Gå til innhold

Jeg er så skuffa over venninna mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ekstreme vaksineforkjempere her inne er like ille som de villeste anitvakserene her inne.

Anonymkode: 197c7...4b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ekstreme vaksineforkjempere her inne er like ille som de villeste anitvakserene her inne.

Jepp. 

Anonymkode: 78415...a13

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 27.4.2021 den 13.44):

Jeg skal ikke vaksineres. Det betyr ikke at jeg er dum og at folk trenger å være skuffet over meg. Jeg reagerer egentlig mer på din skuffelse over henne enn at hun foreløpig velger å ikke ta den. 

Anonymkode: 8619a...28f

Jo.

Skrevet

Sjansen for langtidsskader etter korona er langt større enn sjansen for alvorlige bivirkninger av vaksinen.

Det er bare fakta. Dødsfallene er knyttet til AZ, og den er stoppet.

Jeg skal ta vaksinen, og være takknemlig for at den finnes. Den gir oss faktisk et normalt liv tilbake. Den gir svake/utsatte grupper anledning til å ha sosiale kontakter, og den løfter studenter ut av ensomme hybler. 

Anonymkode: e3093...59d

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Sjansen for langtidsskader etter korona er langt større enn sjansen for alvorlige bivirkninger av vaksinen.

Jeg skal ta vaksinen, og være takknemlig for at den finnes. Den gir oss faktisk et normalt liv tilbake. Den gir svake/utsatte grupper anledning til å ha sosiale kontakter, og den løfter studenter ut av ensomme hybler. 

Ja, men da gjør du det. Hva er problemet?

Anonymkode: b5e57...225

Skrevet

Hvor står det at det gir oss livet tilbake? Foreløpig må fullvaksinerte holde avstand, bruke munnbind og være i karantene ved symptomer på forkjølelse eller nærkontakt med en smittet. Hva er forskjellen på dem som er vaksinert og ikke? Så vidt jeg forstår, er den eneste forskjellen at de kan klemme andre i private hjem. Der det uansett ikke er kontroll på hva som foregår. 

Skrevet
Banderas skrev (1 time siden):

Jo.

Nå er det flere overleger som velger å ikke ta vaksinen. Og de er nok mye smartere enn både meg og deg. 

Skrevet

Jeg er rystet over at dere klarer å tro at vaksinemotstandere og de som er skeptisk til hastevaksinen det er snakk om NÅ, er det samme. 
vaksinemotstandere er noe helt annet. 
Å være skeptisk til koronavaksinen, er bare sunt. 
Jeg har enda ikke sett en eneste vaksinemotstander her inne. 

Anonymkode: ce0ca...fcf

Skrevet

Jeg er rystet over at dere klarer å tro at vaksinemotstandere og de som er skeptisk til hastevaksinen det er snakk om NÅ, er det samme. 

De tror ingenting og har ingen egne meninger. De slenger om seg med slagord, sitater fra regjeringens pressekonferanser og avisenes sensasjonsartikler. Når noen stiller spørsmål eller er skeptisk til tiltakene, vaksinen eller noe annet, angriper de. De ønsker å stilne røstene og bruker alle midler.

Og før noen beskylder MEG for å være vaksinemotstander - mine barn har fått alle anbefalte vaksiner pluss litt til. Og jeg blir nok nødt til å ta den jævla koronavaksina for å kunne beholde familien min, jeg har ikke noe valg. Men jeg gruer meg og kommer til å være redd i flere uker etter vaksinen for mulige bivirkninger og eventuell skade og død. Det er sunt for et menneske å være skeptisk til å innføre noe i kroppen som er helt nytt, med lite erfaringsgrunnlag og registrerte dødsfall.

Skrevet

Er det noen som har sagt at det er det samme da? Det er absolutt antivaksere her inne, men alle som er kritiske er ikke antivaksere. Antivaksere har tippet et godt stykke over kanten, akkurat som enkelte vaksineforkjempere her inne har.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 27.4.2021 den 13.45):

Hva om det etter 2 år viser seg at denne "hastverksvaksinen" hadde alvorlige bivirkninger som viser seg først etter en tid? Hvem er da smart?

Anonymkode: e20ad...920

Ja... og det vil trenges enda flere omsorgsarbeidere.. uff. Da må vi friske leve for de syke enda mer. Hurra for å være menneske

Anonymkode: 3ec90...327

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Kanskje mange av forkjemperne er de som har gått i gule smitteklær og levd tettere på pandemien enn andre? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Den hindrer ikke smitte og sykdom nei. Mange, også i Norge, har fått corona, blitt veldig syke, og til og med dødd av corona selv om de var vaksinerte.

Anonymkode: 41c62...f1a

Den 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Igjen, du har ikke satt deg inn i ting. Grunnen er at vaksinen tilsynelatende beskytter mot alvorlig sykdom/død hos den vaksinerte. Og de må jo åpne igjen på noe nå når folk er blitt vaksinerte, ellers mister de jo folk i vaksinasjonskøen. De har jo brukt vaksine som mål for gjenåpning, og vi har ingen veldig god vaksine tilgjengelig enda, så da må de åpne litt med det som finnes.

Jeg tror også folk glemmer at det er ekstremt mye politikk og økonomi i dette med vaksiner. Nå sier de jo at fullvaksinerte må regne med en tredje dose allerede til høsten. Kommer til å bli mye vaksiner framover...

Anonymkode: 6cde1...ab8

Les de to nye studiene fra Israel og USA, som konkluderer med at vaksinene ikke bare forhindrer alvorlig sykdom, men også smitte og smittespredning. 
En vaksine vil aldri ha 100% dekningsgrad, men 90-95% er svært høye tall! Allikevel vil gjennomsnittlig 5-10 av eksponerte likevel bli smittet. 
Det er ganske mange som må være fullvaksinerte for å slå ned et virus, derfor lever vi fortsatt under strenge restriksjoner. I dag er første dagen de lettet på restriksjoner for fullvaksinerte. 

En hyllest fra meg til alle som bidrar til fellesskapet❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Den heter ikke pfeiser heller 😂😂

Anonymkode: 41c62...f1a

Ok, Pfizer da, nek... 

Skrevet
Banderas skrev (9 timer siden):

Jo.

Nei

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei

Elsker argumenter...

Skrevet
Milfy Way skrev (16 timer siden):

Så du ønsker kun omgås med folk som er enig med deg i alt om alt mulig her i verden? Det er ikke en venninne. Hadde dere vært venninner, ville du har vært mer raus enn det du gir uttrykk for. Jeg tror at det beste for dere begge blir hvis du kutter kontakten med henne. Da mister du den hjelpen hun pleier å gi, men sånn er det bare. Dere er altfor forskjellige.

Man kan omgås mange, men jeg hadde også blitt skuffet over en venninne som så tydelig hverken satt seg ordentlig inn i viktigheten av vaksinen eller var villig til å bidra til å kontrollere dette viruset. 

Anonymkode: cf6db...4f6

Skrevet

Man kan omgås mange, men jeg hadde også blitt skuffet over en venninne som så tydelig hverken satt seg ordentlig inn i viktigheten av vaksinen eller var villig til å bidra til å kontrollere dette viruset. 

Vaksinen er frivillig. Smak på ordet. Og skuffet er en ting, men å ikke vite hvordan man skal forholde seg til ei venninne som mener noe annet enn deg, når venninnen tydeligvis har vært "hjelpsom" tidligere, er bare rart. Da stikker ikke vennskapet så dypt, for å si det sånn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Vaksinen er frivillig. Smak på ordet. Og skuffet er en ting, men å ikke vite hvordan man skal forholde seg til ei venninne som mener noe annet enn deg, når venninnen tydeligvis har vært "hjelpsom" tidligere, er bare rart. Da stikker ikke vennskapet så dypt, for å si det sånn. 

Det handler om verdier, respekt, holdninger og menneskesyn. Viktige ting å ha i et vennskap. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det handler om verdier, respekt, holdninger og menneskesyn. Viktige ting å ha i et vennskap. 

Respekt og menneskesyn? Fordi man ikke ønsker å ta en vaksine? Hvilket menneskesyn forfekter man da? Nå er jeg spent. Og respekt i et vennskap går altså på å akseptere at man er forskjellige. Jeg regner med at du kun er venn med folk som har samme syn som deg på alt - politikk, religion, tradisjoner, kultur osv? Er ikke det kjedelig å være kliss like?

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Men den respekten burde gå begge veier.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men den respekten burde gå begge veier.

De hjernevaskede forstår det ikke. De mener at alle som ikke roper hurra for vaksiner, inngripende tiltak, karantene og isolasjon er undermennesker. 

Skrevet

Synes så synd på venninna de. Håper hun finner ut hvor fæl du er.

Anonymkode: cc491...3d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Men fortsatt skal du først bli smittet, og så være en av dem som får sykdom. Sjansen for det er lav altså. 

Anonymkode: 6cde1...ab8

Skrevet

Jeg tenker venninnen din innerst inne er temmelig lei av deg og din sneverhet ifra før av, så tapet her er nok ikke det største for hennes del. Du er jo nødt til å ha vist slike tendenser tidligere, siden du synes akkurat dette er så forferdelig. 

Det går nok bra 😉

Anonymkode: b499d...ec2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...