Gå til innhold

~..~Tråden nr 21~..~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom på det da Tiny..jeg kan jo ikke sitte på med deg til Ikea. Da har vi plass til ca 0 ting:)) Synes jeg ser det litt ville i blikket til Hr.Tiny da du fester på hengern...hehe. Eller er jo plass til litt mellom barnesetene, om kjøp av lekekasse kan jo ting puttes oppi der, men tenkte ikke på at du og jeg og vi fyller jo en stv. !

Bøfn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen berter

Både vesla og sambo sover. Ei venninne sa ho skulle komme kl 08-men nå er kl snart 09 og hun er her fortsatt ikke. Typisk nå som vesla har sovet en heil time-jeg kunne også ha sovet en time!!

Leo sovnet i går kl 19,våknet 23.30 og så 06:30:) Jeg våkna av at melkespruten sto-lenge siden jeg har hatt full puppelekasje nå ja!!

offsasatrøtt....kle på meg noe anna enn hullete bukse kanskje? Merka nå at den buksa jeg er så glad i har revna-strategisk mellom beina. Og den buksa som er så god-har fulgt meg trofast i snart 3 år-holdt ut 30 kg ekstravekt under graviditet og greier. Jaja.

Nå babler jeg om totalt kjedelige ting... god morgen ihvertfall;)

Skrevet

Her var natten kjip. Mat 23:30. Våken 2, litt pupp-for trøtte begge to til å bysse. Morran 5!!! Far opp 6. Satt han i grinda og sovna i stolen. 45 min senere da far våknet sov i i grinda. Første gang han har sovnet i lekegrinda!! (eller vippestol eller seng,vogn,pupp) Så lå der omringet av leker med teppe og stinka bajs:)

Og for en bajs! Bare sprutsaus. Utenfor bleia og. (har driti seg ut en 3-4 ganger hele sitt liv han, men så har han jo ikke driti stort heller da)

Sovnet fint i går kvald da. Måtte protestere litt da jeg gikk ut, men sovnet i en krøll på tvers etter 15-20 min. gråt ikke. digg.

Også har jeg utvudet matvalgetrt i dag. satt å klasket med henda på matta og så ser jeg han har tatt en bit av den sorte gummin under. Setter i halsen og noe småhysterisk rister og klasker. Utrolig nok gjorde jeg alt rett i følge boka..hehe. (nå som jeg ser tilbake, greit å vite det sitter inne)

Fikk ikke opp men den skled ned til slutt. Ikke farlig sånt? er sånn standard blå musematte fra Ikea. Det sorte bak. Biten var på str. med 2 erter så ser den nok i bleia;)

Sessa...dersom plante ikke funker så test musematte...

drit å være oppe fra 8 når barn sover da! Men får litt egentid da:)

Skrevet

Svarte deg på den andre tråden, jeg, Mol.

God morgen!

Var oppe to ganger i natt (1 og 4). Bysse, sovner i mammas armkrok. Over i egen seng. Når hun våknet kl 1 trodde jeg at kl var 7, så jeg har tydeligvis sovet godt, så er ikke så trøtt i dag og var ikke så sint i natt.

KL var trøtt i ni tiden, måtte puppes i søvn. Løftet henne ut i vogna og tenkte at "nå får mor ro noen timer". En time senere våknet hun med et hyl... må ha drømt eller no. Ville ikke sove mer, men koste litt på fanget da.... mer enn fem min. Må være rekord!

Lurer på om det er flere tenner på vei, kan ikke se noe, men synes hun har litt små feber og hun er rød i stumpen. Var sånn da hun fikk de to første også, de to i overkjeven var bare vonde, men ingen tannbajs... Hmmm... Blir spennende å se. Har i hvert fall smurt med MASSE inotyol!

Altså, jeg er litt pinglete og takker som sagt nei til invitasjon i morgo! Skummelt å reise ut av den trygge kommunen min! ;) - og i hvert fall når man skal møte nye mennesker!

Skulle jeg kommentert noe?? Nu vel, gjør det ikke nå i hvert fall! Skal ut med sv.faren til KL og kjæresten hennes i dag.

Skrevet

God morgen :) Eller er vel kanskjer mer formiddag nå??

Skal lete frem tippinga di jeg ama.. Ikke greit å leite gjennom å få med seg alt ser jeg.. Skal bare skirve ferdig her så skal jeg legge ut resultatet!

Var innom snuppa før jeg la meg igår for hun grynta litt og hosta endel.. Tenkte kanskje jeg kunne bre over henne hvis hun lå uten dyne.. Måtte le litt når jeg kom inn der ja :) Hun lå i beinenden i et hjøre oppå dyna, med tryne godt inni sprinkelen ja.. stakkars.. La henne pent på plass og bredde over..

Var forresten ikke morgen før 7.45 idag!! Men hørte henne 5.30, lå da og latet som jeg ikke hørte henne (dm) og da sovnet hun igjen :)

Heldigvis for T er han ikke hjemme så han slipper å frike ut av en Ikea tur :) Men hengern står her den, bare koble den på :) hehe.. Men om du tar med trille og jeg tar med quinnyen så skal det vel gå greit?? Skal vi ha så mye da??

Jeg tar med amadama og kommer imorgen :) Men hva annet skal jeg ha med? Du er vertskap så da får du bestemme hva vi skal ha med oss.. Så ikke alle tar med det samme!

Typisk at folk ikke kommer når de sier de skal komme da, men 8 er da tidlig for besøk vel? Får håpe hun har kommet nå da :)

Skrevet

MorN! 8 er tidlig for besøk, ikke rart hun ikke kommer :-P

H glemte å kjøpe noe på ikea i går, så om noen skal - kan dere kjøpe med 6 stk dinera grå krus til meg?

Natta var bra, litt som den har vært i de siste, for mine barn har jo fått eget rom og mere mat. Hihi. Litt koseligere nå, men hylle og teppe må jeg si. Våkna av A halv fire, så mata begge, våkna av A igjen kl 6, men han turna og tøysa til halv sju. Så fikk sove litt ekstra. Sovna jo 23 så bra natt. Ikke så ille spreng heller.

Snart skal vi ut på tur. Må bare få de til å våkne først (luksus!!!!)

Også musematte da.... *mumle*

Skrevet

Ja, bare gni det inn du...!

;-))

Skrevet

Beklager, men det har ikke skjedd siden de var 3.5 mnd, bortsett fra ved sykdom.

Ser ut til at denne turen rant ut i vasken, men men. Det blir vel flere sjanser. Kunne jo ikke vekke de, når de for en gangs skyld tar en langlur.

Skrevet

pfffft for noe sprøyt. Sakl bli koselig å hilse på deg og kl i morgen sessa:)

Man vekker ikke sovende barn! Tosdag neste uke og:) (kjøpe med kopper vi)

Du fortjener felleslanglur!!

simba...eh...klappepåskuldern

Skrevet

Da bærer det a gårde til helvete:) (les Ikea) Nei men blir sikkert greit. Når man ikke skal se på all verden der inne. Håpe E vil sitte i vogna nå da...

Skrevet

Har ikke klart å få tak i bil i morgen molle, så jeg får ikke kommet meg til deg.

Var på 6 mnd kontroll i dag og lilleL har jo gått ned i vekt :(

Men så nekter hun jo omtrent å spise også. Trodde matlysten skulle ta seg opp igjen nå som hun begynner å bli frisk..

Skrevet

sliten.....

har vært på smartclub i dag. Venninna mi kom tilslutt-kl 09.30 faktisk-5 min før så våkna vesla- så jeg kunne ha tatt en dubb i 1,5 t!! Grunnen til at jeg skulle få besøk så tidlig var fordi ho skulle bruke bilen til mora,men da måtte ho kjøre mora på jobb først (de bor på eidsvoll)-og så skulle hun komme til meg etter det. Men hadde jo vært fint om ho hadde sendt ei meld. om at ho ble litt sein. Men,men-koslig dag hadde vi likavel. Brukte en 1000 lapp på sparkjøp på dill jeg strengt tatt ikke hadde bruk for- men fant mye barnemat som jeg ikke finner i butikken (mye utvalg innen Hipp-som f.eks havregrøt med vanilje og spaghetti med mozarella).

Ja,hva skal vi ha med Mol? Kan jo se om jeg kan bake noen boller-må sjekke om alle ingridienser er tilgjengelig:)

Nei,skal se om leo liker grøt med vanilje. Snakkes;)

Skrevet

Hei og hå, kort innpå!

Kommer i morgen jeg ;D

Skal på besøk til ei dagmamma kl 10 i morgen, men kommer etter det.

Cat - om du vil, kan du sitte på med meg...?!?!?

Sessa - Etter å ha lagt C skal jeg fortelle deg om når jeg møtte opp på treff første gang... Da kan du ta deg en tur også for å si det sånn...

:o)

Skrevet

hmmmmmm...... Nå må jeg tenke meg godt om... er litt pingle, jeg vet det! ;) Men har jo litt lyst til å treffe dere live også.

Kan du sende meg pm med adresse, mol, så jeg kan se om jeg tør å kjøre til deg i det hele tatt? Og er det greit at jeg eventuelt kommer, føler liksom at jeg har trengt meg litt på tråden. ;) Mannen min foreslo at han skulle dra i stedet for meg og si at han bare har utgitt seg for å være dame. Hehe...

Ojoj, manne seg opp... hmmm... droppe ikea tur... Skal tenke grundig gjennom det i kveld...

Skrevet

Takk for tilbudet petra, må se det an i morgen for lilleL er syk.

Skrevet

Den er god Cat - sender deg en pm med mob.nr mitt, så kan du sende meg en mld i morgen ved 10 tiden om du bestemmer deg for å bli med. God bedring til lille L :o)

Så var det mitt første treff. Hadde vel skravlet på tråden en ukes tid, litt fra og til. Så satt jeg en kveld og chatta med Tiny på msn og fikk vite at det var etterpålag (etter Dåp) hos Molle. Hmmm, kanskje jeg skulle ta en tur sier jeg sånn passe blygt, hihi. Det var greit for Molle da Tiny sjekket med henne og jeg sa joa kanskje.

Dagen etter satt jeg her og fant opp ca 959 forskjellige unnskyldinger for at jeg ikke skulle reise, men kom ikke på noen gode. Pakket stellebag og funderte igjen på ca 750 nye unnskyldninger, fortsatt ingen gode. Tenkte at jeg kunne jo kjøre ut dit, måtte jo ikke gå ut av bilen om jeg ikke turte... Kjørte først forbi huset og funderte noe fryktelig, så så jeg en stv som svingte inn og kastet meg etter før jeg rakk å angre. Når jeg parkerte bilen sveivet jeg ned vinduet i det Tiny gikk ut. Sa bare "Hei, er det her det er treff..."

Tassa deretter bak Tiny (lettere nervøs) bort til huset. Der står Molle på verandaen og snakker med den værste wisky stemmen (hjelpes, hva har jeg begitt meg ut på tenker jeg...) Men går da inn...

Molle hilser knapt (hun forsøker å få E til å sove) og jeg tenker au shit, nå har jeg kanskje trengt meg på. Nåvel, var jo der så det var bare å tasse videre inn i stua. Der står jeg da med ungen på armen, og vet liksom ikke helt min arme råd. Kjente jo hverken barn eller voksne... Vi setter oss på gulvet med ungene, Molle og Tiny skravler i vei mens jeg sitter der å smiler litt fårete, før jeg trer inn i samtalen. Etterhvert kommer også Herk. Alle disse har jo møtt hverandre flere ganger og skravlet i måneder på nettet, mens jeg er jo helt grønn...

Etterhvert blir det kaker og praten går litt lettere... Nåvel, for å gjøre en laaaang histore litt kortere ender det opp med at jeg må sørge for at G henter C i bhg, for jeg kommer meg jo ikke avgårde. Det var utrolig hyggelig og jeg var der i over 4 timer - hihi. Etter det har jeg vært fast inventar på de fleste treff - de (vi) ække fa´li i det hele tatt... Neste treff fant DE ut at vi skulle ha hos meg ;P Så da var det bare å diske opp, etter beste evne... Og i dag er jeg jo veldig glad for at jeg tok sjansen og ikke backa ut den gangen (om de andre er like glade for det vites ei... hihi, men nå må de leve med meg) :o))

Så her er det bare å kaste all blygsel og hemninger og ta seg en tur.

Nå er jeg sulten og skal spise litt... Fiskeboller i hvitsaus, stagger ikke sulten lenge vøtt...

Hva skal jeg ha med i morgen Molle??

Skrevet

Ah, det må jo seff med i fortellingen... At grunnen for at Molle ikke hilste "ordentlig" når jeg kom til henne første gang, var at hun ikke visste/husket at vi ikke hadde møttes tidligere - hihi, skjønner´u el - ække spesielt høytidelig detta vøtt... ;D ;D

Skrevet

Hehe, festlig episode det pt :)

SLITEN!!!!!!!!!!!! Først pakke barn og meg i bil, ut til Molle og spise lunsj (barna spiste) og pakke enda mer barn i bilen.. Så Ikea!!

Vi skulle bare ha en lekekasse og noen småting.. Men man skal kanskje ikke nevne det berdet vi lesset inn i bilen?? hehe...

Barna var så blide og kosa seg masse og barneavdelingen der var super å leke på altså... Helt til E fant ut at han skulle reise seg opp på en stol - resutatet ble en blålilla kul... Pause på kafeen med mat og SØL midtveis i shoppingen. Barna skulle sove etterpå (yeah right).. VÅKEN!!! Ferdig shpooing, inn i bil tilbake, men kø til Fet. Så sovestopp hos meg.. E sov, Tiril jodla ute i hagen, skukke sove nei bare leke mer!!!

Svigermor kom å passa T og la henne mens jeg kjørte E og Molle hjem igjen da, snille svigermor :)

Nå skulle jeg egentlig bakt en kake, men ingen ønsker og ingen ork.. Så det utsettes til imorgen...

Skrevet

takk pet for historien din, blir vel noe sånn for meg og... HVIS jeg kommer da. hehe... merker det begynner å friste mer og mer...

Deilig med små barn på ikea, da. Mye å se på liksom. Også så digg å mate unger et sted man ikke trenger å vaske etter seg. Mmmm...

cat: ish, med sykt barn. KL sier ish også. god bedring!

Skrevet

Hører vel også med at jeg var dausjuk på andre uka, med masse feber og dritsliten etter dåp og masse overnattingsbesøk hele helgen og at min ikke hadde (eller har) fylt 6 uker og at E ikke ville sove og at det som var Tiny ble til mange fler?

Men skal nå sies at vi er glade for at du turte gå ut av bilen:D

Første treffa er griseille!! Skulle møte Tiny holdt jeg på å tisse på meg. Skulle møte cat holdt jeg på å tisse på meg, enda da var jeg full!! Etter ørten treff og møter blir man så herda at man ikke tenker over det en gang:)

Ser ut til at jeg blir dagmamma ut året. Har enda ikke fått svar ang. plass, men hadde jeg fått ville jeg nok det. Og mange som ikke har fått. Prioritert 3åringene her i år. Alle på 3 har fått plass.

Kom brått mange! Trodde du skulle til ei anna venninne pt (men kom gjerne:) ) Cat trodde jeg ikke hadde bil, men kan nå sitte på med pt. Sessa skal man se dukker opp lell. Henger Herk seg og på da tro? Mtg har jeg ikke hørt fra, men hun kan gå så kommer ratt. Og tiny og ama er jo fast treffinventar. Iaf Tiny. Svanine dukker opp og. Så mye for minitreff!! hehe men koselig det assa. Tenkte liksom et par tre stykker som kjeda seg en fredag jeg:) Ok, om alle som kanskje kommer kommer: 9 voksne og 10 barn. Så kommer will hjem rundt 13. Og litt etter det kommer M hjem. Da er vi på max 21 personer her!!!! *håperpåfintvær*

Ok men da ble handlelista brått anderledes. Jeg har en pakke hattings. Er vel 12 i pakka. + 3-4 løse. Har smør, majones, tomat, agurk, salat og sånt stæsj. Har gulost, brunost, halv pakke skinke, noe fårepølse e.l., egg, fiskepudding og en halv leverpostei. Har te og kaffe og saft.

Trenger:

Juice (det folk liker, noe av hvert? hvor mange?)

Om noen trenger brus kan de ta med det

Rundstykker (hvor mange?)

noe italiensk salat eller sånne greier kanskje?

skinke og/eller pølsepålegg

Om noen har noen ønsker så ta med det:)

Noe jeg har glemt da?

Kake:

Tiny snakket om ei kake. Vet du, lag noe superenkelt du har det du trenger til.

svanine har med firkant eplekake

hvem sa boller? ama? skjedd med deg a?

Skulle vel holde det. Assa detta kan dere krangle om selv. Ellers hadde pt en vidunderlig ostekake;)

Kommer til dagen senere. Helt utrolig hvor mye rart som kan skje og hvor mye DM man kan være på en dag og på en gang!

Tror nok søvn avler søvn ja. Tok over en time med hyl og vræl å legge i da:( Håper virkelig veldig mye at i kveld var en glipp og ikke en ny norm.

Skrevet

Da må jeg ratt bake 2 kaker da :) Hadde en plan, men den blir kanskje litt liten til så mange! Så da blir det sjokladtårta til M i tillegg :)

Skal sjekke kjøleskapet hva jeg har som kan tas med jeg.. Hvis ikke kan jeg droppe innom butikken å kjøpe juice og noen brus...

Nå skal jeg køye for er så trøtt........

Må le litt av den setningen til molle :Helt utrolig hvor mye rart som kan skje og hvor mye DM man kan være på en dag og på en gang!

Det har skjedd mye idag og dm var tema hele veien :)

Skrevet

greit lang dag men køye 22 a gitt:)

Må få klarhet i hvor mange som kommer og hvor mye som trengs og hvem som kjøper hva...

Skrevet

Ok da tar sessa med rundstykker. Jeg har en pakke og ber M kjøpe med en pakke til (skal teste bil og stikker på kiwi)

Rundstykker ok! (36 bør da holde!)

Sessa kjøper en pakke rundstk. (ca 10-15 stk.)

Tiny kjøper juice. (men med 2 kaker skulle enkli du slippe det da)

Ama kjøper noe salatpåboks

PT kjøper noe kjøttpålegg

svanine har to barn og tar med kake fra frysern:)

cat kommer om a kommer:)

mtg kommer ikke. Kommer herk tro?

Om fint vær så ta gjerne med noe pledd unga kan sitte ute på. Noen som har sjekka værmeldinga?

Har forresten et par cola zero, så da trengs ikke brus Tiny. Om noen vil ha noe annen brus enn det får de kjøpe shøl!

Skrevet

ja,hva har skjedd med meg-blitt husmoremne-sikkert fordi tiny har nesten blitt naboen min og sånne "bakevibber" snike seg rundt hushjørnet eller noe.

Sessa: jeg kom først jeg da jeg skulle på mitt første trådtreff. Det var hos Tiny og hun sa kl 11 og jeg kom kl 11-og jeg var første gjest liksom.(husk: ikke kom presis) En ting er å være ny i en gjeng-for da kan man luske litt i praten, men når man er førstemann så må man bare åpne kjeften da. Men nå skal det sies at jeg hadde truffet Tiny og Mol ved 2 anledninger før- en gang med mage(pratet med Tiny,lite med Mol-ho var skummel og svær) og neste gang (uten mage-mol ikke svær lenger)prata jeg med begge 2. Egentlig Mol-du var skummel begge gangene du-sånn når jeg tenker over det:) men du er ikke skummel nå-bare lita og søt;) men det var sånne bim og dib treff. Men ikke vær redd for å komme-er bare koslig og så kan vi titte på deg heile gjengen (stirre i flere timer-alle sammen og ikke si ett ord-du skal prate-bare du- mohahahahaha!!)

Må sjekke den bolleoppskrifta. Jeg kan kjøpe noen rundstk jeg:) Det skal forresten bli finevær i morgen (men de sa jo at det skulle bli 19 grader og sol i dag....).

hmm-var det noe mer da? mnei- eller jo- leo la seg over på magen når ho sov-det har ho aldri gjort før-ikke sovende i hvertfall. Ho løfta opp hodet tilslutt i søvne-sutra litt så jeg snudde henne på siden igjen og ho sov videre. Men det var rart og se leo ligge og sove på magen-aldri sett det før jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...