Gå til innhold

Januar-schnuppene (nytt år, nye muligheter)


sunfly

Anbefalte innlegg

Tror faktisk det varierer litt, jeg har hatt innsett litt før jeg ellers ville hatt eggløsning (dag 11 første gang og dag 10 andre gang). Har blitt gravid begge ganger. Men ja, de venter til slimhinnen er Tykk nok tror jeg...

 

Tror det regnes som dag 1 hvis du får mensen kl 15 ja. Men husker ikke helt 😬

Tusen takk! :)

Om det blir noe av det samme for meg også, så blir det en del før enn hva jeg hadd regnet med.

Jeg er overasket over at jeg ikke har fått noen reaksjoner på progynovaen enda heller, men det er kanskje litt for tidlig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk! :)

Om det blir noe av det samme for meg også, så blir det en del før enn hva jeg hadd regnet med.

Jeg er overasket over at jeg ikke har fått noen reaksjoner på progynovaen enda heller, men det er kanskje litt for tidlig å si.

Hvor lenge har du gått på det nå? Jeg har har vært veldig hormonell etter jeg har gått på det 5-6 dager... Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kun på dag nr 2 med hormoner. Har hørt om flere som er blitt veldig hormonelle, så har forberedt fruen på det litt :P men satser på at det vil gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kun på dag nr 2 med hormoner. Har hørt om flere som er blitt veldig hormonelle, så har forberedt fruen på det litt :P men satser på at det vil gå bra.

Ja krysser fingrene for det 🙏🏻💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da settes siste sprøyte med Puregon i kveld.

 

Skrekkblandet fryd. Håper så inderlig at dette er siste gang for evig og alltid at jeg gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da settes siste sprøyte med Puregon i kveld.

 

Skrekkblandet fryd. Håper så inderlig at dette er siste gang for evig og alltid at jeg gjør dette.

Lykke til Sunfly! Krysser fingrene for at det blir et gullegg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da settes siste sprøyte med Puregon i kveld.

 

Skrekkblandet fryd. Håper så inderlig at dette er siste gang for evig og alltid at jeg gjør dette.

Lykke til sunfly :) kan jeg spørre for mange mm eggposene dine var ved ul på fredag? Usikker på når jeg kan forvente uttak når mine mine var 7-9 mm, å ene var på 5mm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til sunfly :) kan jeg spørre for mange mm eggposene dine var ved ul på fredag? Usikker på når jeg kan forvente uttak når mine mine var 7-9 mm, å ene var på 5mm :)

Mine lå på rundt 8-10 mm mener jeg. Men går ikke du på Fertilitetssenteret? Fikk ikke du beskjed om dato for uttak på fredag når du hadde UL?

 

Nå har vi hatt flere forsøk her så kanskje de kjenner respons kroppen min har??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J`espere: Når er du i gang med sprøyter da? Er vel ikke så lenge igjen for deg heller?

 

Nordinor: Regner vel med det blir uttak på deg også denne uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det gir jo litt håp for oss også! Purvis anbefalte oss 5 dagers abstinens og sex kvelden før eggløsning for best resultat .. var det samme dere gjorde?

Ja tror det. Det var første gang vi brukte monitoren som den skulle, så vi hadde sex den dagen vi målte Høy. Da var jeg også mest lysten, så vi følte det var rett tid. Dagen etter viste den maksimal. Da blei vi forvirra og gjorde det neste dag og neste dag igjen, som også var maksimal. Men første dag føltes som den riktige dagen. Det var også etter 5 dager abstinens.

 

Krysser fingre for at det går bra videre 😊

Og masse lykke til, til deg også. Vet ikke hvor lenge du har holdt på, men har erfart at det er lett å miste troen etter et par nedturer. Greit å være realistisk, men ikke gi opp for tidlig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine lå på rundt 8-10 mm mener jeg. Men går ikke du på Fertilitetssenteret? Fikk ikke du beskjed om dato for uttak på fredag når du hadde UL?

 

Nå har vi hatt flere forsøk her så kanskje de kjenner respons kroppen min har??

Hører til UNN,dette blir mitt 3 uttak. Fikk kun vite at jeg skulle til kontroll igjen i morgen. Så da er det vell bare å vente og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle prøvere

 

Jeg har fulgt med dere her inne men har ikke skrevet før nå. Vil først og fremst ønske dere lykke til med prøvingen dette nye året. Nytt år nye muligheter i jakten på gullegget!

 

Er i gang med frys/tin forsøk på Rikshospitalet da vi har tre embryo på frys og innsett skal, forhåpentligvis skje i morgen. Kjenner jeg begynner å bli litt nervøs for morgendagen med tanke på opptiningen av embryo.

 

Bruker Progynova tabletter 2x2mg og har brukt de i 13 dager snart, (har ikke blitt hormonell eller merket noen bivirkninger om noen lurer på det).

 

Har vært igjennom mange forsøk tidligere uten å lykkes. Vi ga opp prøvingen til slutt og baserte oss på et liv uten egne barn. To år etter siste forsøk ble jeg gravid naturlig (på tross av høy alder og mannens elendige spermkvalitet) og fødte en datter for seks måneder siden. Så det er håp alle sammen. Vi må bare holde ut og ha troen på at en dag er det min tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i dag, og alt så fint ut med 6-7 follikler på hver side. Så da har jeg fått klarsignal for å starte på sprøyter med Menopur fra onsdag! 👍🏻 Skal ha 300 ie per dag denne gangen, noe som er en økning fra forrige gang som er hovedsakelig begrunnet i at jeg er to år eldre. Litt skummelt siden jeg reagerte så bra på sprøytene sist, litt redd for overstimulering, men får stole på at de vet hva de driver med 🙏🏻

 

Nordinor: masse lykke til på ny kontroll i morgen! Er uansett ikke lenge til uttak for deg nå!! 🥚🥚🥚❤

 

Flybirdie: tusen takk! Ja jeg er ikke blant dem som skal klage egentlig, fikk et barn i des 2015 etter å ha blitt gravid på andre innsett. Dette er andre forsøk i forbindelse med søskenproduksjon..men det er jo mye investert og lett å bli frustrert når det ikke går som man har tenkt ... 😬 Hmmm, kanskje vi skal tørke støv av denne monitoren vår også, vi brukte den i starten av prøvingen og jeg ble så stresset av den så orket ikke å fortsette.. 😕

 

Hei Stjernemagnolia 🙂 velkommen! Og takk i lige måde! Masse lykke til til deg også, håper embryoet/-ene overlever tiningen! Så fantastisk at du fikk en liten mirakelbaby til slutt! Og hvis du har tre embryoer på frys har du jo noen sjanser der også! Har de planer om å sette inn ett eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det så ikke bra ut i dag på ul. Dårlig utvikling på eggposene, var vokst til ca 13 mm. Så nå har de dobblet dosen med pergoveris, skal ta 300 ie fram til fredag. Da er det ny ul, å hvis det ikke er bra utvikling til da blir de å avbryte forsøket :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da krysser vi fingrene for deg Nordinor.

 

Her har jeg skikkelig oppblåst mage og stinn (håper) av egg....bare redd for over stimulering nå....

 

Uttak i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre og tær her også Nordinor! Hvor store bør egentlig eggposene bli?

 

Lykke til med uttak i morgen Sunfly!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk damer. Krysser fingrene for dere også! lykke til i morgen sunfly :) mener å ha lest at de skal være rundt 20 mm, uten at jeg skal være for sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfly, lykke til med uttak i morgen! Håper på god fangst og vellykket befruktning med innsett som første delmål.

 

Nordinor, synes det høres oppløftende ut at folliklene var rundt 13mm nå. (Alle folliklene over 12mm kan i hovedtrekk bli befruktet og bli embryoer). Folliklene vokser normalt mellom 1-2mm i døgnet. Du har blitt oppjustert i dose også så da må det ordne seg. Klinikkene ønsker folliklene skal være rundt 17-18mm når eggløsningssprøyten settes.

 

J'espere, ja, da var det din tur til å starte på hormonkjøret i morgen. Så flott de kunne se mange follikler på hver side så dette her må bli bra. Skjønner godt du er litt skeptisk angående mengden medisiner men klinikkene vet hva gjør. Jeg har vært gjennom 11 fulle forsøk og hatt litt forskjellige medisiner og doser. Min erfaring er at det er den enkelte syklus sin respons som er utslagsgivende og ikke alltid mengden medisiner som gis.

 

I dag var det rene luksusen for meg. Grunnen er at jeg har fått satt inn embryoer som har vært tint. Det var bare å møte opp og vips fem minutter etter var jeg ute med to små huleboere. De tinte først det ene strået med ett embryo, men det overlevde ikke. Deretter tok de opp det andre strået med to embryoer og de overlevde begge to og ble satt inn. Det ene embryoet hadde 4 celler og det andre hadde 5 celler. Går derfor glad omkring og håper av hele mitt hjerte ett av dem vil feste seg.

 

Hmm, mye å tenke på og huske er det da. for her dyttes det inn på progynova, cyklogest(progestrone), prednisolone, fragmin, albyl, folsyre, multivitaminer samt moderat sunn mat, drikke og litt bevegelse så har jeg gjort mitt for denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1.

2.

3.

4.

5.

6. Første ul Nordinor (dag 10 på sprøyte)

Første ul Sunfly (dag 9 på sprøyte)

7.

8.

9. Ul J'espere

10.

11.Uttak Sunfly

Sprøytestart J'espere

12.

13. Innsett Sunfly

UL A+S

14.

15.

16.

17.

18. Ny ul J'espere.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner spenningen å ta seg opp for flere her inne!🤗

Ikke lenge til ul nå A+S! ❤

 

Gratulerer som ruger Stjernemagnolia! Trist med den som ikke overlevde, men stas å ruge på to! 🍼🍼 Gurimeg ja, litt av hvert man skal dytte i seg! godt du nå minte meg på folsyren forresten, den har jeg vært litt slapp med i det siste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfly, lykke til med uttak i morgen! Håper på god fangst og vellykket befruktning med innsett som første delmål.

 

Nordinor, synes det høres oppløftende ut at folliklene var rundt 13mm nå. (Alle folliklene over 12mm kan i hovedtrekk bli befruktet og bli embryoer). Folliklene vokser normalt mellom 1-2mm i døgnet. Du har blitt oppjustert i dose også så da må det ordne seg. Klinikkene ønsker folliklene skal være rundt 17-18mm når eggløsningssprøyten settes.

 

J'espere, ja, da var det din tur til å starte på hormonkjøret i morgen. Så flott de kunne se mange follikler på hver side så dette her må bli bra. Skjønner godt du er litt skeptisk angående mengden medisiner men klinikkene vet hva gjør. Jeg har vært gjennom 11 fulle forsøk og hatt litt forskjellige medisiner og doser. Min erfaring er at det er den enkelte syklus sin respons som er utslagsgivende og ikke alltid mengden medisiner som gis.

 

I dag var det rene luksusen for meg. Grunnen er at jeg har fått satt inn embryoer som har vært tint. Det var bare å møte opp og vips fem minutter etter var jeg ute med to små huleboere. De tinte først det ene strået med ett embryo, men det overlevde ikke. Deretter tok de opp det andre strået med to embryoer og de overlevde begge to og ble satt inn. Det ene embryoet hadde 4 celler og det andre hadde 5 celler. Går derfor glad omkring og håper av hele mitt hjerte ett av dem vil feste seg.

 

Hmm, mye å tenke på og huske er det da. for her dyttes det inn på progynova, cyklogest(progestrone), prednisolone, fragmin, albyl, folsyre, multivitaminer samt moderat sunn mat, drikke og litt bevegelse så har jeg gjort mitt for denne gangen.

Har gått på sprøyter i to uker, folliklene var alt mellom 10-13. Da er det ikke en god størrelse på de. De vurderte å avbryte i går men skulle gi det en sjanse til fredag. Ikke for å virke negativ, men for meg føltes det ikke så veldig oppløftende ut. Så nå forventer jeg ett avbrutt forsøk, men håper på at det kan sku seg og at gullegget er inne der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak overstått og fytti he..... så vondt.

 

Jeg har en eggstokk som ligger bak er vanskelig å nå.

To stk som presset på magen for å få den i rett posisjon for å få kommet til....auuuuu

 

Fikk nå i hvert fall ut 11 egg så får vi se hvor mange som er modne og som blir befruktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak overstått og fytti he..... så vondt.

 

Jeg har en eggstokk som ligger bak er vanskelig å nå.

To stk som presset på magen for å få den i rett posisjon for å få kommet til....auuuuu

 

Fikk nå i hvert fall ut 11 egg så får vi se hvor mange som er modne og som blir befruktet

Uff, godt det er over! Hadde ett smertefullt uttak sist, så kan tenke meg hva du har gått gjennom. 11 er jo veldig bra! Håper på god befruktning og at du satt inn gullegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes meg, nå får jeg helt hetta her. Leste nettopp om flere som har tatt progynovaen vaginalt 😳 Det har IKKE jeg gjort, alltid tatt det for gitt at disse skal svelges... dere som har tatt dette før, hva er rett? Sikkelig dritt om jeg har gjort alt feil nå, også må vi utsette forsøk til neste mnd 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A+S: de skal definitivt tas som vanlige tabletter, altså ikke vaginalt. skal ikke utelukke at det finnes en versjon med vagitorier også. Men de jeg har tatt er ikke det, og har ikke hørt om noen som har tatt det heller. Så du har nok gjort riktig 😉

 

Gratulerer med flott resultat så langt Sunfly, 11 er vel nokså tett på ideelt antall egg ut? De vil jo ikke ha for mange heller.. håper de utvikler seg fint!

 

Her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...