Gå til innhold

Skravlingstråden! Nr 9 (4)

Anbefalte innlegg

Skrevet

dytte - elendige skravlevenninner som ikke gidder å skrive på tråden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trudde du bare var inne og sikra deg nr 50 jeg nå...

Skravler oss bort på msn vi vettu... Vet du hva msn er forresten?? hehe

Skrevet

He he he, det lydklippet fra deg var morsomt, vinterbarn... snakk om å bli tatt på fersken a... Og den big-mac'en... æsj... ødelegge min kjærlighet til big-mac på den måten... fy deg... hehe... Godt jeg er litt kresen så jeg bestiller med bare ost og salat da, hvis ikke hadde jeg vel fått full pakke.... ;o)

God natt jenter!!

Skrevet

hehehe...tok jeg nr. 50 ? har slutta å se på antallet...

Utenom når det nærmer seg 100 eller 200 ;op

Msn funker ikke hos meg - ser ut som flere sliter med det idag.

har ikke fått hørt på lydklippet....

Uff - må komme meg i seng nå. Har vært trøtt i hele dag, men jeg klarer ikke legge meg. Typisk at junior våkner når jeg legger meg. Han ville ikke sovne så lett i dag - så etter å ha sittet og kost seg i vippestolen og sett på tv så ble han trøtt og sovnet da jeg la ham i senga.

Skrevet

Heisann joda er dagmamma fortsatt tror jeg ;0)

Hadde avtale om at hun skulle komme idag ,men jeg har spurt om de kan komme en annen dag for her er det KAOS.

Gubben kom nettopp inn døra etter nattarbeid som ikke gikk slik de hadde tenkt,så bare i natt ble det 26 overtidstimer til sammen 13x2..

Jeg har som sagt før begynt med grøt ,igår fikk Marius litt mer og natta har vært urolig ,tror jeg kanskje har sove 1,5 time tror jeg har sove ,men er ikke sikker.

Så har spurt venninna i om dde kan komme i morgen i stedet.Kommer hun idag og jeg ikke får lagt meg å sove litt så er ikke jeg på beina på mandag,da stuper jeg rett og slett så da har hun valget...Komme i morgen eller ikke ha dagmamma på mandag,halsen min er sår og tett.

Så vil ikke bli syk.

Har ikke fått svar ennå da.

Ikke sett den ene eller andre på epost jeg for jeg hadde 30 mailer som jeg klarte å slette,hehehe ja da smarte meg ,hatt kjempe problem med mailen min så har jeg fått viktig mail ,please,send det opp igjen..

Skjedde i går det her da.

Gøy med baby besøk da,mamma mø,får vel lyst på en til du da :0)

Ruth er stor jente ho nå.

Hvordan har rompa det idag da Vinterbarn?? Like øm og sår etter fallet?

Har Titsi stukke på hytte tur eller? Ikke sett henne her på ei stund.Sendte ei melding i går ,men har ikke hørt noe,hun er nok forkava med besøk.

Noen som kan forklare hva ordet søvn betyr igjen hehehehe ..

Får 4500 kr likevel.fnise ;0) Gubben ordna det han.

Skrevet

Håper venninna di ikke kom i dag da. Og at dem ikke er sure på at gubben din snakket med dem. Jeg hadde vært flau hvis jeg var dem.

Har vært dårlig med søvn på meg også i det siste, håper jeg får tatt noe igjen snart. Skulle vel egentlig lagt meg sammen med Fredrik for å få noen timer søvn, men det blir så kjipt på en lørdag. Som om andre dager er verre ;op har jo fri uansett.

Sambo var så trøtt siden han ble beordret til å ta Fredrik kvart over 8, enda han selv hadde nesten ikke sovet noe. Shit happens - slik har jeg det hver dag !!

Men nå ligger han i lenestolen og sover - har gjort det et par timer nå.

Føles ut som jeg er alene på en lørdagskveld.....

Hehe...vi har kjøpt masse dessert !! En liten hjemmelaget karamellpudding til meg - eeeelsker det. Og sjokoladepudding og to forskjellige geleer til sambo. Slanke seg ?? noen som nevnte det ??

Så nå skal jeg spise gryterett som jeg slengte sammen og kose meg med dessert etterpå. Mens sambo sover ;op hehehe.....

Skrevet

Lille niesa mi var så søt atte ;o) Blir baby-syk når man ser sånne småttiser ja!! Ruth ble plutselig ingen liten baby lenger... Driver og får flere tenner og, gnager som besatt på alt hun får tak i... Gubben vil jo ikke ha flere barn da, men jeg skal nok få overtalt han om noen år... Vil ikke ha flere før om 3-4 år jeg da... God tid på å overtale han da... hehe

Titsi sku vel ha foreldrene sine på besøk i helga, så da kommer nok vi i andre rekke... Enten det eller så drukner hun i rene klær som skal legges sammen... hehe

Oi, får du 4500 nå? Var vel 4000 som først ble avtalt, var det ikke?? Men det er vel fortjente penger, for uten nattesøvn blir det et slit å ha 2 ekstra unger i hus...

mmm... sjokoladepudding!! Hørtes digg ut!! Men jeg er definitivt på slanker'n nå! Har nå bestemt meg for at neste uke skal bli uten sjokolade!!! Og når jeg først har bestemt meg for det så kan det kanskje gå... For uka deretter er vi jo i syden, og da blir det ingen slanking. Da har jeg ferie...

Fikk forresten en gledelig overraskelse sammen med lønninga mi denne mnd da, fikk igjen det jeg hadde betalt for mye av skatt forrige mnd ;o) Hadde ikke trudd jeg sku få det før skatteoppgjøret neste år jeg... Men 4400 ekstra denne mnd kom godt med ja!! Er siste mnd jeg får kontantstøtte og, så nå må jeg begynne å bli litt flinkere og bruke litt mindre penger på tull.....

Nei, nå skal jeg finne senga, ha en flott søndag!!

Skrevet

Ja her var det liv gitt.. hehe...

Ser det ser ut til å bli baby-booom på Drammenstråden, hebbie... Bare å sette i gang og lage en til nå ;o)

Eldste sov til kl 10 i dag!!! Og da var det jo typisk at Ruth har holdt det gående nesten hele natta da... Vært våken nesten hver time trur jeg :o( Tok henne til slutt opp i senga mi, så da hang hu i puppen til mårras... Sto opp litt før 8, da ville hu ikke sove lenger...

Endelig begynte det å minke på snøen her, men trur dere ikke det har snødd i natt... kommet 8-10 cm... Og mange steder under snøen er det blank-is, og med snø oppå den da, er det jo livsfarlig å bevege seg utendørs... Men er såå nydelig vær, så vi tar nok sjansen etterpå... Ut og gå en tur trur jeg ;o)

Skrevet

Her er også nydelig vær idag ,men istedet for å være ute så sitter jeg her og venter på venninna mi.Har sovet i nesten 12 timer i natt slå den da!!!! Har hatt noen amme pauser og Marius var våken klokka 3-4 ,men da tok gubben han ,så jeg våkna helt uthvilt klokka 8.30,men stod ikke opp før klokka var 10 da,Marius låg ved puppen min og sov sa da slumra jeg litt til.

La meg rett etter 22 i går var så trøtt at jeg var svimmel,hadde hodepine så fikk heldigvis ikke besøk.Dvs jeg sendte melding og sa at jeg låg rett ut.

Så idag skal jeg ha guttungen en stund alene.Det blir spennende han hyler vel til han blir blå.

Må huske å legge meg tidlig i kveld,nå går det ikke ann å legge seg seint når en skal opp til klokka 7,fy som jeg gruer meg.Men det er bare 3 mnd da.Skal overleve det.

Marius nekter å spise grøt ,det kommer raskere ut enn inn...Har prøvd ris nå,må nok prøve en annen sort.Men tipper på at han blir like pyton å gi grøt til som min nr 2.Fy søren vi sleit med den maten..

Blir du gravid igjen hebbie,husk å få hjelp med bekkenet ditt med engang,slik at du ikke ender i rullestol,det gjorde tanta mi.Fikk ikke lov å føde flerepga bekkenet..For gikk ikke du med krykker???

Lykke til ,skal nok få støtta deg gjennom ett svangerskap til eller ti ;0))

Så kan jo du og mamma mø gå gravide samtidig igjen om noen år :0)

Vi andre er ferdige vi.

Akkurat det er litt rart å tenke på,men med den krabaten vi har så gleder jeg meg til at han blir stor.

Å ha baby denne gangen er mer slit en kos.

I tillegg er han så treig i forhold til det søskena var.egynner å bekymre meg litt for akkurat det.

Skrevet

Jeg hadde krykker itilfelle, men jeg hata det så jeg lot dem for det meste stå i kroken i gangen. Klarte meg uten dem.

Hehehe...du gjør vel det Idefix ;op

Tror det blir lettere neste gang for dem vet jo at jeg hadde det i dette svangerskapet som var - nå slipper jeg å mase og jobbe med å overbevise dem at jeg har bekkenløsning.

Så dumt at det er mer slit enn kos - men det er ihvertfall sistemann så nå kan du snart lene deg tilbake og kose deg med barna dine og tenke på at nå er det ikke mer babyruging...

Skrevet

Men bekkenet ditt blir desverre ganske garantert verre i svangerskap 2 om det ikke får litt pause først...Men ditt valg :0) Forstår du har dårlig tid hehehe ,,men vennen du er da ikke så gammel :0) Snart 30 nå ikke mange dagene igjen....30 mars.var det det???

Jeg har hatt vesle gutten her i 2 timer uten mammaen.Han gråt i ca 5 minutter tilsammen.Marie kjeks gjør underverker :0)

Da var han så fornøyd,men han var litt redd gubben som han aldri hadde sett før..Da strakte han armene etter meg.Så dette håper jeg går bra.Så fonøyd han med en tott i rekkevidde og ett marie kjeks i hånden..han har bare tre tenner så Marius slår han snart der ...han er sinna fordi han holder på å få sin 3 tann...

Skrevet

Kjenner jeg har litt vondt i bekkenet i dag - kanskje jeg er gravid ;o)

Men det beste hadde vært om jeg hadde fått meg en fast jobb først slik at jeg hadde fått opparbeidet meg fødselspenger så da går det litt tid.

Nei nå må jeg få meg en dusj og bade Fredrik som har sovnet IGJEN. Hvorfor sover han så masse på dagen hvis han vil, men ikke om natta da jeg føler for det ???? Grrrr.......

Skrevet

Kanskje Fredrik også har snudd døgnet slik Marius...Holdt på å bli skrullete jeg..Når jeg ser tilbake på de første 3 mnd uten natte søvn i det hele lurer jeg på hvordan jeg i det hele tatt klarte å overleve...Må nok være sterkere en jeg trodde :0))

Titsi ett lite spørsmål til deg om du kommer inn igjen..

Var du like kvalm og dårlig alle tre svangerskapa? Hvordan klarte du å fungere som mamma til ungene når du var dårlig.

Tenker med gru på hvor elendig jeg var og for en elendig mamma jeg følte at jeg var :0( Hadde dårligsamvittighet hele tiden overfor de andre ungene.

Marius har begynt å hoste sånn :0(

Skrevet

Bare en liten snartur innom.

Skal på kurs i mårra da, og siden idefix jobber må dere andre holde liv i tråden vår ;o) Litt spent da, må ordne både meg og jentene så vi drar ca 7... uvant...

Navnet på niesa mi er bestemt og da, tipper titsi liker navnet ;o)

Skrevet

Lykke til i morgen mamma mø og heter ei av jentene til Titsi det samme??

Nysgjerrig nå :0)

Skrevet

Hei og hopp..her kommer jeg snikende inn...etter en helg pause.... dagene flyr når været er bra!!

Hehe...mamma mø... det ble mamman som vant navn valget ja, var jo det jeg sa!! Vi er sterke der gett ;O) (mini-titsi har det som navn nr 2...idefix..siden mø ikke kommer til å svare deg..så slipper du å lure en stund..hihi)

Og masse lykke til på kurs...var det nå du skulle være borte noen dager?? går helt i surr jeg... (akkurat som du kommer til å svare meg på dette nå..) du er vel i seng alt, som skal opp så tidlig i morgen ;O( gruuuuuuuuu

Hebbie; seriøst?? håper du på å være gravid nå?? kjempe hyggelig om du ønsker det selvfølgelig...men tøfft med det bekkenet ditt ja... lille fredrik blir jo ikke akkurat mindre med mnd nå, og du har mye bæring foran deg denne sommeren....er vel kanskje ikke den beste sammensetningen med bekken løsning ( snakker virkelig av erfarig) Men herregud...lykke til og ønsker dere så er det jo kjempe bra!! Og da får dere det nok til også..får som regel til det man ønsker.

Mamma og søstra mi ville ikke at jeg skulle ha flere pga bekkenet mitt, var redd jeg kom til å ødelegge med..mange som havner i rullestol desverre..men jeg skulle jg...og tok hensyn hele veien...gikk så det suste det ;O) Men så hadde ikke jeg noe spe barn eller små som mått bæres heller ;O)

Idefix, så bra du fikk ordnet opp ang den dagmamma jobben... føler det er litt mere interessant nå når du får ordentlig betalt!! For det er virkelig en jobb...selvom du bare er hjemme...så blir du bindt til klokkesletter og andre barn, er ikke som å ha besøk... godt det bare er for 3 mnd..for da får du prøvd det ihverfall!!

Rompa mi er bedre, men jeg sliter fortsatt med å sitte...og når jeg reiser meg har jeg så smerter at jeg nesten spyr... men det har blitt mye bedre. Men pinnestoler og bilseter utgår med stil ennå..så her blir det endel ufrivillig trim..for gåing er det eneste som går greit!! Dette tar nok tid..men så lenge jeg ser framgang bør jeg vel være fornøyd. Idag har jeg faktisk klart å sitte å amme vesla... har liggi og amma siden torsdag nå ;O)

Titsi.. ble det hytte tur eller hjemme besøk...?? Borte ble du ihverfall..hehe (du også)

Skrevet

Vet det er dumt, men jeg har lyst å bli gravid igjen. Men holder på å sende ut søknader så jeg håper at jeg får meg en jobb så jeg kan jobbe litt før jeg blir gravid igjen.

Lite kjipt - holdt på med sånn teit søknadsprogram som er evig lang - og da jeg var så og si ferdig så gikk jeg inn på noe jeg angret på og trykkte på tilbake knappen og datt ut av programmet !! Da gadd jeg ikke mer - gjør det imorgen heller. Har faktisk sendt søknader med feil stillingstittel i - ikke akkurat smart å gjøre det sent på kvelden og drittrøtt. Så det blir nok ikke mange tilbakemeldinger ;op Sendte søknad tre ganger til Proffice da fordi jeg hadde oppdaget feilen, dem kjenner meg fra før av - så jeg satser på dem kaster de andre. Men de andre bedriftene hører jeg nok ikke fra ;op heldigvis har jeg litt tid på meg før det haster.......

Så nå får jeg kommet meg i seng.

Forresten så har jeg fått meg fysioterapi time så han skal hjelpe meg med ryggen og forebygge bekkenproblemene - fordi alt bunnet i ryggproblemene mine. Så det kommer til å bli bedre når jeg får orden på ryggen.

Kommer sterkere tilbake imorgen....

Gikk kjempegreit i dusjen - Fredrik hadde ikke noe imot det og koste seg på gulvet da jeg dusjet meg. Smilte og snakket og sutta på hånda si.

Lykke til idefix med jobbinga og Mamma mø som skal på kurs.

Skrevet

Sitter her og er akkurat våken og lei - Fredrik har begynt å våkne i 1-2 tida igjen på natta og bruke evigheter på puppen som han aldri får nok av. Så nå har jeg nettopp spist en skål med gele som sambo kjøpte ferdiglaget på Meny - 23 kr for 300 gr !!! Tar seg godt betalt for noe som koster noen kroner å lage.

Får tusle i seng - vedder på at han vekker meg om ikke så lenge, men da gidder jeg ikke stresse. Gir en flaske og håper på at det holder mer enn en time eller to.

Skal til gynokologen og må opp kl. 8 for stelle Fredrik før vi drar.

Ikke så gøy når han finner på å tulle hele natta.

Han er jo ikke mer enn 3 mnd, men jeg føler at han ikke er tilfredsstilt. Til og med når jeg har fått i han 150 - 200 ml eller mer en sjelden gang så er han fortsatt sulten etter en 2-3 timer. Når han får i seg så mye så pleier han å sovne når han drikker og sove tungt i flere timer.

Betyr det at melk er ikke mettende for han lengre ? Og at jeg burde begynne å introdusere litt fast føde.

Skrevet

God morgen hebbie..oppe tidlig idag du jo ;O) selvom det visst nok ikke er av den mest uthvilte typen ;O) Melk burde absolutt være nok for han... ihverfall så lenge du gir erstatning i tillegg... de skal ikke burde begynne med noe annet egentlig før de er 6 mnd... men det må du jo bare finne ut av selv... han er jo fin i vekta ihverfall ;O) kan nok hende det hadde hjulpet om han ville hatt smokk...

Jeg må nesten høre med dere andre...gir dere ene eller begge brysta..evt når startet dere med å gi begge?? Lille har bare spist det ene å vært fornøyd å mett, men nå ligger hun å drar og er irritert etter en liten stund med suging... det kommer masse melk når jeg klemmer.. men om jeg tilbyr det andre..suger hun i vei der også.

Så idag har jeg innført økedag.. for det har ikke vi hatt noen av ennå... blir litt usikker jeg...kan jo ikke bare plutselig miste melka..når jeg har sååå kraftig melk, og full amma de andre til de var 6 mnd og amma til de var 1!!! er vel bare at jeg må gå over til begge nå?? blir så usikker...er jo så lenge siden sist..så husker jammen ikke hvordan dette var ;O) (må sies at hun sover fortsatt mye..så må jo være fornøyd)

Skrevet

Tror ikke du trenger å gi han grøt allerede nå Hebbie,Marius har aldri sovet mer enn 3 timer i strekk siden han ble født han..

Dette har kan bli slitsomt ettåringen tåler ikke at jeg bærer eller har Marius på fanget,han hylte da jeg gav Marius pupp,men han var så trøtt at jeg la han i senga klokka 10.30 håper ha sover en lang stund og er uthvilt når han våkner,har iallefall ikke tenkt å vekke han.Marius sovna en halvtima før.Ellers så har jeg vel sovet ca 2 timer til sammen.de blåste så huset rista og i tillegg så rota Marius.

Jeg har bestemt meg for å bare ta disse 3 mnd her for å hjelpe henne.Om hun ikke får arnehage plass så må hun finne en annen dagmamma.jeg orker ikke låse meg for så lite penger.På ett vis skulle jeg ønake at jeg hadde passa to slik at jeg hadde fått dobbelt så mye betalt..Ikke de to søskena.Gruer meg til i morgen for 3 åringen er så sutrete av seg.

Ida har stekt astma idag så hun er hjemme fra barnehagen...

Skrevet

Heisann jenter..

Da har foreldrene mine dratt. Derfor jeg har vært en smule uengasjert her de siste dagene.

Stakkars veslejenta di Idefix..

Og rompa di verker ennå Vinterbarn ser jeg.

Var det nå Mamma Mø skulle på langkurs? Hun hadde gjerne tatt et større farvel og hun skulle svikte oss i dagesvis:)

Kan nå skryte av å få igjen lokket på skittentøyskurven min. *deilig*

Skrevet

hmmm.....det var det jeg sa til sambo at slik er det å ha barn. Dem vil ha mat hele tiden - men leser masse innlegg hvor folk skriver om barna sover hele natta og kanskje kvelden allerede. Han sov jo masse da han har nyfødt.

Er så trøtt - har ikke fått sovet noenting, måtte jo stå opp til slutt og da jeg kom hjem så ville han ikke sove. Bare ha pupp ikke flaske og når han endelig sovnet så prøvde jeg å lirke ut puppen, men da våknet han igjen og ville ha pupp.

Når tid var det jeg kunne regne med han sover fra kveld og natt ???

Gi meg noe å leve på.....

Imorgen skal jeg ikke noe så da skal jeg ikke stå opp før jeg må - hehehe.....da har jeg ham i senga og gir pupp hver gang han våkner og da sover han leeeenge.

Bra at du ikke skal passe gutten lengre - du har jo så masse å gjøre med en liten pjokk selv.

Skrevet

Heeeeeeeeeeeei titsi ;O) godt at helga er over så du kan få hjelpa til med å holde tråden oppe...stor skriveren våres har jo forlatt oss for noen dager..men hvor lenge??? ingen som veit...hehe...

Så deilig at skittentøys dunken din har lokk...det har nesten min også, har ikke fått vaska noe disse dagene her... gud å "pu" man blir av å få bank av trappa... først idag jeg har klart å bøye med ned for å putte inn og ta ut av maskinen.. og nå har jeg sendt alle sammen i bursdag, bare meg og lille hjemme igjen.. jeg klarer nemlig ikke å sitte i bil ennå... og trenger en god 2 seter for å få satt meg.. da har jeg ikke mye å gjøre i en overfyllt stue med pinnestoler..utgår med stil.. blir slitsomt først å gå dit som kanskje tar 1 time, så å stå der i et par timer for så å gå hjem igjen syns jeg.. så da ble jeg hjemme.. ;O)

Gud jeg syns folk er gale... 3mnd baby og planlegger allerede 1 til..hjelpes meg... kjenner det ikke hadde passet inn i min spygraviditet ihverfall... men hver sin smak..hihi... Kjenner jeg er rimelig ferdig jeg.. har ennå ikke fått fødslen ut av systemet...husker den alfor godt ennå!!

Skrevet

Hallois!!!

Da er jeg hjemme!! Ikke langkurs da, bare dagtid i dag og i mårra. Men eldste-snuppa var hos oldeforeldrene sine i dag, og når man er innom der så kommer man ikke hjem med en gang... hehe

Gikk veldig greit på kurs i dag, Ruth var så snill atte ;o) Så bortsett fra at det var litt kronglete å komme fram til kursrommet (i kjelleren på et brakke-bygg...) så gikk det over all forventning ;o) Lærte litt gjorde jeg jammen å.. hehe... Hu som ordner turnusen nå mens jeg har perm var også der, så hu hadde Ruth på fanget nesten hele tida... he he... koste seg da ja ;o) Kom meg fram i tide og, helt utrolig... Håper det går like greit i mårra, da må jeg om Gjøvik først, siden snuppa skal i bhg..

Lille niesa mi skal hete det samme som Titsi ;o) De hadde et alternativ hver, hvor det ene var det samme som andrenavnet til minste-snuppa til titsi, men så fant de et helt annet i stedet ;o) Fint navn da, titsi.. hehe

Uff, er det fortsatt så vondt, vinterbarn... stakkar...

Får vel prøve å få noen jenter i seng her snart jeg da...

Skrevet

Heisann jeg er sliten men har overlevd dagen :0)

Han gråt og sutra i tre timer ,men da han fikk lagt seg og sove var han blid som ei sol...videre.puh..Fikk litt panikk da han ikke ville at jeg skulle ha Marius i armene mine første del av dagen.da var jeg litt varm i toppen...I morgen kommer broren han må engasjeres ...det er ikke jeg vant med mine har alltid lekia så fint selv og vært oppfinnsomme.Men nå har iallefall gutta laget stor togbane til han på loftet som han kan leke med :0)

Håper den slår ann ett par timer iallefall..

Ellers så håper jeg at jeg klarer å legge meg tidlig idag for jeg sov litt lite i natt,kjenner kroppen er sliten etter dagen..

Skal ialefall ikke være gravid og ha en 1 åring hoppende på fanget :0))

Nå ser jeg hvor tungt det må være...

Nei 3 år var perfekt egentlig :0)

Marius liker ikke ris grøt iallefall må kjøpe en annen sort å prøve for hver skei som glir ned har han spytta ut ti før :0(

Ser jeg har ikke like god tid å sitte her lengre :0(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...