Gå til innhold

Skravlingstråden! Nr 9 (4)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte jo helt å si,gratulerer med veloverstått 3 mnd kontroll Titsi :0)

Stor snuppe du har ja,slår Marius bra hun der !!!! Marius var 6550 gr og 64 cm han...er spent på hva han er på onsdag,har vel gått ned så lite som han spiser :0(

Hater å være bekymra for om han får i seg nok mat.....Skal prøve litt grøt idag også...men det kommer vel opp igjen.

Skrevet

Så kjedelig Idefix. Aldri få sovet nok.. Blir til at dagene handler om å overleve i stede for å leve.. Minuset med å sove på ettermiddagene er at man får ikke sett så mye til resten av familien.

Får besøk av mine foreldre i morgen. Har ikke helt bestemt om vi skal dra på hytten eller bli her. Tenkte å se an formen min..

Gøy med fotografering da Mamma Mø! Tenkte å bestille time snart jeg og. Men har litt lyst at vesla kan sitte først.

Hvor blir det av Vinterbarn da?

Litt av en slankeplan Hebbie. Imponert!

Skrevet

Her er jeg ;O) Sent men godt håper jeg ;O) ;O)

Mamma mø... nå er jeg SKIKKELIG skuffa over deg!!! Hallo...karakter sier jeg bare!!!!!!!! Idag var jeg å handla igjen, hadde en venninne på lunch.. jeg klarte å komme ut av butikken, men 2 mango!! INGEN sjokolade.. ennå de hadde fått de freia sjokoladefigurene der... som jeg har sekkla på lenge...og attpå til så er jeg hjemme alene ikveld...faktisk helt fram til lørdag... DET kaller jeg karakter!!!!!!!!!! *såååå stolt*

Hadde en flying start her på morgen idag.. bokstaveligtalt flying start også... tok trappa idag... på ræva!!! Fy faen, det gjorde vondt, jeg skrek til, jentene ble helt hysteriske...de bare satt i å skrike, og eldste løp opp til pappan "mamma!!!!!" ropte hun bare... han trodde jeg hadde fått illebefinnene eller noe ;O)

Så nå klarer jeg nesten ikke å sitte, ikke bøye meg ned og det er små vondt å gå... halebeinet har fått seg en real trøkk!!! Pluss brannsår på albuen min AUUUUU *snufs* (ennå ikke sjokolade MØ!!!!)

Men vemmelig å se jentenes reaksjon, de ble helt hysteriske.. da man skjønner hvor mye man betyr for de!!! Herregud de ble redde!!!!

Stakkars små, glad pappa var hjemme her da!!

Det som var er at jeg var på vei til legen med eldste, så måtte kjøre bil rett etterpå, sitte 30 min i bil hver vei...dæven det kjente jeg... så idag har jeg gått i butikken og gått i bh, orker ikke komme meg ut og inn av bil heller sitte å kjøre.. Tvungen trim kan man kalle det ;O)

Mamma mø; håper bildene ble fine, det regner jeg med..fotograf bilder blir alltid det syns jeg.. åh..gleder meg til vi skal ta også jeg ;O)

Titsi; høres veldig ut som streptokokker du har fått!! Ser du hvite prikker på mandlene bør du dra til legen, er super smittsomt og noe du garantert ikke vil at ungene skal få!!!

Og plugg til baby jente ja...herregud..tror ikke du har noe fedon pupp heller ;O)

Idefix; sikker på at det kan være at han ikke tåler det da?? kan jo bare ha vært tilfeldig, 3 ts er jo ikke allverden mener jeg... får virkelig håpe det går bedre inatt... unner dere en natts søvn snart nå!! Veit ikke hva dere snakker om..men veit jeg hadde klikka snart om det hadde vært meg ;O)

Hebbie; treningstudio hørtes lurt ut.. så nå skal du starte å pumpe jern og bli stor og sterk..hihi... Synd ikke det funker med puppen lenger da, men er jo desverre sånn for mange.. og riktig å ikke slite seg ut for "ingenting" da er det bedre med flaske, blir fort mindre slit da!! Men fornøyd baby!!!

Skrevet

Hebbie den super dietten vil jeg gjerne høre mer om :0)

God bedring Titsi ,håper du snart slipper den hostinga di,hvordan har ribbebeina det nå da?? Bedre eller får de ikke fred til å gro pga hostinga?

