Gå til innhold

.,.:":.,.TRÅDEN 18 .,.:":.,. (www.traaden.piczo.com)

Anbefalte innlegg

Skrevet

nope-er alle sammen!

Har vært ute å gått tur- vesla har vært ute siden kl 09.30:)

Må huske påskeegg i morgen-må også huske å se gjennom hva min hemmelige venn likte/ikke likte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dib har vært nede for telling.

Nå har A sirkla en runde rundt og tror han begynner å bli klart for litt pupp. E sutrer, så tror han er enig. Dobbeltamming med så store barn er artig forresten. Jaja, dere kan forestille dere selv trenger ikke putte ordene i munnen deres.

Ellers har dagene har dreid seg om bajs og bleieskift. Skifter bleie HELE tida, og jeg kødder ikke. A er lekk, og E er nesten like lekk. Bare sånn ekkel gul/grønn slimbajs (tmi?) Så før klokka tolv så hadde jeg skifta intet mindre enn 7 bleier... og A er blitt sår også, stakkars gutten. Så - ja - dårlig natt i natt. Ikke så mye mer å si om det.

Handle påskings i morra jeg også! Og vi har vært på 1 times tur, men så ble E så sur at vi måtte bare hjem.

Skrevet

Tusen takk for besøk i går. det var kjempehyggelig, og godt å bli kvitt litt mat og kaker.

Og vi har fortsatt hele leiligheten full av bolle og mariekjeks:D Rakk ikke å ordne i går. Var på middag hos mamma og stefar og på trening etterpå. Får ta det i dag.

Nå har vi vært på åpen barnehage og møtt Molle og CE. Det var koselig. Greit å ha et mål når man er ute og triller. Ikke bare for trim liksom(og frisk luft da).

Har E og A fått sånn bæsj som G og CE har? Det er ikke moro. G er ganske grinete om dagen også. Skal bare sitte fang hele tiden. Var snill i åpen barnehage da.

Skrevet

Kan ikke alle bare kopiere det innlegget her også lage en liker/liker ikke liste da, så har vi alt på ett innlegg! (prøv å gjøre det kort da damer....)

********************************************************************************'

Cat:

Liker ikke:

-lakris

-marsipan uten sjokolade

-karameller

-alt med krokan

Liker:

Liker det meste, men er veldig fan av sjokolade og søte ting også skumgodis og sånn.

*******************************************************************************'**

Sånn da er det bare å kopiere og fylle inn :))

Skrevet

**************************************************************************** ****'

Cat:

Liker ikke:

-lakris

-marsipan uten sjokolade

-karameller

-alt med krokan

Liker:

Liker det meste, men er veldig fan av sjokolade og søte ting også skumgodis og sånn.

*******************************************************************************'* *

Ama:

Liker ikke:

-sjokkis med appelsin,alkohol,kaffe eller lakris

- sånn lilla egg tingi.

Liker:

sjokkis,marsipan,skumgodterier,sure og salte ting,troika,hobby,stratos osv. Ganske altetende hvis man ser borti fra "liker ikke" lista...

**********************************************************************************

Skrevet

pft, kort? hah! Jepp, skal ta det etterpå.

Takker for gjerstfrihet mtg og beklager slagmarken. Har aldri sett så ille ut etter oss noen gang!

E bajsa 3, 5, 7, 8 og på bordet etter vask (såklart) på siste, og 11.30. Faktisk ikke kommett noe fra da til nå, men dagen er ikke over enda.

Vært på åpen barnehage i dag. Gele i beina!!

Glemte å øre om det TIny...når skal dere på hytta igjen a? Lurte på ¨handle se te og stol i Sverige. Og mener å huske du nevnte noe om hyttetur;) M synes det var en strålende ide..hehe. Har vel kanskje nok med flytting fremover dere, men tenkte jeg skulle høre da serru.

M jobber sent, blæ. E holder iaf 1 time til men vil ikke ligge gulv og nå har vi bært, sunget, dilla og dalla. Hva finne på?? Orker ikke gå mer tur...får vel dille litt mer.

Skrevet

sutre,sutre,sutre..... i dag har ikke vesla klart å være aleine i ett sekund nesten. 5 min i stad satt ho på gulvet og kosa seg-jeg går opp for å henge opp tøy-hører ett dunk og vræææææææl-da hadde ho forsyne meg kommet seg bort til spisestolen sin og dratt i den så den fallt over ho. Så da skulle ho i hvertfall ikke være aleine noe mer. Men superblid og førnøyd når jeg sitter i lag med ho.

jaja.

ho har forresten hatt 2 bæsjebleier i dag-en normal og en grønngusj. Får håpe ikke det er ett tegn på E-tendenser!

