Gå til innhold

Mosjøen.


Lillnita "Høygravid"

Anbefalte innlegg

Vi bor på Hagfors da.Godt å bo litt landlig til når man har barn,eneste er jo at det blir endel kjøring pga at det ikke bor så mange andre barn her da Bodde øverst i Kulstadlia for noen år siden, men synes det var litt vel tett mellom husene ,naboer på alle kanter hvis man satt ute og solte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha ha ja derfor bygde vi på "landet", men også for at mannen min var lei oppoverbakkene i åsen vinterstid...hihi ikke vant til bakker han.

 

Men da vil nok våre barn gå samme trinn snart..hihi morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å føde her i utgangspunktet. men vet jo ikke helt hvordan det blir med føden fremover. Hvis ikke i Mosjøen vil jeg til sandnessjøen ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått kjøpt bringebærblad kapsler, starter på dem i kveld så det blir moro å se om jeg kjenner noen effekt av dem. Måtte droppe lakrisrotpulveret da jeg har hatt endel episoder m uregelmessig hjerterytme.

Har hatt "skikkelig" regelmessige kynnere i dag ca 1 i timen, "FNØØØS" Blir ikke rare greiene med dette tempoet på dem.

 

just_me

Det går vel somregel greit for førstegangsfødende å få her i Mosjøen så lenge man ikke har hatt komplikasjoner i svangerskapet, men jeg forstår at mange ønsker seg til Mo eller Sandnessjøen siden det sannsynligvis ikke blir mulighet for haste snitt her etter 1 nov.

Har selv termin 27 okt ,og skal springe i trapper som en gal for at han ikke skal bli værende i magen lengre enn det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med på den. Får håpe ingen vi kjenner ser oss, da regner jeg med at vi får sånn fin hvit skjorte og blir tvangsinnlagt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei,

 

Hvordan er formen? Her er alt rolig...

Hørte i dag at lakserolje skulle virke supert på fødselen...men jeg vet ikke om jeg tør...blir vel å ty til det hvis jeg går over tia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skjer ingenting her heller, men er skrekkelig trett, sov dårlig i natt pga halsbrann. Det virker nesten som om jeg har mere kynnere de dagene jeg er mest opplagt.

Min søster fortalte at hun tok lakserolje da hun skulle ha sine barn og det fungerte på henne, men jeg er litt skeptisk til å prøve det når man hører så mye om at det kan stresse babyen.

Jaja ut kommer de nå til slutt i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha det mener jeg også...men det hadde jo vært greit å bli ferdig med det...

nei lakserolje blir det i allefall hvis jeg har gått over termin.

 

Når har du neste kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har neste kontroll på tirsdagen.

Enn du?

 

Sjekker jordmor modning evt åpning på kontroll hvis man spør om det?

Er liksom litt greit å vite hvordan det "står til" der nede :)

 

Vet du om det er noen andre av dem du visste om som skulle ha i okt/nov som har fått allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg skal på kontroll på onsdag, og mener at hvis du spør om det så sjekker de tilstanden der nede hehe.

 

Har nettopp vært i bassenget med barna, helt alene. Var litt redd det ikke skulle gå, for Annika er ikke vant, men Sven hoppet uti og Annika på 2 år rett etter...hehe det gikk kjempegreit.

Etter 1 time ville de ikke ned...så jeg tror jeg var der i 1 time og 25 min.

Fikk noen kraftige kynnere der og har hatt det siden men jeg tør ikke tro på noen ting...

Det er som om noe sier at det blir først neste helg....nåko oppi skoilten.

HAHA...

 

Det er ingen av de jeg vet om som har født...jo ei men hun hadde planlagt keisersnitt 3 uker før. Terminen hennes var 15 oktober så fikk hun 24 sept...heldiggrisen.

 

Håper det blir trivelig på føden...men ikke for fullt...hehe

 

Skal du se vi ligger og føder samtidig...hehe...de har jo bare 1 fødestue...hva skjer da mon tro...må en av oss på gangen...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ja det var vel i dag det skulle gjøres en stor innsats for å få i gang fødselen :)

Er heldigvis uthvilt i dag (fikk sove et par timer etter at barna var levert i barnehage og på skole) så nå er jeg klar til innsats.

Har starta dagen m 3 bringebærbladkapsler, og nå skal det stor ryddes.

Skal holde deg oppdatert i løpet av dagen hvis det er noen aktiviteter som har effekt :)

 

Hvordan er det med deg i dag da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du var i gang da jeg ikke hadde hørrt noe... var redd du dro fra meg...snufs.

Men desto mer bli når jeg vet at heller ikke du er i gang....hihi

 

Har vasket kjøkkenet i dag...eller dvs halve for jeg greide ikke mere...skal ut å handle til helga etterpå.

 

Har fullt opp med maserier men det skjer ikke noe liksom.

Det blir pizza til middag med is og mye kanel til dessert hehe.

 

Pluss at jeg får vel overtale mannen min til litt sengekos i kveld.

Fikk du forresten med deg hva som skjedde inne på DIB i går..herrefred har ikke ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det INGEN TING....Foruten om at bekkenet og ryggen begynner å protestere da. Har tatt meg en pause, og sitter m massasjeputa bak ryggen synes jeg husker noe om at dyp korsryggs massasje kunne få ting i gang :)

 

Jeg mener jeg leste noe her inne engang om forskjellige punkter på kroppen, hendene og føttene tror jeg det var man kunne trykke/massere på og at dette kunne hjelpe hvis man var moden, men jeg husker jo selvfølgelig ikke linken til denne siden.

 

Fikk med meg det som skjedde på DIB i går ja, jammen ikke godt å vite hva man skal tro, stakkars menneske hvis det var fakta og så bli "angrepet" på den måten.

 

Nei nå skal jeg sette i gang igjen, må hive inn en 20 runder til opp og ned trappa før jeg gir meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det !

 

* Akupressur

 

Trykk med

 

hånd eller finger i stedet for nåler er akupressur.

 

Punkt A – det beste punkt til å sette fødslen i gang – punktet er

 

på lilletåens utvendige side bak neglefalshjørnet.

 

Punkt B – aktiverer livmoren – beliggende mellom i fordypningen

 

mellom den utvendige ankelkno og achilles-senen, på der hvor ankelknoen slutter. ( jeg oversetter fra dansk... jeg vet ikke

 

helt hva ankelkno er på norsk )

 

Punkt C – mellom tommel- og pekefinger i svømmehudsfolden, hvor tommelfingerspissen

 

rører høyre håndrygg – hjelper også med igangsetting.

 

Du finner punktet og presser forsiktig i 25-30 sekunder, hvor du

 

gradvis øker trykket til det er fast. Deretter skal du holde på punktet i 2-3 minutter og slipper langsomt

 

igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er enda flere tips!

* Zoneterapi

 

Hypofysen finnes

 

under foten både på høyre og venstre storetå på midten av tåen – punkt A.

 

Eggestokkene finnes på punktet under foten

 

1/3 del opp fra hælen i midten på både høyre og venstre fot – punkt B. Dessuten sitter punktet på oversiden av foten like ved

 

hælen, på samme side som din lilletå. Hvis du tar fatt i hælen, så er det ca. 2 fingre opp – punkt C.

 

Livmor finnes på

 

oversiden av foten - på samme side som din storetå ved hælen. Ca 2 fingre oppe over hælen sitter punktet - punkt

 

D.

 

Der er 3 gode teknikker man kan benytte.

 

1) Man masserer med tommelfingeren det

 

ømme stedet med sirkelbevegelser

2) Man holder et fast trykk i 1-2 minutter

3) Man bøjer og strekker sin tommelfinger

 

over sonen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei...

 

Ville bare si til dere som skal føde i Sandnessjøen ; at dere kommer ikke til å angre!! Er kjempekoselig og rolig fødestue! Har aldri hørt et vondt ord om dem :-)

 

Skal forresten en tur til Mosjøen i morgen, skal se etter to høygravide damer som hopper i trappene... :oD

 

Hilsen fra sandnessjøen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at fødestue er kjempefin der og at de ansatte er greie, men jeg vil helst føde her i Mosjøen, hvem vet hvordan været vil bli fremover.

Har ei venninne som dro utover og måtte snu ved broa og kom tilbake igjen...heldigvis hadde hun jordmor med i ambulansen, for da de kom tilbake i Mosjøen fødte hun nesten før hun kom seg inn på sykehuset.

Det var ikke ei god erfaring...

 

Men skjer det noe med meg og jeg må vekk vil jeg heller til s.sjøen enn mo...

 

Lykke til med turen til Mosjøen...handletur???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen...

 

Takk for tipsene...skal jeg printe ut og gi "kaillen" i kveld.

Ellers er alt rolig her, men tar meg en tur på Sjøsiden og hopper...hihi nei handler litt....

 

Hva skal du gjøre? Og kom ikke her og si at du sjekker inn på sykehuset!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ja jeg er her enda :)

 

Begynner å lure litt på om min kropp fungerer motsatt av andre kropper, tror nemlig ikke jeg hadde mer enn 3 kynnere i går.

Såvidt jeg husker gjorde jeg ikke noen tunge aktiviteter da de 2 andre kom før termin, hadde ikke noe serlig av maserier heller før jeg våknet på natta og fødselene var i gang.

I dag har jeg ikke mange planer, må en liten tur å kjøpe bursdagsgave til svigermor, ellers så blir det nok bare hjemmekos.

 

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Var innom føden i formiddag. Hadde en liten blødning og det var naboen som hadde vakt så hun sa at jeg bare skulle stikke innom.

Det var rolig der, de hadde ikke hatt noen fødsler på torsdag hehe.

 

Tror det bare var ei inne nå, uansett alt var ok med den lille og hun mente at det ikke ble noe fødsel før neste helg....snufs...

 

Ja ja da får jeg finne på noe denne uka da som kommer da... det blir mye BIMming på meg hehe.

 

mandag 15 okt begynner Sven i Bhagen så kanskje det blir først helga etter det igjen...for har jo lyst å være med på tilvenninga hans...tja vi får se, naturen rår vi ikke over...

 

Babyen kommer når den kommer...forresten trodde JM det var ei jente...hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da, det var jo bra at alt var bra med den lille :)

 

Så hun trodde det var jente, var det ikke gutt de trodde sist? Får håpe du ikke har handlet inn så mye blått da :)

 

Du får nå satse på at bestemoren din har rett i at det skulle bli fødsel rett etter fullmåne, det kan gå fort når det først setter i gang vet du.

 

Er det ikke barnehagen på Skotsmyra Sven skal begynne i ? Starter alle barna 15 okt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alle barna starter på mandag, men på forskjellige klokkeslett...2 timer per dag i 3 dager.

Etter det skal alle barna være der i to uker hver dag for å bli kjent.

 

Vet du jeg har faktisk ikke handlet noen babyklær ennå. Har så utrolig mye fra Annika og Sven at jeg syns det er unødvendig.

Har handlet litt Joha undertøy inn...hvitt, for å ha med på føden. Body, bukse etc.

Ellers blir det bare arv her i gården.

 

Snakket jo litt om tidlig fødsel i dag med JM, for etter papirene så har jeg jo termin 4 november, men har nå kranglet meg til 1 nov, dvs at jeg offesielt ikke får fø her hvis det skjer noe i kveld eller morgen...

Først fra mandag er jeg 37 fullgåtte uker sier de og da får jeg føde her.

 

Vi får se...får knipe igjen litt til hihi...hun sa at hvis det begynte og jeg ikke ville til s.sjøen så måtte jeg vente i det lengste med å komme inn for de sender ingen over 5 cm åpning utover... og i alle fall ikke når man er 36+4... da skal de få med meg å gjøre hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...