Bula har mista spiren sin:0(

Skrevet

Posta likt vi idefix..hihi... slo deg LITT i lengde da..hehe..

nei og nei, så synd å høre om bula.. nå når det endelig hadde gått, men en liten trøst er vel at hun kan bli gravid da.. om det ikke er sånn at hun har mistet flere ganger før også!!!

Skrevet

Blåse på stompen til vinterbarn :0)

Høres skikkelig vondt ut,auauaauau.

Hun ble gravid pga hormonene til ivf forsøk..Å hun har mista før,desverre...

Skulle liksom få lagt meg litt nedpå ,men det her begynner å se svart ut.rekker jo ingenting nå .0(

Om jeg legger meg nå blir det bare en liten dupp før jeg skal til å legge unger..

Gubben skal jobbe hele helga og venninna mi skal komme hit på lørdag på tilvenning..

Jeg er egentlig passe irritert på den venninne mi,først får jeg ikke så mye som jeg skulle få og så skal hun trekke fra alle helligdager?? hallo hva er det liksom ,hva sier en til det uten å male fanden på veggen.Ser ut til at jeg ender med å være gratus barnepike her :0(

Trodde 4000 kr skulle være 4000 kr jeg....

men nå skal hun trekke ut påska osv...

Noen som har tips om hvordan jeg skal si fra på en pen måte at jeg føler meg overkjørt.

Gubben sier at jeg får bare si fra meg jobbinga om det ikke går,dvs at jeg stuper......Men jeg SKAL klare det,andre har jo fire barn og full jobb !!! Noen har 8 barn og full jobb også.

Skrevet

Først av alt.. har dere lest kattetråden til Big mama? I dag er det hun som er på huggestammen. Hjelpes, hva feiler det folk sier nå jeg. Farlig å være vittig her inne!!

Stakkar Vinterbarn. Hørtes vondt ut. Kunne gått riktigt galt. Trapper er noe av det farligste som finst. Har falt i så mye trapper ettehvert at jeg nesten er redd for å gå i trapp. Seriøst.

Kjedelig at det ikke ble som avtalt da Idefix. Ang. betaling. Men jobber man svart har man uhyre få rettigheter. Hvis du skal det.. Mye enklere om det hadde vært noen du ikke kjente så godt. Ekkelt å si i fra men surt å miste pengene og.

Vinterbarn.. streptokokk ekspert. Kikket i speilet. Hadde ikke hvite prikker i halsen men røde ?!? Mandlene ser ut som kjøttkaker (sorry detaljer) og åpne sår i halsen..

Skrevet

Skriver ikke så mye i dag - føles ut som jeg har sand på øynene.

Men ville si til deg Idefix - at du har en kjempefin unnskyldning til å si at du synes det blir for mye. Det er mye jobb med 4 barn og så skal man ta vare på andres også. Men skyld på at Marius krever så mye - noe han har gjort siden han ble født og du har ikke fått tatt deg igjen fra svangerskapet. Så du tok deg vann over hodet og må si fra deg jobben.

Opps - Fredrik holder på å gnikke seg ut av vippestolen sin - må stikke...

Skrevet

Har bestemt meg for å bite tenna sammen og overleve de tre mnd det er snakk om,men tviler på at jeg orker å passe videre fra høsten av ,får se....Men det er noe medå styre dagene selv.

Ble ikke tid å legge meg ned på i ettermiddag så her blir det tidlig seng..

Tja tror jeg da om jeg rekker å finne senga før midnatt,hehehehe :0)

Skal vel takle å ha den miste av ungene,bare han ikke griner hele dagen..Men den eldste er en slik unge som en må sitte sammen med å leke med,det er ikke jeg vant med :0(

Mine leker så fint alene eller sammen de...

Dere får krysse fingrene for meg,får vel lite tid å komme hit inn på dagen da :0(

Skrevet

Som dere skravler da, jenter.. ;o)

Fotograferinga gikk så som så i dag... For å si det sånn så ble det ingen bilder av de 2 jentene mine... Eldste ville ikke... Og dere vet vel sikkert at man klarer ikke tvinge en 3-åring til å smile... Fikk henne til å bli med på noen bilder ved å lokke henne med sjokolade, men noe smil fikk jeg ikke lokka fram... Ja ja, får ta når Ruth er 1 år da ;o) Ble flere fine av Ruth og av meg og Ruth da ;o)

Den mailen din, vinterbarn... Fy flate altså... Stakkars mann!! Du kødder ikke med slikt altså!!! Så ikke ut som at han syns det var noe moro vertfall... Amerikanere... *rister på hue*

Flink du, vinterbarn ;o) De sjokoladefigurene er gode.. he he.. bare spør meg, er jo ekspert... Har hatt de leeenge her da!! Hva slags avsides sted bor du på da?? 1,5 l lettmelk har dere, men ikke sjokoladefigurer... hihi Vært flink og gått en times tur i dag da, så det så! *stolt av meg sjøl jeg*... he he

Huff da, vinterbarn.. auu... er dritvondt å slå halebenet da!! *blåse på*

NEEEIII... har bula mista? Så synd da! Virkelig trist å høre!! *klem til Bula*

Høres ut som du har nok med dine egne unger ja, idefix... Men så (dum???)snill som du er så tar du sikkert de 2 ekstra og du... Hadde aldri orka det om jeg hadde hatt en sånn unge som Marius er... HAr i grunn nok med de 2 jeg har her jeg.... Bare lurer.. Det er jo 5 mnd til bhg-året starter... hva med de 2 mnd i sommer da? Har de så lang ferie?? Og jeg får da ikke igjen noe for at bhg ikke har åpent i påska jeg... Så det syns jeg er dårlig gjort av henne!

Kommer til å savne deg her inne da...

Det er akedag i bhg i mårra, vi kunne komme om vi ville, og om jeg kunne være med da. Så det var våre planer i mårra, men da jeg kom inn fra turen min i stad kom gubben ned med snuppa, da hadde hun hosta og grått om hverandre, så jeg ga henne en paracet og nå sover hun igjen. Så da holder vi oss hjemme i mårra, kan ta oss en kakao-kopp i lekehuset hennes i stedet ;o) Kjøpte ski til henne i dag, kunne jo prøve de en tur på jordet her i mårra...

Superstreng diett er ikke noe for meg... Grete Roede hjalp for noen år siden da. Vet ikke om jeg har sagt det, men gubben slanka bort 52 kg på 8 mnd!! Flink var han!! Og bare ved å legge om kostholdet gikk jeg ned 10 kg uten å gjøre noe for det!! :o) Det var enkel slanking det... he he..

Ble visst langt dette her... God natt, jenter!!

Skrevet

Måtte jo finne den katte-tråden da... He he he.. må si jeg lo da jeg leste hun hadde parrende katter utenfor vinduet... he he.. og de satt og så på henne liksom.. ;o) Latterlig hva folk henger seg opp i her inne da... Bare ler av de jeg...

Skrevet

Ha ei god natt jenter,løpe i seng før naboen ser jeg sitter i bhen hehehe :0))

jepp jeg er dumsnill,men i juli har de ferie og i august har vi ferie hasta lavista baby ;0)

Måtte le av kattetråden ,men gadd ikke svare nei..

Synd fotograferinga ikke gikk så bra da...Blir sikkert kjempe fine bilde av deg og Ruth da :0)

Jeg gikk ned 11 kg før bryllupet vårt,gikk på ingenting av dietter ,men sykla 7 mil pr dag på ergometer sykkel :0)) 3 økter pr dag,2 mil morgen ,2 mil ettermiddag og 3 mil på kvelden forran tven :0)

Ble slankere og møkk lei ergometer sykkelen........sykkla så langt at det stod 999 på km telleren og den ble 000 igjen ,hehehe..

Skrevet

Fikk se det ene bildet av meg og Ruth, det var kjempefint da! (Og jeg som aldri syns jeg blir fin på bilder...) Skal scanne inn så dere får se jeg ;o) Spørs om jeg får de før jeg drar på tur da..

Flink du var som sykla så mye da! Men skjønner du ble lei sykkelen og da...

Snuppa roa seg i går da, men sto opp kl 6 i dag å... zzzzzzzz... Får prøve å trekke for gardinene der i natt, kanskje hun ikke våkner så tidlig da...

Får vel ut og prøve skiene hennes etterpå ;o)

Nå har jeg skravla på msn, så noen har sikkert posta mens jeg skrev, men, men.. ;o)

Skrevet

Auu.. Ruth sine tenner er skarpe... Nå var det heldigvis bare tommelen og ikke puppen min det gikk utover da... ;o)

Glemte å si tusen takk for bilde av nydelige snuppa di, titsi ;o) Så skjønn hun er ;o)

Skrevet

Fy f...... ¤#%¤#&%#"¤!

Trur dere ikke noen har laga skikkelig diger bulk i bilen min!!!!!!! Må ha skjedd da vi var på svømminga i går! Og jeg som er såå påpasselig med hvor jeg parkerer, slik at nettopp slike ting ikke skal skje... Bulken er bak speilet på førerdøra og oppå den lista der frontruta er, så det må ha vært en stor bil som har gjort det. Og det er skikkelig bulk, så vedkommende må ha smelt døre skikkelig hardt inn i bilen min... Og ingen lapp eller noe... Fy f.. så dårlig gjort!! Og gubben er jo sur på meg som ikke har noe med det å gjøre i det hele tatt... Dagen min ble ødelagt da jeg oppdaget dette her vertfall... åååååååååååååå

Klem fra en sur og irritert

Skrevet

Og nå ble dagen plutselig såå mye bedre!!! Jeg har akkurat blitt tante til en nydelig liten jente med masse svart hår!! ;o) Og jeg som trudde hu kom til å få gutt.. Såå moro!!! Juhuuuu!!

Klem fra stolte tante mø;o)

Skrevet

Gratulerer så mye som tante mamma mø :0) Kjempe koselig!!

ikke noe greit med den bulken da ,det er surt det :0(

Jeg har ikke sovet i natt ,Marius aovna klokka 00.30 men jeg var så overtrøtt at jeg ikke sovna før klokka var 4.30 i dag tidlig..

Ellers har jeg bestemt meg for å ikke passe ungene til høsten om hun ikke får barnehage plass,skal skylde på helsa.Når jeg skal fjerne livmora får jeg ikke løfte på 6 uker.Skal si fra i morgen,føler meg lettere til sinns allerede.Gubben har tenkt å si fra i morgen til venninna mi at han mener at de ytnytter meg..

Hør på denne da..fortalte henne at gubben tilbydde barnehagen en datamaskin fra sykehsuet ,men de takka nei..Idag tidlig fikk jeg melding far mannen henens at han vil ha maskina.alt gratis selvsagt,jeg sa som sant var at han har ingen maskiner nå,men tror du han gav seg???

Fy f...så frekt,uansett gubben har ikke lov til å gi gamle mskiner til andre enn skoler og barnehager og sånt ikke privat personer.

Men toppen på frekkhet ikke betaler de ,det vi ble enige om og nå skal de ha gratis datamskin i tillegg???nei ble litt oppgitt jeg..

Skrevet

Halloo... makan til frekke folk da!!! Skjønner godt du blir oppgitt ja... Vet ikke om jeg ville passa de i det hele tatt jeg... Men siden det er venninna di så vil du sikkert ikke si nei og sette de i knipe nå... Bra du ikke v il ha de mer enn 3 mnd da!! Er det full tid, eller??

Skrevet

Var på 3 mnds kontroll i dag :o) Han er 58 cm og veier 5440 gr, hadde visst ikke vokst så masse siden sist. Fint for meg for da får jeg han så søt og liten litt lengre ;o)

Ser jo han har vokst da - måtte jo bytte til 62, alt annet er for lite.

Uansett - så lå han på magen på matta og så ut som han prøvde å krabbe og jeg satt og snakket med helsesøster - plutselig langer han ut armen og tar tak i en leke som lå rett ved ham. Han har aldri tatt noe med hendene - utenom håret mitt auauauauau....... Så helsesøster tok leken og la den en annen plass og han skulle ta den da også :o)

Fant har diare så det er hektisk her ja. Det spruter ut og han sprang bort til bedet til naboen og dreit !!! Liker ikke naboen så jeg DRITER i det ;op

Sambo kom nettopp inn -" det er jo ikke diesel på bilen..." eeehh....nei det var jo det jeg sa da han sa han skulle ta min bil siden han skulle ta med Fredrik ut en tur. Han hadde så vidt fått halvannen liter før han kom tilbake. Hva er det han hører når jeg sier noe ??

Så trist å høre om Bula :o( håper hun blir gravid igjen snart !!

Og til dere som skader dere - stakkers dere !!!!

Må stikke og spise og legge meg til å sove siden sambo har tatt Fredrik for meg - men det er ikke lett å sove på kommando da !!!

Skrevet

hehehe skal jeg le eller gråte? Guben har tatt saken i egen hånd og ringt de nå,han mener de ikke får utnytte meg,jaja :0)

Skrevet

Dem gjør jo det, men siden dem er venner så er det ikke så lett å si noe. Men dem er frekke som utnytter venner også - så dem har godt av å høre det.

Skrevet

hebbie.. 5400 ja...hihi...og 3 mnd...det veide min på 6 uker ;O) og attpå til 2 cm mindre...hihi..store tjukke babyen min ;O)

Minititsi og vinterbarnet slår alle rekorder ;O) søtt med litt valpefett, det raser fort av når de starter å bevege seg... er jo ikke rart min blubber seg opp ihverfall, er jo bare soving og spising...og sånn er vel minititsi også... forbrenner vel lite mens de sover ;O)

Idag veit jeg ikke helt hva jeg skal skrive..har jo skrevet med mamma mø... 3 ganger alt ;O) Idefix har vi vært innom... Sånn blir det når man ligger innvalid på sofaen...

Men snakk om TÅKE, jeg klarer heller ikke å kjøre bil nå, så putta lille i vogna og trilla opp i butikken... tar ca 20min en vei og gå... og når jeg kom dit, fant jeg ut at jeg forsovitt bare kunne gått på shell..som ligger 5 min gange herifra!! da ble jeg super imponert over meg selv!!

Men jeg fikk handla inn freia melkesjokoladefigurene.. og litt påske godis.

Sitter jo her stuck alene ikveld, uten mann og 2 barn, med 2 biler utenfor som jeg IKKE klarer å kjøre...snakk om nedtur ;O(

Skrevet

hahaha....lille bolla di ;o)

Han har fått noen skikkelige herrrrrrlige bollekinn som jeg må nusse på hele tida - og har noen skikkelige lår og armer. Men han er tydeligvis ikke så stor allikevel ;op jeg som har mobba han litt hehehehe.....

Godt han ikke har arva fedmen fra meg da !!!!

Så du ga deg og kjøpte sjokoladefigurene ?? jeg har fått heeelt dilla disse dagene - måååå spise noe. Hmm....kanskje snike meg oppi snopeposen. Synes sjokoladen smaker rart - kanskje fordi dem har ligget åpent i butikken ? Kjøpte sjokolade i sverige.

Hehehe....har kjøpt inn påskeegg og skal lage et til søstera mi kommer. Hun er snopespiser nr. 1 og trenger litt trøst siden det ble slutt med typen.

Hehehe....kjøpte et vanlig egg og fant et knøttlite et. Måtte kjøpe det da - skal kødde med henne og gi det lille først og så et vanlig etterpå.

Kjipt da !! Du får ringe og plage folk *minne meg på å skru av mobilen*

Skrevet

Da prøver jeg igjen... Hadde skrevet masse før i kveld, men hadde noene klåfingra hjelpere som klarte å få trykka på en av linkene på siden her, så alt ble jo borte da... :o(

Skravla med ensomme vinerbarn igjen da, bare 4.gang i dag... Nei, vi har ikke noe liv utenom... hehe...

Håper du får sove i natt da, vinterbarn! Ikke lurt å bytte ut sjokoladen med eksotiske frukter vettu,.. hihi...

He he, miniegg til søster'n... du er grei da... Skal kjøpe meg et sånn megastort et jeg, kommer helt sikkert ikke til å bli kvalm da... Skal jo snart på taxfree, og der sparer jeg jo masse penger på å kjøpe godis...

Kjøper alltid norsk sjokolade i sverige jeg, ikke noe glad i svensk sjokolade, Norsk er best!! Heia Freia ;o)

Fredrik er ingen kjempe skjønner jeg. Ruth var 6130 og 62 hun, men det var da hun var 4 mnd da. Skal på ktr om 1 uke, spent på hvor stor hun har blitt... 7,5 kg og 65 cm kanskje?? Flink gutt som strekker seg etter leker da ;o)

Åssen gikk samtalen som gubben din tok da, idefix? Er du fortsatt dagmamma?

Mannfolk og hunder er like, de hører bare det de vil høre... Hvisker du "godbit" så er de klare på et blunk... hehe... Hund med diarè hørtes ikke morsomt ut... Selv om jeg lo da han dreit i nabo'n... Sånn som her det... Den ene labradoren til svigers er så forelska i meg, sitter utenfor stuevinduet og ser etter meg og driter...... Må alltid ha en runde rundt huset med spade før snøen forsvinner helt og fjerne hundemøkk... Fysj...

I mårra skal jeg hilse på lille niesa mi!! Gleder meg!!! Og så skal jeg på besøk til ei venninne som bor på Jessheim, men er herfra og er hjemme hos foreldrene i helga. Hu har en sønn på 8 mnd, hadde termin et par uker før meg, men han kom 2 mnd for tidlig... Har bare sett han 1 gang, så det blir koselig å treffe dem igjen ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...