Gå til innhold

Januar-schnuppene (nytt år, nye muligheter)


sunfly

Anbefalte innlegg

Så spennende A+S! Jeg har aldri fått svake streker uten at jeg har vært gravid, så dette lover godt spør du meg:-) Krysser fingrene for stadig sterkere tester:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hørt om noen som har fått strek uten å være gravis A+ S, også på to forskjellige tester! Så stas! 🙏🏻 Men prøv med en CB digital i dag da, da er det jo ingen tolkningstvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en A1 test i morgest også, fortsatt svak lyserosa strek, type veldig svak. Men den kommer fram før tiden har gått ut, og den har farge, så kan jo ikke være en skyggestrek? Synes fortsatt at det er litt rart at den ikke blir sterkere da 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rugedag er du på da A+S? Jeg fikk svak strek rugedag 8 og 9 og deretter sterkere fra rugedag 10 og 11. Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strek er strek A+S! 👍🏻 Jeg har troa! ❤

 

Jeg snakket akkurat med sykehuset som har frosset ned 3 egg til i dag. Med 10 egg på frys må det vel bli søsken til slutt! ❤🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på rugedag 8. Men fikk jo satt inn en blastocyst(fryseegg), så er jo da egentlig 13dpo? Håper streken bli sterkere altså.

 

Hurra, så bra Jespere! Om det ikke skulle gå denne gangen, så har du jo mange eskimoer i bakhånd 😁❤ Jeg har trua på at det vil gå bra for deg denne gangen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så heldige dere er med hele 10 egg på frys, J'espere:-) Du slipper nok flere uttak og søsken skal det bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen må jo få tid til å produsere nok hcg etter at egget har festet seg også A+S! Så tror ikke du kan trekke fra dag for dag sånn.. Men prøv en annen type graviditetstest! Forrige fryseforsøk (med 2 dagers egg) fikk jeg blendahvit test rugedag 10, og tenkte alt håp var ute. Men så testet jeg positivt rugedag 12, og ifølge cb digital var jeg da "gravid 2-3". Så da må det jo ha vært nok hcg der for at det skulle vært utslag RD 10 også! Så da må det ha vært noe galt med den første testen. Men så lenge det blir en strek, så er testen positiv, uansett om den er svak. Hvor sterk den er kan ha med hvor konsentrert urinen er osv også!

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så heldige dere er med hele 10 egg på frys, J'espere:-) Du slipper nok flere uttak og søsken skal det bli!

Takk mammadrøm ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har kanskje rett Jespere 🙈 Jeg testet veldig positivt på rugedag 8 sist gang (10dpo).

Nå har jeg altså teste slik de siste tre dagene 🙊

Tirsdagmorgen: CB+ - Svak svak strek (kunne skimte at den var blå)

Onsdagmorgen: CB+ - Svak svak strek, kanskje bitte litt sterkere enn dagen før.

Onsdagkveld: A1 - Svak svak lyserosa strek

Torsdagmorgen: A1 - Svak svak lyserosa strek

Torsdagkveld: RFSU - Svak svak lyserosa strek

 

Ja, jeg er blitt testgal 😳😕 Hadde håpet jeg skulle la vær å bli sånn. Men nå prøver jeg å tyde tester i hytt og pine, samtidig dr jeg redd for å ta en CB Digital 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe tvil jeg! Du får en svak strek på alle testene du tar! Tror også det kan være forskjellig fra graviditet til graviditet når egget fester seg.. og det er jo først når det har festet seg at kroppen begynner å produsere hcg. Og hos noen øker hcg nivået saktere enn hos andre. De fleste graviditetstestene gir ikke utslag før hcg nivået er 25 mlU/ml. Ifølge bruksanvisningen på graviditetstestene så skal det jo kun være 56 % som får positiv test fire dager før ikm. Og det er vel fortsatt ganske lenge til ikm? Men hvis utslag = gravid! 👍🏻 Det er i såfall superbra A+S, tenk om du slipper flere uttak! Snakk om max uttelling på en runde 👏🏻👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A+S....håper dere får sterkere positiv test i morgen

 

På mitt aller første forsøk hadde jeg slike tester og det var dessverre kjemisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så glad for alle som er så positiv og sikre på at jeg er gravid 😊 setter veldig pris på det. Selv tør jeg ikke å slippe jubelen løs helt enda 🙈🙊 Men det er bare pesimistiske meg. Hadde jo vært helt umåtelig deilig å sluppet noen flere runder, vi skal bare ha to barn også, så det hadde vært konge å blitt ferdig nå.

Men, du tror ikke at streken burde blitt sterkere fra tirsdag til nå da Jespere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfly: Det er akkurat det jeg er redd for, og som jeg egentlig mest sannsynlig tror selv 😕 Skal prøve det jeg klarer å ikke teste i morgen, men vente til lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A+S, det er vel bare seks dager siden du satte inn egget.. ikm er vel ikke før neste uke? Dvs det er veldig tidlig ennå, og da er strek kun positivt, tenker jeg, uansett hvor sterk den er 👍🏻Hadde ikke du innsett fredag? La oss si at embryoet festet seg lørdag eller søndag.. da er det jo bare 4-5 dager siden kroppen startet hcg-produksjon. Det er en grunn til at sykehuset ikke vil at du skal teste for tidlig..og sykehuset setter jo heller ikke en tidligere testdato ut fra om det er blastocyst eller ikke? Har aldri hørt om noen som har hatt sterk strek RD 7 😉

Jeg synes du skal kose deg med positiv test! ❤ Det er aldri noen garanti for at det holder seg der. Det er jo en del av gamet dessverre. Men det gjelder uansett hvor sterk streken hadde vært nå.

 

Les feks denne artikkelen:

 

http://www.dagbladet.no/tema/guide-til-graviditetstester/63901415

 

"Mengden av hCG dobles cirka annenhver dag og når toppen rundt uke 9-10 etter siste menstruasjon. Med dagens moderne tester kan man måle mengden av hCG allerede 4-5 dager før uteblitt menstruasjon, sier hun.

 

Men tar man testen så tidlig, følger det med en del usikkerhet.

 

- Man kan for eksempel være gravid selv om testen ikke viser det, fordi testen er tatt for tidlig til at det blir utslag, sier legen.

 

Kan få falskt resultat HCG-nivået utvikler seg ulikt hos gravide kvinner. Hos noen kvinner stiger det veldig raskt etter befruktningen, men hos andre tar det lenger tid før hCG-konsentrasjonen er så høy at den kan måles i en graviditetstest.

 

De fleste av dagens hjemmetester angir at de er 99 prosent nøyaktige allerede fra den dagen du forventer menstruasjon, eller en dag etter. Men nøyaktigheten er klart sikrere dersom du venter med å teste til én uke etter forventet mens."

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet :) jeg må bare prøve å være tålmodig, og vente å se :)

Jeg satte inn på onsdag forrige uke, så jeg er på RD 8 idag, så fortsatt tidlig sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet :) jeg må bare prøve å være tålmodig, og vente å se :)

Jeg satte inn på onsdag forrige uke, så jeg er på RD 8 idag, så fortsatt tidlig sånn sett.

Ok, men ja fortsatt veldig tidlig.. Ja man blir jo helt gæren av denne rugetiden! Men er ikke så mange dager til du evt får et sikrere svar.. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J'espere og mammadrøm gratulerer med innsett av små stjerneskudd!

 

Mammadrøm, det viktigste er ikke hvor mange embryoer det blir så lenge du kommer til innsett. Husker fra et tidligere forsøk en dame som hadde særdeles lav AMH, under 1 som brukte medisiner for kr 25.000,- i et forsøk og fikk ut ett egg. Hun var helt fortvilet og var helt utenfor sitt gode skinn. Hun ble gravid på dette egget og fødte en nydelig sønn. Jeg fikk ut 18 follikler, satte inn to og hadde to fryseforsøk fra forsøket, men gravid, nei her var det blenda hvite tester. Så jeg sier igjen, du trenger bare ett gullegg.

 

J'espere, det var da mange på frys for deg, 10 stk, gratulerer med det. Da trenger du mest sannsynlig ikke du å gå gjennom flere hormonsykluser. Da får du satse på fire celle embryoet du satte inn limer seg fast så kan eventuelle søsken komme senere og det kan bli mange av dem.

 

A+S, en strek er en strek. Du kan da ikke få flere positive svake tester om du ikke er gravid (så jeg sier et svakt gratulerer til dere begge)

 

Nordinor, hva slags blodfortynnende medisiner fikk du?

 

Selv er jeg over testdag som var den 23 januar. Prøver å kjenne etter symptomer men det er vanskelig å vite hva som er hva da jeg fremdeles tar hcg-støtte hver 3 dag. Hcg-støtten tar jeg fordi jeg har en kropp som produserer hcg svært sakte. Det eneste jeg merker er forskjellig er at jeg må på toalettet flere ganger om natten samt at jeg svetter om natten på overkroppen. Men, men, disse symptomene kan også komme av progynovaen eller cyklogesten(progestrone tilskudd) så da er det bare å vente og se. Vente....ja, det er det vi gjør, venter og venter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vimsethea: du har jo testdag i dag! Hvordan har det gått?

Testa i går, blenda hvit 😔💔 trodde det var håp ettersom tanta ikke hadde kommet men tror det er pga lutinus, så nå har jeg ikke tatt mer av den så får vi se om ikke tanta kommer i løpet av helga 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernemagnolia, du har rett, det er ingen garanti uansett hvor mange egg man får ut! Og kvaliteten kan man også bli lurt av. Den gangen jeg ble gravid med datteren min, var jeg i en gruppe hvor to av de som var med hadde ganske dårlige uttak, de satt igjen med kun et par B-egg begge to etter befruktning, og var ganske pessimistiske. Men begge to fikk hver sin nydelige jente på det forsøket! Selv etter å ha hatt både negative forsøk og spontanaborter av A-egg.  

Men har du ikke testet ennå? Skjønner ikke at du klarer å vente over testdag! Du må ha tålmodighet som ingen annen :)

 

Vimsethea, så trist å høre at testen var negativ :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernemagnolia: jeg tarfragmin. Hvordan vet man at kroppen produserer hcg seint?

 

Tror ikke man kan vite det uten å se det i retrospekt Norinor .. Har du tatt test? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vimsethea, uff, det var trist det ikke gikk deres vei denne gangen. Fins heller ingen annen trøst en å sørge litt over det som ikke ble og prøve igjen. Ja, for vi prøvere gir ikke opp med det første, er deg egg er det håp sier nå jeg.

 

Nordinor, så bra du får prøve ut Fragmin denne gangen. Det er et veldig godt preparat som mange har gode erfaringer med. Det kan også tas i hele svangerskapet så du trenger ikke å uroe deg over det. Jeg brukte Fragmin helt til 2 dager før planlagt keisersnitt. Ja, og magen var fin og blåprikkete etter hvert.

 

Legene vet jeg produserer hcg sent for jeg har blitt fulgt opp med blodprøver for å sjekke ut nivåene flere ganger i uken ved tidligere graviditeter. Har vært gravid 8 ganger tidligere etter uke 6, men har mistet også etter det er sett hjerteaktivitet på foster. Har diagnosen habituell abort og har blitt diagnostisert med diagnosen truende abort flere ganger. Har i tillegg alltid hatt lave progestrone nivåer og da kan hcg støtte gis for å få økning av progesteronenivå som ett tillegg.

 

Tålmodighet har jeg mye av. Ikke naturlig født sånn, men blitt sånn etter mange forsøk! Prøven vil bli positiv nå uansett på grunn av Ovitrellen jeg setter hver 3 dag så her er det bare å vente til kroppen overstyrer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...