Gå til innhold

Mosjøen.


Lillnita "Høygravid"

Anbefalte innlegg

Hei hopp,

Dagen i dag startet mye bedre enn i går. Egentlig så bra at man får en ny sjanse hver dag hehe.

I går var jeg på Sjøsiden og handlet... 1 time så var jeg helt gåen, MEN jeg fikk kjøpt noen tyggetabletter mot halsbrann:Graviscon.

Bestemte meg for å prøve disse ut og åt to brødskiver med krydderskinke kl. 21.00

La meg ned og sov kl. 22.00 og sovnet som en stein...uten ekstra pute... helt supert. Sov som bare det til kl.04.00 og tok da nok en tablett...sovna igjen....

 

Tja de riene er ikke blitt noe mere av... får vel smøre meg med tålmodighet....fra neste helg tror jeg det tar seg opp.

 

Hvordan er formen hos deg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært på ul både i mosjøen, sandessjøen og mo, blødde i beg a svangerskape så de villa sjå ke det skyldes, va bære morkaka som lå for langt ned:) Veit dåkker ke dåkker får da? Dåkker har vel termin no snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt va det visst min tur til å ha ei pyton natt. Tygga 2 Gaviscon før eg la meg, men det va bare å stå opp igjen, først i halv 2 tia hadd det gitt seg såpass at det gikk ant å legg seg igjen. Deretter va eg våken xxxxx antall gang pga vondt i ribbeinan og at eg mått opp og tiss, men eg har no heldigvis fått sove litt på dagen i dag så du ska sjå det e mulig at eg bi omgjengelig i dag og haha. Føl liksom at eg har vært et skikkelig "hormontroll" i det siste, så eg e no berre glad at de her heime har holdt ut m meg :)

Når va det du hadd time til ul i morgen, hadde nemlig egentlig på tirsdag men så ble den flytta til i morra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du kan jo alltids håpe :D

Har ul time 12.30.

Skal ha resten av kontrollene mine på føden så der har jeg time på tirsdagen i neste uke, skal også til legen på tirsdag og få tatt denne streptokokk b prøven bare for å være på den sikre siden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvordan gikk det på ul i dag?

Klarte de å se om det blir gutt eller jente denne gangen?

Hos meg så alt bare fint ut, men lillegutt lå med hånda foran ansiktet og ville ikke flytte på den så jeg fikk ikke sett annet enn panna hans.

Får trøste meg med at jeg snart får sett på han så mye jeg bare vil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Det gikk greit...hun mente å se en liten "ting" mellom bena...hihi.

Hun sa i alle fall at der var mer mellom enn det brukte å være hos ei jente....

Så jeg får finne ut noen guttenavn..hehe

Har dere pønsket ut navn allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at ho så noe da :)

Dette å skulle finne guttenavn var jammen ikke lett denne gangen, har en Mikael og en Kevin fra før.og da ble navnet bestemt lenge før.fødsel.

Har tenkt litt på Adrian, Tobias, eller Isak men ingen ting er bestemt enda.

Jeg synes også Nathaniel er fint, men det ble raskt nedstemt av pappaen.

Enn dere, har dere noen favoritter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var helt klart for en uke siden ...gutt Espen Henrik...Jente Sara Esianne... MEN nå tviler jeg... tror det blir bare Henrik jeg...hihi

Kanskje et navn etterpå fra en oldefar eller bestefar...

Er meget usikker...var så sikker på å få jente.

Har forresten begynt å få kraftige maserier....i natt kom de tre timer i strekk med 10 min mellomrom..

Men nå er det over...hehe

Jeg har bestilt gutten til neste søndag enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg satser på fullmåne denne gangen også, det skulle bli rundt lørdag 7 okt. Så vi snakkes vel på sykehuset den helga. haha.

Har desverre lite maserier, men hadde ikke mye av dem de andre gangene heller før fødselen var igang.

Vi får vel gå intensivt til verks og prøve alle "fødsels-igangsettingoppskriftene" vi finner her på Bim:-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å drikke te med lakrisrotpulver...det gjorde jeg også sist og innen 8 dager kom Annika...

Ellers skal jeg hive meg rundt å bake horn og boller i dag...samt sjokoladekake... så hvem vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg må hive meg på det pulveret jeg også, ser jo ut som det fungerer på deg siden du allerede har masse mase rier :)

Var en tur i byen i dag, og merket endel kynnere når jeg skulle "skynde" meg tilbake til bilen så kanskje det blir mer fart på sakene hvis jeg finner på noe jeg kan stresse litt med. Bare synd bekkenet ikke tillater lange aktivitetsrundene i slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg misunnelig nå!

Var på sjøsiden i dag men glemte helt bort alt om pulveret, må prøve å komme på det i morgen, det er helt utrolig hvor distre jeg har blitt, sto på badet i går og skulle vaske meg da jeg oppdaga at det var tannkremtuben jeg sto med i hånda og ikke såpa :-D Bare glad jeg ennå husker hvor jeg bor

Skal til kontroll på føden i morgen kl 10. Hadde masse kynnere i går men i dag har det vært heller dårlig. Jaja det er enda noen dager igjen til helga hehe.Får vel satse på risgrøt m kanel til middag i morgen i tillegg

Leste innlegget ditt på skravle, så jeg får håpe at det skjer noe hos deg snart så du slipper å plages så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen,

 

Ja kynnere ja...har hatt nok av dem i natt...men det blir liksom ikke noe mere...

Begynner å bli litt lei nå, men han kan godt være inni der til helga...gjør ingen ting.

Har noen småting jeg må ordne, dessuten er jo hele føden borte på torsdag så vi må vel klipe igjen til etter da.... de skal på blåtur har jeg hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Hvordan gikk kontrollen?

Jeg var inne i morges på føden for å sjekke urin, blod og BT.

 

Alt ser fint ut men jeg blir ringt opp ang. blodprøvene. JM sjekket meg også om jeg hadde åpning. Alt var lukket, slik at jeg med god samvittighet kan dra i bassenget i ettermiddag med sønnen min.

 

Hodet er festet og godt nedi, men hun ville ikke dra i mormunnen da de skal på blåtur og ikke vil ha noe fødsel på torsdag hehe.

 

Har kontroll neste tirsdag eller onsdag tror jeg, så vi får se...

Det skjer vel ikke noe frem til da ettersom alt var lukket.

 

Fleregangsfødende bruker vel å gå en uke eller to med åpning???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var bare fint på kontrollen i dag.

Var også hos legen og tok streptokokk b prøve, hun sjekket samtidig livmorhalsen og sa den var moden(hun mente den var helt utflatet) og bløt, så hun trodde ikke jeg ville gå lengre enn maks 14 dager til JIPPI :)

Så da er det fortsatt muligheter for lørdagen da.

Har ikke hørt noe om at fleregangsfødende går med åpning i flere uker, håper at det ikke stemmer da, men så har jeg ikke blitt sjekket for åpning de andre gangene så jeg tør ikke si noe sikkert ang det. Du får prøve å stille spm om dette på skravlesiden, der er det sikkert noen som har peiling.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så artig å se flere fra Mosjøen her! Er selv fra Mosjøen, men har ikke bodd der på mange år nå. Venter min nr 2 i desember, og må si jeg er misunnelig på dere som er fødeklare:)

Ser at dere begge har vært på flere ultralyder, er det standard i Mosjøen nå eller? Her jeg bor får vi bare en...litt kjipt syns jeg, skulle gjerne sett det lille nurket en gang til! Fikk ikke vite kjønn på den ordinære ultralyden, og det er vi kjempespente på, så skulle ønske vi kunne fått en til!

Tror forresten at jeg vet hvem den ene av dere er, Helgelandsmamma du spilte håndball før og var trener, var du ikke...;)

Lykke til med fødslene begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten guttemammen glemte å si: alle får UL i uke 18-20 samt i uke 36 for leiesjekk... dette pga at de må være 100% sikre på at alt er ok. Ellers blir det ikke fødsel her. Mye har forandret seg på fødeavdelingen her og mere vil forandres etter 1. nov.

Da legges akuttberedskapen ned på kveldstid og blir enda flere sendt bort.

Hvor gammel er din nummer 1 da? Er det gutt eller jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet nok sikkert ikke hvem jeg er, er noen år yngre enn deg tror jeg...Men du var trener for handballaget jeg spilte på en særdeles kort periode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann er gutt, født i seteleie, så vet hvor viktig det er å være sikker på leie før fødsel! Bra at de sjekker dette ekstra opp da! Og med den forrige meldinga mi mente jeg at jeg hadde en kort karriere som spiller, ikke at du hadde kort karriere som trener...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like gammel som Marit og Iselin kanskje??? Jeg husker den tiden...Bente og jeg...haha

 

Hvordan gikk fødsel med seteleie da? Greit eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...