Gå til innhold

~..~Tråden nr 21~..~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste to mnd. sammenlagt har da ikke E økt så spes. mye på gramma. Ligger greit på snitt. O ligger kanskje litt over? :) Men han har i grunn økt mye hver gang han. Følger han jevn linje? Skal tippe O men der trengs litt tankearbe.

Jo ig du kommer vel 18 mai herk? Kan ikke huske hva du har sagt rundt det. Og kommer mannen og?

Puppeguri!! hehe. Kan vel hende hu er sulten vel...etter mer pupp! Lekegrind ideen hørtes super ut! Mulig vi kopierer den. Eller..E har alltid bajs når han våkner (jepp, E bajser hver dag dere..hehe) og 1: Må skifte så han ikke blir sår 2: orker ikke ligge i drittlukta

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morgen:)

Natt 4: Våknet 23:30-par klyk og sovnet av seg selv. Mat 00:30. Sovnet fint i egen seng. Morran 5:15 (!!) Henta 05:30. Spise. Lå i senga til 06:30 (vår seng) Og opp.

Ingen mat nr. 2 i natt heller og det med feber og tann! Flinke gutten min! Jeg skulle jo nå begynne å avvenne med måltid nr. 2 men rakk det ikke:D

Stakkarn er SÅ snørrete. Hadde nok sovna i senga vår i dag tidlig om ikke. Fikk ikke spist engang. Spraya og buseslurpa noe sinnsykt mye snørr. Snakker om iaf 2 tsk.!! Enda var han tett. Vanskelig med grøt og. Håpe det gir seg snart. Utrolig han sover så bra med snørra.

ja også... Rygger kranglerr, spes ommorran. Ba M hente E på morran inn til oss. GReit nok. Ordna med ham lenge (mat/snørr) Spurte om M skifta en bæsjbleie rundt 6. Skulle da få ham inn i seng igjen og styre videre (mat/snørr) og så stå opp med ham. M flirer. Spør hva han ler av. "Nei du har alltid så _fine_ løsninger du!" (altså sende han til å gjøre ting så jeg slipper) Assa hallooo!!!! Han har hatt til sammen 5 min jobb fra 05:30-nå og sover enda mens jeg har styra fra 05:30-nå minus 5 min. Flate så irritert jeg ble! (teite var at det var jo ikke bæsj men promp..hehe)

Skal folket i helgen da?

Skrevet

Pt du slipper å kjøre dagmammabuss for

VI HAR FÅTT BARNEHAGEPLASS!!!

Like ved her vi bor, trenger ikke bil engang!

Snakk om flott bursdagsgave :-D

Skrevet

Gratulerer!!! SÅ digg. Slipper man tenke på det og hva gjøre. Ikke at jeg stoler på noen andre til å passe på trådtwinsa men! det får vel gå;) Også så digg å kunne gå bort.

Tanna til E har ikke brutt gjennom enda, men er like før. Er nok spiss i morgen vil jeg tro. Det forklarer jo den daggråtingen han hadde i går. (har gråter aldri på dagen om ikke sult/trøtt/au. Stort sett bare surv. Ja hylgråt ved legging da) Og supersnørrete. Nye par teskjeer i kveld. Også så sint på slurpern!

Kveld 5: Våknet 15.30. burde hatt en liten dupp til. Gikk tur men sovnet ikke så holdt ham oppe. Dusja for å dra ut tid. La i senga 19:12 (tidlig her i huset, men regna jo med en stund før han sovna og da) La ned uten hyl. Etter litt måtte han demonstrere da han så meg med panisk sår høy hyl. Stilt etter 15 sekunder!! så på tv. Var stille. Tittet inn 19:24. Liste seg inn. Ville jo se om han sov men han kunne jo ikke se meg. Hvordan få til?! Han sov så søtt:) Så da tok vel legginga 10 minutter!!

sessa: Her virker det som om sykt trøtt er greia. Og ingen soving etter 16. (om han sover 16 kan han sove til til han våkner, men ingen legging etter 16) Samme var det på morran i dag. Han var kjempetrøtt. Ga han pupp (hjelper å roe ned før legging) men sovnet etter 2 sluker. Ellers våkner han når jeg legger han ned om han sovner på puppen, Nå sov han gjennom legge ned, snu på, brette over, lukke opp vindu. Hvor lenge er KL oppe mellom legging og når er siste dupp? (e sovner greit i vogna, men i senga er det hyl. Legger han inne på første for da sover han mye lenger)

Skrevet

Gratulerer med barnehageplass, Svanine :)))

Her har lilleL gått opp 760 gram på 5 uker.

Får starte med avsløring av hemmelig PV da.. Jeg vet (fordi jeg sendte en pm og fikk det bekreftet) at simba er min hemmelige PV :)))

Har dere andre klart å gjette deres?

Skrevet

Må jo ikke si at dere VET da, for de som er usikkre får jo da silt ut;)

Min "er" Herkules.

Nu mat

Skrevet

Hun med barnehagebussen er min pv :-D

Så bra med LilleL da! Storveis! Så da har A 690, L 760 og E 970. Ikke verst på fem uker! Flinke.

I dag fikk de potetmos til middag. Smakte egentlig bare som litt tjukk mm, hehe. Ja, hadde mm i - så ganske logisk.

I morra blir det gulrot+potet! Så får vi se. De spiser mindre av kveldsgrøten nå etter middagsintro, men det er vel ikke så rart.

Har fått pakke av H, men vet ikke hva det er. Den ser fin ut. Har også fått rosebukett og konsertbillett. Og dagen er jo ikke for i morra, hihi.

Var nede i byen i dag og shoppa barneklær. Så nå har de fått gensere med glidelås og litt store jakker, men det går (74). Solhatter og kortarmede bodyer, og mye annet også, måtte jo raske med meg en del på Cubus siden de hadde 25% rabatt på alt barnetøy. Litt sært å kjøpe str 80 synes jeg da.

Skrevet

hesiann sveisann skjønnheter!

Har ikke så mye lurt å komme med annet enn grattis med morgendagen svanine! Grattis med bhplass også.Jeg har ikke funnet ut hvem min hemmelige pv er-kan det være Cat?

Jeg har shoppa masse barnesikringsutstyr i dag og besøkt et vennepar av oss.

På mandag skal det bli sol visstnok og 17 grader!

jeg er blitt babysjuk av å henge på bim i dag!

Skrevet

hehe her går det i 80 om noe kjøpes inn, eller større om salg.greit å ha litt den dagen "oj, for lite jo" kommer. Har i grunn greit med klær ut juni viljeg tro. Handle litt til sommeren. Har en kortdrakt, men skal vel kjøpe en til eller shorts/tshirt etterhvert.

Du snakket om noe body ama? Du var logget av da jeg så det og glemt det siden. Kikke en dag jeg er i ls og popper innom.

will ble med besøket og blir over der. (fettern hans) Spist biff chop. Laget fra nesten skrætsj. Hadde ferdig marinade og en saus, men kutta alt av grønnsaker og mixa og blanda:) Greie de wokposene men blir _så_ mye bedre med ferske. Rødløk, gulrot, brokkoli og rød paprika. Ble riktig så lekkert. Godt var det og.

Lurer på om E våkner nå 23:30. Han har jo våknet 00:30 de siste nettene og sovet ca en time tidligere i kveld. Eller kanskje han venner av seg selv med det måltidet også? Hadde vært digg å slippe. At han tar det selv.

Snart har svanine bursdag:) Blir det fest i morgen da? Neste år kjører vi fest sammen? Sånn med barnefri og grøftefyll? Er jo under 2 uker imellom. Uh..snart bursdag jeg da jo! Lurer på hva jeg skal finne på. Hadde vært artig med en fest og i grunn. Evt. ut. Eller så var det jo snakk om infløttfest hos TIny, men vet ikke om noen vil ha E over natten. Bror vil, men orker ikke kjøre til sammen 8 timer for barnevakt som egentlig bare trengs noen timer. Jeg kan jo ha minifest her. Legge ham og drikke litt sammen med venner. Hmmmm... Liker ikke å nærme meg 30. er jeg i en alder av 27 i midten av 20-åra enda? eller er jeg da i slutten?

Lite liv her, har alle fått med seg link hit tro? eller er Liv på farta i dag?

Skrevet

Hei dere! Jeg lever fortsatt. Har bare kommet ut av dette tråd-greiene litt. Også ble jeg så motløs når det kom så mange innlegg, også fikk jeg ikke lest alt også gadd jeg ikke å skrive også ble jeg bote en stund... Hmmmm... Skal prøve å komme sterkere tilbake.

Tusen takk for hyggelig lunsj hos Tiny. Var koselig å se dere igjen etter at jeg ikke hadde prata med dere på en stund.

Linea var kjempesøt! Har jo ikke sett henne før jeg.

Hei Sessa:) *Hilse* Så koselig at du har funnet veien hit da. Prate mere senere;)

Ama: Flinke Leo som er så flink til å spise. Kanskje hun skal slutte å være så sær?

Petro: Glemte jo helt å gi deg premien din. Skulle liksom gi deg den når vi skulle gå, men så glemte jeg det helt når du gikk. Kunne jo mint meg på det da! :)

Svana: Så bra gutta spiser middag. Flinke altså. Store hadde de blitt også! Og gratulerer med barnehageplass. Så deilig da. Og gratulerer med stor jente i morgen:)

Var sikkert noen fler jeg skulle si noe til, men nå har jeg glemt det.

G har fått tann nummer 6 i dag. Ved siden av de tre andre nede. Når den vokser ut litt mer så blir han ikke så skjeiv i munnen lenger. Også har han skikkelig kurt-glippe mellom fortenna opp, men det ligger visst til familien til V og har retta seg av seg selv hos alle der.

G har slutta og sove..... Veit ikke helt hva jeg skal gjøre.. I dag var han våken i 10,5 time(!) før han tok en to timers dupp. Han nekter å sovne, men sover godt når han først sover. Har deilige netter, men slitsomme kvelder og dager for tiden. Kan ikke la han ligge i vår seng lenger (det er der han har sovet på dagtid før, har måttet puppe i søvn) siden han datt ut av senga vår her om dagen. Så nå går det ikke an å få han til å sovne. Om jeg pupper han i søvn så våkner han med en gang jeg prøver å flytte ham.. Klarer ikke å slappe av et sekund hvis jeg vet han ligger i senga vår.

I dag har jeg kjøpt noe som heter grønn havre. Er sånne dråper som man blander i vann og stapper i dem. Skal visst gjøre at de blir litt døsig og trøtt. Skal ikke være farlig. Får prøve det fra i morgen og se om det hjelper for nå er jeg utslitt!

V er på by'n nå og jeg er alene hjemme. Litt deilig nå som jeg endelig har fått G i seng:)

Skrevet

Gratulerer med dagen, svanine! Håper du får en flott dag! Ja, og gratulerer med barnehageplass også. Kanskje tvillinger blir prioritert?

Og så synger vi:

Hurra for deg som fyller ditt år! Ja, deg vil vi gratulere.

Alle i ring omkring deg vi står, og se nå vil vi marsjere.

Bukke, nikke, neie, snu oss omkring, danse for deg med hopp og sprett og spring.

Ønske deg av hjerte(t) alle gode ting,

og si meg så hva vil du mere,

Gratulere®!

Så godt å se at du er tilbake, mtg! Har vært helt bekymra, jeg...

Og ja, man blir sliten av unger som ikke vil sove.

Det slo meg plutselig at jeg også er nærmere 30 enn 20...

Og HURRA! Våronna er ferdig!!!!

(Forresten; bursdagsbarnet er min pv.)

Skrevet

Fyffffff. Har skrevet det mega lange innlegget også kommer A og trykker på esc 10 sek før jeg skal poste - dåååårlig gjort, brukt 40 effektive min.

Da får det bli senere i stedet - svarte... ~:o{ (ryker opp av toppen min) hihi...

Skrevet

nærmere 30 enn 20 ja-det har jeg vært ei stund og petro er også nærmere 30 (enn 40-hihihihihi)...

Leo ligger i senga og er ikke heilt enig i at ho er trøtt...

Det regner ute i dag-skikkelig innevær. Men skal no ut å leie en video etterhvert-noen forslag?

Skrevet

Gratulerer med dagen Svanine! *trallerenbursdagsangtildeg*

Jeg er sååå stolt av meg selv. Har vært på trening i dag. StramOppPuls på SATS. Holdt på å DØ!!!!! Men klarte meg tålelig bra gjennom timen. *klappeforsegselv*

Skrevet

I dag var søstern og gubben med sønnen på 1,5 år hos mamma på middag. Der fikk han feberkrampe - det var visstnok det værste de hadde opplevd ever. Som mamma sa, hun klarer ikke tilnærmet å forklare den jævlige følelsen av at nå "tar han kvelden"... Plutselig hadde han bare falt om på gulvet, begynt år riste skikkelig, mens øynene rullet rundt i hodet på han og han kastet opp. Søstern fikk hysterisk grineanfall og mamma ringte 113, gubben til søs røsket av ungen alle klærne mens han ble fuktet med kalde hånklær. Til slutt kom sykebilen og han fikk stikkpille, samt at ambulansepersonellet ventet 30 min på å se ann formen hans før han ble kjørt til legevakta og vidre til Ahus. Han er mye bedre, men legevakta ville at en barnelege skulle se på han.... Må ha vært helt grusomt, bare ser for meg at det skulle skjedd med A, huff nei. Søstern sier hun ser for seg synet av han som bare faller sammen som en ball, rister og kaster opp - kommer nok ikke til å sove spesielt godt i natt de nei... Grusomt!

Vel vel,

GRATTIS til Svanine, synger hurra for deg så det jomer i stua ;D Også grattis med bhg plass - er missunnelig!! ;P

Jeje, nærmere 30 enn 40 enn så lenge - men til høsten, ugg... Godt jeg kan holde meg ung her inne sammen med dere små ripsa - hihi ;o)

Hmmm, det var noen jeg skulle *klappe på skulderen*... Jo, MTG *klappklapp* flink du ;o)

Til helgen skal G og jeg ha barnefri (sammen), det er første gang på ca 1 år, skal bli deilig. Vi skal på kino, på shopping, på restaurant - ja bare kose oss og være kjærester.

Vel, back again - da har jeg brukt trøyt 2 timer på dette innlegget, så det er sikkert kommet masse mer - men men shit happens... ;P

Er forresten valgt inn som styremedlem i borettslaget jeg da (aldri vært i noe styre før jeg) - men sikkert kjekt å ha med på CV - hihi...

Sist men ikke minst hurra for våronna og hurra for fine netter og legginger både her og der ;D

Skrevet

Tuuuuuuusen takk for gratulasjoner! Og enda mer tuuuuuusen takk til dere skjønne damer som overraska meg så til de grader i dag.

Mitt første surpriseparty!!!!

Jeg digger dere :-D

Skrevet

Dødt det var her i kveld a...

Fortell om surpriseparty da svana - til oss som ikke har fått med oss hva det dreier seg om... *stårutaforåbankerpå* ;P

Nattinatt snuppelurer!!

Skrevet

God morgen :)

Gadd ikke skrive noe igår etter utallige innlegg som plutselig bare ble borte... Skrev masse og så kom jeg borti en annen knapp også kom Tiril og ødela når jeg skrev etterpå.. blææ.. Også dumme dib som ikke funker som den skal *boikotterlitt*

Oppsummering av helga: Shopping *gliiis*, kjøpa stor tv og annet stæsj OG fått med mannen på klesshopping!!! woho!!! Tiril feber (39,2) og mere tenner. Har kommet ut 2 til nå. Netter ok, men litt våken.. Søndag supriseparty hos svanine :) Molle og jeg med manner og barn møtte opp med kake uten at svanine visste vi kom!!!

Noen som vil være med på Ikea denne uka?

*hektapåfacebookalleredejeg* uffameien.. Men finner masse gamle klassekompiser da :)

Skrevet

God morgen!

oj,oj,oj... for et tempo det er på tråden!!! Her er jeg opptatt en dag og borte en dag pga dritt dib som ikke betaler for domenet sitt eller no' og så er det kommet så mange laaaaange innlegg som jeg bare måtte få lest meg i gjennom (KL leke fint for seg selv så mamma kan få fri? Flink jente!).

Svana: Hipp hurra med gårsdagen!! Håper du hadde en super dag! Hva fikk du av H i den pakka?? *sånysgjerrigatjegsprekker* Og surpriseparty? Har tråden vært på turne?

Gratulerer med barnehageplass. Fordel med twins skjønner jeg! ;D Mener det er en prioritert grunn, er det ikke?

Så bra at gutta har begynt med middag. Sikkert deilig for deg nå som de har begynt med flere måltider, for da er de kanskje ikke sååå avhengige av mammaen sin. Synes i hvert fall selv det er digg og ikke være den eneste som kan mate KL.

Herk: DRITT FLYPLASS!!

670 på 4 uker! STEIKE! Sessa mater VIRKELIG IKKE barnet sitt! Får se hva hs sier 9. mai. Men tror jeg kan slappe av. Vi snakker ikke akkurat tjukk baby.

- legge KL og ta en kjapp dusj -

Sånn!

Ama: Hvordan gikk natta etter puppeheledagen-dagen?

Jepps, tre ganger... er ikke alltid det blir alle tre gangene... er i grunnen sjelden mor er i munør, så da er det litt opp til han om han er keen likevel. Men denne ordningen funker faktisk utrolig bra for oss. Alle som hører om det ler av oss.

Og når vi likevel er inne på mannen min. Han kommenterte at han synes jeg hadde ryddet fint i bokhyllene og at det var fint med de blomstene jeg hadde satt i trappa. Jeg har nemlig så vidt begynt å style leiligheten for salg. Trodde aldri han kom til å se det, eller i hvert fall ikke kommentere det før jeg ba om tilbakemelding. Juhu!!! Jeg har oppdratt han godt!

MTG: Hei, ja!!!

Simba: Hurra for våronna!

Pet: Ush! Guffent med den feberkrampen. Broder'n fikk visstnok ofte sånt, ligger det til familien da kanskje? Oj, og mannen min hadde det også masse da han var liten. Håper jeg slipper å oppleve det, as! Vet ikke hva jeg hadde gjort da.

Deilig med barnefri, da! Juhu! Vi vil også ha det! Og får det nok en del i mai, men hva hjelper det når vi må bruke tiden på å flytte! CRAP!

Du gidder og komme hit med bussen og hente KL, gjør du ikke??