Skrevet

Ja dette ble rar ettermiddag. Brukte 50min på å legge. Hyl og grin. Sovnet flere ganger men 2 sek-kaste seg rundt-hyl. endelig sovna han og sov i hele 20 min-argh. Bare grin selv på arm. La meg ned med ham på senga. Slumrasov så lenge jeg lå inntil ham. Tenkte jeg fikk ligge der i en 15-20 min så han ble på bedre humør. Klokka var da 17.30. 18.30 våkner jeg iskald (jeg hadde jo ikke noe over meg) og E sover.

Står opp litt fortumlet og får varmet opp middagen til fjottulf (w) som ikke var hjemme i tide. 18.50 plukker jeg opp E. Da har vi bråka og jeg har pelle på ham flere ganger. Han sover videre på armen min rundt om i huset. Sitter på kjøkkenet (i flombelysning) og med et våkner han. Ser deg vilt omkring og er helt rar! Etter det har han vært blid som ei sol og koser seg alene i grinda nå. Lurer på når det blir natt her i kveld. Jaja slik er livet med baby, ikke alltid alt går som man har tenkt. Heller senere kveld enn bare hyl og grin.

Hvordan gikk natten ama?? Stakkars stakkars deg!! Sov du i gjestesenga? hehe

Mutter mente jeg skulle kjøpe begge stola hun da. En til kjøkkenet og den andre kan stå i stua (joda vi spiser en del der da men..) Får da være måte på hvor mye man trenger liksom. Hun sa hun kunne kjøpe den ene da. Men jeg vet ikke jeg ass...tror jeg kjøper så¨nn høystol og evt selger og bytter til hokuspokus senere. Kan hun heller få kjøpe den da:)

Skrevet

glemte meg helt...

GRATTIS med 1/2 år LH:)))

Skrevet

Grattis LH!

Her har det vært en noget slitsom dag. Stakkars A er kjempesår i stompen sin og hyler hver gang etter han har bæsja (som er ofte) og når han blir skifta på (som selvfølgelig er like ofte).

H kjøpte sånn Inotynolsalve, så håper det hjelper. Ble ikke noe bedre av vanlig sink og/eller potetmel forresten. Han fikk ligge "til lufting" flere ganger i grinda, med genser på og rompa bar. På et lag med håndklær - det var digg det.

Håper ikke natta blir så fæl og at denne dritten gir seg. E bajser også en del, men ikke så mye som A, og han er ikke sår så han bryr seg ikke så mye med det. Men A kan jeg ikke bære under rompa en gang, så vondt gjør det. Han har aldri vært sår før, så dette er litt nytt for mor også.

Har tenkt litt på mat som binder magen, men det er jo ikke akkurat riktig tid å introdusere nye ting på. Man kan jo ikke vite om de reagerer på det når de har neongul og nesten selvlysende grønn vannslimbajs i utgangspunktet. Grøten hjelper litt på i alle fall.

Skrevet

Jo natta gikk fint faktisk- hun våknet 4 ganger før jeg la meg 23.30- sjekka henne 3 ganger før jeg måte ta meg selv i nakken å slå av lyset og legge hue på puta- og det var sååååå stille på rommet! Hadde satt babycallen inne på rommet hennes-så gikk den tom for batteri så vesla måtte hyle HØYT før vi våkna kl 05.30. Så kanskje det er noe i det folk sier-at de sover bedre om natta på eiga rom? Men stusselig lell....

Men når ho kom inn i senga mi kl 05.30 så var det ei som klamra seg fast i puppen og nekta å slippe tak før kl 07.30... litt fornærma kanskje?

Skrevet

Si meg, har de skiftet navn? Eller er det to av dere? :-D

Høres ut som en fin natt! Ble glad for å treffe puppen igjen tenker jeg :)

Skrevet

**************************************************************************** ****'

Cat:

Liker ikke:

-lakris

-marsipan uten sjokolade

-karameller

-alt med krokan

Liker:

*******************************************************************************'* *

Ama:

Liker ikke:

- sånn lilla egg tingi.

Liker:

sjokkis,marsipan,skumgodterier,sure og salte ting,troika,hobby,stratos osv. Ganske altetende hvis man ser borti fra "liker ikke" lista...

****************************************************************************** ***

Simbamamma

Liker ikke:

- Sjokolade med alkohol eller kaffe

- Cuba

- Helnøtt

- Påskeegg i lilla kartong

Liker:

omtrent alt annet; marsipan m/sjokolade, sjokolade, lakris, smågodt av alle slags, seigmenn.... you name it! Stor favoritt er Opera Mints og harde marsipanegg fra Anthon Berg.

Skrevet

Cat:

Liker ikke:

-lakris

-marsipan uten sjokolade

-karameller

-alt med krokan

Liker:

Ama:

Liker ikke:

- sånn lilla egg tingi.

Liker:

****************************************************************************** ***

Simbamamma

Liker ikke:

- Cuba

- Helnøtt

Liker:

omtrent alt annet; marsipan m/sjokolade, sjokolade, lakris, smågodt av alle slags, seigmenn.... you name it! Stor favoritt er Opera Mints og harde marsipanegg fra Anthon Berg.

Petronella:

Liker ikke:

* sjokkis med lakris, alkohol eller kaffesmak

* hvit sjokolade

* lei sånn pose med godt og blandat, spiste alltid det før

* ikke så glad i ren lakris

(men sånne smågodt "rør" med brunt inni er godt)

* ikke sånn vingummi vingummi - sånn vanlig smågodt vingummi er godt, men ikke sånne "harde"

Kan nevne noe av det jeg liker:

* Skumgodterier

* Generelt alt smågodt

* Sjokolade med ris, bringebær, karamell, punsjknapper osv.

* Seigmenn

* Smash

* Kina/popps

* Stratos og crispo

Liker mye mer også, men det er det jeg kom på i farta.

**********************************************************************************

Skrevet

Takk for deilig mat og kaker i går MTG ;D

Har ikke fått lest i dag, men...

Må bare få nevne noe her vedr barnehage...

Har snakket med noen foreldre i bhg i dag som har søkt plass til sine små (de er også i permisjon nå). Begge de har vært inne på "barnehage nettsiden sin" og sett at det nå står barnehageønsker 0. De tror at dette betyr de har fått plass (fordi det gjorde det også når de fikk plass til de to som er litt eldre) da ble barnehageønskene fjernet i det de fikk tildelt plass.

På vår side står det fortsatt barnehageønsker 5, blæh... Det betyr mulighen da at jeg pr. dd ikke har fått tildelt plass.

Kan ikke dere sjekke deres sider også (i alle fall dere som har søkt i skedsmo kommune). Hva står det?? (Tiny og Ama blir vel det eller?)

Skrevet

Halooooooooo :)

Skjedde med dib igår kveld og imorges da????? Ikke noen innlegg etter 21 som funka og imorges klarte jeg ikke åpne siden en gang..

Jeg har vært til "intervju" i en barnehage idag og ble tilbudt jobb :) Får et skriftlig tilbud i posten om noen dager!!!!!!!!!! Begynner mest sannsynlig å jobbe 7 mai om jobben til T godkjenner at han tar ut resten av min perm da...

Etter at jeg ble tilbudt jobb så måtte jeg jo innom politistasjonen får å få en politiattest (som man må ha ved ansettelser i barnehage) og innom Nav for å sjekke om det var noen skjema jeg skulle fylle ut.. Mye på en gang ja..

Da ble det ganske trangt med tid før jeg måtte haste videre på 8 mnds gruppe med hørselstest hos hs. Rart at så mange barn født i samme måned er så forskjellige :) En lå bare på gulvet, kunne ikke sitte mens en annen var høyt og lavt hele tiden!! Hun var lengre frem motorisk enn Tiril ihvertfall :)

FIkk veid og målt også denne gangen, så om noen vil gjette kan jeg jo vente med å legge det ut :)

Ikveld har vi kjørt enda et lass med esker så nå begynner det å bli mindre her hjemme, men enda er det mange esker igjen og ikke minst det er enda masse igjen å pakke... huff...

1D: meldingen du sendte hadde ikke noe bilde...

****'****************************************************************************

Cat:

Liker ikke:

-lakris

-marsipan uten sjokolade

-karameller

-alt med krokan

Liker:

Ama:

Liker ikke:

- sånn lilla egg tingi.

Liker:

Simbamamma

Liker ikke:

- Cuba

- Helnøtt

Liker:

Tiny - er sær :)

Liker.

-sjokolade med lakris og bringebær

-vanlig sjokkis

-marsipan men helst med sjokolade

-lakris

-sure ting

-mintsjokolade

Liker ikke:

-all sjokkis med nøtter og karamelle og daim og sånne ting..

-sjokkis med alkohol og sånne greier

-lilla påskeeggkartong

Skrevet

Takk for gratulasjoner!

LH feiret dagen med å være våken fra 7 til 14:15... Holdt på å gå på veggen her, jeg! Da han endelig sovna, var det tett inntil meg i senga med puppen i munnen. Han sov til nærmere 15:30 med litt pupp innimellom. Siden han sto opp så tidlig, tenkte jeg at vi kanskje ville rekke tre lurer i dag, så feil kan man ta... Slokna som et lys 20:30, etter å ha spist i nærmere to timer ;-)

Mora til A ringte og ville komme innom med en liten halvtårsgave, men vi fikk utsatt det til i morgen. Hadde verken tålmodighet eller humør til forstyrrelser midt i legginga akkurat i dag.

Mamma har ikke gitt lyd fra seg i dag, synes godt hun kunne husket på denne merkedagen da....

Hvor har dere kjøpt sånn badestol? Det er litt slitsomt å bade LH for tida, er vanskelig å støtte sittende gutt og vaske samtidig. Han har forresten virkelig oppdaget tissen sin nå, LOL, og det er jo en interesse som pleier å følge dem livet ut.... ;-)

Skrevet

****'************************************************************************* ***

Cat:

Liker ikke:

-lakris

-marsipan uten sjokolade

-karameller

-alt med krokan

Liker:

Ama:

Liker ikke:

- sånn lilla egg tingi.

Liker:

Simbamamma

Liker ikke:

- Cuba

- Helnøtt

Liker:

Tiny - er sær :)

Liker.

-sjokolade med lakris og bringebær

-vanlig sjokkis

-marsipan men helst med sjokolade

-lakris

-sure ting

-mintsjokolade

Liker ikke:

-all sjokkis med nøtter og karamelle og daim og sånne ting..

-sjokkis med alkohol og sånne greier

-lilla påskeeggkartong

svanine liker ikke:

- marsipan

- troika og sjokolade med gele på

- sånne ekle mørke sjokolade med prikker på som Tiny liker

- lakris som ikke er salt

- firkløversjokolade og toffifee og andre måter å ødelegge god sjokolade på (altså med nøtter bortsett fra m for den er god)

- likørsjokkis er også blæ

- de ekle lilla pakkene med egg i (yuck)

- sånn søtt smågodt (liker surt da, se nedenfor)

svanine liker:

- Sure ting! Veldig sure ting! Det liker jeg dritgodt!

- Ren sjokolade

- Sjokolade med karamell (mmm.. center)

- Sjokolade med krokan (mmm... daim)

- Sjokolade med mint (mmm... after eight)

- Hvit sjokolade (mmm)

- Kindersjokkis (mmm!)

- m

Skrevet

Forresten, jeg vil starte tråd nummer 22 om det er greit. Noterer dere?

Høres ikke ut som verdens beste halvtårsdag...

Glemte å spørre, men fikk du cabaret hos mtg, pt?

Skrevet

Ja, også gratulerer med jobb Tiny! Føler at jeg er litt som Pt nå, litt sånn aldrende og glemsk ;-)

Skrevet

Au da... Var litt vel opptatt av det barnehage frusteriet!!!

Grattis grattis grattis Tiny!!

Jepp, fikk cabaret jeg vett (Molle smakte også, men hu er visst ikke gammal nok enda, hihi)

Jo, også seffern grattis LH med 6 mån´ern ;D

Skrevet

Takk takk :)

Grattis med halvt år til LH!!!

Ang det bhg greiene har jeg ingen tro på at man har fått om det står 0 eller 4 (som hos meg). De sletter da ikke ønskene dine vel??? Men det kan hende de ikke har registrert ønskene??? Ikke vet jeg.. Skal ta en telefon til kommunen imorgen og høre hvor langt de er kommet med bhg opptaket tenkte jeg..

Skrevet

Grattis med jobb Tiny! Hehe, litt sånn.."dra fra" sitt eget barn for å passe andres:) Godt det er i orden da, så slipper dere tenke på det. Arb.givern har ikke annet valg enn å godta vel? Så lenge han får beskjed i god nok tid. Er jo ikke mammaperm, men foreldreperm. Eneste kjipe er at det ikke er oppstart 15/8 eller noe. hele sommern liksom.

Jaaadaaa, skal få kopiert inn liker/ikke liker lista mi. Se på det nå etterpå. Hvem mangler nå?

La E 21. Surv og kav og fant ikke roen. Byssa og sulla. Fikk til slutt litt pupp. spraaak! Greit det kom nå og ikke i natt (vel kommer ratt i natt og) slifte og lysevåken igjen..hehe. La ham og surva litt men fant roen kjapt. Tok 40 min å legge da-urk.

Skrevet

Grattis Tiny! Og grattis med halvt år til LH- mi si mamma glemte også halvt års dagen til Leo...

Får ikke sjekka bh greierne Petro-treig data-prioritere tråden for nå- sambo vil ha tilbake data for å spille spill;)

Ja-skifta nick-eller fjerna litt bokstaver...

Kan sambo følge med på babysvømming som tilskuer? eller det teit? Han har så lyst å se på leo plaske i svømmebasseng:) Synspunkter?

nei-trøtt igjen jeg. og leo har ikke våkna siden jeg la ho kl 19:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...