Anonym bruker Skrevet 31. mai #101 Skrevet 31. mai Herlighet, kan dere slutte å krangle. Anonymkode: 4edb5...029
Anonym bruker Skrevet 31. mai #102 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg formulerte meg ikke riktig, og da var det den ene formuleringa som ble tema og ikke essensen. Det er jo som å diskutere med en autist Anonymkode: 9fd8d...732 Ok. Tilbake til påstanden din, du hevder at det finnes folk som mener at andre her i Norge ikke skal få elske den de vil. Hvem er dette? Har du noen eksempler på dette? Anonymkode: a61f5...029
Anonym bruker Skrevet 31. mai #103 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Herlighet, kan dere slutte å krangle. Anonymkode: 4edb5...029 Et diskusjonsforum er faktisk til for at folk skal diskutere. Hva er det du forventer av en tråd med overskriften "Hva er det som provoserer slik med Pride-flagget" om ikke debatt? Anonymkode: a61f5...029
Anonym bruker Skrevet 31. mai #104 Skrevet 31. mai Dette er så typisk denne debatten. Noen er lei av prideflagget på alle flaggstenger, og hvis de skulle være så dumme å nevne det, er de homohatere umiddelbart. Hva er greia med det? Anonymkode: 3eec3...e06
Anonym bruker Skrevet 31. mai #105 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Et diskusjonsforum er faktisk til for at folk skal diskutere. Hva er det du forventer av en tråd med overskriften "Hva er det som provoserer slik med Pride-flagget" om ikke debatt? Anonymkode: a61f5...029 Dere diskuterer ikke, dere dreper tråden med kveruleringen deres. Anonymkode: 4edb5...029
Anonym bruker Skrevet 31. mai #106 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Dette er så typisk denne debatten. Noen er lei av prideflagget på alle flaggstenger, og hvis de skulle være så dumme å nevne det, er de homohatere umiddelbart. Hva er greia med det? Anonymkode: 3eec3...e06 På samme måte at man er rasist fordi man stemmer Frp eller misliker innvandringspolitikken. Det er mange idioter her på forumet. Anonymkode: 9f48f...703
Anonym bruker Skrevet 31. mai #107 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Dere diskuterer ikke, dere dreper tråden med kveruleringen deres. Anonymkode: 4edb5...029 Forklar hva du legger i de to ordene slik at vi vet hva du mener forskjellen er. Anonymkode: a61f5...029
Anonym bruker Skrevet 31. mai #108 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Forklar hva du legger i de to ordene slik at vi vet hva du mener forskjellen er. Anonymkode: a61f5...029 Hvis du faktisk ikke skjønner hva hun mener så er det nok en tapt sak. Dine innlegg har null relevans for trådens tema, du har bare hengt deg opp i en formulering og gnager videre på den. Det er din fulle rett, men jeg tror nok at vi er flere som blir litt oppgitt over det. Anonymkode: 73d12...246
Anonym bruker Skrevet 31. mai #109 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Dere diskuterer ikke, dere dreper tråden med kveruleringen deres. Anonymkode: 4edb5...029 Det er ikke kverulering å be de som deltar i debatten om å forklare/bevise påstandene sine. Folk må snart skjønne hva dette forumet er. Når man kommer med helt dustete påstander og deretter nekte å stå inne for dem, i tillegg til å kategorisk nekte å svare på spørsmål som er helt sentrale for debatten, da er man ikke ute etter en diskusjon i det hele tatt, kun å krangle og være ufin. Anonymkode: 0081a...02d
Anonym bruker Skrevet 31. mai #110 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Hvis du faktisk ikke skjønner hva hun mener så er det nok en tapt sak. Dine innlegg har null relevans for trådens tema, du har bare hengt deg opp i en formulering og gnager videre på den. Det er din fulle rett, men jeg tror nok at vi er flere som blir litt oppgitt over det. Anonymkode: 73d12...246 Mener du på fullt alvor at folk skal kunne komme med hvilke påstander som helst på forumet uten at det skal diskuteres? Jeg tror sannelig du har misforstått hva diskutere og det å kverulere er for noe. Det du gjør nå er å kverulere. Du har ingen god grunn for å klage. Du klager for å klage. Anonymkode: a61f5...029
Anonym bruker Skrevet 31. mai #111 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Mener du på fullt alvor at folk skal kunne komme med hvilke påstander som helst på forumet uten at det skal diskuteres? Jeg tror sannelig du har misforstått hva diskutere og det å kverulere er for noe. Det du gjør nå er å kverulere. Du har ingen god grunn for å klage. Du klager for å klage. Anonymkode: a61f5...029 Jeg klager ikke. Jeg svarer deg og prøver og forklare. Ikke overraskende falt det på stengrunn og jeg er med dette ferdig med å gi deg oppmerksomhet. Anonymkode: 73d12...246
Anonym bruker Skrevet 31. mai #112 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg klager ikke. Jeg svarer deg og prøver og forklare. Ikke overraskende falt det på stengrunn og jeg er med dette ferdig med å gi deg oppmerksomhet. Anonymkode: 73d12...246 Beklager å/og feilen, det skjærer i øyet! Anonymkode: 73d12...246
Anonym bruker Skrevet 31. mai #113 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg klager ikke. Jeg svarer deg og prøver og forklare. Ikke overraskende falt det på stengrunn og jeg er med dette ferdig med å gi deg oppmerksomhet. Anonymkode: 73d12...246 Ja, du svarer med klaging. Det er å kverulere. Hadde du svart med argumenter hadde det vært å diskutere. Anonymkode: a61f5...029
Anonym bruker Skrevet 31. mai #114 Skrevet 31. mai Jeg hopper elegant over kveruleringen her og svarer heller på HI sitt innlegg: En måned med pride i skolen i året er litt vel mye. Det at lærere ikke lenger kan si mor og far er å gå altfor langt. Det at man skal kunne bytte juridsk kjønn alt etter hva som passer en er helt feil. Jeg tviler på at et homofilt par hadde synes det var så kult om dere tenårings datter måtte dele garderobe med enn man som denne uken hadde vestemt seg for at han var kvinne. Pride har blitt ekstremt politisk, der der venstresiden gjør alt de kan for å endre på ulike ting for å mest mulig tekkes de mest ektreme stemmene innenfor pride-miljøet og gjerne litt til. Når du får absurde klipp fra ulike politkere som ikke kan si han eller hun i redsel for å støte noen så har det godt for langt. Hva om jeg sier jeg føler meg støtt av ikke å bli kalt mamma eller hun? Høyresiden har et mer nøkternt syn samtidig som man der har de ekstremt kristne på høyresiden som har begynt å gå til sak mot ulike pride-feiringer. Jeg vet ikke hvor lurt det heller er. I og med at venstresiden har tatt fullstenig eierskap i å skulle tekkes de mest ekstreme så tenker jeg at mange får sin motstand ut i fra det dessverre. Jeg er for at man kan elske den man vil, men mot at biologiske menn plutselig kan si de er kvinner. Anonymkode: aeafd...c6d
Anonym bruker Skrevet 31. mai #115 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dette er så typisk denne debatten. Noen er lei av prideflagget på alle flaggstenger, og hvis de skulle være så dumme å nevne det, er de homohatere umiddelbart. Hva er greia med det? Anonymkode: 3eec3...e06 Spot on. Det er fanatismen. Er du ikke overstrømmende av begeistring, da har du homofobi. Homofobi går ofte sammen med fremmedfrykt og rasisme. Det er opplagt for enkelte. Også at det stemmes Frp. Der samles alt i ett. Anonymkode: 5f9a5...55d
Lus Skrevet 31. mai #116 Skrevet 31. mai Det som går igjen, er at dette handler om" retten til å elske den man vil". Men den retten har man jo allerede. Homofile har det samme ( eller sterkere) juridiske vernet, som den heterofile delen av befolkningen. Så når man sier at det handler om retten til å elske den man vil, så må det vel være noe annet som egentlig menes`? Tenker man for eksempel at retten til likekjønnede ekteskap forsvinner, hvis man ikke går i tog eller heiser flagget? Hvor sannsynlig er egentlig det? Man skal ikke skru tiden SÅ mange år tilbake, før barn født utenfor ekteskapet ble kalt lausunger/bastarder. En del ble satt ut i skogen også. Nå er samboerskap, og enslige mødre så sementert i samfunnet, at ingen ville drømme om at barn fremover skulle kalles lausunger fordi foreldrene ikke er gift. Og ingen markerer den endringen i holdning på noen bestemt måte.
LME1001 Skrevet 31. mai #117 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (På 29.5.2026 den 13.31): Jeg synes at fokuset har blitt for mye. Jeg vil si at mannlige "transer" som absoultt må ha tilgang til damegradeober, kvinneidrett og kvinnelige fengsel har ødelagt mye. Anonymkode: aeafd...c6d Veldig enig. Det ble for mye. Jeg og mine barn pleide bære Amnesty sitt pride-armbånd året rundt. Jeg hadde stort pride-hjerte på panseret og flagget tydelig. Så kom corona og etter det kom en bølge av non-binary som roper høyt om sin identitet, sin legning, transkvinner inn i kvinneidrett og på våre toaletter. Det å være homofil, bifil, aseksuell, panseksuell, alt skal være med i første setninga når de presenterer seg og sine pronomen. De roper så høyt om at de bare vil passe inn, men de gjør alt de kan for å skille seg ut.
Anonym bruker Skrevet 31. mai #118 Skrevet 31. mai LME1001 skrev (1 time siden): De roper så høyt om at de bare vil passe inn, men de gjør alt de kan for å skille seg ut Dette, 100% Anonymkode: 9f48f...703
pele Skrevet 2. juni #119 Skrevet 2. juni MissSaigon skrev (På 29.5.2026 den 11.31): At ikke alle brenner for skjeves rettigheter og ikke selv ønsker å fremme Pride er helt greit. Det er opp til hver enkelt og ikke noe jeg legger meg bort i. Men hvorfor noen blir så rasende på at andre flagger for, og markerer, Pride kan jeg ikke skjønne. Hva er provoserende ved at skoler, barnehager og andre offentlige bygninger markerer juni som Pride-måned? Sånt rent praktisk - hvordan påvirker dette dere som er så kraftig i mot flaggingen? Kristne som er mest i mot dette.
Anonym bruker Skrevet 2. juni #120 Skrevet 2. juni Vær forsiktig med hvem du hater - det kan være noen du elsker Anonymkode: 9fd8d...732
Anonym bruker Skrevet 2. juni #121 Skrevet 2. juni pele skrev (3 minutter siden): Kristne som er mest i mot dette. Bare tull. Den kristendommen, og de kristne du tenker på, forsvant på 1800-tallet. Alle kan flagge for hva de vil, på egen veranda. Offentlige norske flaggstenger er kun for norske flagg. Vi må begynne å sette noen grenser, hvis ikke har vi snart ikke noen nasjon å samles om. Anonymkode: 5f9a5...55d
MissSaigon Skrevet 2. juni Forfatter #122 Skrevet 2. juni Her hadde det skjedd en del siden sist jeg var innom. Jeg har lest alle svarene, men fatter fremdeles ikke hvorfor noen lar seg provosere så vanvittig av en markering. Om man ikke liker den så er det jo bare å la være å delta. Ikke gå i tog, ikke flagg, ikke oppsøk arrangementer. Det må virkelig være den enkleste sak i verden å unngå dette som provoserer så veldig. Jeg vet at mange unge mennesker setter pris på at det flagges på skolen, at lærer har regnbuearmbånd og at kantinen er pyntet med fargerike bannere. Det teller en million ganger mer enn alle "liker ikke". hi
Anonym bruker Skrevet 2. juni #123 Skrevet 2. juni MissSaigon skrev (15 minutter siden): Her hadde det skjedd en del siden sist jeg var innom. Jeg har lest alle svarene, men fatter fremdeles ikke hvorfor noen lar seg provosere så vanvittig av en markering. Om man ikke liker den så er det jo bare å la være å delta. Ikke gå i tog, ikke flagg, ikke oppsøk arrangementer. Det må virkelig være den enkleste sak i verden å unngå dette som provoserer så veldig. Jeg vet at mange unge mennesker setter pris på at det flagges på skolen, at lærer har regnbuearmbånd og at kantinen er pyntet med fargerike bannere. Det teller en million ganger mer enn alle "liker ikke". hi 100% enig! Jeg ble ikke kristen av å ha kristendom på skolen. Ingen barn blir skeive av en markering i juni Anonymkode: 9fd8d...732
Anonym bruker Skrevet 2. juni #124 Skrevet 2. juni MissSaigon skrev (56 minutter siden): Her hadde det skjedd en del siden sist jeg var innom. Jeg har lest alle svarene, men fatter fremdeles ikke hvorfor noen lar seg provosere så vanvittig av en markering. Om man ikke liker den så er det jo bare å la være å delta. Ikke gå i tog, ikke flagg, ikke oppsøk arrangementer. Det må virkelig være den enkleste sak i verden å unngå dette som provoserer så veldig. Jeg vet at mange unge mennesker setter pris på at det flagges på skolen, at lærer har regnbuearmbånd og at kantinen er pyntet med fargerike bannere. Det teller en million ganger mer enn alle "liker ikke". hi Private armbånd er noe helt annet enn offisielle flaggstenger. Det er alt for få som klarer å se denne forskjellen. Det er denne likegyldigheten til prinsipper og grenser som provoserer mange. Pride kan hvem som helst feire så mye de vil, hvem som helst kan ikke forlange å få henge opp et flagg for holdninger i offentlige flaggstenger. Det er mange fine holdninger som fortjener støtte, men ikke i form av et flagg i offentlige flaggstenger. At mange formidler at de setter pris på pride er ikke bare fordi de støtter pride, men veldig mye fordi de tør, fordi det er den holdningen som er "riktig", alt annet er kun homofobi. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange er så fanatiske mot oss som er skeptiske til omfanget av denne feiringen. Anonymkode: 5f9a5...55d
Anonym bruker Skrevet 2. juni #125 Skrevet 2. juni Anonym bruker skrev (52 minutter siden): 100% enig! Jeg ble ikke kristen av å ha kristendom på skolen. Ingen barn blir skeive av en markering i juni Anonymkode: 9fd8d...732 Hvorfor er det da så stor motvilje mot kristendom i skolen, når det er så ufarlig? Det er mange som møter seg selv i døra her. Anonymkode: 5f9a5...55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå