Gå til innhold

Hva er det som provoserer slik med Pride-flagget

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Man sprer jo ikke gørr bare fordi en ikke er enig i alt.

Anonymkode: 4edb5...029

Vil du påstå at mesteparten av kritikken spesielt i kommentarfeltene ikke er gørr? 

Anonymkode: 73d12...246

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vil du påstå at mesteparten av kritikken spesielt i kommentarfeltene ikke er gørr? 

Der kom enda en stråmann. Det var ikke det hun skrev.

Anonymkode: a61f5...029

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette er i høyeste grad en stråmann.

Brukerutstyret trenger ikke være øremerket for de som vil ha homofile sexfester. Det er nok at de får brukerutstyr av Bufdir så er TheWitch sin påstand oppfylt. Din påstand er milevis unna det TheWitch skrev om. Men selv vil du ikke ta ansvar for egne påstander, som at du vil at flagget skal henge opp en måned i året i tilfelle et barn føler litt trygghet ved å se på flagget. Dette insinuerer at du ikke bryr deg om rettigheter, diskriminering, eller noe annet. Det eneste du bryr deg om er hvordan ett eller annet teoretisk barn føler hvis barnet ser flagget en gang eller et par ganger i løpet av denne måneden. Men resten av året gjør det deg ingenting om barnet ikke får oppleve den samme gleden. Du forstår at ett helt år hvert eneste år blir for mye. Men du forstår ikke at en måned blir for mye, der alle andre grupper har én dag. Én dag hadde de færreste reagert på.

Du må bare forsette å sitere meg inn i evigheten, men du kommer altså ikke til å få noen form for respons fra meg etter dette. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg vil påstå at mesteparten av kritikken som kommer fra de som markeringen er for, ikke er gørr.

Skrevet
TheWitch skrev (1 time siden):

Men da skjønner du kanskje hvorfor en del har blitt mot pride. Dette blir som å opprette en side for de som lider av spiseforstyrrelser for hvordan de skal ta avføringsmiddel riktig eller hvilket måltid det er best å kaste opp. 

Når det gjelder kjønnindelt svømmeundervisng så er det en uting! Vi bor i Norge, da tilpasser vi oss norske normer og regler: At gutter og jenter kan bade sammen, at gutter kan kysse gutter og jenter kan kysse jenter. 

Neij jeg skjønner ikke. Er bufdir ansvarlig for Pride? Det er jo ikke bare de som deler ut brukerutstyr til narkomae..? For om de er homofile narkomane er jo ikke relevant? Noen sørger for trygg bruk av narkotiske stoffer, stoffer som alikevel hadde blitt tatt i bruk… 
Jeg vil jo anta at de ikke sier «her, dette kan du bruke mens du har sex med en annen mann OG bruker narkotika på en homofil sexfest»? 

Anonymkode: 9fd8d...732

Skrevet
TheWitch skrev (1 time siden):

Men da skjønner du kanskje hvorfor en del har blitt mot pride. Dette blir som å opprette en side for de som lider av spiseforstyrrelser for hvordan de skal ta avføringsmiddel riktig eller hvilket måltid det er best å kaste opp. 

Når det gjelder kjønnindelt svømmeundervisng så er det en uting! Vi bor i Norge, da tilpasser vi oss norske normer og regler: At gutter og jenter kan bade sammen, at gutter kan kysse gutter og jenter kan kysse jenter. 

Leverer Bufdir ut brukerutstyr til rusmisbruker? Alle rusmisbrukere, eller bare de homofile?

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Du må bare forsette å sitere meg inn i evigheten, men du kommer altså ikke til å få noen form for respons fra meg etter dette. 

Du misforstår. Det er ikke deg jeg skriver til. Jeg synliggjør feilene i påstandene dine. De er fulle av dem. Stråmann er noe du driver mye med. Jeg vil ikke andre skal falle for de. Dette er for øvrig femte gangen du påstår du ikke vil svare meg mer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Kommentarfeltene er jo fulle av gørr uansett hva temaet er. Kvinner, homofile, ikke-etnisk norske, etnisk norske, samer, menn som pusher 50, folk som får penger fra NAV… lista er uendelig. Du kan jo ikke regne kommentarfelt som sannhetsvitne for folks holdninger, er jo bare rabiate folk som opererer der.

Anonymkode: 0081a...02d

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Kommentarfeltene er jo fulle av gørr uansett hva temaet er. Kvinner, homofile, ikke-etnisk norske, etnisk norske, samer, menn som pusher 50, folk som får penger fra NAV… lista er uendelig. Du kan jo ikke regne kommentarfelt som sannhetsvitne for folks holdninger, er jo bare rabiate folk som opererer der.

Det er en avsporing det 732 kom med. 029 (den andre 029, ikke meg) skrev at der er homofile som kritiserer måten som disse regnbuetingene fremstilles på, som derfor føler seg fremmedgjort fra det hele, ikke inkludert. Heller enn å ta tak i spørsmålet som ble stilt kommer 732 med stråmenn for å unngå å erkjenne at det finnes legitim kritikk av regnbuetingene.

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Hva tenker du om at endel av de som markeringen skal være for, ikke ønsker å være en del av det da? At de ikke føler at det representerer de, at de ikke ønsker å fremstilles som noe rart som skal aksepteres? 

Dette med kommentarfelt var en avsporing og hadde ingenting å gjøre med spørsmålet som ble stilt.

Skrevet

Jeg lurer fremdeles på hvorfor så mange etnisk norske, heterofile kvinner på død og liv skal «beskytte» meg som homofil og minoritetsgrupper som ikke har bedt om det. Dere tøyer strikken for langt for disse gruppene dere ikke selv tilhører, dere gjør oss en bjørnetjeneste. Det er nok nå - stopp. 

Anonymkode: 3eec3...e06

Skrevet

En heterofil som skal trykke regnbuen opp i trynet på folk gjør større skade for saken enn hundre homofobe som skriver fra seg sitt hat i kommentarsfeltene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg lurer fremdeles på hvorfor så mange etnisk norske, heterofile kvinner på død og liv skal «beskytte» meg som homofil og minoritetsgrupper som ikke har bedt om det. Dere tøyer strikken for langt for disse gruppene dere ikke selv tilhører, dere gjør oss en bjørnetjeneste. Det er nok nå - stopp. 

Enig. Jeg skrev dette for noen sider siden. 

Anonym bruker skrev (På 2.6.2026 den 17.13):

Pride er nesten mer blitt en greie hvor heterofile kan vise hvor politisk korrekte og "tolerante" de mest aggressive i komentarfeltene er ofte heterofile som ikke tåler at ikke alle mener det samme, som ikke går av veien for å kritisere skeive som ikke støtter pride fullt ut.

Det er mange godhetsposører.

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hvis homofili er så akseptert så er det jo rart at du selv omtaler deg som en minioritetsgruppe? 

og et helt legitimt spørsmål; hvor gammel var du da du følte det var trygt å være deg selv? For jeg vil tippe, basert på at du er her, at du nok var langt over ungdomsskolealder før du turte å være ærlig med deg selv og andre. Og det  er bare trist 

Alle mine skeive venner (jeg er 42) sto frem i voksen alder, altså alt fra 22 til 35. Kanskje om 20 år kan noen si at de ikke trengte å stå frem? Og at ingen har spurt hvilken legning de har? Og at det var helt trygt for dem i skolegården og være seg selv?

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvis homofili er så akseptert så er det jo rart at du selv omtaler deg som en minioritetsgruppe? 

og et helt legitimt spørsmål; hvor gammel var du da du følte det var trygt å være deg selv? For jeg vil tippe, basert på at du er her, at du nok var langt over ungdomsskolealder før du turte å være ærlig med deg selv og andre. Og det  er bare trist 

Alle mine skeive venner (jeg er 42) sto frem i voksen alder, altså alt fra 22 til 35. Kanskje om 20 år kan noen si at de ikke trengte å stå frem? Og at ingen har spurt hvilken legning de har? Og at det var helt trygt for dem i skolegården og være seg selv?

Helt sant! Pride er ikke overflødig før legning ikke er et tema. Basert på denne tråden har vi en skremmende lang vei å gå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Helt sant! Pride er ikke overflødig før legning ikke er et tema. Basert på denne tråden har vi en skremmende lang vei å gå. 

Nå må du være helt konkret. Nøyaktig HVA i denne tråden er det som tilsier at «vi har en lang vei å gå» når det gjelder aksept for homofili?

Skrevet

Slår meg hvert år hvor mye aggressivitet det flagget genererer. Blir litt som de som er for eller mot gudstjeneste i skolen. Ta seg sammen nå eller. De fleste er ikke homofiendlige eller hvasomhelst fiendlige fordi de ikke flagger med regnbueflagg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nettopp. 

Ingen har noensinne spurt meg om min legning. Det står ikke i noen papirer «er heterofil». Men i alle papirene til en av mine venner står det «homofil». 

den dagen ingen bryr seg er da vi kan slutte å markere. Men som sagt, det går nok noen generasjoner til 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Nettopp. 

Ingen har noensinne spurt meg om min legning. Det står ikke i noen papirer «er heterofil». Men i alle papirene til en av mine venner står det «homofil». 

den dagen ingen bryr seg er da vi kan slutte å markere. Men som sagt, det går nok noen generasjoner til 

I hvilke papirer til vennen din står det at hen er homofil…?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

I hvilke papirer til vennen din står det at hen er homofil…?

Journalnotat fra legevakt, fastlege, sykehus… Jobber selv på sykehus og ser flere innkomstnotater i uka. Aldri sett «heterofil» blitt nevnt en eneste gang. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi er en minoritetsgruppe fordi vi er i mindretall. Verken mer eller mindre.

Hva har det med saken å gjøre når jeg kom ut av skapet? Jeg tror aldri jeg var i et skap. Jeg visste fra tidlig at jeg likte jenter på den måten. Gutter var kompiser, og de jeg foretrakk å henge med. Jeg var vel 12, 13 år da jeg hadde min første seksuelle opplevelse med et annet menneske - nabojenta. Jeg hadde noen guttekjærester oppigjennom og, men det var jenter jeg ville ha. Ingen rundt meg har noen gang spurt, de har alltid visst, så at jeg kom hjem med ei jente og presenterte henne som kjæresten min, var aldri rart for mamma. 
Noe mer du lurte på?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Syns du? Hva i denne tråden får deg til å si det? Jeg har ikke lest ett svar der noen skriver at de hater homofile eller vil oss vondt. Kan du spesifisere hva du mener?

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Nettopp. 

Hvilke papirer står det at hen er homofil? Jeg har ingen papirer på det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvilke papirer står det at hen er homofil? Jeg har ingen papirer på det.

Det har jeg svart på lenger opp. Men denne diskusjonen er så lite fruktbar at jeg gir opp. Dere henger dere opp i bagateller og det er jaggu ingen som klarer å se det store bilde. Bufdir som inviterer til sexfester med narkotika og «hvilke papirer!» «når ble det sagt». Jeg har mer nytte av å diskutere med 12åringen min enn dere 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Bufdir som inviterer til sexfester med narkotika

Ingen andre enn 246 som har påstått dette.

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Har du dokumentasjon på støtte til sexfester? 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

«hvilke papirer!» «når ble det sagt»

Når du kommer med en så voldsom påstand er det ikke rart at folk ønsker bekreftelse på noe så utrolig. Det er klokt å ikke ta alt som skrives på nett for god fisk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det har jeg svart på lenger opp. Men denne diskusjonen er så lite fruktbar at jeg gir opp. Dere henger dere opp i bagateller og det er jaggu ingen som klarer å se det store bilde. Bufdir som inviterer til sexfester med narkotika og «hvilke papirer!» «når ble det sagt». Jeg har mer nytte av å diskutere med 12åringen min enn dere 

Det er ganske gjennomgående for tråden at enkelte blir sure når de blir stilt spørsmål og blir bedt om å utdype påstander eller meninger. Det er sikkert derfor du synes det er enklere å diskutere med 12-åringen din. 12-åringer er gjerne langt mindre kritiske til det mamma sier, de er mindre nyanserte og stiller færre relevante og kritiske spørsmål.

Du kommer med en påstand som fremstår som rimelig utrolig for flere. Hvorfor blir du sur når folk følger opp påstanden med spørsmål? Er ikke det helt naturlig?

Jeg har heller aldri, som deg, fått spørsmål fra f.eks helsepersonell om min legning. Derfor kan heller ikke helsepersonellet jeg har vært i kontakt med vite om jeg er heterofil eller homofil. Det er jo ikke sånn at det står i panna på en at man er homofil, eller heterofil for den saks skyld, så hvordan kan f.eks legevakta eller sykehuset vite at jeg IKKE er homofil, og med det la være å føre legning inn i journalen min eller andre papirer? Jeg trodde slike skjema og journaler var ganske standardiserte, så dette synes jeg hører smått utrolig ut.

Det er kanskje noen homofile her som har erfaringer med denne praksisen? For om det er tilfelle at homofile får seksuell legning nedskrevet i papirer og journaler, mens heterofile ikke får det, så skjønner jeg ikke annet enn at dette er diskriminering på høyt nivå. Samtidig er det veldig merkelig om helsepersonell kan lukte hvem som er homofile og ikke, og med det la være å spørre heterofile om seksuell legning. HVIS seksuell legning av en eller annen grunn skulle være relevant å skrive inn i journaler og papirer, så burde jo alle få samme spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...