Gå til innhold

Sterke smerter i mellomgulv, men ingen tar meg seriøst


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er forsøkt 👍 jeg nektet å dra sist. Til de dopet meg ned med 14 forskjellige medikamenter og sendte meg ut døren. I tåke. Jeg har aldri i mitt liv tatt en paracet engang (Før nå vel og merke) de ville at jeg skull3 drikke bedøvelsegreier til hals også men da sa jeg stopp. Tryglet om ct men de nektet. Allikevel ble det trillet folk forbi meg rtil ct hvert 2 min. Jeg har tatt blodprøver men da sånne vanlige mangler  ikke jern osv.  

Anonymkode: f1f18...6bc

Har du lagt de 11 små enda?

Anonymkode: 269b5...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tipper du fremfor alt lider av en patologisk trang til oppmerksomhet. Se, her har du et helt panel av brukere som bare fokuserer på deg, er det ikke herlig? Og siden ingen av dem får undersøkt deg kan de ikke avsløre deg.

Anonymkode: 43515...5af

Spot on.  

Anonymkode: 269b5...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble spurt om jeg ville ha dette flere ganger. Det ble kastet etter meg. Det nektet jeg å putte i meg. På sykehuset sa de at jeg ikke kunne få CT før jeg hadde prøvd de medikamentene fordi de måtte se om smertene forsvant når jeg fikk dette. Jeg er ikke en rusmisbruker, jeg er ung, trener 5 ganger i uken og sprek. Ikke en som typisk kan bli sett på som dårlig. Er vel derfor de overser symptomene mine også. Jeg er verken hypokonder og jeg har høy smerteterskel. Jeg er ikke en kontaktsøkende person og jeg misliker sterkt oppmerksomhet. denne tråden ble opprettet for å få råd og veiledning når jeg møter motstand i helsevesenet. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Nå lyver du jo igjen, du sa jo du ville ha morfin lenger opp. Foreslår du tar notater av det du lirer av deg så det henger litt mer på greip ..

Anonymkode: 269b5...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå lyver du jo igjen, du sa jo du ville ha morfin lenger opp. Foreslår du tar notater av det du lirer av deg så det henger litt mer på greip ..

Anonymkode: 269b5...17d

Jøss. Du er sjukere enn HI.

Anonymkode: 027be...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. Du er sjukere enn HI.

Anonymkode: 027be...dcd

Nei vetdu, DET tror jeg ikke er mulig...🤣🤣

Anonymkode: 269b5...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei vetdu, DET tror jeg ikke er mulig...🤣🤣

Anonymkode: 269b5...17d

Jo. Man svarer ikke sånn. Ta pilla di!

Anonymkode: 027be...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Pobie skrev:

Men hvis de kommer med samme medisin igjen, hvorfor sa du ikke bare at du nettopp hadde tatt denne? Hvis de har gjort feil er det jo en enkel sak å si ifra. Det er jo litt rart hvis de kommer med nøyaktig samme medisin 20 minutter senere og du bare tar imot uten å si noe og gjemmer den for å late som den var blitt tatt når du mener de har gjort en feil. 

Og det er ikke vanlig at sykepleiere bare deler ut piller og forsvinner igjen, de skal stå der og se at du tar dem. Ikke mulighet for å gjemme dem. 

 

Dette stemmer jo ikke! Ja, noen ganger skal spl se at medisiner blir tatt, men det er ikke normalen og ikke noe regel. 

 

Anonymkode: 9b9a8...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Pobie skrev:

Men hvis de kommer med samme medisin igjen, hvorfor sa du ikke bare at du nettopp hadde tatt denne? Hvis de har gjort feil er det jo en enkel sak å si ifra. Det er jo litt rart hvis de kommer med nøyaktig samme medisin 20 minutter senere og du bare tar imot uten å si noe og gjemmer den for å late som den var blitt tatt når du mener de har gjort en feil. 

Og det er ikke vanlig at sykepleiere bare deler ut piller og forsvinner igjen, de skal stå der og se at du tar dem. Ikke mulighet for å gjemme dem. 

 

Dette blir for dumt! Jeg kan oppdatere dere når jeg får tatt MR. Kallnes er et dritt sykehus som burde vært fulgt opp på en eller annen måte- det jeg opplevde og var vitne til denne dagen er meget kritikkverdig! 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå lyver du jo igjen, du sa jo du ville ha morfin lenger opp. Foreslår du tar notater av det du lirer av deg så det henger litt mer på greip ..

Anonymkode: 269b5...17d

Nei jeg sa at jeg håper de forstår med de sterke smertene jeg har nå at jeg kan ta imot morfin, men at jeg sist ikke hadde behov for dette. Skal du gjengi så gjengi korrekt😊 ville ha og ta imot, er to forskjellige ting vet du !

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette blir for dumt! Jeg kan oppdatere dere når jeg får tatt MR. Kallnes er et dritt sykehus som burde vært fulgt opp på en eller annen måte- det jeg opplevde og var vitne til denne dagen er meget kritikkverdig! 

Anonymkode: f1f18...6bc

Pasientombudet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2020 den 16.59, Anonym bruker skrev:

Enig i dette. I tillegg har du klart å være alene med 4 barn med disse smertene. Jeg skjønner ennå ikke hvordan du får handlet og tatt vare på barna dersom du er så dårlig som du beskriver her inne. Dette har jo pågått i mange uker.

Anonymkode: cbf2f...8c8

Åhhh herre min hatt....pass på å gjenta deg selv enda litt flere ganger, så er du sikker på at absolutt alle får lest hva en bedreviter som deg har å komme med. 

Anonymkode: 36aad...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå lyver du jo igjen, du sa jo du ville ha morfin lenger opp. Foreslår du tar notater av det du lirer av deg så det henger litt mer på greip ..

Anonymkode: 269b5...17d

ehhh. har du det bra? noe galt med leseferdighetene dine? eller kanskje det er forståelsen du sliter med? hvis det er noen som lyver så er det jo du.

Anonymkode: 36aad...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gadd ikke lese hele fin historie. Les fra starten hva hi skriver. Hun er blitt undersøkt av flere leger, nekter å ta smertestillende (som hun gjemmer), nekter å ta bedøvelsesspray til hals (antagelig før gastroskopi?), har ikke råd til å ta CT privat og det er lang ventetid. Men gastroskopi (som hun er sikker på er feil) betaler hun privat. hun er alene med 4 små barn men ligger p vrir seg i smerter enn å finne en smertestillende som virker, slik skal hun altså holde på i 2 måneder.

 

jeg kan mye om både helsevesen, smerter i magen (har crohns) og smertestillende. Man blir ikke ruset verken av feks tramadol eller oxynorm, men de hjelper litt på smertetopper. 
 

man bytter dessuten fastlege idag dersom man ikke kommer noe vei med den man har. Da kan man få ny time på mandag, hos ny fastlege. 

Anonymkode: cbf2f...8c8

Hvorfor svarer du da på noe du selv velger å ikke lese? I motsetning til deg har jeg faktisk lest nøye det Hi har skrevet.

Du kan tydeligvis langt mindre om helsevesenet enn det jeg kan. Du kan helt sikkert mer om Crohns enn jeg som bare kan om det teoretisk. Smertestillende tror jeg ikke du kan særlig om, noe din påstand om Tramadol og Oxynorm beviser.

Anonymkode: 2629f...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor svarer du da på noe du selv velger å ikke lese? I motsetning til deg har jeg faktisk lest nøye det Hi har skrevet.

Du kan tydeligvis langt mindre om helsevesenet enn det jeg kan. Du kan helt sikkert mer om Crohns enn jeg som bare kan om det teoretisk. Smertestillende tror jeg ikke du kan særlig om, noe din påstand om Tramadol og Oxynorm beviser.

Anonymkode: 2629f...2ce

Jeg gadd ikke lese et langt innlegg som startet om deg, hva som stod nedover vet jeg ikke. Jeg kan dessverre veldig mye om smertestillende og vet st jeg ikke blir rusa på slike ting. Jeg vet også at man ikke kjører bil før etter avtalt tid (med legen). Hva man tåler er jo veldig personavhengig og alt etter hvor lenge man har måtte bruke det. Derfor veldig viktig å diskutere slike ting med lege, ikke bare gjemme tabletter man får.

 

jeg har lest hva hi skriver og ser at det er veldig mye som ikke stemmer. Feks at hun fikk 14 ulike medikamenter før de kastet henne ut av sykehus.  At de ville gi bedøvelsesspray uten gastroskopi), at hun klarer ta seg av 4 barn alene i ukesvis med så voldsomme smerter at hun ringer 113 flere ganger. Osv. Hun har tatt blodprøver (som ikke viste betennelse) og i et annet innlegg har hun ikke tatt blodprøver.

 

til å alltid ha vært frisk og aldri tatt smertestillende, tør hun prate mye imot leger/sykepleiere og vet veldig godt hva hun vil/ikke vil. Noe som er svært uvanlig om man ikke er ofte på sykehus og kjenner «reglene».

Anonymkode: cbf2f...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gadd ikke lese et langt innlegg som startet om deg, hva som stod nedover vet jeg ikke. Jeg kan dessverre veldig mye om smertestillende og vet st jeg ikke blir rusa på slike ting. Jeg vet også at man ikke kjører bil før etter avtalt tid (med legen). Hva man tåler er jo veldig personavhengig og alt etter hvor lenge man har måtte bruke det. Derfor veldig viktig å diskutere slike ting med lege, ikke bare gjemme tabletter man får.

 

jeg har lest hva hi skriver og ser at det er veldig mye som ikke stemmer. Feks at hun fikk 14 ulike medikamenter før de kastet henne ut av sykehus.  At de ville gi bedøvelsesspray uten gastroskopi), at hun klarer ta seg av 4 barn alene i ukesvis med så voldsomme smerter at hun ringer 113 flere ganger. Osv. Hun har tatt blodprøver (som ikke viste betennelse) og i et annet innlegg har hun ikke tatt blodprøver.

 

til å alltid ha vært frisk og aldri tatt smertestillende, tør hun prate mye imot leger/sykepleiere og vet veldig godt hva hun vil/ikke vil. Noe som er svært uvanlig om man ikke er ofte på sykehus og kjenner «reglene».

Anonymkode: cbf2f...8c8

Sikker på du har lest Hva jeg skriver? Jeg er veldig usikker! 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sikker på du har lest Hva jeg skriver? Jeg er veldig usikker! 

Anonymkode: f1f18...6bc

Kanskje du bør lese hva du selv har skrevet gjennom tråden her...

Anonymkode: b4f67...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du bør lese hva du selv har skrevet gjennom tråden her...

Anonymkode: b4f67...f43

Kanskje du bør? Dette blir for dumt. Alle som har fulgt fra begynnelsen vet at det du sier ikke stemmer. Flåsete kommentarer..Har du ikke noe godt å komme med så er det kanskje noen ganger bedre å la være? 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kanskje du bør? Dette blir for dumt. Alle som har fulgt fra begynnelsen vet at det du sier ikke stemmer. Flåsete kommentarer..Har du ikke noe godt å komme med så er det kanskje noen ganger bedre å la være? 

Anonymkode: f1f18...6bc

Hva er det jeg sier som ikke stemmer? 

Anonymkode: b4f67...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gadd ikke lese et langt innlegg som startet om deg, hva som stod nedover vet jeg ikke. Jeg kan dessverre veldig mye om smertestillende og vet st jeg ikke blir rusa på slike ting. Jeg vet også at man ikke kjører bil før etter avtalt tid (med legen). Hva man tåler er jo veldig personavhengig og alt etter hvor lenge man har måtte bruke det. Derfor veldig viktig å diskutere slike ting med lege, ikke bare gjemme tabletter man får.

 

jeg har lest hva hi skriver og ser at det er veldig mye som ikke stemmer. Feks at hun fikk 14 ulike medikamenter før de kastet henne ut av sykehus.  At de ville gi bedøvelsesspray uten gastroskopi), at hun klarer ta seg av 4 barn alene i ukesvis med så voldsomme smerter at hun ringer 113 flere ganger. Osv. Hun har tatt blodprøver (som ikke viste betennelse) og i et annet innlegg har hun ikke tatt blodprøver.

 

til å alltid ha vært frisk og aldri tatt smertestillende, tør hun prate mye imot leger/sykepleiere og vet veldig godt hva hun vil/ikke vil. Noe som er svært uvanlig om man ikke er ofte på sykehus og kjenner «reglene».

Anonymkode: cbf2f...8c8

At du ikke føler rus på "slike ting" som Tramadol og Oxynorm forteller mer om hvor mye du har brukt av disse preparatene. Hvordan du reagerer på disse medikamentene sier ikke noe om hvilken effekt andre har av dem. At du fremdeles ikke har forstått det viser at det er mye i tråden du ikke har fått med deg.

Du kan ikke sammenligne din egen, avklarte sykdom og din egen medikamentbruk med det Hi går gjennom. Din erfaring med helsevesenet forteller heller ikke hele historien om hvordan alle møtes og behandles av helsevesenet.

Anonymkode: 2629f...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du ikke føler rus på "slike ting" som Tramadol og Oxynorm forteller mer om hvor mye du har brukt av disse preparatene. Hvordan du reagerer på disse medikamentene sier ikke noe om hvilken effekt andre har av dem. At du fremdeles ikke har forstått det viser at det er mye i tråden du ikke har fått med deg.

Du kan ikke sammenligne din egen, avklarte sykdom og din egen medikamentbruk med det Hi går gjennom. Din erfaring med helsevesenet forteller heller ikke hele historien om hvordan alle møtes og behandles av helsevesenet.

Anonymkode: 2629f...2ce

Disse preparatene gir generelt ingen «rus-effekt» men man kan oppleve å bli avslappet, trøtt og sløv. Det er selvfølgelig individuelt om og i hvilken grad man opplever dette. 
 

Nen avhengighetsskapende er de

Anonymkode: b164e...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Legen på ski sykehus anbefalte sterkt at det skulle tas CT når.jeg ankommer sykehus. Når de nekter å følge han sin anbefaling og stapper meg full av medisiner så blir man provosert. Han så på ultralyd at noe er galt med bukspyttkjertelen, og de nekter da å gjennomføre anbefalt undersøkelse også begynner et annet opplegg. Så blir jeg provosert og det har jo vist i ettertid at jeg ikke hadde magesår noe de var så.skråsikre på. Gastroskopi utelukket dette for 3 dager siden betalt og booket av meg 

Anonymkode: f1f18...6bc

Men hvorfor sendte ikke legen på Ski sykehus deg til CT på det sykehuset, hvorfor ble du sendt videre?

Anonymkode: 87b39...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg fulgt det opplegget de la opp til, morfin, bedøvelseskrem i halsen osv osv så kan dette aldri ha endt godt- alle tabletter jeg ble tilbudt, alle steder og ingen kontroll over doseringer. Ikke engang hvor mye jeg hadde fått på ski sykehus, og ambulanse på sykehus, jeg prøvde noen men det var etter nøye overveininger noen bare gjemte jeg bort for viste at hadde jeg tatt slike høye doseringer så kunne det aldri endt godt. Ikke glem at jeg ble sendt hjem med medisiner mot magesår. Hun var 100% sikker men ikke følge gastro har jeg ikke eller har ikke hatt dette. Nei skremmende opplevelse. Nå får jeg vri meg i smerter til mr 9 september 

Anonymkode: f1f18...6bc

Det var du som søkte råd her om å slutte med somac regner jeg med?

Anonymkode: 87b39...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Disse preparatene gir generelt ingen «rus-effekt» men man kan oppleve å bli avslappet, trøtt og sløv. Det er selvfølgelig individuelt om og i hvilken grad man opplever dette. 
 

Nen avhengighetsskapende er de

Anonymkode: b164e...78b

Noen får ingen rus av dem, andre får rus ved store doser, andre får rus av terapeutiske doser.

Anonymkode: 2629f...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen får ingen rus av dem, andre får rus ved store doser, andre får rus av terapeutiske doser.

Anonymkode: 2629f...2ce

Og så har du sånne som meg som blir så rusa på 1 (én) 50mg tablett at øya går i kryss. 
 

Hi, håper de i det minste finner ut noe på mr om du ikke får noe hjelp før den tid. Du får trøste deg med at du har «holdt ut» (om man kan kalle det dét) i veldig mye lenger tid til nå enn det er til 9.september.

Anonymkode: 5272d...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...