Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #151 Skrevet 30. april 2021 Twintipp skrev (3 timer siden): Ja, så lenge konsekvensen er at barn og unge ikke får gått på skole, ikke treffe venner, drive med idrett og det de elsker aller mest. Så lenge venner i helsesektoren går kamuflert i sin arbeidshverdag og går på jobb i frykt, så lenge vi ikke kan besøke syke familiemedlemmer på sykehus og så lenge de som vil jobbe fortsetter å bli permittert, så er jeg nok like raus. Men i alle dager. Hvorfor går de på jobb i frykt? Ingen på sykehuset her gjør det. Anonymkode: 41c62...f1a
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #152 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Samme her. Alle mine venner bor andre steder i landet. Jeg jobber på hjemmekontor til vanlig (oversetter), så treffer ingen på jobb. Min mann har eget firma og sitter på kontor alene. Tenåringene har sluttet på aktivitetene sine da alt ble stengt for ett år siden, og de sitter for det meste og gamer på fritiden. Vi har ikke hatt smitte her i kommunen i lang tid. Så hvem skal jeg beskytte med den fantastiske vaksinen? Fuglene eller katten? Anonymkode: 78415...a13 Du har ikke lyst å delta i samfunnet ettehvert da? Ungene dine skal sitte inne og game hele sommeren? Anonymkode: cf6db...4f6
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #153 Skrevet 30. april 2021 Jeg lurer på om dette egentlig er to debatter der folk lever i totalt ulike virkeligheter. For de som bor på steder der smitten har vært lav kan tiltakene virke urimelige, og vaksine unødvendig (gitt at de ikke har planer om å reise eller bevege seg i store folkemengder). For folk i Oslo (og områdene rundt) virker det egoistisk, usolidarisk og bortskjemt å ikke bidra til å få hverdagen litt mer tilbake ved å takke ja til vaksinen uten god grunn. Det er tøft å se ungdommene slite, butikker gå konkurs, venner miste jobben, sykehusansatte slite, drømmer forvitre og byen ligge brakk. Det er himmelvid forskjell på livet i Oslo og bygda jeg kommer fra, og jeg forstår begge parter. Anonymkode: 24a81...c24
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #154 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du har ikke lyst å delta i samfunnet ettehvert da? Ungene dine skal sitte inne og game hele sommeren? Anonymkode: cf6db...4f6 Alt er jo stengt, utlandet er stengt, det eneste man kan gjøre her er å gå turer, bade i sjøen, fiske osv. Altså, aktiviteter der man ikke treffer andre folk. Mener du at jeg ikke deltar i samfunnet bare fordi jeg ikke har vennetreff, fester og lignende? Det å ha familie, jobbe og ta vare på hus og hjem er altså å ikke delta i et samfunn? Anonymkode: 78415...a13
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #155 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg lurer på om dette egentlig er to debatter der folk lever i totalt ulike virkeligheter. For de som bor på steder der smitten har vært lav kan tiltakene virke urimelige, og vaksine unødvendig (gitt at de ikke har planer om å reise eller bevege seg i store folkemengder). For folk i Oslo (og områdene rundt) virker det egoistisk, usolidarisk og bortskjemt å ikke bidra til å få hverdagen litt mer tilbake ved å takke ja til vaksinen uten god grunn. Det er tøft å se ungdommene slite, butikker gå konkurs, venner miste jobben, sykehusansatte slite, drømmer forvitre og byen ligge brakk. Det er himmelvid forskjell på livet i Oslo og bygda jeg kommer fra, og jeg forstår begge parter. Anonymkode: 24a81...c24 Folk i denne kommunen har allerede vært tvunget på hjemmekontor siden november, uten at det har vært flere enn tre smittetilfeller i samme periode. Så ja, slik tiltak er urimelig. Vi har ikke smitte, tilbud med offentlig transport er dårlig, slik at de fleste kjører til jobb. Men det blir jo uuuurettferdig overfor Oslo hvis noen får lov til å sitte på kontoret i områder uten smitte. Anonymkode: 78415...a13
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #156 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Folk i denne kommunen har allerede vært tvunget på hjemmekontor siden november, uten at det har vært flere enn tre smittetilfeller i samme periode. Så ja, slik tiltak er urimelig. Vi har ikke smitte, tilbud med offentlig transport er dårlig, slik at de fleste kjører til jobb. Men det blir jo uuuurettferdig overfor Oslo hvis noen får lov til å sitte på kontoret i områder uten smitte. Anonymkode: 78415...a13 Tror du virkelig det er fordi det er urettferdig? Jeg tror folk i Oslo har mer enn nok med å holde hodet over vann nå. Jeg tror også folk unner andre lettelser der det er trygt. Det er en høyreregjering som legger nasjonale restriksjoner, og å holde hjulene i gang for bedriftene er viktig for dem. Vi har sett hvordan smitten plutselig stiger på små steder hvis man ikke er forsiktig. Du kan uansett ikke sammenligne restriksjonene i distriktene med de harde og langvarige restriksjonene som har vært i Oslo. Anonymkode: 24a81...c24
uhhuhher Skrevet 30. april 2021 #157 Skrevet 30. april 2021 (endret) Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Folk i denne kommunen har allerede vært tvunget på hjemmekontor siden november, uten at det har vært flere enn tre smittetilfeller i samme periode. Så ja, slik tiltak er urimelig. Vi har ikke smitte, tilbud med offentlig transport er dårlig, slik at de fleste kjører til jobb. Men det blir jo uuuurettferdig overfor Oslo hvis noen får lov til å sitte på kontoret i områder uten smitte. Anonymkode: 78415...a1 Det som er urettferdig, er at min tiåring er redd, ikke får leke fritt og ubekymret og er bekymret for å gjøre feil slik at han smitter andre. Som har vondt i magen og hodet pga redsel. Andreklassingen min fikk knapt tid til å bli kjent med klassen sin før det sa pang. Dette er alvor - vi sitter ikke her og sutrer for ingenting. Endret 30. april 2021 av uhhuhher
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #158 Skrevet 30. april 2021 uhhuhher skrev (49 minutter siden): Det som er urettferdig, er at min tiåring er redd, ikke får leke fritt og ubekymret og er bekymret for å gjøre feil slik at han smitter andre. Som har vondt i magen og hodet pga redsel. Andreklassingen min fikk knapt tid til å bli kjent med klassen sin før det sa pang. Dette er alvor - vi sitter ikke her og sutrer for ingenting. Det er ikke samfunnets ansvar at ditt barn er redd. Jeg kjenner ganske mange familier med barn, og ingen av de barna er redde. Det er din oppgave å trygge ditt barn, ikke samfunnet, ikke vaksinen, ikke staten. Anonymkode: 8619a...28f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. april 2021 #159 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke samfunnets ansvar at ditt barn er redd. Jeg kjenner ganske mange familier med barn, og ingen av de barna er redde. Det er din oppgave å trygge ditt barn, ikke samfunnet, ikke vaksinen, ikke staten. Anonymkode: 8619a...28f Virkelig? Var det det du fikk ut av det hun skrev?
uhhuhher Skrevet 30. april 2021 #160 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke samfunnets ansvar at ditt barn er redd. Jeg kjenner ganske mange familier med barn, og ingen av de barna er redde. Det er din oppgave å trygge ditt barn, ikke samfunnet, ikke vaksinen, ikke staten. Anonymkode: 8619a...28f Det kan godt hende at jeg ikke har lykkes helt i å skjerme barnet mitt (selv om jeg må smette inn at tiåringer ser Supernytt, de snakker med hverandre, de har andre voksne i livet sitt enn bare foreldre), men jeg sparker i hvert fall ikke folk når de ligger ned. Jeg håper dere slipper en så tung vinter som vi har hatt i Oslo og andre områder med vedvarende høy smitte, der dere bor.
Twintipp Skrevet 30. april 2021 #161 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg lurer på om dette egentlig er to debatter der folk lever i totalt ulike virkeligheter. For de som bor på steder der smitten har vært lav kan tiltakene virke urimelige, og vaksine unødvendig (gitt at de ikke har planer om å reise eller bevege seg i store folkemengder). For folk i Oslo (og områdene rundt) virker det egoistisk, usolidarisk og bortskjemt å ikke bidra til å få hverdagen litt mer tilbake ved å takke ja til vaksinen uten god grunn. Det er tøft å se ungdommene slite, butikker gå konkurs, venner miste jobben, sykehusansatte slite, drømmer forvitre og byen ligge brakk. Det er himmelvid forskjell på livet i Oslo og bygda jeg kommer fra, og jeg forstår begge parter. Anonymkode: 24a81...c24 Det tror jeg du har helt rett i.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #162 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg lurer på om dette egentlig er to debatter der folk lever i totalt ulike virkeligheter. For de som bor på steder der smitten har vært lav kan tiltakene virke urimelige, og vaksine unødvendig (gitt at de ikke har planer om å reise eller bevege seg i store folkemengder). For folk i Oslo (og områdene rundt) virker det egoistisk, usolidarisk og bortskjemt å ikke bidra til å få hverdagen litt mer tilbake ved å takke ja til vaksinen uten god grunn. Det er tøft å se ungdommene slite, butikker gå konkurs, venner miste jobben, sykehusansatte slite, drømmer forvitre og byen ligge brakk. Det er himmelvid forskjell på livet i Oslo og bygda jeg kommer fra, og jeg forstår begge parter. Anonymkode: 24a81...c24 Det er jo nettopp det som er poenget mitt også. Min verden trenger ikke vaksine enda, det utgjør ingen risiko å vente. Men det er en risiko å ta den nå. Vaksinedosene vi har gjør jo mer nytte der det faktisk er smitte... Anonymkode: 6cde1...ab8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. april 2021 #163 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er jo nettopp det som er poenget mitt også. Min verden trenger ikke vaksine enda, det utgjør ingen risiko å vente. Men det er en risiko å ta den nå. Vaksinedosene vi har gjør jo mer nytte der det faktisk er smitte... Anonymkode: 6cde1...ab8 Hva hvis det bryter ut smitte der du bor da? Da hadde det vært greit å ta vaksinen
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #164 Skrevet 30. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden): Hva hvis det bryter ut smitte der du bor da? Da hadde det vært greit å ta vaksinen Ja, det finnes mange hva hvis. En kan ikke hele tiden tenke worst case og grave seg ned i negative tanker og håpløshet. En må tørre å være litt positiv, og ha litt håp. Om det bryter ut smitte her, er det likevel minimal risiko for at jeg blir smittet, og da også får smittet andre. Tror ikke du skal bekymre deg for at jeg skal ødelegge for deg ved å ikke være vaksinert altså. Prøv å tenke litt positivt, det hjelper! Anonymkode: 6cde1...ab8
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #165 Skrevet 30. april 2021 uhhuhher skrev (2 timer siden): Det kan godt hende at jeg ikke har lykkes helt i å skjerme barnet mitt (selv om jeg må smette inn at tiåringer ser Supernytt, de snakker med hverandre, de har andre voksne i livet sitt enn bare foreldre), men jeg sparker i hvert fall ikke folk når de ligger ned. Jeg håper dere slipper en så tung vinter som vi har hatt i Oslo og andre områder med vedvarende høy smitte, der dere bor. Jeg bor i en kommune hvor det fortsatt er rødt nivå pga smitte. Jeg har også et barn på 11 år. Jeg er nok i ganske lik situasjon som deg, men barna mine er ikke redde. Du trenger ikke skjerme barnet ditt, men snakke med det om situasjonen. Jeg sparker ikke i det hele tatt, men du må jo se at ditt barn et et av få som er redde? Anonymkode: 8619a...28f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #166 Skrevet 30. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Virkelig? Var det det du fikk ut av det hun skrev? Så du hva hun skrev? Anonymkode: 8619a...28f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. april 2021 #167 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, det finnes mange hva hvis. En kan ikke hele tiden tenke worst case og grave seg ned i negative tanker og håpløshet. En må tørre å være litt positiv, og ha litt håp. Om det bryter ut smitte her, er det likevel minimal risiko for at jeg blir smittet, og da også får smittet andre. Tror ikke du skal bekymre deg for at jeg skal ødelegge for deg ved å ikke være vaksinert altså. Prøv å tenke litt positivt, det hjelper! Anonymkode: 6cde1...ab8 Jeg håper du og dine holder deg friske. Jeg har håp om at alle som kan tar vaksinen . Det er også positivt at undersøkelser viser at de aller aller fleste er positive til å vaksinere seg. ( over 80 prosent )
uhhuhher Skrevet 30. april 2021 #168 Skrevet 30. april 2021 (endret) Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg bor i en kommune hvor det fortsatt er rødt nivå pga smitte. Jeg har også et barn på 11 år. Jeg er nok i ganske lik situasjon som deg, men barna mine er ikke redde. Du trenger ikke skjerme barnet ditt, men snakke med det om situasjonen. Jeg sparker ikke i det hele tatt, men du må jo se at ditt barn et et av få som er redde? Anonymkode: 8619a...28f Det er veldig fint at barna dine ikke er redde, det er jeg glad for. Vi snakker, vi beroliger, vi hauser ikke opp, vi sparer voksensamtalene til etter leggetid. Men han er en sensitiv og ettertenksom type som er redd for å gjøre feil. Og det er en tendens på trinnet og skolen nå etter en lang vinter med mange karantener, smitte på skolen og på aktiviteter, sier læreren. Jeg kan ikke se noe jeg ikke vet - jeg har ikke oversikt over hvor mange som er redde. Hvordan vet du at barnet mitt er "et av få som er redde". Skal ikke så mye undersøkelse til for å finne ganske kjipe tall fra det siste året: https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2020/05/09/redd-barna-advarer-barn-melder-om-psykiske-problemer-som-folge-av-koronautbruddet/ Endret 30. april 2021 av uhhuhher
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #169 Skrevet 30. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Hva hvis det bryter ut smitte der du bor da? Da hadde det vært greit å ta vaksinen Man kan jo virkelig ikke spinne på negative tanker på denne måten! Man må tenke positivt og ta en dag om gangen. Nå er jeg lei negativitet og klaging. Anonymkode: 78415...a13
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. april 2021 #170 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Man kan jo virkelig ikke spinne på negative tanker på denne måten! Man må tenke positivt og ta en dag om gangen. Nå er jeg lei negativitet og klaging. Anonymkode: 78415...a13 Vi har sett det gang på gang at smitte blomstrer opp på steder hvor det er lite smitte. Da er det jo kjekt å være føre var. Finnes ikke noe negativitet i det altså . Heldigvis viser undersøkelser at de aller fleste ønsker å ta vaksinen
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #171 Skrevet 30. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Vi har sett det gang på gang at smitte blomstrer opp på steder hvor det er lite smitte. Da er det jo kjekt å være føre var. Finnes ikke noe negativitet i det altså . Heldigvis viser undersøkelser at de aller fleste ønsker å ta vaksinen Har du kilde på det? Anonymkode: 197c7...4b2
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #172 Skrevet 30. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Vi har sett det gang på gang at smitte blomstrer opp på steder hvor det er lite smitte. Da er det jo kjekt å være føre var. Finnes ikke noe negativitet i det altså . Heldigvis viser undersøkelser at de aller fleste ønsker å ta vaksinen Det er negativt å hele tiden forestille seg worst case scenario, kun lese artikler som handler om alvorlig sykdom og død, være redd for det ene og det andre. Alt for mye negativitet har det vært i det siste. Anonymkode: 78415...a13
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #173 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Har du kilde på det? Anonymkode: 197c7...4b2 "Gang på gang" av alle ting... Men når man ønsker å se glasset som halvtomt hele tiden, fokuserer man på skrekkscenario og det verste som skjer. Anonymkode: 78415...a13
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #174 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): "Gang på gang" av alle ting... Men når man ønsker å se glasset som halvtomt hele tiden, fokuserer man på skrekkscenario og det verste som skjer. Anonymkode: 78415...a13 ?? Anonymkode: 197c7...4b2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. april 2021 #175 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Har du kilde på det? Anonymkode: 197c7...4b2 Finner ikke akkurat nå men de sa på nyhetene at over 80 prosent er positive til vaksine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå