Gå til innhold

Hva er det som provoserer slik med Pride-flagget

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Da kan jeg spør deg, hvorfor anser du Pride for å være politisk? Meg bekjent så støtter alle de største partiene i Norge Pride og det er svært lite kontrovers i det politiske miljøet. 

Anonymkode: 73d12...246

Hvorfor antar du at jeg anser Pride for å være politisk?

Anonymkode: 0081a...02d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei, så hvorfor spør du meg om det da? Jeg mener det er merkelig at du stiller meg spørsmål som er totalt irrelevante for det jeg har skrevet. Hva er det DU synes er så merkelig?

Og hvor tar du «du er jo åpenbart ikke for flagging» fra? Har jeg på noe som helst tidspunkt skrevet at jeg er mot flagging?

Har du noen som helst kommentarer til svaret mitt om hat, som denne dialogen starter med?

At du lar deg så provosere av ett lite utsagn sier mer om deg enn om meg. Hvis du ikke føler deg truffet, se forbi. Som man bør gjøre med Prideflagget om man ikke liker det. Happy Pride 🏳️‍🌈 

Anonymkode: 9fd8d...732

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

At du lar deg så provosere av ett lite utsagn sier mer om deg enn om meg. Hvis du ikke føler deg truffet, se forbi. Som man bør gjøre med Prideflagget om man ikke liker det. Happy Pride 🏳️‍🌈 

Det var et ganske patetisk forsøk på å vri egne fordommer og tilkortkommenhet til at det er JEG som et problemet. Det er jo nettopp sånne som deg som gjør debatten så håpløs. Det eneste du og dine er opptatt av er å demonisere og prøve å få de som er uenige med deg eller utfordrer deg til å se mest mulig tragiske ut. 

Hvis du ble så provosert over det jeg skrev og spørsmålene jeg stilte, hvorfor overså du det ikke bare, i stedet for å stille meg masse irrelevante spørsmål for å stille meg i et dårlig lys?

God feiring av det såkalte «mangfoldet» 🌈

Skrevet

Nå har jeg ikke lest hele tråden, så mulig flere har skrevet det samme, men jeg er ganske (eller egentlig helt) overbevist om at mange, meg inkludert, holder seg unna paraden nettopp pga det .  Vi har homofile i familien, vi har homofile foreldre på skolen, i nabolaget, i vennekretsen og rundt oss på mange måter.  Det er totalt uproblematisk.  Det er jo helt som oss andre: Har barn, har ikke barn, spiller fotball, går tur i skogen, slår av en prat på lekeplassen eller i butikken, jobber i samme bransjer som oss andre. Noen ganger er de noen drittsekker, men det ville de nok ha vært uansett legning.  Noen liker å dra på storbyferie, andre ligger i telt eller er på hytta. De er rett og slett helt som oss andre, vanlige mennesker.  

Noen ganger må man sette ting på spissen for å få ut budskapet og for å få folk til å reagere.  Men det finnes en tid og en grense, for når  "freak-showet"  virker motsatt - det avstøter i stede for å tiltrekke.  Det har antageligvis gjort at det har blitt fokus på Pride og det er bra!  Men nå er det vel kanskje på tide å vise en annen side.  Det har absolutt ingen ting å si på mitt syn på homofile, men det minsker lysten min til å gå å se på, og på den måten støtte opp om paraden.  For den er viktig fremdeles. 

Anonymkode: 4e4b3...2c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det var et ganske patetisk forsøk på å vri egne fordommer og tilkortkommenhet til at det er JEG som et problemet. Det er jo nettopp sånne som deg som gjør debatten så håpløs. Det eneste du og dine er opptatt av er å demonisere og prøve å få de som er uenige med deg eller utfordrer deg til å se mest mulig tragiske ut. 

Hvis du ble så provosert over det jeg skrev og spørsmålene jeg stilte, hvorfor overså du det ikke bare, i stedet for å stille meg masse irrelevante spørsmål for å stille meg i et dårlig lys?

God feiring av det såkalte «mangfoldet» 🌈

Finnes ikke provosert jeg. Blir bare så oppgitt over de som ikke kan forklare hvorfor ting er så grusomt. Og litt oppgitt over manglende nyansering 🏳️‍🌈🏳️‍🌈

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Finnes ikke provosert jeg. Blir bare så oppgitt over de som ikke kan forklare hvorfor ting er så grusomt. Og litt oppgitt over manglende nyansering 🏳️‍🌈🏳️‍🌈

Men har jeg uttrykt at jeg synes «ting er så grusomt»? Du ber meg jo forklare og forsvare ting jeg aldri har sagt. Det er helt uredelig.

Dessuten er det mange i denne tråden som har forklart hvorfor de er imot offentlig flagging av Pride, hvorfor de mener Pride har gått for langt, hvorfor de mener Pride ikke bør ha noen plass i skolen osv osv. Tråden er full av forklaringene du etterlyser (vel, ikke hvorfor «ting er så grusomt» da, for det tror jeg ikke noen i tråden har sagt, men folk har forklart hvorfor de er imot ting ved Pride), men det er liksom ikke bra nok.

Er det HELT umulig å bare akseptere et meningsmangfold i denne saken? Er det umulig å avfinne seg med «ok, da er vi uenige», uten å anklage «motstanderen» for å hate homofile?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men har jeg uttrykt at jeg synes «ting er så grusomt»? Du ber meg jo forklare og forsvare ting jeg aldri har sagt. Det er helt uredelig.

Dessuten er det mange i denne tråden som har forklart hvorfor de er imot offentlig flagging av Pride, hvorfor de mener Pride har gått for langt, hvorfor de mener Pride ikke bør ha noen plass i skolen osv osv. Tråden er full av forklaringene du etterlyser (vel, ikke hvorfor «ting er så grusomt» da, for det tror jeg ikke noen i tråden har sagt, men folk har forklart hvorfor de er imot ting ved Pride), men det er liksom ikke bra nok.

Er det HELT umulig å bare akseptere et meningsmangfold i denne saken? Er det umulig å avfinne seg med «ok, da er vi uenige», uten å anklage «motstanderen» for å hate homofile?

Har ikke bedt deg om noe jeg 

på ett generelt grunnlag har jeg spurt; hvorfor er det så grusomt å flagge? Hvordan blir barn påvirket av ett Prideflagg? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

på ett generelt grunnlag har jeg spurt; hvorfor er det så grusomt å flagge? Hvordan blir barn påvirket av ett Prideflagg? 

Da er det jo merkelig at du har stilt disse spørsmålene som et direkte svar på mine innlegg, og i åpenbar kommunikasjon med meg? Du har trykket på «siter dette innlegget» for å stille spørsmål etter spørsmål.

Hvis det var et generelt spørsmål til hele forumet er det rart at du svarer direkte på mine innlegg. Så det tror jeg overhode ikke noe på.

Skrevet

Da er det jo merkelig at du har stilt disse spørsmålene som et direkte svar på mine innlegg, og i åpenbar kommunikasjon med meg? Du har trykket på «siter dette innlegget» for å stille spørsmål etter spørsmål.

Hvis det var et generelt spørsmål til hele forumet er det rart at du svarer direkte på mine innlegg. Så det tror jeg overhode ikke noe på.

Ja jeg spurte basert på at du skrev

«Er det en helt umulig tanke at folk kan støtte homofile og SAMTIDIG være prinsipiell motstander av offentlig flagging av det noe anser som en politisk markering (som selv Stortinget gjør)?»

bare lurte på hvilke skade flagging gjør 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ja jeg spurte basert på at du skrev

«Er det en helt umulig tanke at folk kan støtte homofile og SAMTIDIG være prinsipiell motstander av offentlig flagging av det noe anser som en politisk markering (som selv Stortinget gjør)?»

bare lurte på hvilke skade flagging gjør 

Ja, så da stilte du meg jo irrelevante spørsmål da, helt løsrevet fra det jeg faktisk skrev, i tillegg til at du tillot deg å komme med en hel del antagelser mot meg.

Kunne du ikke heller i det minste svare på spørsmålet jeg stilte, før du fyrte løs med irrelevante spørsmål selv?

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det har du fått nok svar på her. Hold opp nå. Dette er bare patetisk. 

Anonymkode: 9f48f...703

Skrevet

Dette er faktisk grunn nok til å heise flagget 🏳️‍🌈Happy Pride 🌈

IMG_6626.png

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ja, så da stilte du meg jo irrelevante spørsmål da, helt løsrevet fra det jeg faktisk skrev, i tillegg til at du tillot deg å komme med en hel del antagelser mot meg.

Kunne du ikke heller i det minste svare på spørsmålet jeg stilte, før du fyrte løs med irrelevante spørsmål selv?

Anbefaler deg å slappe av litt. Pust med magen og nyt sommeren 🏳️‍🌈🏳️‍🌈

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

IMG_6626.png

IMG_7564.jpeg

Skrevet

IMG_7605.jpeg

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Anbefaler deg å slappe av litt. Pust med magen og nyt sommeren 🏳️‍🌈🏳️‍🌈

Dette var hjelpeløst av deg. Du bekrefter jo alt jeg har sagt så langt.

«Jeg nekter å innrømme feil, og jeg har heller ikke noe særlig av substans å komme med, så da ber jeg bare motstanderen min slappe av, så får jeg i hvert fall til å være nedlatende».

Skrevet

Dette var hjelpeløst av deg. Du bekrefter jo alt jeg har sagt så langt.

«Jeg nekter å innrømme feil, og jeg har heller ikke noe særlig av substans å komme med, så da ber jeg bare motstanderen min slappe av, så får jeg i hvert fall til å være nedlatende».

Forskjellen på deg og mer er at jeg begrunne påstandene mine på hvorfor vi MÅ feire Pride. Du kan ikke begrunne dine om hvorfor vi ikke skal det ✌️

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

IMG_6626.png

Burde vi da ikke forby det å ta ned flagget? Burde vi da ikke presse inn flagget over alt? Burde vi ikke gjøre noe som er litt som Nord-Korea, tvinge alle til å ha regnbueflagg på veggen sin, i tilfelle et barn, eller ungdom eller en voksen, som puster lettere av at flagget er der er innom?

Anonymkode: a61f5...029

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Forskjellen på deg og mer er at jeg begrunne påstandene mine på hvorfor vi MÅ feire Pride. Du kan ikke begrunne dine om hvorfor vi ikke skal det ✌️

Nei, så langt har du ikke kommet med noen begrunnelse. Grunnløse påstander er ikke begrunnelse.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Himmel for en unødvendig jakt du driver med.

Anonymkode: 4edb5...029

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Burde vi da ikke forby det å ta ned flagget? Burde vi da ikke presse inn flagget over alt? Burde vi ikke gjøre noe som er litt som Nord-Korea, tvinge alle til å ha regnbueflagg på veggen sin, i tilfelle et barn, eller ungdom eller en voksen, som puster lettere av at flagget er der er innom?

Nei. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Himmel for en unødvendig jakt du driver med.

Anonymkode: 4edb5...029

Det er ikke jeg som jakter. Det er de som blir så dørgende provosert som gjør det 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Nei. 

Du vil ikke at barn skal puste lettere? Det kan være ditt barn!

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Du vil ikke at barn skal puste lettere? Det kan være ditt barn!

Du skulle ikke prøve igjen? Dette var litt tamt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har ikke begrunna noe som helst. Jeg har heller ikke påstått at vi ikke skal feire Pride, dette er bare noe du har funnet på. Så hvorfor skal jeg begrunne en påstand jeg ikke engang har fremsatt? 

DETTE er hva jeg skrev:

«Hvem hater?

Hvorfor kommer dette  kjedsommelige gnålet om hat hver gang noen har innvendelser mot offentlig flagging av Pride? Er det en helt umulig tanke at folk kan støtte homofile og SAMTIDIG være prinsipiell motstander av offentlig flagging av det noe anser som en politisk markering (som selv Stortinget gjør)? Eller er greia at det er enklere å delta i et ordskifte når man kan demonisere de som er uenige med deg? Er det NOEN i denne tråden som har uttrykt at de ikke støtter homofiles åpenbare rett til å elske dem de vil? Hva med de homofile selv som sier de har fått nok av Pride - hater de seg selv?

Dette mangfoldet mange smykker seg med er jo ikke et reelt mangfold. Det er kun et «mangfold» for de mednøyaktig like meninger og standpunkt som seg selv.»

Forklar meg nå, og vær konkret: nøyaktig HVOR i dette innlegget skriver jeg at «vi ikke skal feire Pride»? Du vet så innmari godt selv at du ikke finner det, og jeg vet så innmari godt at du klør etter å bare respondere med «herregud slapp av nå, ikke bli så provosert, happy Pride 🌈». Det er sånn du har «debattert» hele veien.

Jeg argumenterer ikke for eller mot Pride, jeg etterlyser hvor i tråden alt dette hatet flere mener de har sett er, jeg spør om det ikke er mulig å se at det faktisk er mulig å støtte homofiles rettigheter og SAMTIDIG være motstander av Pride-flagg på offentlige bygg (var det ikke du som etterlyste nyanser…? Vel, vær så god, det har du en!), og jeg påstår at «mangfold» er blitt et begrep blottet for innhold når man bare ønsker betinget mangfold («du må være enig med meg, hvis ikke er du ikke inkludert»).  Og til dette svarer du altså noe så hjelpeløst som «hvilken skade tar barn av å se et Pride-flagg»… og er i tillegg frekk nok til å etterlyse nyanser 🤣

Og selvfølgelig: påstander om at jeg er så «dørgende provosert». Du har null og niks å bringe til torgs, bare irrelevante spørsmål og hjelpeløse påstander om hva jeg liksom mener og føler når du blir stilt til veggs. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...