Petronella♡mor til to Skrevet 23. april 2007 Forfatter #51 Skrevet 23. april 2007 Jeg forstår forreste begge deler... *forståelsesfull vøtt* hehe ;D
_svana_ Skrevet 23. april 2007 #52 Skrevet 23. april 2007 Er faktisk ikke helt sikker. Må se på det. Har ferie til gode fra i fjor, og så kommer jo ferien i år. Til høsten en gang i alle fall. Har igjen 3 tvillinguker, men tror vi kommer til å ta det som tidskonto etter at de har begynt i bhg. Det vil si at vi tar to dager hjemme hver i måneden. Så slipper de å gå 5 dager i strekk i begynnelsen. Det blir nesten 4 måneder det Hjelper jo litt på den berømte tidsklemma også.
Amabolla Skrevet 23. april 2007 #53 Skrevet 23. april 2007 heisann sveisann De anonyme liker oss ikke... Leo har slått seg utallige ganger i dag! Skrubbsår på handbaken,kutt på øyenbrynet,blåkul på kneet-you name it!! Skulle bare dytte opp igjen tråden-sånn til irritasjon fpr noen;)
_svana_ Skrevet 23. april 2007 #54 Skrevet 23. april 2007 Her er tråden Ama :-D Her har dagen vært flott, ingen surv og tull - bare littegranne mammadalteri fra E. Men er man kjøla, så er det lov. Han kommer nok å få tenner snart, sann mine ord. Jeg løfter han opp og han biter meg i skuldra. Han biter på alt og er helt vill i blikket. Og de begynner virkelig å få glede av hverandre nå! F.eks begynte A å le da E rapte. De ler av hverandre, E frøser A i ansiktet og det er kjempegøy. Fikk filma litt også, er så gøy.
simbamamma Skrevet 23. april 2007 #55 Skrevet 23. april 2007 Liv er travel for tida, ser jeg... Det er et hardt liv, Leo! *blåsepå* Høres morsomt ut hos dere, svana! Hadde du en fin bursdag? Hvor lenge ga dere grøt på dagen, før dere begynte å gi om kvelden også? LH er flink og spiser både grøt og middag med stor apetitt. Og nå klarer han å sitte uten støtte! Har alle det bra?
*1D* Skrevet 23. april 2007 #56 Skrevet 23. april 2007 Travelt ja:) Har det godt da, begynner å glede meg til mai!
Nina & gogutten Skrevet 23. april 2007 #57 Skrevet 23. april 2007 tjohoo endelig fungerer dib som vanlig igjen,,, takk tiny før koselig treff i torsdags, jeg sov bare 3 timer den natta så var kjempe sliten.. så er sikkert mye blidere neste gang... =) ama.. synes det er så kult att se leonora utvikle seg så fort.. så moro.. så stiller jeg gjerne opp som kandidat til att arrengere en treff en gang... (vis noen vil komme da...) nå skal jeg pilatisera litt.. (strekke, bøye..) =/ hehe snakkes... og ha en fin kveld alle sammen...
Molait Skrevet 23. april 2007 #58 Skrevet 23. april 2007 Lese meg opp etterpå. Natt 5: våknet for mat 1 og våknet 06:30. Kveld 6: La seg ned og sutra litt. Inn etter en stund med gråt. Da lå han med begge beina rett ut i rommet og gauka. Satt fast mellom sprinkla. Roa seg ikke og hosta mye. Fikk pupp og sovnet med den i munn. Natt:6: Helvete. Hosta masse. M mente det var best å ha ham inne hos oss. Ehh? Det ville tydligvis si i vår seng mens han sov og jeg var våken i to timer. 01:30 våknet han. Sov og våknet om hverandre hele tiden. Jeg har aldri hatt så slunken vrengt utslurpa pupp noen gang som kl 03:30. Og såm han sparka og ordne. Han som ellers sover så rolig. Turte ikke legge ham i kurven. Ba M om å legge ham i senga hans og at han kunne få ham til å sove for det var hans skyld at han var våken og i senga vår nå. (jada men jeg var trøtt og det var jo egentlig hans skyld da) Tok ikke lange stunden før han sovna der og våknet litt over 7. Kveld 7: Sovet mye på dagen. 2,40 til kl 16:15. Passet bra:) La 19:40. Ingen protester. Bablet litt og tyst. Sov når jeg var inne 10 min senere. Riktignok med ene foten rett til værs oppå dyna i en krøll og nesa i en sprinkel. Helt utrolig.Har jo egentlig ikke jobba s hardt for det. Fortsetter det sånn kan vi jo snart ha pass på han uten å måtte legge selv først:) Nå krabber han ut av tubben... Hvor lenge skal de gå å være syke før man kontakter lege/hs? Tenker på snørr og host. Er liit feber til og fra, men ikke høy. Lite siste par dagene, men blirr mer host. Og i stad hadde han gul gøgge i øya. (Tiril??!!) Får vel lese litt da..
Amabolla Skrevet 23. april 2007 #59 Skrevet 23. april 2007 Mol: du kan jo ringe fastlegen din og høre. Sånn standardsvar-men regner med han/hun kan si over tlf om hvor lenge E kan ha det slik uten at det er noe å bry seg om. Petro: skummelt for søstra de!! Nina: ja,det er morro og travelt:D Må jo passe på heile tida. Men bare vent-Emil lærer seg plutselig alt på en gang og så sitter du der med en unge med sår i panna;) Sitter og venter på at vaskemaskinen skal bli ferdig-liker ikke å legge meg når slike ting står på- ihvertfall ikke når det er 90 graders vask.
Molait Skrevet 24. april 2007 #60 Skrevet 24. april 2007 God morgen alle:) Går å legger meg litt jeg...
_svana_ Skrevet 24. april 2007 #61 Skrevet 24. april 2007 Mårn. Natt til i går lurte jeg på hvor mye snørr det var mulig å putte inn i en liten babynese. I dag tidlig fant jeg svaret - det i går var ingenting. Stakkars lille E med snørragørra, surklings og kjølaøyer. Så jeg håper at CE blir frisk snart, sånn at jeg har noe å forholde meg til! Eh, ja, ikke bare derfor da. Også for hans egen skyld og mora hans. Natta var vond, ikke fordi barna ikke sov godt, men au altså! Var litt styr med legginga til E, men det hadde vel sine grunner. Dytta smokk på A rundt 03 og 04. Våkna 0510 og trodde jeg skulle dø omtrent. Da hadde jeg ikke amma skikkelig på 11 timer. Ææææævvæææ! H måtte hente barn mens jeg bare lå og ynka meg mens smerten sakte men sikkert ble mindre. Mon tro om det er middagen som lager sovehjerter.
Sessa ruger igjen... Skrevet 24. april 2007 #62 Skrevet 24. april 2007 2006 modell selges, pent brukt, men trenger daglig vedlikehold. Sovende, ikke luggende baby tas i bytte! Hvorfor er det sånn at med en gang vi har fått en "pleier" så forsvinner den igjen?? Har vært så lett å legge henne i vogna ute på verandaen på formiddagen, men i dag er det helt umulig. Hun har øynene nesten helt igjen, men selvom jeg triller aldri så mye så roer hun seg ikke. Kjemper seg opp i sittende stilling og gråter hvis jeg legger henne ned og legger hånden på brystet hennes. Blir sprø, for jeg er så trøtt. Trenger bare litt tid for meg selv!!!!! Hun sov som en drøm fra halv ni (brukte halvannen time på legging, men det var nok mye pga tullesoving på dagen i går) til 2 i går kveld. Men 2 våknet hun litt. Og dumme meg ga henne vann (var vel litt trøtt) i stedet for å putte inn smokken og legge henne ned. Det resulterte i at hun satte vann i vrangstrupen og jeg måtte skyndte meg å løfte henne opp og dunke henne i ryggen. Og DA ble hun våken. Prøvde å bysse, hjalp ingenting, har sluttet å nattamme så kunne ikke tilby henne det (ikke det at jeg hadde hatt noe i puppen heller). La henne på brystet mitt, lå ikke i ro, la henne ved siden av meg, krabbet bare over meg og lugget meg... til slutt tok mannen min afære og tok henne. Aner ikke hvor lang tid han brukte, men må ha vært en liten stund, for vi var utrolig trøtte da vi våknet kl. 6:30. KL fikk frokost kl 7:30 - 8 og gned seg i øynene allerede da, men det er vanlig, drøyde til 8:45 med å legge henne. Pleier aldri å være problem å vente, så jeg tror ikke hun er overtrøtt. Men å sove det skal hun altså IKKE!! Så da ga jeg opp, jeg, og nå sitter jeg her med tannprikere i øynene. KL står ved tv benken og tester hvor langt inn i videospilleren hun kan få hånden sin! Skulle vel kanskje kommentert noe, men det funker jeg ikke bra nok til.
