Gå til innhold

Skravlingstråden! Nr 9 (4)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir nok litt utsettelse med baby ja - har tenkt masse på det og det er ikke gunstig om jeg hadde blitt gravid nå med tanke på jobb, så vi legger det på is inntil videre. Vil helst få meg en jobb jeg vil trives med og jobbe litt før jeg hadde blitt gravid igjen. Greit og å få Fredrik litt mer selvstendig.

Uff - var så trøtt at sambo tok Fredrik med på kjøretur og henta svigermor og kjørte henne hjem. Fikk da vite at imorgen skal Fredrik være med sambo ut når han skal på jobb og da bli kjørt til svigermor - jeg følte at han ble tatt fra meg bare fordi jeg var overtrøtt og sint. Bare fordi jeg var slik så skulle mora hans ha Fredrik i morgen !!! Følte det slik da og gråt, var litt fordi det ble planlagt bak ryggen min.

Men jeg ser det positive i det da - at jeg får sjanse til å slappe av og ta igjen søvn og kanskje få søkt på jobber i fred. Var ikke verre enn at jeg reiste bort om jeg ble for ensom og savnet han for mye. Sambo skulle innom og hente ham når han var ferdig på jobb og trening. Syntes bare det var så lenge fra meg.

Blir hardt når jeg skal være lenge borte fra ham til vanlig.....

I dag snudde han seg nesten på ryggen alene - kom inn i stua og da hadde han rullet fra magen og lå nesten på ryggen. Og i senga mi så satte han seg helt opp selv da jeg støtte ham opp og da tok han og dytte med armene sine og satte seg opp selv.

Det er så mye som skjer hver dag og jeg vil ikke gå glipp av noe.....

Nå har farmor kjøpt en stor huske fra Fisher Price som vugger ungen og spiller musikk og har lys og greier som går rundt og en bamse til Fredrik. Han kommer til å digge den huska - elsker vippestolen sin. Er så snilt av Farmor å kjøpe masse slikt til ham og hun storkoser seg - skjønner ikke hvorfor jeg irriterer meg når Fredrik skal være med svigers. Dem vil jo bare bruke tid på å kose seg med barnebarnet sitt.

Håper dagen din går bedre imorgen Idefix og at gutten klarer å kose seg for seg selv.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe er galt med DIB.

Jeg skrev et innlegg som ble lagret, men på trådlisten så står fortsatt det registrert at Idefix er den siste som skrev et innlegg kl.20.01.

Og jeg får ikke kommet inn på tråden min med drammensjentene.

Nei - på tide å legge seg da....

Skrevet

Hei

Så rar Dib har vært i dag da. Men nå ser det ut til å fungere..

Nå sover hele gjengen min :o)

Angående det å få barn tett så skulle jeg gjerne fått enda litt tettere. Begynte å prøve i oktober når minsten var 10 mnd og eldste litt over 2 år. Men fikk ikke positiv test før 9 mars. (dagen da Gerd Liv Valla gikk av!!!) Så i teorien skulle jeg hatt enda tettere.

Men nå er det stopp. Desverre.. Litt vemodigt.

*nytedensistebabyensåmyejegkan*

Hva gjøre dere på i dag da?

Dere er IKKE på msn iallefall.. for det er nemlig jeg. Putt aleine. Ensom og forlatt!

Så tusen takk Vinterbarn, for at du skaper litt liv i mailboksen min! Du har mange venner du! :o)

Ellers har jeg en liten slosskamp med en kake i kjøleskapet nå. I stede for å ta et gedigent stykke, ferdig med det liksom så tar jeg 10 småturer til kjøleskapet å tar små stykker. Slitsomt assa..

Skrevet

Hmm.. de innlegga dine Hebbie var der ikke i sted.

Mye rot altså.

Så snill farmor Nimrod har!! Nyt den hjelpen Hebbie, du er heldig der. Her passer svigermor 2 ganger i året, og da er det vi som spør. Så, dritmisunnelig!!!

Skrevet

Hehehe...Titsi - slik har jeg det også. Bare at jeg bruker en skje og spiser på en hel kake ;op

Kaaaakkkkkkeeeeeee.................

Fredrik holdt meg våken annenhver time i natt også :o( Så jeg ble veldig glad med tanke på at han skulle bort på besøk i 8-9 tida så jeg det holdt meg gående. Fikk sove tungt i 3,5 time - hjalp på det.

Prøvde den huska i natt - først gråt han litt, men så da den begynte å gynge så stoppet han og småsmilte og satt helt i ro og koste seg. Så den er en slager !!! Han var så søt - så ut som han var på tivoli.

Jeg vet jeg er heldig - men jeg er litt for overbeskyttende på Fredrik. Sambo får såvidt lov å ta ham med ut på kjøretur - jeg mååå ha ham tilbake etter noen få timer ;op

Nå får jeg søke på jobber siden jeg har mulighet å gjøre det i fred og ro. Har sett mange bra stillinger på nettet i natt !!!!!

Skrevet

Da er vi ferdige med kursdag nr 2 ;o) De 2 neste dagene er ikke før etter påske. Gikk like greit i dag å. Ruth dreit (bokstavelig talt) i hele kurset da... hehe... Så interessant var det liksom... Fikk da lært litt, og så er jeg veldig glad for at jeg slipper å jobbe og har permisjon... hehe... Fikk brev fra nav i dag, skal permisjonen slutter 2.nov. Jeg begynner vel egentlig igjen 2 uker før, for de siste 2 ukene er pappa'n sine, men jeg har 1 uke ferie, og så får jeg jo 1 uke avspasering for disse kursdagene, så da begynner jeg vel 2. nov... Og det er leeeeenge til det!!

Gir som oftest bare 1 pupp jeg... Men jeg ammer kanskje litt for ofte da... Noen ganger gir jeg begge, men synes hun blir like fort sulten igjen da å... Så jeg vet ikke hva som er "fasiten"...

Eldstesnuppa mi begynte med grøt da hun var 7 mnd (ville ikke ha noe før), da la vi henne også på eget rom og et par netter senere så sov hun hele natta (fra 19-20 til 8-9-10). Ruth sover IKKE hele natta enda...... *sukk* Men dette varierer jo veldig fra unge til unge da...

Jeg er også litt slik, hebbie, liker liksom ikke at svigers skal passe Ruth... Liker de jo kjempegodt da, ingeting med det å gjøre, men...

Må jo bare fortelle hvor flink jeg var i går og i dag. Var på butikken 2 ganger i går, og klarte å gå forbi sjokolade-hylla begge gangene!! Hadde sååå lyst på sjokolade da vi sku hjem fra kurset i dag og sto parkert ved Kiwi, men klarte å motstå fristelsen å gå innom.. *stolt*

Da får vi ta en tur bort i kirka vi. Fikk en dvd i posten før helga med en forestilling som heter "kirkerottene". Snuppa har nå sett den x ant ganger, og vi fikk samtidig invitasjon til forestilling med dem i kirka i kveld. Gratis forestilling for barn fra 3-6, så vi får ta en liten tur. Ikke sååå ofte det skjer noe oppi her...

Skrevet

Mamma mø

Er det pga. ferie at du ikke begynner før da ?

Min permisjon går ut 14 august :o( Håper bare jeg får drømmejobben før den tid så jeg kan kose meg med det.

Når jeg har ammet masse så vil han jo ha pupp konstant - går liksom ikke lange stunden før han vil ha mat igjen. Trodde han ikke fikk nok mat.

Godt å høre at Fredrik ikke er unormal eller jeg ikke klarer å håndtere ham. Han har sovet masse hos svigers, men det er ikke det som er problemet - det er natta ikke dagen.

Så flink du var som motso fristelsen - den veggen har jeg revet for lenge siden og spiser usunt igjen.

Har fått så masse tips fra sambo om å søke jobber at jeg får nok å gjøre fremover ;o)

Fredrik gråter etter mat så jeg får stikke.

Skrevet

Heisann jenter :0)

Dagen min gikk ikke heeeeelt slik som planlagt,sov i natt ,men var våken ørten ganger for pupping,blir snart sprø..Ikke vil han ha mme heller,blir spennende med den syden turen .grøsser av panikk...tenk om han fortsatt bare vil ha pupp da,men har aldri hatt melk så lenge da...

Ellers så stod jeg opp tidlig og guttene kom litt over 7,eldste er en masekopp uten like,vil ikke leke alene og maser hele tiden..

Men minste sutra litt og var slapp så la han i senga klokka 9 da sov han ca 15 minutter før de andre vekka han,så klokka 10 var han like trøtt så jeg la han igjen..

Så gikk krybedødsalarmen til Marius av,først stivna jeg så løp jeg!!!!!!!!!!!!!!

det viste seg at gubben som er hjemme idag hadde plukka opp Marius å glemt alarmen..

Jeg skalv da jeg satt på stua,tårene spruta,såg for meg attpåklattens mareritt tvert..

Reagerte litt på at guttungen på snart 1 år ikke våkna.men klokka 11.30 våkna han.Knall rød i kinna og ufattelig varm.jeg fikk hetta og tok feberen på han 39,9,jeg ringte mora og spurde om jeg kunne få gi han en panodil.Hun stakkar fikk panikk..han har aldri hatt så høy feber før.Og tantabarnet hennes får alltids feber kramper ved feber over 39...

Så hun kom etter en halvtime og henta han .det er jeg glad for.Torde ikke be henne komme hjem,men håpte da på det.ikke noe greit å passe andres syke barn.Ikke når de har så høy feber midt på dag.er jo på kvelden den er høyest!

Så fikk gubben migrene og låg flat i ettermiddag,nettet funka ikke å her satt jeg da.nettløs og frustrert..

gubben har våkna til liv igjen og nå er det tid for ett karbonadesmørbrød og snart finne senga..Rart jeg blir tykk :0)

Skrevet

*Sniker meg inn hit for å si at jeg synes det er skikkelig juks å si at dette er tråd nr 9*

(Selv om jeg skjønner tankegangen ;o)

Skrevet

ENDELIG!!! Så mye tull med dib om dagen!!! kommer jo ikke inn :o(

Hebbie- Ja, er pga ferie at jeg har fri så lenge. Hadde bare 3 uker ferie i fjor, og med 5 uker ferie i år, så blir permisjonen min 8 uker lenger :o) Skal jobbe 3 eller 4 uker i august da, mens min kjære er hjemme. Han tar 2 uker med ferie fra 20.juli og så 4 uker med pappaperm. Ikke bestemt oss for om vi skal ha 2 eller 3 uker sammen enda, men regner med d et blir 3, så da jobber jeg de 3 siste ukene i august. Og så har jeg da fri til 2 nov ;o) Han skal ta de siste 2 ukene og resten av ferien sin som 1 dag i uka, så da jobber han på en måte 80% i 30 uker ;o) Og når jeg skal begynne i max 75% da, så trenger vi ikke så mye barnepass ;o) Men har du tatt perm med 100% lønn da, siden du begynner så tidlig??

Godt mamma'n kom og henta han da, idefix. Andres syke unger er ikke noe moro nei... Og så er som regel mamma best når barna er syke og da... 39.9 midt på dagen er ikke til å spøke med nei... *krysse fingra for at ingen av mine blir syke nå rett før vi drar* Er jo bare 5 dager igjen nå ;o) Så jeg får vel få ut fingra og pakke litt i dag...

Ser titsi er på msn nå, så da poster vi vel samtidig i dag igjen da... hehe...

Nyyydelig vær her i dag, så jeg får ta med snuppa ut nå.

Skrevet

Der forsvant visst titsi igjen... Ville ikke skravle med meg,nei... *snufs*

Skrevet

siden ingen andre har tenkt seg inn hit i dag så får jeg dytte denne opp litt jeg da. Godt jeg bare hadde 2 dagers kurs, så noen holder liv i denne tråden.....

Skrevet

Heisann skal hilse fra Titsi og si at nettet hennes har falt ut :0(

jeg har vært på kontroll med Marius idag 7170 gr og 66 cm begynner å bli stor gutt ,slår ikke mini-titsi da..

Har sår hals og hes stemme så det spørs om det er influensa han minsten hadde og jeg har blitt smitta,ikke hørt noe fra de ,så er spent på om jeg skal passe i morgen..

Håper nesten at jeg slipper siden jeg ikke er i topp slag selv,hadde vært godt å hatt noen dager å komme seg på..

Fått koselig pakke fra sparkjøp idag,alt passa,,hehe ,men vil gjerne gå ned noen kg da...

Hjelpe meg har glemt babycallen og han hyyler hører jeg..

Snakkes

Skrevet

heisann hoppsan ;O)

Her kommer jeg...den HYPERAKTIVE om dagen...idag startet jeg dagen med å trille til byen, på 5 års kontroll med mellomste...hun trilla dukke i vogn og jeg lille...der gikk vi på tur ;O) er et stykke... brukte vel ca 30 min ene veien tenker jeg... selve kontr gikk dass... møtte en barnelege som ikke var veldig barnevennelig.. og i tillegg dansk...så hun skjønte ikke hva han sa og han dro og sleit i ho får å sjekke øra...da tilta det for henne..og vi måtte bare dra. Må tilbake en annen dag... gikk helt skjeis ;O) driiiit flaut..men men...får ikke gjort så mye med det!!

Gikk i barneh med henne, og møtte 2 venninner...så da trilla vi tur... lang tur... super deilig vær her idag.. sola stråler på himlen og blomstene spretter opp nå... eeeeelsker våren.

sjokolade lysten går nedover..mens skritt telleren går oppover... bare så fornøyd med det.. idag har jeg runna 17.000 skritt allerede ;O) og i går hadde jeg 13.500 *klappe meg selv på hodet* Nå skal det bli bikinisesong ja ;O)

Lille er fortsatt syk, feber på dag nr 2... fryktelig tett i nesa og kaster opp slim så det holder om kveldene.. helt sinnsykt...er så vemmelig!! Men jeg har hun ute forde, ikke farlig med frisk luft, ligger jo langt nedi posen i vogna og det er så varmt ute. Men får håpe hun blir bedre snart.. merker hun ikke er mye i form...de største smila hennes har tatt pause nå... snufs....

Skrevet

Glemte å fortelle om murmel dyret mitt...sov fra 24.00-8.00 inatt...snakk om uthvilt mor ;O) hehe...

Skrevet

når jeg først er i gang her...så tar jeg 90 også jeg;O)

Skrevet

I dag var jeg hos advokaten min ang. den saken om gamlejobben som ikke betaler pengene mine. Nå får han to uker på seg ellers blir han slått konkurs :o) Jeg vil ha pengene mine !!!!!!

Og så har jeg støvsugd bilen og fått vasket den innvendig og fått ny bil lukten tilbake.

Lite sur for at Fant har vært baki !!!! Var litt av en jobb med å fjerne alt håret.......

Så bra mora kom - hadde ikke vært gøy å passe andres syke barn nei.

Får skrive senere er så sulten og sambo lager middag. Fredrik spiste nesten 260 ml mens jeg holdt på med bilen !!!! Sulten ja - ellers har det vært full stopp ved 90 -100 ml.

Skrevet

Se der ja, der var dere ;o)

Så flink du er da, vinterbarn! 17 000 skritt!! Går du hele dagen du eller?? Eller har du stilt inn skrittlengda di slik at du får 2 skritt i slengen?? hehe... Gikk en laaang tur med skritt-telleren på her om dagen, men enda ble det ikke mer enn 5000 skritt... hmm... kanskje jeg ikke har stilt den inn riktig??

Håper du får pengene dine da, hebbie. Surt å ha penger utestående hos sånne idioter...

God bedring, idefix! Og god bedring til snuppa di vinterbarn ;o)

I mårra får jeg en travel dag.. Først kjøre snuppa i bhg, så innom volvo så de får taksert bulken min og innom ei venninne som har baby som er 5 uker eldre enn Ruth. Så er det hjemom en liten tur før vi skal på svømming... Og da er vi hjematt 19-19.30... Uff... Får ta på skritt-telleren da... Men det blir vel ikke mye gåing tipper jeg... Kanskje jeg sku få med hu venninna på trilletur.. hvis det blir sånn vær som i dag?? Hmm.. det var lurt ;o)

Marius begynner å bli stor gutt han å ;o) Tipper han og Ruth er omtrent like nå. Vi skal på ktr på fredag. Vaksine og greier.. huff...

Får pakke fra Spar-kjøp i mårra jeg, bytta ei piratbukse som var for lita... Ble skikkelig snurt da jeg måtte bestille str 42, men de MÅ være små i str, for de andre buksene mine passer jo...

Prøvde sommerklær i dag, for å finne noe å ha med på tur... huff.. gjett om det var nedtur!!! Har fått sånn mage :o( Hadde plutselig nesten ikke noe å ha på meg som det ikke så ut som at jeg var 3-4 mnd på vei i... Fant da noe, men denne magen SKAL bort!! Det er vertfall sikkert!! Fikk (om ikke annet) økt motivasjon til å holde meg unna sjokolade da... Så får vi se om jeg klarer å holde meg unna på butikken i mårra...

Stakkars titsi, uten nett nå igjen... Trudde hu bodde på en relativt urban plass jeg, men... ??

Ruth sover IKKE fra 24 - 8 ..... Sovet nesten 2 timer nå, ikke verst... Er jeg heldig sover hun 1 time til sånn som hun driver på om nettene nå... :o( Så denne mamma'n her må snart legge seg om hun skal være uthvilt i mårra...

Flinke hebbie som har vaska bilen sin! Tar du min og??? Vaska den utvendig i dag da, det trengtes visst!! Men var litt for kaldt da, frøs på før jeg ble ferdig.. hehe..

God natt jenter!!

Skrevet

God bedring til snuppa di vinterbarn ,håper hun blir frisk raskt!

Marius hosta fælt i kveld :0(

Har akkurat krøpet ut av dusjen skal legge på ney senge klær i kveld,ikke noe er så herlig som å være nydusja og legge seg i helt rene sengeklær :0)

Hmm jeg bestilte en større lse større pluss L og alt passa,var bare en shorts i 42 som var litt liten,MOTIVASON :0)

Var litt morro da jeg prøvde klær og snuppa stod å såg på.åhh mamma nå var du stilig :0)

Så søøøt ,rørt jeg da.

Bestilte likse så godt litt til siden jeg veit størrelsen passer nå,bare en smule lange i beina buksene,men får legge de opp,har korte bein,så legge opp bukser er ett must,desverre.

Flink du er hebbie,har ikke orka å gjort noen ting jeg,skal få rydda litt i morgen,fikk melding om at guttungen har 39 i feber idag også.

Har bestilt bæremeis fra sparkjøp håper den er grei,spurde her inne og fikk svar fra ei som var vedlig fornøyd.Blir bare brukt noen få ganger kjenner vi oss rett så greit å ikke bruke alt for mye penger på den...Men den skal visst vere grei så da tørr jeg bestille den.

Kan tenke meg noen småturer til senhøsten og med en 4 åring på slep blir nok ikke det så langt nei.

Marius legger seg klokka 20.30 hver kveld nå,fikk i han litt grøt også idag...

Men han våkner hver time fra 1.det er kjipt.

Helsesøstra klikka nesten på meg idag da jeg sa at han hadde fått sittet i barnestol i 5 minutter i går..han vil bare sitte,presser seg opp,hun var imponert over hvor sterk han er ,men skulle tvinge han til å ligge på fanget hennes,fy da ble han sinna.Har ikke villa ligge som en baby siden han var 2 mnd..

Ellers mente hun at han burde sove på eget rom...men det vil ikke jeg ,ikke ennå,så får bite i meg lite søvn litt til.

Misunner deg syden turen mamma mø!!

jeg også kunne tenkt å reist sammen med familien,men her diskuterer vi legoland i stedet..Noen som veit leiligheter en kan leige i danmark,nettsider eller lignenede...vil ikke ligge på hotell siden vi er 6 stykk nå,kan bli trangt om plassen.

Ellers så er jeg bekymra,ikke lenge før jeg er skalla,fyller sluken med hår hver gang jeg dusjer og håret er skikkelig tynt...begyner å bli flaut..

Sitter her å planlegger selskap til helgen blir samme opplegget som for en mnd siden for lille bror skal ha det samme som store bror så da blir det piratskute igjen..blæh..å sjokoladepudding tog :0)

Skrevet

Vil bare si tusen takk for flotte mms er..Har endelig fått åpna de alle.Lo godt av minititsi og dib ja :0) Noenhar hår andre ikke.hehehehe...

Skrevet

jeg vil også se MMS :o( Får fortsatt ikke svar fra Mobyson om hva som skjer !!

Vinterbarn - har noen stappet et duracellbatteri i ræva på deg ??

Mamma mø - kan godt ta den jeg :o) Elsker å vaske biler. Klargjorde biler da jeg jobbet i National bilutleie - var ikke så mange som jobbet der. Så jeg er en racer på å få dem til å se splitternye ut med god lukt. Var såååå herlig å lukke opp døra i dag og kjenne den lukta !!! Så idag skal jeg inn til drammen og vaske bilen utvendig. Har funnet en plass i drammen der man vasker selv og vaskeprogrammet er knallbra - bilen glinsa og så ny ut lenge. Og så billig !!!!

F#%)¤#=% nå glemte jeg alt som dere skrev. Hvorfor skriver dere så lange innlegg ???

Synd for deg Idefix, men jeg husker ikke hva du skrev. ;op

Fredrik er hos svigers og jeg skulle sove litt før jeg skal til fysioterapeut - så jeg får logge av.

Fredrik er blitt helt hekta på å sutte på puppen om natta - så da får ikke jeg sovet. Han våkner til når jeg tar ut puppen for å legge meg til rette og begynner å sutre.....MÅ FÅ TIL SMOKK !!!!!!

Skrevet

Idefix - har tatt meg 3 uker å orke noenting hjemme. Og i går med knallvær og Fredrik sovende i vogna så fikk jeg dilla og måtte få det gjort, mens jeg følte for det. Inne ligger fortsatt klærne på stuebordet ferdigbrettet av sambo - har ikke hatt ork til å legge på plass.

Skrevet

Ojojojojoj.....hvem tar innlegg nr. 100 i dag ???

skal jeg ??? eller ikke ???

Nei - være snill og sove heller....

Skrevet

Jeg fikk edelig fiksa mms en min i går ..chess var raske med å svare da gubben endelig gadd å kontakte de..

Marius sov fra 20.30 i går til 23 men etter det herja han nok engang hver time gjennom hele natta...Er spent på om jeg skal passe i morgen.har ikke hørt noe ennå.

Uansett må være ærlig å si at jeg sliter med å stå opp klokka 6.30 altså..

Men nå har Marius begynt å våkne i de tider likevel så må bare opp..Idag stod gubben opp med han,men vi stod opp klokka 9.da var det ikke bønn om mer søvn...

Vinterbarn du imponerer meg ikke rart du kommer deg ned i vekt på null komma... trilletur;0)

Er er det latskapen lenge leve,droppa kosebuksa idag siden ejg slipper å bli innsmurt med marie kjeks..ellers er det tskjorte og kosebukse som gjelder pga gulp om marie kjeks...

nei her hyler en liten en..sukk...

Skrevet

Fy faen ser i avisa at de legger ned helsestasjonen jeg hører til,nå må jeg kjøre 2 mil..helvetes kommune,de går 5mill i overskudd og legger ned for fote............grrrrrrrrr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...