Gå til innhold

Januar-schnuppene (nytt år, nye muligheter)


sunfly

Anbefalte innlegg

J'espere, kjempebra med 15 egg da 😀

Lykke til med befruktningen til både deg og mammadrøm.

 

Jeg fikk satt inn et perfekt egg idag. Blir ikke lett å slappe av de neste 2 ukene😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja blir spennende med befruktning i morgen for oss Mammadrøm, håper på det beste 🙏🏻

 

A+S: henger meg på Norinor, tror egentlig det er for tidlig for symptomer, og du kan jo få symptomer av hormonene du tar også .. uansett ikke noe dårlig tegn om du ikke kjenner noe! 👍🏻

 

Norinor, så spennende med de to blastoene dine som fortsatt er med! Jeg har heller ikke hørt om at de dyrker lenger enn 5 dager, men de vet nok hva de driver med! 👍🏻🥚

Er skikkelig dårlig nå, har mageknip og har kastet opp. Vet ikke om det er ettervirkninger fra bedøvelsen, eller noe jeg har spist..eller et magevirus som går! Håper virkelig ikke det er det siste, har planer om å komme meg til Porsgrunn på onsdag dersom det er noen egg å sette inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som ruger Venter-79! Nei, ikke lett å slappe av eller å la være å tenke på det embryoet du har satt inn. Blir litt tullerusk alle vi som går rundt og bare kjenner etter alle kroppslige tegn på om vi har lykkes med babyprosjektet. Kjenner vi for lite er det feil for da har vi ikke lykkes tror vi. Kjenner vi for mange gravide symptomer skylder vi på alle medisinene eller tror det er tvillinger. Ja, vi blir litt tulleruske alle som en i denne prosessen.

 

Det var da mange eggfollikler på deg J'espere, 15 stykker, wow! Får håpe du får god befruktning og mange på frys så du slipper å gå igjennom flere forsøk.

 

Masse lykke til med befruktning i morgen til Mammadrøm også. 5 follikler er et flott resultat. Får satse alt på superkvalitet til disse folliklene. Jeg har hatt elleve fulle stimuleringsforsøk og har som legen din sier fått ut alt fra 4 til 18 follikler med samme type medisin og dose så antallet follikler kan variere fra syklus til syklus.

 

Sunfly, måtte le litt da jeg så du allerede hadde tatt første test og har planlagt en ny test på tirsdag! Jeg personlig hadde ikke hatt nerver til å teste så tidlig. Er i motsatt ende og tester ikke før jeg må. I dag hadde jeg test/blodprøve dag. Tok blodprøven, men da jeg ennå tar hcg-støtte vil den uansett bli positiv så det går nok en uke til før jeg kan få noe sikkert resultat og vet utfallet. Ja, så da går jeg rundt og kjenner etter symptomer og alt går opp og ned med de kjennes det ut som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg tester tidlig er at jeg de to gangene jeg har blitt gravid ved Ivf har fått positivt på RD 8 og Rd 9. Denne gangen satt jeg inn blasto slik at jeg tenkte at dette tilsvarte ca RD 10 eller 11....

 

I dag trenger jeg dessverre ikke teste.

 

Her kom mensen på morningen så da gikk det ikke denne gangen heller😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg tester tidlig er at jeg de to gangene jeg har blitt gravid ved Ivf har fått positivt på RD 8 og Rd 9. Denne gangen satt jeg inn blasto slik at jeg tenkte at dette tilsvarte ca RD 10 eller 11....

 

I dag trenger jeg dessverre ikke teste.

 

Her kom mensen på morningen så da gikk det ikke denne gangen heller

Så trist Sunfly! Sender en god klem til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da mange eggfollikler på deg J'espere, 15 stykker, wow! Får håpe du får god befruktning og mange på frys så du slipper å gå igjennom flere forsøk.

 

Tusen takk! Ja hadde vært fint å få noen på frys.. men når det er sagt, så tror jeg kanske jeg synes fryseforsøk er mer belastende enn ferskforsøkene, til tross for uttak og at det er litt mer styr. Jeg reagerer ikke så veldig på verken nedreguleringen eller stimuleringshormonene, men Progynovaen derimot blir jeg helt gæren av. Slitsomt å gå og være så sint i mange uker. 

Men dersom jeg hadde blitt gravid nå, og hadde hatt noen på frys, så hadde vi jo hatt en backup i tilfelle vi vil ha flere søsken da. Man får jo ikke flere enn to barn i det offentlige. Men alternativet er jo å gå privat, og det er jo en mulighet det også. Skal uansett konsentrere meg om dette forsøket nå, føler det å snakke om nr. 3 er litt ønsketenkning akkurat nå :)

 

Når har du testdag da Stjernemagnolia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble det ingen egg på frys, så da må jeg satse alt på de to som er satt inn! håper de fortsetter å utvikle seg å klorer seg fast ❤ Kjenner det er tungt å gå gjennom dette, men samtidig spennende. Er glad for at vi får denne muligheten å håper det kommer noe godt ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ingen egg på frys, så da må jeg satse alt på de to som er satt inn! håper de fortsetter å utvikle seg å klorer seg fast ❤ Kjenner det er tungt å gå gjennom dette, men samtidig spennende. Er glad for at vi får denne muligheten å håper det kommer noe godt ut av det :)

