Gå til innhold

Hva er det som provoserer slik med Pride-flagget

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Anonymkode: a61f5...029

Du skrev: «Nei, du skrev at homofile hadde krav på din kjærlighet uavhengig av hvordan de behandler deg» HVOR skrev jeg det? Ingen steder 

alle mennesker fortjener å bli elsket uansett legning. Og det vet du 

Anonymkode: 9fd8d...732

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært frivillig så hadde ikke bedrifter og kommuner blitt kritisert og hengt ut for å ikke flagge.

Anonymkode: 4edb5...029

Å bli kritisert betyr ikke at man ikke har valgfrihet. 

Anonymkode: 73d12...246

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Du skrev: «Nei, du skrev at homofile hadde krav på din kjærlighet uavhengig av hvordan de behandler deg» HVOR skrev jeg det? Ingen steder 

Jo, ellers har utbruddet ditt ingen mening. Hvis du mener at homofile IKKE har et krav på kjærlighet så gir ditt utbrudd null mening.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Homofile har ikke krav på kjærlighet? Wow. Igjen, dette er hvorfor Pride må markeres 

Da har du bare å begynne å vise kjærlighet i stedet for forakt. Du vet ikke hvem som er homofil og hvem som ikke er det.

Og nei, jeg mener ikke at alle fortjener å bli elsket. Jeg mener ikke kjærlighet er noe noen kan gjøre seg fortjent til, da er det per definisjon ikke kjærlighet. Kjærligheten elsker til trass for, ikke på grunn av.

Skrevet

Gjør de? Mener du helt på ekte at ALLE mennesker fortjener å bli elsket? Også overgriperne? Breivik? Putin? Norges største homohetsere? Norges fremste rasister? Du elsker dem fordi du mener de fortjener kjærlighet?

Å fortjene å bli elsket er dessuten noe helt annet enn å ha KRAV på å bli elsket. Hvordan utarter dette kravet seg? Hvem er ansvarlig for at alle som ønsker kjærlighet faktisk får kjærlighet?

Anonymkode: 0081a...02d

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg er heterofil. Hvordan krever jeg kjærlighet? Jeg visste ikke at alle har krav på å bli elsket.

Hæ, ikke jeg heller. Litt av en oppvåkning dette her. Som trangsynt homofob (angivelig), kan jeg fortsatt  kreve at trans-lobbyen elsker meg. Nais!

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Gjør de? Mener du helt på ekte at ALLE mennesker fortjener å bli elsket? Også overgriperne? Breivik? Putin? Norges største homohetsere? Norges fremste rasister? Du elsker dem fordi du mener de fortjener kjærlighet?

Å fortjene å bli elsket er dessuten noe helt annet enn å ha KRAV på å bli elsket. Hvordan utarter dette kravet seg? Hvem er ansvarlig for at alle som ønsker kjærlighet faktisk får kjærlighet?

Ville du sluttet å elske ditt barn om hn endte opp som Breivik? Neppe. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ville du sluttet å elske ditt barn om hn endte opp som Breivik? Neppe. 

Så det du mente å si var at alle fortjener å bli elsket… av mammaen og pappaen sin?

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Hadde det vært frivillig så hadde ikke bedrifter og kommuner blitt kritisert og hengt ut for å ikke flagge.

Anonymkode: 4edb5...029

Hvilke bedrifter blir kritisert?

Skrevet

Jeg syns pride er viktig, spesielt for barn og unge som lurer på om de er skeive selv. Jeg syns likevel at de som velger å få utløp for ekshibisjonisme ødelegger for alle. Det er viktig at man fortsetter å kjempe for skeives rettigheter. Det er ikke viktig å stå på lasteplan med gagball og assless chaps uten truse, det er ikke viktig å ha et eget flagg for hver eneste fetish og preferanse (her er det noen unntak, transpersoners rettigheter trenger et eget fokus).

Man kjemper for retten til å være den en er og elske og ligge med den/dem man vil. Man kjemper ikke for å kunne gjøre det siste, eller simulere at man gjør det på gata. 

Anonymkode: c5dc0...33f

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Så det du mente å si var at alle fortjener å bli elsket… av mammaen og pappaen sin?

Hvorfor henge seg opp i detaljer når det finnes trær?

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor henge seg opp i detaljer når det finnes trær?

Antydet du at jeg skal gå og henge meg i et tre, eller hva er greia…?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Antydet du at jeg skal gå og henge meg i et tre, eller hva er greia…?

Herlighet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Herlighet. 

Jeg tenker voksne mennesker kan i det minste forsøke å diskutere på en redelig måte. Spesielt de som skamløst anklager andre for å ha dårlig moral, være forsømmende osv osv.

Når man i en diskusjon ikke tåler at noen utfordrer ens egen påstand, i dette tilfellet «alle har krav på kjærlighet», uten å bli ufin, så har man ikke noe i en diskusjon å gjøre. Det går an å innrømme feil, og det går an å styrke påstanden sin med andre argumenter. Dette er den reale, voksne måten å debattere på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Jeg tenker voksne mennesker kan i det minste forsøke å diskutere på en redelig måte. Spesielt de som skamløst anklager andre for å ha dårlig moral, være forsømmende osv osv.

Når man i en diskusjon ikke tåler at noen utfordrer ens egen påstand, i dette tilfellet «alle har krav på kjærlighet», uten å bli ufin, så har man ikke noe i en diskusjon å gjøre. Det går an å innrømme feil, og det går an å styrke påstanden sin med andre argumenter. Dette er den reale, voksne måten å debattere på. 

Jeg tåler at folk utfordrer mine påstander om de i det minste kan referere til noe jeg har sagt. Når noen tillegger meg ytringer jeg ikke har kommet med blir det faktisk for dumt. Det som er voksent er å ha en dialog, være undrende, stille spørsmål. Ikke stille folk til veggs med meninger de aldri har kommet med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Enig

Anonymkode: 9f48f...703

Skrevet

Jeg tåler at folk utfordrer mine påstander om de i det minste kan referere til noe jeg har sagt. Når noen tillegger meg ytringer jeg ikke har kommet med blir det faktisk for dumt. Det som er voksent er å ha en dialog, være undrende, stille spørsmål. Ikke stille folk til veggs med meninger de aldri har kommet med. 

Så du skrev ikke dette: 

«Homofile har ikke krav på kjærlighet? Wow. Igjen, dette er hvorfor Pride må markeres.»

Det er vanskelig å tolke dette som noe annet enn at du mener kjærlighet er noe som kan kreves. Hvis det var noe annet du mente så kan du jo bare forklare det, i stedet for å bli ufin.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Så du skrev ikke dette: 

«Homofile har ikke krav på kjærlighet? Wow. Igjen, dette er hvorfor Pride må markeres.»

Det er vanskelig å tolke dette som noe annet enn at du mener kjærlighet er noe som kan kreves. Hvis det var noe annet du mente så kan du jo bare forklare det, i stedet for å bli ufin.

Og av alle ting i denne debatten så hang du deg opp i formuleringen av hvordan jeg ordla meg. Jeg spør. Har ikke homofile krav på kjærlighet? Som ett direkte spørsmål til en annen ting som ble skrevet. Du velger da i en enorm debatt å henge deg opp i det, og kverulere på at ikke alle har KRAV på kjærlighet. At kjærlighet ikke kan kreves, men må gjøres fortjent. Istedenfor å snakke om hovedkjernen i debatten, hvorfor blir folk provosert over ett Pride-flagg? Alle har krav på kjærlighet uavhengig av legning og kjønn. Alle har krav på å elske dem de vil. Og være skeiv handler ikke om politikk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Og av alle ting i denne debatten så hang du deg opp i formuleringen av hvordan jeg ordla meg. Jeg spør. Har ikke homofile krav på kjærlighet? Som ett direkte spørsmål til en annen ting som ble skrevet. Du velger da i en enorm debatt å henge deg opp i det, og kverulere på at ikke alle har KRAV på kjærlighet. At kjærlighet ikke kan kreves, men må gjøres fortjent. Istedenfor å snakke om hovedkjernen i debatten, hvorfor blir folk provosert over ett Pride-flagg? Alle har krav på kjærlighet uavhengig av legning og kjønn. Alle har krav på å elske dem de vil. Og være skeiv handler ikke om politikk. 

Deflecting. Du ble stilt et spørsmål. Heller enn å svare på spørsmålet går du rundt grøten og angriper i stedet. Svar på det du ble spurt om. Du har fortsatt ikke forstått hva kjærlighet er. Det er ikke noe noen gjort seg "fortjent til" og derfor kan gå og forlange av andre. Barn må ikke gjøre seg fortjent til å bli elsket, de er elsket samme hva. Kjærligheten elsker ikke på grunn av, den elsker til trass for.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Deflecting. Du ble stilt et spørsmål. Heller enn å svare på spørsmålet går du rundt grøten og angriper i stedet. Svar på det du ble spurt om. Du har fortsatt ikke forstått hva kjærlighet er. Det er ikke noe noen gjort seg "fortjent til" og derfor kan gå og forlange av andre. Barn må ikke gjøre seg fortjent til å bli elsket, de er elsket samme hva. Kjærligheten elsker ikke på grunn av, den elsker til trass for.

Ja da får jeg omformulere. Homofile har også _rett_ på å bli elsket. 

Prideflagget kan gjøre det litt enklere for barn å være trygg i seg selv. Men desverre må det nok 2-3 generasjoner til før vi har kommet så langt at alle mener å elske den man vil, er en menneskerett 

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Ja, du må være redelig skjønner du, ikke bare slenge ut av deg ting du egentlig ikke mener, og deretter bli fornærma når noen konfronterer deg med det.

Og ja, alle kan selvsagt elske hvem de vil. Er det noen i denne tråden som har argumentert mot det, eller er det bare en stråmann du lager for å demonisere de som ikke er enige med deg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja da får jeg omformulere. Homofile har også _rett_ på å bli elsket. 

Prideflagget kan gjøre det litt enklere for barn å være trygg i seg selv. Men desverre må det nok 2-3 generasjoner til før vi har kommet så langt at alle mener å elske den man vil, er en menneskerett 

Så enkelt er det. Ingen har krav på kjærlighet. Denne definisjonen din, hvem er det homofile kan forlange skal elske dem?

Har du noen eksempler på at noen her i Norge har sagt at noen som er myndige ikke skal få elske den de vil?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Så enkelt er det. Ingen har krav på kjærlighet. Denne definisjonen din, hvem er det homofile kan forlange skal elske dem?

Har du noen eksempler på at noen her i Norge har sagt at noen som er myndige ikke skal få elske den de vil?

Jeg formulerte meg ikke riktig, og da var det den ene formuleringa som ble tema og ikke essensen. Det er jo som å diskutere med en autist 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg formulerte meg ikke riktig, og da var det den ene formuleringa som ble tema og ikke essensen. Det er jo som å diskutere med en autist 

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene du blir stilt, i stedet for å klage over at påstandene du kommer med blir utfordret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...