Gå til innhold

Sterke smerter i mellomgulv, men ingen tar meg seriøst


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Du er for ung til å ha ditt og datt", en typisk forklaring fra late leger som ikke gidder å sjekke ut ting!!!!

Anonymkode: f6018...3be

Helt enig! Jeg fikk en gang høre av en lege at jeg var for pen til å ha en bestemt fysisk diagnose 🙄 Det er virkelig helt håpløst i helsevesenet av og til.

Anonymkode: 2629f...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å få tak i den legen i morgen! Jeg ville ringt dit han jobber i morgen tidlig og forklart situasjonen, at du var hos ham *dato* og at han sa at han hadde sterk mistanke om sån og sånn og at han mente du måtte til sykehus, men at du fremdeles ikke er ordentlig utredet videre og at du bare blir verre og verre og nå begynner å bli alvorlig bekymret for helsen din da du nå har sterke smerter døgnet rundt, også på nettene, at smertestillende ikke fungerer og at du er begynt å bli svimmel og kvalm i tillegg. Si at du er alene med flere barn og at du nå begynner å bli desperat fordi du er så dårlig og ikke får hjelp, og trygle dem om at han får beskjed med det samme og hør om han kan hjelpe deg inn et sted.

Anonymkode: 2629f...2ce

TAKK for tipset. Skal ringe med en gang det åpner imorgen.  Tusen takk. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

TAKK for tipset. Skal ringe med en gang det åpner imorgen.  Tusen takk. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Ikke hold igjen noe som helst, vær saklig om tilstanden din, men få likevel akkurat hvor dårlig du er og hvor desperat du nå begynner å bli. Si det som det er, at du er redd for å gå på helgen uten å få hjelp, spesielt siden du er alene om barna.

Oppdater oss gjerne når du orker.

Ring tidlig! Masse lykke til i morgen ❤️

Anonymkode: 2629f...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig! Jeg fikk en gang høre av en lege at jeg var for pen til å ha en bestemt fysisk diagnose 🙄 Det er virkelig helt håpløst i helsevesenet av og til.

Anonymkode: 2629f...2ce

Ja drikker du alkohol?  Nei, nei da er det magesår. Ikke bukspyttkjertelen. Her er masse medisiner. Der er døra. Lykke til.  

Gastroskopi viste ingen tegn til magesår nå eller i juli. Håper selvfølgelig det ikke er bukspyttkjertelen for det er bare trist om det er den men har følte meg så sikker helt siden jeg tryglet og gråt. Ba på mine knær om.at de sjekker det. Jeg sa det er helt ok med stråler denne ene gangen. Nei Beklager du kommer til å takke meg en dag også gikk hun. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke hold igjen noe som helst, vær saklig om tilstanden din, men få likevel akkurat hvor dårlig du er og hvor desperat du nå begynner å bli. Si det som det er, at du er redd for å gå på helgen uten å få hjelp, spesielt siden du er alene om barna.

Oppdater oss gjerne når du orker.

Ring tidlig! Masse lykke til i morgen ❤️

Anonymkode: 2629f...2ce

Tusen takk føler meg virkelig ikke alene nå ❤ denne støtten betyr alt. Har prøvd paraginforte uten effekt så får bare telle timer nå.. God natt til alle. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja de papirene har jeg.  Han satt til og med rød ring rundt for han sa nå kommer du deg trygt til sykehus også sjekker de det jeg har skrevet for jeg ser og jeg har STERK mistanke sa han. Ikke litt men jeg er GANSKE sikker. Han var 65 år og han var spesialist på ski sykehus. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Kan du prøve å få tak i den legen på ski? Ring imorgen og si at du ikke blir tatt seriøst og be han henvise deg til Ahus?

Anonymkode: 6aa32...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

 

Kan du prøve å få tak i den legen på ski? Ring imorgen og si at du ikke blir tatt seriøst og be han henvise deg til Ahus?

Anonymkode: 6aa32...309

Ja ringer med engang det åpner imorgen.

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg hadde sterke smerter når jeg var der. Men de stakkars gamle menneskene som lå der i 16 timer uten mat eller drikke, som tisset på seg, de ble ikke sjekket blodtrykk eller noe. Helt forferdelig. De ga meg alle slags piller. Ingen kontroll over doseringer eller noe. Helt hårreisende 

Anonymkode: f1f18...6bc

Såså. Ikke tipp helt over i galskapen her.

Anonymkode: 43515...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja ringer med engang det åpner imorgen.

Anonymkode: f1f18...6bc

Masse lykke til. Krysser alt jeg har på at det ordner seg nå. Ellers må du komme deg til legevakta på Ahus. 

Og når alt har ordnet seg, for det skal det nå, da er det å sende klage til fylkeslegen og fylkesmannen om dårlig behandling. 

Anonymkode: 6aa32...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja drikker du alkohol?  Nei, nei da er det magesår. Ikke bukspyttkjertelen. Her er masse medisiner. Der er døra. Lykke til.  

Gastroskopi viste ingen tegn til magesår nå eller i juli. Håper selvfølgelig det ikke er bukspyttkjertelen for det er bare trist om det er den men har følte meg så sikker helt siden jeg tryglet og gråt. Ba på mine knær om.at de sjekker det. Jeg sa det er helt ok med stråler denne ene gangen. Nei Beklager du kommer til å takke meg en dag også gikk hun. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Det er jo bare tull at det bare er alkoholikere som får bukspyttkjertelbetennelse. Det kan man få av mange andre årsaker også, bl.a. gallesten og virusinfeksjoner m.fl. Dessuten har jo undersøkelse vist at du ikke har magesår, slik hun sa.

Ring tidlig i morgen, du finner sikkert telefontidene om du googler nå, så sitter du klar når de åpner for telefoner. Finn tak i nummeret nå også, så er du klar.

Ikke vær redd for å være tydelig!

Håper du får ei best mulig natt. Klem til deg :)

Anonymkode: 2629f...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Såså. Ikke tipp helt over i galskapen her.

Anonymkode: 43515...5af

Ikke tipp helt over? Hva er det å si til en som er redd og har smerter?

Anonymkode: 6aa32...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det hjelper litt å lene seg forover. Nei smertestillinde har aldri fungert. Er sikker på om jeg hadde fått morfin så hadde det ikke hjulpet. De sitter som et bånd øverst i magen. På en måte under ribbeinet på Begge sider og på midten av mellomgulvet.  Det borrer seg inn gjennom og stråler ut til ryggen.  

Anonymkode: f1f18...6bc

Det høres ut som muskelsmerter. Det kan gjøre svært vondt og gjøre det vanskelig å puste. Ta deg en tur til en naprapat!

Anonymkode: b164e...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det hjelper litt å lene seg forover. Nei smertestillinde har aldri fungert. Er sikker på om jeg hadde fått morfin så hadde det ikke hjulpet. De sitter som et bånd øverst i magen. På en måte under ribbeinet på Begge sider og på midten av mellomgulvet.  Det borrer seg inn gjennom og stråler ut til ryggen.  

Anonymkode: f1f18...6bc

Dette høres ikke ut som bukspyttkjertel betennelse. Det sitter på ene siden. Mulig du burde blitt sjekket for crohns.

 

er du alene med 4 barn så tror jeg du overdriver her hvor dårlig du er. Alle med sunn fornuft ville fått tak i en annen voksen med så store smerter som du sier du har. Hva om noe skjer på natta og barna er alene med deg? Send ungene til far eller få noen voksne til å komme til du er bra igjen. Unger skal ikke ha slik utrygghet som dette.

 

nå har jeg ikke lest hele tråden, men ble provosert av at du ikke ordnet noe ansvarlig til ungene dine når du sier du holder på å besvime av smerter, ringer 113 og er flere turer innom lege/sykehus.

Anonymkode: cbf2f...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg snakket med ski sykehus. De sa jeg bare skulle ta kontakt med fastlegen for legen har kun gjort en vurdering utifrå ultralyd, og det er på måte opp til den ansvarlige lege for videre undersøkelse 😢 og min fastlege har jeg ringt hver dag. Han sier ta smertestillende og vent til 9 september for MR. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos naprapat, manuellterapeut e.l.?

Når du sier det sitter over hele og ikke bare ene siden av magen tenker jeg det kan være muskulært, og det kan blir vannvittig vondt om du går og spenner deg hele tiden pga smertene, blir en vondt sirkel man ikke kommer ut av på egenhånd.

Det burde ihvertfall sjekkes, om det sitter i muskler eller muskelfester.

Anonymkode: 86e29...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette høres ikke ut som bukspyttkjertel betennelse. Det sitter på ene siden. Mulig du burde blitt sjekket for crohns.

 

er du alene med 4 barn så tror jeg du overdriver her hvor dårlig du er. Alle med sunn fornuft ville fått tak i en annen voksen med så store smerter som du sier du har. Hva om noe skjer på natta og barna er alene med deg? Send ungene til far eller få noen voksne til å komme til du er bra igjen. Unger skal ikke ha slik utrygghet som dette.

 

nå har jeg ikke lest hele tråden, men ble provosert av at du ikke ordnet noe ansvarlig til ungene dine når du sier du holder på å besvime av smerter, ringer 113 og er flere turer innom lege/sykehus.

Anonymkode: cbf2f...8c8

Nei det sitter over hele magen som et belte av smerter. Vær så snill å les hele tråden. Har også vært på gastroskopi hvor alt så bra ut. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har du vært hos naprapat, manuellterapeut e.l.?

Når du sier det sitter over hele og ikke bare ene siden av magen tenker jeg det kan være muskulært, og det kan blir vannvittig vondt om du går og spenner deg hele tiden pga smertene, blir en vondt sirkel man ikke kommer ut av på egenhånd.

Det burde ihvertfall sjekkes, om det sitter i muskler eller muskelfester.

Anonymkode: 86e29...2ab

Ultralyd lege mistenker vel ikke bukspyttkjertelen om det ikke hadde synes. Uff da hadde vel paralaginforte hjulpet om det var muskulært. Noe jeg er ganske sikker på det ikke er !! Men det er sånn her alle leger holder på. Sikkert bare musklene. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja de fant ingenting galt men spesialisten hadde 40 år erfaring. Han sa jeg ser noe feil med bukspyttkjertel skrev spesifikt i min journal at dette må.sjekkes med ct når jeg ankommer sykehus. Hun legen sa du er for ung for ct det virker som magesår. Men jeg har ikke og har ikke hatt magesår fikk jeg vite på gastroskopi i går betalt privat. Men er 4 barnsmor og har ikke råd til å ta en mr nå privat. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Da går du inn på helse.no og logger deg inn via bankid. Her finner du journalen din fra sykehuset. Du kan printe ut denne og ta med, eller du kan ringe og be sekretæren sende en beskjed til denne spesialisten som sier hvor dårlig du er og at bukspyttkjertelen ikke er sjekket. 
 

evt få time hos fastlegen og ta med utskrift av journalen over hva de ulike på sykehuset sier og krev å få hjelp. Ta helst med deg en annen voksen som kan hjelpe å snakke for deg.

Anonymkode: cbf2f...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette høres ikke ut som bukspyttkjertel betennelse. Det sitter på ene siden. Mulig du burde blitt sjekket for crohns.

 

er du alene med 4 barn så tror jeg du overdriver her hvor dårlig du er. Alle med sunn fornuft ville fått tak i en annen voksen med så store smerter som du sier du har. Hva om noe skjer på natta og barna er alene med deg? Send ungene til far eller få noen voksne til å komme til du er bra igjen. Unger skal ikke ha slik utrygghet som dette.

 

nå har jeg ikke lest hele tråden, men ble provosert av at du ikke ordnet noe ansvarlig til ungene dine når du sier du holder på å besvime av smerter, ringer 113 og er flere turer innom lege/sykehus.

Anonymkode: cbf2f...8c8

Vet du hva før du uttaler deg så er det ikke alle som kan få hjelp på dagen! Jeg er ikke uansvarlig. Du kjenner meg ikke så ikke spy ut dritt bare for å spy det ut. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva før du uttaler deg så er det ikke alle som kan få hjelp på dagen! Jeg er ikke uansvarlig. Du kjenner meg ikke så ikke spy ut dritt bare for å spy det ut. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Det er fremdeles uansvarlig å være alene med unger slik du beskriver tilstanden din. Unger skal ikke være alene med en mor som ligger å vrir seg i smerter, ikke klarer gå ordentlig og holder på å besvime. Hvordan klarer du hverdagen med 4 unger og slike smerter du beskriver du har? Hvordan har du handlet/laget mat/vært med ungene/hentet i barnehage og skole? 

 

jeg har selv hatt bukspyttbetennelse. Har crohns, drikker aldri alkohol. Det sitter på denne siden, ikke som et belte rundt hele magen. Bukspyttkjertelen er ikke så stor at den går i hele magen. Crohns kan gi slike smerter som du beskriver, da tarmen er lang og tar mye plass. (Er du forstoppet? Diaré?)

 

jeg har tatt CT og mr sikkert 25 ganger de siste årene. Det virker svært rart at noen påstår at de ikke vil undersøke deg pga stråling og alder. Det virker som at ting er sjekket ut uten at du vil godta det. Du ville heller aldri klart å være alene med slike smerter du beskriver at du har hatt over flere uker.

 

det du gjør er å få noen til å ta seg av ungene til du er bedre. Dette er faktisk viktig. Så kontakter du en fornuftig voksen feks forelder, søsken, venninne, nabo. Noen må jo ha sett deg disse ukene?


Få en av de til å få time til deg på legevakten eller ring 113, mens denne personen er med deg. Få personen til å snakke for deg og krev en undersøkelse. Evt ring 113 og krev innleggelse på sykehus. Er du innlagt så får du mr/CT kjapt og må ikke vente på time i september.

Anonymkode: cbf2f...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ultralyd lege mistenker vel ikke bukspyttkjertelen om det ikke hadde synes. Uff da hadde vel paralaginforte hjulpet om det var muskulært. Noe jeg er ganske sikker på det ikke er !! Men det er sånn her alle leger holder på. Sikkert bare musklene. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Nei, det er ikke alltid paralgin forte virker, det er virkestoff i dem som ikke alle nyttiggjør seg...

Men du har jo vært på allverdens undersøkelser uten at de har funnet noe så langt, så jeg tenkte bare du ville snu alle stener. Om legene sier det sikkert er muskulært så må det jo være en fordel for deg om det er sjekket ut og avvist om det ikke er det. Om du kan si du har vært hos naprapat eller manuellterapeut (som nok er har litt mer tyngde i helsevesenet enn en naprapat) og de sier det ikke er muskulært så kan det være en fordel for deg om det ikke er det.

Manuellterapeuter har også mulighet til å henvise, så om de der etter å ha undersøkt deg mener du må sjekkes ut med ct eller mr så kan de også henvise til det. Kanskje mener de det haster og kan ordne en hastehenvisning?

Ikke la noe være uprøvd ihvertfall.

Anonymkode: 86e29...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fremdeles uansvarlig å være alene med unger slik du beskriver tilstanden din. Unger skal ikke være alene med en mor som ligger å vrir seg i smerter, ikke klarer gå ordentlig og holder på å besvime. Hvordan klarer du hverdagen med 4 unger og slike smerter du beskriver du har? Hvordan har du handlet/laget mat/vært med ungene/hentet i barnehage og skole? 

 

jeg har selv hatt bukspyttbetennelse. Har crohns, drikker aldri alkohol. Det sitter på denne siden, ikke som et belte rundt hele magen. Bukspyttkjertelen er ikke så stor at den går i hele magen. Crohns kan gi slike smerter som du beskriver, da tarmen er lang og tar mye plass. (Er du forstoppet? Diaré?)

 

jeg har tatt CT og mr sikkert 25 ganger de siste årene. Det virker svært rart at noen påstår at de ikke vil undersøke deg pga stråling og alder. Det virker som at ting er sjekket ut uten at du vil godta det. Du ville heller aldri klart å være alene med slike smerter du beskriver at du har hatt over flere uker.

 

det du gjør er å få noen til å ta seg av ungene til du er bedre. Dette er faktisk viktig. Så kontakter du en fornuftig voksen feks forelder, søsken, venninne, nabo. Noen må jo ha sett deg disse ukene?


Få en av de til å få time til deg på legevakten eller ring 113, mens denne personen er med deg. Få personen til å snakke for deg og krev en undersøkelse. Evt ring 113 og krev innleggelse på sykehus. Er du innlagt så får du mr/CT kjapt og må ikke vente på time i september.

Anonymkode: cbf2f...8c8

Nå må du gi deg.

Jeg har også vært i den situasjonen hvor jeg er grisedårlig og ikke kunne få hjelp med en gang av et annet vokset menneske med mine barn. Har også en venninne som har det på samme måte. Og fordi ingen av oss har bil kan vi ikke bare dra å hjelpe hverandre. 

Det med CT og mr stemmer. De fraråder å ta det unødvendig. Mange venter med å sende pasienter og spesielt kvinner i gitt alder for utsettes for stråling. At du har tatt det 25 ganger de siste åra høres enda rarere ut. Men hva vet jeg? Kanskje du har kreft eller noe de må holde under oppsyn.

 

Anonymkode: 6aa32...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe mulighet for at det er luftsmerter eller refluks, HI? Det kan av og til være ekstremt smertefullt og kjennes litt som du beskriver. Jeg har selv hatt noen runder med voldsomme smerter i mellomgulvet der det nærmest kjennes ut som om lungene skal sprenges og hjerte stoppe. Disse smertene kjennes veldig i ryggen også. Blir ofte veldig kvalm og svimmel når det oppstår.

Ønsker deg uansett lykke til!

Anonymkode: ffae4...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fra unilabs som ringer rundt for å få mr så fort som mulig. Andre usaklige diskusjoner har jeg ikke energi til nå. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette høres ikke ut som bukspyttkjertel betennelse. Det sitter på ene siden. Mulig du burde blitt sjekket for crohns.

 

er du alene med 4 barn så tror jeg du overdriver her hvor dårlig du er. Alle med sunn fornuft ville fått tak i en annen voksen med så store smerter som du sier du har. Hva om noe skjer på natta og barna er alene med deg? Send ungene til far eller få noen voksne til å komme til du er bra igjen. Unger skal ikke ha slik utrygghet som dette.

 

nå har jeg ikke lest hele tråden, men ble provosert av at du ikke ordnet noe ansvarlig til ungene dine når du sier du holder på å besvime av smerter, ringer 113 og er flere turer innom lege/sykehus.

Anonymkode: cbf2f...8c8

Altså, nei. Bukspyttkjertelen ligger i midtlinjen bak mot ryggen, ikke på en side. Smertene er også klassisk slik som hi beskriver 

https://lvh.no/symptomer_og_sykdommer/mage_og_tarm/lever_galleveier_og_pankreas/akutt_pankreatitt

Beskrives ofte som et smertebelte rundt øvre abdomen. Eventuelt smertelindring når pasienten bøyer seg fremover. Kvalme og oppkast.

Når det er sagt så ville HI vært veldig veldig dårlig hvis hun hadde gått så lenge med en akutt bukspyttkjertelbetennelse, og med så mange runder hos lege har noen omtrent garantert tatt de rette blodprøvene for å vurdere kjertelen. 

Anonymkode: 37061...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...