Gå til innhold

Mosjøen.


Lillnita "Høygravid"

Anbefalte innlegg

Glemte helt å spørre om akupunktur. Skal sannelig ringe dem jeg!

Har som sagt gått med rier nå i hele dag men det tar seg ikke opp og nå er det blitt stille...

Skal gå meg en tur i ettermiddag og slappe av...sjekke sykehusbagen og babyrommet og ta meg et varmt bad i kveld... for så å sove godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verrei:

 

Ja det er bra at barna selv gleder seg til den lille kommer, har handla inn storebror gaver som de skal få når de kommer på sykehuset, så blir det ikke så "urettferdig" at bare babyen får gaver.

 

Er det muligheter for at de blir å sette deg i gang før termin pga plagene dine ? Må være godt å bo en plass der de har skikkelig sykehus hvis fødselen skulle starte for tidlig. Her sendes vi til Bodø før uke 35, og til Mo før uke 37.

 

Hvordan stemmer ul terminen din i forhold til mens terminen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så riene har ikke gitt seg enda, da antar jeg at du drar fra meg da. Snufs.

 

Jaja du får holde meg oppdatert på hva som skjer. Skal krysse fingrene for at du slipper å gå så mye lengre nå xxxxxxxx :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg drar nok ikke fra dag skal du tro... har hørt fra bestemor at barnet kommer på samme dag som den er laget i forhold til månen. Hvis du forstår...

Vår baby er laget på halv...noen dager etter tilogmed...så det er noen dager til. 14 okt er halvmåne og tre dager etter blir 17 okt...

 

Barna skal på hytta med mor og far denne helga og jeg har lyst til å ha denne helga til å kose meg alene med mannen min, så det blir nok en stund til fødsel ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes fantastisk ut med en frihelg alene med mannen. Tror jammen jeg må prøve å skaffe barnevakt sånn at vi kan gå ut å spise, regner med at det blir vel lite med "alene aktiviteter" i nærmeste fremtid :-) Hvor jobber mannen din forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nettopp fått seg ny jobb, som selger på Tools. Ny butikk på havna...er vel ikke en butikk for den menige mann, men mest for industriarbeidere.

Han har jobbet der i 1 mnd nå og trives kjempegodt. Men som han sier han har det så travelt at det passer ikke liksom å fø nå. I sta sa han: sett deg ned kjerring...slapp av...så kommer ikke riene noe hurtigere...så roer det seg forhåpentligvis...haha det har tatt seg litt opp i kveld, men jeg har ikke de store forhåpningene pga forrige fødsel. Da gikk jeg slik i 1 uke.

Pluss at jeg jo har lovet å vente på deg hehe...det skal bli trivelig på Fødestuo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillnita: Det var snakk om det sist jeg var inne til ul-kontroll (tirsdag), at hvis ikke fostervannsmengden øker noe, så blir de å sette meg igang før terminen. Er greit med et skikkelig sykehus i nærheten ja. Og om det plutselig skjer noe unormalt eller jeg føler noe er annerledes, så har jeg bare 4 min å kjøre til sykehuset også. Veldig betryggende.

Er nok litt småhysterisk også etter aborter og sånner ting i fjor, så jeg er jo livredd for å miste dette barnet,så jeg lystrer nesten alt kroppen min sier =) Har noen kraftige kynnere (3-4) om dagen også. I tillegg veldig plaget med bekkenløsning. Så "plagest ska main" =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen til dere begge!

 

Etter en meget rolig natt har jeg bestemt meg for ikke å gå og vente noe lenger. Blir gal av å kjenne etter kikke på klokka for igjen å kjenne etter.

I dag har jeg bestemt meg for å ringe frisøren og avtale time for klipping.

Drar i bassenget i kveld sammen med sønnen min og svømmer en par tusen meter...hehe.

 

Men først skal jeg ut med barna og rake siste rest av hagen... for et fint vær vi har i dag... :-) Det begynner å bli kaldt...her oppe er det -1 akkurat nå...blir vel varmere når sola kommer opp.

 

Hvordan har dere de i Tromsø for tiden???

 

Holder dere oppdatert...hvordan går det oppå Hagfors?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Tromsø er det overskyet og til dels regn +8,2 grader. Vart ekstremt kaldt her i forrige uke, så det er deilig med litt mer "sommertemp.". Har ikke hatt den store sommervarmen i år, eller vær for den saks skyld.

 

Ellers så er det ikke mye som skjer. Har akkurat hatt besøk av mamma på te og kjeks. Deilig med selskap på morgenkvisten.

Ungen er sprelsk akkurat nå i alle fall. Nesten ekkelt. Hadde en kjempe-sammentrekning i går kveld når jeg la meg. Direkte vondt, og enda værre ble det da samboer skulle kjenne om ungen sparket noe. Ble litt småsint da ja... STAKKAR =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

Er litt treig i dag, har sovet dårlig igjen så jeg har gått i svime i hele dag (veldig glad for at jeg ikke er i fødsel nå da hehe)

 

Var hos fysioterapauten/osteopaten i dag og han stimulerte noen punkter på siden av hodet slik at kroppen skulle skille ut "smertestillende midler".

Tror det fungerte bare godt, for jeg som alltid ligger og vrir meg når jeg skal sove ble kjempetrett etter bare noen minutter og sovna ganske raskt da jeg kom hjem, men herligheta varte ikke lengre enn en time for da gjorde de fordømte fingrene så vondt igjen at jeg våkna.

 

Har sagt fra til sambo at i morgen blir det ikke noe overtidsjobbing på han. Da skal han få kjøre meg til akkupunktur timen, og når jeg

kommer hjem skal jeg sove, så da får han ta seg av barna.

 

Helgelandsmamma har du fått deg time til akkupunktur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, harikke fått meg time...har vært inne på føden til reg. i dag.

Har hatt rier hvert 10 min siden kl. 12.00, hun undersøkte meg og jeg var ikke kommet noe lengre enn 1 a 2 cm.

Men så snakket hun om at indre mormunn ikke var åpen...

Som du skjønner er jeg nå forvirret...hva er indre og ytre mormunn???

 

Nei jeg går nok en uke til skal du se.... denne helga blir det kos...uten barn..

Jeg gleder meg noe enormt og vil ikke ha noe fødsel i helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

Trodde vi hadde bare 1 mormunn jeg.

 

Kanskje det er sånn det fungerer at når vi ikke vil ha fødsel ja da skjer det, virker nesten som det er på gang hos deg da siden riene er så regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg umiddelbart tenkte var at livmormunnen ikke er helt utflatet, men har litt lengde på seg enda, at de da kaller det for ytre det som er lengst nede og indre helt inne ved selve livmoren.

Er ikke sikker, men det klang så logisk i mine ører. Har selv litt åpning ved den nederste del og et stykke opp, men er ennå lukket i og med at slimproppen er der enda og livmortappen er hard og passe lang (heldigvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeelp!

OBS Syteinnlegg :-)

 

Tror jeg blir gal snart. Når jeg for en gangs skyld ikke har vondt noen steder får jeg rett og slett ikke til å sove Grrrrr

Har lagt og vridd meg et par timer nå og det nytter ikke, så nå sitter jeg her på BIM og her er det jo ingen i natt :-(

 

Lillemann i magen er selvfølgelig i storform, tror nesten han har Disco party på gang der inne :-)

 

Har drukket 2 kopper med varm melk og kanel nå, så får vi se om det hjelper på for å få roet ned kroppen.

 

Ha en fortsatt god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Trodde nesten du hadde dratt på føden, da jeg så at du hadde vært inne så tidlig....hehe

Jeg hadde skikkelig vonde rier i går kveld...og trodde nesten at nå drar vi på sykehuset, MEN etter at jeg sovnet ble det stille og like bra er det.

 

Det med mormunnen hørtes vel logisk ut verrei, har også sjekket litt på nettet, men blir ikke klokere.

Skal spørre på kontrollen på onsdag. Nå skal jeg pakke sakene til barna og få de til mor og far så fort som f***. Etterpå handle og nyte helgen med masse snop og god mat.

Elgstek til middag i kveld tror jeg...nammmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja nå har jeg vært og fått første omgang m akkupunktur. Så da gjenstår det å se om det hjelper på søvnen i natt. Det fungerer i hvertfall på livmoren for jeg har hatt kynnere i masssevis.

Skal tilbake på søndagen og få satt nye nåler. Kari sa hun ikke kunne sette i gang fødsel m kun 1 behandling man måte vel ha hvertfall 2 eller 3 så det blir spennende å se hva effekten blir etter neste behandling.

 

Hvordan går det med deg Helgelandsmamma, har du fått fleret rier eller får du kost deg sammen med mannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det ROLIG...skikkelig rolig...barna er borte og magen er stille..hehe

Er det Kari som har helgevakt? Kanskje jeg ringer henne senere. Skal ta meg en lang dusj, file negler, smøre meg inn med olje og kose meg...etterpå tar vi en tur på Sjøsiden og handler inn siste rest...

pakker bagen og håper på noe innen søndag.

Alle mine barn er født på søndag så da blir det vel på søndag denne gangen også håper vi hehe

 

Det er som å sitte og vente på lottogevinsten...du vet du vinner men ikke når!

Hva skal du finne på?

 

Ha en fin lørdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Er ikke sikker på hvem som har helgevakt, men Kari skulle i hvertfall på til kl 15 på søndag.

 

Tror nok akupunkturen hjalp litt. Det ble ikke lettere å sovne men da jeg gjorde det sov jeg lengre enn på lenge.

 

Har ikke mange planene for helge , tenkte jeg skulle bake en eplekake, ellers så skal vi bare kose oss og slappe av.

 

Ha en frtsatt fin helg:-)

 

Hvordan går det med verrei da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Har vært innom føden og fått akupunktur. Kari var spent på om du hadde sovet godt, men jeg sa jek ikke visste. Hun sa du var ei skikkelig trivelig jente!

Det er tomt på føden nå så vi kan sjekke inn i helga haha. Håper så inderlig at vi kommer inn sånn någenlunde på samme tid...hadde vært trivelig.

Jeg skal lage elgsteik i dag og kose meg sammen med mannen min.

 

Ringte mamma på Herøy og ungene var våkne klokka halv seks i morres. Hehe

Vi har vært og handlet på Sjøsiden og jeg hoppet alle trappene ned. Vet ikke om det har noe for seg men men...

 

Har nå kynnere hvert 8 minutt...kaller det ikke rier ennå for det gjør ikke vondt. Tenk å sitte og vente på å få det vondt hehe

 

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Går greit her. Er bare litt småbekymret over så sterke kynnere at jeg må stoppe opp litt og puste, og tenke at dette er ikke noe =P Er heldigvis ikke mer enn 6-8 ganger om dagen, men allikevel. Kan jo ha innvirkning på livmormunnen. Skal på kontroll på onsdag, så da skal jeg be om 100% sykemelding i 14 dager eller noe, før jeg begynner på jobben igjen. De dagene jeg jobber sent jeg får virkelig vondt, også i bekkenet.

 

Håper det står bra til med dere jenterm og at dere kanskje kan bli ferdige snart. Er slitsomt å gå å være lei og bare vente på at ting skal begynne å skje. Får ha en fin helg da dere. Jeg ser nok innom her igjen iløpet av helgen. Er så spent på hvordan det blir med dere. Blir helt gira på andre sine vegne =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei verrei,

 

Du må tenke på deg selv og babyen! Høres kanskje ut som ei mormor men det er ikke bra å ha så mye kynnere. Med Annika ble jeg sendt til Bodø i uke 32 pga dette. De var redde jeg skulle fø. Da hadde jeg jobbet frem til da. Ville jo som så mange andre ikke sykemelde meg.

Dagene i Bodø var helt forferdelige. Jeg fikk skikkelig angst, heldigvis gikk det bra men tenk om jeg hadde fått henne i uke 32.

 

Nei, derfor ble jeg i dette sv.skapen sykemeldt i uke 20.

Skal legge meg nedpå litt og nyte at jeg kan ta en lur midt på dagen... for i morgen kl. 16.00 kommer barna og da er det fullt kjør her hehe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sykemeldt fra uke 6 til etter uke 12, for man varredd jeg skulle miste igjen. Etter dette jibbet jeg litt 100% før jeg gikk på ferie. Etter ferien tok det bare 14 dager før jeg måtte ned i 50%, for jeg klarte ikke mer. Så jeg har jobbet 50% siden da og synes det er meget bra til meg å være =) Er ganske plaget med det bekkenet + alt det andre man skal nå plages med og tenke på. Så jeg føler virkelig behovet for en "ferie" fra jobben nå. Føler meg trett døgnet rundt, end jeg sover godt om natten. Noe rart er det som skjer inni kroppen min i alle fall siden jeg føler det slik.

Er glad jeg har så kort vei til sykehuset hvis det skulle være noe. At jeg slipper å reise lagt uansett hvor i svangerskapet jeg er.

Heldig du som har "banfri" til i morgen ja. Her er det full fart rundt ørene fra tidlig morgen til kveld.

Ønsker deg lykke til med "kynnerne" dine og håper du får kost deg masse mens du enda har fri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verrei:

Få deg den sykemeldinga snarest mulig slik at du får tatt det med ro og slappe av sånn at den lille holder seg i magen noen uker til.

Det du har av energi trenger du til å ta deg av det andre barnet, er ikke noe særlig å være så sliten etter jobb at man ikke har overskudd til noe.

 

Helgelandsmamma:

Så akupunkturene fikk fart på kynnerne dine igjen :-) eller kanskje det var hoppinga i trappene.

Skal du inn å få tatt en behandling til senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...