Anonym bruker Skrevet 30. mai #51 Skrevet 30. mai Det er fordi norske offentlige bygninger ikke skal være politiske eller markedsføre noe som helst. Norske offentlige bygninger skal representere kun Norge og nordmenn. Det inkluderer absolutt alle som er norske. Pride inkluderer ikke alle, derfor kan ikke norske offentlige flaggstenger bære prideflagg. Å flagge for en mening på offentlige flaggstenger er veldig grenseoverskridende. Det åpner for å flagge for veldig mye annet. Flagg på offentlige flaggstenger skal samle nasjonen Norge, om Norge, ikke om pride. Pride kan det flagges for privat. Om vi er aldri så enige om noe så er det feil å bruke offentlige flaggstenger til dette. Skal vi flagge med ukrainsk flagg fordi vi er mot den russiske invasjonen i Ukraina? Det er akkurat det samme. Det blir bare helt feil. Anonymkode: 5f9a5...55d
Anonym bruker Skrevet 30. mai #52 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er fordi norske offentlige bygninger ikke skal være politiske eller markedsføre noe som helst. Norske offentlige bygninger skal representere kun Norge og nordmenn. Det inkluderer absolutt alle som er norske. Pride inkluderer ikke alle, derfor kan ikke norske offentlige flaggstenger bære prideflagg. Å flagge for en mening på offentlige flaggstenger er veldig grenseoverskridende. Det åpner for å flagge for veldig mye annet. Flagg på offentlige flaggstenger skal samle nasjonen Norge, om Norge, ikke om pride. Pride kan det flagges for privat. Om vi er aldri så enige om noe så er det feil å bruke offentlige flaggstenger til dette. Skal vi flagge med ukrainsk flagg fordi vi er mot den russiske invasjonen i Ukraina? Det er akkurat det samme. Det blir bare helt feil. Anonymkode: 5f9a5...55d Inkludering handler ikke om politikk eller markedsføring. Pride handler om inkludering og retten til å være den man er, og elske den man vil. «Flagge for en mening» betyr jo bare at det må flagges mer. Da mener du jo at noen mener man ikke kan elske den man vil. Og det er jo feil. Hvem jeg elsker trenger ingen å mene noe om. Det skal og bør være en grunnleggende rett. Anonymkode: 9fd8d...732
Anonym bruker Skrevet 30. mai #53 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Denne tråden er jo det beste bevis på at Pride trengs i lang tid fremover, dessverre. Anonymkode: 73d12...246 Nei, vi lever i et demokrati, og i et demokrati bombarderer du ikke innbyggerne med propaganda helt til de bøyer seg. Vi som samfunn trenger ikke at alle elsker pride. Vi trenger at alle kan få mene hva de vil. Homofile har krav på respekt, ikke offentlig markedsføring, heller ikke kjærlighet. I skolen læres det at det er lov å være annerledes, det er mer enn nok. Det er informasjon om å respektere hverandre, ikke et krav om å like hverandre. Anonymkode: 5f9a5...55d
Anonym bruker Skrevet 30. mai #54 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei, vi lever i et demokrati, og i et demokrati bombarderer du ikke innbyggerne med propaganda helt til de bøyer seg. Vi som samfunn trenger ikke at alle elsker pride. Vi trenger at alle kan få mene hva de vil. Homofile har krav på respekt, ikke offentlig markedsføring, heller ikke kjærlighet. I skolen læres det at det er lov å være annerledes, det er mer enn nok. Det er informasjon om å respektere hverandre, ikke et krav om å like hverandre. Anonymkode: 5f9a5...55d Homofile har ikke krav på kjærlighet? Wow. Igjen, dette er hvorfor Pride må markeres Anonymkode: 9fd8d...732
Anonym bruker Skrevet 30. mai #55 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Herlighet, så mange trangsynte og fordomsfulle folk her inne. Hva med å "leve, og la leve"? Dette er fremdeles utsatte grupper i samfunnet. Flagget er et symbol på at kjærligheten er fri. Hva med å se litt forbi sin egen trangsynte navle og tenke litt større, litt mer sjenerøst, litt mer inkluderende? Jeg skammer meg på vegne av mange av dere og er sjokkert over at vi ikke er kommet lenger i 2026. Skjerpings, folkens, øv dere på empati og medmenneskelighet. Mangfold har kommet for å bli! Anonymkode: 23de8...348 Jeg forstår ikke hvem du mener. Kan du vise? Anonym bruker skrev (1 time siden): Denne tråden er jo det beste bevis på at Pride trengs i lang tid fremover, dessverre. Anonymkode: 73d12...246 På hvilken måte? Hilsen hun over her som selv er homofil og er lei hele pride og bare vil være i fred fra alle selvutnevnte, hetero prideforkjempere. Vi trenger dere ikke. Anonymkode: 3eec3...e06
