Gå til innhold

Skravlingstråden! Nr 9 (4)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er jeg hjemom en snartur før jeg skal til Gjøvik igjen for svømming... Uff.. egentlig litt slitsomme disse torsdagene mine.. Hadde jeg bare kjørt snuppa i bhg og dratt rett hjem hadde det jo gått greit da... Men i dag var jeg innom Clas Ohlson og kjøpte oppladbare batterier (trengs til bærdar dvd på flyet...) Og gikk da forbi Bianco... Trur dere ikke jeg kom ut med et nytt par med sko... (som jeg egentlig ikke har råd til... *kremt*) Og så var jeg oppom Volvo og fikk taksert bulken på bilen min..... Fy f.... 14 000!!!!! Jada.... Godt jeg kjøpte skoene først... hehe... Blir vel ikke så mye når vi tar det gjennom forsikringa da, men likevel!! Skal se etter en stor rød bil på svømminga i dag ja!!!

Så var jeg innom min kollega som fødte 5 uker før meg. Snuppa hennes er nesten 10 kg, stor jente ja ;o) Så morsomt å se hvor ivrige de ble da de så hverandre de små bebisene.. hehe...

Fikk brev fra kommunen i dag, fått økt bhg.plass til snuppa. Regna med at det sku gå greit da. Så fra høsten blir det 3 dager i uka :o) Ikke søkt til Ruth da. Hun skal være hos mamma eller svigermor (ja, jeg vet jeg er bortskjemt...)

Nei, må gjøre litt her før jeg skal dra... Talas!

Skrevet

Snakket med svigermor i dag og nevnte dette med bhg. Og hun var veldig gira på å passe Fredrik enn å sende han i bhg så tidlig. Og når han blir eldre så kan han ta noen dager i bhg og noen dager hos henne så han kan bli vant med andre barn også. Vi er bortskjemte ja Mamma mø....

Vi fikk også taksert en bulk i bilen - 9000 kr for en bitteliten bulk !!

Fikk vaska bilen i dag, skinte helt til jeg kom på motorveien - ble mye støv fra bilene foran meg......Men den skinner bra, men den er blitt litt skitten på sida og bak.

I morgen skal jeg på jobbintervju på Engø Gård på Tjøme. Veldig bra restaurant, men det er ledig stilling som resepsjonist. Har egentlig mer lyst på en salgskonsulent jobb, men dem virka interessert i å ha meg på intervju så jeg får stikke bort.

Skrevet

Nå er jeg sur ,sjekka en gammel epost den jeg meldte meg inn her på..Tror dere ikke jeg har fått epsot fra moderator om at jeg er like ille som gulli..............jepp sånn er det.

Skrevet

Så et innlegg her før i dag om ei som også hadde fått mail fra moderator, men hun kunne ikke skjønne hvorfor... Så kan hende du har fått feil og idefix ;o) Du er jo så snill og grei atte ;o)

Nå skal jeg legge meg og håpe Ruth bare våkner 2 ganger i natt..... Nattinatta!!

Skrevet

Hallooo??? Hvor er dere??? Fant oss laaangt nede på side 3 nå altså...

Vært på ktr med Ruth jeg da. Hun er nå 6490 g og 63,5cm... Ikke store snuppa.. he he Bare lagt på seg 360g på 2 mnd.... Så vi får begynne med grøt når vi kommer hjem fra ferie ;o) Hun er jo blid og fornøyd og laangt fra mager, så det var ikke noe å bekymre seg for sa helsesøster. Hun hylte da hun fikk vaksine da... er nok vond den der nye... Så nå kan jeg vel vente meg en kveld med surving og paracet...

Må vaske litt her nå... Ha en fin kveld da jenter!!

Skrevet

hmm... la akkurat inn et innlegg, men finner det ikke... og tråden vår forsvant og... DIB har nok problemer om dagen trur jeg...

Ruth våkna forresten bare 2 ganger i natt da ;o) Men så fikk jeg høre at min nye niese på 1 uke sov fra 2 - 7.30.... urettferdig!!!

Noen som har hørt fra titsi forresten?? Fortsatt nettløs??

