Gå til innhold

Jeg er så skuffa over venninna mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis mine venner oppfører seg slik når jeg velger å ikke ta vaksinen - da er de ikke gode venner. Man respekterer hverandres valg. 

Anonymkode: 58b21...e70

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvis mine venner oppfører seg slik når jeg velger å ikke ta vaksinen - da er de ikke gode venner. Man respekterer hverandres valg. 

Anonymkode: 58b21...e70

Jeg må si at det handler nok som hun tidligere nevnte mye om hvor man bor. Hadde min venninne på østkanten sagt hun ikke skulle ta den så hadde jeg fått sjokk. Hun jobber på en bolig med mange utsatte mennesker og bor i en trang blokk uten balkong . Hadde min venninne som bor på gård langt ute på landet sagt nei så hadde jeg ikke reagert like voldsomt . Hun bor på en plass det er kun få faste innbyggere . For mennesker i storbyen er vaksinen veien ut og det oppleves egoistisk å ikke bidra .

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Var det ikke i bydel Alna 20% hadde takket nei til vaksina?

Anonymkode: 67176...0da

Jeg så den statistikken for kort tid siden, mener Grorud var øverst med 5 %. Skal se om jeg finner den. 

Tror også det er noe i at vi nå kun får Moderna eller Pfizer. Jeg ville selv takket nei til en av de andre. Holder en knapp på at flere sier ja så lenge det er mRNA (uten at jeg har noen statistikk på det)

Anonymkode: e1e28...8db

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (38 minutter siden):

Jeg må si at det handler nok som hun tidligere nevnte mye om hvor man bor. Hadde min venninne på østkanten sagt hun ikke skulle ta den så hadde jeg fått sjokk. Hun jobber på en bolig med mange utsatte mennesker og bor i en trang blokk uten balkong . Hadde min venninne som bor på gård langt ute på landet sagt nei så hadde jeg ikke reagert like voldsomt . Hun bor på en plass det er kun få faste innbyggere . For mennesker i storbyen er vaksinen veien ut og det oppleves egoistisk å ikke bidra .

Det har så klart med hvilket perspektiv man har. Feks andre globale kriser vi har, der er det mange som ikke gidder bidra, klimakrisa feks. Selv om folk vet om den, så nekter de ofre feks sydenturer og flyturer for å snu denne. De ser ikke poenget og vil gjøre sine ting. De ser ikke seg selv i problemet. Ser dere like mye ned på dem? Hadde man blitt sur på ei venninne som nektet endre livet sitt og slutte å fly til syden? Og ville det ikke være forskjell på om venninna faktisk fløy ofte eller ikke? Her vil jo den venninna som aldri fløy være sidestilt med slike som meg som ikke bor ved smitte, og har lite kontakt med folk, lite man da får gjort med problemet, når man ikke er "en del av det". Men det forventes likevel at en skal ofre like mye, selv om det ikke hjelper på "problemet".

Anonymkode: 6cde1...ab8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det har så klart med hvilket perspektiv man har. Feks andre globale kriser vi har, der er det mange som ikke gidder bidra, klimakrisa feks. Selv om folk vet om den, så nekter de ofre feks sydenturer og flyturer for å snu denne. De ser ikke poenget og vil gjøre sine ting. De ser ikke seg selv i problemet. Ser dere like mye ned på dem? Hadde man blitt sur på ei venninne som nektet endre livet sitt og slutte å fly til syden? Og ville det ikke være forskjell på om venninna faktisk fløy ofte eller ikke? Her vil jo den venninna som aldri fløy være sidestilt med slike som meg som ikke bor ved smitte, og har lite kontakt med folk, lite man da får gjort med problemet, når man ikke er "en del av det". Men det forventes likevel at en skal ofre like mye, selv om det ikke hjelper på "problemet".

Man kan ikke sammenligne epler og pærer. Akkurat nå var spørsmålet her vaksiner . Du må gjerne diskutere klimaet , men gjør det gjerne i en annen tråd da dette kun blir avsporing 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Man kan ikke sammenligne epler og pærer. Akkurat nå var spørsmålet her vaksiner . Du må gjerne diskutere klimaet , men gjør det gjerne i en annen tråd da dette kun blir avsporing 

Det kan fint sammenlignes. «Ta en for samfunnet» gjelder både flyturene og vaksinen.

Anonymkode: 8619a...28f

Skrevet

Det kan fint sammenlignes. «Ta en for samfunnet» gjelder både flyturene og vaksinen.

Fortsatt avsporing . Lag som sagt gjerne en egen tråd om flyreiser, sydenturer og miljøvern.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (41 minutter siden):

Smittetrykket har selvfølgelig noe å si når en veier for og mot, det er noe av bakgrunnen til at AZ ikke settes i Norge. Kan skjønne at oslofolk er lei, vi har hatt 5A i en kortere periode og det kan ikke ha vært lett i Oslo hvor dette har pågått så lenge. Det kalles storbyvirus for en grunn, Oslo har egentlig vært kjempeflinke hvis man sammenligner med andre storbyer. Fatter ikke hvorfor de har fått så mye negativ omtale. 

Jeg skjønner meg ikke helt på hvorfor man diskuterer hvem som skal hva. Bitt meg merke i at enkelte liker å flagge at de ikke vil ta vaksinen, de er ofte overrepresentert når det kommer til å dele mye rart på some. Men hvis man selv ikke ønsker å ta den eller si noe om det, kan man ikke bare holde det for seg selv da? Folk har ingenting med en privatpersons helseopplysninger, hvorfor spør man om sånt? De venninnene jeg har kommer jeg til å være like glad i uansett hva de velger. Ikke spør jeg heller, det er ikke mitt valg å ta. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden):

Det er ikke en avsporing, det er å prøve å vise problemstillingen i et annet lys, slik at folk ser flere sider av den. Men igjen, det er mange som ikke er villige til det, å se flere sider av problenetbog prøve å forstå. De ser bare seg selv og sin mening. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (11 minutter siden):

Det kan selvsagt sammenlignes og det er ikke opp til deg å bestemme hva som skal diskuteres. Mener du det er regelbrudd får du rapportere innlegget. 

Anonymkode: cf6db...4f6

Skrevet

Smittetrykket har selvfølgelig noe å si når en veier for og mot, det er noe av bakgrunnen til at AZ ikke settes i Norge. Kan skjønne at oslofolk er lei, vi har hatt 5A i en kortere periode og det kan ikke ha vært lett i Oslo hvor dette har pågått så lenge. Det kalles storbyvirus for en grunn, Oslo har egentlig vært kjempeflinke hvis man sammenligner med andre storbyer. Fatter ikke hvorfor de har fått så mye negativ omtale. 

Jeg skjønner meg ikke helt på hvorfor man diskuterer hvem som skal hva. Bitt meg merke i at enkelte liker å flagge at de ikke vil ta vaksinen, de er ofte overrepresentert når det kommer til å dele mye rart på some. Men hvis man selv ikke ønsker å ta den eller si noe om det, kan man ikke bare holde det for seg selv da? Folk har ingenting med en privatpersons helseopplysninger, hvorfor spør man om sånt? De venninnene jeg har kommer jeg til å være like glad i uansett hva de velger. Ikke spør jeg heller, det er ikke mitt valg å ta. 

Jeg tror vaksinen er naturlig for folk flest å snakke om nå

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det kan selvsagt sammenlignes og det er ikke opp til deg å bestemme hva som skal diskuteres. Mener du det er regelbrudd får du rapportere innlegget. 

Jeg mente bare at jeg ikke gidder å bidra til avsporing . 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden):

Det kan du enkelt unngå ved å la være å svare på de innleggene, og ikke prøve å styre diskusjonen. 

Vi vet hvor du står når det gjelder flyreiser og klimaavtrykk og skjønner at det stikker når noen trekker det frem. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (20 minutter siden):

Det trenger du heller ikke å gjøre. Det er fullt mulig å svare på hvorfor det er så viktig å «ta en for samfunnet» og avslutte vennskap pga en vaksine, mens andre ting hvor man også bør «ta en for samfunnet» for den gode langtidseffekten, ikke er interessant, og fullt akseptert. 
Alle her vet jo at du ikke er så opptatt av miljø, og det var nok derfor akkurat dette ble brukt som eksempel. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (45 minutter siden):

Jeg tror vaksinen er naturlig for folk flest å snakke om nå

Det kan godt være, helt greit hvis man ønsker å prate om det. Men det å spørre folk rundt seg om de har tatt eller skal ta vaksinen, er overtramp. Det er ingen som har noe rett på å vite andres helseopplysninger. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Det kan godt være, helt greit hvis man ønsker å prate om det. Men det å spørre folk rundt seg om de har tatt eller skal ta vaksinen, er overtramp. Det er ingen som har noe rett på å vite andres helseopplysninger. 

Der er vi forskjellige . Greit nok det 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (11 minutter siden):

Der er vi forskjellige . Greit nok det 

Du mener at du har rett til å vite andres helseopplysninger??

Anonymkode: 41c62...f1a

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Kutt nå endelig ut rettighetsrunkinga di.

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Du mener at du har rett til å vite andres helseopplysninger??

Selvsagt ikke.  Jeg mente at det er innafor å snakke om hvorvidt man tar vaksinen 

Skrevet

Selvsagt ikke.  Jeg mente at det er innafor å snakke om hvorvidt man tar vaksinen 

Hvorfor angår det deg hva andre velger å gjøre med sin kropp?

Skrevet

Det er det vel ingen som har protestert på? Man kan snakke om vaksine og om egne valg, men det er uhøflig å spør om andre sine helseopplysninger. Vaksinering eller annet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er det vel ingen som har protestert på? Man kan snakke om vaksine og om egne valg, men det er uhøflig å spør om andre sine helseopplysninger. Vaksinering eller annet. 

Ok. Da er jammen mange uhøflige om dagen. Det er heller ikke slik at man spør gud og hvermann om slikt.

Skrevet

Jeg vil nå ha vaksinen for egen del også. Fint å bidra til å åpne samfunnet selvfølgelig, men først og fremst er det for meg selv og min familie, det skal jeg ærlig innrømme.

Skrevet
sug lut skrev (46 minutter siden):

Kutt nå endelig ut rettighetsrunkinga di.

Kutt nå endelig ut å spamme forumet med den meningsløse liksomfestlige kommentarrunkinga di. Helt irrelevant hva du mener. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (22 minutter siden):

Selvfølgelig, fritt frem hva man ønsker å snakke om. Stor forskjell på å prate om hvorvidt man selv ønsker å ta vaksine og å spørre direkte andre om de skal ta den. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Kutt nå endelig ut å spamme forumet med den meningsløse liksomfestlige kommentarrunkinga di. Helt irrelevant hva du mener. 

Selvfølgelig, fritt frem hva man ønsker å snakke om. Stor forskjell på å prate om hvorvidt man selv ønsker å ta vaksine og å spørre direkte andre om de skal ta den. 

Som sagt ... spør jo ikke gud og hvermann . I min omgangskrets er dette en naturlig ting å snakke om 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...