Gå til innhold

Sterke smerter i mellomgulv, men ingen tar meg seriøst


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting er mer effektivt enn å besvime på vei inn til akkuttmottaget. Da sjekker de alt, og akutten på Ahus er bra etter min erfaring (helt reel besvimelse da, lakk spinalvæske og ble avist på riksen gang på gang).

Anonymkode: 27793...a79

Ja det eneste er at jeg tror de nekter meg å kjøre bil på et år, men vurderer for dette går ikke. Er alene med barna og tenker å bite meg igjennom til imorgen tidlig. Så drar jeg rett inn når jeg får noen til å hjelpe meg. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det akutt så får man jo hjelp ved nærmeste sykehus, så om hun "tilfeldigvis" er i nærheten og blir dårligere igjen, da tar de henne nok inn.

Anonymkode: 2629f...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil det si at de sender meg hjem eller til kallnes?  Det er min største frykt

Anonymkode: f1f18...6bc

Du kan jo ringe dem og spørre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror også at jeg ville kontaktet legevakten på et annet sykehus, eller akuttmottaket.

Det er over en måned siden du fikk vite at du skulle på MR om 2-3 uker, så det må du få fortgang i. Jeg ville også vurdert å gå til en privat lege/spesialist om du har muligheten til det.

Hvordan er smertene dine? Akkurat hvor sitter de? Er det noe som letter eller forverrer smertene? Greier du å være i aktivitet/jobb? Fungerer smertestillende? Har du andre symptomer?

Anonymkode: 2629f...2ce

Det hjelper litt å lene seg forover. Nei smertestillinde har aldri fungert. Er sikker på om jeg hadde fått morfin så hadde det ikke hjulpet. De sitter som et bånd øverst i magen. På en måte under ribbeinet på Begge sider og på midten av mellomgulvet.  Det borrer seg inn gjennom og stråler ut til ryggen.  

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine smerter sitter igjen mellomgulvet og stråler ut til baksiden av ryggen. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Nyrebekkenbetennelse? 

Jeg hadde sterke smerter i magen, mot ryggen, feber, kasta opp og klarte ikke ligge rett eller stå oppreist da jeg hadde det. Ble sendt i ambulanse til sykehus og etter 5 dager på sykehuset fant de ut at det var nyrebekkenbetennelse. 

Anonymkode: 81ad2...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det akutt så får man jo hjelp ved nærmeste sykehus, så om hun "tilfeldigvis" er i nærheten og blir dårligere igjen, da tar de henne nok inn.

Anonymkode: 2629f...2ce

Dette. Dra dit du vil og si du var i området. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det like vondt HELE tiden?

Anonymkode: f6018...3be

Det har kommet i bølger men er alltid der. Men nå våkner jeg av smerter på natten og nå har de blitt mer konstante. Det skremmer meg.  I tillegg er jeg kvalm og svimmel. Samt veldig uvel. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hjelper litt å lene seg forover. Nei smertestillinde har aldri fungert. Er sikker på om jeg hadde fått morfin så hadde det ikke hjulpet. De sitter som et bånd øverst i magen. På en måte under ribbeinet på Begge sider og på midten av mellomgulvet.  Det borrer seg inn gjennom og stråler ut til ryggen.  

Anonymkode: f1f18...6bc

Er galle sjekket med CT og ultralyd? 
 

syns det er helt hårreisende at du får så dårlig hjelp. Men igjen har jeg selv litt dårlig erfaring med Kalnes; det de ikke fant ut på 2 år der klarte de å finne ut av på 1 uke på Rikshospitalet (de henviste meg dit som et siste ledd før de ga opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det har kommet i bølger men er alltid der. Men nå våkner jeg av smerter på natten og nå har de blitt mer konstante. Det skremmer meg.  I tillegg er jeg kvalm og svimmel. Samt veldig uvel. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Fordi smertene er så sterke nå. Jeg blir redd fordi du kunne spurt om jeg ville ha morfin også kunne jeg sagt jegvkan se det Ann men nå føler jeg at jeg besvimer så vondt det er og håper de skjønner at jeg vil ha morfin 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil det si at de sender meg hjem eller til kallnes?  Det er min største frykt

Anonymkode: f1f18...6bc

Nei, det gjør de nok ikke.

Anonymkode: 38238...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Stuegrisen skrev:

Er galle sjekket med CT og ultralyd? 
 

syns det er helt hårreisende at du får så dårlig hjelp. Men igjen har jeg selv litt dårlig erfaring med Kalnes; det de ikke fant ut på 2 år der klarte de å finne ut av på 1 uke på Rikshospitalet (de henviste meg dit som et siste ledd før de ga opp).

Ja de fant ingenting galt men spesialisten hadde 40 år erfaring. Han sa jeg ser noe feil med bukspyttkjertel skrev spesifikt i min journal at dette må.sjekkes med ct når jeg ankommer sykehus. Hun legen sa du er for ung for ct det virker som magesår. Men jeg har ikke og har ikke hatt magesår fikk jeg vite på gastroskopi i går betalt privat. Men er 4 barnsmor og har ikke råd til å ta en mr nå privat. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg blir rett og slett forbannet på dine vegne!!! Det går da fader meg ikke an!!!!!

Du burde jo vært innlagt og fått en skikkelig utredning!

Anonymkode: f6018...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja de fant ingenting galt men spesialisten hadde 40 år erfaring. Han sa jeg ser noe feil med bukspyttkjertel skrev spesifikt i min journal at dette må.sjekkes med ct når jeg ankommer sykehus. Hun legen sa du er for ung for ct det virker som magesår. Men jeg har ikke og har ikke hatt magesår fikk jeg vite på gastroskopi i går betalt privat. Men er 4 barnsmor og har ikke råd til å ta en mr nå privat. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Men hun satt meg på.masse medisiner for magesår.  

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja de fant ingenting galt men spesialisten hadde 40 år erfaring. Han sa jeg ser noe feil med bukspyttkjertel skrev spesifikt i min journal at dette må.sjekkes med ct når jeg ankommer sykehus. Hun legen sa du er for ung for ct det virker som magesår. Men jeg har ikke og har ikke hatt magesår fikk jeg vite på gastroskopi i går betalt privat. Men er 4 barnsmor og har ikke råd til å ta en mr nå privat. 

Anonymkode: f1f18...6bc

"Du er for ung til å ha ditt og datt", en typisk forklaring fra late leger som ikke gidder å sjekke ut ting!!!!

Anonymkode: f6018...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Uff, jeg blir rett og slett forbannet på dine vegne!!! Det går da fader meg ikke an!!!!!

Du burde jo vært innlagt og fått en skikkelig utredning!

Anonymkode: f6018...3be

Tusen takk vil bare gråte. Føler gråten min sitter langt inni sjelen.. føler meg så utrygg.  

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja de fant ingenting galt men spesialisten hadde 40 år erfaring. Han sa jeg ser noe feil med bukspyttkjertel skrev spesifikt i min journal at dette må.sjekkes med ct når jeg ankommer sykehus. Hun legen sa du er for ung for ct det virker som magesår. Men jeg har ikke og har ikke hatt magesår fikk jeg vite på gastroskopi i går betalt privat. Men er 4 barnsmor og har ikke råd til å ta en mr nå privat. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Det er jo helt på trynet! Skjønner du ikke har råd til det.. Har du tilgang til de papirene hvor legen skrev du burde ta ct pga bukspyttkjertelen? Isåfall ville jeg klaget direkte til sykehuset på behandlingen og lagt ved de papirene. Så hadde jeg KREVD at fastlegen henviste meg til den undersøkelsen. Det kan gjøres på Unilabs, så slipper du de syke ventetidene det er på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

"Du er for ung til å ha ditt og datt", en typisk forklaring fra late leger som ikke gidder å sjekke ut ting!!!!

Anonymkode: f6018...3be

Ja jeg hadde sterke smerter når jeg var der. Men de stakkars gamle menneskene som lå der i 16 timer uten mat eller drikke, som tisset på seg, de ble ikke sjekket blodtrykk eller noe. Helt forferdelig. De ga meg alle slags piller. Ingen kontroll over doseringer eller noe. Helt hårreisende 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stuegrisen skrev:

Det er jo helt på trynet! Skjønner du ikke har råd til det.. Har du tilgang til de papirene hvor legen skrev du burde ta ct pga bukspyttkjertelen? Isåfall ville jeg klaget direkte til sykehuset på behandlingen og lagt ved de papirene. Så hadde jeg KREVD at fastlegen henviste meg til den undersøkelsen. Det kan gjøres på Unilabs, så slipper du de syke ventetidene det er på sykehuset.

Har time på unilabs 9 september. Har ringt hver dag. De har ikke mulighet å.ta meg inn pga undersøkelsen tar 60 min.  

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stuegrisen skrev:

Det er jo helt på trynet! Skjønner du ikke har råd til det.. Har du tilgang til de papirene hvor legen skrev du burde ta ct pga bukspyttkjertelen? Isåfall ville jeg klaget direkte til sykehuset på behandlingen og lagt ved de papirene. Så hadde jeg KREVD at fastlegen henviste meg til den undersøkelsen. Det kan gjøres på Unilabs, så slipper du de syke ventetidene det er på sykehuset.

Ja de papirene har jeg.  Han satt til og med rød ring rundt for han sa nå kommer du deg trygt til sykehus også sjekker de det jeg har skrevet for jeg ser og jeg har STERK mistanke sa han. Ikke litt men jeg er GANSKE sikker. Han var 65 år og han var spesialist på ski sykehus. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja de papirene har jeg.  Han satt til og med rød ring rundt for han sa nå kommer du deg trygt til sykehus også sjekker de det jeg har skrevet for jeg ser og jeg har STERK mistanke sa han. Ikke litt men jeg er GANSKE sikker. Han var 65 år og han var spesialist på ski sykehus. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Jeg ble sendt først med ambulanse til ski sykehus også videre til kallnes etter mange prøver 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja de papirene har jeg.  Han satt til og med rød ring rundt for han sa nå kommer du deg trygt til sykehus også sjekker de det jeg har skrevet for jeg ser og jeg har STERK mistanke sa han. Ikke litt men jeg er GANSKE sikker. Han var 65 år og han var spesialist på ski sykehus. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Da hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å få tak i den legen i morgen! Jeg ville ringt dit han jobber i morgen tidlig og forklart situasjonen, at du var hos ham *dato* og at han sa at han hadde sterk mistanke om sån og sånn og at han mente du måtte til sykehus, men at du fremdeles ikke er ordentlig utredet videre og at du bare blir verre og verre og nå begynner å bli alvorlig bekymret for helsen din da du nå har sterke smerter døgnet rundt, også på nettene, at smertestillende ikke fungerer og at du er begynt å bli svimmel og kvalm i tillegg. Si at du er alene med flere barn og at du nå begynner å bli desperat fordi du er så dårlig og ikke får hjelp, og trygle dem om at han får beskjed med det samme og hør om han kan hjelpe deg inn et sted.

Anonymkode: 2629f...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å få tak i den legen i morgen! Jeg ville ringt dit han jobber i morgen tidlig og forklart situasjonen, at du var hos ham *dato* og at han sa at han hadde sterk mistanke om sån og sånn og at han mente du måtte til sykehus, men at du fremdeles ikke er ordentlig utredet videre og at du bare blir verre og verre og nå begynner å bli alvorlig bekymret for helsen din da du nå har sterke smerter døgnet rundt, også på nettene, at smertestillende ikke fungerer og at du er begynt å bli svimmel og kvalm i tillegg. Si at du er alene med flere barn og at du nå begynner å bli desperat fordi du er så dårlig og ikke får hjelp, og trygle dem om at han får beskjed med det samme og hør om han kan hjelpe deg inn et sted.

Anonymkode: 2629f...2ce

JA, gjør dette HI!!

Anonymkode: f6018...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...