Gå til innhold

****TRÅDEN nr.16****

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemmebakt brød er nam, hjelp med barna er bra og uff til slitsomme netter! Håper det årner seg snart da svanine..

Tomat på nabo'n hihi...

Kjipt med uteblitt babysvømming, men så koselig vi hadde det hos ama da :) Takk ama for at du slapp oss inn!!!

Blir svømming neste mandag istedenfor da :)

Tiril sovna før jeg kom ut av døra hos ama da.. Såååå trøtt... Men moro med andre barn.. Tror kanskje hun ble litt sinna på A som krabbet fra henne og hun kom seg ikke etter..

SLiten jeg nå.. Gikk fra Ls til Løvenstad og fikk middag hos svigers, digg med ferdiglagd middag!

Imorgen drar mann til Lillehammer for å begynne på skolen (høyskole deltid) og kommer ikke hjem før seint på fredag.. Så om noen ønsker å finne på noe eller besøk, så er jeg veldig ledig :)

Kommer jo garantert på treff på fræddan pt og henter ama på veien!

God bedring til 1D og familien!!!!

Er tannebisse-auen bedre molle???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så mye fart her nå da :) Jeg vet ikke om jeg rekker veiing i morgen det har skjedd så mye her og jeg må holde håndtverkerne i ørene !!!

Nå er det krim

O har fått reiseseng som han sover ganske fint i

Svanine det er vel økedøgn da de må ha mer mat vet du, men det er ikke nederlag med litt tillegg da:)

Skrevet

Å lenge må dem sitte selv for at man skla kunne føre inn "satt selv" a? Mener til og med Tiril gikk jo på trynet (bakhue) i dag. (ja huff og sorry og jeg prøvde å rekke henne Tiny!)

Takk for mat! (litt sen kanskje? sto tannlege i hodet mitt)

Takk for pass, selv om jeg også ga deg et helt treff på kjøpet.

Ama: Tips til senere...ikke pakk gips i avispapir:) (masse sverte på den. Prøve å pusse det av forsiktig. Kanskje en våt q-tips?)

Tidenes raskeste treffplanlegging skjedde i dag. Tok ca. 2 min og alle var samlet under en time senere. Ganske utrolig til å være trådfolk.

Ikke lest noe her, derfor ingen kommentarer. Bare lurte enkli på det med sittinga...

Skrevet

Heja jenter!

Takk for i dag - veldig hyggelig as usual :o)

Tipper O veier 9695g. Var det flere som skulle veie i morgen?

Leser veeeeldig lite på annet enn tråden, så jeg har ikke fått med meg dette med atpåklatt... Er innelgget på smt 0-1? Får lete...

Slitsomt med amming så ofte - bringer meg nesten 9 mnd tilbake i tid... Hadde ca 1t og 15 min mellom hver amming de første 3 ukene også spiste han 45 min hver gang... Ikke rart han la på seg 400g i uka... Lengter ikke tilbake dit for å si det sånn...

Men hold ut, sikkert bare økedøgn - synes du er utrolig flink jeg som fortsatt ammer begge... ;D

Ja, Herk sånne håndtverkere er ikke alltid like greit å hanskes med... Hold dem i øra du :o)

Hehe, det kom noen gryntene hyl fra Tiril i dag ja når A freste avgårde - hihi... Er nok ikke så lenge til de jager hverandre rundt ;D

Noen som lærte noen nye kunster i dag da??

Ja også pratet vi jo om 18 mai og jeg babla i vei om at G sannsynligvis jobba etc... Men han har jo pappaperm - det er jo jeg som jobber, ugg... Vel, enten får han komme på treff med ungene så kommer jeg etter jobb, ellers kan det hende jeg tar fri. Hehe, synes jeg ser G med unger sammen med dere flickorna - hihi ;D

Hvem kommer til meg på fredag? Tiny, Molle, Ama, Svanine, MTG (Cat du kom vel også, om enn kanskje litt redusert ;o)) Herk hva med deg??

Vel, det får bli det for i kveld - snakkes da damer!!

Skrevet

Ærnte no fasitsvar der gitt - A satt ganske lenge som E, men jeg tok først fra A satt "ordentlig" rett i ryggen og ganske så stødig...

Skrevet

Prøv med en q-tips-men kun pittelitt fuktighet!

Jeg førte inn "satt selv" på Leo når hun satt i 5 min aleine:)

Gikk glipp av å se petro i sexy badedrakt i dag- men ser fram til neste mandag....

Leiter etter noen klips jeg-skal sy forheng... Kanskje jeg skal legge ut ett innlegg "er det noen som "ser" her?" Mange av dem på skravle fortiden...

Skrevet

M, B, T, T er vel her regner jeg med. Tar det på ettermiddagen da. Fra 15 ca. Så kan jo folk komme utover. Grillen står varm lenge den. Og de som ønsker kan jo komme bare kveld uten barn og. Ellers tror jeg G hadde hatt det så fint her med oss atte:)) HAdde an kommet alene tror du??

Jeg sitter nå her jeg Tiny. Så er bare å komme ne tur om du kjeder deg og det ikke skjer annet. Skal på svøm på onsdag da. Det skal jo du og. Men jeg skal dra 15.30. Ellers er det vel ikke stort.

Noen som vet om annet jeg skal denne uka?? Bursdag for Will fredag kveld. Svøm onsdag ettermiddag. Treff PT fredag formiddag. Ikke glemt noe nå da??

Tanne-au er bedre, men kjenner at pilla har gått ut. ta en før jeg legger meg, så er jeg nok fin i morgen. Fy å vondt det var i stad!

Skrevet

ja og det tenkte jeg også på..det med pt som sexy mama;) (du føler vel ikke presset nå pt? nå somalle kommer til å stirre på deg mener jeg..hihi)

Jepp, tenkte ikke jeg skulle føre ham inn nå da, men når liksom:)

Og om det bademøblet ikke går inn døra nå som dere har montert det cat så LER JEG MEG IHJEL!!!!

Skrevet

Det må jeg si..7 min!!

Helte oppi te og i det vannet nådde kanten våknet E. Inn opp i seng, amme, rape, legge over og ut på kjøkkenet. På 7 minutter. Ikke ille det altså! Er det sånn det skal være fremover hkan han få spise på natten litt til:)

Alle lagt seg eller?

Hvem skulle tippes på? O og ?

Skrevet

nei vel..jeg gir opp. Får da være måte på egenskravlig. Jeg som var så våken og. Typisk at alle legger seg da.

Bøfn:)

Skrevet

blir det av folk da?

Gikk å la meg i går mtg. Og sto som opptatt fordi det ikke var alle som var på jeg gadd å chatte med. Men bare å skrive det da, svarer om du er en av de jeg gidder;) hihi nei da, men er jo innom til og fra som regel.

Natten i natt var som natten i går super!! Litt urolig på kvelden, men sovnet med smokk dytt (sd) Sov 20.00. sd-21.00, sd-22.00, mat 23.30 (7min på hele greia) mat 3.30, våken 6.30, lå i senga vår til 7.30, mor sto opp 8.00:)

Nede i to spisinger nå, og den ene er før jeg sovner og da plager det meg lite. Og har sovnet greit etter mat nr.2. sånn holder jeg da ut en mnd til:)

ama: den vellingen var bare superr da. E glupska nedpå i vill fart. Ble tomt. Ville ha mer, skulle gå å lage men gulpa en hel haug (spist for fort tror jeg og kom opp sammen med gigarap) så da fikk ahn litt pupp i stedenfor. Brukte 150ml vann (ca) og tok oppi en del pulver..hehe. Og en skje malt. Ble vel en 170-80 til slutt. Tror jeg skal kjjøpe mer sånn jeg.

Tenker meg om..var etter intro av risgrøt han sov bedre. Kanskje inen sammenheng med fortsetter med den:)

Skrevet

Skriveskrive.

Gratulerer med fin natt!

Lillesøss har fått amadritt! Hun har nok tatt det med nordfra. Argh altså. Vi som hadde lagt så fin plan for uka... (og jeg som skulle få litt hjelp og sånn *mumle*)

Natta var ganske dårlig. E ville ha mat veldig ofte, vet ikke hvor mange ganger, noe med en time. A sov relativt godt i forhold. Men klarte å tøye morran til nærmere åtte! A jodla og styrte i senga, og sovna etter en time tror jeg. Hihi. Gjør ikke meg noe. E lå og totta ved siden av meg i senga. Så søt :-D

Skrevet

Litt styr på morran her så ikke noen god morgen innlegg fra meg idag...

Natta: Jeg sov, Tiril sov og jeg var fortsatt trøtt når hun ville stå opp 7.25.. Er det mulig???

Ilsint når jeg skulle skifte bleie og ta av pysjen og enda mer ilsint når jeg skulle gi henne grøt til frokost.. Samtidig fløy T rundt og pakket det han ikke hadde pakket igår (treg?? ja!!!!) og det endte med at han rakk ikke den bussen han skulle ta... Går heldigvis hvert kvarter da..

Festlig morgen...

Fikk lagt henne igjen 9.30, men sov bare 1/2 time og det er litt lite.. Har vært opp en time med surv så jeg la henne igjen nå.. Får håpe hun sover litt mer nå da.. Huff..

Grattis med fine netter Molle!! Regner meg at grøten/fast føde intro er en suksess fremover også..

Kjipern med mer amadritt da svana!!! Krysser fingrene for at dere ikke får mer nå!!!

O: 9345 tror jeg (om det ikke er flere som har tippet det, jeg har ikke sjekket det) Og kjipern med håndværkere som man må holde i øra!! De må jo gjøre jobben sin da..

Skrevet

Heisann

Natta: våknet 24.00 og 04.00-morgen 07.30. Er ikke så aller gale det da. Sambo stod opp med vesla og kom inn igjen med henne kl 09.00-så sov vi til 09.30.

Mamma kommer om noen timer og skulle ha vaska litt og skifta på seng til dem, men skulle også vært ute og handla litt-men så sovna vesla. Det hadde vært typisk om ho sov 2 timer eller noe nå. Men,men-får vel bare rydde da. Kjeeeeeeeedelig.

Mol: bra han likte vellinga- prøver jo å få vesla til å ville spise noe fastføde-men nei. Har vellingflaska i hånda og leker bare med den. Har også prøvd å nekte henne pupp-funker ikke. Jaja. (for 2,5 ss velling så er det 100 ml vann:)tilsammen 110 ml ferdig velling)

Svanine: kjipt med syk "avlaster".

Skrevet

Puh.. da var taket på badet malt 2 ganger... Bare lister og dørkarm igjen!! Er jo sååååå driiiiiiit kjedelig :(

Men lister og sånn tar jeg nok ikke før i morgen, for må jo maskere i taket og da er det en fordel at takmalingen har tørket...

Joda Molle, møblene går fint inn døra :)) Er ikke så store møbler det er plass til der inne skjønner du :))

Tipper O er 10 kilo jeg !!! Disse andre har jo bare fisletippet, så da er jeg litt tøffere og kliner til!!!

(om jeg er tøffere eller dummere vil tiden vise....)

Lage meg litt mat jeg, har ikke spist i dag og ble plutselig så innmari sulten!!!

Skrevet

Søren og. Jeg som forberedte meg på å le godt:( Men selv om badet ikke er så stort er det jo døra som avgjør. Så tenkte jeg da.

Rakk du å veie i dag herk? Tippe jeg og da. Pulse tipping? Ja det må være Tiny. Hallo?? (9280 30.januar Tiny: 9345) Hu tror stakkarn har gått opp 65gram på 1,5 mnd. Tror herk har gitt ham mer enn 2 måltider siden januar tiny;)

Tror ikke O har rundet 10ern enda. Hvem blir første trådbaby som runder 10 tro? 9875g tipper jeg. Er ikke oppdatert på O på vekst-siden og husker ikke andre mål på ham fra sist så blir bare vekt tipp nå.

Sååå kjipern med amadritt da. Og om dere da ikke får kommet på fredag. Er hun bedre? Er jo ikke sikkert det er samme greia. Normalt smitter jo ikke slike ting lenge etterpå da. Er det begge ender eller? huff, er jo bra typisk da. Kjedelig for både dere og henne. Godt hun er hos storesøss da:)

Ama: du skjønner det at jeg ikke skjønner skjønner du:) Hvor stor er en ss og hvor mye skal man egentlig fylle på denne skjea. Og hadde ikke 150ml merke på flaska så tok sånn ca. Tok ca. ift de måla på boksen, men syntes den ble så tynn (som mme) så tok oppi litt til jeg:) Gikkjo ned og han fikk ikke magevondt eller noe. Også malten da. Gir god smak og tørr ikke slutte med den da bæsjinga går bra for tiden. Er oftere enn annenhver dag nå. Neeesten hver dag:)

Mamma har skrevet yil mor di på gb på traaden forresten. Hun er inv. på besøk til mutter. (haha)

Skrevet

Tipper 9920 g på O.

Sliten, jeg....

Skrevet

Hmmm. var kanskje litt lite på O det ja :) Trodde jeg husket forrige vekta, men der tok jeg feil ja... Ny tipping: 9845

Var innom å veide Tiril idag da... Noen som vil tippe der da?? Var bare innom hs for å si ifra at vi flytter og da veide jeg henne når jeg likevel var der.. Kan avsløre at hun ikke har lagt på seg fullt så mye...

Idag har jeg vært sliten assa... Og når Tiril ikke har sovet mer enn 1/2 timer i slengen, så blir man ikke mindre sliten.. Tok 1 time da siste luren og da måtte jeg vekke henne 17.45..

Også satt hun seg opp istad!!!!!!!!!!!!!! Lå naken på badegulvet før badingen og akte seg bakover (i krabbestilling) og vippet seg opp på rumpa!! Så stolt av seg selv da og stolt mamma også!!!

Og hun øver på å si pappa!!! Sier bababa innimellom all mamamama-mamma :)

Nå har jeg akkurat lagt henne, så får vi se om hun svoner fort eller om jeg må inn å dytte litt smokk...

Skrevet

Stille i dag-alle opptatt med livet utenfor datan kanskje?

Mamma er her- de reiser til Las Vegas på Fredag,men kom noen dager tidligere siden mamma ville være i lag med vesla.

Var å framkalte noen bilder i stad-måtte tilbake å klage for bilda var blå- heldigvis så var det ikke noe diskusjon-de gjorde jobben på nytt:)

Fortalte mamma at det var en beskjed til henne på gjesteboka-hun lurte på hvor er skjåk? Skal se om jeg får vesla til å like velling Mol-eller så får du bare ta over resten også.

Tiril er best-ingen protest;)

Skrevet

Om du vinner nå Tiny og jeg e rpå 2 så får du ikke lov å vinne assa! Flinke Tiril!! (og håper du ikke tar deg nær av at jeg "sier" at ungen din ser full ut..hehe..se treffsidene)

Skjåk er..Lom? Arne Brimi? Otta? Vågå? Bismo? Grotli? Er i Ottadalen, men folk flest sier det er i Gulbrandsdalen. ca. 3 timer fra Lillehammer. Nja 2,5 kanskje. Vi kjørte fra Skjåk til Ålesund. Over Geiranger. fin tur. Kjekt sted å stoppe på gården i Skjåk da:) Bondekost og kumelk..hehe. (hun var nok seriøs og vøtt, hu muttern)

Jaja, assa jeg synes det blir rart jeg. Jeg tar en del vann og heller oppi en del pulver og rister godt og gir ungen. Blir så bra atte;) Han storkosa seg i dag og. Var egentlig mett og satt å pilla på tuten, men måtte supe i seg resten:) Prøv med en skje malt oppi da vel. Mange liker velling/grøt bedre da. Skulle hun (leo) ikke ombestemme seg, så tar jeg gjerne resten jeg.

Las Vegas??

7235 på Tiril. Husker ikke når hu ble veid sist, men hu er jo ei fjær!!

Skrevet

lagde forresten avocado og banan grøt til ho i dag-og det likte ho! Når jeg endelig lager hemsnekra kost så er det det som er digg...

Skal prøve med malt i.

Las vegas i jobbsammenheng.

Tipper 7300 på tirill forresten..

Skrevet

Tipper 7260 på Tiril...

Skrevet

Tipper 7195g på Tiril... ;o)

That´s all folk´s - thank you and goodnight!! ;D

Skrevet

7290 g på Tiril. Skylder forresten både Tiny og Cat gave for tidligere flott tippe-innsats. Men har 18.mai litt i bakhodet, så vi får se om det blir ei råd ;-)

I morgen skal vi kjøpe litt pynt til navnefesten på lørdag. Heldigvis blir det meste ordnet av andre, har jo tross alt fire sår på magen, hvorav det ene er i navlen. (Det er ekkelt, det!) Grugleder meg litt til lørdag, men tror det blir en fin dag. Ikke lett å finne antrekk til LH, men nå tror jeg vi har det i boks.

La ut ukens bilde på søndag forresten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...