Skrevet

hmmm... håpløst dette her... Står at siste innlegg som ble skrevet av meg var kl 15.11, men verken det eller de andre jeg skrev i dag ligger her...

Kanskje godt jeg skal ha 1 ukes pause herfra nå snart... 1 uke uten sjokolade gikk jo supert. Ble helt kvalm da jeg åt sjokolade i stad... Så det er i grunn ikke så vanskelig å holde seg unna som jeg trodde... Bare være bestemt mot seg sjøl... Og litt sta...

God natt!

Skrevet

Der kom de manglende innleggene...

Åssen gikk det på intervju i dag da, hebbie??

Skrevet

Neida var ikke feil fra moderator nei,men driter i det så det så :0))

Er en gammel mail,fra sist gang jeg freste mot den kjerringa.Men er det i morgen du reiser mamma mø??? Da må der ah god tur og kose dere masse!!

Titsi kommer tilbake over helga og ilser..Har hatt huset fult av folk igjen :0)

Jeg har også besøk ,fetteren min og hans gravide kjæreste.Sååååå koselige at der er en fryd å ha de her :0))

Ellers så gikk dagen min veldig bra,idag glittra gutten jeg passet så det var en fryd å passe han.han sov to ganger idag det trengte han visst.

Blid og fornøyd ellers er min nye hobby og lage perle figurer sammen med snuppa,idag har jeg laget prinsesse og påskeegg.

Gubben har fått utbetalt penger fra vg for tips..men vi lurer på hva det var han tipsa om,det husker vi ikke,eneste jeg kommer på vil jeg ikke skrive her.hehehehe..

Nå har jeg laga gele og kake til i morgen 7 års feiring her i morgen.

Steike ringte legen idag og ba om smertestillende pga mens smertene mine,tror dere ikke han var bortreist og min gamle lege skreiv ut ti piller til meg,ringte lege senteret og freste....Sa klart fr at når en har slike mens smerter at en skal fjerne livmora vil jeg gjerne tas på alvor,dama ble helt spak..

Grunnen til at jeg skifta lege var at hun som hadde skrevet ut pillene nekta meg piller og jeg havna på sykehuset ett par ganger.Da ba legen meg på sykehuset å bytte fastlege noe jeg gjorde..

Men fikk skikkelig flash back nå.grrrr teite gamle legen min..Håper bare jeg klarer å holde meg oppe gående i helga og mandag ikke minst.

Har kjempe sterke mens smerter,men blør ikke noe gynekologen min sa jeg kan ha i lang tid,det er helt sykt å ha det slik...

Ha ei god natt jenter...:0)

Ikke store jenta Ruth da,har baby ennå du :0)

Er nok akkurat helt passelig sånn Ruth skal være :0)

Skrevet

Neida, dere må holde ut med meg et par dager til... Flyet går 7.15 mandags morgen. Må dra hjemmefra ca 3....... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Ruth sto opp att nå... ikke greit å ha fått vaksine i dag stakkars liten... Da er mammas pupp god å sovne til...

Kult med vg-penger da! Ble nysgjerrig nå ja.....

uff, ikke moro med slike smerter da, idefix... god bedring!!! *klem*

Skrevet

Aha da reiser du på nr 2 sin 7 års dag .lett å huske :0)

Tusen takk for klemmen mamma mø den varma :0)

Når mens smertene slår til så husker jeg hvorfor jeg så desperat ville bli gravid før Marius hehehe:0)

Vi tror det har med stenginga av føden her og at de skulle få penger til å holde avdelingen åpen ,men styret nekta,men på ett annen sykehus tok de mot pengene..eller så var det om bim....rett og slett. :0)))

Ble nysgjerrige vi også ;0)

Uansett må ringe de så de får kontonr..

Mååå bare skryte av meg selv før klokka var 10 idag hadde jeg vaska alle vindua i første etasje:0)

Pluselig kunne vi se gjennom de,en ting som er kjedelig med sola den sladdrer på dritten på vindua og støvet inne:0)

Nå er kaka ferdig så da tror jeg at jeg skal krype til køys,kjener jeg trenger søvn i dag.

ikke vant med å ikke sove på natta og stå opp klokka 6.30.

Marius sov fra 20.30 til klokka var ca 1.30 i natt ,men var våken hver time etter det...I dag åt han en halv tallerken med grøt...Så er sepnt på om han sover litt mer i natt,Han våkna nettopp av vondt i magen så har mine tvil da...

Skrevet

Får vel dytte tråden opp igjen jeg da... Bare jeg og idefix som holder liv i denne her om dagen... (neida, prøver ikke å gi dere andre dårlig samvittighet... he he)

Lykke til med bursdagsfeiring i dag da idefix!!

Ruth sov fra 23 til 4 da, lenge siden hun har sovet så lenge på natta... Og så sov hun til 7, så her har vi hatt en bra natt. Men det kan vel kanskje ha noe med vaksina å gjøre...

Må pakke litt i dag jeg da... På tide snart kanskje... Dessuten må jeg pakke for 4, så det er litt jobb.... Og så må jeg vaske litt her og så pynter jeg til påske, for det er jo påske når vi kommer hjem ;o) Og så skal jeg bake min berømte ostekake, for vi skal i bursdag til 2 av mine nevøer i mårra (de blir 3 og 5) og søster'n driver og pusser opp, så kjøkkenet hennes var ikke egnet til kake-baking...

Skrevet

Tittei, hei hei..

*lese først*

Skrevet

Da har jeg lest. Første premie til Mamma Mø. Du er flink å skrive du. Med litt hjelp av Idefix. Ukens kaktus derimot går til Vinterbarn.. :o)

Kan du ikke få en sånn tastatur-teller i stede for den dumme skritt telleren din da??

Hvordan gikk selskap Idefix?

Så heldig du er Hebbie at svigermor ber om å være dagmamma. Nok en gang, du ER heldig..

Gjett hva jeg skal i dag da??? Ut!! Hoho.. jeg og en venninne. Holder vel å lukte på et par tomflasker så er jeg i stemning. Må uansett ta det litt piano da det er en dag i morgen og.

Oi, ser svigerfar er i hagen. Da må jeg nesten ned å si hei.

Ha fortsatt en god helg!!

Skrevet

Skjønner at jeg er heldig - svigers og mora mi er så engasjert i Fredrik. Mora mi hadde tenkt at hun kunne komme annenhver uke med tog fra stavanger og være med å passe ham med svigermor. 8 timer med tog !

Men det ble for stress syntes jeg - så desperat var vi ikke.

Hvordan gikk selskapet Idefix ?? Ble det noe kake igjen til meg ??

Var og spiste Dim sum i dag med mora mi og broren min - masse mat nam nam og atter en gang så betalte mora mi. Enda det var vi som inviterte - tror hun har misforstått ;op hehehehe......

Hun har storkost seg med Fredrik som har vokst så masse på disse ukene siden hun så han sist. Ler høyt og smiler hele tiden og er såååå nysgjerrig og leken.

Håper du ble dritings titsi ;op og ligger med DEN bakrusen i morgen hehehhee.........For du drakk vel ?? ikke lukta på kork ???

Nei nå sliter jeg med å holde øynene åpne - sto opp tidlig og henta mora mi på flyplassen og deretter sov nesten 4 timer, men kjente jeg skulle hatt noen timer til. Så jeg får benytte meg av sjansen siden Fredrik har sovnet. Drikker nå over 200 ml !! Og kanskje han sover mesteparten av natta :o)

Kos dere jenter !!!

Skrevet

God morgen jenter!!

Huska og flytta klokka da?? Ruth var bare våken 1 og 5 i natt ;o) Så mamma fikk sove godt! Lå og skravla da hu våkna kl 5, skrek ikke, bare skravla... he he

Hu fikk litt grøt i går da, et par skjeer. Syns ikke noe særlig om det da, men... he he.. Skal se hun blir som storesøster og ikke vil ha grøt før hun er 7 mnd...

Kos med mamma-besøk da, hebbie ;o) Det er alltid noe spesielt ved å bli bestemor, så jeg skjønner de er engasjerte ;o) Og mormor er vel nesten enda mer spesielt å bli.. Vertfall når mor og datter har et godt forhold ;o)

Håper du er i form i dag da, titsi, og at du koste deg på by'n. Kan ikke huske sist jeg var på by'n... Må være flere år siden trur jeg... Blitt DEN festbremsen jeg... Var ikke akkurat det.. Men nå passer det liksom ikke med fest... Skal snart på utdrikkingslag da, men er jo ikke meningen at jeg skal bli fullere enn bruden da, eller?? hehe.. Og Ruth vil jo ikke ha flaske, så da er det ikke sikkert jeg tar sjansen på å drikke noe særlig... For hun må få av kopp da.. ja ja, enda over 1 mnd til, så vi får ta det som det kommer ;o) Men kommer nok til å få meg et vinglass i syden om ikke annet da...

Nå er jeg så og si ferdig med pakkinga, bare småtteri igjen. Er nydelig vær her i dag, så vi skal ut å gå tur så snart gubben er ferdig med å kjøre hest. Så jeg får finne litt påskepynt så lenge ;o)

Idefix, gikk selskapet bra i går? Skipet ble nok en gang en suksess??

Vinterbarn - hmm... hva skrev du igjen da... jo, ingenting var det!!!! Du setter jo skrittelleren foran oss om dagen.... *mobb, mobb* Ikke gå skrittelleren varm mens jeg er borte da... hihi

Da er det ikke sikkert jeg får tid til å komme inn hit mer i dag, drar hjemmefra ved 2.30-tida i natt... zzzzzz Flyet går 7.15 i mårra tidlig. Kommer hjem neste mandag kveld. Så da får dere ha en koselig uke her inne på dib ;o)

Skrevet

Frekker er dere!!! Sporty er jeg ;O) hahah...

Er her jeg... bare at formen stiger..og da flyr tiden fort.. her er det knall vær idag også... som det har vært den siste uken. Så da blir det utedag idag også.. Tenkte jeg fikk komme inn og hilse på før jeg gikk ut ;O) Igår sov lille ute fra kl 10- 18, med en puppe pause innimellom da... så deilig å sove ute i vogna ;O) Lagt ut halv 10 idag og, så blir vel ute i hele dag også regner jeg med!!

Mamma mø; GOD TUR ;O) (regener med at du popper innom en tur i kveld...og leser...) dere må kose dere masse... håper reisa går fint!!

Hebbie; du er heldig ja, absolutt..men jeg syns du er flink til å bruke de også jeg..like mye skryt for det!! Vi har også besteforeldre som stiller opp..men jeg liker som sagt...å ha de selv jeg ;O) Ego mamma ;O)

Titsi; tøffa..byen og greier *misunnelig* kan tenke jeg det var godt og morsomt med litt vin ja... kanskje ikke så godt og morro idag?? Skrekken...våkne opp etter en sen kveld på byen..med 3 små unger hoppende i senga...ugh... nei, får håpe du var fornuftig igår og tok det litt rolig ;O)

Idefix; må ikke drive å være sånn syk... håper det bare er en sånn "fort-forbi" slitsomt, ihverfall når du skal jobbe itillegg... med 2 ekstra barn. Men så bra han lille var i bedre slag siste dagen da, hjelper litt når de er blide og fornøyde!! Men er som du sier..."mye jobb for lite penger" har nemlig prøvd det selv.. men du er jo heldig som ikke har lovt deg til 1 år.. bare 3 mnd.. greit å få testa det ;O)

Nei, nå skal jeg og skrittelleren min ut på tokt, sammmen med resten av gjengen... håper dere aller får en knall dag!!!

Skrevet

heisann her er knall vær og jeg har ligget rett ut i senga til klokka var 15.30 nå sitter jeg oppe,men hakker tenner og fryser i tillegg har jeg de j..mens smertene noen som vil bytte med meg?? Har mens smerter i ca 2,5 uker nå av en mnd...Det tar på...er på nippet til å ringe meg inn syk i morgen ,men samvittigheten min vil ikke det,men så er det at jeg holder visst på å stupe....skal klare det ,andre jobber jo hele livet jeg må jo takle å jobbe litt jeg også...

Du er heldig som er i knall form vinterbarn jeg også vil ut å nyte været ikke ligge rett ut på sofaen....skal sjekke om jeg har feber ,har jeg det mååå vel det være god nok grunn til å melde seg syk.men det var den samvittigheten da...føler at jeg må stå på til jeg stuper ,hun kan jo ikke bruke opp sykedagene sine pga meg.

I verste fall får gubben være hjemme å hjelpe meg i morgen...ser ikke noen annen ut vei..

Mamma mø.GOD TUR TIL SYDEN :0)

Kos dere masse !!!!

Selskapet gikk fint ,men fy f..for ett lyd nivå,holdt på å tørne jeg...

Seriøst like før jeg gikk i bakken med ett bark,

Fetteren min og dama reiste hjem til Haugesund i dag kjempe kos å ha de her.

De venter baby i juli :0)

Vinterbarn fordi jeg har vært dagmamma før i ett år så var jeg betenkt på å passe denne gangen...angrer bare på en ting at jeg var dum snill og sa ja.For han minste er en søt kar hans største er så masete at en kan bli sprø av mindre..han KAN ikke sitte alene og se tv eller gjøre noe..DET fortalte ikke mammene til meg,det burde hun gjort siden jeg har to under ett år her da...Ser jo snuppa mi hvor flink hun er til å leke alene og hvor flink hun er til å finne på ting selv..

ha en god dag mine venner her skal jeg finne sofaen igjen.

Skrevet

Måtte bite i det sure eplet og ringe meg inn syk....sov en time og var like ille etter på.Nå har jeg feber nedstettende innabords så svetter i stedet for å fryse.Spørs om det var influensa guttunge jeg passet har hatt....Gubben går å nyser også,vi vil ikke bli syke nå.NÅ er det vår i lufte skal IKKE være syk da nei..

Her ligger det ennå ca 20 cm med snø,skikkelig nedtur at den snøen kom..Var bart her da det snødde som fy her endag :0(

Ellers så spiser Marius er porsjon med grøt nå hver kveld,lurer på når han bør få på morgenen også,husker jo ikke fra barn til barn..Helt utrolig egentlig siden han er nr 4 :0)

Begynner å lure hva som er verst fødselskramper i dagevis(mens smertene mine bryuker jeg å sammenligne med å ha ca 5 cm åpning) eller å spy.....Husker hvorfor jeg var så desperat etter å bli gravid og hvorfor det var så ekstra fælt da jeg ikke hadde blitt gravid....

Skrevet

Så ikke klippet i tilfelle det lagde lyd og jeg finner ikke volum knappen og vil ikke vekke Fredrik.

Idefix - du har lov å være syk fordi om du er dagmamma ;o) Slikt er det - noen ganger må man bare at sykedager.

Har sendt melding til Mamma mø og ønsket henne en fin tur, kanskje hun kommer inn her i morgen tidlig før hun drar. Håper hun har stilt klokka !!!!

Nei - får komme meg i seng, vært en lang dag.

Skrevet

Heisann..

Rakk heller ikke ønske Mamma Mø god tur. Får sende en sms.

Det utrolig deilige været!!! Vært fint i flere dager nå. Og i blomsterbedene mine har krokkusene stått i full blomst i en uke. Det er vår :o)

God bedring Idefix. Håper du er raskt på beina igjen!

Gikk fint på lørdagen. Vi delte en vin + en irish coffee og et par drinker fordelt på en hel kveld. Så følte meg svært edru når jeg la meg. Men det ble lite søvn. For det første tisset 3-åringen i senga og syv var vesla lys våken og klokka ble flyttet FEIL vei.

Må jo le litt. Utestedene er bare så stappet av desperate menn og et hav av "luremus". Tror en del av de gutta går med skritt-teller og. Men da snakker vi skritt, ikke steg hehe.. *litt grov nå* men alvor!

Nå skal jeg ta med meg gjengen ut å leke.

Skrevet

Hehehehe....den var morsom Titsi ;o) Skritt - teller !!!1

Da har mora mi reist - er så herlig å ha henne her. Bare dumper lillegutt i fanget på henne og hun får ikke nok av ham.

Etter jeg har begynt å gi nesten bare flaske - er ikke mye han får pupp nå så sover han lengre og spiser godt. Våkner bare en gang på natta og tidlig morgen og noen ganger så sover han lengre. Herrrrligt !!!

Hvordan er formen din Idefix ????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...