Gå til innhold

****TRÅDEN nr.16****

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den minste smartpostesken koster 89,- ja og den er altfor liten. Neste koster 103,- og der er det plass til et lite egg. Neste etter der igjen koster 120,- og der er det plass til et stort egg.

Altså -hva hvis vi sier at det skal koste 200,- kroner totalt da? (Altså bruker man mer på porto, så kjøper man mindre godis) Det burde vel gå greit. Går an å kjøpe den mellomste esken og putte oppi et lite egg med godis også fylle resten av esken med påfyll f.eks. Det er jo ingen grense for hvor mye esken kan veie. Fyll bare esken med godt og putt oppi en påskekylling (ikke levende da..) Eller sy en gul filt pose og fyll den med påskegodter :P

Det viktigste her er vel sjokoladen og skumhønene, ikke selve egget i papp :))

Bare bruk fantasien damer :)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn, da har jeg pakket litt flere esker, ryddet hele leiligheten og tørrmoppet gulvet... Sliiiiten!!!

Siden vi kutter ned på dagsøvnen her har snuppa vært oppe fra 14-18 idag før hun måtte kapitulere. Var ikke meningen å ha den siste luren så tidlig, men hva gjør man etter svømming da.. Man holder ikke trøtte barn oppe?? Hun sov da fra 13-14.

Har leka masse på gulvet sammen og gått rundt hele leiligheten, hun har også vært flink å sitte alene å leke på matta si. Dvs: Klaske på piano, tømme lekekasser og kave rundt :) Kommer seg over i krabbestilling fra sittende og tilbake igjen, men å komme seg fremover ser det ut som drøyer litt enda. Vil helst opp å gå eller opp å stå. Og klatre på mamma er en fin lek!

Gleder meg til hemmelig påskeegg i posten jeg nå!

Herk: grattis med gutt som beveger seg!

Hvem skal væme å svømme på mandag 13.30???

Skrevet

Skal nok tenke ut noe lurt....

Skrevet

Nå skal ikke jeg væra kjipern eller noe altså. Har akkurat vært hos tannlegen og skal tilbake flere ganger. Kan ikke du sette meg opp på et egg i nærheten a cat? (mener ikke nødv. mtg, men på romeriket) for da bare legger jeg egget i postkassen selv:) M eller jeg er nok ute å kjører (bil altså ikke på trynet liksom) før påske vil jeg tro. Litt kjipern å bruke mer på porto enn på bensin, når man ikke har så mye av de kronasjene. 2060,- tok dama bak disken nå. Og like mye blir det nok etter et par ganger til vil jeg tro. Tannlege er sykt dyrt ass!!!

par uker så er a nok fremover Tiny:) Tiril har for lite ro i rompa til å drøye lenge med krabbing vil jeg tro..hehe

Så O er også i farta? Artig at han velger cd selv da;)

E flytter seg rundt i hele stua han og. Ja halve iaf. Virkelig fått dreisen på det med snuinga nå. Han krabber jo ikke men aker seg bortover liggende på siden. Ser litt teit ut:))

Tante Molle skal komme på besøk med allergimedisin snart hun;)

Kose deg masse i morra!! Øl og sigg er digg! Hele året!

Hvordan gikk det med gipsinga sv? Og er kanskje greit å droppe den fredagsutflukten. Har forresten en pose klær om du vil kikke.

Det var lenge oppe! Går ikke å sove en 15-20 min da? En liten powernap? E sovna ikke i bilen på vei fra svømminga (gjør alltid det) Inn i Fethallen, dill og dall, kjøre til butkken, M kjørte en liten runde for han gjespa og var såå trøtt. Sov fra 18-18:30. Virker som at selv om han sover sent er nattaklokka hans stilt inn på 19:30-20:00 uansett. Fikk besøk så la ham ikke før 20. Sovna 20.30. Lå leeenge våken helt stille. Gikkinn for å bre over ham og kulerunde øyne møtte meg. Skjønner ikke hvordan han kan holde imot søvnen så lenge oppi kurven sin.

Hvordan blir det i morgen Tiny? Bare pakke eller tar dere en luftetur til Fet? Kan evt. bare se an i morgen da. Har fortsatt ikke stort annet enn mitt selskap å by på da men.

Skrevet

Hmmm jeg hadde nå tenkt til å trekke hvem som skulle sende til hvem jeg da. Men hvis det er greit for de andre, så kan jeg trekke blant romerikingene til deg,for da blir det jo en trekning alikevel liksom.

Hadde tenkt å få Mr T til å trekke de siste og sende mail fra mailen min, slik at jeg ikke vet hvem som skal sende egg til meg :)) Så blir det litt spenning for meg også!!

Tannlege er no helvetes tull, men ganske nødvendig innimellom... burde vært der jeg også, men vet at det blir dyrt, så drøyer og drøyer da..

Ja, du er nok en luring du simba :))

Skrevet

6790 på lille L

og på Den litt større L skal vi se 8860

God natt

Skrevet

I dag sto O opp 9 og kl 10 så sovnet han i gjen og sov til kl 13 så dro vi en tur ut og da sovnet han igjen 1 time til fra 15-16 I dag gned han seg i øynene kl 1800 sovnet 1830 og tok vist kvelden

fyren har da vært v¨åken i 5,5 timer idag !! Totalt ?!

Skrevet

Satt og så på TV i stad da jeg kom på en ting jeg skulle skrive om her. Men nå når programmet er ferdig, husker jeg faen ikke hva det var jeg skulle skrive. At det går an!

Skrevet

Da er det kvelden igjen da.....

Innom og sier god natt og håper på en fin natt både for meg og dere;)

Skrevet

God morgen!!!!!!

Her har natta vært den beste hittil!!!! Hun slokna som sagt/skrevet igår kl 18 og våknet ikke før nesten 8 idag tidlig! Og det er nesten 14 timer sammenhengende søvn det!!!!

Idag er det vasking av tøy hos mor for vaskemaskina er fortsatt syk og den delen jeg bestilte klarte de å sende feil, så måtte bestille en ny... Og da tar det jo 1 uke til da... MØKK!!!

Skrevet

Noe bedre natt, men er likevel bøttetrøtt:( Fikk lagt meg litt før i går da. E spiste 24, 4, 6 og vi sto opp 8. Kave en del mellom 4 og 6. M så E bare hadde vært våken kl 6 da han rapa han. Jaja sånn er det å være pappan..hehe.

Grattis til super natt da Tiny! Håper E er der om 6 uker.

Simba, kommet på hva du skulle si?

Hvordan ble gipsen sv?

Fått flekket ferdig taket cat?

5,5 time er lite!! Han var vel trøtt da:)

Driver du med for tiden da 1D? Og legge ut vekt snart da:)

Skrevet

Tipper 8900 gram på Leo jeg :))

Her er tippingen på lilleL:

Ama: 7120

Herk: 6790

1D: 6789

Petra: 6740

Tiny: 6670

Molait: 6670

Hun er nok fortsatt lille ja, for veide bare 6650 og var 60 cm lang.

Og siden Tine og Molle tippet likt, så får de dele premien de da. Får ta med meg favorittene til petra i morgen.

Når skal vi komme Petra? Ikke så veldig tidlig da :P

Skrevet

For et liv alle har i dag da!

Det jeg skulle skrive i går kveld, var at pappa ringte og ba om personnummerne våre, han trengte dem til en overraskelse på lørdag (navnefesten), sa han. Og nå er jeg så nysgjerrig, for jeg aner ikke hva dette kan være for noe!! Noen ideer?

LH, A og jeg har det så godt hjemme om dagen :-)

Pga. operasjonen min skal ikke A på jobb igjen før torsdag neste uke, da har jeg forhåpentligvis ingen vonde sår lenger. Det er så fint å se hvordan gutta mine koser seg sammen. Og jeg klarer meg nesten uten smertestillende nå, så formen går raskt oppover. LH er veldig blid og fornøyd, han har t.o.m. begynt å sovne i 21-tida, og det er framgang. Han våkner og vil ha mat i 5-6 tida, og sover igjen til ca. 8. Og som han utvikler seg! Kjenner jeg er helt varm i hjertet....

Svanine: Er søstera di frisk igjen? Godt med besøk hjemmefra, tenker jeg...

1D: Er du veldig syk?

Petronella: Hos deg er det vel data'n som er syk?

Tiny: Snart ferdig til flytting?

Amalie: Godt med besøk hjemmefra?

Herkules: Er det håndverkerne som gjør deg sliten? Trenger lekegrind vi også gitt!

Molait: Koselig at mora di er så interessert i oss. Ble det suksess med hjemmelaget mat til E?

MTG: Grattis med to tenner allerede! Her er det foreløpig ingen.

Cat: Glemte å tippe på L jeg. Er uvant for oss guttemammaer med slike små lettvektere. L veier omtrent det samme som katta vår, uten sammenligning forøvrig... ;-)

Vi må få til en oversikt over hva vi absolutt ikke liker, så vi slipper å sende "vondt" påskegodteri til hverandre.

Nå kommer LH snart hjem etter å ha vært med pappa'n sin på skrytetur på jobben ;-))

Skrevet

Vært en tur hos mamma på Jessheim i dag jeg da. Vi har gått en times tur i finværet. Gikk i joggesko og fikk skikkelig vårfølelse, deilig - gleder meg masse til ordentlig vår jeg ;)

Nå skal jeg begynne på middag, vårruller og ris til middag, maiskolber "til forrett" nam. A ligger ute i vogna og sover (har sovet 3 min siden kl 11 i dag....) C ligger på sofaen og digger cd.

Etterpå skal jeg og G på kickboksing - haha blir nok litt av et syn tenker jeg (er på treningsstudioet, i stedet for feks aerobic). Har masse kampsport timer der, og det må jo prøves. Kommer jeg med blått øye eller andre blåmerker i morgen, er det bokstavlig talt G som har slått meg - hihi ;P

Skal vi si 11-12 tiden i morgen? Gjør det enkelt og kjøper inn litt rundstykker og pålegg. Det er enkelt å spise når vi må løpe til og fra disse ungene. Og hvem vet - kanskje det blir en liten kakebit... ;)

Ses i morgen!!

Får ile til grytene...

Skrevet

God kveld, her var det ikke skjedd stort siden jeg dro idag nei..

Har vært store deler av dagen hos mamma og vasket tøy og det tar lang tid når man må vente på den! Fikk handlet litt også da.. Måtte ha bleiebøtte-poser og gikk innom hennes. Og de hadde jo fått inn så mye fint tøy.. Skulle bare ha en strømpebuske og gikk derfra med mye mer enn det ja :) hehe.. (fant fin kjole å ha på imorgen da :) hehe)

Ellers har mamma laget middag og taco er nam! Snuppa har skravlet høl i huset vårt og kosa seg masse, nå ligger hun å roper og vil vel egentlig ikke sove enda.. Må vel inn å snu på henne snart tenker jeg!

Skrevet

Heisann.

Har vært og veid, gått lang tur og venter nå på middag:) Vesla bestemte at det var morgen kl 05.30 i dag.....

Tiny: jeg vil være med å svømme:) Grattis med supernatt:)

Molait: du tippa 8825 gram- det var 375 gr feil:)

Herk: du tippa 8860-det var 410 gr feil:) 5,5 timer våkentid er lite, men hadde vært digg en gang i blant...

Cat: du tippet 8900 og det var 450 gr feil. (men jeg tippa jo 470 gr feil på din unge...) Er jo bare ei lita tulle di!

Simba: kanskje han skal åpne en konto? Så fint du har det flott i livet ditt nå;) Og ja-fint med besøk-litt avlastnig på vesla:)

Petro: kickboxing ja-syns jeg ser deg!

Leo veide 8450 gr og var 70 cm lang. Har ikke lagt på seg mer enn 265 gr siden forrige veing. Kanskje det har begynt å flate ut?

Skrevet

Takk for besøk mtg:) Vi har gått laaang tur. Var kanskje ikke så langt men opp og ned og leire og snø og vi var da svatte begge to. (ikke at det skal så mye til kanskje) Ver ikke i puppe det var spreng, melksyra tøyt jo ut i legga! Siste del av turen satt en lei E på håndtaket på vogna. Muffins til i morgen fikk jeg laget og.

haha jeg vant med en feilmargin på 375!! Leo har alltid gått opp mer enn jeg har trodd så turte ikke annet enn å ta i denne gangen her. Flata ut på E også.

Simba: Sans. åpne konto. Da trenger man personnr. Kan evt. være sånt kjede med fødsel og pers. nr. på , men da hadde de jo ikke trengt deres og.

Passet noen av luene mtg?

Greit greit vi skal dele Tiny;) Men skal sies at jeg tippa først og mener du tippa på nytt igjen senere?

Blir ikke så lenge i morgen pt. Skal ferie bursdag til will. Må bake kake og sånn. Er ikke før 19 da, men da skal alt være ferdig der nede. (gymsalen)

Skrevet

Kan kanskje ikke være så mye annet enn en konto, nei. Får håpe det er noen penger på den da, hihi. Dette blir spennende!

Så spreke dere er da!

Skrevet

HÆ, ikke lenge Molle - hmf... Hadde tenkt at vi alle skulle se barnetv sammen i morgen jeg... Nei nei, så feil kan man ta - men låsen på utgangsdøra åpner ikke før kl 15 asså, den er sånn tidsinnstilt. Også får vi andre se barnetv uten deg denne gangen da... Hehe :o))

Vel, kickboksing er slitsomt... Ajajaj, måtte løpe lenge (føltest i vaffal lenge) til oppvarming - drive å sparke og slå mens du løper, hmmm vakke alltid like lett å kordinere armer og bein nei... Så nok ikke videre smart ut, men øvelse gjør mester, er det ikke så?? Får komme sterkere tilbake neste torsdag ;o)

Har laga kake jeg nå ;D Skal ikke skryte av at jeg lager verdens beste (for det er det et par, tre andre her som gjør ;)) men den pleier ikke bli så værst den heller ;o) Nå kan dere jo gjette...

Skrevet

Hei dere,

og her går det bedre og bedre. Gutta har vært så blide i dag :-D Og sover litt bedre og lette å legge. Gikk tre timer mellom mating i natt og da kan man ei klage.

Er litt sur fordi vi sikkert ikke får bhgplass http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1676365.ece

Sukk.

Lurer på om vi skal ta turen i morra. Søstern er frisk, men det smitter jo verre enn pest og kolera sånn amadritt. Vil få litt dårlig samvittighet om noen av dere blir smittet. Unner ikke dere det for å si det sånn.

Gipsen tørka på en drøy time. Har nå avtrykk av E sine føtter og A sine hender. Må ta noen til altså.

Skrevet

irriterende. Hørte at i Skedsmo er det de som er født etter 1/8. (tror det er skedsmo energica bor i) Vet ikke hvordan det er i Fet.

Må ta motsatt med hender og føtter og da:)

Skrevet

Hei på dere!

Takk for i dag, molle. Ble ikke kvitt meg du:) Deilig at G sov så lenge ute i vogna (måtte vekke han etter litt over to timer fordi vi måtte dra). Dumt at ikke E ville sove samtidig. Ble det sovings til slutt?

Bra søstern er bedre Svana.

Og du også, Simba.

Datt ut av disse gjettingene, jeg. Får gjette neste gang. Vi var på Hs på mandag, men la ikke ut gjetting jeg. Han var 7270 g og 65,5 cm. Gidder du å føre opp det på lista 1D?

Vi har fått tann nummer tre i dag:) Eller G da....

Vi kommer til Petra i morgen, sitter på med molle, så vi blir heller ikke til barne-tv:)

Når er det vi får vite hvem vi skal sende påskegodt til? Og når skal påskegodtet være sendt?

Og er det noen som vet om noe mat for eksempel som er flytende, men stivner på kun få minutter? Type hustigtørkende gele eller noe? Har så lyst til å lage sånn gipshånd og fot, men har ikke masse penger og pruke på sånt:(

Hva pleier det å være på koldtbord? Har ennå ikke matplanene til dåpen ferdig. Skal lage selv(får hjelp).

Tiny, kan jeg få oppskrift på den oreo-kaka? Skal bake til dåpen.

G hadde ekkel bæsj i dag, men fikk malt av Edvard. Hadde de i grøten i kveld så får vi se hvordan det går med fremtidig bæsjing(ja, skal gi han mer malt da..).

Jeg hadde laget hjemmelaget mat til G. Potet og Gulrot. Frøys det og tok opp litt som jeg hadde med til Molait i dag. Det kjentes ut som gummi!!! Men etter at jeg fikk varmet det litt, tilsatt litt mm og litt kokt vann så ble det spiselg igjen. Hva kan ha skjedd?

Skrevet

På vei til køya igjen. MTG-gelantin- stivner relativt fort- men det er ganske varnt-så hvis du lar det bråavkjøles og så skynder deg å få tatt avtrykk så kanskje det går? Blir jo litt sånn "gummi" utseende på det- men du kan tilsette farge-tror det er oljebasert farge som da må til-men det husker jegikke 100 % nøyaktig.

Tiny-henter du meg i morgen?

Natta:)

Skrevet

auch!! Deg hadde jeg glemt da mtg. Ok, jeg henter deg i morgen..hehe.

sov vel 1-2 min etter du hadde kjørt. Var helt utslitt. sov ca. 30 min bare, men greit nok for var så sent.

haha..flytende mat som blir fort stivt:)

Du kunne jo bare skrevet ned oreokaka når du var her da! Sa den lå p åen lapp inni boka:)

Satser på å dra herfra 10.30-11.00 mtg. Litt avhengig av sovinga til E.

Pt, hur er det med soveplasser? Og alle som skal dit, hvem har med vogn eller hvem sloss om sprinkelsenga? Ama, du har ikke stemmerett engang. Barnet må sove over 10 min for å kvalifisere til seng;)

Laget overskrift for treffet alt..hehe.

Lurer på hva williamsen får i gaver i morgen jeg. Kommer 16 stk. Er litt unger det. Overgira i gymsal, speeda på sukker. Woho!Varer til 21, men E og jeg drar vel hjem rundt 20. Da er det jo bare surv og bøttetrøtt lell.

Nei nå er klokken meget igjen. Jaja. Bøfn da dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...