Sessa ruger igjen... Skrevet 24. april 2007 #63 Skrevet 24. april 2007 dm varsel: KL sitter på knærne og drar alle klærne ut av balja med skittentøy.... deilig med mamma og pappas skitne klær!!! Flaks det ikke er noe bæsjekluter der i hvert fall!
♥Tiny Skrevet 24. april 2007 #64 Skrevet 24. april 2007 Gulgugge i øya kan være øyekatar, om det kommer mer når det er pella bort kontakt lege og få øyedråper og salve.. Da blir der borte med en gang Snørr er rare greier.. Noen som egentlig vet hvor det kommer fra??? Og helt utrolig at det kan bli så mye når de er så små... Grattis med gode netter og annet! Uffa til barn med feberkramper *skumlegreier* og *blåsepå* alle kuler og blåmerker. Hadde en meget sliten jente her igår... Tydelig at det er et eller annet som plager henne.. Hun hadde 6-7 bajsebleier og Neongrønn bajs etterhvert (crazybajs som noen kalte det). Er kjempesår nå.. Hun sov først 2 timer deretter gikk jeg ut en tur når hun skulle være trøtt (yeah right)... Hun skulle bare ikke sove da, men etterhvert sovna hun hengende over den vognbøyla sittende fremoverlent... Godt vi ikke var langt unna hjemme når hun sovnet.. Over i senga og sov kanskje tilsammen en 1/2 time. Deretter bare surv til hun la seg 18.30 (fra 15.15) Sov heldigvis bra i natt og ikke vært våken!!!!!!!!
_svana_ Skrevet 24. april 2007 #66 Skrevet 24. april 2007 Stor gutt han CE, grattis! *trøsteklemtilsessa* E må virkelig være slapp for har sovet 2.5 timer snart.
Molait Skrevet 24. april 2007 #67 Skrevet 24. april 2007 Hudder ikke så mye men huff og æsj og så bra og jaja. Sessa, kanskje hun trenger å evt. legges nærmere 15 om hun ikke vil sove 14? Er jo lenge til kvelden for ei lita ei da. Kansjke hun sovner lettere om hun ikke er så trøtt? sans. ikke men om andre veien ikke funker. Ser ut til at våre er ganske like sånn på rundgang og litt frem og tilbake. E har faktisk enda ikke funnet ut at han kan reise seg opp i senga! Han gjør det jo ellers. Hender over på magen og stå på hender og føtter og vræle, men ikke opp. Burde vel ikke skrive om det engang... Skal snart slutte siste nattammingen jeg oig, men vil vente til han ikke er så sausa syk. Kvelden: (husker ikke om jeg skrev lenger jeg, jo gjorde jeg ikke det a? samma..) Sovna på 10 min uten et hyl eller protest og uten å gå inn. Natten: ganske urolig for hoster seg våken. 21:30 funket ingenting annet enn puppen. Men greit nok, har man hostekule så er det godt med litt å drikke (flaska gikk ikke) spiste en del og sovnet med en gang. 00:30 var det PUPP!!! Tenkte siden han spiste 21:30 at det var greit, men der har tydligvis magen hans fått ei klokke. Litt irriterende at han endelig har fast tid på mat nå som jeg skal slutte... Våknet igjen rundt 03:30. Prøvde å bysse, men var så trøtt at jeg ikke orket ta opp kamp. Tok han med inn til meg og ammet. Tenkte jeg skulle legge ham over, men vi våknet sammen kl 06:15. Far stod opp 06:30 (lettere irritert av en eller annen grunn, E drev jo bare å kravla litt og babla) Jeg stod opp 7:30 trøtt som FY. La E 8:30 og sovnet med itt byss. La meg selv 9 og fikk sovet ca 1 time. DET var digg og hjalp utrolig. Og gjett hvem som nå har stort blubbete øye med gult i...jo det er mor det. Æsj assa, så kledelig. Ja vi husker vel alle morratrynet til PT? Er noe lignede... svana: Det "positive" er at de sover ganske mye og ofte. Iaf ce. Kjipe er at de er ganske sutrete i tiden mellom. Holdt på en uke ca nå vel.. E lei...gå å titte.
simbamamma Skrevet 24. april 2007 #68 Skrevet 24. april 2007 Etter å ha vært våken siden 6, måtte LH til slutt kapitulere 12:40! Håper han sover en stund nå... Er lille-L syk? Ville ringt til legen og forhørt meg, molle. Men nå er det jo du som ser hvilken form han er i, og ikke jeg... Håper øyet ditt blir bra fort da, ser sikkert veldig smart ut ;-)
_svana_ Skrevet 24. april 2007 #69 Skrevet 24. april 2007 Det er lenge å være våken det! Hvorfor er det alltid noen som er syk på tråden? Vedder en tier på at Adrian er på snørra i morra.
Herkules Skrevet 24. april 2007 #70 Skrevet 24. april 2007 uff og æsj til syke barn Grattis til svana gjetter på at tiny er min heemelge pv Gjett på O HS idag uoffesiell måling 22,mars: 10270 og73
♥Tiny Skrevet 24. april 2007 #73 Skrevet 24. april 2007 O: 10810 og 74 SLITEN!!!!!!!!!!!! Mer surv og mer grønn bajs og megasår rompe. Den er nå hvit den rumpa (sinksalve)... Har plaga vettet av mor idag med å ikke sove så lenge som hun pleier og være klengete når hun var våken... Begynte så fint med å legge sammen tøy, men det ligger fortsatt mengder med klær utover gulvet... blææææh.... Nå sover hun ihvertfall og jeg slapper av foran pc'n og venter på at tiltakslysta kommer snikende over meg... Tippe Tiril og da!!! hs imorgen. Sist: 7480 og 69,5 (20 mars)
Amabolla Skrevet 24. april 2007 #74 Skrevet 24. april 2007 Heisann For noen snørrkvalper dere har da!! Mol: har du ringt legen eller noe? Grattis med 8 mnd baby! Svanine: puppespreng er ikke særlig digg- slipper det for tiden (en positiv ting med ei lita som vil ha en kveldstår og nattatår osv...) For å glede Tiny og de som måtte lure: Men snørret er faktisk med på å holde oss friske! Innsiden av nesa er fôret med en slimhinne, og det er denne slimhinnen som lager snørret. Lufta du puster inn, skal ned i lungene. Men den lufta skal helst være så ren som mulig. Når du puster inn gjennom nesa, blir bakterier, virus, støv og pollen sittende fast i slimet. Små hår i nesa holder på slimet og sørger for at det ikke havner i luftrøret. Etter hvert tørker slimet inn akkurat rundt støvet eller pollenet, og – wow! – du har fått en buse. Når du pusser nesa, følger forurensningene med snørret og havner i lommetørkleet. Av og til ordner kroppen opp selv, og sørger for at du nyser enten du vil eller ikke. Slik blir luftfilteret renset. Smart, ikke sant?Snørr (og annet slim) er en blanding av vann, proteiner (vi har brukt gelatin), enkle sukkerarter (vi har brukt sirup) og bakteriedrepende stoffer (vi har brukt oppvaskmiddel). Ekte slim inneholder andre proteiner, sukkerarter og bakteriedrepende stoffer enn vi har brukt. Men ”juksesnørret” vårt likner ganske mye likevel. Snørr kan også fortelle litt om hvordan kroppen har det. Vanligvis er snørret blankt og fargeløst. Ved allergi, influensa og forkjølelse blir slimhinnen i nesa irritert og lager mye blankt og fargeløst snørr. Noen ganger sender kroppen hvite blodlegemer til slimhinnen for å hjelpe til med å slåss mot inntrengerne. De hvite blodlegemene setter gul eller grønn farge på slimet og gjør det enda bedre til å ta knekken på bakterier og virus. Hurra for snørret! Superslim - sterkere enn metall Når du spiser, havner maten i magesekken. Der blir den blandet med magesyre, som løser opp all slags mat og gjør den til en tynn suppe av næringsstoffer. Magesyre er skikkelig sterke saker – den kan til og med løse opp metall! (Likevel er det ikke sunt å spise skruer og blikkbokser.) Men hvorfor løser ikke magesyren opp hele magesekken? Heldigvis er magesekken fôret med slim – sterkt superslim som likner på snørr. Slimet lages av kjertler i veggen på magesekken og dekker hele innsiden. Slike slimhinner har vi flere steder i kroppen, for eksempel i halsen, lungene, tarmene og urinveiene (og i nesa, men det visste du jo fra før). Slimet er spesiallagd slik at det kan gjøre en best mulig jobb akkurat der det er. Så da veit dere det;) Prinsessa: skjønner hva du meiner med å si ordet "pleier" høyt! Min unge pleide å sove heile natta-kan ikke få ropt ut hvor høyt jeg savner den biten!! Selvom som nevnt ovenfor: å slippe puppespreng,blaut seng og håndduker som laken er en pitteliten positiv ting ved det hele. Herk: tipper 10800 og 73,5 jeg på O Tirill: kan hun ha tippet 8 kg? hmm-nei,tror ikke det-tipper 7950 og 70,5 cm:) Og så litt om meg: jeg har vært i Oslo og møtt ei venninne,var og lunsja litt. Innom jobben en tur og fant meg noe hårfarge. Syns jeg ser litt for lys ut og litt for kjedelig ut-så litt mørkere brunt og noen anelser rødt vil gjøre susen tror jeg... Var også innom mi farmor en tur- hun bor rett ved oss og fylte 69 år i dag:) Og hun har en liten hund som stinker så måtte vaske leonora med såpe da jeg kom hjem. Har kjøpt ei tøff selebukse og en rød og blå body til Leo i dag. Forresten: Leo spiste en heil porsjon grøt i dag!!! Så i dag har hun spist følgende: Frokost: pupp, så pupp 1 1/2 time etterpå for å sove. Kl 09 fikk hun pupp igjen. Kl 10.30 fikk hun ett halvt glass med eple,gulrot og korn. Kl 12.00 en halv porsjon grøt. Kl 13.30 pupp igjen. Kl 15.00-halvt middagsglass og ett halvt glass med eple,gulr. og korn. + pupp. Kl 17.30 en heil porsjon grøt + pupp. Kl 19.00 pupp. Så da veit dere det. I morgen er det babysvømming! Kanskje dra til Sverige etter det? Får se. Stor hageopprydding hos bestemoren til sambo på torsdag. Har jeg babla nok nå? Ja,kanskje det.
simbamamma Skrevet 24. april 2007 #75 Skrevet 24. april 2007 Tipper 7990 og 71 på Tiril. Hvilket bilsete nr.2 har dere valgt folkens? Og hva slags bil har dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå