Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #126 Skrevet 29. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Forakt faktisk, du er ikke akkurat et raust menneske... Anonymkode: 6cde1...ab8 Det morsomste med det hele er at de som hyller myndighetene ubetinget og lunsjer alle som ikke følger myndighetenes råd til punkt og prikke, driter seg ut selv ved å ikke følge myndighetenes klare råd om raushet. Anonymkode: 78415...a13
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #127 Skrevet 29. april 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det morsomste med det hele er at de som hyller myndighetene ubetinget og lunsjer alle som ikke følger myndighetenes råd til punkt og prikke, driter seg ut selv ved å ikke følge myndighetenes klare råd om raushet. Anonymkode: 78415...a13 Er ganske raust å lunsje alle da🤭 Anonymkode: 6cde1...ab8
Twintipp Skrevet 29. april 2021 #128 Skrevet 29. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ikke sikkert den gir flokkimmunitet heller da🤷♀️ Hadde jeg bodd i India med det smittetrykket ville jeg selvsagt også ønsket vaksine. Jeg merker jeg har problemer med folk som deg som dømmer andre pga andre meninger. Jeg disser ikke ditt valg... Nei, det er ikke det som er grunnen. Anonymkode: 6cde1...ab8 Du «disser» ikke våre valg, fordi vi er de som sørger for at du forhåpentligvis snart kan gå på konsert og klemme familien din igjen!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #129 Skrevet 29. april 2021 Twintipp skrev (1 minutt siden): Du «disser» ikke våre valg, fordi vi er de som sørger for at du forhåpentligvis snart kan gå på konsert og klemme familien din igjen! 🙈 Anonymkode: 197c7...4b2
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #130 Skrevet 29. april 2021 Twintipp skrev (15 minutter siden): Du «disser» ikke våre valg, fordi vi er de som sørger for at du forhåpentligvis snart kan gå på konsert og klemme familien din igjen! Vel, du får tro du er en helgen og hevet over andre hvis det får deg til å føle deg bedre. Sannheten er jo at du mangler forståelse og empati. Anonymkode: 6cde1...ab8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #131 Skrevet 29. april 2021 Twintipp skrev (28 minutter siden): Du «disser» ikke våre valg, fordi vi er de som sørger for at du forhåpentligvis snart kan gå på konsert og klemme familien din igjen! Folk klemmer familien sin uten din hjelp altså. Anonymkode: 41c62...f1a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #132 Skrevet 29. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Forakt faktisk, du er ikke akkurat et raust menneske... Anonymkode: 6cde1...ab8 Jeg er raus mot dem som fortjener det. Smålige mennesker fortjener ikke min oppmerksomhet. Anonym bruker skrev (1 time siden): Det morsomste med det hele er at de som hyller myndighetene ubetinget og lunsjer alle som ikke følger myndighetenes råd til punkt og prikke, driter seg ut selv ved å ikke følge myndighetenes klare råd om raushet. Anonymkode: 78415...a13 Hvem hyller myndighetene ubetinget? Diskusjonen gjelder vaksine. Nå må du ikke la frustrasjonen ta helt overhånd. Anonymkode: cf6db...4f6
uhhuhher Skrevet 29. april 2021 #133 Skrevet 29. april 2021 (endret) Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ikke sikkert den gir flokkimmunitet heller da🤷♀️ Hadde jeg bodd i India med det smittetrykket ville jeg selvsagt også ønsket vaksine. Jeg merker jeg har problemer med folk som deg som dømmer andre pga andre meninger. Jeg disser ikke ditt valg... Nei, det er ikke det som er grunnen. Anonymkode: 6cde1...ab8 Nei, det er sant, det vil vise seg. Jeg skal ikke påstå noe om covid og immunitet, men når flere blir vaksinert, blir færre syke og sykdomsaktiviteten synker. Det ser vi feks blant eldre som er fullvaksinerte. Uansett er det av stor verdi at folk ikke blir alvorlig syke og/eller dør. Du ville vaksinert deg hvis smittetrykket var stort? For å beskytte deg selv, da - ikke de rundt deg? Det blir selvsagt bare min påstand, siden du ikke vil vaksinere deg her med lavt smittetrykk. Hvis det er sånn, så er poenget at du er i den privilegerte situasjonen at du kan velge fritt og gå ut fra at du vil bli beskyttet av de rundt deg som vaksinerer seg. Eller kanskje du velger det fordi du kan leve på en måte som gjør at du kan unngå smitte. Eller fordi vi har et godt helsevesen, så du kjenner deg trygg. For meg er det egoistisk oppførsel i en situasjon som tilsier at alle må gjøre sitt. Kanskje jeg dømmer deg. Jeg synes i hvert fall ikke at du gjør det moralsk riktige valget, og det er vel en slags dom. Men jeg må jo akseptere det, du står fritt, og det er viktig. Disclaimer: Hvis det er en eller annen spesifikk grunn til at du ikke vil vaksinere deg, som du ikke har sagt, vil situasjonen kanskje stille seg helt annerledes. Hva er grunnen til at vi ikke kan leve som normalt enda? Det var du som knyttet det opp mot vaksiner: "men selv om mange nå er vaksinert lever vi jo likevel som vi gjorde før vaksina". Endret 29. april 2021 av uhhuhher
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #134 Skrevet 29. april 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg er raus mot dem som fortjener det. Smålige mennesker fortjener ikke min oppmerksomhet. Hvem hyller myndighetene ubetinget? Diskusjonen gjelder vaksine. Nå må du ikke la frustrasjonen ta helt overhånd. Anonymkode: cf6db...4f6 Du har tydeligvis ikke skjønt hva raus vil si🤣🤣🤣 Anonymkode: 6cde1...ab8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #135 Skrevet 29. april 2021 Twintipp skrev (4 timer siden): Bare en liten digresjon. Jeg sliter med å forstå, mener du at resten av verdens befolkning skal vaksinere seg for at du ikke vil ofre mer? Vil du heller leve flere år som dette? Se forretninger og mennesker gå tapt? Har du gjort deg opp en mening om hva som ville skjedd om alle tenkte som deg? Hvor ligger løsningen? Australia har klart det uten vaksine. Hvorfor er da vaksine, som for noen (man vet ikke hvem), kan være dødelig eneste løsning? Med min uflaks, kan man vedde på at jeg får AZ når den kommer tilbake og dør av den. I alle fall i min situasjon, med mangel på protein S, latent fare for blodpropp, så er jeg faktisk litt redd for vaksinen. JJ har jo også tilfeller med blodpropp. Anonymkode: 8619a...28f
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #136 Skrevet 29. april 2021 uhhuhher skrev (21 minutter siden): Nei, det er sant, det vil vise seg. Jeg skal ikke påstå noe om covid og immunitet, men når flere blir vaksinert, blir færre syke og sykdomsaktiviteten synker. Det ser vi feks blant eldre som er fullvaksinerte. Uansett er det av stor verdi at folk ikke blir alvorlig syke og/eller dør. Du ville vaksinert deg hvis smittetrykket var stort? For å beskytte deg selv, da - ikke de rundt deg? Det blir selvsagt bare min påstand, siden du ikke vil vaksinere deg her med lavt smittetrykk. Hvis det er sånn, så er poenget at du er i den privilegerte situasjonen at du kan velge fritt og gå ut fra at du vil bli beskyttet av de rundt deg som vaksinerer seg. Eller kanskje du velger det fordi du kan leve på en måte som gjør at du kan unngå smitte. Eller fordi vi har et godt helsevesen, så du kjenner deg trygg. For meg er det egoistisk oppførsel i en situasjon som tilsier at alle må gjøre sitt. Kanskje jeg dømmer deg. Jeg synes i hvert fall ikke at du gjør det moralsk riktige valget, og det er vel en slags dom. Men jeg må jo akseptere det, du står fritt, og det er viktig. Disclaimer: Hvis det er en eller annen spesifikk grunn til at du ikke vil vaksinere deg, som du ikke har sagt, vil situasjonen kanskje stille seg helt annerledes. Hva er grunnen til at vi ikke kan leve som normalt enda? Det var du som knyttet det opp mot vaksiner: "men selv om mange nå er vaksinert lever vi jo likevel som vi gjorde før vaksina". Lever man der det er stort smittetrykk tar man jo vaksine for å beskytte alle. Jeg beskytter ingen her slik jeg lever nå med vaksine. Når jeg ikke blir smittet kan jeg heller ikke smitte andre. Da er det jo heller ikke noen å beskytte... dette er faktisk ikke avansert. Hadde jeg jobbet som sykepleier feks måtte jeg jo tatt vaksinen. Men med mitt liv her jeg bor uten noe smitte, gjør ikke vaksinen noen forskjell hverken for meg eller de rundt meg. Ingen smitte uansett. Om en stund når man ser mer om vaksinens virkninger og bivirkninger og livet mitt krever det, vil jeg revurdere vaksine. Per i dag er den unødvendig og utveies tungt av potensielle bivirkniger. Anonymkode: 6cde1...ab8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #137 Skrevet 29. april 2021 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Du har tydeligvis ikke skjønt hva raus vil si🤣🤣🤣 Anonymkode: 6cde1...ab8 Tenker du at du selv fremstår som raus her? Anonymkode: cf6db...4f6
Twintipp Skrevet 29. april 2021 #138 Skrevet 29. april 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Australia har klart det uten vaksine. Hvorfor er da vaksine, som for noen (man vet ikke hvem), kan være dødelig eneste løsning? Med min uflaks, kan man vedde på at jeg får AZ når den kommer tilbake og dør av den. I alle fall i min situasjon, med mangel på protein S, latent fare for blodpropp, så er jeg faktisk litt redd for vaksinen. JJ har jo også tilfeller med blodpropp. Anonymkode: 8619a...28f Australia har jo stengt ned landet og hatt innreisenekt på et langt tidligere tidspunkt enn veldig mange andre land. I tillegg er de ikke like avhengig av ekstern arbeidskraft som f. Eks Norge. Dersom det ligger medisinske årsaker bak og ikke ta vaksinen, så stiller du jo i en annen kategori. Selv hadde jeg ikke tatt ei vaksine på tjue år før denne, grunnet alvorlig allergisk reaksjon. Lå ei uke på sykehus etter den forrige vaksinen. Jeg måtte gå gjennom alle hjelpestoffer i vaksinen med fastlegen, og lese grundig om vaksinen før jeg tok en beslutning. I tillegg tok jeg antihistaminer i forkant. Jeg bare synes det er så fundamentalt galt at noen velger og ikke vaksinere seg, og seiler på at andre bidrar i denne pandemien. Jeg hadde ikke avsluttet et vennskap på grunn av det, men jeg hadde hatt problemer med å forstå valget.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #139 Skrevet 29. april 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Tenker du at du selv fremstår som raus her? Anonymkode: cf6db...4f6 Det var det du greide å komme opp med. Ok. 😊 Anonymkode: 6cde1...ab8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #140 Skrevet 29. april 2021 Twintipp skrev (2 timer siden): Du «disser» ikke våre valg, fordi vi er de som sørger for at du forhåpentligvis snart kan gå på konsert og klemme familien din igjen! Vi har klemt familien vår hele veien. Det er ikke anledning for myndighetene å forby en mor å klemme sin egen sønn eller datter. Anonymkode: 78415...a13
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #141 Skrevet 29. april 2021 Twintipp skrev (14 minutter siden): Australia har jo stengt ned landet og hatt innreisenekt på et langt tidligere tidspunkt enn veldig mange andre land. I tillegg er de ikke like avhengig av ekstern arbeidskraft som f. Eks Norge. Dersom det ligger medisinske årsaker bak og ikke ta vaksinen, så stiller du jo i en annen kategori. Selv hadde jeg ikke tatt ei vaksine på tjue år før denne, grunnet alvorlig allergisk reaksjon. Lå ei uke på sykehus etter den forrige vaksinen. Jeg måtte gå gjennom alle hjelpestoffer i vaksinen med fastlegen, og lese grundig om vaksinen før jeg tok en beslutning. I tillegg tok jeg antihistaminer i forkant. Jeg bare synes det er så fundamentalt galt at noen velger og ikke vaksinere seg, og seiler på at andre bidrar i denne pandemien. Jeg hadde ikke avsluttet et vennskap på grunn av det, men jeg hadde hatt problemer med å forstå valget. Det som jeg synes er fundamentalt galt, er lynsjing av folk som ikke ønsker å ta vaksine. Og at man spør og graver om hvem som skal ta vaksine eller ikke. Sist jeg sjekket, var helseopplysningene klassifisert som "sensitive personopplysninger". Man er altså ikke forpliktet til å gi opplysningen om sin helse som sykdommer, vaksinestatus og lignende, til alle og enhver. Anonymkode: 78415...a13
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #142 Skrevet 29. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Lever man der det er stort smittetrykk tar man jo vaksine for å beskytte alle. Jeg beskytter ingen her slik jeg lever nå med vaksine. Når jeg ikke blir smittet kan jeg heller ikke smitte andre. Da er det jo heller ikke noen å beskytte... dette er faktisk ikke avansert. Hadde jeg jobbet som sykepleier feks måtte jeg jo tatt vaksinen. Men med mitt liv her jeg bor uten noe smitte, gjør ikke vaksinen noen forskjell hverken for meg eller de rundt meg. Ingen smitte uansett. Om en stund når man ser mer om vaksinens virkninger og bivirkninger og livet mitt krever det, vil jeg revurdere vaksine. Per i dag er den unødvendig og utveies tungt av potensielle bivirkniger. Anonymkode: 6cde1...ab8 Samme her. Alle mine venner bor andre steder i landet. Jeg jobber på hjemmekontor til vanlig (oversetter), så treffer ingen på jobb. Min mann har eget firma og sitter på kontor alene. Tenåringene har sluttet på aktivitetene sine da alt ble stengt for ett år siden, og de sitter for det meste og gamer på fritiden. Vi har ikke hatt smitte her i kommunen i lang tid. Så hvem skal jeg beskytte med den fantastiske vaksinen? Fuglene eller katten? Anonymkode: 78415...a13
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #143 Skrevet 29. april 2021 Twintipp skrev (16 minutter siden): Australia har jo stengt ned landet og hatt innreisenekt på et langt tidligere tidspunkt enn veldig mange andre land. I tillegg er de ikke like avhengig av ekstern arbeidskraft som f. Eks Norge. Dersom det ligger medisinske årsaker bak og ikke ta vaksinen, så stiller du jo i en annen kategori. Selv hadde jeg ikke tatt ei vaksine på tjue år før denne, grunnet alvorlig allergisk reaksjon. Lå ei uke på sykehus etter den forrige vaksinen. Jeg måtte gå gjennom alle hjelpestoffer i vaksinen med fastlegen, og lese grundig om vaksinen før jeg tok en beslutning. I tillegg tok jeg antihistaminer i forkant. Jeg bare synes det er så fundamentalt galt at noen velger og ikke vaksinere seg, og seiler på at andre bidrar i denne pandemien. Jeg hadde ikke avsluttet et vennskap på grunn av det, men jeg hadde hatt problemer med å forstå valget. Hvorfor henger du deg opp i at vi seiler på at andre bidrar? Du mangler virkelig forståelse for at andre lever annerledes enn deg. Har du ikke lest det jeg skriver? Her er det jo du som fremstår selvsentrert, fullstendig fanget i et oppfunnet scenario hvor du mener du ofrer deg for å redde andre, og at andre rir seirende ut på grunn av din heroiske innsats. Anonymkode: 6cde1...ab8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #144 Skrevet 29. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er raus mot dem som fortjener det. Smålige mennesker fortjener ikke min oppmerksomhet. Hvem hyller myndighetene ubetinget? Diskusjonen gjelder vaksine. Nå må du ikke la frustrasjonen ta helt overhånd. Anonymkode: cf6db...4f6 Tema 2018 : Vær raus - Verdensdagen for Psykisk Helse Raushet er definert som det samme som kristenkjærlighet - elsk din neste uansett hvordan han eller hun er. Når man er snill mot noen man liker, er det ikke raushet, det er favorisering. Man skiller folk på "gode nok" og "ikke gode nok", og er kun høflig og snill mot den første gruppen. Dette har ingenting med raushet å gjøre. Anonymkode: 78415...a13
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #145 Skrevet 29. april 2021 Twintipp skrev (17 minutter siden): Australia har jo stengt ned landet og hatt innreisenekt på et langt tidligere tidspunkt enn veldig mange andre land. I tillegg er de ikke like avhengig av ekstern arbeidskraft som f. Eks Norge. Dersom det ligger medisinske årsaker bak og ikke ta vaksinen, så stiller du jo i en annen kategori. Selv hadde jeg ikke tatt ei vaksine på tjue år før denne, grunnet alvorlig allergisk reaksjon. Lå ei uke på sykehus etter den forrige vaksinen. Jeg måtte gå gjennom alle hjelpestoffer i vaksinen med fastlegen, og lese grundig om vaksinen før jeg tok en beslutning. I tillegg tok jeg antihistaminer i forkant. Jeg bare synes det er så fundamentalt galt at noen velger og ikke vaksinere seg, og seiler på at andre bidrar i denne pandemien. Jeg hadde ikke avsluttet et vennskap på grunn av det, men jeg hadde hatt problemer med å forstå valget. Min «medisinske» tilstand er i utgangspunktet ikke en årsak til å droppe vaksinen. Men jeg velger foreløpig å ikke ta den likevel Anonymkode: 8619a...28f
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #146 Skrevet 29. april 2021 Twintipp skrev (19 minutter siden): Australia har jo stengt ned landet og hatt innreisenekt på et langt tidligere tidspunkt enn veldig mange andre land. I tillegg er de ikke like avhengig av ekstern arbeidskraft som f. Eks Norge. Dersom det ligger medisinske årsaker bak og ikke ta vaksinen, så stiller du jo i en annen kategori. Selv hadde jeg ikke tatt ei vaksine på tjue år før denne, grunnet alvorlig allergisk reaksjon. Lå ei uke på sykehus etter den forrige vaksinen. Jeg måtte gå gjennom alle hjelpestoffer i vaksinen med fastlegen, og lese grundig om vaksinen før jeg tok en beslutning. I tillegg tok jeg antihistaminer i forkant. Jeg bare synes det er så fundamentalt galt at noen velger og ikke vaksinere seg, og seiler på at andre bidrar i denne pandemien. Jeg hadde ikke avsluttet et vennskap på grunn av det, men jeg hadde hatt problemer med å forstå valget. Vi har jo mange som "seiler på oss som bidrar". Folk som er arbeidsledige og ikke orker å ta hvilken som helst jobb, folk med livsstilssykdommer som får penger fra staten til behandling og så videre. Er du like "raus" mot alle disse? Anonymkode: 78415...a13
Twintipp Skrevet 29. april 2021 #147 Skrevet 29. april 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Vi har jo mange som "seiler på oss som bidrar". Folk som er arbeidsledige og ikke orker å ta hvilken som helst jobb, folk med livsstilssykdommer som får penger fra staten til behandling og så videre. Er du like "raus" mot alle disse? Anonymkode: 78415...a13 Ja, så lenge konsekvensen er at barn og unge ikke får gått på skole, ikke treffe venner, drive med idrett og det de elsker aller mest. Så lenge venner i helsesektoren går kamuflert i sin arbeidshverdag og går på jobb i frykt, så lenge vi ikke kan besøke syke familiemedlemmer på sykehus og så lenge de som vil jobbe fortsetter å bli permittert, så er jeg nok like raus.
Twintipp Skrevet 29. april 2021 #148 Skrevet 29. april 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor henger du deg opp i at vi seiler på at andre bidrar? Du mangler virkelig forståelse for at andre lever annerledes enn deg. Har du ikke lest det jeg skriver? Her er det jo du som fremstår selvsentrert, fullstendig fanget i et oppfunnet scenario hvor du mener du ofrer deg for å redde andre, og at andre rir seirende ut på grunn av din heroiske innsats. Anonymkode: 6cde1...ab8 Forståelse for at andre lever annerledes? Hva mener du egentlig? Alle som vaksinerer seg mot covid 19 bidrar til å slå ned viruset, til å forhindre smittespredning og til å normalisere samfunnet. Nei, jeg har ingen forståelse for mennesker som ikke velger å bidra til dette.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #149 Skrevet 29. april 2021 Twintipp skrev (1 minutt siden): Forståelse for at andre lever annerledes? Hva mener du egentlig? Alle som vaksinerer seg mot covid 19 bidrar til å slå ned viruset, til å forhindre smittespredning og til å normalisere samfunnet. Nei, jeg har ingen forståelse for mennesker som ikke velger å bidra til dette. Nei vel, men da kan du ikke si at du er venn med disse menneskene. Venner godtar ganske mye fra hverandre. De verken lynsjer eller stiller krav. Anonymkode: 78415...a13
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #150 Skrevet 29. april 2021 Twintipp skrev (37 minutter siden): Forståelse for at andre lever annerledes? Hva mener du egentlig? Alle som vaksinerer seg mot covid 19 bidrar til å slå ned viruset, til å forhindre smittespredning og til å normalisere samfunnet. Nei, jeg har ingen forståelse for mennesker som ikke velger å bidra til dette. Les det jeg skrev lenger opp da, det blir jo meningsløst å diskutere med deg når du ikke følger med. For meg per i dag utgjør ikke vaksinen noen forskjell. Slik jeg lever er jeg uansett ikke eksponert for smitte, ergo utsetter jeg heller ingen andre for smitte ved å være uvaksinert. Ved et senere tidspunkt kan dette revurderes, om vaksinen faktisk utgjør en forskjell for meg. Hvis smittetrykk her blir høyt eller jeg må "ut på tur" feks. Anonymkode: 6cde1...ab8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå