Gå til innhold

~..~Tråden nr 21~..~


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dm varsel 2: Satt fra meg KL i bilstolen i gangen, mens jeg løp ned på vaskerommet og satte i gang tørketrommelen. Pleier å gjøre det sånn, men det som gjorde meg til dm i dag var at jegt glemte i farten at det står noen planter i gangen som ikke pleier å stå der - og de sto nå ved siden av bilstolen. Så da jeg kom opp fra vaskerommet satt KL og spiste på et blad. Fikk helt panikk, rev henne ut av stolen, stakk fingeren i halsen hennes og fikk henne til å kaste opp bladbiten, så ringte jeg giftinformasjonen. Var heldigvis ingen giftig plante, men det satte en støkk i meg. Konklusjon: Sessa mater barnet sitt, men det er tydelig feilernæring!

 

dm varsel 3: Skulle sette Linea i vognen og ta på selene. Klarte da og rispe henne med neglen i øyebrynet så hun begynte å blø. Hun begynte selvfølgelig å hyle og jeg sto lenge og ventet på at gulvet skulle åpne seg under meg før jeg reagerte. Kan antagelig bortforklare rispet det med at hun har gjort det selv.

 

Hun har sovet totalt 1 1/2 i dag i motsetning til 3-4 timer som hun har sovet i det siste. Mye sutring og klaging, men fikk faktisk lov å støvsuge leiligheten likevel. Er drit sliten!! Brukte 1 1/2 time på legging. Lurer nesten på om jeg må ta i bruk babysafen. Hun sovnet i dag ved at jeg sto med hodet oppi senga så hun kunne dra meg i håret (og jeg har senga på laveste hakk og ikke mulighet til å felle ned ene langsiden, må ha vært litt av et syn!)

 

Molle: Har prøvd veldig mye forskjellig legging til forskjellige tider, og det virker som om siste legging før tre (helst to) er det beste, men det er jo vanskelig å se sammenhengen når hun ikke har to dager som er like! Kunne ønske vi levde som i Groundhogday! (er det sånn det skrives 'a?)

 

Tipper: 10870 og 74 på O

og 7980 og 70 på Tiril

 

Er som sagt veeeeeldig dårlig på sånt, men må si jeg gleder meg litt til "å ta igjen" når Linea skal på kontroll.

 

Simba: Vi har Røhmer Britax, men vet ikke helt hva mer det heter, for vi kjøpte en pakke da vi kjøpte babysete. Så det begynner å bli en stund siden det kom i hus, og inntil videre står det på loftet.

Kjip sak, den nettavis greia, ja!

 

Ama: Takk for informasjon. Nyttig og veeeeldig ekkelt! ;)

 

Håper jeg har husket alt nå... eller vent... grattis E. Var det i dag... hadde på at det var i går...

Skrevet

aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh

 

LUNE REDE

 

*pusterlangtoglettetut*

 

Vi må aldri gjøre noe sånt igjen Ama!

 

Først til Sessa!!!!: Svarte deg på tråd rett etter du posta, men du ble borte og kom ei tilbake. Trodde jo du så jeg svarte jeg da...jeje. Nei men bruk da sånn pose. Vi har det vi. Ikke trengt å bruke på E enda men brukte en del på W. (mest da han var litt større da. Prøv da vel:) Snør a fast di DM ;)

 

Hopp over dette avsnittet sessa.

E ble lagt 19:50, såå trøtt, men mor ville se ferdig AFV;) Våknet rundt 7 var det vel. sov 1,5 time på formiddag. sov 2,5 på ettermiddag(!). La ham og ingen protester. Smilte til og med. Gikk ut og han bable litt og sov da jeg var inne 15 min senere. STORE FLINKE GUTTEN MIN! Stolt langt inne i morshjertet mitt. Hvilken opptur. Tok litt tid å legge på dagen i dag, og måtte hjelpe til med pupp. Men han er så sausa, så er ikke så streng på det nå. (vil helst at han ikke skal måtte sovne på puppen..)

 

Våknet litt før 23 (?) Hosta masse. Søkesøke. Fikk mat. Litt koselig, jeg amma på minuttet 8 mnd. etter jeg gjorde det for første gang:) Han sovnet jo ikke igjen da. Holdt det gående i over 1 time. Jeg sto ikke som sessa, men sto mye av tiden over senga jeg og. Var greit så lenge jeg var der. Ga til slutt mer pupp da jeg så kl var blitt så mye i håp om at han da sover til morran. Da slukna han endelig. Gråt ikke stort, men sovnet bare ikke.

 

Slitsomt med Tiril da! Får ut å finne på noe. Komme hit om ho er umulia. hjelper ofte med andre barn. Jeg kan sikker tha noe minitreff denne uka. Er stort sett hjemme. (pt masa jo på ukrstreff) Nei men om folk kjeder seg. Sitter uten bil, så mat må medbringes:) Har kanskje bil på torsdag da.Hva med torsdag eller fredag? bare sånn uten masse styr.

 

Ikea, godt mulig, når?

 

Tiril: 7890 og 71cm.

 

Nei sent, gotta go.

 

Bøfn

 

Skrevet

hehehe... trygge tråden hvor folk forstår ironi!!!!

 

Svarte på svaret ditt i innlegget mitt, Mol (fin setning!)

 

Jeg både klappet og hadde freddan i går!

 

GOOOOOOOD MORGEN!!! (smokk 4 ganger i natt, men sov videre hver gang med en gang! Juhu!!)

 

Klarte ikke unngå å lese avsnittet om E soving! Flink han er!! Kan han lære det bort til Linnis mon tro?? Synes det er litt crap med posen for hun liker jo å turne så mye rundt i senga når hun skal sove... tenker det blir skikkelig med protester hvis jeg legger henne i posen da! Men vi får se hva vi gjør... foreløpig går det jo på et vis. Vi er veldig bestemt på at hun ikke skal opp av senga i det minste.

 

Hun satt forresten og sang i sted! Må jo ha vært det hun forsøkte på... men jeg klarte ikke helt å ta hvilken låt det var. Noe med mye sopran i hvertfall.

 

Er litt spent på om det blir noe dusj på meg i dag. Har prøvd å legge henne en gang allerede, men det gikk ikke. I verste fall sovner hun vel når vi går til barseltreff. Hadde egentlig tenkt å ta bilen, for det frister jo ikke akkurat å gå i dette været, men hva gjør man vel ikke for å få ungen til å sove!!

 

Fikk ikke kommet meg på ikea på mandagen, jeg... Så hvis dere plutselig ville kommet til Ikea Slependen i stedet for Furuset så kunnet vi kanskje snublet over hverandre der? hehe... jeg har en rød rose i knappehullet! ;)

Skrevet

Ikea slependen er vel litt langt vel... men skal merke meg den rosen i knappehullet ;)

 

God morgen forresten! Natten var bra, ingen lyd! Men morgen 6.45 og mor er bøttetrøtt. At man ikke kan gå å legge seg når man virkelig er trøtt og drite i å se på CSI og drite i å vente på gubben som skal bare først... Jeje, trøtt fordet..

 

Slutt på crazybajs, den var tilbake til illeluktende mannshit idag (ikke det at det er noe bedre da) og rumpa er fortsatt sår.. Smører masse men det å skifte på en mark som ikke skal ligge på ryggen er ikke det aller letteste jeg har gjort nei..

 

Babysvøm og hs idag.. Flere som skal tippe?? Og virkelig ingen som tror jeg mater ungen min? Hun må vel snart tippe 8 kilo vel???? Har kanskje en liten sammenheng med at mitt lille troll ALDRI sitter stille å leker??

 

Minitreff?? Er god på sånt jeg altså. Bare si when and where, I'll be there :) (as always).

 

Pakke bag og sånn jeg mens mini sover..

Skrevet

Tipper 8120 på Tiril og 10780 på Oskar.

Skrevet

Morran rundt 6..nei 5:30 var den. Far sto opp nærmenre 6. E var jo helt bajas! ikke leke med leker i senga og kose nei. Hopp og sprett og tjo og hei. Men våknet ikke mellom 23:30 og 05:30 da:D Men legge seg selv? nei hva er det? Noensom vet? Tiny? Menjeg sov nå samtidig med E, så sto ikke opp før 8:30. Fikk 15 min før han våknet og. Greit å finne øya føør man plukker opp baby.

 

E lei-pause i tråd Lang pause, amme, tlf, en tlf til, glemme tråden...og nå er jeg jo helt ute av det!

