Gå til innhold

Hvordan klare å se en fremtid med den jævla Aspergers diagnosen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ikke at du HAR det kjedelig, du ER kjedelig, og det kan du forandre! Spennende mennesker med spennende liv bryr seg ikke om hva som er «vanlig», eller hva andre vil tenke.

Anonymkode: bfe37...45d

Bør jeg reise til utlandet en tur? Jeg bare ser ingen grunn. Jeg skal ikke jobbe der, jeg skal bare se noe nytt. Møte noen bekjente... men så skal jeg tilbake til min kjedelig hjembygd....:/ 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bør jeg reise til utlandet en tur? Jeg bare ser ingen grunn. Jeg skal ikke jobbe der, jeg skal bare se noe nytt. Møte noen bekjente... men så skal jeg tilbake til min kjedelig hjembygd....:/ 

Anonymkode: 00147...460

Selvsagt bør du det. Da opplever du noe spennende. Ikke tenk så mye, bare gjennomfør 

Anonymkode: bfe37...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt bør du det. Da opplever du noe spennende. Ikke tenk så mye, bare gjennomfør 

Anonymkode: bfe37...45d

Men jeg får sånn angst når jeg ikke har inntekt. :( jeg har 100.000 ca etter lån. Føler liksom jeg bruker opp alt på en reise.... hotell ca 2500 maks. Fly 500 totalt, tur retur da jeg har poeng å betale med. 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Reise på tir ALENE? Føler ikke det er vanlig...

Anonymkode: 00147...460

Du har jo fått masse meldinger fra folk som har reist alene. Det er helt vanlig. Det folk tenker er at du er selvstendig. Hvordan du vil prioritere å bruke pengene dine bestemmer du selv, hvis du må vente med å reise, så får du vente.

Anonymkode: ca766...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bør jeg reise til utlandet en tur? Jeg bare ser ingen grunn. Jeg skal ikke jobbe der, jeg skal bare se noe nytt. Møte noen bekjente... men så skal jeg tilbake til min kjedelig hjembygd....:/ 

Anonymkode: 00147...460

Det er det som kalles «å dra på ferie»... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor fett liv, i ditt blikk, tenker du at majoriteten av menneskene som svarer deg her har? de fleste av oss forsørger barn og bruker tiden på å tjene penger for å nettopp kunne forsørge barn og oss selv. Mange er aleneforeldre, eller her vært det. Og du kan lukke øynene noen minutt og tenke gjennom hva du ser for deg at den situasjonen gjør med livet ditt? Det er kjedelig, det. Ut fra dine beskrivelser av hva som er kjedelig. Du lager også kategorier av andres og eget liv etter at det du tenker er kjedelig, henger sammen med å ha det dårlig, ha lavt ressurssapparat etc. At de som fyker til Tyrkia i tide og utide, har forhold med menn med andre statsborgerskap, har egen rundkjøring i oppkjørselen og en inntekt de ikke slaver for, disse tenker du er lykkelige og har «vunnet». De har neppe barn, med mindre det finnes betalte au pairer som tar «det kjedelige» ansvaret som følger med i minimum 18 år per unge. Hi, hør. Du tenker enormt sort-hvitt. Og man blir redd og lei seg når tankene er skrudd på den kanalen. Hvis du tenker at du vil oppnå høyest grad av lykkefølelse, så er ønskene dine, som du tenker du ikke får til å gjennomføre, ikke det som gjør deg lykkelig, mest sannsynlig. En haug av forskningsresultater på lykke kontra materialisme og ansvar osv viser det. Det som nok bidrar til følelsen din av mislykkethet er at du ikke helhjertet forsøker å velge deg ut noen få «ting» du ønsker å oppnå, og så legger du kreftene dine i dette og gjennomfører det. Vet du hva som skiller ressurssterke og mindre ressurssterke mennesker? Evne til handling. Å gripe girspaken og være løsningsfokusert i trange passasjer i livet. Dette vet nok psykologen din. Og det vil han eller henne hjelpe deg med. Forsøk likevel i mellomtiden å ikke tro at alle som har det du mener du mangler har så kule liv. Selv hadde jeg noen av mine desidert beste år som alenemor, nettopp fordi jeg fikk ting til selv, det ga skikkelig mestring. Jobb, barn, styrte hva dagene skulle inneholde, brukte barna til å etablere stort nettverk, gikk til og fra jobb og fikk mosjon osv. Var langt fra rik, reiste ikke til andre land og fikk ikke roser strødd på sengen av vakre menn. Det har jeg fått før og siden. Og ingen ting slår følelsen av å mestre sitt eget liv, innenfor de rammene man er tildelt. Masse lykke til. 

Anonymkode: 4bffb...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tyrkia er ikke en unnskyldning. Folk flytter til utlandet. Jeg har hatet å komme hjem igjen til familien min etter dette. Jeg har fra en liten bygd hvor det er vanskelig å komme seg! Jeg liker så mye bedre Tyrkia. Hva tror du liksom? At når jeg er i balanse vil jeg slå meg ned nærmere moren min med norsk mann? 

Anonymkode: 00147...460

Det er en unnskyldning, og en dårlig en. Ingenting stopper deg. Men du vil jo heller sitte og mjaue på forum enn gå ut og leve. 

Anonymkode: b9814...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjedelige ressurser, da mener jeg folk dom må slave for alt annet. De får gjerne minstelønn. Lite penger= lite makt. Det er ofte slike med «ekstra utfordringer» som må ta til takke med en jobb de får. Altså det eneste de klarer er å være slaver for minstelønn. Folk som skaper eventyr er litt mer spennende. Ikke folk som aldri har råd til noe, og ikke har kunnskap 

Anonymkode: 00147...460

Med kjedelige ressurser mener du lite penger med andre ord.

Som Pashla skriver i et annet innlegg , du forventer rikdom og eventyr med null egeninnsats. Hvor realistisk tror du det er? Tror du folk flest bare har fått masse penger? Tror du de med spennende jobb og høy inntekt har fått det sånn uten videre?

Jeg har godt betalt jobb i dag, men jeg lover deg, det var ikke mye fett i 20-årene da jeg studerte og ikke dreit jeg penger i starten av min jobbkarriere heller. Studielånet mitt er heller ikke ubetydelig. Jeg har også parallelt med studier jobbet i de jobbene du beskriver så nedsettende. Min erfaring fra de jobbene er at jeg traff mange hyggelige mennesker og noen ikke hyggelige. Akkurat slik som jeg har det i jobben min nå.

 Du lever med et så skjevt syn på hva livet kan tilby at det som jeg har sagt tidligere grenser til vrangforestillinger. 

Anonymkode: 3f3a5...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men dette her er en liten bygd som jeg prøvde å passe inn i før. Jeg er ikke lenger noe interessert i det som er her. Hadde jeg vært fra storby hadde det vært mer enkelt. 

Utlandet som langsiktig mål? Kjedelig å bli 35-50 før man gjør noe!!:( alle unge årene går bort her. Jeg har jo bodd her. Men nå som jeg ikke er interessert i det jeg har her, jeg får det ikke til å bety noe :( tenker på tyrkeren og hvordan livet kunne vært i utlandet. Føler det er en seig tråd bak meg som drar meg tilbake hele tiden :( hvorfor må jeg være her igjen nå? Trodde tiden her var ferdig jeg :( jeg skulle jo egentlig aldri hit igjen 

Anonymkode: 00147...460

Hvis du flyttet til Tyrkia nå. Hvordan ser du for deg at en vanøig dag skulle være? Skulle du bo alene eller sammen med noen? Hus? Leilighet? Hotell? Hva skulle du spise og hvem skulle lage maten? Skulle du jobbe? Eventuelt med hva? Hvem skulle du smakke med? På hvilket språk? Osv.

Hva er egentlig drømmen?

Anonymkode: 716e7...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du flyttet til Tyrkia nå. Hvordan ser du for deg at en vanøig dag skulle være? Skulle du bo alene eller sammen med noen? Hus? Leilighet? Hotell? Hva skulle du spise og hvem skulle lage maten? Skulle du jobbe? Eventuelt med hva? Hvem skulle du smakke med? På hvilket språk? Osv.

Hva er egentlig drømmen?

Anonymkode: 716e7...3ee

Kunne fint bodd alene. Leilighet. Hva man skulle spise??? Dumt spørsmål. 

På tyrkisk og engelsk. 

Men hva med de som flytter da? 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor fett liv, i ditt blikk, tenker du at majoriteten av menneskene som svarer deg her har? de fleste av oss forsørger barn og bruker tiden på å tjene penger for å nettopp kunne forsørge barn og oss selv. Mange er aleneforeldre, eller her vært det. Og du kan lukke øynene noen minutt og tenke gjennom hva du ser for deg at den situasjonen gjør med livet ditt? Det er kjedelig, det. Ut fra dine beskrivelser av hva som er kjedelig. Du lager også kategorier av andres og eget liv etter at det du tenker er kjedelig, henger sammen med å ha det dårlig, ha lavt ressurssapparat etc. At de som fyker til Tyrkia i tide og utide, har forhold med menn med andre statsborgerskap, har egen rundkjøring i oppkjørselen og en inntekt de ikke slaver for, disse tenker du er lykkelige og har «vunnet». De har neppe barn, med mindre det finnes betalte au pairer som tar «det kjedelige» ansvaret som følger med i minimum 18 år per unge. Hi, hør. Du tenker enormt sort-hvitt. Og man blir redd og lei seg når tankene er skrudd på den kanalen. Hvis du tenker at du vil oppnå høyest grad av lykkefølelse, så er ønskene dine, som du tenker du ikke får til å gjennomføre, ikke det som gjør deg lykkelig, mest sannsynlig. En haug av forskningsresultater på lykke kontra materialisme og ansvar osv viser det. Det som nok bidrar til følelsen din av mislykkethet er at du ikke helhjertet forsøker å velge deg ut noen få «ting» du ønsker å oppnå, og så legger du kreftene dine i dette og gjennomfører det. Vet du hva som skiller ressurssterke og mindre ressurssterke mennesker? Evne til handling. Å gripe girspaken og være løsningsfokusert i trange passasjer i livet. Dette vet nok psykologen din. Og det vil han eller henne hjelpe deg med. Forsøk likevel i mellomtiden å ikke tro at alle som har det du mener du mangler har så kule liv. Selv hadde jeg noen av mine desidert beste år som alenemor, nettopp fordi jeg fikk ting til selv, det ga skikkelig mestring. Jobb, barn, styrte hva dagene skulle inneholde, brukte barna til å etablere stort nettverk, gikk til og fra jobb og fikk mosjon osv. Var langt fra rik, reiste ikke til andre land og fikk ikke roser strødd på sengen av vakre menn. Det har jeg fått før og siden. Og ingen ting slår følelsen av å mestre sitt eget liv, innenfor de rammene man er tildelt. Masse lykke til. 

Anonymkode: 4bffb...6cb

Bruk avsnitt. 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med kjedelige ressurser mener du lite penger med andre ord.

Som Pashla skriver i et annet innlegg , du forventer rikdom og eventyr med null egeninnsats. Hvor realistisk tror du det er? Tror du folk flest bare har fått masse penger? Tror du de med spennende jobb og høy inntekt har fått det sånn uten videre?

Jeg har godt betalt jobb i dag, men jeg lover deg, det var ikke mye fett i 20-årene da jeg studerte og ikke dreit jeg penger i starten av min jobbkarriere heller. Studielånet mitt er heller ikke ubetydelig. Jeg har også parallelt med studier jobbet i de jobbene du beskriver så nedsettende. Min erfaring fra de jobbene er at jeg traff mange hyggelige mennesker og noen ikke hyggelige. Akkurat slik som jeg har det i jobben min nå.

 Du lever med et så skjevt syn på hva livet kan tilby at det som jeg har sagt tidligere grenser til vrangforestillinger. 

Anonymkode: 3f3a5...0f1

Jeg tenkte ikke på penger. Men kanskje, for de som fremstod som svakest på skolen er de samme som er i dag. Hun som mobba folk og meg f.eks...og mange av de som er like meg, er så kjedelige fordi de har lite ressurser. Mig å klare så lite liksom...

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor fett liv, i ditt blikk, tenker du at majoriteten av menneskene som svarer deg her har? de fleste av oss forsørger barn og bruker tiden på å tjene penger for å nettopp kunne forsørge barn og oss selv. Mange er aleneforeldre, eller her vært det. Og du kan lukke øynene noen minutt og tenke gjennom hva du ser for deg at den situasjonen gjør med livet ditt? Det er kjedelig, det. Ut fra dine beskrivelser av hva som er kjedelig. Du lager også kategorier av andres og eget liv etter at det du tenker er kjedelig, henger sammen med å ha det dårlig, ha lavt ressurssapparat etc. At de som fyker til Tyrkia i tide og utide, har forhold med menn med andre statsborgerskap, har egen rundkjøring i oppkjørselen og en inntekt de ikke slaver for, disse tenker du er lykkelige og har «vunnet». De har neppe barn, med mindre det finnes betalte au pairer som tar «det kjedelige» ansvaret som følger med i minimum 18 år per unge. Hi, hør. Du tenker enormt sort-hvitt. Og man blir redd og lei seg når tankene er skrudd på den kanalen. Hvis du tenker at du vil oppnå høyest grad av lykkefølelse, så er ønskene dine, som du tenker du ikke får til å gjennomføre, ikke det som gjør deg lykkelig, mest sannsynlig. En haug av forskningsresultater på lykke kontra materialisme og ansvar osv viser det. Det som nok bidrar til følelsen din av mislykkethet er at du ikke helhjertet forsøker å velge deg ut noen få «ting» du ønsker å oppnå, og så legger du kreftene dine i dette og gjennomfører det. Vet du hva som skiller ressurssterke og mindre ressurssterke mennesker? Evne til handling. Å gripe girspaken og være løsningsfokusert i trange passasjer i livet. Dette vet nok psykologen din. Og det vil han eller henne hjelpe deg med. Forsøk likevel i mellomtiden å ikke tro at alle som har det du mener du mangler har så kule liv. Selv hadde jeg noen av mine desidert beste år som alenemor, nettopp fordi jeg fikk ting til selv, det ga skikkelig mestring. Jobb, barn, styrte hva dagene skulle inneholde, brukte barna til å etablere stort nettverk, gikk til og fra jobb og fikk mosjon osv. Var langt fra rik, reiste ikke til andre land og fikk ikke roser strødd på sengen av vakre menn. Det har jeg fått før og siden. Og ingen ting slår følelsen av å mestre sitt eget liv, innenfor de rammene man er tildelt. Masse lykke til. 

Anonymkode: 4bffb...6cb

Barn har dere selv valgt, så akkurat det synes jeg ikke synd på folk for. 

Hvilken kanal blir man redd og lei seg av? 

Hva mener du ikke gjør meg lykkelig? Jeg blir ikke lykkeligere av å tenke på et liv ned As heller... 

jeg bare ser ingen grunn til å reise hvis jeg ikke har ærend! Jeg blir mest sannsynlig gående alene.:( 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er en unnskyldning, og en dårlig en. Ingenting stopper deg. Men du vil jo heller sitte og mjaue på forum enn gå ut og leve. 

Anonymkode: b9814...5ab

Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan forelske meg i han, og hvorfor jeg gjorde det. Føler meg egentlig bare kjempe ensom, fordi det virker som hvem som helst andre kan bli sammen med han, men for min del er det helt stengt. 

Og så klarer jeg liksom ikke bli helt fornøyd med andre menn som treffer meg 😕 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker folk er litt urettferdige med deg. 

Fordi ja, du har absolutt aspergers, og det som følger med. Du ser verden i svart/hvitt, og henger deg opp i ting.

Å dele inn mennesker slik du gjør, med undermennesker og overmennesker, er også litt typisk autisme. Det handler kanskje om manglende sosial kompetanse..

Så på en måte er jeg enig med deg. Det forventes en fleksibilitet og sosial fungering som nok er veldig vanskelig for deg.

 

Anonymkode: d4a7e...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker folk er litt urettferdige med deg. 

Fordi ja, du har absolutt aspergers, og det som følger med. Du ser verden i svart/hvitt, og henger deg opp i ting.

Å dele inn mennesker slik du gjør, med undermennesker og overmennesker, er også litt typisk autisme. Det handler kanskje om manglende sosial kompetanse..

Så på en måte er jeg enig med deg. Det forventes en fleksibilitet og sosial fungering som nok er veldig vanskelig for deg.

 

Anonymkode: d4a7e...217

Jeg tror du bare prøver å finne en måte å stikke på. Så Hitler hadde autisme? 

Jeg er faktisk ikke pliktig til å se på alle som likeverdige. Hun som mobbet meg feks, er ikke likeverdig. Jeg har ingen plikt til å ta hensyn til andres følelser, slik som henne. Men hun har ingenting jeg vil ha. 

 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du bare prøver å finne en måte å stikke på. Så Hitler hadde autisme? 

Jeg er faktisk ikke pliktig til å se på alle som likeverdige. Hun som mobbet meg feks, er ikke likeverdig. Jeg har ingen plikt til å ta hensyn til andres følelser, slik som henne. Men hun har ingenting jeg vil ha. 

 

Anonymkode: 00147...460

Leser vi det samme. Her fikk du et hyggelig innlegg blant mange ikke hyggelige og så svarer du som en drittsekk. 

As eller ikke, du har ansvar for ditt liv. Du får ett. Du kan pisse det bort eller gjøre noe med det. Ingen kommer til å komme viftende med penger og berømmelse og heite menn. Er det det du vil ha må du jobbe for det. Skaff deg utdannelse, begynn i en jobb, reis eller noe annet, men for Guds skyld logg deg av nettet.

Anonymkode: 3f3a5...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kunne fint bodd alene. Leilighet. Hva man skulle spise??? Dumt spørsmål. 

På tyrkisk og engelsk. 

Men hva med de som flytter da? 

Anonymkode: 00147...460

Snakker og skriver du tyrkisk?

Hva er drømmen i forhold til jobb? Har du en utdanning eller kunskaper ellers som gjør at du kan fprsørge deg der?

Hvis du ikke har ting på plass som du trenger for å oppfylle drømmen bør du kanskje jobbe med dem nå, mens du alikevell ikke har så mye annet å gjøre?

Anonymkode: 716e7...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakker og skriver du tyrkisk?

Hva er drømmen i forhold til jobb? Har du en utdanning eller kunskaper ellers som gjør at du kan fprsørge deg der?

Hvis du ikke har ting på plass som du trenger for å oppfylle drømmen bør du kanskje jobbe med dem nå, mens du alikevell ikke har så mye annet å gjøre?

Anonymkode: 716e7...3ee

Jeg hverken snakker eller skriver særlig tyrkisk. Ar øvd, men nå er mye glemt pga jeg ikke tror jeg skal dit igjen. Bortkastet liksom. Det er folk jeg har truffet som er i Tyrkia hos kjærestene sine uten å ha jobb. 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leser vi det samme. Her fikk du et hyggelig innlegg blant mange ikke hyggelige og så svarer du som en drittsekk. 

As eller ikke, du har ansvar for ditt liv. Du får ett. Du kan pisse det bort eller gjøre noe med det. Ingen kommer til å komme viftende med penger og berømmelse og heite menn. Er det det du vil ha må du jobbe for det. Skaff deg utdannelse, begynn i en jobb, reis eller noe annet, men for Guds skyld logg deg av nettet.

Anonymkode: 3f3a5...0f1

Tror vedkommende ville stikke. 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 Fordi jeg vil ting som er litt annerledes enn de fleste? 

Jeg får bare ikke hørt til noe sted. Hjemstedet liker jeg ikke. Utlandet er vanskelig....

Anonymkode: 00147...460

Nei. Fordi du gnåler om det samme og ikke tar til deg et snev av alle de gode rådene du får. 

Så lenge du ikke er villig til å ta noen sjanser så kommer du til til å fortsette ditt stusselige liv. 

Du får faktisk det livet du fortjener. 

Anonymkode: 8ef5d...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror vedkommende ville stikke. 

Anonymkode: 00147...460

Stikke hvor?

Anonymkode: 8ef5d...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...