Mol: Her bør det ikke soves etter kl 15 (eller legges da). Prøver i hvertfall. Lang våken intervall på kvelden her i huset nemlig. Soves ca sånn:

våkner 6:30

sove 9 tiden

våkne 11-12 tiden

og så prøver jeg å få til en lur i to tiden, men det er ikke alltid hun er trøtt da.

legges 19, da er hun kjempe trøtt

Hun får grøt rett i 18:30 tiden, og pupp før hun legges i senga. Er kjempe trøtt på puppen og nir seg masse i øynene når jeg legger henne ned med svupper rett over på magen og reiser seg, I går brukte jeg bare en halvtime på legging og fikk det til uten hjelp av mannen. *stoltsomenhane*

Så den sykt trøtt greia funker altså ikke helt om ikke hun sovner på puppen. Men da våkner hun gjerne etter en halvtime og trenger litt hjelp til å sovne igjen. Men jeg tror ting bedrer seg nå snart. Har kuttet uit brød igjen for hun feis jo som en mann og var veldig urolig om natten, så da blir det vel kanskje et grøtmåltid til da...

Er nok magevondt som har gjort at det har vært veldig mye smokking i det siste,. I natt derimot sov hun som en drøm. To ganger smokk på kvelden, en siste gang kl 0:30. Sov til 3:30, smokk og sov til 6:30. Det er fantastisk her i huset.

Ellers kan jeg jo fortelle om festen jeg var på (var forresten jeg som la KL, hun sovna på puppen, men våknet rett etterpå og fikk trøst av pappaen sin!). Var fest på senteret jeg jobber på. Pølse og øl fest! Alt var gratis. Jeg har ikke lært meg å drikke ennå (liker ikke alkohol så godt, jeg.. er liksom på martini asti og strawberry daquri fortsatt... blir jeg bannlyst fra tråden nå, mon tro?) og dessuten kjørte jeg. Men i hvert fall resultatet ble naturlig nok HØY danskebåt faktor med dritafulle 40-50 åringer og 20 åringer flott samspill! Ut på dansegulvet til Ut mot havet, spying og søling og alt som hører med! Jeg mor meg i hvertfall stort og kjente at jeg savnet litt å være sammen med disse gale menneskene hver dag!!

Vi droppet å male i helgen.. hadde liksom tenkt å gjøre det fint her til salget, men det ser helt greit ut egentlig og hvis vi først tar noe må vi ta så mye annet også.... Men fikk kjørt en del til svigers, og rydda godt i en del papirer og sånn... Deilig! Nå er det sånn passe rotete overalt, men det får vi leve med inntil videre!

KL sto forresten og dansa til 99 problems og tipsy her i sted! Godt oppdratt altså! Liker hip hop og r'n'b! Snakka skikkelig i søvne nå. Shit as... redd hun skulle våkne allerede!

Dette ble langt, men det får dere tåle. Håper jeg har fått med meg alt jeg skulle si. Har jo ikke skrevet på leeeenge jo (to dager føltes som en evighet når jeg ikke kunne komme inn og titte!).

Ha en riktig god dag!!!

Skrevet

God morgen!!

Glemte å si i går at mora til puppeguri

er pv´en min, gitt ;D

Skrevet

Forresten Tiny: Jeg skal på ikea i dag tror jeg, men skal på den på slependen, da... det skal vel kanskje ikke du? ;D

Skrevet

Æsj, snørr og gørr her. Edvin har blitt kjøla. Blæ.

Tvillinger har ikke prioritet i Oslo. Det var sånn før, for 10 år siden eller så. Men så ble det for mange tvillinger, så de måtte slutte med det. Ho ho.

Så vi fikk plass på trekning. Forstå det den som kan. Selv om jeg er kjempeglad for plass, er jeg også litt trist. Forstå det den som kan.

Skrevet

Mat ja... Dette er hva A spiser i løpet av en dag sånn ca:

Morgenmat - 250ml mme

Frokost - Grøt av ca 2 dl vann

Lunsj - brødskive (stort sett med leverpostei el kaviar, men gulost og syltetøy duger også)

Middag - 1 middagsglass og noen ganger "dessertglass" (1/2)

Kvelds - Grøt av ca 1,5 dl vann

Før senga - ca 150ml mme

Spiser ganske bra han ja ;D

Skrevet

Når skal du tilbake i jobb da svana??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...