 

skal lese etterpå sessa:) Vi plukket opp når han gråt for ille. Ikke ut av rommet, men stå der og vugge litt så han roa seg. Komme ut av gråtegreia liksom. Bare par min da. Funka her. Tok opp mindre og mindre. ang. pose. Ofte turner dem og klarer derfor ikke roe seg. E roer seg raskere om han blir (ble) holdt. Om hun er veldig trøtt kanjo turninga virke mot sin hensikt. Og hu får da rørt seg litt i posen og da. Begynn med bare posen uten å binde fast. Det holdt på vår. Får snudd seg men ikke reist seg.

 

Tiny: Har noen noen gang tippet for lite på Tiril? hihi. Nei men den apekatten der har ikke tid til å legge på seg. Er og blir ei fjær. Kan hende hu har tippa 8, men jeg trur nå hu ligger rett under jeg:)

 

ooo E leke med saks dm ja. tatt den bort nå da. uffda viskelær. dji jeg må barnesikre hjemmet her snart!

 

Er drittvær da. Mer kos å være ute. Kan vi ikke ta minitreff torsdag eller fredag? Hva passer folket? Lite peng og ingen bil så om alle tar med en ting hver så blir det etagilde og:) (har en del pålegg da) Håper jeg har bil i morgen da. Driver å mekker og tok visst 10-15 timer lengre enn anntatt å skifte den fjæra. Sykt! og man mp jo sjekke at man har alt verktøy før man setter i gang. "pass på at du har fjærklemmer, ellers får du det aldri på plass igjen" nei se på det ja. (fant en hos naboen dagen etter, men var visst ikke bare bare. Flinke mannen som prøver da iaf:) Også må det byttes en termostat, men det er jo kjapt gjort. (iaf pågammel ford, til og med jeg kunne klart det) Egentlig trives jeg med bilmekking jeg:) Arbeidslampe som varme og lys, gammal haug av en sofa i garasje og en kasse pils rundt hjørnet og musikk fra gammel getto. Kanskje jeg skulle bli mekaniker? Ka dokker tru?

 

Tiny, dryss potetmel og zink på natten. Har du zink på hele tiden får det ikke luft og du holder såret ved like kan man si. Urolig? Hell i en bolle og plasser rompa hennes nedi:D

 

cat, vi venter på tp-kveld vi. Tror vi skal bort denne lørdagen men.

 

Flinke gutter som sover nesten hele natten! Kanskje du skulle kutte litt på dagamminga så du får ned produksjonen? Nå som de er oppe i flere måltider pr. dag?

 

Lage grøt vi da.

Skrevet

Heisann sveisann:) Gjesteopptreden fra trøndelag!

 

 

Jeg er så treig at selv om jeg er inne å leser, så rekker jeg aldri svare da.......for da må man logge på osv:)

 

Jeg vil tippe på O, men er ekstra vanskelig denne gangen syns jeg. Jeg har jo prøveholdtdennegangen og det gir meg prestasjonsangst.... Tipper han er 10 995:) også er han sikkert 45 cm (hihi, er på tiden han blir krympa igjen da...) Nei han er 75 cm nå blitt:)

 

Jeg har baby som la på seg 900 g på 18 dager jeg:) Ingen som slår den vel????? Også ble han 8 cm lenger på 6 uker:) Så ble det 5 nye på den neste mnd:) Men nå er`n bare lang og tynn:)

 

T skal vel også veies: Jeg tipper hun har akkurat bekket 8 jeg altså, selv om hun er høyt og lavt. Sier 8090 og 70,5.

 

Har forresten sjekket hvor mye lenger han er blitt siden 4 mnd.... måtte det etter å ha pløyd igjennom 68 i bodyer fortere enn toget, her gikk han nesten rett til 74 fra 62. Men har korte søte bein da:) Også sovner han av seg selv endel, bare han ligger i fred med lyset på:) Kan slå det av etterpå da.

 

Dere overlever selv om jeg ikke kommenterer:) *klemmer*

Skrevet

Hei du der oppe!

 

Har akkurat begynt på 74 body selv. Par uker siden. Har en i ..nei 2 i 68, men de er store da. Nå sover han i 80 pysj, men skal sies at han kan ha fest der inne. Men tror ikke jeg gidder kjøpe fler 74 pysjer. Han har 1. Den er nesten litt trang blitt. (den lilla vett cat)

 

8cm på 6 uker er litt sykt vel...men han kom jo uferdig så kanskje mer vanlig da? Nesten rart å se LT og O er de som legger på seg mest. Er jo ofte slik at tidligfødte sliter med å legge på seg, er litt mindre enn de andre.

 

Holdt på med legging i en time jeg. Sovna først men rap og promp og ville ikke sovne igjen. Eller ville men fikk ikke til.

 

Fikk tr i går. Synes hu kommer så sjelden jeg. Får sjekke.

 

Hva tror folket da? Torsdag eller fredag? Koselig om du også tar deg en tur herk:) (kan dra med deg sessa..hehe) Går utfra at iaf Ama og Tiny kommer. (hehe)

Skrevet

Om jeg er med i den store sammenhengen stemmer jeg for fredag. Torsdag skal vi på tvillinggreier i frognerparken hvis vær og form er ok.

Skrevet

ja men kommer du da? Eller er det bare prat på deg? :P Om svanine komme rble det brått ikke minitreff lenger. mer :P Mei men trivelgt om du tar deg en tur:)

 

skal vi prøve freddan? Alle inn?

 

Vært på ikea Tiny? Ellers kan jeg sikkert bli med i morgen, men da må jeg hentes i såfall...

Skrevet

Kan godt være hjemme jeg altså *mutt*

Skrevet

Håper dere ikke skal ha freddan sammen, slik du skrev molle... ;-p

Skrevet

Takk for invitasjon (så den selvom den liksom var litt skjult), men litt skummel da og dra og møte dere sånn plutselig.... Hmmm, stemmer for at dere kommer ut til ikea slependen i stedet... jeg tar med rose! hihi

 

freddan hele gjengen er nice, da.... ;) Hvem bor egentlig hvor? Liksom hvem er det som jevnlig treffes. Skjønner at cat, tiny og mol bor nær hverandre... Og vet hvor i landet 1d og herk bor, da. Skjønner at dere ikke vil si det her, men er åpen for pm jeg, as... ;D

Skrevet

Har ikke fått lest, men må bare innom å tippe...

 

O - 10875g og

Tiril - 7845g

 

Tilbake senere når jeg blir penere... Hah, som om atte det går... ;P

Skrevet

Akk, må bare nevne at A også var god på vekt i begynnelsen. Han la på seg 800g på 14 dager... og 1200g på 21 dager, tror nesten vi slår T der jeg altså ;D

 

Hihi - men har blitt forholdsvis "slank" etter at jeg slutta å amme da... C var mye mer blubbete når hun var på samme alder.

Skrevet

Cat og jeg bor nærme, det samme gjør Ama og Tiny (kort gåavstand). Ikke kjempelangt fra MTG til Molle (men visstnok mye oppover). Og vi andre har mellom 10 og 20 min med bil til Molle ;O) Ellers bor vel svana i hovedstaden og herk ikke "så" langt fra deg. Simba bor på hedmarken og 1D er dama nordpå - i byen hvor alle menn har bart?!?!?

 

Har jeg fått med alle da?? Hihi ;D

Skrevet

tackar! ;)

 

Har vært inne og tittet ordentlig på traaden nå (kjeeeder meg, Linea leker for seg selv og mannen jobber sent!!!!). Gøy og se på ungene deres, as. Veldig mange som ligner mamma eller pappa! Og gøy å se deres faktiske identitet. ;)

Skrevet

Hei og hopp :)

 

Er med på treff jeg :) (noen som trodde noe annet??) og Tiril har ikke rundet 8 kilo... hehe.. Kommer tilbake med oppdateringer seinere, skal spise litt...

Skrevet

Sånn, da er magen full og jeg sitter i sofaen og slapper av... Deilig!!

 

Simba: 7990 og 71

Sessa: 7980 og 70

Molle: 7890 og 71cm.

Cat: 8120

1D: 8090 og 70,5

Pt: 7845g

 

Flere som skal tippe før jeg avslører?

 

Lune rede ja... Skal holde fingra på rette tastene der ute blandt alle de ekla anonyme!! Er de misunnelige eller hva er det med de? Hjernedøde mennesker som ikke skulle hatt barn kanskje?Gaustad neste!!!!

 

Som sagt er jeg med på treff om det er torsdag eller fredag jeg.. Og imorgen vet jeg ikke helt hva jeg skal, men det kan hende det blir en bitteliten Ikea tur. Da furuset og ikke slependen (sorry sessa).. Tenkte meg en tur innom gamle jobben en dag også, men tiden strekker liksom aldri til her!! Kanskje ta det på mandag da.. hmmm... SKulle vært flere dager i uka mens man har perm og mindre når man jobber :)

 

Så til min dag da.. Først traske bort til babysvøm i duskeregnet med en baby hengende ut av regntrekket :) Etter babysvøm var det trasking på senter for å få 1 time til å gå. Prøvde å finne nusselige småe babysko til snella, men hadde noen sko i str 18?? Nei... *furt* Timen gikk og bort på hs og veie, måle og vente på trege hs. Vår nye hs er en lykke-pille dame! Alt er fint og flott og bra!! Fine greier :)

Så skulle jeg tusle litt med ei som absolutt trengte litt søvn. Så gikk til strømmen for å se om jeg kunne finne sko der.. Ingen på ss hadde heller sko i str 18 *furt igjen*, mate sulten baby og over gata til en skobutikk der før buss hjem! Og der fant vi fine rosa sandaler i 18 som var passe :) phu, sliten da ja.. Busse hjem med baby med bajs oppå ryggen! Nice.. hehe... Putte basjebaby i badekar, gi grøt og melk og natta...

 

Ama: noen gode råd om what to do med håret??? Litt lei det nå..

Skrevet

Får tippe 7950 på T jeg da. Mat barnet!

 

Mine barn er glade for tida. Det er nok fordi jeg har vært dm og ikke gitt de nok mat. Ja, det er mange av oss, hihi. Men pupp er altså ikke nok for disse, selv om to-tre av trådbarna synes det er kulest.

 

Så nå er døgnet sånn som dette:

07 - noen få slurker mm, smatt-smatt

09 - 1 posjon grøt hver

11/12 - mm (spiser bra) + frukt

15/16 - mm (spiser bra som regel) + 1 stort middagsgl på deling + noen skeier fruktmos

18 - mm (spiser litt) + en liten posjon grøt hver + noen skjeer fruktmos

03/05 - mm (maaaaaassse fra sprengt pupp)

 

Burde jeg amme mindre altså Moll? De får som regel pupp etter at de har våkna. Godtåkosemedpuppen synes de da.

 

Simba du spurte om når vi begynte med grøt om kvelden også, og det tror jeg tok et 2-2.5 uker, står vel på tråden. Men mine er jo små spisetroll.

 

Holder meg i det lune redet jeg.

 

H var på ikea i dag, så nå ser det litt mer ut som et barnerom på barnerommet :) Litt koshligere om dere kommer hit, litt bedre plass også.

Skrevet

heisann

 

Tiny: jeg har jo tippa på tirill jeg også-har ikke lest innlegget mitt lenger oppe du-og jeg som ga deg ei god forklaring på snørr også..... Forslag til håret ditt-ja-det har jeg- "give me some bangs baby!!!!!". blir du brun og lekker om sommeren eller rød som rosen??

 

Vesla spisste ett heilt middagsglass i dag!! jeg og har en spiseunge:)

 

I morgen skal jeg på smartclub-men fredag ja-den funker-hvis Tiny svinger innom og plukker opp amadama....

Skrevet

svanine, om du vil ha mindre sprengte pupper så må du få ned produksjonen. Var det jeg tenkte på da. Bare fint å amme masse for dem, men da må du og tåle au på natten:) Kan etterhvert amme etter måltidene og ikke før. Da spiser de mindre men får i seg litt gosaka, og produksjonen holdes oppe nok til en nattmat.

 

amadama: Du har da både lappen og bil selv...

 

Skriv i morgen hvem som kommer da, så man får litt oversikt.

 

hihi hun blir rød som rosen:)

 

Skal på plantasjen til uka tenkte jeg. Noen fler?

 

Hva vil man ha på Ikea? Lekekasse. Men eller da tro. Burde hatt en mer ok kommode. Den lange jeg har er jo egentlig til sølvtøy og sånt. Plass til 2-3 bodyr i høyden om du presser sammen! Kan jo ta bort stellebordet nå. Tenkte vente til etter 18 jeg. Greit med 2 om det er 3 babyr i hus og mange fler en god del av dagen. Ble ikke brukt mye, men så kosta det oss bare 200 og da. Planen var jo å ha ham der inne liksom..hehe. Også kjøpte vi det før vi fikk matta på badet og før vi fant ut at om man prøver få det inn på badet så blir man sittende fast!! (vil ha nytt bad)

 

Fått min egen lille mopp. Pes å drive å vaske gulv da.

 

Har Liv da serru cat;) Eller..

 

Også skulle jeg si noe til pt men det husker jeg ikke. Vært å mata midt i innlegget her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...