke sov resten av natten uten dyne, men klarte ikke å holde megg våken. 06:10 var det morran. Var ikke våken i mellom!! Kanskje 2 timer skrik natten før funka?? Jo og E STO i senga da jeg kom inn om morran. Første gang:) Med ene armen ut av pysjen..hehe. Han reiste seg opp i senga den dagen jeg tok bilde av rommet og i går kveld da han skulle legge seg (også første gang ifm legging) Kan bli utfordring med legging fremover kanskje (mer altså) Skal folket i dag da? Og bare det at han fra lysvåken kunne bable seg i søvn 1:30 er jo helt utrolig. Holdt vel på i en 20 min vaffal. Vi ser lys i tunelen M var ikke oppe fra han la seg til 7. Da hadde jeg skifta bæsj (tror derfor han våkner så tidlig, har alltid bæsj) kledd på og ammet. Da fikk far stå opp. Selv om jeg egentlig ikke var så trøtt. Men sovna da og sov 2 timer til 9:30
♥Tiny Skrevet 29. april 2007 #159 Skrevet 29. april 2007 Grattis med bra natt Molle!! Det fortjener du nå etter alt det styret ditt.. T ble litt furt når jeg fortalte at han ikke var like bra som meg å treffe.. Kanskje jeg kan sende han på jobb innimellom bare for at jeg skal på treff hehe... Men slutter jo 14.30 noen dager så da kan jeg jo møte folk i ls da Is i ls mmmm... Tiril hadde 40,5 i feber på ettermiddagen igår, fikk paracet og ble i litt bedre form etterhvert. La seg 19 som vanlig og sov 1 time. Sovnet etter litt kos og smokk... Var inne hos henne 23 og da var hun glovarm igjen, tok temp 40,5 igjen og paracet og kos før senga... Sov da til 8.30. så en sliten jente ja.. Målte temp når vi stod opp, 39,2 så den synker heldigvis... Fortastt prikker, men tror det er mer varmeutslett eller bleieutslett... Plager henne ikke ihvertfall.. Idag skal vi sikkert fortsatt ingenting... Pusler litt hjemme og har såvidt kommet oss inn i klærne Kosedag idag.. Så Film igår og kanskje det blir en til idag.. Svigermor kommer på middag idag da - grillings Bare å komme innom med vovven (den er savnet) om dere skal ut. Hvis ikke kan jeg jo komme en tur å hente..
Sessa ruger igjen... Skrevet 29. april 2007 #160 Skrevet 29. april 2007 Sliiiiiiiiten. Har lukt i tre blomster bedd og kosta garasjen mens pappa og KL har vært ute på tur. Nå skal jeg en tur på plantasjen og kjøpe litt blomster og pynt opp med til fotografering og visning. Blir bra her etter hvert... kan gi dere finnkoden når leiligheten er lagt ut. Så blir det vel å plante litt blomster og rydde litt mer etterpå. Skal grille til middag. Tredje gang i år!!! Mmmm.... Bestevenninnen min passet KL for første gang i går. Var deilig, for vi fikk gjort MYE! Kjørte vekk et lass med søppel og sånn. Herregud så mye drit man tar vare på! Venninna mi var tapper og skiftet bleie (lærte det i går) 2 ganger og gikk laaaaaang tur for KL ville helst ikke sove. Lurer på om det er tenner som plager henne så grådig! Hun er litt rar rundt dagsovinga for tiden, sov bare 20 min på formiddagen! Nå står hun i bilstolen ute på verandaen for hun sovna i bilen... Pt: Heldiggrisen!!! Hørtes ut som du hadde en herlig shoppig dag. Lykke til i morgen! Tiny: Stakkars Tiril. Hva kan det være for noe?? Kan da ikke være tenner som gir så høy feber? Mol: Flott med god natt!! Grattis!!! Misunnelig, men... Ama: fin smiley! Mtg: blir spennende å høre om de dråpene, as Simba: er tydeligvis ikke så lettskremt som jeg trodde 1d: Hei!!!! Har jeg husket alt?? Må fortsette med dagens gjøremål, ellers gror jeg fast i sofaen! Hejdå!
Molait Skrevet 29. april 2007 #161 Skrevet 29. april 2007 Gleeeder meg til treff med storeT Hihi, ja da er det jo rette tiden å prøve bleieskift..nå som de ligger så rolig og sånn;) Ikke bra med så høy fesber så lenge TIny...lurer på om du skulle ta en tlf? Greit å ta tlf. og evt da komme i morgen, men da har du tatt kontakt i dag liksom. Over 40 er ganske Mye! iaf når hun ikke kommer seg lenger ned med febernedsettende. Gleder meg til link:) Har du link til der dere har kjøpt da?
Sessa ruger igjen... Skrevet 29. april 2007 #162 Skrevet 29. april 2007 Da har KL sovna! Sto med hodet oppi senga i dag også. Funker fint, men det er litt tungt å stå sånn da. Ble tett i nesa gitt! hehe Jeg er også facebook avhengig... er vel flere av dere som er der?? Kanskje noen er keen på å bli fjes-vennen min?? Kan sende meg mail på pm så kan jeg søke dere opp, eller sende meg fullt navn eller... jeg vet ikke jeg, men hadde vært gøy, da. Mol: den mail adressen jeg bruker på msn er fra før jeg ble gift, så den er ikke i bruk nå.... hvis du skal sende meg mail en gang må du få en annen adresse av meg.
♥Tiny Skrevet 29. april 2007 #163 Skrevet 29. april 2007 Tiril har fortsatt feber.. Målt til 40,5 nå ikveld og fikk en paracet før hun la seg.. Sovna på fanget og sovna på sofaen idag og det er ikke likt henne ihvertfall, men veldig koselig er det Om det fortsetter imorgen ringer jeg legen og får en time.. Har hatt snarvisitt av E, M og Molle, kjempekoselig og det var ei lita ei som ble veldig glad for å få igjen voven sin ja Også har svigermor vært på besøk og vi har testa grillen for 3 gang i år!! Da måtte sommerpilsen frem også Nå legger vi ei sta lita frøken som har våkna igjen, men ikke vil sove. Far er inne nå og hun er ikke blid på han nei.. hehe.. Er også på fjesbok.. Søk på fornavnet mitt: Tine, kanskje det kommer opp da??
simbamamma Skrevet 29. april 2007 #164 Skrevet 29. april 2007 Tiny: vil bare tipse deg om å se på "interested in" på profilen din....
Molait Skrevet 29. april 2007 #165 Skrevet 29. april 2007 Ama har GLEMT trådvettreglene helt og GLEMT å melde fra hvor hun er til enhver tid. Meeen jeg fikk nå sms med beskjed om å skrive inn her, så da får det vel gå greit:) Amadama er på hytta og kommer hem at tirsdag. Tok 1 time å legge E i dag. Hyl og gråt og opp på beina før vi fikk lagt ham på rygg igjen og igjen. Tok til slutt frem soveposen. Roa seg litt da. Lå å klagde men sovna til slutt. (ikke spent fast da) Våknet 23:45 for mat. Spiste godt og VÅKEN og ikke sovne selv som i går. Vugge bysse opp og ned og blæ! (så så mye for evt. misunnelse sessa..hehe) Tiril ble SÅ glad for å se vovven da! Lå å halvsov på magen til mamman sin med en annen ihjelsutta greie. Holdt vovven forran henne og øynene sperra seg opp og GRAFS! hihi søt da. Bora nesa ned i voven:) Kanskje ikke så rart hu ikke ville sove om hu har sovet litt til og fra hele dagen + har feber. Håpe hun får en bra natt da (og dere) Litt vanskelig å skrive her for 1D gnåler på msn..vent litt da..sånn. Hu får vente. Nei men var i grunn ferdig. Bøfn alle sammen:) nei kom på...dyrt? hallo!! GRISEDYRT!! Sykt! Men veeeldig fint da:) Litt miss nå ja;)
Sessa ruger igjen... Skrevet 30. april 2007 #166 Skrevet 30. april 2007 Dritt morgen, dritt natt, dritt unge, dritt tett nese, dritt..... KL sov uten et knyst fra 19:20 til 21:30. Tenkte en liten stund at "endelig blir det en rolig kveld og natt", men nei, da!! Klarte ikke roe henne. Opp og bysse, ned i senga sover, nei sov ikke likevel, opp og bysse, sovne på armen, ned i senga, våknet igjen, ned i senga til mamma og pappa, gråte, opp igjen, hente pappa, gråte mere, "hvor er mamma og håret hennes!!", bysse, sovne på armen til pappa, ned i senga, våkne, mamma lager mme, "vil ikke ha flaske, duste mamma! Vil lugge deg i håret!!!", lugge, lugge, bysse, tømme allerede slunke pupper, sovne, ned i seng og opp igjen... Sovnet til slutt 23, våknet 23:10, bysse mer, sovnet 23:30, våknet 1, smokk, våknet 2:30 smokk, bysse, våknet 4:30 smokk, våknet 6:15... mamma vil sove mer, det vil ikke KL!!! Åååååååååååååååååå.... Prøvde ny strategi i går, for hun har jo spist sinnsykt mye i det siste, kanskje det gjør hun urolig om natten, så hun fikk litt mindre porsjoner i går og hun var fornøyd med det, men ble nok litt sulten i går kveld, derfor gadd hun tømme puppen helt... Vi får jobbe med å finne den gyldne middelvei... T: Hvordan er det med T i dag, Tiny?? Har hun fortsatt høy feber? Stakkars, lille søte! Hvordan begynte dette feber greiene hennes? Jeg lurer på om KL er litt små uggen også... hun koste seg jo godt med T sin flaske!! Dere andre fjesbokere, prøver å stjele dere som venner fra Tiny's profil, men det er noe tull med den sikkerhetskode greia så jeg får ikke til det nå.... Dere kan jo evt legge til meg, da.... Ama nevnte vel at hun skulle på hytta... Hvordan går det med pt ute i den normale verden? Ser ut til at det blir fint vær i dag og gitt!! What to do?? Må fikse nytt pass til jobb reisen i slutten av mnd! Kjekt å ha pass selv i praha iom at det er eneste gyldige identitetsbevis ute i verden! Er ikke så flink til å være ute med KL, men kanskje jeg får det til etterhvert! Ikke være missunnelig da, Mol!! Hadde du visst hva vi hadde nå hadde du kanskje unnet oss det! Vi har jo tenkt å bli flere etterhvert, så det er kjekt med litt større plass! Men som sagt arvet litt pæ'æng og fått litt hjelp av foreldre også ellers hadde vi aldri hatt råd... Boligprisene er sinnsyke for tiden og det er jo ikke akkurat den rimeligste kommunen å bo i... Nå tror jeg KL snart vil ha formiddagspupp og lur. Krysser fingrene for at hun sovner kjapt og greit i vogna, og sover noen timer!!! Jeje... greit med ønsketenkning. Blei langt igjen dette! Lover å fatte meg i korthet hvis jeg skriver mer i dag! ;P
Petronella♡mor til to Skrevet 30. april 2007 Forfatter #167 Skrevet 30. april 2007 Jeg er på jobb... URK, hihi ;o))
♥Tiny Skrevet 30. april 2007 #168 Skrevet 30. april 2007 Trøøøøøtt..... Tiril var våken mange ganger fra vi la henne i 19 tiden.. Bysse, tilby mat og sovna innimellom på armen, men ikke i senga si... Sovna vel tilslutt for natten rundt 23 og sov til 6.30. Drakk nesten en flaske melk på morran, litt tett i nesa så ikke lett å drikke melk heller... Spraya nesa hennes.. Ikke så varm idag.. Har ikke tatt tempen enda, men regner med at den ikke er så høy idag (kjenner på panna). Survete og hoster, tett i nesa.. Sover igjen allerede for 2. gang.. Sikkert utslitt tenker jeg.. Vil ut jeg også idag, men er usikker på formen til lillemor.. Blir vel enda en innedag i det fine været tenker jeg.. blææh... Pt: Ha en fin dag på jobb Tenk jeg har bare 1 uke igjen så er jeg der også *skummelt* Ønsker meg en baby til jeg...
Molait Skrevet 30. april 2007 #169 Skrevet 30. april 2007 hoho jeg har fått på meg godbuksa igjen:D:D:D Og noen andre og. Hvis jeg ikke bryr meg om flesk som henger ut rundt hele veien kan jeg bruke dem og;) Natten: Våken 23:45-mat. VÅKEN. Masse byss og sovnet til slutt. Morran 05:10!!! herregud... Sovna igjen kl 7 for å sove 30 min?! Trøtt (såklart) og halvsurv og sover igjen nå. Synes du skal ta en tlf jeg Tiny, så har du gjort ditt liksom. Men er kanskje ikke ås mye dem får gjort uanskvett. Da drar jeg uten mannogbarn på SS Shoppe klær:D Eller..joa, 1 eller 2 klær. Itte så mye peng, men må ha NOE som passer. Greit å gjøre dagtid da det ikke er så mye folk og M har fri i dag. Om tuppa er i form så kan du jo evt ta en tur hit Tiny. Være inne litt her. Greit å få et avbrudd fra surv og kjede seg. De er jo på topp humør om de har hverandre:) Om du trenger en liten paus el no. Drar nå og regner med jeg er hjemme om ca et par timer. Send sms isåfall:) (ellers er jo M og E hjemme da)
Sessa ruger igjen... Skrevet 30. april 2007 #170 Skrevet 30. april 2007 JEG HAR LYST PÅ COLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ikke noe særlig avhengig, da!!! Står i kjøleskapet men prøver å ungå å gå dit ofg forsyne meg!!! Mol: kan ikke du bare gjøre det litt hipt og kult å gå med sånn kant over buksa, a. Jeg har nesten bare sånne bukser....... og BARE laaaaaaange topper! SS=Sandvika Storsenter!!... eh... man kan jo leve i håpet, ikke sant?! hehe!!
*1D* Skrevet 30. april 2007 #171 Skrevet 30. april 2007 Pt: lykke til første dagen (litt seint bare denne gangen)! Og velkommen etter får jeg si:) Jeg skal plutselig på jobb i dag, ei som måtte bytte. Så rekker ikke skrive mer:( Jo, må skrive god bedring til T. Klem fra LT:)
_svana_ Skrevet 30. april 2007 #172 Skrevet 30. april 2007 Fort innom, usynk her. Håper T blir bedre. Lykke til på (æææsj gulp) jobb, nå er dagen snart slutt. Gratulerer med bukse som nesten passer. Huff for ekle netter. I dag skal vi ha barnevakt for andre gang. Første gang da de var 6 uker. Har bestilt bord. Edvin vil også skrive, haddee
♥Tiny Skrevet 30. april 2007 #173 Skrevet 30. april 2007 Liv og fint vær er en dårlig kombinasjon for tråden ser jeg hehe.. T er litt bedre, ikke feber på dagen idag, men den kom snikende til kvelden... Ikke høyere enn 39,5 heldigvis! Har vært småsurvete og sovet masse idag, men blid innimellom! Gikk oss en tur ut i det fine været for jeg orket ikke sitte inne mer jeg.. hehe.. Pakket Tiril inn i vogna med fleecetøy, solhatt og solbriller og fleeceteppe sånn i tilfelle... Og trasket inn til ls, kjøpte oss en is og en bolle og kosa oss på torvet.. Kjøpte med oss jordbær og trasket hjem igjen. Tiril sovna på vei hjem og sov vel en 1/2 time ute i vogna.. Grillet idag også.. nam nam!! Også vært på Åråsen Forza Fugla!!!! Nå har jeg spist jordbær og ser på tv...
simbamamma Skrevet 30. april 2007 #174 Skrevet 30. april 2007 Synes feberen til T er høy, jeg, Tiny, og det høres ut som allmenntilstanden er noe nedsatt også... Mulig jeg er litt forsiktig av meg siden LH aldri har vært sjuk, men... Ja, det er dårlige dager for tråden. Må sende en bekymringsmelding til trådvernet, tror jeg ;-) Hvordan var første dag på jobb igjen, Pt? Nå er vi for første gang oppe i 3 måltider fast føde pr. dag. Har sikkert nevnt at LH nå kan sitte alene leeenge...? Det nyeste er at han suger på stortåa si, store gutten!
Molait Skrevet 30. april 2007 #175 Skrevet 30. april 2007 GRATULERER MED 1/2 ÅR LINEA!!!! Rakk det:))))) Måtte levere selvangivelsen begge to og E har våknet masse i kveld og ene og andre. forte meg å poste..hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå