Gå til innhold

Mosjøen.


Lillnita "Høygravid"

Anbefalte innlegg

Ja du får knipe så godt du kan, syns jeg ser deg der du klamrer deg til senga på føden og nekter å dra utover haha.

Har liten tro på at det skjer noe her i løpet av helga i allefall, men hvis tarotkortene stemmer så blir det jo senest den 13. Jaja man kan jo i hvertfall håpe:)

Kom du deg forresten til Sjøsiden i dag? Var en tur selv der i dag sammen m minstemann, og jeg prøvde jo å se om jeg kunne få øye på en fødeklar dame, og det var i hvertfall 3 av dem ,men ingen som hoppet i trappene hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og god morgen...

 

Var innom Knøttene ja...like etter åpning kl.10.00 luret jeg meg inn.

Skyndet meg og tror jeg var ferdig på senteret 15 min senere.

Kjøpte gave til Sven som han får på sykehuset: dvd kaptein sabeltann, til Annika har jeg kjøpt en my little pony.

 

Kjøper du noe til de andre barna?

 

Har du fått lagt tarot eller har du de selv? Søstera mi gjør det så jeg skal spørre henne hva hun "ser".

Har hatt en kjempenatt...sovet godt så jeg tror JM har rett at fødselen er et stykke unna...

 

Har tatt av meg 1 kg siste uka...helt utrolig, men sant. Har ikke hatt den store matlysten, så er det vel defor.

Svetter noe enormt for tiden også...som en flodhest. Har aldri gjort det eller hatt problemer med det, men nå...halleluja...

 

JM syntes også jeg hadde mye vann i kroppen...ødem på 2-3 så det er vel på tide nå! JEG VIL FØ NÅÅÅÅÅÅ!!!!

 

Husker forrige gang, etter 3 uker var det som om noen hadde skrudd opp en kran og alt vann i kroppen rant ut...helt sykt...sånn rett over natta. Så jeg trøster meg med at det skjer nå også.

 

Du får ha en fin søndag...skal ta meg en tur i bassenget i dag også...godt for bekkenet...og det er oppvarmet så det blir godt...

 

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja barna må nok få "storebror" gave :) Jeg vet størstemann ønsker seg et eksperimentsett der man lager en vulkan og minstemannhar snakka veldig mye om "politi-lego".

 

Jeg har heldigvis hatt minimalt m vann i kroppen denne gangen, kun kommet litt de siste ukene, men nå har de hersens fingrene begynt å stivne/dovne av om natta. Forrige gang hadde jeg dette i flere mnd, så jeg skal ikke klage nå. Det er jo egentlig ganske utrolig hvor fort kroppen er tilbake i gjenge igjen etter en fødsel, bekkenløsninga mi var som foduftet dagen etter sist.

 

Har lagt tarot kortene selv, er ganske nybegynner på det området, men det var jo ganske moro at gutten stemte da, og at jeg fikk opp et fødselstidspunkt som faktisk kan stemme (kunne jo like godt kommet et kort som sa fødsel i januar) så vi får se da. Jeg synes det er spennende med alt slikt av spådom elsker serier som Ghost whisperer og Åndenes makt. Ble også spådd for en stund siden av en inne på spåsiden på DIB, men da skulle jeg få en jente noen dager før termin.

 

Du skal nå ikke være for sikker på d med søvn, mange sier jo de sover som en stein i nettene før fødselen, det er vel kroppen som sparer energi til det den skal gjennom, så det er fortsatt muligheter :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du hjelper meg å holde motet oppe...hihi.

 

Er selv fryktelig nyskjerrig på det som fins mellom himmel og jord... noen ganger for mye. Mannen min rister på hodet hehe.

 

Er det fredag den 13 denne mnd??? Tror det... Ser overskrifta i HA:

Tarot spåkvinne føder på fredag den 13.....

 

Det hadde vært godt å få han eller henne ut nå, men samtidig må jeg nyte tiden...det blir vel mis siste sv.skaps uke EVER!

 

Så nyte magen mens jeg kan.. Skal knyte ei sløyfe rundt magen i kveld og ta bilde av magen...for å huske på nesten 2 og et halvt år graviditet...samtidig tar jeg meg et glass hvitvin...haha eller var det rødvin som skulle sette fart...

 

I ettermiddag blir det ribbe hos mamma nam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin var det visst, og så feit mat da, og så får du stelle ekstra godt m gubben i kveld hehe. Etter kl 24 er det jo tross alt mandag 9 okt så da får du vel være her :-)

 

Litt rart å tenke på at dette er siste gangen ja, glemmer helt å nyte det når man har bekkenløsning, vond rygg, halsbrann, humørsvingninger, og sover for lite hehe.

Men uff da er litt trist at man aldri skal kunne sitte å se på magen som beveger seg, og vite at det faktisk er et lite menneske der inne, snufs, blir nesten litt sentimental her jeg sitter. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feit mat...hehe jeg får vel snaske i meg alt fettet av ribba jeg da...og spørre mamma om hun gir meg et glass rødvin.

 

Tja stelle med gubben...føler meg ikke helt på topp da..hihi... mange kilo overvekt, pupper som er større enn størst...for ikke å snakke om brystvortene...kremt..begynne å komme melk ut også...ikke særlig sexy men men..

 

Har tatt 2 kapsler med lakrisrot pr dag og BT mitt var ennå 100/60 så det går bra. Skal fra torsdag øke det til per dag hehe.

Torsdag kveld kommer naboen min innom for å sjekke åpning, så håper det i alle fall er blitt modent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke akkurat så enkelt å manøvrere kroppen rundt lengre nei, men med litt fantasi så går nok det meste.

 

Så kjekt med en nabo som kan gi litt ekstra service da :)

Jeg blir nok å spørre om de kan sjekke på tirsdagen ja, må bare vite om det er noe på gang snart.Senga hans står ferdig oppredd og klar, så nå kan han bare komme.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morn,

 

Siste nytt: inget nytt... dvs ribba gjorde ikke susen...desverre...

Var så trøtt i går at jeg sovnet 21.20 og sov til i morres kl. 6.45

Super uthvilt selvfølgelig. Så det var natt nummer to uten noen problemer...

 

Håper det stemmer med at det er: stille før stormen....

 

Har tenkt meg ut i hagen i dag og rake sammen alt "lauve" som har lagt seg. Og hagen er ikke akkurat så liten så jeg holder nok på ei stund...hehe. Kanskje det hjelper på...

 

Lurer på når snøen kommer??? I fjor kom den første rundt 15 oktober hvis jeg ikke tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens. Mosjøværing her også nesten halve slekta på Hagfors og termin på nyttårsaften. Bor i Tromsø nå da og blir nok værende her, men er jo av og til på besøk der nede, må jo til =)

 

Håper dere alle har det bra =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Verrei

 

Ja nå ble jeg jammen nysgjerrig hehe.

Er du av Hagfors slekta evt hvem av dem er du i familie med? Jeg bor jo på Hagfors og er sammen med en av dem selv, så du ser verden er ikke stor.

 

Vet du om det blir gutt eller jente på deg da ?

 

 

Helgelandsmamma

 

Her er det også sørgelig stille i dag. Var innom en tur på føden i 3 tia i dag til ctg registrering, Lillemann hadde nemlig knapt rørt på seg siden i går kveld og med det aktivitets nivået han bruker å ha så ble jeg litt bekymra ja. Var hos Karin på føden, hun var jo bare fantastisk grei da, mente det var helt riktig å ta kontakt hvis det var forandringer i aktivitets nivået, og jeg måtte bare ta kontakt hvis jeg skulle lure på noe igjen, men føler meg litt som en hysterisk gravid kjerring fordet hihi. Alt var jo heldigvis fint med han da, men han er fremdeles roligere enn han bruker å være da. Hadde faktisk 3 kynnere på den tiden jeg lå med registreringen, de eneste i dag selvfølgelig

 

Blir spennende å høre på kontroll i morgen om det er noe som skjer snart da.

 

Var i bursdag hos svigermor i går, og da kikka vi i vær dagboka hennes, og det stemmer nok at sneen kom midt i oktober ja. Håper det blir litt senere i år jeg da, synes det er godt med sol og bar asfalt ennå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, man føler seg vel fort litt hysterisk, men det er bedre å komme en gang for mye enn for lite.

 

Har ei venninne i NL som har mistet to ganger.... den første gangen hadde hun termin samtidig som jeg hadde med Sven. Hun var nesten 38 fullgåtte uker og merket ikke liv, men pga påske og fri tenkte hun å vente til etter påske...da var det for sent.

Huff det var forferdelig. Andre gangen gikk jeg med Annika og mistet hun i uke 32.... heldigvis har hun fått en velskapt baby etter det men etter det sjekker jeg alltid en gang for mye enn for lite.

 

Har raket nesten hele plenen i dag... og vært meget aktiv. Kjenner det på bekkenet, men skal si det er fart i magen nå...hehe

Kynnere hele tiden.

Skal ta meg en kopp lakriste og slappe av. Se 71* nord, og etter det hu gærne kjerringa på NRK....haha lo meg i hjel forrige uke.

 

Ha en fin kveld....

 

Du må legge igjen melding om det skjer noe ok??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Lillnita "Høygravid"

De fleste som heter Hagfors til etternavn der er jo i slekt, så da er jeg av dem + de 2 gamle usle som heter Reinfjell =P Kan vel si det sånn at det er dem på og under Spællebakken. Er nok nysgjærrig på hvem du også er, derfor jeg måtte skrive at jeg har halve slekta der, og hvem du er sammen med selvfølgelig... hehe...

 

De har ment på 2 ul at det kan være jente, og jeg har på følelsen at det er en jente, så da blir det vel det. Hvis ikke blir jeg kjempeoverrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Verrei.

 

Samboeren min hører nok til slekta fra den gården som blir "på siden av " Spællebakken. Faren hans overtok den etter at broren hans døde for noen år sidenog de har ikke dyr der lengre.

 

Hvordan trives du i Tromsø da? Er det lenge siden du flytta oppover?

 

 

Helgelandsmamma

 

Skal nok holde deg oppdatert ja, men tviler på at det skjer noe her de første dagene da. Litt pessimist nå ja hehe. Fingrene har begynt å dovne bort de siste nettene, og det gjør noe inn i hampen vondt, så med dette i tillegg til halsbrann og vondt i bekkenet om natta er det jammen ikke lett å få sove. Samboer skal heldigvis kjøre minstemann avgårde i barnehagen i morgen så da kan jeg hoppe til sengs igjen etter at de har dratt. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen alle sammen,

 

Etter to rolige netter har jeg virkelig blitt satt på prøve. Som du også har lillnita dovner hendene mine bort på natterstid. Huff det er ikke en god følelse.

Er skikkelig oppblåst nå og kan ikke si at all rakingen resulterte i noe godt. Kunne nesten ikke snu meg i natt pga bekkenet.

Har hatt noen skikkelige tak som jeg voknet av, så alt i alt var jeg vel oppe hver time...æsj.

Heldigvis sov barna til 7.15 og nå sitter de som to statuer og ser på Dora, mens jeg hiver i meg frokosten.

 

Det har forresten regnet som en gal her i natt...trodde det kom gjennom taket. Vi har et nytt hus men ennå var jeg sikker på at vi ville ha lekkasje en plass...hihi

 

Spiste gryterett i går kveld som var meget godt krydret...men det ga ikke noe resultat. Kanskje vi må ta kontakt med noen bønder som har griser for å få litt sperma...kremt... fikk du med deg diskusjonen på skravle i går.

Det er visst det fødeklare får på sykehusene for å sette i gang...hehe

 

Ha en fin dag!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei.

 

Hiver meg med på det med den spermaen ja.

Var til kontroll i dag og alt var fint.

Fikk jordmor til å sjekke tingenes tilstand, og det var da slettes ikke modent :-( Hun sa hun kjente en hard kant, så da skjer det vel ikke noe med det første.

 

Hun lurte også på om jeg ville prøve akupunktur slik at jeg kunne få sove skikkelig og så kunne hun sette nåler for å forberede kroppen på fødselen, jeg takket ja til det, så hun skulle ringe meg fredags ettermiddag så kunne jeg få komme inn å få det gjort. Håper det fungerer for det ville vært fantastisk å få en god natts søvn.

 

Hvem av jordmødrene er det forresten som er naboen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei =) Jeg trives kjempegodt i Tromsø. Flytta hit siste gang for litt over 2 år siden. Har vært litt frem og tilbake de siste 7 årene =P

Må ærlig innrømme og si jeg av og til savner Mosjøen, men... Så snart man kommer dit, så blir man fort lei også. Er fint lite nytt som skjer etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verrei: slik hadde jeg det også da jeg bodde i Amsterdam...var deilig å komme hjem men etter en stund ble jeg lei...er dette første din??

 

lillnita: trodde du var i fødsel. Ja da er vi vel begge ikke modne og går litt til haha Det er Carola som er naboen min. Hun har ikke så mange vakter der nede. Hun jobber også på Trofors og i s.sjøen har jeg forstått.

Skal også spørre om akupunktur...Kari kan jo også prøve å modne eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgelandsmamma: Jeg har en datter på 4 år fra før som gleder seg VELDIG til å bli storesøster. Forteller om det i barnehagen nesten hver dg enda hehe... De er nå søte også da.

 

Håper dere slipper å gå så veldig lenge til. Man blir gjerne lei mot slutten, og er ikke bare bare å holde motet oppe med at man er 1 dqag nærmere å få se babyen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgelandsmamma:

 

Tror nok Kari kan prøve å modne, håper det var det hun mente hun skulle gjøre på meg, hun sa i alle fall at hun ikke brukte å sette nåler før i uke 37, så jeg krysser fingrene og håper på et raskt resultat. Det er jo tross alt den 13 på tirsdagen hehe. Du får prøve å få akupunktur denne uken du også i tilfelle det skulle bli fødsel av den.

 

Verrei:

Minstegutten vår har også gleda seg veldig til å bli storebror, og ville helst ha babyen inne på sitt rom om natta, men skal si han skiftet mening fort da han fikk høre hvordan en baby skriker, da kunne vi få ha den inne hos oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal spørre i morgen om jeg også får akupunktur...hehe..du må ikke tro du får sjekke inn før meg hehe.

Har hatt masse kynnere i kveld og noen skikkelig vonde...håper de gjør sitt til at det blir modent.

 

Hvor gamle er barna deres og hvor gamle er dere egentlig? Vet ikke om det står her oppe men tråden begynner å bli lang og jeg gidder ikke se etter. Her i huset: jeg 31 mann 30 år og to barn Sven 3 1/2 og Annika 2 år i november.

 

Tja Sven prater også mye om babyen og venter i spenning, men tror ikke helt han forstår hva som skjer.

 

Dere får ha en fortsatt fin kveld! Forresten er det noe ok på Tv i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 . Sambo 26 og guttene er 4 og 9.

 

Hadde dere mye kynnere under de andre grav før det ble fødsel?

Jeg har ikke hatt antydning til kynnere i dag, så jeg tror jeg må sambo til å ordne dette for meg hihi.

 

Jeg skal nå i alle fall se CSI på TV Norge kl21.30, eller så vet jeg ikke helt hva som går :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja de sier at man må ligge med føttene opp 30 minuttet etter hyrdestunden. hehe... Der lå jeg i går og så på CSI me bena i været.

Mannen min bare ristet på hodet...

 

SÅ 2 timer etter at jeg hadde sovnet...AU AU AU... hvert 15 min...gikk ned for ikke å vekke noen...hvert 11 min...dette går veien...

 

Klokka 6.00 var jeg så sliten at jeg sovnet i senga...og så stilnet alt...SHIT... kjenner litt murringer men ikke mere enn det.

 

Med Annika gikk jeg slik i 10 lange dager! Så da får jeg vel på min egen termin regner jeg med! For det er jo om 10 dager.

 

Får spørre JM om hun sjekker...skal dit kl.10.00

 

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

 

Er blitt moden og hun får en finger inn...hmmm...men det kan gå dager...uker.

 

Det er også fuult hus på føden så det anbefales å vente til helgen hehe...vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Heldig gris" da kan det i alle fall skje noe hos deg når som helst, og det høres jo ut som om at det kan fungere med litt hjelp fra mannen hehe..

Selv merket jeg ingenting etterpå, nei det er vel bare å finne fram hoppetauet haha.

 

Så det er fullt hus der oppe, Passser jo GODT at det ikke skjer noe riktig ennå da. (vi får trøste oss med det vi kan trøste oss med.)

 

Fikk du spurt etter akupunktur? eller kanskje du ikke hadde bruk for det siden du allerede var moden?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna mi er ikke slik at hun skal ha ungen på rommet, men som hun skal hjelpe til med alt og dele lekene. Er jo fint hun er motivert for det selv da =)

 

Jeg gikk med kynnere siste måneden før termin sist, men fikk ekle maserier fra tidlig søndag morgen... Tirsdag skulle jeg inn for å få "coctailparty" (riehemmende og sovemedisin) da jeg ikke hadde sovet noe særlig siden søndag. Selvfølgelig for sent for da var det allerede 1 cm åpning og jeg måtte bare holde ut. Gikk langsomt med rier uten noe særlig futt, så jeg ble satt på drypp. 06.04 onsdag morgen var hun født (2990g og 49cm lang)

 

Er bare så spent på hvordan det går denne gangen. Går med åpning, men er langt fra moden... heldigvis. Er end en del uker igjen til nyttårsaften da, hvis jeg i det hele tatt blir å gå så lenge med disse plagene mine. Har visst litt for lite fostervann så jeg går til jevnlig kontroll for det og vekst. Ikke alt er som det skal være, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...