Molait Skrevet 26. april 2007 #127 Skrevet 26. april 2007 1 Åffer var jeg skummel da?? Du som er den skumle frika av oss da!! Og begge gangene? Skal sies at gang to trodd ejeg du var en tørrpinn av en sånn mor som bare kjjører økologisk gjerne er vegeterianer og sånt rart;) Også viste det seg at du var så kul!! 2 hahahaha jaaaaa, det gjør vi. Alle holder kjeft og stirrer! (as if alle vi klarer holde kjeft på en gang samtidig og i det hele tatt) 3 Husmoremne ja... haha 4 går utfra at salat på bok ikke vil si du kommer med en isberg kappet opp og puttet i en gammel isboks?
Sessa ruger igjen... Skrevet 26. april 2007 #128 Skrevet 26. april 2007 Da har jeg lovet å kjøpe rundstykker til i morgen, så da må jeg jo bare komme, om ikke annet enn for å levere de!! Takker for skrekkhistorier ama og pt. Hjalp skikkelig!! hehe... eh.. grøss... Gleder meg til å bli stirret i senk! Det blir deilig, da! Skal bli spennde å treffe den skumle Mo og "fårdegtilåmåttetisse" tiny og cat! Satser på at vi er tidlig ute for må la linnis sove i bilen (hun våkner jo 6:30, så 11 er liksom langt utpå dagen, men må jo handle først så da blir det vel litt frem og tilbake i bil og vogn, nu vel... vi kommer etterhvert.
Petronella♡mor til to Skrevet 26. april 2007 Forfatter #129 Skrevet 26. april 2007 Yeye, noe kjøttpålegg skal bli ) Nå skal jeg komme med historie nr 2 for dagen (denne omhandler hvorfor jeg ikke skal møte venninna mi i morgen - drama på høyt nivå) Nåvel, venninna tok med gubbe og unge (en uke eldre enn A) til syden 14 april. De skulle være der en uke (dvs kommet hjem forrige lørdag), men onsdagen midt i ferien får guttungen vannkopper. Etterhvert blir han skikkelig syk og det viser seg at han også har fått luftveisinfeksjon og ørebetennelse. På penecillin kur og hjemreise forbud, han er for syk og smittefare... Masse styr, kontakte forsikringsselskapet etc etc. Mandagen (to dager etter at de skulle reist hjem) blir de "friskemeldte" kontakter så forsikringsselskapet som skal skaffe dem fly hjem. Det er ingen enkel business. Men de får til slutt fly hjem torsdag (altså i dag), det kjedelige er at de må fly rutefly og ha to mellomlandinger. Flyreisen totalt estimeres til å bli ca 12 timer (fra Gran Canaria, djiiiizes...) De flyr via Billund, så til Køben. Der skal de fly SAS hjem... Haha, hva skjer - jo SAS er jo i streik... De kommer seg mao ikke hjem fra Køben i kveld... Da var frua fornøyd kan dere tro - men what to do?????? Så nå sitter de da der på et hotell og må møte på flyplassen i morgen tidlig kl 05.15 for fly til Oslo... Passer kanskje litt dårlig å få meg slengende inn på lunsj i morgen formiddag ved 11 tiden da - hihi... Sydentur fra helvete... Kommer sikkert dokumentar om den på TV Norge etterhvert - de elsker jo sånne programmer, hehe ))
Petronella♡mor til to Skrevet 26. april 2007 Forfatter #130 Skrevet 26. april 2007 P er forresten 6 dager yngre enn A... Rett skal være rett... ;P
Molait Skrevet 26. april 2007 #131 Skrevet 26. april 2007 Kjipern at guttungen ble syk da! men om han først skulle bli det, så er det jo greit med lenger ferie da:) De får se det slik: Gratis hotall, gutt frisk, nyt ekstra ferie. Lang flytur er kjipern da. Iaf med små. Brukte sykt lang tid selv da will var 3 år. En som fikk noe hjerteprob. og vi måtte mellomlande i Portugal. Men da sitte i flyet. Ganske vrmt og klamt der inne etter en stund. Fikk lufte oss i døra da, men ikke gå ut der. (var jo på en rullebane) Ja reiste fra Tenerife. Kos at vi blir så høyt prioritert da pt...at vi ikke er siste utvei for man ikke har bedre å ta seg til. Da har jeg faktsik støvsugd meste av husett siden sist. Ikke kontoret da, men det gidder jeg ikke heller. Bare svanine som skal være her lell. (hehe) Rydda kjøkken og. Er litt igjen da. Og oppvaskmaskina står midt på gulvet! Men den funker! Flinke mannen min har fiksa og på få dager:D Ikke er det noen lyspærer som trengs skiftes heller... Klaske på litt vann på patr av gulva før natten jeg da, så klasker jeg van på de siste i morgen. Er enkli jævlig mye gulv her!! Man tenker ikke over det før man vasker dem.
Petronella♡mor til to Skrevet 26. april 2007 Forfatter #132 Skrevet 26. april 2007 Hihi - no hard feelings ;o) Dama hadde vært borte lenge vætt og vi er vant å se hverandre en til to ganger i uka - får abstinenser av sånt. Var planlagt lenge... Hun har vært ditcha mange ganger gr. dere - der ER seff høyt prioritert!! Promise!! ;o))
Petronella♡mor til to Skrevet 26. april 2007 Forfatter #133 Skrevet 26. april 2007 Sist men ikke minst må jeg fortelle om min DM opplevelse i dag... Skiftet til pysj på A i kveld. Setter han på gulvet i stua, C sitter i sofaen å spiller Nintendo mens jeg spurter på kjøkkenet for å lage grøt. Svigermor ringer, jeg prater med henne mens jeg blander grøt. Plutselig hører jeg en lett blanding av fortvilte og irriterte grynt fra A, men de høres så langt borte ut... Fyker inn på stua, ungen er jo borte... C sitter fortsatt med nesa nedi spillet. Det gryntes igjen, gulp det kommer jo ovenifra, jeg tar trappa til 2 etg i 3 steg (det er 13 trinn opp til 2 etg), der oppe på toppen av trappa ser jeg en lykkelig unge som "roper på mamma". Han står med nesa vendt nedover, men skjønner ikke helt hvordan han skal komme seg ned. Takk gud for at han ikke begav seg ut på den vandringen... Så mye for å glemme grinda, det skjer nok ikke så ofte igjen nærmeste fremtid... ;P
Sessa ruger igjen... Skrevet 27. april 2007 #134 Skrevet 27. april 2007 God morgen!! Linea våknet så mange ganger i natt for smokken at jeg ikke har rukket å være søvnløs og nervøs for treffet i dag. Det er jenta si det!! Hun er egentlig trøt allerede, men i og med at hun er så vanskelig å legge på dagtid for tiden (i tillegg til kvelden!!! - gi meg et barn som virker) så prøver jeg å utsette det i det lengste. Digg om det er ro i baksetet når jeg skal kjøreså langt. Foreløpig går det greit, ikke noe sutring. Mulig jeg kommer litt før 12, Mol, men det sa jeg kanskje i går? Ser det an litt... Nei, får kle på meg og sparkle trynet. Sees plutselig!
♥Tiny Skrevet 27. april 2007 #135 Skrevet 27. april 2007 God morgen... var morgen 6.10 idag etter en litt søvnløs natt.. Slo inn så sinnsykt på babycallen, hosting, babling, surving.. men som den dm jeg er så var jeg ikke ute av sengen engang.. hehe.. Så nå har jeg rukket å bake en kake, laget en nesten klar for ovnen, dusjet, Tiril har sovet 45 minutter og ligger nå å roper.. Da blir det vel soving i bilen etterpå da tenker jeg... Ama: hente deg rundt 11?? Må innom en butikk på veien..
_svana_ Skrevet 27. april 2007 #136 Skrevet 27. april 2007 Mårns! Akkurat lagt gutta jeg, som regel er de ganske trøtte før ni, men ikke i dag av en eller annen grunn. Takk for at jeg slipper butikk. Flink moll som ordner og styrer, ja minitreff ble brått megatreff. Lurer på hvor lenge de sover i dag, men som vanlig så kommer vi når vi kommer. Har med mat til gutta sånn at de (forhåpentligvis) ikke skal være så gretne ;-)
♥Tiny Skrevet 27. april 2007 #137 Skrevet 27. april 2007 De som har tippa: Simba: 7990 og 71 Sessa: 7980 og 70 Molle: 7890 og 71cm. Cat: 8120 1D: 8090 og 70,5 Pt: 7845g Ama: 7950 og 70,5 cm og hun var: 7800 gram og 70 cm, så vinneren er Pt!!!!! Nå skal jeg pakke sammen snart og putte barn og ting i bilen..
_svana_ Skrevet 27. april 2007 #138 Skrevet 27. april 2007 Ser at min tipping ikke har blitt tatt hensyn til *mutt* Men det gjør ingenting for jeg var 150 gram unna. Ikke at jeg trodde at hun var så "tung" egentlig, men men. E våkna. Glad. A sover. zzzz.
Molait Skrevet 27. april 2007 #139 Skrevet 27. april 2007 Hei alle:) Da kommer ikke Herk eller cat. Huff på vekta da cat!! En ting er å så stille, men å gå ned??!! Ikke bra. Hva sa de da? Og hvordan syk er hun? Da har jeg rydda det jeg gidder å rydde i dag:) Skal bare pusse tenner så er jeg klar. E skal sove straks da. Se om han sovner i seng, ellerr må jeg på tur. Er ingen hjemme så trask inn og føl dere somhjemme..hehe
Sessa ruger igjen... Skrevet 27. april 2007 #140 Skrevet 27. april 2007 Hehe... Takk for i dag, da, jenter! Artig å møte dere! Vi overtar snart huset (på onsdag faktisk) og kommer til å bruke en del tid på oppussing frem til vi flytter i mnd skiftet mai/juni, så det spørs om vi får truffet dere igjen, begynner å jobbe igjen 11. juni. Men dere får komme og besøke meg på jobb om dere er i hovedstaden, da. (Er dere lettet nå eller skuffet? hehe) Vi brukte kanskje en time hjem. Kjørte som et svin fra Mol til etter sentrum, da møtte vi køen. Tror jeg brukte 10 min fra ls til køen startet. hehe. KL sov fra varemessa og til vi var ti min hjemmefra. Da skar det seg så måtte stoppe og gi henne litt vann og kos. Nå har vi fått i henne litt middag og dessert og hun leker fint alene i grinda mens jeg sitter og sløver i sofaen. Masse nye inntrykk for mor og barn, vett! Blir vel et bad før legging i dag kanskje... Noen har stylet håret til KL med kjeks! ;D Herrgud for noen søte barn dere har!! Gleder meg til å se bildene.
♥Tiny Skrevet 27. april 2007 #141 Skrevet 27. april 2007 Blir nok mindre og mindre treff fremover da pt begynner å jobbe på mandag og jeg begynner 7 mai.. Så kommer de andre fort etter.. Takk for koselig treff idag da dere Var moro å se hvem trådens nyeste dm er!!! hehe.. Tiril var så sliten og survet når vi kom hjem så målte henne, 39,9 i feber, så var jo ikke rart hun var uttilpass da stakkars.. Har også noen prikker på ryggen rett over rumpa, så kan være 4 barnesykdommen som er i hus... Og jeg er sliten etter 2 hektiske dager..
Amabolla Skrevet 27. april 2007 #142 Skrevet 27. april 2007 Hei lekre berter:) Tiny: 2 ganger i Leo sitt liv har ho sovet selvom vi tar ut bilsetet hun sitter i fra bilen og fortsatt å sove i det når vi har kommet inn-og det er de 2 gangene ho har sittet på med deg:) Satt henne på verandaen og ho sov en halvtime til:) Takk for treff i dag og takkeklem til Mol som satt igjen med rotete hus-men forhåpentligvis ikke søppeldynge hus:) Neste treff blir hagetreff tror jeg- nå er det jo finevær tider framover! Leo bæsja ut klærne sine igjen-de libero up & go er ikke så bra-er så lave. Så ho ble kledd av i dusjen og storkosa seg- mer morro i dusjen enn i badekaret tror jeg. Hun sovnet 19.30, men våknet en time etterpå fordi hun hadde reist seg opp på alle fire i søvne. Trenger man å bekymre seg for soving på magen nå som de er så store?
Sessa ruger igjen... Skrevet 27. april 2007 #143 Skrevet 27. april 2007 Ikke noe stress å la de sove på magen når de kan snu seg selv, men greit å sjekke henne litt noen ganger i starten for å se om hun husker på å legge hodet til siden. Kl liker best å sove på magen hun, men turner litt rundt i løpet av natta, da. http://www.dinbaby.com/forum/thread/9123597 Måtte svare på denne tråden jeg, men gjorde det anonymt da for orker ikke alt pes som kommer etter på... hvis noen smugleser her så kommer det vel frem likevel...hehe. Dere kan jo gjette hvilket svar som er mitt... Kan ikke folk få passe på ungene sine i fred eller?? Ellers så er det mange morsomme tråder i dag... tenker på navne tråden (hva heter barnet ditt og hva synes du om navnet over) og synes du at du er pen tråden... Åpner for mye morsomme svar de trådenen gitt... *holdermeginakkeskinnet* *kanikkeslippeutvilldyretimeg* Og så klager folk på skravletrådene???? Nei, vet du hva!!
-MtG- Skrevet 27. april 2007 #144 Skrevet 27. april 2007 Hei på dere. Takk for koselig treff i dag! Det var fint å se "alle" igjen:) Jeg tror G plukka opp noen tips i dag for i kveld har han "krabbet" som bare det! Gjør krabbebevegelser med beina og drar seg framover i en "fykende fart". Kankje litt overdrivi, men han kommer seg bra framover altså. Ser innmari morsomt ut også I kveld sovnet han i sin egen seng for første gang på leeeenge. Jeg la han på siden i senga si, ga han en flaske med litt vann med noen dråper "grønn havre" i(skal være søvndyssende/beroligende). Så banka jeg han rytmisk på ryggen og han sovna på ett minutt! Juling hjelper ja:D
Sessa ruger igjen... Skrevet 27. april 2007 #145 Skrevet 27. april 2007 ojda!! Nå får jeg pepper... glemte a-knappen på siste innlegg i den TIL ETTERTANKE tråden.... jeje... lei prektige mødre!!!!
Molait Skrevet 27. april 2007 #146 Skrevet 27. april 2007 Så bra Mtg:) synes du er teit som dropper ukens bilde når alle har det og det stort sett er det eneste som skjer der inne. Greit å ha noe som gjør at folk trykker inn på nytt så vi får flere visitors og alle andre har det. Så du er teit! Koselig du kom en tur da:) Gabi kommer til å ha visdomstenner før fylte 2 år!! haha sessa, jeg har glemt a knapp før jeg og. Men det gjeldt intimbarbering...noe mange husket i lang tid etterp, folk jeg ikke "kjente2 og som plutselig dro opp det der. hehe. Sessa: jeg er egentlig mye mer ok assa. Mye folk og fe (?) og ting på en gang og til og med pt fikk bedre velkomst første gangen. Hvorfor kommer nye folk i det jeg legger Edvard da ?? Men altså "Ikke parker der, jeg skal gå tur, du finner folk inne" joa...har gjort bedre... Men kult du kom da:) Kl (klokka-hahaha igjen!) så ut som den rakker ungen. Lyste ramp av hu da;) Litt Tiril liksom..hihi. Tror hun er full av påfunn, stemmer det? Artig tulle:) Takker alle for treff i dag, og ønsker å beklage for tidvis svette. Tuuusen takk til Tiny som jeg bare trengte se på og så tok hun alt kakestyret. Du vet ikke hvor digg det var å bare stenge deg inne på kjøkkenet og lukke døra! dusegakk! svanine har i dag hatt sitt første hjelpetilåryddetreff! Var såå flink. Vi (ama tiny og meg) satt ute og hun la barn og rydda. Sa hun ikke trengte men for en gang skyld skulle hun og rydde. Alt i stua var borte. (ja ikke leker og sånn da) Flinke flinke svana! *klapperpåhodet* Og bare man får litt luft, det drar noen folk og man tar noen dype pust blir alt så meget bedre;) pt-we'll miss you! tiny-hvordan skal jeg seriøst overleve uten deg?! ama-flate boller, tror du glemte gjær;) Satt du igjen sjokkis til meg?? Det er maaange skåler i oppvaska nå. Lurt jeg kjøpte med fra ikea i går ja! Ble mindre da de var puppunger hele gjengen:) Satt ute da resten dro. tiny og ama dro rundt 17? svanine rundt 17:30? La E i vogna ca 17. Hadde jo helt glemt han. Vært oppe i nesten 4 timer han. Men var jo på humør. Sutra litt og la og poff! Måtte vekke 18:30. Slumra litt på verandaen selv. Digg. Hittegods: 1 kamera 1 smokkedyr m/smokk 1 pakke bilder 1 løst bilde 1 bukse 1 pose med jakke og melis 1 vov-bamse 1 smokk ser ut som vov 1 stor pakke melange 1 kakkao 1 sjokkispose (mulig den ble satt igjen?) Og enda har jeg ikke rydda... NÅ er jeg trøttt nå. Prøvd å skrive tråd, men skravla med svanine og sessa på msn og lest litt andre tråder og lagt barn og lagt et barn til og ene og andre. Men nuh skal jeg køye. Bøfn. Blikke freddan her i dag ass...
*1D* Skrevet 27. april 2007 #147 Skrevet 27. april 2007 Det er jakken og melisen min:) Neida, jeg har ikke glemt dere og heller ikke tankt å være veldig borte veldig lenge da.... Blir bare litt mye å kommentere hvis jeg skal skrive noe om hvert innlegg fra forrige gang jeg var innom... Blir lissom mer avhandling enn skravling da:) MEn endel av dere snakker jeg jo med både på telefon, pm, msn eller fjæsbok da. Så er jo ikke at jeg er sunket helt i jorden heller. Har en mistanke om at det ikke bir freddan her heller i kveld da, men har vært det på denne tråden ihvertfall, tror det var forrige uke....2 ganger også...........jeje, er ikke som i gamledager nei, da gikk det måneder i mellom da, hihi:) Er jo noen ræsere som henger her på tråden da, ungene mener jeg da. Jeg har ikke gitt ungen min hverken kul, kutt eller kloremerker enda jeg da. Legg merke til enda........ Kommer helt sikkert like etter blåflekker, bleieutslett og brannsår:( Det beste med å være DM er at man kan være det flere ganger om dagen og ungene vokser opp og blir folk for det:) Også kan man være GM hver dag og hele tiden og enda få drittunger!!!! (hihi, life`s a bitch) Jeg begynner så smått å se at mai ikke er langt unna da. Har snik sett på rommet til E også, er det der jeg skal sove??? Skulle tatt bilde av senge til T for å sammenligne litt da:) HAHAHA, han har ikke 4 sider i senga si engang...... Og det er hele rommet! Men dere skulle fått det beste teltet vi har da:)
Molait Skrevet 28. april 2007 #149 Skrevet 28. april 2007 1D lever-hurraaaa. (nå er jeg en av msnskravlerne med deg da, men hurra likevel) TRØTT jeg. De siste nettene har E kødda til igjen vett. Var jo flere dager med mat 00:30 og morran 6. Helt greit (nesten) men i det siste har han begynt å være opp type 2,4,6. Så i natt bare kjørte vi på. M har fri til onsdag så vi får ta det nå. (hans forslag) Gutten fikk mat 24 og våknet 4. Hadde satt 6 som frist for mor og pupp. 5:52 klarte ikke mammahjertet mer. Da hadde han grini i 2 timer. Ikke like hysterisk hele ttiden men dog. M hadde lagt seg i gjestesenga med ham men da hyla han værre enn værst. Var roligere i egen seng. Og som jeg sa til M at poenget er jo at han skal sove i senga si ikke våkne og få sove sammen med noen (evt. uten pupp) Han sovna vel sammen med meg litt over 6. Morran ti på 7. Etter den økta kunne han godt ha sovet litt lenger ass. Opp og grøt og rydde kjøkken. Enda litt igjen;) La E 8:15 super trøtt men hyla. Tok opp og kosa litt og da var det greit:) Liggi å pludra mens jegg har tasta herr og nå er det tyst:) Får besøk etterpå så burde rydde og vaske, men lurer på å legge meg. Selv om far tok natten så sov jeg jo ikke mye mellom 4-6. Og sovnet jo ikke før etter mating. Så sov vel fra 00:30. 4,5 oppstykka timer og litt slumring til gråting. Ikke beste natten. Lurer på hvordan neste blir jeg... Tiny: vi er hjemme tror jeg. Skal ut å handle litt bare. Vet ikke om M skal innover enda. Han sover. Jeg har mye i kjjøleskapet!
Sessa ruger igjen... Skrevet 28. april 2007 #150 Skrevet 28. april 2007 God morgen!!! Ta det helt med ro.... Sessa forbereder seg ofte på det verste og blir derfor stort sett altid positivt overrasket. Dere hadde jo tenkt å stirre meg i senk. Forestilte meg derfor at dere var saiko dm, med djelvelunger og - vips - så blei jeg overrasket av søte og hyggelige mødre med søte gullunger. Jeg likte dere!! Jepp, KL er en ramp! Skadefro som tusan! Ler når andre gråter eller noen sier noe med sinnastemme ...og utrolig redd for å gå glipp av noe! Må liksom få med seg alt den ungen, ikke rart det er vanskelig å få henne til å sove. Men vi liker henne for det! Sover nå da, godtok vogna hvis hun fikk ligge med litt knekk i ryggen og hvis jeg vugga vogna noe sinnsykt! Humpa oppi vogna som om vi var på skogstur! Brukte 15 min mot de vanlige tre som funka i forrige uke! Mol: Bra dere tar en økt med E nå så får dere kanskje bedre netter uten pupp hele tiden snart! Er noe dritt mens det står på, men det er jo verdt det, da. Bra du fikk ryddehjelp i går, måtte jo liksom bare dra, jeg. Mtg: Hvordan funker den derre grønn havre greia?? Kanskje det hadde funka på KL!! (man kan jo håpet i hvertfall) Forresten, den sjokkisen var fra meg. En liten hilsen til tråd-damene som takk for at en fersking fikk komme på mini-mega-treff! Jeje (hehe, stjeler uttrykk over en lav sko her!), glemte den i går! Men da blir det kos for Mol, da! En liten trøst etter en slitsom dag? Da blir det pakking og rydding her i dag, mens en venninne tar seg av KL. Har vært litt dårlig på å bruke barnevakter, så dette blir spennende! Pt: Kos dere masse i dag!! Shop till you drop!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå