Gå til innhold

Mosjøen.


Lillnita "Høygravid"

Anbefalte innlegg

Nå har de virkelig tatt seg opp ja..kommer sikkert fra nålene. Satt hun ei nål i magen din også?

Jeg tror jeg får komme inn i morra eller senere i uka...får se hvordan natta går.

Papirene mine har jeg i alle fall lagt igjen på sykehuset. Hun undersøkte meg også og dro litt, gjorde vondt auau.

Er ganske klar til å føde nå...enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fik ingen nåler i magen nei. Sa hun hva den nålen skulle "gjøre" ?

 

Jeg fikk 1 i hodet for generell smertelindring. 1 på hver fot mellom storetå og den v siden og 1 på hver hånd mellom tommel og pekefinger disse skulle blant annet forberede kroppen på fødsel. Fikk i tillegg 1 under hvert kne, men har ikke peiling hva de skulle hjelpe for.

 

Hvor ble nålene satt på deg ?

 

Jeg er klar som et egg til å føde, har jo bare 13 dager igjen nå og forrige mann kom 12 dager før. Har hatt endel kynnere i dag og , men de gjør jo ikke vondt i det hele tatt. JEG VIL HA VONDT NÅ!!!!! Hehe er ikke mange gangene i livet man ønsker at noe skal gjøre vondt.

Kjenner ei som hadde termin et par dager før meg og hun fikk forrige helg "blodig urettferdig" haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere. Sitter her på datan. Umulig å sove. Sykt vondt i venstre side av ryggen=(

Har dere kjent noe til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Får heller ikke sove mere...du har sikkert fått lagt deg nå just_me.

Hvor er det du har vondt? Mot hofta eller oppi ryggen...er det lengre ned så kan det jo være bekkenet, slik begynte det på meg

Ellers har jeg ikke peiling.

 

 

Har hatt skikkelige vonde kynnere i natt men f*** heller de kommer ikke regelmessig. Jeg vil føde NÅÅÅÅ!

 

Lillnita: Hun satte nåler mellom tærne og under kneet og på leggen og på handa mellom tommel og pekefinger som hos deg.

Pluss en til men den får jeg ikke lov å snakke om...så du må ikke si noe.

 

Sier du til henne at du er fødeklar fikser hun nok biffen i dag for deg.

Kanskje undersøker hun deg også og drar litt hehe. Du må bare si at du tror noe er på gang hehe.

 

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe hun setter så mange nåler at jeg ser ut som en nålepute, for nå er jeg rett og slett dritt lei:-).Hvordan i all verden skal man komme seg gjennom en fødsel når man ikke får sove mer enn 3-4 timer om natta.

 

Kanskje bra man ikke har så lange fingre for da hadde jeg vært truende til å slite litt selv der inne. hehe, begynner å bli passe desperat nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke vet jeg. Er bare glad for at jeg fikk sove to tre timer nå på morrakvisten.

Har bestemt meg at den ungen skal ut i dag!

Trodde jeg hadde mista slimproppen i forrige uke men den gikk i natt...og om den gikk. Æsj for en gørre...siden det siver det ut slim...

Så noe er på gang...jeg går nok ikke i 2 uker til..

 

Når skal du på føden? Sjekk om jeg er der da i alle fall før du dar hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Go morgen! Sovna etter hvert ja...Var noe skikkelig merkelig..Hadde sykt ryggsmerter i høyde med nyren...og det kjentes ut som jeg måtte på do å tisse hele tiden...men fikk liksom ikke ut noe. Det stakk skikkelig i urinrøret..som kjentes ut som det kunne være i åpningen..men skjønte at det måtte være noe som neppe hadde noe med fødselen å gjøre da det plutselig kom ut noe forsteinet noe ut av urinrøret. Etter da ble smertene borte i både ryggen og der nede. Lurer på om jeg kunne hatt et nyresteinsanfall eller noe. ?!!! Blir altså ikke klok. men kommer det igjen skal jeg til legen altså. var skikkelig redd inatt...og det ar jo en stund til termin. Har forresten bursdag idag. Hehe. Happy birthday to me!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen just_me !!!!

Hørtes nok ut som det kunne være nyrestein du hadde ja, har hørtfra dem som har hatt det at det var veldig vondt så stakkars!

 

Helgelandsmamma Jeg skal på sykehuset nå. Så bra at det skjer noe hos deg, blir litt sjalu her jeg sitter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

just_me: mener du Hilde M som nettopp har fått seg jobb i barnehage så ja hun kommer ofte hit.....

Har ingen andre Hilde som kommer på besøk...huv er forresten søskenbarnet mitt.

 

Jeg er kommet tilbake fra sykehuset...fortsatt 2 cm åpning men det skjer ikke noe, og unødvendig å gå og trø der for ingen ting...huff skal bake ei kake nå. Kanskje det blir noe fart senere....

 

Lillnita: det var koselig å treffe deg...får håpe Kari har gjort jobben sin bra slik at vi treffes på føden hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Helgelandsmamma, det var koselig å hilse på deg og.

 

Hvordan går det med degnå da?

Har riene tatt seg opp?

 

Jeg kjenner desverre ingen ting, tror rett og slett kroppen er for sliten:

 

Kari hadde i hvertfall tro på at vi skulle komme inn å føde ganske snart, hun har til og med reservert seng til meg hihi, får håpe hun har rett.

 

I kveld skal jeg legge meg så snart åndenes makt er ferdig, og i morgen skal ungene i barnehage og på skole så da skal jeg bare slappe av og kose meg alene :-)

 

Ha en fin kveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så pussig...noen ganger gjør det så vondt at jeg ikke greier å stå oppreist. Så dabber de av igjen, nei huff.

Har sovet meg litt middagkvile og lagt ungene. Skal se på tv i kveld, og har planer om å bake i morgen...hehe kanskje det setter fart på sakene.

 

Min søster har lagt tarotkort for meg og "ser" at jeg vil føde 22 oktober dvs neste søndag. OK så venter jeg 1 uke til, MEN da får det for f*** me bli baby også, for da er tålmodigheten min slutt...hihi

Du får ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får håpe hun er flinkere med kortene enn det jeg er, den 13 er jo desverre passert for et par dager siden :-)

 

Jaja jeg får jo prøvd noe nytt denne gangen i og med at jeg ikke har gått lengre enn 12 dager før termin, og i morgen er det jo "bare" 11 igjen.

Stakkars dem som går 14 dager over, tror jeg ikke jeg hadde vært havende i hus i så tilfelle hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen igjen....sukk...

 

Har hatt en super natt sovet som en stein. Nesten ingen kynnere og det i seg selv er jo litt deprimerende.

Nå har jeg satt meg som mål at innen nå og 3 uker er babyen der. Derfor har jeg i dag: 19 dager igjen hehe.

 

Er forkjølet og for å si noe ekkelt: det kommer snørr ut både ovenfra og under hehe.

Er det normalt at det skal komme grønn "guffe" ut der nede???

Skal også spørre på skravle.

Sven skal 1e dag i BHagen så det blir spennende. Derfor kan denne babyen bare holde seg inne 3, 4 dager til.

 

Skal bake litt og ta meg en lang gåtur senere...

 

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

 

Her er det også stille og rolig, fikk ikke noe virkning av behandlingen denne her gangen tror jeg.

Har jo fortsatt et lite håp om at han gidder å komme noen dager før tiden, minstemann fyller jo 5 år 1 nov så jeg må jo være hjemme igjen til da håper jeg.

 

Ang grønn guffe så har jeg ikke peiling , jeg har nemlig ikke sett slimproppen noen av gangene. Får håpe det er noen på skravle som har vett på dette.

 

Nei nå skal jeg hoppe til sengs å prøve å få sovet et par timer.

 

Lykke til med første barnehagedag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halegelandsmamma. Ja, Hilde M..og da vet du sikkert hvem jeg er også?. Jobbet på sykehuset. Gudmor til Ida=) Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da vet jeg hvem du er...trivelig å hilse på :-)

 

UL termin er 1 nov...var først 4 nov

og egen termin er på fredag.

Men så rolig som det er nå kjennes det ut som om det er evigheter til jeg skal føde....buuuhuuuu.

 

Enn du når har du termin? Var det i slutten av nov...?

Hvordan har sv.skapet gått? Er det ikke din første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Er ikke så ofte inne her, men har også termin 2 desember og venter en liten gutt:) Kor bor du no da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Hvordan står det til i dag da? Satt nettopp og kikka nedover tråden, og lurte bare litt på hvordan det gikk med alle sammen.

 

Verrei

hvordan går det i Tromsø? Har du fått deg sykemelding?

Her er været suertrist, det regner og regner, ser på noen av værmeldingene at de melder sny i morgen, men det er jo lov å håpe at de tar feil denne gangen også :-)

 

Helgelandsmamma

Hvordan gikk det i barnehagen i dag da?, var vel mange spente foreldre og barn der vil jeg tro.

Satt og kikka på nettet tidligere ang smertene i hånda, og fant en legeside der de anbefalte å bruke en lettvektsbandasje (vet ikke helt hva dette er) til å støtte opp hånden med, prøvde med en støttebandasje før jeg la meg tidligere i dag og tror jammen det hjalp litt på. Håper det fungerer i natt.

 

Therese 82

Hvordan går det med deg da? er formen fin? Det er vel ikke så leng til du skal på leiekontroll nå, kanskje de da klarer å sjekke en gang til at det virkelig er en liten gutt der inne :-)

 

just-me

Hadde du en fin bursdag i går da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgelandsmamma:

Jo, er min første...og som jeg gleder meg til å se hvem som er inne i magen. Vet ikke kjønn en gang. Spennende. Skal på UL leie nå den 24. kanskje jeg ser hve det blir da!? Min UL termin er satt til den 20 nov, men håper den lille kommer ut litt før. Begynner å bli tungt det meste nå..selv om det er koselig å kjenne liv. Du har ikke så lenge igjen da...til terminen! Alt bra? Selv er jeg blitt sykemeldt. Noe bekkenløsning, men ellers super form! Hadde nyrestein natt til søndag...og det var jammen ta vondt! AU! Tenkte at...hvis jeg overlevde det...så overlever jeg fødselen også. Gruer meg jo litt siden jeg ikke vet hvordan smertene er! Heller ikke hatt noen kynnere til nå!

Har du vært mye plaget? Kanskje fødselen din er i gang alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god kveld alle sammen....

 

Dagen i dag gikk kjempefint. Sven stortrivdes i BHen. I morgen skal han en halv dag alene, så bra gikk det!

Vi hadde kjøpt han gave og han fikk kake da han kom hjem så det var stor stas. No e e stor mamma...sa han da han la seg... men du... hvis e bi redd i natt åg får e kom i sængæ di då? hehe "store" gutten min.

 

Junior i magen har det travelt...vet ikke hva han holder på med men aerobic er ikke noe til sammenligning. I sta var det akkurat som om han klødde meg i ræva! Unnskyld språkbruken min men herrefred skal de liksom komme så langt ned?

 

Ellers sliter jeg med halsbrann...æsj og bekkente...kan jo nesten ingen ting lenger. Får ikke tørket meg skikkelig på føttene heller. I dag da jeg skulle i butikken, tok jeg tak i vogna og fant ut at jeg rett og slett ikke kunne trille den skikkelig pga magen.

Ser en mann på meg... Tor et eller annet...og sier: hei...du ser ut som om du skal sprenges! Jo takk for det! H****** mann prøv det sjøl for f***

 

Har dere også vondt i magen når junior beveger seg? Hallo det gjør sååååå vondt. Begynner å grue meg til fødselen.

 

I kveld har jeg "bare" fått 3 telefoner fra folk som spør: har det skjedd noe? Nei hallo hva tror du det er jeg som tar telefonen... hvis det skjer noe ringer vi ...æresord!

 

Kari har tippet at babyen vil bli mellom 3000 og 3500g. Med Sven sa JM at jeg MÅTTE ta det med ro for det var en meget liten baby på vei. Hun var redd han ikke skulle være 2500 engang... Da Sven kom 3980g var det eneste jeg kunne si: å så liten... jeg visste jo ikke bedre...trodde han var så liten jeg...da lo JM godt av "feilen" og sa han var en kjempebaby....

Så tror nok denne er rundt 4 kg også....

 

Hva tror dere om deres babieser?

 

Nei nå tar jeg kveld...god natt...opp å danse disco med junior.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...