Anonym bruker Skrevet 30. mai #56 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg forstår ikke hvem du mener. Kan du vise? På hvilken måte? Hilsen hun over her som selv er homofil og er lei hele pride og bare vil være i fred fra alle selvutnevnte, hetero prideforkjempere. Vi trenger dere ikke. Anonymkode: 3eec3...e06 Jeg er helt enig i at Pride med lakk og lær, nakne romper og pisk er for mye og helt unødvendig. Men å flagge én mnd for å vise at man har respekt for og anerkjenner at alle er like mye verd, det er absolutt på sin plass. Anonymkode: 9fd8d...732
Anonym bruker Skrevet 30. mai #57 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Denne tråden er jo det beste bevis på at Pride trengs i lang tid fremover, dessverre. Anonymkode: 73d12...246 Nei, for jeg har ikke sett et eneste svar hvor man er mot homofile. Jeg tenker ikke på mine homofile venner som utskudd, jeg tenker på de som helt vanlige mennesker. Men ting hår for langt når man får regler i skolen om at man ikke lenger kan si mamma og pappa eller hun og han. Også skal det 'tvangs'-flagges en hel måned, men man tvinger ikke moskeer til å henge opp pride flagg. I Oslo så er det de innvandringstette bydelene som står for mesteparten av brenning av pride-flagg. I følge islam så er jo homofili en dødsynd. Anonymkode: aeafd...c6d
Anonym bruker Skrevet 30. mai #58 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Homofile har ikke krav på kjærlighet? Wow. Igjen, dette er hvorfor Pride må markeres Anonymkode: 9fd8d...732 Lær deg å lese da for pokker! Anonymkode: 9f48f...703
Anonym bruker Skrevet 30. mai #59 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Homofile har ikke krav på kjærlighet? Wow. Igjen, dette er hvorfor Pride må markeres Anonymkode: 9fd8d...732 Da må du begynne å opptre med kjærlighet overfor alle. Du vet ikke hvem som er homofil eller ikke. Du vet ikke hvem som har krav på din kjærlighet og hvem som ikke har det. Anonymkode: a61f5...029
Anonym bruker Skrevet 30. mai #60 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Da må du begynne å opptre med kjærlighet overfor alle. Du vet ikke hvem som er homofil eller ikke. Du vet ikke hvem som har krav på din kjærlighet og hvem som ikke har det. Anonymkode: a61f5...029 Herlighet, du skjønner jo ikke hva hun skriver. Anonymkode: 4edb5...029
Anonym bruker Skrevet 30. mai #61 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Herlighet, du skjønner jo ikke hva hun skriver. Anonymkode: 4edb5...029 Sorry anonym a61f5...029, skulle ikke sitere deg. Anonymkode: 4edb5...029
Anonym bruker Skrevet 30. mai #62 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Homofile har ikke krav på kjærlighet? Wow. Igjen, dette er hvorfor Pride må markeres Anonymkode: 9fd8d...732 Du må lære deg å lese det som står, for det er ikke det hun sa. Anonymkode: 4edb5...029
Anonym bruker Skrevet 30. mai #63 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Da må du begynne å opptre med kjærlighet overfor alle. Du vet ikke hvem som er homofil eller ikke. Du vet ikke hvem som har krav på din kjærlighet og hvem som ikke har det. Anonymkode: a61f5...029 Jeg behandler alle med samme respekt og jeg gir da en lang fanden i om du elsker Kari eller Ola eller Ester Pirelli. Alle som oppfører seg som folk og behandler meg bra har krav på min kjærlighet og respekt. Uavhengig av kjønn/legning whatnot Den dagen folk slutter å bry seg er den dagen vi slutter å markere Anonymkode: 9fd8d...732
Anonym bruker Skrevet 30. mai #64 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er helt enig i at Pride med lakk og lær, nakne romper og pisk er for mye og helt unødvendig. Men å flagge én mnd for å vise at man har respekt for og anerkjenner at alle er like mye verd, det er absolutt på sin plass. Anonymkode: 9fd8d...732 Men det er så og si alle enige om fra før. Å påtvinge folk og bedrifter å flagge for inkludering - og hvis du ikke gjør det så HATER du homofile - virker mot sin hensikt. Jeg vet om folk som har valgt å ikke henge ut prideflagget på balkongen som har blitt kritisert av heterofile for å være hatere. Hva skjer med det? Hvem er dere som skal ta alle minoriteters kamper, og som går så inn i det at virker mot sin hensikt? La vær, vær så snill. Anonymkode: 3eec3...e06
Anonym bruker Skrevet 30. mai #65 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men det er så og si alle enige om fra før. Å påtvinge folk og bedrifter å flagge for inkludering - og hvis du ikke gjør det så HATER du homofile - virker mot sin hensikt. Jeg vet om folk som har valgt å ikke henge ut prideflagget på balkongen som har blitt kritisert av heterofile for å være hatere. Hva skjer med det? Hvem er dere som skal ta alle minoriteters kamper, og som går så inn i det at virker mot sin hensikt? La vær, vær så snill. Anonymkode: 3eec3...e06 Det er ingen som påtvinger bedrifter å flagge. Det gjør de jo av fri vilje for å vise at de støtter mangfold og inkludering. Anonymkode: 9fd8d...732
Anonym bruker Skrevet 30. mai #66 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Jeg behandler alle med samme respekt og jeg gir da en lang fanden i om du elsker Kari eller Ola eller Ester Pirelli. Alle som oppfører seg som folk og behandler meg bra har krav på min kjærlighet og respekt. Uavhengig av kjønn/legning whatnot Den dagen folk slutter å bry seg er den dagen vi slutter å markere Anonymkode: 9fd8d...732 Nei, du skrev at homofile hadde krav på din kjærlighet uavhengig av hvordan de behandler deg. Kjærligheten har ingen krav. Hvis du krever for å gi kjærlighet så er det ikke kjærlighet. Du beviser at du ikke lever opp til det du lærer. Du gir ikke homofile den kjærlighet de har krav på fra deg. Anonymkode: a61f5...029
Anonym bruker Skrevet 30. mai #67 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Homofile har ikke krav på kjærlighet? Wow. Igjen, dette er hvorfor Pride må markeres Anonymkode: 9fd8d...732 Jeg er heterofil. Hvordan krever jeg kjærlighet? Jeg visste ikke at alle har krav på å bli elsket. Anonymkode: 0081a...02d
Anonym bruker Skrevet 30. mai #68 Skrevet 30. mai Hvert år når KrF og andre kristenkonservative begynner å sutre om Pride ergrer jeg meg grønn over å være så heterofil A4 som jeg er. Faen så jeg skulle ønske jeg var transe. Gift med en annen transe. Og gjerne med er litt kontroversielt utseende. Anonymkode: a8483...6f2
Anonym bruker Skrevet 30. mai #69 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvert år når KrF og andre kristenkonservative begynner å sutre om Pride ergrer jeg meg grønn over å være så heterofil A4 som jeg er. Faen så jeg skulle ønske jeg var transe. Gift med en annen transe. Og gjerne med er litt kontroversielt utseende. Anonymkode: a8483...6f2 Tror du virkelig at det er KrF og kristenkonservative som er den største trusselen mot homofile i Norge…? Anonymkode: 0081a...02d
Anonym bruker Skrevet 30. mai #70 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nei, du skrev at homofile hadde krav på din kjærlighet uavhengig av hvordan de behandler deg. Kjærligheten har ingen krav. Hvis du krever for å gi kjærlighet så er det ikke kjærlighet. Du beviser at du ikke lever opp til det du lærer. Du gir ikke homofile den kjærlighet de har krav på fra deg. Anonymkode: a61f5...029 Please siter meg på akkurat det. Vis meg hvor jeg skriver det du trenger ikke kverulere bare for å kverulere Anonymkode: 9fd8d...732
Anonym bruker Skrevet 30. mai #71 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg er heterofil. Hvordan krever jeg kjærlighet? Jeg visste ikke at alle har krav på å bli elsket. Anonymkode: 0081a...02d Skjerp deg. Nå er du vrang med vilje Anonymkode: 9fd8d...732
Anonym bruker Skrevet 30. mai #72 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Skjerp deg. Nå er du vrang med vilje Anonymkode: 9fd8d...732 Hva mener du? Det ble da vitterlig skrevet i tråden at man kan kreve kjærlighet. Anonymkode: 0081a...02d
Anonym bruker Skrevet 30. mai #73 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Please siter meg på akkurat det. Vis meg hvor jeg skriver det du trenger ikke kverulere bare for å kverulere Anonymkode: 9fd8d...732 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Homofile har ikke krav på kjærlighet? Wow. Igjen, dette er hvorfor Pride må markeres Anonymkode: 9fd8d...732 Anonymkode: a61f5...029
Anonym bruker Skrevet 30. mai #74 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, vi lever i et demokrati, og i et demokrati bombarderer du ikke innbyggerne med propaganda helt til de bøyer seg. Vi som samfunn trenger ikke at alle elsker pride. Vi trenger at alle kan få mene hva de vil. Homofile har krav på respekt, ikke offentlig markedsføring, heller ikke kjærlighet. I skolen læres det at det er lov å være annerledes, det er mer enn nok. Det er informasjon om å respektere hverandre, ikke et krav om å like hverandre. Anonymkode: 5f9a5...55d Du forsetter å bevise poenget mitt. Anonymkode: 73d12...246
Anonym bruker Skrevet 30. mai #75 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ingen som påtvinger bedrifter å flagge. Det gjør de jo av fri vilje for å vise at de støtter mangfold og inkludering. Anonymkode: 9fd8d...732 Hadde det vært frivillig så hadde ikke bedrifter og kommuner blitt kritisert og hengt ut for å ikke flagge. Anonymkode: 4edb5...029
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå