Gå til innhold

Sterke smerter i mellomgulv, men ingen tar meg seriøst


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså - bukspyttkjertelbetennelse kan man dø av. Jeg mistet et familiemedlem for under to år siden pga. det.

Ring 113 og si at du har vært dårlig en uke, men er nå så dårlig at du har store problemer med å puste og sitte og knapt greier å stå, at du har så store smerter at du ikke vet hvor du skal gjøre av deg og at du trenger hjelp.

Ikke vent til legetime i morgen, det er ikke sikkert du har tid til det...

Det er ditt liv, Hi, ta deg selv på alvor!

Anonymkode: 2629f...2ce

Dette. Har ringt 113 for mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bukspyttbetennelse har jeg hatt. Da hadde jeg amylaseverdier på over 500 og crp på over 600. Ingen magesmerter. Hva er verdiene dine? Når blodprøvesvar kom ble jeg direkte innlagt. 

Anonymkode: f2702...c8e

Sannsynligvis normale siden HI skrev at legen mente det umulig kunne være bukspyttkjertelbetennelse pga blodprøvene.

Anonymkode: 38238...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte 113. Ble hentet av ambulanse. Ble sendt hjem av legevakt. Har fortsatt store smerter. Legen sier at det er bare å vente på jeg får time til MR. Kan ta to /tre uker. Det er helt utrolig. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør jeg da? Har så sterke smerter i mellomgulv. Kan ikke være normalt. Var innlagt på sykehus, de satt meg på syrenøytraliserende og sendte meg hjem. Dette var forrige tirsdag. Smertene øker på, og jeg har hatt 0 utredning. Har problemer med å puste dypt inn. Legevakt tar meg ikke seriøst, fastlege gir mer smertestillende og sykehus overser meg når jeg ringer. Altså.hva gjør jeg? 

Anonymkode: f1f18...6bc

Har du blitt testet for korona?

Anonymkode: 269b5...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ringte 113. Ble hentet av ambulanse. Ble sendt hjem av legevakt. Har fortsatt store smerter. Legen sier at det er bare å vente på jeg får time til MR. Kan ta to /tre uker. Det er helt utrolig. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Hva tror de at det kan være da? Noe må de jo mistenke når de sender deg til MR

Anonymkode: 87b39...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har blitt undersøkt godt nok til å fastslå at det ikke er noe farlog. Lidelser som angst og luft i magen kan gjøre vondt men er ikke farlig. Kanskje det er noe sånt som feiler deg. Hør på legen og slapp av. Slå deg til ro med at det ikke er farlig.

Anonymkode: 2f8e2...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør jeg da? Har så sterke smerter i mellomgulv. Kan ikke være normalt. Var innlagt på sykehus, de satt meg på syrenøytraliserende og sendte meg hjem. Dette var forrige tirsdag. Smertene øker på, og jeg har hatt 0 utredning. Har problemer med å puste dypt inn. Legevakt tar meg ikke seriøst, fastlege gir mer smertestillende og sykehus overser meg når jeg ringer. Altså.hva gjør jeg? 

Anonymkode: f1f18...6bc

Du kan ikke si at du ikke er utredet bor du har vært gjennom UL, blodprøver og legeundersøkelsen.

du er sannsynligvis utredet godt nok til at de kan konkludere med at det ikke er noe alvorlig. Det kan være alt fra luftsmerter, muskelsmerter og angst. Muskelspenninger kan feks gi problemer med å puste dypt inn.

Ta deg en tur til manuellterapeut eller naprapat😀

Anonymkode: b164e...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke si at du ikke er utredet bor du har vært gjennom UL, blodprøver og legeundersøkelsen.

du er sannsynligvis utredet godt nok til at de kan konkludere med at det ikke er noe alvorlig. Det kan være alt fra luftsmerter, muskelsmerter og angst. Muskelspenninger kan feks gi problemer med å puste dypt inn.

Ta deg en tur til manuellterapeut eller naprapat😀

Anonymkode: b164e...78b

Det er neppe noe naprapaten kan gjøre med magen. 

Anonymkode: 027be...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk slike smertet ved gallesteinsanfall. Det var ekstremt vondt, følte at jeg ikke fikk puste. Som om jeg brant innvendig. Ved ul fant de to store steiner (ca 1cm i diameter) og flere små. De sa at når de store steinene stenger for gallegangen kommer ikke gallevæsken ut slik som den skal. Galleblæren blir så helt full, og når de store steinene endelig flytter litt på seg, kommer all gallestein ut samtidig. Og det er sinnsykt vondt! 

Jeg endte opp med å måtte fjerne galleblæren.

Anonymkode: d04dd...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2020 den 11.56, Anonym bruker skrev:

Ringte 113. Ble hentet av ambulanse. Ble sendt hjem av legevakt. Har fortsatt store smerter. Legen sier at det er bare å vente på jeg får time til MR. Kan ta to /tre uker. Det er helt utrolig. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Hvordan går det hi?

Anonymkode: 87b39...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, ikke bra. Magesmertene er uutholdelige. Jeg var på gastroskopi i går.  Ingenting galt men han første legen mistenkte bukspyttkjertelbetennelse men ennå ingen mr av denne. Prøver å bli tatt seriøst og idag knekker jeg sammen. Har 4 barn og er veldig dårlig. Klarer ikke puste så sterke smerter jeg har. Ingen vil se på meg. Ikke fastlegen, ikke legevakt, ikke sykehus. Er så bekymret. Kalnes er sykehuset jeg sogner til.  Kan jeg danbefale på akuttmottak på.ahus feks? Føler meg ikke trygg på det sykehuset. De mente jeg hadde magesår satt meg på masse medisiner. Jeg ba på mine knær om at de skulle sjekke bukspytt men nei du er for ung for ct (33år) Vil bare gråte. Er redd og fortvilet og har sterke smerter som er verre enn noen gang. Er kvalm og uvel.  Svimmel og føler meg kjempe dårlig. 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du tatt innvendig ul av eggstokker? Sånne smerter hadde jeg nå cyster sprakk... men ikke så langvarige da, mer akutte. 
 

men slapp av, du sier du ikke får puste, men du gjør nok det ellers dør man fort 🙈

Anonymkode: 97275...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du tatt innvendig ul av eggstokker? Sånne smerter hadde jeg nå cyster sprakk... men ikke så langvarige da, mer akutte. 
 

men slapp av, du sier du ikke får puste, men du gjør nok det ellers dør man fort 🙈

Anonymkode: 97275...23a

Ja ingenting galt. Smertene.er så sterke at jeg har problemer med å puste dypt

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har så vondt at du nesten ikke greier å puste, så ringer du 113!!

Anonymkode: f6018...3be

Det har jeg gjort og de sender meg bare hjem 

Anonymkode: f1f18...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg gjort og de sender meg bare hjem 

Anonymkode: f1f18...6bc

Da drar du til ahus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Får jeg lov? 

Anonymkode: f1f18...6bc

Du kan dra til hvilket sykehus du vil. Du kan omså reise til Hammerfest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er mer effektivt enn å besvime på vei inn til akkuttmottaget. Da sjekker de alt, og akutten på Ahus er bra etter min erfaring (helt reel besvimelse da, lakk spinalvæske og ble avist på riksen gang på gang).

Anonymkode: 27793...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også at jeg ville kontaktet legevakten på et annet sykehus, eller akuttmottaket.

Det er over en måned siden du fikk vite at du skulle på MR om 2-3 uker, så det må du få fortgang i. Jeg ville også vurdert å gå til en privat lege/spesialist om du har muligheten til det.

Hvordan er smertene dine? Akkurat hvor sitter de? Er det noe som letter eller forverrer smertene? Greier du å være i aktivitet/jobb? Fungerer smertestillende? Har du andre symptomer?

Anonymkode: 2629f...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...