Gå til innhold

Mosjøen.


Lillnita "Høygravid"

Anbefalte innlegg

Heisann Lillnita:

Her oppe er det kommet snø. Snødde voldsomt da jeg og lisjefrøkna stod opp halv 7 i dag tidlig. For første gang på så mange år jeg kan huske ble jeg ikke kvalm når snøen la seg på bakken.. hehe...

 

Var på føden igjen i går. Kynnerne er begynt å bli sterkere og sterkere og kommer oftere og oftere + ALT DET slimet som kom. Begynte å bli ganske nervøs ja. Registreringen viste ingen ting, men JM kjente på magen og sa det ikke var helt normalt. Legen som så på meg var ekkel. Han ser skremmende ut, ristet på hodet til alt og sa ingen ting. Hardhendt var han også. Ifølge målingene er ungen litt liten i forhold til gjennomsnittet, men ha sa ingen ting om det, men jeg har da øyne og så når han kjika på tabellen. Var så lei meg og alt da jeg dro hjem at jeg strigråt i bilen. Var så ekkelt. Får spørre når jeg skal til vekstestimering og måling av fostervannmengde igjen hva han egentlig fant ut.

 

Er ikke blitt sykemeldt enda, men skal til legen i morgen, og blir da å be om 1 uke eller 14 dager 100% sykemelding. Går 50% nå, men er noe slitsomt allikevel. Det er spesielt de dagene jeg begynner seint at jeg får ekstra mye sterke kynnere. Ellers er jeg bare trett og uopplagt.

 

Håper det ellers står bra til med deg Lillnita, og dere andre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God kveld alle sammen :-)

 

Verrei

 

Huff hørtes ikke moro ut å komme til kontroll hos en slik lege, de må jo skjønne at når de ikke sier hvordan ting ligger an så blir man bekymret.

Tror nok ikke du vil ha noen problem med å få 100 % sykemelding, legen min her sa at etter uke 30 så skulle det ikke så mye til før man ble sykemeldt

Er det lenge til du skal på ny vekst estimering da?.

Vi slapp nå heldigvis unna snøen i dag men den lå et stykke ned i fjellet i morrest så jeg regner med at det ikke er lenge før den kommer.

 

Helgelandsmamma

 

Har nok ikke sjekka inn på føden nei, regner med at senga som venter kommer til å støve ned før jeg kommer meg inn dit. hehe.

 

Hvordan er formen din i dag da? har du fortsatt kynnere?

Hadde selv endel kynnere i natt, og hver gang jeg sovna drømte jeg at jeg holdt på å føde.

I en av drømmene gikk slimproppen og jeg blødde litt og der satt jeg på toalettet og sang "jeg blør jeg blør tiddelibom det er det jeg gjør tiddelibom" lo litt av meg selv da jeg våkna etter den drømmen ja

Får håpe jeg ikke tar den sangen når det skjer på ordentlig :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen,

 

Det blir nok snø før vi får babisene våre skal du se. Har begynt å telle ned til søndag...sukk.

Fra i morgen av har vi ikke noe problem lenger når det gjelder barnepass. Sven begynner for fullt i BHen så det blir bare Annika som må plasseres.

 

Det er rolig her nå...litt kynnere men ikke noe action ennå.

Var i bassengeti går.DEILIG.

Drar i morra igjen hvis ikke noe er på gang hehe

 

Har tatt meg en stor kopp te med lakris og kanel. Skål.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok ikke noe problem å få sykemelding nei. Pleier ikke det uansett fra min lege i alle fall =) Legen klagde bare litt på SF.kurven, men kunne selvfølgelig bare være på grunn av litt lite fostervann, så jeg er spent på den vekst greia på tirsdag. Kjenner jeg gruer meg litt til det, selv om det er koslig å se babyen så ofte =)

 

Snøen på bakken forsvant i natt, men den ligger nok ganske langt ned i fjellene enda. Blir nok ikke lenge før den virkelig blir liggende.

 

Skal bli deilig med helt fri fra jobben en periode nå. Kjenner det på kroppen at den har behov for det.

 

Håper dere snart får føde. Det er så slitsomt å gå å gjøre alt mulig for å sette i gang, og så er det ingen ting som nytter. Har hørt at klyster fungerer bra om man er moden da selvfølgelig. Hvis man tar det etter riene er begynt, blir riene mye værre etterpå (de sier det er grusomt hvor mye riene da tar seg opp da). Kan jo være greit å ha det i bakhodet i alle fall =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her er det også stilt i dag. skal til kontroll igjen i morgen og da får jeg håpe de sjekker modning igjen, blir så utålmodig av å gå slik å ikke vite om det nærmer seg en gang.

 

Det kjennes ut som lillemann har tatt fullstendig knekken på ribbeina mine i dag, det er så ømt at det til og med gjør vondt når jeg løfter hånden.

 

Har fått klyster under de andre fødslene og vil gjerne ha det denne gangen også, (litt greit å vite at det er tomt i magen før man begynner å presse), men jeg kan ikke huske om jeg merket noen forskjell på riene før og etter.

 

Du får ha lykke til på vekstestimeringen Verrei, håper alt står bra til med den lille :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så artig at det er flere Mosjøfolk her inne. Ser ut som dere andre har termin før meg da. Jeg må nok vente til i feb :-) Får da mitt tredje barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ajamor, se ut til at det er en del som er på disse sidene ja, er jo nesten som man blir litt små hekta av bim, må jo inn hver dag å sjekke hva som skjer hehe.

 

Jeg venter også barn nr 3 og har termin om 9 dager, blir 3 gutten på meg da.

 

Vet du hva du får denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmen, er dere her enda da? Og jeg som trodde dere hadde dratt på føden hele gjengen...hehe ;) Det blir vel ikke lenge til tenker jeg!

Er litt misunnelig på dere, jeg har 2,5 mnd igjen, skulle ønske tida gikk superfort. Er lei nå egentlig, er så vanvittig trøtt at jeg fungerer ikke normalt føler jeg. Sover så dårlig på natta, men klarer å holde meg "på topp" på jobb, verre når jeg kommer hjem. Nå har jeg akkurat sovet over to timer, og sånn er det hver dag...Slitsomt! Heldigvis ikke så lenge til jeg skal ut i permisjon! Har tenkt litt på å spørre om sykemelding, men føler meg litt dum for å spørre om sykemelding fordi jeg er trøtt...

 

Lillnita, jeg leste et sted over her at du bodde på Hagfors og har en samboer på 26 år. Hvis han har bodd der "bestandig" så kjenner jeg sikkert ham! Har helt sikkert gått i samme klasse på skolen da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

 

Det kommer stadig flere inn her. Trivelig synes jeg.

 

Jeg har bestemt meg for å føde i morgen! Jeg har en hemmelig oppskrift...hvis jeg lykkes skal jeg dele den med dere...eller får jeg mannen min til å fortelle det...hehe for da ligger jeg forhåpentligvis på føden....

 

Hvis jeg mislykkes tja da er jeg her i morgen også... sukk.

 

Nei det er IKKE lakserolje, det holder jeg meg for god til...

har nemlig en teori om noe...hehe

 

Ha en fin kveld alle sammen

 

TO BE CONTINUED....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Helgelandsmamma

 

Hvis du finner noe som fungerer så ring meg straks du kommer på føden, ikke vent til du er ferdig hehe.

Er så lei nå at jeg tror jeg sprekker snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen,

 

Jeg er kommet halvveis på oppskrifta og har godt mot.

Skal spise og gå....ja GÅ til byen med Annika i vogan...får se hvor langt jeg kommer...hehe

 

Vi snakkes...

 

ps.

har også en ide om at jeg ikke føder før vi er kommet til 300 innlegg på denne tråden...for damå vi starte ny...derfor skriver jeg noen innlegg i dag og oppfordrer alle andre hormonelle mosjøværinger å poste et innlegg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgelandsmamma:

Blir spennende dette da. Er ganske spent selv om det fungerer for deg, for da kan jeg i alle fall skrive opp noe som kan få fart på sakene om jeg skulle gå over tiden =P

 

Hadde vært fint for deg om du ble ferdig snart. Er så slitsomt å gå slik som du gjør. Lykke til da. Skal krysse fingre og tær for deg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er trett og sliten og håper 100% sykemelding vil roe ned disse sterke kynnerne. Vil ikke det skal skje noe. Er ALT for tidlig enda =P

Er klart man må heie litt på dem som går mot slutten. Vet selv hvordan det er å gå å vente på at det skal skje noe. Man blir jo så lei =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå tror jeg planen min er på å gå i vasken. Dekkene til vogna må pumpes opp og Niek har gjemt pumpa.

Får ikke tak ik han på telefonen heller h******* kaill.

 

Dagens syteinnlegg... han må jo vite at han må være tilgjengelig nå. Har prøvd å ringe han i 49 minutter nå.

 

Er det jeg som er gal eller? Jeg blir så sur og gretten av å ha en slik mann...æsj.

 

Det har vært flere ganger denne uka at jeg ikke får tak i han...sier han etterpå: var inne hos en kunde... hallo for f*** er en kunde viktigere enn en fødende kone.

 

Har seriøst tenkt på å dra på sykehuset alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho,måtte le litt da jeg leste dette innlegget!! Du er ikke gal, nei!! Tror bare det er sånn vi gravide blir jeg...Kjenner meg godt igjen, og tror jeg hadde blitt rimelig forbanna hvis jeg ikke hadde fått tak i mannen så nærme en fødsel!

 

Lykke til, krysser fingrene for at ting skjer snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg nr 218 hehe

 

Hei alle sammen hvordan går det med dere?

 

Kjenner du noe etter akkupunkturen Helgelandsmamma?

Ble selv helt skjelvende da jeg dro der fra, men har fått lagt en time etter at jeg kom hjem så nå går det bedre.

 

Skal ta oss en tur på Sjøsiden snart og finne bursdagsgave til minstemann, ser jo ut som om det er en mulighet for at jeg er på sykehuset når han har bursdag så det er greit å få det ordnet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgelandsmamma: Joda, her går det bare fint. Er litt lei nå, syns det er fryktelig lenge å ha ti uker igjen...Er også vanvittig trøtt, må sove hver eneste ettermiddag, og når jeg da våkner er det tid for storebror å legge seg...Så jeg sliter litt med dårlig samvittighet for at jeg får altfor lite tid sammen med ham. Skal til legen om 14 dager, og da tror jeg at jeg kommer til å be om sykemelding. Selv om det høres teit ut å bli sykemeldt fordi man er trøtt...Har jobbet 100% hele veien, så jeg gidder ikke ha dårlig samvittighet for å være sykmeldt de tre siste ukene før jeg går ut i permisjon, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei å be om sykemelding synes ikke jeg er teit.

Det er teitere å ikke tenke på seg selv, det fikk jeg erfare da jeg ble innlagt på sykehuset i mai. Etter 48 timer på intensiven og noen dager på medisinsk ble jeg så lei at jeg fant ut det var bedre å være hjemme...

 

Forresten er det ingen som klapper deg på skuldra eller gir deg en premie for langt arbeid i graviditet.

 

Lillnita: når har han bursdag? spent nå hehe...

 

Har dere hørt at vi ikke må føde 2/11??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kevin har bursdag 1 nov, så det er ikke mange dagene til.

 

Hva er det som skjer 2 nov siden vi ikke må føde da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vet ikke kjønn. Vil gjerne vite det, men hun klarte ikke se det på ultralyd :-) Det er jo like spennende hver dag.

Lykke til med fødselen. Du kan jo få når som helst nå :-) Hvor gamle er de andre guttene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ajamor

 

Du får satse på at de ser kjønn på leiekontrollen da, ellers så blir det jo en spennende overraskelse, skal du føde i Mosjøen ?

 

Kevin blir 5 i november og Mikael blir 10 i desember, så her har jeg timet det med 5 år mellom hver :-)

 

Hvor gamle er de andre barna dine da?

Har du gutter, jenter eller begge fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2/11 uttales aan i ellevte...sier du det fort høres det ut som f*** i h*****

men heldigvis ikke på mosjødialekt da... hehe

 

var noen her inne som sa det...

 

Så fine navn du har på guttene dine lill... hva skal 3e mann hete da?

 

Har du hatt noen kynnere eller er det rolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...