Synd det ikke ble noen på frys Nordinor! Krysser fingre og tær for at minst ett av de to fine eggene dine klorer seg fast der inne <3 

 

Jeg venter i spenning på telefon fra sykehuset, de skulle ringe etter 12! Litt nervepirrende med den "ikke ring oss - vi ringer deg" policyen akkurat nå :-/ Sitter bare og stirrer på telefonen og sjekker om den virker hvert femte minutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke ble noen på frys Nordinor! Krysser fingre og tær for at minst ett av de to fine eggene dine klorer seg fast der inne <3

 

Jeg venter i spenning på telefon fra sykehuset, de skulle ringe etter 12! Litt nervepirrende med den "ikke ring oss - vi ringer deg" policyen akkurat nå :-/ Sitter bare og stirrer på telefonen og sjekker om den virker hvert femte minutt!

Takk Jespere ❤ den er nervepirrende den ventingen. Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med dem nå, alle 15 var blitt befruktet  :hakeslepp: Det hadde jeg aldri trodd! Gjenstår jo å se hvor mange som blir med til i morgen da, men.  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra, Jespere 😁 fantastisk!!

 

Her tok jeg en test i morgest 🙈 Var ganske så negativ, men om man ser nærme, så påstår både jeg og kona at vi kan skimte en svak svak strek 😳 Vet ikke helt om det er bare vi som lurer oss selv da 😕

 

Nordinor: Så trist at det ikke gikk :( Gikk du på noe slags hormonstøtte? Type progynova? Lurer bare på om man kan få mensen mens man går på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Jespere fantastisk!!

 

Her tok jeg en test i morgest Var ganske så negativ, men om man ser nærme, så påstår både jeg og kona at vi kan skimte en svak svak strek Vet ikke helt om det er bare vi som lurer oss selv da

 

Nordinor: Så trist at det ikke gikk :( Gikk du på noe slags hormonstøtte? Type progynova? Lurer bare på om man kan få mensen mens man går på den?

 

Oooh A+S, hvis man skimter en strek er min erfaring at det er en strek der! Håper den er litt sterkere i morgen!

 

Tusen takk jenter <3 Det viktige er jo hvor mange som henger med i morgen da, men en god start hvertfall!

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A+S: her vet jeg ikke enda om det går, er rd 4 :) det jeg bruker av medisiner nå i rugetida er lutinus og blodfortynnende.

 

Jespere: hvordan går det med deg? Var det mange egg som hadde klart seg til i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruger på et veldig fint 4-delt egg:-) Litt av en thriller når det bare var ett befruktet egg, men heldigvis var det veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, A+S:-) Spent på hvordan det går med deg, J'espere! Regner med at du ruger og har en del egg på frys nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter ❤ Endelig hjemme etter en lang dag, men nå har jeg satt inn et fint firedelt egg og er veldig glad for det! 🥚 Og vi har foreløpig fått syv i fryseren, og så var det også noen de ville se an litt til i morgen. Men hadde jo virkelig ikke forventet å få noe særlig på frys denne gangen, så det var over all forventning! Var litt bekymret for at jeg var overstimulert og reiste til Porsgrunn i dag tidlig for undersøkelse, men heldigvis ingen tegn til det. Visstnok bare en reaksjon på morfin og lutinus (det siste synes jeg er litt rart for har jo ikke reagert på det før).. men håper magesmertene og hodepinen snart går over! Det viktigste er uansett at jeg har blitt ruger, var litt bekymret for at forsøket skulle bli avbrutt der en stund!

 

Mammadrøm: så bra, gratulerer slm ruger du også! Blir spennende for oss fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye Jespere å Mammadrøm som rugere :)

 

Nå er det mange som skal teste de neste par ukene, så dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Mammadrøm og Nordinor! Ja blir veldig spennende uker fremover nå for flere av oss 🙏🏻

 

A+S: har du tatt noen flere tester?

 

Er det noen av dere som går til akupunktur? Jeg gikk til akupunktur det forsøket jeg ble gravid med lille gullet vårt, og lurte på om jeg skulle gjøre det denne gangen også. Men kom på det litt sent, og da jeg ringte var det ikke ledig time på kveldstid på den klinikken som er rett ved oss. Litt mindre fleksibel nå som jeg har en liten en hjemme, så vet ikke når jeg skal få gjort det innimellom jobb og henting i barnehage. Orker ikke styre med det hvis det blir mye stress heller!

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en CB+ test i morgest også, samme svake streken. Men jeg har lest så mye negativt om de testene, mange som har fått svake streker uten å ha vært gravide. Så jeg kjøpte A1 sine tester, og klarte ikke å holde meg, så tok en i kveld. Det dukket opp en svak svak rosa strek. Så jeg vet ikke, hva tror dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...