Gå til innhold

Hvordan klare å se en fremtid med den jævla Aspergers diagnosen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hva om det er som absolutt alle steder?? At jeg bare er en»ingen»? Min identitet er på bygda. Hovednettverket er der, men jeg hater jo stedet. Men jeg passer liksom ikke inn de stedene jeg ville, så da får man ta til takke med det man får men jeg klarer ikke være fornøyd. Jeg har alltid visst at det er noe galt med meg og det stemmer! Jeg er liksom ikke den som virkelig etablerer meg i utlandet. Jeg er mer slik kjedelig som må bo der jeg får, og det er tilfeldigvis på små drittsteder. 

 

Anonymkode: 00147...460

Hvordan har du tenkt å finne ut av det om du ikke prøver?

Anonymkode: 8a213...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det skader ikke å sende en melding og si du ønsker en jobb der, det betyr ikke at dere skal være sammen, bare at du ser etter jobb. Hvorfor kan du ikke passe et barn når du tidligere har vært i serviceyrker?

 

Anonymkode: ca766...b72

Hva i huleste kan jeg jobbe med i Tyrkia? som ikke krever utdannelse og som lønner greit nok?

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva i huleste kan jeg jobbe med i Tyrkia? som ikke krever utdannelse og som lønner greit nok?

Anonymkode: 00147...460

Restaurant, butikk, hotell mm. Kanskje ikke så godt betalt, men du må jo begynne en plass, ingen går rett i drømmejobben med en gang. Hvis du googler "jobbe i Tyrkia" eller "jobbe i utlandet", kommer det opp nettsider der du kan legge inn CV-en din.

Anonymkode: ca766...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Restaurant, butikk, hotell mm. Kanskje ikke så godt betalt, men du må jo begynne en plass, ingen går rett i drømmejobben med en gang. Hvis du googler "jobbe i Tyrkia" eller "jobbe i utlandet", kommer det opp nettsider der du kan legge inn CV-en din.

Anonymkode: ca766...b72

er disse seriøse``????

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

er disse seriøse``????

Anonymkode: 00147...460

Ja, det er de nok. Du får legge inn CV-en og se om noen tar kontakt, så får du vurdere om det virker seriøst.

Anonymkode: ca766...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2019 den 17.40, Anonym bruker skrev:

Kjedelige ressurser, da mener jeg folk dom må slave for alt annet. De får gjerne minstelønn. Lite penger= lite makt. Det er ofte slike med «ekstra utfordringer» som må ta til takke med en jobb de får. Altså det eneste de klarer er å være slaver for minstelønn. Folk som skaper eventyr er litt mer spennende. Ikke folk som aldri har råd til noe, og ikke har kunnskap 

Anonymkode: 00147...460

DU vil ikke ha en utdanning som gjør at du må lese fagtekst. Du vil ikke ha en utdannelse der du må forholde deg til andre folk. Du vil ikke, vil ikke og vil ikke. Men det er urettferdig at du ikke får en fin og fancy jobb. Du vil ikke skaffe deg nye venner, du vil ikke ha kontakt med gamle venner, men det er urettferdig at du ikke har venner å reise med, for tenk om folk tror at du ikke har noen venner. Du trives ikke i bygda, og du gjør ingenting for at det skal bli mulig å flytte et annet sted, for det er jo kjedelig og passer bedre for folk som ikke er like høyverdige. Du vil reise, men du vil ikke bestille billetter, reise alene, stole på reiseselskap eller ordne det selv.

Og alt er asbergerdiagnosen sin feil.

Selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, gale damen skrev:

DU vil ikke ha en utdanning som gjør at du må lese fagtekst. Du vil ikke ha en utdannelse der du må forholde deg til andre folk. Du vil ikke, vil ikke og vil ikke. Men det er urettferdig at du ikke får en fin og fancy jobb. Du vil ikke skaffe deg nye venner, du vil ikke ha kontakt med gamle venner, men det er urettferdig at du ikke har venner å reise med, for tenk om folk tror at du ikke har noen venner. Du trives ikke i bygda, og du gjør ingenting for at det skal bli mulig å flytte et annet sted, for det er jo kjedelig og passer bedre for folk som ikke er like høyverdige. Du vil reise, men du vil ikke bestille billetter, reise alene, stole på reiseselskap eller ordne det selv.

Og alt er asbergerdiagnosen sin feil.

Selvsagt.

Jeg vil jobbe, men det er alltid mange om en jobb, så hva er liksom sjansen for at akkurat jeg får den? føler at hele livet er et nåløye.
Jeg vil skaffe meg nye venner, jeg vil ha noen av de gamle, men helst ikke de fra fortiden (bygda)
Kan bli vondt å reise alene til utlandet...og særlig om jeg drar til Tyrkia, for han fyren er egentlig  ikke min, og det er sikkert bare en "connetction" jeg har bare i hodet mitt. og den har vært der veldig veldig lenge nå... 
 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp alt dette med terapeuten din, HI, nettforum er ikke rette plassen for deg, du bare forsterker problemene dine unødvendig.

Anonymkode: f20f6...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta opp alt dette med terapeuten din, HI, nettforum er ikke rette plassen for deg, du bare forsterker problemene dine unødvendig.

Anonymkode: f20f6...a0e

Fordi folk svarer feil da eller? Ja jeg blir forvirra over folk på forum. 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mannen er også en stressfaktor for meg. Jeg innser liksom ikke at jeg ikke treffer han igjen. Jeg var kjempe glad den perioden jeg «hadde han». Da tekstet vi ganske sammenhengende. Men vi blir så mye eldre og jeg sitter igjen med en ide..

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva eller hvem er det som nekter deg å gjøre hva du vil? 

Det hjelper ingenting å skrive slik som dette, det absolutt eneste du oppnår er å lage din egen bedritne virkelighet.

Anonymkode: a86e3...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi folk svarer feil da eller? Ja jeg blir forvirra over folk på forum. 

Anonymkode: 00147...460

Nei, ikke fordi folk svarer feil, fordi DU snakker deg selv ned, fordi du rakker ned på deg selv, fordi du psyker deg selv ned, fordi du forsterker din egen angst og tvangtanker og mani. Det er ikke bra for deg å skrive på forum, og her sier du det jo selv, du blir forvirret over svarene du får.

Så ta alt dette med terapeuten din. Logg av nettet, ikke skriv mer på forum på noen uker. Sett deg minst ett mål hver dag og gjør noe som kan gjøre ditt eller andres liv litt bedre hver eneste dag. Vær i aktivitet, hjelp andre, aksepter at det tar tid å bli frisk, men at det er den tiden og behandlingen du trenger for å få det livet du ønsker deg. For du kan få et bra liv, men før du har gått lenger i riktig behandling så vil du ikke få så mange svar på mye av det du spør om i alle tråder. De svarene får du på sikt, når du gjør alt du må gjøre for å bli bedre, for da får du det bedre selv, og da vil også nye muligheter åpne seg for deg.

Så logg av, ikke skriv mer på forum. Kom deg ut og gjør noe du vet er positivt for din kropp eller psyke hver dag!

Anonymkode: f20f6...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi folk svarer feil da eller? Ja jeg blir forvirra over folk på forum. 

Anonymkode: 00147...460

Nei, folk svarer ikke feil. Alle her svarer eksakt det samme: DU bestemmer hvordan DU vil leve. Forvirringen skaper du selv. Slutt med det, logg av, gjør noe praktisk. Møt  noen av disse kjedelige og middelmådige folka som bor i den trange bygda di. Se om de ikke likevel kan være all righte og hyggelige venner. Slutt å spamme forumet her med vrangforestillinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Pashla skrev:

Nei, folk svarer ikke feil. Alle her svarer eksakt det samme: DU bestemmer hvordan DU vil leve. Forvirringen skaper du selv. Slutt med det, logg av, gjør noe praktisk. Møt  noen av disse kjedelige og middelmådige folka som bor i den trange bygda di. Se om de ikke likevel kan være all righte og hyggelige venner. Slutt å spamme forumet her med vrangforestillinger. 

Det er nesten ingen her på min alder. Det er ikke slik at det er noe galt med alle folka her. Jeg bare vil ikke ha tilhørigheten min her. Jeg vil ha den i Tyrkia, utlandet eller andre steder i Norge. Det er veldig kjedelig, når du drar ut og så er det hjembygda som blir hjemmet ditt likevel. Akkurat som med mamma. Hun hadde reisejobb, ig mulighet for å bosette seg i en by...men hun valgte barndomshjemmet i gokk uten tilgang til verden slik som resten av morsiden. 
jeg er livredd for å bli slik. 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er nesten ingen her på min alder. Det er ikke slik at det er noe galt med alle folka her. Jeg bare vil ikke ha tilhørigheten min her. Jeg vil ha den i Tyrkia, utlandet eller andre steder i Norge. Det er veldig kjedelig, når du drar ut og så er det hjembygda som blir hjemmet ditt likevel. Akkurat som med mamma. Hun hadde reisejobb, ig mulighet for å bosette seg i en by...men hun valgte barndomshjemmet i gokk uten tilgang til verden slik som resten av morsiden. 
jeg er livredd for å bli slik. 

Anonymkode: 00147...460

Redd for å bli kjedelig? 

Vel... frykt ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Pashla skrev:

Redd for å bli kjedelig? 

Vel... frykt ikke lenger.

Fordi at....? Jeg ikke vil være på bygda?

hva skal jeg i Tyrkia når jeg ikke har noe å dra tilbake til? I Norge er jeg ingen. Bare en jobbsøker. 
De i utlandet har jobber der...

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare redd og har angst for at vi er født med energier. Mamma hadde sjans til å få jobb andre steder/i byer flere ganger ila min oppvekst, men trakk seg ALLTID. hun ville være i hjembygda.

og jeg også havner på en eller annen måte bare på samme steder. Bitte små stunder hvor man kan kose seg i utlandet, men tar aldri det store skrittet å forandre totalt på livet sitt.,.. 😕.  

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi at....? Jeg ikke vil være på bygda?

Anonymkode: 00147...460

Fordi at du ikke kan bli særlig mye kjedeligere enn du er akkurat NÅ. Du har nådd et metningspunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

Fordi at du ikke kan bli særlig mye kjedeligere enn du er akkurat NÅ. Du har nådd et metningspunkt. 

Slutt å for henne da

Anonymkode: 29a19...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig utrolig at jeg har holdt ut så lenge. Jeg har jo bare omgås mamma og søsken i 2 år nå. Tyrkeren har jobb, sine barndomsvenner og kollegaer i hjembyen sin. Han møter også mange nye ifb jobben sin. Er det rart jeg føler forener utenfor? Jeg har hatt d slik hele livet. Uansett hvor jeg er , så har jeg «utenforvibber». Jeg hører virkelig ikke til, og alt dette gir meg angst. Eneste livet mitt dreier seg om er å ta til takke med det jeg ikke er så glad for. Alt holdt på å skje sluk jeg ble fortalt gjennom oppveksten og slik jeg trodde på. Men så kommer den kjipe versjonen av livet og tar størst plass og enda en gang kan jeg liksom ikke være lykkelig. Jeg har bare kjempe angst for at vi er født på vibrasjoner. 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke mer synd på deg enn andre... 

Anonymkode: b9564...23d

Fordi for mange av oSs evner ikke annet enn å ta til takke med det vi får. Folk klarer bare å få problemer . 
ikke ALLE, men alt for mange er helt ekstremt talentløse. Klarer ikke ha råd til ting, klarer ikke nå målene sine, klarer ikke holde på venner osv 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du vært veldig manisk og opprettet tråd etter tråd etter tråd etter tråd på kg. Du gjør ikke annet enn å prate negativt om deg selv og livet ditt og alle andre. På denne måten gjør du bare deg selv sykere.

Jeg tror ikke et øyeblikk på at du forteller behandler hvor ekstremt manisk du er på dette, hvor stor hangup dette er for deg, hvor ekstremt mange tråder du oppretter hele tiden, opp igjen og opp igjen og opp igjen.

Det er ikke slik at du er født uheldig. DU må SELV ta ansvar for ditt eget liv, og DU må SELV ta ansvar for egen behandling. DU må SELV slutte å bringe deg selv ned med å forsterke din angst og mani og depresjon ved å skrive på nett.

Du kan greie det du vil - men da må du også være villig til å jobbe for å få det til, gjøre de riktige tingene for å bli frisk. For hver gang du skriver alt dette negative på nett så tar du flere skritt tilbake.

Snakk med terapeuten din og vær ÆRLIG!!!!

Anonymkode: f20f6...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og snakket i dag. Nå er det ikke lenge før utredning. Skal begynne å flytte snart. Men så er jeg liksom redd for at jeg må kutte ut helt det jeg har drevet med og ta til takke med noe annet fordi jeg har asperger. For vi er ganske engie om at det er den som har vært til hinder hele veien. Ført til annerledesfølelse, mindreverd, dårlig mestring osv. Og det har jo ikke blitt bedre at at jeg har følt meg uønsket de fleste steder jeg har kommet. Eller lite interessant om man kan si det.

Selv har jeg ikke følt det har vært så mye galt med meg. Men denne jævla diagnosen kommer mellom og andre som et usynlig hinder. Selv om jeg selv føler jeg gjør noe bra, har en god dag så utstråler jeg ikke nødvendigvis det til andre. Hvordan i helvete kan man bli klar over eget kroppsrpåk uten å bli paranoide og utslitt? Er så helvetes irriterende at jeg har feil kroppspråk. Møkkahjerne sok ikke klarer å sende riktige signal. 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...