Gå til innhold

burde jeg selge nattkjolen min?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Katten er faktisk 3 år, så den er vel godt og vel voksen nok til å passe barn. Ikea here i come!

 

Og den kan godt vaske henne, ALLE vet jo at det er færre bakterier i f.eks en hunds munn enn i et menneskets (derfor skal man alltid la hunden slikke av smokken om den har havnet på gulvet), og katter er jo renslige dyr, så tenk hvor ren snuppa mi blir da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er katten tre år ja,da har du jo en skikkelig erfaren barnevakt .da kan du jo ta en bytur når du vil.smokker skal ikke vaskes nei,bakterier er bare tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bakterier bare er tull føler jeg meg skikkelig lurt!!! Jeg har jo vært SÅ påpasselig med at tulla ikke skal få hendene sine inn i munnen da jeg vet at de umulig kan være helt sterile! Om natten har hun votter på, som jeg bytter hver time, i tilfelle hun suger på vottene også... Sier du at jeg har kastet bort tiden og nattesøvnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye lurere å bare binde fast hendene til ungen langs siden av kroppen, så får h*n ikke puttet nevene i munnen. Jeg har spart mye tid og vottevask på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk enda lurere å binde hendene til siden av sengen. På den måten slipper man at babyen rører for mye på seg også. De kan jo rulle over sprinkelkanten. To fluer i en smekk. Vi har god erfaring med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min på 8 måneder satt og lekte litt med en halv flaske øl i går kveld. Plutselig så jeg at han tok en slurk. Hadde ikke hjerte til å ta den i fra ham, for han koste seg jo sånn. Er jeg uansvarlig? hadde tenkt å vente til han ble 10 måneder med det, men hva synes dere? Kan han begynne nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge ungen liker det, så er det bare å la ham holde på. Det er mindre sukker i en flaske øl enn i en flaske saft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så blir de tross alt litt søvnigere av øl enne av saft på kvelden. Smart, så blir det litt mer voksentid på oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løser jo problemet med at hun ikke putter hendene i munnen, men hvordan løser dere problemet med amming. Jeg steriliserer selvfølgelig puppene mine før hver amming, men de begynner å bli så tørre av spriten. Har vurdert å varmebehandle dem, men koking er uaktuelt for mitt vedkommende. Noen som har erfaring med å dampe puppene over en balje kokende vann? Har vurdert å gå over til denne metoden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi,hi Denne tråden var gøy!!!

 

Men fra spøk til alvor igjen. Jeg har desverre for lite melk til å amme, så det er vanskelig å råde deg når det gjelder dine såre pupper. Jeg sliter mye med usikkerhet om jeg får flaskene mine rene nok. Nå har jeg begynt å skylle dem med litt saltsyre etter vasken. Dere andre med flaskebarn: Tror dere jeg kan stole på at de er rene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt engstelig for silikonen jeg har i puppene jeg da, så jeg har valgt å bruke flaske og mme (NEST BEST). Vil jo ikke at babyen skal bli mobbet når den blir eldre pga mammas mislykkede kropp!!!

Blir nok bare en unge her i gården ja, synes magen er litt slapp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å vaske puppene med saltsyre, så jeg tror nok flaskene dine blir rene av det også ja. Klart det svir på puppene, men alt for at lillegull ikke skal få i seg basilusker sier jeg bare!

 

Jeg kokte forresten katten før jeg lot ham sitte barnevakt for snuppa, så jeg fikk dratt på ika. Det gikk så fint så, og han ble gullende ren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super tråd,sto masse kjempe nyttig informasjon her.

Jeg har en voksi pose som jeg kjøpte i januar,har ikke vasket den etter jeg kjøpte den..Burde jeg kaste den??

 

Og en annen ting,jeg kjøpte fruktmos til poden her om dagen,tror dere han kan få varige men av det?

Jeg er livredd,jeg...:(

Har også hørt at kattene må bestandig kokes før de skal være barnevakt og helst bades i litt sprit etterpå..Da får man den riktige balansen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, har du ikke vasket voksien?? Den bør nok kastes ja, i grunnen bør du kaste ungen og, om den har ligget i den skitne posen.

 

Fruktmos er jo fyfy, men kan tolereres om du ga en kvart teskje bare, og frukten var økologisk, og håndmoset av blonde jomfruer. Så om det du ga ungen din var av den typen (fås kun kjøpe på MEGET spesielle helsekostbutikker), så kan du slappe av, hvis ikke bør du skamme seg noe sinnsykt!

 

Jeg har tross alt lest alt som finnes av bøker om barn og barnestell, så jeg bør vite hva jeg snakker om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har varmebehandlet puppene før hvert måltid i over tre mnd nå, har funket fint det! Eneste problemet er at puppene nå er uten skinn, det lille som er igjen er litt sårt og rødt...

Bestemte meg derfor for å slutte og amme, men siden MME er så farlig pumper jeg meg 17 ganger hver dag, og steriliserer selvsagt pumpe, flasker, gryter og alt annet jeg bruker. Steriliserer også BH og andre ting som kommer borti brystet. Jeg og sambo har sluttet å ha kroppskontakt i tilfelle bakterier (stoler ikke på at han steriliserer hendene hver dag), og vi går aldri utenfor husets fire vegger. Vet aldri hva man treffer på. Har sagt til svigermor at vi er flyttet, sånn at hun ikke kommer på besøk mer.

Lekene til lillegull er kastet (tørr ikke vaske dem pga farlige enzymer i vaskepulveret), og gulvet har vi fjernet pga av alle usynlige bakteriene.

Hadde en raid på lokalbutikken hvor jeg åpnet alle pakkene med våtservietter, sånn at de ble tørre og butikken måtte kaste de. Brant selvsagt klærne mine etterpå.

Og sånn går dagene. Vi koser oss vi!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Marthemor!

 

Nå ligger voksien og babyen i søpla..Kan jo ikke ha sånt her i gården...

Og til de som gir grøt før 6mnd.,dere bør levere babyen på sykehuset slik de kan pumpes..Tenk så fælt for babyene å få grøt før 6mnd..Fy,skam dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke finne på å bruke en voksipose mer enn 2 måneder. Da er det på tide å kjøpe ny. Såpass må man ta seg råd til!

 

Jeg liker å pusse kattas tenner i sprit etter jeg har kokt den, men før den sitter barnevakt. Katta likte det ikke til å begynne med, men den har lært seg til det.

 

Har du gitt fruktmosen til poden? I så fall bør du sette ham på streng morsmelkdiett for å få renset ut alle de skumle avfallsstoffene av den lille kroppen.

har hørt at det er store mengder dihydrogenoksid i fruktmos!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva man tenker med når man gir grøt for 6 mnd, de burde egentlig bare levere tilbake ungen. Slike folk burde ikke fått lov til å ha barn!

 

Håper du tenker deg godt om med neste barn, du med voksien. Lykke til med nestemann, du får nok dreisen på dette mamma-greiene til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herreguuuud !!! Gav noen den uskyldige babyen sin grøt før han var 6 mnd ?? Hva gjorde du da ? TRor jeg kunne blitt morder, jeg i slike tillfeller altså !!

Håper du i det minse ringte barneværnet ? Eller viltnemda ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...