Gå til innhold

Sterke smerter i mellomgulv, men ingen tar meg seriøst


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Samme fikk jeg høre her inne for noen år siden da jeg i min fortvilelse skrev om det jeg opplevde, det og at jeg måtte være psykisk syk, at det ikke var rart legene ikke gadd forholde seg til meg +++ Viste seg jo tilslutt at jeg hadde rett i at jeg var syk og alvorlig syk. Nå er jeg dessverre uføretrygdet pga. det som svært få her inne trodde på. Slike historier skjer stadig vekk, dessverre.

Anonymkode: 2629f...2ce

Så du tror på at de puttet i ho 14 ulike medikamenter og kastet ho ut fra akutten på sykehus? Og at de trillet pasienter forbi henne til CT hvert 2. Minutt? 

Anonymkode: cbf2f...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så du tror på at de puttet i ho 14 ulike medikamenter og kastet ho ut fra akutten på sykehus? Og at de trillet pasienter forbi henne til CT hvert 2. Minutt? 

Anonymkode: cbf2f...8c8

Akkurat de to tingene tolket jeg som en "talemåte" da jeg leste det, tok det ikke bokstavlig, men som om hun mente at hun hadde fått flere ulike medikamenter og at hun så at det var mange andre som stadig ble trillet til bildediagnostikk.

Anonymkode: 2629f...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lignende smerter som du beskriver og det har vært luftsmerter. Det lå som et beltet og tok tak i ryggen, vondt og puste. Hadde også lite matlyst og det hjalp ikke med smertestillende. Jeg fikk noen tabletter av fastlegen(husker dessverre ikke navn) men etter et par dager forsvant smertene.
Har selv født fire barn og tar heller en fødsel igjen enn å ha de smertene.

Anonymkode: 604da...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt lignende smerter som du beskriver og det har vært luftsmerter. Det lå som et beltet og tok tak i ryggen, vondt og puste. Hadde også lite matlyst og det hjalp ikke med smertestillende. Jeg fikk noen tabletter av fastlegen(husker dessverre ikke navn) men etter et par dager forsvant smertene.
Har selv født fire barn og tar heller en fødsel igjen enn å ha de smertene.

Anonymkode: 604da...fab

Denne dama har ikke hatt vondt et par dager, hun startet tråden i juli...

Anonymkode: 027be...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme fikk jeg høre her inne for noen år siden da jeg i min fortvilelse skrev om det jeg opplevde, det og at jeg måtte være psykisk syk, at det ikke var rart legene ikke gadd forholde seg til meg +++ Viste seg jo tilslutt at jeg hadde rett i at jeg var syk og alvorlig syk. Nå er jeg dessverre uføretrygdet pga. det som svært få her inne trodde på. Slike historier skjer stadig vekk, dessverre.

Anonymkode: 2629f...2ce

Ja og nå har denne tråden som var ment som en hjelp tatt en helt annen vending. Så nå trekker jeg meg ut. Akkurat som jeg trenger anonym oppmerksomhet fra anonyme mennesker. Noen historier er for godt til å være sant, og noen ganger går det Ann å være et medmenneske! 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja og nå har denne tråden som var ment som en hjelp tatt en helt annen vending. Så nå trekker jeg meg ut. Akkurat som jeg trenger anonym oppmerksomhet fra anonyme mennesker. Noen historier er for godt til å være sant, og noen ganger går det Ann å være et medmenneske! 

Anonymkode: f1f18...6bc

Men takk til alle som har kommet med saklige råd blant alle trollene! 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nemlig. Hysteri.

Anonymkode: 43515...5af

Noen holder på slik for å oppnå å få smertestillende, morfin el.

 

Anonymkode: 81ad2...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen holder på slik for å oppnå å få smertestillende, morfin el.

 

Anonymkode: 81ad2...9db

Jeg ble spurt om jeg ville ha dette flere ganger. Det ble kastet etter meg. Det nektet jeg å putte i meg. På sykehuset sa de at jeg ikke kunne få CT før jeg hadde prøvd de medikamentene fordi de måtte se om smertene forsvant når jeg fikk dette. Jeg er ikke en rusmisbruker, jeg er ung, trener 5 ganger i uken og sprek. Ikke en som typisk kan bli sett på som dårlig. Er vel derfor de overser symptomene mine også. Jeg er verken hypokonder og jeg har høy smerteterskel. Jeg er ikke en kontaktsøkende person og jeg misliker sterkt oppmerksomhet. denne tråden ble opprettet for å få råd og veiledning når jeg møter motstand i helsevesenet. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg ble spurt om jeg ville ha dette flere ganger. Det ble kastet etter meg. Det nektet jeg å putte i meg. På sykehuset sa de at jeg ikke kunne få CT før jeg hadde prøvd de medikamentene fordi de måtte se om smertene forsvant når jeg fikk dette. Jeg er ikke en rusmisbruker, jeg er ung, trener 5 ganger i uken og sprek. Ikke en som typisk kan bli sett på som dårlig. Er vel derfor de overser symptomene mine også. Jeg er verken hypokonder og jeg har høy smerteterskel. Jeg er ikke en kontaktsøkende person og jeg misliker sterkt oppmerksomhet. denne tråden ble opprettet for å få råd og veiledning når jeg møter motstand i helsevesenet. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Synes det er merkelig at du ikke blir tatt seriøst. Kanskje du rett og slett må heve stemmen litt mer og nekte å forlate for eksempel akkuttmottaket før du har fått skikkelig hjelp? Du kommer ingen vei ved å ikke "tørre" det ene og det andre, fordi du tidligere har fått nei eller blitt oversett. Skjønner at du har hatt flere dårlige opplevelser, men du må nesten bare forsøke å legge dem til side. 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble spurt om jeg ville ha dette flere ganger. Det ble kastet etter meg. Det nektet jeg å putte i meg. På sykehuset sa de at jeg ikke kunne få CT før jeg hadde prøvd de medikamentene fordi de måtte se om smertene forsvant når jeg fikk dette. Jeg er ikke en rusmisbruker, jeg er ung, trener 5 ganger i uken og sprek. Ikke en som typisk kan bli sett på som dårlig. Er vel derfor de overser symptomene mine også. Jeg er verken hypokonder og jeg har høy smerteterskel. Jeg er ikke en kontaktsøkende person og jeg misliker sterkt oppmerksomhet. denne tråden ble opprettet for å få råd og veiledning når jeg møter motstand i helsevesenet. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Jeg føler med deg, og skjønner frustrasjonen din, men hvorfor ville du ikke ta medikamentene? Det er ikke et forsøk på å dope deg ned, men et ledd i utredningen. Så lenge du selv ikke er spesialist på området må du nesten følge stegene i utredningen. Du kan ikke bare møte opp og bestille ulike screeninger fordi det passer din oppfatning av hva som feiler deg best. Jeg høres hard ut, men mener det ikke slik. Smerteutredning kan være veldig vanskelig, og samarbeid med (og etterlevelsen fra) pasienten er essensielt. Ønsker deg riktig god bedring, og håper dere snart kommer til bunns i dette. 

Anonymkode: df3db...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, beef sister skrev:

Synes det er merkelig at du ikke blir tatt seriøst. Kanskje du rett og slett må heve stemmen litt mer og nekte å forlate for eksempel akkuttmottaket før du har fått skikkelig hjelp? Du kommer ingen vei ved å ikke "tørre" det ene og det andre, fordi du tidligere har fått nei eller blitt oversett. Skjønner at du har hatt flere dårlige opplevelser, men du må nesten bare forsøke å legge dem til side. 

Lykke til! 

Ja men nå er jeg utslitt av å kjempe mot et så innviklet system, en ting jeg vet er at de med mageproblemer ikke får den hjelpen de trenger. Vil når dette er over bruke minen erfaringer og kanskje få til et system som fanger opp de som sliter. Slikt behandler man bare ikke mennesker, og tillegg er det ikke rart at folk for alvorlige diagnoser når de blir avfeid gang på gang. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg føler med deg, og skjønner frustrasjonen din, men hvorfor ville du ikke ta medikamentene? Det er ikke et forsøk på å dope deg ned, men et ledd i utredningen. Så lenge du selv ikke er spesialist på området må du nesten følge stegene i utredningen. Du kan ikke bare møte opp og bestille ulike screeninger fordi det passer din oppfatning av hva som feiler deg best. Jeg høres hard ut, men mener det ikke slik. Smerteutredning kan være veldig vanskelig, og samarbeid med (og etterlevelsen fra) pasienten er essensielt. Ønsker deg riktig god bedring, og håper dere snart kommer til bunns i dette. 

Anonymkode: df3db...37a

Hadde jeg fulgt det opplegget de la opp til, morfin, bedøvelseskrem i halsen osv osv så kan dette aldri ha endt godt- alle tabletter jeg ble tilbudt, alle steder og ingen kontroll over doseringer. Ikke engang hvor mye jeg hadde fått på ski sykehus, og ambulanse på sykehus, jeg prøvde noen men det var etter nøye overveininger noen bare gjemte jeg bort for viste at hadde jeg tatt slike høye doseringer så kunne det aldri endt godt. Ikke glem at jeg ble sendt hjem med medisiner mot magesår. Hun var 100% sikker men ikke følge gastro har jeg ikke eller har ikke hatt dette. Nei skremmende opplevelse. Nå får jeg vri meg i smerter til mr 9 september 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha smertelindring, jeg vil vite hvorfor jeg har så kraftige smerter helt plutselig. Smertestillende kan jeg få etter de har funnet ut hva som er galt. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg fulgt det opplegget de la opp til, morfin, bedøvelseskrem i halsen osv osv så kan dette aldri ha endt godt- alle tabletter jeg ble tilbudt, alle steder og ingen kontroll over doseringer. Ikke engang hvor mye jeg hadde fått på ski sykehus, og ambulanse på sykehus, jeg prøvde noen men det var etter nøye overveininger noen bare gjemte jeg bort for viste at hadde jeg tatt slike høye doseringer så kunne det aldri endt godt. Ikke glem at jeg ble sendt hjem med medisiner mot magesår. Hun var 100% sikker men ikke følge gastro har jeg ikke eller har ikke hatt dette. Nei skremmende opplevelse. Nå får jeg vri meg i smerter til mr 9 september 

Anonymkode: f1f18...6bc

Morfin er ikke bare smertelindrende, det virker også muskelavslappende, og kan derfor være et viktig ledd i utredningen. Det blir nærmest umulig å hjelpe deg hvis du gjemmer bort medisiner og skjuler fakta for legene. Det er et stadig økende problem at folk tror at å «tenke selv» og å Google erstatter flere års utdannelse, spesialisering og erfaring. Har du selv bedre greie på dosering enn legene? Husk også at flere legemidler har synergieffekter, og at ved å «velge» å ikke ta noen kan du sabotere hele undersøkelsen. 

Anonymkode: df3db...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble spurt om jeg ville ha dette flere ganger. Det ble kastet etter meg. Det nektet jeg å putte i meg. På sykehuset sa de at jeg ikke kunne få CT før jeg hadde prøvd de medikamentene fordi de måtte se om smertene forsvant når jeg fikk dette. Jeg er ikke en rusmisbruker, jeg er ung, trener 5 ganger i uken og sprek. Ikke en som typisk kan bli sett på som dårlig. Er vel derfor de overser symptomene mine også. Jeg er verken hypokonder og jeg har høy smerteterskel. Jeg er ikke en kontaktsøkende person og jeg misliker sterkt oppmerksomhet. denne tråden ble opprettet for å få råd og veiledning når jeg møter motstand i helsevesenet. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Du skrev tidligere i tråden blandt annet at du ville ha morfin og at du fikk 14 ulike medikamenter.

Hmm....

Anonymkode: 81ad2...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du skrev tidligere i tråden blandt annet at du ville ha morfin og at du fikk 14 ulike medikamenter.

Hmm....

Anonymkode: 81ad2...9db

Lett å vri og vende. Jeg har ikke energi til dette. Beklager altså. Fortsett diskusjoner med dere selv og hvis noen kommer med råd så leser jeg og følger. Om det er saklig råd. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Morfin er ikke bare smertelindrende, det virker også muskelavslappende, og kan derfor være et viktig ledd i utredningen. Det blir nærmest umulig å hjelpe deg hvis du gjemmer bort medisiner og skjuler fakta for legene. Det er et stadig økende problem at folk tror at å «tenke selv» og å Google erstatter flere års utdannelse, spesialisering og erfaring. Har du selv bedre greie på dosering enn legene? Husk også at flere legemidler har synergieffekter, og at ved å «velge» å ikke ta noen kan du sabotere hele undersøkelsen. 

Anonymkode: df3db...37a

Ikke fremstill meg slik. Takk. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke fremstill meg slik. Takk. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Jeg mener ikke å fornærme deg. Prøver bare å si at du må stole på spesialistene og deres kompetanse, og de må kunne stole på deg. Hvis dere ikke jobber sammen blir det nærmest umulig. Ønsket deg alt godt. 

Anonymkode: df3db...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt fastlege. Mener at bytte av fastlege skjer ved den 1. i måneden. Så hvis du bytter idag så kan du komme til hos nye fastlegen på tirsdag 1.septemeber.

lykke til❤️ Ikke gi opp! Noen ganger så må man bare heve stemmen og ikke gi seg. Norsk helsevesen er ikke perfekt, tro meg. Jobber selv på sykehus.

Anonymkode: ac0fa...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke fremstill meg slik. Takk. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Hvilke 14 ulike medikamenter fikk du?

bedøvelseskrem i halsen er jo for å gjøre en gastroskopi lettere. Har du tatt gastroskopi? Og hvorfor motsette seg rådene du får av legene? 
 

til å aldri være syk, så virker du unaturlig sta og vanskelig. Du får tilbud om morfin men du nekter, hvorfor ikke få en pause fra disse sterke smertene? Mulig de sendte deg hjem fra sykehuset fordi du ikke ville gjøre slik legene sier? Man kan ikke selv avgjøre at man kun vil ha mr (du veksler også på om det er mr eller CT du absolutt skal ha).

 

jeg er kronisk syk, og vet hva som må til når jeg får problemer. Men selv om jeg vet jeg må opereres på sykehus, lar jeg legevakten gi meg morfin mot smertene. Og selv om jeg blir gal av leger på akutten som utreder alt mulig annet, når jeg VET hva som er galt, så skjønner jeg hvorfor de gjør det.

Anonymkode: cbf2f...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 20.37, Anonym bruker skrev:

Hva gjør jeg da? Har så sterke smerter i mellomgulv. Kan ikke være normalt. Var innlagt på sykehus, de satt meg på syrenøytraliserende og sendte meg hjem. Dette var forrige tirsdag. Smertene øker på, og jeg har hatt 0 utredning. Har problemer med å puste dypt inn. Legevakt tar meg ikke seriøst, fastlege gir mer smertestillende og sykehus overser meg når jeg ringer. Altså.hva gjør jeg? 

Anonymkode: f1f18...6bc

Svarene på dette finner du nok ikke her eller på internett.

Dessverre har det blitt sånn at helsevesenet i Norge har fullt opp med å omskjære friske guttebabyer, befrukte alene-kvinner som ikke vil involvere en mann, aborter (over 15000 i året) osv.

Feminismens bakside er at helsevesenet ikke har tid til å prioritere faktisk syke pasienter. 

Anonymkode: a7b1e...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt fylkeslegen, og pasientombudet. Det er helt hinsides at du blir avfeid på denne måten, det er ikke lov. Har du noen andre som kan ringe for deg, foreldre feks? Det kan hjelpe. Og ikke bry deg om de som er negative her, bare overse dem. 

Anonymkode: 9b9a8...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke 14 ulike medikamenter fikk du?

bedøvelseskrem i halsen er jo for å gjøre en gastroskopi lettere. Har du tatt gastroskopi? Og hvorfor motsette seg rådene du får av legene? 
 

til å aldri være syk, så virker du unaturlig sta og vanskelig. Du får tilbud om morfin men du nekter, hvorfor ikke få en pause fra disse sterke smertene? Mulig de sendte deg hjem fra sykehuset fordi du ikke ville gjøre slik legene sier? Man kan ikke selv avgjøre at man kun vil ha mr (du veksler også på om det er mr eller CT du absolutt skal ha).

 

jeg er kronisk syk, og vet hva som må til når jeg får problemer. Men selv om jeg vet jeg må opereres på sykehus, lar jeg legevakten gi meg morfin mot smertene. Og selv om jeg blir gal av leger på akutten som utreder alt mulig annet, når jeg VET hva som er galt, så skjønner jeg hvorfor de gjør det.

Anonymkode: cbf2f...8c8

Jeg er redd for medikamenter. Liker ikke å ta noe jeg kan reagere på. Som å bli rusa. Så jeg skjønner godt at hi ikke vil ha alt de skriver ut. Samtidig så skriver hun at de forer henne med smertestillende fra sted til sted hun er, uten å sjekke hva hun fikk for 1 t siden. Hun er nok redd de skal gjøre feil og kanskje de hu en overdose de ikke har kontroll over. 

Anonymkode: 6aa32...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ringt fylkeslegen, og pasientombudet. Det er helt hinsides at du blir avfeid på denne måten, det er ikke lov. Har du noen andre som kan ringe for deg, foreldre feks? Det kan hjelpe. Og ikke bry deg om de som er negative her, bare overse dem. 

Anonymkode: 9b9a8...97c

Og hva skal hun si? Hun får ikke CT/mr som er det eneste hun godkjenner. All annen behandling nekter hun, gjemmer tabletter og nekter morfin mot smerter?

Anonymkode: cbf2f...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og hva skal hun si? Hun får ikke CT/mr som er det eneste hun godkjenner. All annen behandling nekter hun, gjemmer tabletter og nekter morfin mot smerter?

Anonymkode: cbf2f...8c8

Hvorfor skal de bare gi ut smertestillende? Bedre for kroppen hennes å ta en CT enn å poppe piller.

Anonymkode: 6aa32...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...