Gå til innhold

Sterke smerter i mellomgulv, men ingen tar meg seriøst


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vil det si at de sender meg hjem eller til kallnes?  Det er min største frykt

Anonymkode: f1f18...6bc

Det vil si at de sjekker at du er stabil (altså ikke kritisk syk) og sender deg evt til ditt lokalsykehus hvis du trenger mer legehjelp. 

Du har jo gått så lang tid, og blitt sjekket flere ganger, så kritisk er det nok ikke (les akutt fare for liv) ,selv om du har veldig vondt. Men få henvisning til det sykehuset du vil, via fastlegen da. Og purr, si at du kan komme på kort varsel ved avbestillinger osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har jeg snakket med ski sykehus. De sa jeg bare skulle ta kontakt med fastlegen for legen har kun gjort en vurdering utifrå ultralyd, og det er på måte opp til den ansvarlige lege for videre undersøkelse 😢 og min fastlege har jeg ringt hver dag. Han sier ta smertestillende og vent til 9 september for MR. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Unnskyld et invaderende spørsmål, men  hvordan ser avføringen ut? 

Anonymkode: 027be...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld et invaderende spørsmål, men  hvordan ser avføringen ut? 

Anonymkode: 027be...dcd

Senepsgul og ikke hard, ikke løs, lukter stramt. Jeg pleier å ha normal mage ellers. Har avføring daglig. Men litt sånn fettete avføring. Uff vanskelig å forklare altså.  Pølseavføring/normal farge ellers samt normal bæsjelukt. Men nå er den endret og slik har den Vært siden juli. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hpmdt på med dette siden 1. juli og har blitt sjekket av utallige leger. Kanskje på tide å innse at de har rett?

Anonymkode: 2f8e2...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har hpmdt på med dette siden 1. juli og har blitt sjekket av utallige leger. Kanskje på tide å innse at de har rett?

Anonymkode: 2f8e2...caf

Problemet er vel at jeg ikke har blitt sjekket?  

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Senepsgul og ikke hard, ikke løs, lukter stramt. Jeg pleier å ha normal mage ellers. Har avføring daglig. Men litt sånn fettete avføring. Uff vanskelig å forklare altså.  Pølseavføring/normal farge ellers samt normal bæsjelukt. Men nå er den endret og slik har den Vært siden juli. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Ikke jeg som spurte om avføringen din, men det at avføringen din er såpass lys kan være et tegn på galleproblemer, som igjen kan gi bukspyttkjertelbetennelse.

Viktig at du tar med det at avføringen din endret seg i juli og at den har vært slik siden neste gang du snakker med en lege eller skal ta undersøkelser.

Den fastlegen din ville jeg byttet ut! Når smertestillende ikke fungerer i det hele tatt på smertene dine, da er det legens ansvar å enten finne smertestillende som fungerer for deg, eller finne ut hvorfor de ikke fungerer. Kanskje er du, som en annen nevner, en av de som ikke har noen smertelindrende effekt av bl.a. paralgin forte, pinex forte, tramadol - i så fall er du jo ikke smertelindret i det hele tatt (be neste lege om å ta CYP-tester for å sjekke om du kan ha en genvariant som gjør at du ikke får effekt av slike preparater, kan også være viktig mtp. en del andre medikamenter og doseringer). Eller at problemene er at smertene er så store at de ikke kan smertelindres selv om du tar opp disse medikamentene normalt. 

Når legen sier at du bare må ta smertestillende, da må du si fra at smertestillende ikke har gitt deg smertelindrene, og hva han da har tenkt å gjøre for å hjelpe deg. Får du ikke noe fornuftig svar da, så ville jeg spurt om han mener det er ansvarlig at du, som er alene med flere barn, skal ha så store smerter at du ikke lenger fungerer, og hvem som har tenkt å ta ansvar.

Den som hjelper deg med å ringe, kan den hjelpe deg i helgen også? Høres ut som om du trenger noen hos deg og barna.

Anonymkode: 2629f...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig! Jeg fikk en gang høre av en lege at jeg var for pen til å ha en bestemt fysisk diagnose 🙄 Det er virkelig helt håpløst i helsevesenet av og til.

Anonymkode: 2629f...2ce

Me fekk beskjed at barnet  vårt var for frisk og oppegående til at det sku feile henne noko , dagen etterpå startet 2,5 år lang  cellegift kur mot leukemi .....Så ja ..dei legene seier mykje rart 

Anonymkode: 96017...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har hpmdt på med dette siden 1. juli og har blitt sjekket av utallige leger. Kanskje på tide å innse at de har rett?

Anonymkode: 2f8e2...caf

Selv leger kan ta feil og selv hypokondere kan få alvorlig sykdom... 

Av og til må man bare kjenne på sin egen kropp og kreve videre utredning altså. 

Anonymkode: 86e29...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Me fekk beskjed at barnet  vårt var for frisk og oppegående til at det sku feile henne noko , dagen etterpå startet 2,5 år lang  cellegift kur mot leukemi .....Så ja ..dei legene seier mykje rart 

Anonymkode: 96017...337

Huff, så forferdelig! Håper det gikk bra med jenta di! ❤️

Leger er bare mennesker de også, men dessverre så er det en del som etterhvert glemmer det elementære med yrket, det å ikke være forutinntatt, ikke konkludere ut fra egne preferanser eller kjemi med personer, og det å forholde seg til det helt grunnleggende når det kommer til diagnostisering. Det er jo kjent at spesielt hos barn kan man ikke nødvendigvis konkludere ut fra energinivå.

Jeg har senere også fått vite at jeg kun var psykisk syk (tross flere psykiatriske vurderinger konkluderte med det motsatte), og leger overså både blodprøver og andre tester. Jeg kjempet i årevis for å få tatt noen bestemte tester, stilte helt elementære spørsmål, fikk hele tiden høre at jeg var for frisk til å kunne feile noe, for de som slet med sånn og sånn, de "var virkelig syk". Etter flere år fikk jeg påvist en forgiftning i kroppen gjennom en av testene jeg hadde tryglet om å få, men selv det bortforklarer legene, for det stemmer ikke med den oppfatningen de har gjort av meg og det de kan. Jeg burde visst passet på å plassere forgiftningen på "riktige" steder i kroppen slik at det passer med deres lærebøker. Og det er bare litt av alle uakseptable ting jeg har opplevd.

Dessverre så er ikke det Hi opplever unikt. Problemet er at bak hver historie så står det en person som har et liv å leve! Men som ikke blir hørt uten langvarige kamper som de aldri skulle vært nødt til å føre.

Anonymkode: 2629f...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er vel at jeg ikke har blitt sjekket?  

Anonymkode: f1f18...6bc

Du har vært innlagt på sykehus, tatt blodprøver, tatt ultralyd og undersøkt av fastlege, 2 eller 3 sykhusleger og på legevakt. Det er å sjekke deg. 

Anonymkode: 2f8e2...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har vært innlagt på sykehus, tatt blodprøver, tatt ultralyd og undersøkt av fastlege, 2 eller 3 sykhusleger og på legevakt. Det er å sjekke deg. 

Anonymkode: 2f8e2...caf

Enig i dette. I tillegg har du klart å være alene med 4 barn med disse smertene. Jeg skjønner ennå ikke hvordan du får handlet og tatt vare på barna dersom du er så dårlig som du beskriver her inne. Dette har jo pågått i mange uker.

Anonymkode: cbf2f...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig i dette. I tillegg har du klart å være alene med 4 barn med disse smertene. Jeg skjønner ennå ikke hvordan du får handlet og tatt vare på barna dersom du er så dårlig som du beskriver her inne. Dette har jo pågått i mange uker.

Anonymkode: cbf2f...8c8

Nemlig. Hysteri.

Anonymkode: 43515...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har vært innlagt på sykehus, tatt blodprøver, tatt ultralyd og undersøkt av fastlege, 2 eller 3 sykhusleger og på legevakt. Det er å sjekke deg. 

Anonymkode: 2f8e2...caf

Dessverre så er mange leger altfor opptatt av å se hva andre leger har konkludert med, og går ikke mot det som står i journalen. Jeg har opplevd det selv og med mitt ene barn. Det blir en følgefeil der lege nummer to går ut fra at lege nummer en har vært grundig og konkludert riktig, og lege nummer tre regner med at en og to har rett. Sånn kan det skje at hjertefeil hos et barn ikke blir oppdaget bare fordi lege nummer en var litt kjapp og konkluderte uten å ha sjekket det den burde. Neste lege leste notatene fra første lege, legen på helsestasjonen likeså og jeg ble stemplet "hysterisk mor". Det sto sikkert i journalen også. Først da vi gikk til Volvat ble det oppdaget at ting ikke var som det skulle. 

Anonymkode: ae5e4...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har vært innlagt på sykehus, tatt blodprøver, tatt ultralyd og undersøkt av fastlege, 2 eller 3 sykhusleger og på legevakt. Det er å sjekke deg. 

Anonymkode: 2f8e2...caf

Jeg var aldri innlagt på sykehus. Var på akuttmottakk og sendt hjem med piller mot magesår. Ultralyd ble tatt samme dagen jeg ble sendt til sykehus med beskjed om at CT skulle tas for å utelukke bukspyttkjertelbetennelse. Fastlegen har ikke tatt meg imot fordi det ventes på time til mr om 3 uker. Ventet i 3 mnd på denne. Hvor du får ata blodprøver er tatt er jeg nysgjerrig på, og gastroskopi ble bestilt av meg privat. 2/3 sykehusleger? 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nemlig. Hysteri.

Anonymkode: 43515...5af

Overser!

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig i dette. I tillegg har du klart å være alene med 4 barn med disse smertene. Jeg skjønner ennå ikke hvordan du får handlet og tatt vare på barna dersom du er så dårlig som du beskriver her inne. Dette har jo pågått i mange uker.

Anonymkode: cbf2f...8c8

Overser!

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har vært innlagt på sykehus, tatt blodprøver, tatt ultralyd og undersøkt av fastlege, 2 eller 3 sykhusleger og på legevakt. Det er å sjekke deg. 

Anonymkode: 2f8e2...caf

Oversett delvis! Fakta er greit å ha!

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke jeg som spurte om avføringen din, men det at avføringen din er såpass lys kan være et tegn på galleproblemer, som igjen kan gi bukspyttkjertelbetennelse.

Viktig at du tar med det at avføringen din endret seg i juli og at den har vært slik siden neste gang du snakker med en lege eller skal ta undersøkelser.

Den fastlegen din ville jeg byttet ut! Når smertestillende ikke fungerer i det hele tatt på smertene dine, da er det legens ansvar å enten finne smertestillende som fungerer for deg, eller finne ut hvorfor de ikke fungerer. Kanskje er du, som en annen nevner, en av de som ikke har noen smertelindrende effekt av bl.a. paralgin forte, pinex forte, tramadol - i så fall er du jo ikke smertelindret i det hele tatt (be neste lege om å ta CYP-tester for å sjekke om du kan ha en genvariant som gjør at du ikke får effekt av slike preparater, kan også være viktig mtp. en del andre medikamenter og doseringer). Eller at problemene er at smertene er så store at de ikke kan smertelindres selv om du tar opp disse medikamentene normalt. 

Når legen sier at du bare må ta smertestillende, da må du si fra at smertestillende ikke har gitt deg smertelindrene, og hva han da har tenkt å gjøre for å hjelpe deg. Får du ikke noe fornuftig svar da, så ville jeg spurt om han mener det er ansvarlig at du, som er alene med flere barn, skal ha så store smerter at du ikke lenger fungerer, og hvem som har tenkt å ta ansvar.

Den som hjelper deg med å ringe, kan den hjelpe deg i helgen også? Høres ut som om du trenger noen hos deg og barna.

Anonymkode: 

Jeg får hjelp til barna, og de har det flott. Det er verre å måtte gå sånn her inne flere uker når hjelpen burde Vært nær. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Me fekk beskjed at barnet  vårt var for frisk og oppegående til at det sku feile henne noko , dagen etterpå startet 2,5 år lang  cellegift kur mot leukemi .....Så ja ..dei legene seier mykje rart 

Anonymkode: 96017...337

Uff bare tragisk❤ Håper din datter har det greit?

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var aldri innlagt på sykehus. Var på akuttmottakk og sendt hjem med piller mot magesår. Ultralyd ble tatt samme dagen jeg ble sendt til sykehus med beskjed om at CT skulle tas for å utelukke bukspyttkjertelbetennelse. Fastlegen har ikke tatt meg imot fordi det ventes på time til mr om 3 uker. Ventet i 3 mnd på denne. Hvor du får ata blodprøver er tatt er jeg nysgjerrig på, og gastroskopi ble bestilt av meg privat. 2/3 sykehusleger? 

Anonymkode: f1f18...6bc

Ikke meg du svarer, men på akuttmottak er det leger som undersøker deg. Og akuttmottak er på sykehus. Ergo, du har blitt undersøkt på sykehus av leger. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 23.25, Anonym bruker skrev:

De sjekket dette med ultralyd. Det var ikke det. Han skrev i papirene sterk mistanke om bukspyttkjertel betennelse. Ber om at det utredes videre. Vel sykehus mente utifra blodprøver at det umulig kan være det. Men magesår sendte meg hjem med syrenøytraliserende som ikke fungerer 1%

Anonymkode: f1f18...6bc

Her skriver jo du har tatt blodprøver?

Anonymkode: cbf2f...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var aldri innlagt på sykehus. Var på akuttmottakk og sendt hjem med piller mot magesår. Ultralyd ble tatt samme dagen jeg ble sendt til sykehus med beskjed om at CT skulle tas for å utelukke bukspyttkjertelbetennelse. Fastlegen har ikke tatt meg imot fordi det ventes på time til mr om 3 uker. Ventet i 3 mnd på denne. Hvor du får ata blodprøver er tatt er jeg nysgjerrig på, og gastroskopi ble bestilt av meg privat. 2/3 sykehusleger? 

Anonymkode: f1f18...6bc

Her skriver du blodprøver ikke er tatt?

Anonymkode: cbf2f...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 20.37, Anonym bruker skrev:

Hva gjør jeg da? Har så sterke smerter i mellomgulv. Kan ikke være normalt. Var innlagt på sykehus, de satt meg på syrenøytraliserende og sendte meg hjem. Dette var forrige tirsdag. Smertene øker på, og jeg har hatt 0 utredning. Har problemer med å puste dypt inn. Legevakt tar meg ikke seriøst, fastlege gir mer smertestillende og sykehus overser meg når jeg ringer. Altså.hva gjør jeg? 

Anonymkode: f1f18...6bc

Her skriver du at du var innlagt på sykehus?

Anonymkode: cbf2f...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har hatt så sterke smerter at du ikke klarer sitte/ligge siden 14. Juli? Uten at leger tar deg alvorlig? 

Anonymkode: cbf2f...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...